גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #526817 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 526817      
דרום אדום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4397 הודעות, 42 מדרגים, 75 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    06:56   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הנתונים נחשפים: כך כבשו הקורקינטים החשמליים את תל אביב  

 
  
הנתונים נחשפים: כך כבשו הקורקינטים החשמליים את תל אביב
בירד, המשכירה קורקינטים חשמליים לפי דרישה, החלה לפעול בישראל באוגוסט - ולפי נתונים חיצוניים כבר רושמת 1,715 נסיעות יומיות ■ לפי הערכות, אחד מכל 20 תל אביבים התנסו בשירות וחלקם משאירים את המכונית בבית ■ שתי חברות נוספות יצטרפו אליה בקרוב


אמיתי זיו
15.01.2019 | עודכן ב: 15:57 15.01.2019

כשאומרים בתל אביב שמישהו הוא "צפר", לא מתכוונים שהוא חובש כובע רחב שוליים ועוקב אחרי דפוסי נדידה של עופות. בתל אביבית מודרנית, צפר הוא מי שמחלטר בפיזור קורקינטים חשמליים של חברת Bird (ציפור), לרוב בשעות הבוקר המוקדמות.
בירד פועלת בתל אביב מאוגוסט 2018. בנובמבר, השירות שלה הורחב לרמת גן. מדובר בחברה צעירה, שנוסדה בספטמבר 2017 בסנטה מוניקה שבקליפורניה, ועוסקת בהשכרת קורקינטים חשמליים לפי דרישה, באמצעות אפליקציה. בירד היא אחת מחברות ההזנק הצומחות בעולם: היא פרושה ב-100 ערים, ובכמה סבבי גיוס הון מהירים הגיעה לשווי של 2 מיליארד דולר.
איך השירות עובד? מאתרים קורקינט במפה שבאפליקציה, פותחים אותו באמצעות קוד QR שמופיע על הכידון, עולים, נוסעים, מגיעים לאן שרוצים - וסוגרים את הנסיעה.
הרשמה מהירה לניוזלטר
הירשמו עכשיו לניוזלטר ההייטק השבועי של TheMarker
הרשמה בקליק
למתבונן מהצד נראה כי בירד "תפסה חזק" בתל אביב. אבל האם זה אכן המצב? עידו כהן, מנכ"ל חברת ההזנק Loadmill וחובב דאטה, החליט לבחון את דפוסי השימוש באפליקציה, ומציג תמונה מובהקת של מהפכה דו גלגלית בהתהוות.


מהפכת הקורקינטים החשמליים של תל אביב - טוב או רע?
"אני מעריץ גדול של השירות", כתב כהן בשרשור טוויטר ארוך שבו פירט את ממצאיו. "התעניינתי במספרים שלהם מאז ההשקה בתל אביב. למרבה הצער, לבירד אין ממשק יצוא נתונים פתוח, אבל ניתן לקצור מידע על פרישת הקורקינטים במשך תקופה. ניקיתי קצת את המידע מסטיות GPS והצלחתי לבודד את התנועה בעיר לאורך יממה". הבדיקה של כהן נעשתה בספטמבר, שכלל חגים.
לדבריו, הממצאים חושפים דפוס שימוש עקבי. "אפשר להבחין שהמשתמשים בימות השבוע מהגרים בבוקר ממרכז תל אביב למרכזי התעסוקה, ובסופי שבוע - ממרכז העיר לים". היעדים המרכזיים הם האוניברסיטה, מגדלי עזריאלי, הבורסה ברמת גן, וגם אזור רחוב הארבעה-החשמונאים. בסרטון שהעלה כהן נראים האזורים "החמים" שאליהם נעים המשתמשים.

כהן ניתח את השימוש לאורך היממה ומצא דפוס מעניין: כצפוי, מספר הנסיעות הגדול ביותר הוא סביב 8:00 בבוקר, אך בערב אין עלייה דומה. למעשה מ-14:00 ואילך מספר הנסיעות יורד. ייתכן שבערב אנשים פחות לחוצים, ומעדיפים לקחת אוטובוס או ללכת ברגל, או שפשוט לא נשארים קורקינטים זמינים.
על פי חישוב שערך כהן, יש 330 קורקינטים פעילים בתל אביב, והניצול שלהם כמעט מלא בכל עת. התעריף להפעלה הוא 5 שקלים, ועבור כל דקת שימוש משלמים חצי שקל. כהן מנה את הנסיעות לאורך חודש, בין ספטמבר לאוקטובר, והגיע ל-1,715 נסיעות יומיות. זמן נסיעה חציוני הוא 15.5 דקות, כלומר המחיר הוא 12.75 שקל לנסיעה ממוצעת (הכנסה יומית של כ-22 אלף שקל).
"אני רואה בזה סימן לכך שהשוק עוד לא רווי", אמר כהן. אלה בשורות טובות לא רק לבירד, אלא גם עבור Wind הגרמנית, שהשיקה בעיר פעילות ביום חמישי שעבר, ועבור LIME האמריקאית שמתכננת להיכנס כמתחרה נוספת.
הרוגים בתאונות

בירד, כאמור, משתמשת בצפרים שמטעינים את הקורקינטים בלילה (לוקחים בשעות הערב, מטעינים בבית, וצריכים לפזר אותם עד 7:00 בבוקר). עלות טעינה היא כ-30 שקל ליחידה, כלומר כ-300 אלף שקל בחודש לכלל הצי - ורווח של כ-500 אלף שקל בחודש.
הצלחה חריגה בהשוואה בינלאומית
מלבד המחקר של כהן, נתונים שהגיעו לידי TheMarker מצביעים על כך שבירד צברה בתל אביב 25 אלף משתמשים ייחודיים: כלומר, אחד מכל 20 תל אביבים התנסה בשירות. על פי גורמים שונים, מאז המדידה באמצע אוקטובר, שיעור השימוש כמעט הוכפל. סקרים פנימיים של החברה מצביעים על נתח משמעותי של משתמשים שוויתרו על נסיעה ברכב פרטי בזכות החלופה של בירד. אלא שאנשי בירד בישראל סירבו להרחיב בנושא.
ההערכה של כהן ואחרים היא שההצלחה של בירד בישראל חריגה בהשוואה בינלאומית. הסיבות לכך מגוונות: מזג האוויר בישראל נוח לנסיעה בקורקינט; תל אביב קטנה יחסית (52 קילומטר רבוע) ומישורית במידה רבה; בתל אביב קיימים שבילי אופניים ברמה טובה באורך כ-70 קילומטר (לפי נתוני העירייה); והקהל הישראלי אוהב להתנסות בטכנולוגיות חדשות. סיבה נוספת להצלחה היא שישראל סובלת מבעיית פקקים חמורה והתחבורה הציבורית בה אינה פועלת בשבתות. כהן מצא כי יש עלייה בביקוש לקורקינטים בשבתות ובחגים, לצד עלייה של 10% במשך נסיעה ממוצעת בהשוואה לימי חול.
קורקינט
לבסוף, הרגולציה בישראל קלה יחסית. במדינות אחרות מערימים על היזמים יותר קשיים עם סוגיות של רישוי, שמירה על הסדר הציבורי, ביטוח ועוד. לשם השוואה, בירד פירסמה מחקר לגבי השקת השירות בפריז. ברבעון שלאחר ההשקה, כ-5% מהפריזיאים עשו שימוש בבירד ו-39% מהמשתמשים מסרו כי הפחיתו את השימוש ברכב פרטי מאז כניסתה לעיר. המספרים של בירד בישראל דומים לאלה שהציגה החברה בסנטה מוניקה, שבה הושק השירות לראשונה ב-2017.
בירד מעוניינת להתרחב לערים נוספות בישראל. ל-TheMarker נודע כי באחרונה תיאמה החברה פגישה עם ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, לבחינת השקה של השירות בעיר בהמשך השנה. אין מניעה, וניתן לצפות, שמיזמי הקורקינטים החשמליים יורחבו לעוד ערי חוף בישראל כמו הרצליה, נתניה, אשדוד ואחרות.
"מהנתונים ניתן ללמוד שהקורקינטים הללו לא משמשים רק לנסיעות אקראיות, אלא שאנשים רבים בתל אביב - וגם כאלה שגרים מחוץ לה - עושים שימוש בכלי תחבורה זה כדי להגיע למקום העבודה", אומרת איילה צורף, מומחית לכלכלה שיתופית. "הזינוק בהיקפי השימוש בשעות הבוקר (9:00-8:00), בשילוב עם המפות שמראות שאזורי הביקוש בשעות אלה הם הקריה, בתי המשפט, עד אזור מגדלי העסקים שממזרח לאיילון, מעידים על הפיכתו של הקורקינט לכלי תחבורה המשמש לצורכי התניידות לעבודה ולא לצורכי בילוי.
לדבריה, "בירד מגשימה במלואו את חזון הכלכלה השיתופית: המוצר שלה מאפשר גישה לכולם, ללא צורך בבעלות על קורקינט, בתשלום נקודתי עבור שימוש, ובשילוב חשמל שאותו היא רוכשת מהתושבים. כל זה נשען על טכנולוגיה מפותחת עם כוח אדם מינימלי (לחברה שלושה עובדים קבועים בישראל), ויש הרבה לאן לצמוח מבחינה גיאוגרפית".
קורקינט חשמלי של בירד
קורקינט חשמלי של בירד אמיתי זיו
בבירד סירבו להתייחס לנתונים. מנכ"ל החברה בישראל, יניב ריבלין, מסר כי "בתום חמישה חודשי פעילות בלבד, אנו שמחים לומר שהציבור הישראלי אימץ אותנו לחיקו. אנו מספקים אלטרנטיבה אמיתית, המאפשרת לדלג על פקקי התנועה תוך שמירה על איכות הסביבה.
"מנעד הרוכבים שלנו רחב, וכולל אנשי עסקים, סטודנטים, תושבי תל אביב ורמת גן ותיירים. בקרוב תמשיך החברה להתרחב לערים נוספות בישראל".
הצרות של בירד: ונדליזם, תחרות ותביעה ייצוגית
ההשקה של בירד בישראל, כמו של כל שירות עם פוטנציאל משבש, מלווה בליווי חבלי לידה וקשיים. אחת הבעיות היא שהקורקינטים של בירד עוברים לעתים השחתה וונדליזם.
זו אולי אחת הסיבות לכך שבשבוע החולף החליטה בירד "לחסום" אזורים שלמיים בדרום תל אביב, כך שלא ניתן לסיים בהם נסיעה, אלא רק לחלוף בהם. בהמשך, סביר להניח כי לא יהיו בהם גם קורקינטים להשכרה. האזורים האמורים הם מדרום לרחוב סלמה בעיר - וכוללים את דרום פלורנטין, מרבית יפו, אזור רחוב שוקן, לוינסקי, שכונת שפירא ועוד.
המהלך חריג במיוחד, לאור העובדה שגם אזור התחנה המרכזית ותחנת רכבת ההגנה בתל אביב חסום - ובירד הוא הרי שירות שממצב את עצמו כשירות משלים לתחבורה הציבורית - כזה שמשתמשים בו בדרך אל או מתחנת הרכבת למשל לעבודה.
בנוסף, כמו בכל שירותי ההשכרה ללא תחנות עגינה (כמו במקרה של האופניים של Mobike), יש טענות מצד הולכי רגל על חניה לא מתחשבת וחסימת מדרכות על ידי המשתמשים בבירד בתום הנסיעה.
עוד אתגר שבירד תצטרך להתמודד איתו היא התחרות. בסוף השבוע שעבר נכנסה לתל אביב מתחרה חדשה, Wind הגרמנית. החברה הציבה בתל אביב 200 קורקינטים ראשונים, ועל פי הצהרתה מתכוונת להוסיף בכל יום 50 התקנים חדשים עד לצי של 1,200 קורקינטים (מול כ-330 בצי של בירד).
אם זה לא מספיק, מתחרה שלישית, חברה אמריקאית בשם Lime, רוצה גם היא להיכנס לישראל.
בינתיים, בירד צריכה להתמודד עם תביעה ייצוגית ראשונה. עורך דין בשם רן ברא"ז הגיש בתחילת החודש לבית משפט השלום בתל אביב, תביעה ובקשה להכיר בה כייצוגית נגד החברה, בטענה כי קיים פרק זמן של 15–25 שניות בין לחיצה על כפתור הנעילה באפליקציה לבין הנעילה בפועל, כך שנגבה בכל נסיעה תשלום עודף של חצי שקל. התביעה הכוללת היא בסכום של 1.9 מיליון שקל.

https://www.themarker.com/amp/technation/.premium-1.6844039



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  פשיי איזה יופי....הלוואי ויתפשט לכל הערים נדלניס'ט 16.01.19 07:10 1
  עד שאנשים יקנו קורקינט משלהם תינוקשלהצדיק 16.01.19 07:10 2
     חודש הבא יש לי שנה עם הקורקינט שלי צ'ינו 16.01.19 07:54 7
         לא הייתי עולה לדקה אחת על קורקינט בכביש שאין שביל אופניים, גם לא בתוך העיר. דני מכפר סבא 16.01.19 08:21 14
         איזה קורקינט יש לך חבר? איש אשכוליות 16.01.19 09:26 18
  עוד 1200 מיותר בת''א!! יהרוס את הסדר הציבורי. הציבור טרם התחנך. ישראלצ'יק 16.01.19 07:13 3
  איך מוסדר נושא הביטוח? ירחאפל 16.01.19 07:28 4
     המדינה צריכה לחייב את חברות הביטוח LA-V 16.01.19 07:47 5
         ביטוח פר אדם? למה אני שנוסעת באוטובוס אצטרך לשלם כמו אחד שנוסע על אופנוע כבד? dilbert 16.01.19 07:50 6
             לא בעיה בכלל LA-V 16.01.19 07:57 8
                 ואיך בדיוק תעשה אקטיבציה לכל כלי רכב? dilbert 16.01.19 08:02 9
                     אני סתם אתפרע (רק בגלל שאנחנו ב 2019 LA-V 16.01.19 08:06 11
                         ככל שאני יודעת, יש הנחה בביטוח אם לא נוסעים ברכב לתקופה ארוכה. dilbert 16.01.19 08:08 12
                             אגב LA-V 16.01.19 08:16 13
                         רק זה חסר לנו. הפרה בוטה של הפרטיות. ביריון 16.01.19 08:24 15
                         או לוותר על כל זה המצליף 16.01.19 09:26 19
  במקום לייצר עוד שבילים עבורם ולהקל, המדינה רודפת אחריהם עם שוטרים קנסות וחוקים מקשים Dark Blue 16.01.19 08:03 10
  סכנה למשרד האוצר ולמדינה Volter 16.01.19 08:31 16
  אחלה יח''צ, העיקר שהשכלנו בגלות 16.01.19 09:12 17

   
   
נדלניס'ט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.11.17
725 הודעות, 9 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:10   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. פשיי איזה יופי....הלוואי ויתפשט לכל הערים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תינוקשלהצדיק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.7.17
1329 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:10   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. עד שאנשים יקנו קורקינט משלהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צ'ינו
חבר מתאריך 9.8.18
461 הודעות
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:54   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. חודש הבא יש לי שנה עם הקורקינט שלי  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
לפי האפליקציה שלו עשיתי איתו 1800 ק"מ

תעשו חשבון כמה זה היה עולה לכם בדלק וזמן נסיעה ברכב וחיפושי חניה.
אתמוח דרך אגב בדקתי משהו,נתון מדהים בעיני...
נסיעת ערב ברכב של 19 דקות בין הבורסה ברמת גן לבניין מסויים בקרית אריה בפתח תקווה לקחה לי 16 דקות בקורקינט.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דני מכפר סבא
חבר מתאריך 22.8.11
17823 הודעות
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:21   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. לא הייתי עולה לדקה אחת על קורקינט בכביש שאין שביל אופניים, גם לא בתוך העיר.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  


הערבים ותרבותם. http://bloogerisrael.blogspot.com/2018/08/blog-post_17.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש אשכוליות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.11.11
12122 הודעות, 101 מדרגים, 184 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    09:26   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. איזה קורקינט יש לך חבר?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
רציתי לקנות את השיאומי הזול אבל ירדתי ממנו אחרי ששמעתי הרבה מתלוננים על פאנצ׳רים וכידון שנשבר באמצע הנסיעה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
8715 הודעות, 71 מדרגים, 126 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:13   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עוד 1200 מיותר בת''א!! יהרוס את הסדר הציבורי. הציבור טרם התחנך.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


זהו. דרעי החליט לחסל את ש"ס!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירחאפל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.3.08
11351 הודעות, 48 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:28   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. איך מוסדר נושא הביטוח?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LA-V לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.17
6176 הודעות, 94 מדרגים, 179 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:47   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. המדינה צריכה לחייב את חברות הביטוח  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
להפוך את הביטוח פר אדם.

זאת אומרת שאני לא צריך לבטח את הרכב/קטנוע/קורקינט שיש לי אלא אני מבטי את עצמי כפרט יחודי לפי ת.ז. ועם הביטוח הזה אני מכוסה עם כל כלי תחבורה שעליו עליתי.

ההיגיון? אדם יכול לנצל בזמן נתון אך ורק כלי תחבורה אחד.

הסיכוי שזה יקרה? קלוש.. יותר מדי כסף הם יפסידו כשזה יקרה


"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dilbert לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.02
31987 הודעות, 245 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:50   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. ביטוח פר אדם? למה אני שנוסעת באוטובוס אצטרך לשלם כמו אחד שנוסע על אופנוע כבד?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
אנחנו לא לוקחים את אותו הסיכון, אז למה שנשלם אותו דבר?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LA-V לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.17
6176 הודעות, 94 מדרגים, 179 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    07:57   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. לא בעיה בכלל  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
הביטוח יהיה יחסי ויופעל על ידי האדם.

זאת אומרת שאם יש מישהו שנוסע באוטובוסים כל השבוע אבל בסופי שבוע נוסע על רכב הוא יפעיל את הביטוח (אקטיבציה) לפני עלותו על הרכב וכך ישלם את החלק היחסי שבו הביטוח היה פעיל.

הפלוס יהיה שגם רוכבי קורקינט ואופניים יתחילו לשלם על הזמן שבו הם רוכבים ומסתכנים.

המינוס? הציבור צריך להיות מספיק אחראי כדי לבצע את הפעלת הביטוח כדי שלא יפלו הוצאות על הציבור במקרה והוא לא עשה זאת.

מה שהרבה פחות הגיוני זה שאם יש לי בבית מאזדה 6, קטנוע 125 סמ"ק לסידורים קטנים ואופנוע לטיולי שטח אני אמור לשלם 3 ביטוחים כשבפועל בכל רגע נתון אני יכול להשתמש רק באחד מהם.


"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dilbert לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.02
31987 הודעות, 245 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:02   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ואיך בדיוק תעשה אקטיבציה לכל כלי רכב?  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
יש מיליוני כלי רכב. המשמעות היא שלפני כל נסיעה תצטרך להזין את פרטי הרכב ופרטי הנהג, ולקבל חישוב מתאים של הפרמיה. לא נשמע הגיוני בכלל לעשות את זה כמה פעמים ביום.
אם יש לך שלושה כלי רכב בבית, אז כדאי לך לבדוק אם אפשר לבטח כל אחד מהם רק לימים מסויימים בשבוע ולקבל הנחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LA-V לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.17
6176 הודעות, 94 מדרגים, 179 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:06   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אני סתם אתפרע (רק בגלל שאנחנו ב 2019  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
אם היינו ב 2001 הייתי שותק) ואגיד לך שלכל רכב אפשר להצמיד קוד rq שיסרק בתחילת נסיעה כתנאי להנעה.

חלק מהסריקה יהיה להכניס נתונים ביומטריים של הסורק (טביעת אצבע) ואז יודעים בשניה מי נהג על איזה כלי רכב.

אין לי פתרונות להכל, אבל צריך לשבת ולמצוא פיתרון למצב הזוי שבו רכב שעומד שבועיים בחניה משלם ביטוח גם אם לא נסעו בו.

נ.ב. אין לי שלושה כלי רכב, יש לי דו גלגלי שמשולם מתחילתו ועד סופו על ידי העבודה. לי אין אינטרס מעבר לטובת הכל.


"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dilbert לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.02
31987 הודעות, 245 מדרגים, 140 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:08   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ככל שאני יודעת, יש הנחה בביטוח אם לא נוסעים ברכב לתקופה ארוכה.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
למשל, שומרי שבת יכולים לבטל את הביטוח בסופי שבוע, ולקבל הנחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LA-V לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.17
6176 הודעות, 94 מדרגים, 179 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:16   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אגב  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
בזמנו קראתי רעיון של אדם שהוא סוכן ביטוח שגם מחזיק 2 כלים דו גלגליים שבו הוא הציע שהכיסוי הביטוחי יגבה דרך הדלק.

זאת אומרת שמחיר הדלק יעלה בלמשל - 20 אגורות וההפרש יועבר לחברה שאחראית על כל תלשומי הפיצויים במקרי ביטוח.

והיתרון בזה יהיה שמי שנוסע הרבה ישלם יותר (בדלק) ומי שנוסע פחות ישלם פחות.


"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
36247 הודעות, 239 מדרגים, 391 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:24   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. רק זה חסר לנו. הפרה בוטה של הפרטיות.  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
חלק מהסריקה יהיה להכניס נתונים ביומטריים של הסורק (טביעת אצבע) ואז יודעים בשניה מי נהג על איזה כלי רכב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המצליף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.15
1851 הודעות, 21 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    09:26   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. או לוותר על כל זה  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
ולבנות אפליקציה שמצמידים אותה לחברת הביטוח של הלקוח אתה מזין בה חד פעמי את כל הפרטים וברגע שאתה רוצה לנהוג אתה לוחץ על התחל נסיעה או משהו כזה ומתחיל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dark Blue לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
7535 הודעות, 83 מדרגים, 128 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:03   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. במקום לייצר עוד שבילים עבורם ולהקל, המדינה רודפת אחריהם עם שוטרים קנסות וחוקים מקשים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מדינה מטומטמת ושר תחבורה עלוב שדואג לחברים שלו מהמוניות ורוצה כמה שיותר
רכבים על מנת שיכניסו יותר כסף למדינה (קורקינט לא מכניס שקל מיסים למדינה,
ולא מרפד את כיסי נהגי המוניות, ולכן לא "שווה" מבחינת המושחתים בצמרת).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Volter לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.10.08
6929 הודעות, 45 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    08:31   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. סכנה למשרד האוצר ולמדינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בגלות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.7.14
890 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י' בשבט תשע''ט    09:12   16.01.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אחלה יח''צ, העיקר שהשכלנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות