אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון סקופים נושא #208091 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 208091
Maverick
חבר מתאריך 2.3.15
6873 הודעות
יום שלישי כ''ג באייר תשע''ה    14:30   12.05.15   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

רשות התעופה האזרחית מתכננת להפחית את מספר נחיתות הלילה מעל שמי ת''א  

 
   רת"א מעדכנת תבנית התפעול המבצעי של נתב"ג: יוגדל מספר נחיתות הלילה המותר מעל הישובים מזור ובארות יצחק.

נחיתות הלילה בנתב"ג לא תבוטלנה אך רשות התעופה האזרחית (רת"א) מעדכנת את תבנית התפעול המבצעי של נתב"ג בניסיון לפזר את רעש המטוסים, במיוחד בזמן נחיתות הלילה והפחתת מספרן מעל שמי ת"א.

בהתאם לפרטי יישום תבנית התפעול המעודכנת של מנהל רת"א, יואל פלדשו, שהגיעו היום ל-TheMarker, נחיתות הלילה לא תבוטלנה כליל - בגלל ההשלכה השלילית על הכלכלה בישראל, אך הנחיתות במהלך הלילה האקוסטי על מסלול 12 יוגבלו ע"י רשות שדות התעופה (רש"ת) למספר קבוע במהלך הלילה האקוסטי שיעמוד על ממוצע של 37.5 ובכל מקרה לא יותר מ-50 בלילה.

בניתוח הנחיתות בלילה בממוצע בששת החודשים של שנת 2014 – מספר הנחיתות הממוצע עמד על 60 בלילה ובלילות חמישי נחתו 71 מטוסים בלילה. שאר הנחיתות יוסטו ממסלול 12 למסלולים אחרים – מסלול 30 ו-21.


מטוס נוסעים נוחת בנתב"ג

חלון הזמן המותר לנחיתות על מסלול 21, עפ"י תבנית התפעול המבצעי המקורית יורחב, כך שנחיתות תותרנה עד לשעה 23.00 בלילה, במקום עד לשעה 22.00 בלילה. זאת מבלי להגדיל את שיעור הנחיתות הממוצע העונתי שנקבע באותה החלטה ומבלי לבטל את ההגבלה על הנחיתות בסופי השבוע וחגי ישראל כפי שמופיעים באותה החלטה. כל זאת לאפשר לרש"ת לעמוד במגבלות המושתות עליה לגבי מסלול 12.

תהליך הנחיתה על מסלול 21 מעביר את המטוסים הנוחתים מעל הישובים מזור ובארות יצחק בגובה נמוך יחסית, בהשוואה לאזורים המיושבים בתהליך הנחיתה על מסלולים 12 ו-30 (למעט כפר טרומן בנחיתה על מסלול 30).

בתהליך הנחיתה למסלול 12 שבו עוברים המטוסים מעל תל אביב-יפו, עוברים המטוסים מעל העיר ת"א בגבהים שבין 2,200 רגל ל-1,400 רגל מעל פני השטח. לעומת זאת, בתהליך הנחיתה למסלול 21 שבו עוברים המטסים מעל מזור ובארות יצחק המטוסים טסים בגובה של 700 רגל מעל מזור וכ-500-400 רגל מעל בארות יצחק.

על מסלול 30 עפ"י יישום תבנית התפעול המבצעי המעודכנת של נתב"ג, יתוכננו נחיתות בין השעה 23.00 בלילה ל-01.00 אחר חצות. מאחר ומבין תהליכי הנחיתה המפורטים למסלול 30 כיום, בתהליך LDA (נחיתה באמצעות מכשירים באופן אוטומטי ז.ב.) עוברים המטוסים מעל האזורים המיושבים בצפיפות בעיר מודיעין – מכבים – רעות, החל מעונת הקיץ 2016, ככלל, בין השעות 23.00 בלילה ל-01.00 לפנות בוקר, לא יתוכננו נחיתות על מסלול 30 בגישת נחיתה LDA (נחיתת מכשירים אוטומטית) למעט במצבים בהם בטיחות הטיסה תחייב זאת. כלומר, הנחיתות בחלון הזמנים שבין 23.00ב לילה ל-01.00 אחר חצות תתוכננה בתהליכים בהם לא עוברים המטוסים מעל האזורים המיושבים בצפיפות של העיר מודיעין – מכבים – רעות.

http://www.themarker.com/news/aviation/1.2634789


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות