גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #546346 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 546346      
החדשות החמות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
13525 הודעות, 85 מדרגים, 156 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    16:27   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מהפכה בתחום החוזים והמכרזים בפרויקטים תחבורתיים  

 
  
*מהפכה בתחום החוזים והמכרזים בפרויקטים תחבורתיים*

במכתב משותף שהוציאו היום החשב הכללי במשרד האוצר, מנהל רשות החברות הממשלתיות ומנכ"לית משרד התחבורה, התבקשו חברות התשתית של משרד התחבורה (נתיבי ישראל, חוצה ישראל, רכבת ישראל, נת"ע, נתיבי איילון, מוריה ויפה נוף) ליישר קו במספר רחב של נושאי ליבה בתחום החוזים והמכרזים, על מנת ליצור סטנדרטיזציה בין חברות התשתית ובכך לשפר בצורה משמעותית את יכולת הביצוע בענף.

המכתב יצא לאחר בחינה מעמיקה של צוותים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה בשיתוף התאחדות בוני הארץ וחברות התשתית, שבמסגרתה גובשה רשימת המלצות מקצועיות שאותן החברות מתבקשות ליישם עד ל-1.6.2019.

בין ההמלצות שגובשו - צמצום גובה הערבויות המבוקשות (מכרז, ביצוע וטיב), צמצום משמעותי של שימוש בעיכבון, קביעת קווים מנחים אחידים לתנאי סף פיננסיים ומקצועיים לפרויקטים, קיצור תנאי התשלום לקבלנים ולספקים ולקיחת סיכוני ההצמדות למדדים באופן מלא על ידי המדינה.

הליך הסטנדרטיזציה בוצע לאור הגידול המשמעותי בהיקפי השקעה בתשתיות תחבורתיות וכחלק מתכנית "תשתיות 2030" אשר מוביל החשב הכללי באוצר, מר רוני חזקיהו בשיתוף עם הממונה על התקציבים ומנכ"לי המשרדים אנרגיה ותחבורה. במסגרת התכנית מופו האתגרים המרכזיים העומדים בפני חברות התשתית והקבלנים המבצעים ובוצעה חשיבה משותפת על פתרונות אפשריים. סטנדרטיזציה של החוזים והמכרזים צפויה להגביר משמעותית את היעילות בענף הן מצד מזמיני העבודה והן על ידי גופי הביצוע, לצמצם הליכים משפטיים, להגביר את הוודאות והתחרות בענף ולהביא להוזלה במחירי הפרויקטים.

בנוסף, נערכו לאחרונה בדיקות של מכרזים ועבודת וועדת המכרזים בחברות הממשלתיות, על ידי רשות החברות הממשלתיות.

*החשב הכללי, רוני חזקיהו:* אני מברך על פרסום ההמלצות. מדובר בצעד מהותי וחשוב שצפוי לייעל בצורה משמעותית את יכולת הביצוע בענף התשתיות התחבורתיות. חוסר האחידות מקשה על הליך הגשת ההצעות למכרז ועל עבודת הקבלנים מול חברות תשתית שונות ויכולתם להיערך למכרזים עתידיים. בנוסף, האחדה זו תפשט את הליכי הכנת המכרז וניהול ההתקשרויות ובכך תביא לחסכון במשאבים ולהגברת התחרות בענף, דבר שלבסוף גם יתגלגל לחסכון בתקציב המדינה".

*מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר:* "לחברות התשתית של משרד התחבורה ולחברות הביצוע הקבלניות אתגרים הולכים וגוברים עם מימוש תכניות המשרד להגדלת ההשקעה בתשתיות. הליך הסטנדרטיזציה יסייע בצורה משמעותית לעמידה באתגרים אלו, לקיצור לוחות הזמנים לפרויקטים ולחסכון רב במשאבים".

*מנהל רשות החברות, ינקי קוינט:* "החברות הממשלתיות בענף התחבורה נמצאות בחזית העשייה ואמונות על פרויקטים בעלי חשיבות אסטרטגית ולאומית למדינת ישראל. אנו פועלים בשיתוף עם עמיתנו להקניית כלים משמעותיים לחיזוק החברות וייעול ההליכים בהן".



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יותר פשוט להחליף את השר ינשוף 15.04.19 16:46 1
     השר הכי טוב וביצועיסט בתחומו מקום המדינה dudi_du2 15.04.19 17:25 3
         ממש לא. ShocKi 15.04.19 17:37 4
             הדבר הכי מטומטם שיכלו לעשות זה את התחנות רכבת מחוץ לערים ואי בניית מסילה מזרחית ארבע אותיות 15.04.19 18:05 6
             תוסיף גם את מספר הרכבים שגדל כל יום ינשוף 15.04.19 18:07 7
             מציע לך להצטרף ל''תחבורה בדרך שלנו''. צחקן 15.04.19 22:15 8
             למי מבין גם למה לא תוקפים אותו משמעותית יותר על זה שאינו מקדם את אובר ודומיו דרורי 16.04.19 15:31 9
  מהפכה של ממש, כל הקלה ברגולציה מבורכת SpinozaB 15.04.19 16:51 2
  חסרה התניה שכל זוכה שיחרוג באחוז נתון מזמן הביצוע או עלות הביצוע, לא יוכל להשתתף במכרזי shabor 15.04.19 17:59 5

   
   
ינשוף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.6.14
3409 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    16:46   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יותר פשוט להחליף את השר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dudi_du2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.6.09
16918 הודעות, 147 מדרגים, 274 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    17:25   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. השר הכי טוב וביצועיסט בתחומו מקום המדינה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ShocKi
חבר מתאריך 2.9.03
6290 הודעות
יום שני י' בניסן תשע''ט    17:37   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. ממש לא.  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
בוא נמנה בקצרה את הכשלונות ואני מדבר רק על עובדות ולא פרשנויות:
1. אי קידום המסילה ה4 באיילון.
2. פתיחת תחנות רכבת מרוחקות ממרכזי הערים מה שהוביל לביקוש אפסי (דימונה)
3. טקס גזירת סרט על פרויקט המטרונית בחיפה בשנת 2013 כאשר קו 2 של המטרונית היה אמור להיות מוכן. הקו הושלם רק ברבעון האחרון - 2019!
4. אי קידום נתצים בכבישים בינעירוניים.
5. משרד התחבורה עדיין מכריח אנשים לשלם אגרת רדיו.
6. תשלום אגרה גם כשאתה לא עושה טסט (רכב חדש פטור מטסט ל3 שנים אך עדיין צריך לשלם אגרה)
7. תכנון כבישים לקוי ללא מפרצי עצירה = הרוגים ולא קשה לעשות גוגל כדי למצוא כאלה.
8. הרב קו כרטיס כושל ומיושן. זאת ועוד, מגוחך. אם אתה גר בצפון תל אביב וצריך לנסוע להרצליה מידי יום אתה צריך לקנות חוזה תל אביב מורחב שהוא יקר יותר מחוזה תל אביב שכולל נסיעות עד בת ים! כלומר נסיעה של 5 קמ יקרה יותר מנסיעה של מעל 20 קמ!
9. מערכת פניות הציבור של משרד התחבורה גרועה. נסה לשלוח פניה. אם יענו לך לא תוכל לשלוח פנית המשך. תצטרך לשלוח פניה חדשה לגמרי. בלתי אפשרי לנתכתב איתם.
10. משרד התחבורה מסרב להעניק לרשויות המקומיות מנדט להחליט איזה קווים הם צריכים בתחומן. תבין, כדי לבקש שקו יעצור ליד הבית שלך בשכונה ג' בבאר שבע אתה צריך שפקיד בירושליים יחשוב שזה מספיק חשוב מבלי להבין איפה אתה גר ומה הצרכים.

ויש עוד המון המון.

לשר כץ יש גם הצלחות אך לומר שהוא ביצועיסט זה ממש לא נכון. כל פרויקט שהוא קידם ניה ממניע פוליטי (תחנות רכבת בפריפריה למשל) הרי מבחינת צורך מסילה 4 באיילון חשובה הרבה יותר מרכבת בדימונה שאגב כשלה.

אין לי בעיה עם המפרגנים לכץ אך איני מבין איך אתם סוגדים לו כאשר במשמרת שלו מליוני שקלים ירדו לטמיון בפרויקטים כושלים.


קאש-באק ישראלי: https://www.cashback.co.il/?uref=33330


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ארבע אותיות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.2.16
12045 הודעות, 86 מדרגים, 135 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    18:05   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הדבר הכי מטומטם שיכלו לעשות זה את התחנות רכבת מחוץ לערים ואי בניית מסילה מזרחית  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
ואתה יכול להוסיף אי תזמון בין האוטובוסים לרכבות.
הוא לא עשה יותר מכל שר אחר בכבישים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ינשוף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.6.14
3409 הודעות, 26 מדרגים, 52 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    18:07   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תוסיף גם את מספר הרכבים שגדל כל יום  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
אנשים חושבים שזה טוב אבל זה אסון



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צחקן
חבר מתאריך 13.5.10
5564 הודעות
יום שני י' בניסן תשע''ט    22:15   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מציע לך להצטרף ל''תחבורה בדרך שלנו''.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  


עבד ה' הוא לבדו החופשי (ריה"ל)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דרורי
חבר מתאריך 27.10.16
285 הודעות
יום שלישי י''א בניסן תשע''ט    15:31   16.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. למי מבין גם למה לא תוקפים אותו משמעותית יותר על זה שאינו מקדם את אובר ודומיו  
בתגובה להודעה מספר 4
 

יכל לחסוך משמעותית בעלויות לאזרחים
לצמצם את כמות המכוניות על הכביש
לצמצם את הקרעים בחברה מאי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת
הכנסה נוספת לצעירים ולקהל הרחב
צמצום העומס על התחבורה הציבורית
צמצום עלויות הוצאת המדינה על תחבורה ציבורית ועוד ועוד !!

וכל זה בלי שהמדינה תשקיע שקל !! רק שתפסיק להפריע !

ברור שהסיבה שאינו עושה זאת כי נכנה משיקולים אישיים לקהל המוניות המפקדים לליכוד ומעדיף את האינטרס שלהם למרות הפגיעה האנושה בציבור הרחב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
31913 הודעות, 145 מדרגים, 265 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    16:51   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מהפכה של ממש, כל הקלה ברגולציה מבורכת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


במדבר י"ג, ל"ג: "..ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם.."


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
shabor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.03
17642 הודעות, 121 מדרגים, 242 נקודות.  ראה משוב
יום שני י' בניסן תשע''ט    17:59   15.04.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. חסרה התניה שכל זוכה שיחרוג באחוז נתון מזמן הביצוע או עלות הביצוע, לא יוכל להשתתף במכרזי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המדינה למשך 5 שנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות