ערכתי לאחרונה בתאריך 13.05.13 בשעה 10:04 בברכה, asd
קיצוצים קשים? לא מאחורי ההגה של מכוניות השרד הממשלתיות • רבים מהשרים קיבלו אישור להעסיק נהג נוסף כמינוי אישי • עלות השכר של כל אחד מהם: 12 אלף שקלים בחודשבעוד הממשלה דורשת מהציבור להדק את החגורה, שרי ממשלת ישראל מבקשים ומקבלים היתרים להעסיק עובדים לא נחוצים במשרות אמון. ל״ידיעות אחרונות״ נודע כי השרים קיבלו באחרונה חוזר מנציבות שירות המדינה המאפשר להם לקחת נהג נוסף בחצי משרה. עלות שכר חודשית עבור המחליף כ-12 אלף שקל.
כל שר בממשלה רשאי להחזיק נהג צמוד במשרת אמון, כלומר: מינוי איש; בדומה למנהל לשכה או יועץ תקשורת.
הנהג נחשב לאיש סודו של השר, מאחר שהוא חשוף בכל רגע נתון ללו״ז, לפגישות ולשיחות שלו - ציבוריות ופרטיות כאחד. התפקיד תובעני, אולם לנהג השר יש צ׳ופר גדול כאשר הבוס נמצא בחו"ל (ולא מעט מהשרים מבלים בחו״ל מאות ימים בקדנציה): הוא לא עובד אבל מקבל משכורת מלאה, ובלי קשר גם 21 ימי חופשה ובשנה וימי מחלה על פי חוק.
כאשר נהג השר הצמוד יוצא לחופשה או חולה, יכול להחליפו נהג מפול הנהגים של משרדי הממשלה. לכל משרד יש לפחות שלושה נהגים שרשאים לנהוג את השר(ובמשרדים רבים אף אף יותר).
אלא שהשרים, מתברר, לא אהבו להכניס לרכבם נהג זר שיקשיב לשיחותיהם הפרטיות והפעילו בזמנו לחצים על נציבות שירות המדינה לאשר להם עוד נהג במשרת אמון, בחצי משרה. רבים מהם כבר ניצלו את הזכות הזג משכורתו של הנהג המיותר בחצי משרה: כ־6,000 שקל ברוטו, ועלות שכרו כמעט כפולה - היא כוללת פנסיה, קרן השתלמות, דמי הבראה שנתיים, ביגוד ולעיתים גם דמי לינה.
מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "מאחר שתפקיד נהג הינו חלק ממערך משרות האמון של השר, ומשיקולי אבטחה ובטיחות, הוחלט כבר לפני מספר שנים לאפשר העסקה של חצי משרה נוספת לנהג, כך שנציבות שירות המדינה לא שינתה את הכללים באשר להיקף נהגי השרים׳׳.
איתמר אייכנר/י.אחרונות עמ'8