גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #575341 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 575341        
em28 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.1.08
23215 הודעות, 94 מדרגים, 188 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:23   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ניצחון לנהגים נגד ''הרמזור העוקץ'' בחדרה: בית המשפט קבע הסדר פשרה רחב היקף וביטל אלפי קנסות  

 
  
בדיוק לפני כשנתיים, בחודש אוקטובר 2017, פרצה לה מחאה גדולה בנושא מקומם ומרגיז:
רמזור אחד ש”הפיל בפח” נהגים רבים – ככל הנראה על לא עוול בכפם.
הרמזור, בכניסה ללב העיר חדרה מכביש 4 החל להנפיק דוחות בקצב גבוה והביא לקנסות גבוהים בסך אלפי שקלים ונקודות לחובת הנהגים.
אחד הנהגים שיצאו למחאה היה עמוס דדון מפרדס חנה, שחטף כהוגן.
לדבריו, המצלמות בנקודה זו הנפיקו לו 9 דוחות על מהירות מופרזת (מעל 50 קמ”ש), 72 נקודות ו-6,750 ש”ח קנסות.

דדון לא ויתר, אסף את כל הדוחות ויצא למחאה מתוקשרת, כולל עצומה ופנייה לבית המשפט.
השבוע – באה הסאגה הפרטית של דדון לסיומה והיא אבן מפתח במאבק: קנס סימלי בלבד ו-0 נקודות חובה בגין “העבירות”.

למי שאינו בקיא בעניין, מדובר ברמזור בכניסה לחדרה (מכביש 4 דרומה, בצומת עם רחוב הרב עובדיה/הנשיא), קצת לפני כיכר המשטרה.
לדברי תושבים בזמנו, שהפיצו אז כמות גדולה של חומרים ברשתות החברתיות – המהירות המותרת במקום הינה 50 אך כל מי שמגיע מצפון נוסע מהר יותר – וחוטף דוח.

כזכור, נושא מצלמות המהירות הפך בשנתיים האלה לשיג ושיח לאחר שהתברר כי הן כנראה מוציאות דוחות על סמך הוכחות לא קבילות.
תשלומי הדוחות נידחו והדבר נבדק פעם אחר פעם.
בסופו של דבר, בחודש יולי האחרון נמסר כי המצלמות הכתומות יחזרו לאכוף עבירות תנועה ומהירות.

מבחינתו של עמוס דדון, זוהי סגירת מעגל מתוקה.
בתחילת השבוע, בהליך משפטי, “זה נגמר בדוח אחד על עבירה פחותה, אפס נקודות וקנס סמלי של 100 ש”ח” כתב דדון בפוסט ניצחון.

הוא הוסיף: “היום לפני שנתיים כשהכל התחיל, התחלתי במאבק פרטי וגם ציבורי שכלל הקמת קבוצה שהצטרפו אליה יותר מ-1,000 איש שרובם היו כמוני נהגים שקיבלו דוח מאותה מצלמה.
שתי מטרות עמדו לפני: מטרה ראשונה הכרת המערכת במחדל ע”י כך שיבואו לקראת מקבלי הדוחות והמטרה השניה – שהקטע הכביש הבעייתי שאחראי לאלפי הדוחות, יסודר.
“לקידום מטרות אילו, פניתי לגורמים האחראים משטרה, נתיבי ישראל, משרדי ממשלה, שרים, חברי כנסת, אבל מבחינתם הנהג הוא פושע שצריך להיענש ולשלם קנס ונקודות.
חשבתי שאם אערב את התקשורת, הגישה תשתנה אז דברתי בתוכנית “חי בלילה” , חדשות כאן 11, אורלי וגיא,
אבל כלום לא השתנה הדוחות נשארו והכביש לא סודר.

“משלא נותרה ברירה, הצעתי לחברי הקבוצה ללכת להליך משפטי ואכן כך עשו.
התעקשות מאות הנהגים ללכת להליך משפטי יחד עם בעיית האמינות של המצלמות הביאה את המערכת להבנה שטוב תעשה אם תציע פשרה למאות הנהגים וכך היה, כל מי שהגיע למשפט קיבל הצעה לקנס בלי נקודות.
“גם לי הוצע ההסדר הזה, אבל הבנתי שאם אקבל אותו כלום לא ישתנה ולזה לא הסכמתי ובקשתי להגיע לדיון הוכחות ולהציג בפני השופטת את הטיעונים, בתקווה שהחלטה שלה לטובתי תגרום למערכת לתקן את הליקויים.

“השבוע התקיים הדיון, במשך כ 3 שעות התנהל דיון בלתי פורמלי שבו גם הצגתי את הסרטון שמראה את התמרור המוסתר, השופטת הסכימה שקיימת בעיה ופנתה לתביעה ולי בהצעה להסדר פשרה שבו ירשם רק דוח אחד עם האשמה פחותה וללא נקודות.
למרות הרצון להמשיך להוכיח את צדקתי, החלטתי לקבל את ההצעה, אך גם הסברתי שקבלת האשמה תאפשר למערכת להשאיר את המצב כפי שבו נהגים לא מודעים לכך שהם נוסעים בכביש עירוני השופטת פנתה לנציג המשטרה שידאג לכך שיתווסף שילוט ותמרורים בקטע הכביש המדובר”.

דדון חותם: “למי שרגיל להיאבק על עקרונותיו, ההחלטה היום לא הייתה לי פשוטה, אבל אם אכן הכביש יטופל כפי שהובטח, אז אתנחם בזה.
אני שמח שכל מי שהלך איתי, זכה להסדר כזה או אחר, ושם את הסיפור מאחוריו, היום גם אני עשיתי זאת.
אני גם מקווה שהמערכת למדה משהו מכל הסיפור הזה ואם בפעם הבאה יקרה ארוע דומה, היא תתנהג אחרת ולא תתעלם, כי בסוף לא מדובר רק בדוחות, אלה בבטיחות ובחיי בני אדם”.

https://www.migdalor-news.co.il/29888-2/


תתמודדו, הפועל יש רק אחת


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  בראוו,תמשיך לנהוג מהר-שופטינו הרחמנים לצידך אברהם 11.09.19 19:34 1
     לא טרחת לקרוא, נכון? דרך בין עירונית שהופכת לעירונית כאשר התמרור מוסתר mwg 11.09.19 19:44 4
  בראוו... חשוב לי 11.09.19 19:35 2
  נראה לי יש עוד אחת בכביש מספר 1 ממזרח למערב ליד מחלף מעלה אדומים elbaz 11.09.19 19:38 3
     גם הרבה שוטרי תנועה אוהבים לארוב עם הממל''ז בדיוק בקטעים שהמהירות המותרת יורדת חרום והצלה 11.09.19 19:46 6
  מסתבר שיש דברים בג'ו: לא ברור אם התמרור שהוריד את המהירות ל-50 קמ''ש בכלל חוקי em28 11.09.19 19:45 5
  ריענון תיאוריה: כל צומת מבטלת את המהירות שהותרה לפני הצומת. סייר 11.09.19 20:20 7

   
   
אברהם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.16
10109 הודעות, 52 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:34   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. בראוו,תמשיך לנהוג מהר-שופטינו הרחמנים לצידך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mwg לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.10.07
860 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:44   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא טרחת לקרוא, נכון? דרך בין עירונית שהופכת לעירונית כאשר התמרור מוסתר  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חשוב לי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.2.16
3485 הודעות, 39 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:35   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. בראוו...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
elbaz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.02
22602 הודעות, 76 מדרגים, 121 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:38   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. נראה לי יש עוד אחת בכביש מספר 1 ממזרח למערב ליד מחלף מעלה אדומים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בכביש מספר אחד מותר 90 אבל שיורדים לכיוון מחסום אזעים יש מצלמה כמה מטר אחרי שהמהירות יורדת ל 70 בלי תמרור



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חרום והצלה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.15
2615 הודעות, 27 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:46   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. גם הרבה שוטרי תנועה אוהבים לארוב עם הממל''ז בדיוק בקטעים שהמהירות המותרת יורדת  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
em28 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.1.08
23215 הודעות, 94 מדרגים, 188 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    19:45   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מסתבר שיש דברים בג'ו: לא ברור אם התמרור שהוריד את המהירות ל-50 קמ''ש בכלל חוקי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
** מתוך כתבה לפני כשנתיים:

לאחר הבדיקה הראשונית התברר: אין תוכנית תנועה לתמרור ועל כן חוקיותו מוטלת נכון לעכשיו - בספק.
המשמעות היא כי אם יימצא שהתמרור הוצב במקום ללא תוכנית מאושרת – יהיה למשטרה קושי לאכוף את המהירות ברמזור ומאות דוחות על סך 250 שקלים שכבר ניתנו – יבוטלו.

יש לציין, כי תמרור "כניסה לשטח עירוני", מוצב לפני צומת חרושת בלבד, אולם בהמשך אין שום תמרור שכזה.
על כן, כל מי שמגיע מכיוון "הלל יפה" אל העיר או לחילופין משכונת נווה חיים, עלול לטעות ולחשוב כי מדובר בכביש מהיר יותר, ולא בשטח עירוני אשר מגבלת המהירות בו היא 50 קמ"ש בלבד.

התברר כי ככל הנראה בעקבות ערעור ככל של אחד הנהגים שקיבל דוח מהירות בנקודת הרמזור המדובר,
ביקשה המשטרה להמציא אסמכתאות לתמרור המוצב הרחק משם בתחילת הדרך – אך לא מצאה אישור לכך, באורח נדיר יש לציין.

בין היתר, פנה מהנדס תנועה משטרתי אל "נתיבי ישראל", עיריית חדרה וגורמים נוספים בבירור האם קיימת תוכנית תנועה מאושרת (ובתוכה התמרור שטח עירוני) – לכביש 4 בכניסה לחדרה.
"ניתן להבין הן מהמענה המצורף והן משיחתנו, כי כיום אין תכנית תנועה מאושרת בדרך הנ"ל", נאמר על ידי המהנדס המשטרתי.
יש לציין כי ברוב מכריע של המקרים, אין בסמכות העירייה לאשר את התוכנית, שכן מדובר בכביש ארצי – המצוי באחריות נתיבי ישראל ומשרד התחבורה.


תתמודדו, הפועל יש רק אחת


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סייר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.03
12276 הודעות, 111 מדרגים, 204 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי י''א באלול תשע''ט    20:20   11.09.19   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ריענון תיאוריה: כל צומת מבטלת את המהירות שהותרה לפני הצומת.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואם חצית צומת, ולא מוצב אחריה תמרור של דרך בינעירונית, ברירת המחדל היא שאתה נוהג בדרך עירונית, מוגבלת ל 50 קמ"ש. זה נכון גם בדרך בה מוצב תמרור "מהירות מיוחדת", 60 או 70. לאחר הצומת המהירות המותרת תרד ל50 קמ"ש או תעלה אם יוצב תמרור דרך בינעירונית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות