גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #646716 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 646716        
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:44   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מחדל התחנה המרכזית באשקלון  

 
  
https://youtu.be/qqs6Anxos3Y



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מצרף את הכתבה מynet מרלין 04.08.20 12:46 1
     על החתום: מישהו שכרגע קנה את המתחם SpinozaB 04.08.20 14:10 14
  כל התחנות אוטובוס בכלל Sub 04.08.20 12:46 2
     אבל נראה לי באשקלון במיוחד מרלין 04.08.20 12:49 3
  מה המחדל? למי שלא רואה וידאו השרף 04.08.20 12:51 4
     המחדל הוא שהמקום נמצא במצב הרס והכל מתפרק שם מרלין 04.08.20 12:55 5
     אתאר לך תמונה דויד הכי טוב 04.08.20 13:34 11
  למה כולם עם מעילים שם? אווזי הפרא 04.08.20 12:59 6
     כנראה הקורונה עכבה את שידור הכתבה בחצי שנה אבי_85 04.08.20 13:04 8
         ממש אבל אווזי הפרא 04.08.20 13:25 10
  מוזר, דווקא אשקלון, עיר עם מכללה אקדמית שלוחת בר אילן, בי״ח ברזילי וכו׳ אבי_85 04.08.20 13:04 7
     המצב רק הידרדר מאז מרלין 04.08.20 13:06 9
     זה כבר לא שלוחה. היא אקדמאית עצמאית. להוסיף גם קופ''ח מכבי/מאוחדת. עיריית אשקלון. ועוד avi 04.08.20 13:40 12
  שנתחיל לדבר על התחנה המרכזית ''החדשה'' בתל אביב? udi a 04.08.20 13:41 13
     מרתק המקום הזה. מומלץ לעשות סיור מודרך. יש שם מקלט אטומי. עיר תחתית עמלץ פלד 04.08.20 14:50 15
  לפני כמאט שנה פירסמתי איך מתייחסים לעתיקות באשקלון, אבל כנראה הייתי נאיבי מדי מרלין 04.08.20 15:14 16
  אם לא שומרים על תחנה מרכזית מרלין 04.08.20 15:16 17
  מצויין. להעיף את מגרשי הכדורגל המיותרים שתופסים מקום מרכזי וקריטי - לפאתי העיר, ולבנות מסוף אוטובוסים רציני. נאמן למקור 04.08.20 15:52 18
     מישהו משחק במגרשים האלה? מרלין 04.08.20 16:13 19
  זה מלפני 6 חודשים פרש טורקי 04.08.20 16:15 20
  בושה מי משלם את המחיר Zpatriots 04.08.20 18:16 21

   
   
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:46   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מצרף את הכתבה מynet  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.08.20 בשעה 13:01 בברכה, מרלין
 
קישור:
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5654460,00.html

זוהמה, סירחון וקירות קורסים: מחדל התחנה המרכזית באשקלון

התחנה המרכזית בעיר נבנתה כבר לפני 55 שנה, והשנים ניכרות בה. לכלוך בכל מקום ותשתיות שבורות המסכנות את התושבים ואת העובדים הפכו לחלק מהנוף. החברות המתפעלות, העירייה ומשרד התחבורה יודעים שהקמת תחנה חדשה היא הכרח – אך זורקים את האשמה מאחד לשני

לכלוך וזוהמה בכל מקום, מחסור בפחי אשפה, קירות מפויחים וסדוקים, ספסלים מלאי חלודה, ארונות חשמל שבורים ותקרה שבכל רגע עלולה לקרוס על יושביה. כך נראה השער התחבורתי לעיר אשקלון - התחנה המרכזית שלה. ברק חדריאן, תושב העיר ופעיל ציבור, מנסה כבר שנים להביא לשינוי. "תחבורה ציבורית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות", הוא אומר.

התחנה המרכזית באשקלון הוקמה ב-1965, כשהעיר מנתה רק 40 אלף תושבים. עם השנים אשקלון גדלה, אך התחנה המרכזית נשארה כפי שהייתה. "זו עיר של 140 אלף תושבים ואמורה לספק תחבורה ראויה. רבים בוחרים שלא להשתמש בתחבורה הציבורית", מוסיף חדריאן.

קירות התחנה שנמצאת במיקום מרכזי בעיר מספרים את סיפור ההזנחה שלה. התחנה באשקלון היא בבעלות חברת "נצבא החזקות", שבבעלותה תחנות מרכזיות רבות בארץ בהן התחנה המרכזית באר שבע, אשדוד, תל אביב, ירושלים ועוד. איציק ציפיאשוילי, מבקר חברת האוטובוסים "דן בדרום", נאלץ להגיע למקום בכל יום מתוקף תפקידו: "זה גועל נפש להיות פה. מבחינת סירחון, זה בלתי נסבל". לטענת "נצבא", חברת אגד היא שאמונה על התחזוקה השוטפת במקום. מלבד הסירחון, מסביר איציק שהתחנה מסכנת חיים יום יום והוא חושש לעתים להסתובב במקום. "בכל יום מישהו יכול להיפגע מהתקרה שעלולה לקרוס פה. עד שלא יקרה לא יזיזו יד".

אלונה שברוב, עובדת ב"פלאפל שניצל" בתחנה, מספרת על קריסת התקרה לפני יותר משנה. "נפלו מהתקרה אבנים. אנשים נכנסו לאוטובוס ובאותה דקה היא התפרקה. זה היה מפחיד". לטענת עובדים במקום, לא מדובר במקרה חריג. לטענתם, כשחלק מהתקרה קרס פתרו את העניין נקודתית. צוות הגיע ושיפץ את התקרה רק באזור שבו היא התפרקה אבל התקרה ממשיכה לקרוס בכל יום, כך מספרים העובדים והעוברים והשבים. "אין להם זמן אלינו", מתלוננת שברוב. סכנה ניצבת גם בדרכי גישת הולכי הרגל לתחנה.

"בחורף קפוא כאן, ואין שירותים"
התחנה המרכזית נמצאת במרכז העיר, על קרקע יקרה, ומהווה צומת מרכזי עבור תושבי הדרום שכן בית החולים "ברזילי" שנמצא סמוך לה מספק שירותים עבור תושבים רבים באזור. רותי אוחיון מגיעה לא אחת מקריית מלאכי השכנה לבית החולים עם בנה, ועושה זאת בתחבורה ציבורית. "אין לי ברירה אלא לעבור דרך התחנה הזו", היא מספרת. "לא נעים בכלל. מאוד ישן, לא מתקדם. בחורף קפוא כאן, ואין שירותים. זה לא נעים בכלל".

אפילו השלט הרעוע, התלוי מעל למה שנראה כמו ארון חשמל ישן, והציפורים המקננות מעליו, מנציח את הזמן הרב שעבר מאז חשבו לשפר את פני התחנה. חנויות רבות כמו מקדונלדס, שהיו בתחנה ומשכו צרכנים, כבר לא קיימים במקום.
"צריך לסגור את התחנה הרמטית, למצוא פתרון לבעלי העסקים, ואז לבנות מקום חלופי", אומר ראובן סולומון מוועד עובדי "דן בדרום". "יש הרבה תלונות לא רק על המצב של התחנה אלא על זה שהיא קטנה. בנו אותה בשנת 1965 ומאז מספר התושבים שולש. יש פה שלוש-ארבע חברות שפועלות. יש פה צפיפות. זו פונקציה שצריך לתקן אותה במהירות".

מי יממן את התחנה החדשה?
לאורך השנים נוהלו מאבקי כוח בין העירייה למי שמחזיק בתחנה, חברת "נצבא". על פי אתר החברה, "נצבא" החלה ב-2009 בפרויקט שדרוג התחנות המרכזיות. באשקלון היו לאורך השנים הבטחות רבות לשיפוץ או להקמת תחנה חדשה, אבל הדיונים בין החברה לעירייה עלו על שרטון.

זוהמה, סירחון וקירות קורסים: מחדל התחנה המרכזית באשקלון
התחנה המרכזית בעיר נבנתה כבר לפני 55 שנה, והשנים ניכרות בה. לכלוך בכל מקום ותשתיות שבורות המסכנות את התושבים ואת העובדים הפכו לחלק מהנוף. החברות המתפעלות, העירייה ומשרד התחבורה יודעים שהקמת תחנה חדשה היא הכרח – אך זורקים את האשמה מאחד לשני
ריקי כרמיפורסם: 11.01.20 , 20:50

Play Videoמחדל התחנה המרכזית באשקלון (צילום: רועי עידן)share-iconshare-icon
by TaboolaPromoted Links.
חולצה רגל בשווי 20 אלף דולר שאבדה באגם
סביבה ומדע
ניצחון לפנסיונרים: מדינת ישראל מחלקת הטבת מס של 40% למי שנולד לפני '69 ו…
ריאלי - כלכלה מעשית
מזגן נייד ב307 ש"ח שובר את שוק המזגנים בישראל
חדשות טכנולוגיה

לכלוך וזוהמה בכל מקום, מחסור בפחי אשפה, קירות מפויחים וסדוקים, ספסלים מלאי חלודה, ארונות חשמל שבורים ותקרה שבכל רגע עלולה לקרוס על יושביה. כך נראה השער התחבורתי לעיר אשקלון - התחנה המרכזית שלה. ברק חדריאן, תושב העיר ופעיל ציבור, מנסה כבר שנים להביא לשינוי. "תחבורה ציבורית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות", הוא אומר.


התחנה המרכזית באשקלון הוקמה ב-1965, כשהעיר מנתה רק 40 אלף תושבים. עם השנים אשקלון גדלה, אך התחנה המרכזית נשארה כפי שהייתה. "זו עיר של 140 אלף תושבים ואמורה לספק תחבורה ראויה. רבים בוחרים שלא להשתמש בתחבורה הציבורית", מוסיף חדריאן.

קירות התחנה שנמצאת במיקום מרכזי בעיר מספרים את סיפור ההזנחה שלה. התחנה באשקלון היא בבעלות חברת "נצבא החזקות", שבבעלותה תחנות מרכזיות רבות בארץ בהן התחנה המרכזית באר שבע, אשדוד, תל אביב, ירושלים ועוד. איציק ציפיאשוילי, מבקר חברת האוטובוסים "דן בדרום", נאלץ להגיע למקום בכל יום מתוקף תפקידו: "זה גועל נפש להיות פה. מבחינת סירחון, זה בלתי נסבל". לטענת "נצבא", חברת אגד היא שאמונה על התחזוקה השוטפת במקום. מלבד הסירחון, מסביר איציק שהתחנה מסכנת חיים יום יום והוא חושש לעתים להסתובב במקום. "בכל יום מישהו יכול להיפגע מהתקרה שעלולה לקרוס פה. עד שלא יקרה לא יזיזו יד".

בניית התחנה המרכזית החדשה אשקלון (צילום: אבי תשובה)
"גועל נפש". התחנה המרכזית באשקלון(צילום: אבי תשובה)

אלונה שברוב, עובדת ב"פלאפל שניצל" בתחנה, מספרת על קריסת התקרה לפני יותר משנה. "נפלו מהתקרה אבנים. אנשים נכנסו לאוטובוס ובאותה דקה היא התפרקה. זה היה מפחיד". לטענת עובדים במקום, לא מדובר במקרה חריג. לטענתם, כשחלק מהתקרה קרס פתרו את העניין נקודתית. צוות הגיע ושיפץ את התקרה רק באזור שבו היא התפרקה אבל התקרה ממשיכה לקרוס בכל יום, כך מספרים העובדים והעוברים והשבים. "אין להם זמן אלינו", מתלוננת שברוב. סכנה ניצבת גם בדרכי גישת הולכי הרגל לתחנה.

"בחורף קפוא כאן, ואין שירותים"
התחנה המרכזית נמצאת במרכז העיר, על קרקע יקרה, ומהווה צומת מרכזי עבור תושבי הדרום שכן בית החולים "ברזילי" שנמצא סמוך לה מספק שירותים עבור תושבים רבים באזור. רותי אוחיון מגיעה לא אחת מקריית מלאכי השכנה לבית החולים עם בנה, ועושה זאת בתחבורה ציבורית. "אין לי ברירה אלא לעבור דרך התחנה הזו", היא מספרת. "לא נעים בכלל. מאוד ישן, לא מתקדם. בחורף קפוא כאן, ואין שירותים. זה לא נעים בכלל".

אפילו השלט הרעוע, התלוי מעל למה שנראה כמו ארון חשמל ישן, והציפורים המקננות מעליו, מנציח את הזמן הרב שעבר מאז חשבו לשפר את פני התחנה. חנויות רבות כמו מקדונלדס, שהיו בתחנה ומשכו צרכנים, כבר לא קיימים במקום.

בניית התחנה המרכזית החדשה אשקלון (צילום: אבי תשובה)
סכנה בדרכי הגישה. התחנה המרכזית באשקלון(צילום: אבי תשובה)
"צריך לסגור את התחנה הרמטית, למצוא פתרון לבעלי העסקים, ואז לבנות מקום חלופי", אומר ראובן סולומון מוועד עובדי "דן בדרום". "יש הרבה תלונות לא רק על המצב של התחנה אלא על זה שהיא קטנה. בנו אותה בשנת 1965 ומאז מספר התושבים שולש. יש פה שלוש-ארבע חברות שפועלות. יש פה צפיפות. זו פונקציה שצריך לתקן אותה במהירות".

מי יממן את התחנה החדשה?
לאורך השנים נוהלו מאבקי כוח בין העירייה למי שמחזיק בתחנה, חברת "נצבא". על פי אתר החברה, "נצבא" החלה ב-2009 בפרויקט שדרוג התחנות המרכזיות. באשקלון היו לאורך השנים הבטחות רבות לשיפוץ או להקמת תחנה חדשה, אבל הדיונים בין החברה לעירייה עלו על שרטון.

ביולי, לאחר חילופי האשמות בין העירייה לחברה, החליט ראש העירייה, תומר גלאם, שהגיעו מים עד נפש. לדבריו, "נצבא" החזיקה את העיר כבת ערובה. הוא פנה ישירות למשרד התחבורה. מיד לאחר מכן יצאה הבשורה כי הובטח מימון להקמת תחנה מרכזית חדשה.

העירייה טוענת שהתכנון יצא לדרך, ובשיתוף עם משרד התחבורה אותר מיקום לתחנה החדשה, מול זו הקיימת, ליד האצטדיון העירוני. כעת מתפרסמת לראשונה תוכנית שינויי התנועה והקמת התחנה החדשה שנמצאת בימים אלו באישורים אחרונים. ראש העיר אף אמר בשיחות סגורות שאם המצב לא ישתנה ויישאר תקוע, הוא מוכן לסגור את התחנה כאקט מחאה. עם זאת, הוא מדגיש כי זה לא הזמן הנכון למחאות כאלו, כשאין ממשלה שיכולה לתת את הדין.

"הכוונות נכונות", אומר הפעיל החברתי חדריאן "אבל איך זה יקרה ומתי? אנחנו שומעים את זה יותר מדי ורוצים לראות את זה קורה. זו עיר שמתגאה בהסכם גג גדול והיא הולכת לגדול ל-300 אלף תושבים, צריך לחשוב על המענים בתחומים הללו".

תכנון על הנייר אולי יש, אבל ממשלה עדיין אין, ומשרד התחבורה עוד מנסה למצוא תקצוב להקמת התחנה. בזמן שהמאבקים נמשכים גם היום, תקרת התחנה יכולה בכל רגע להתמוטט. בעירייה, במשרד התחבורה ובאגד מפנים אצבע מאשימה לחברת "נצבא" והיא מצידה ממשיכה להאשים את "אגד" בניקיון הלוקה בחסר ואת העירייה על כך שהיא לא נותנת אישורים לשדרוג התחנה.

משרד התחבורה: "אנו תקווה כי יימצא תקציב"
מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמסר: "התחזוקה השוטפת הינה באחריות 'נצבא' בלבד. במשרד התחבורה פועלים בשיתוף העירייה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית איתרה שטח מתאים בעיר ולאחר ברכת הדרך מהרשות המקומית נעשו במקום מדידות. בתקופה הקרובה יאושר התכנון הראשוני. לאחר מכן יינתן אומדן לעלות הבנייה ויימצאו תקציבים. אנו תקווה כי יימצא תקציב ב-2020 אולם מטבע הדברים נושאים אלו נמשכים זמן. במקביל אנחנו נעזרים בוועדה המחוזית דרום (וזוכים לשת"פ חיובי) לשנות סטטוטורית את ייעוד הקרקע בו מתוכננת התחנה החדשה מספורט לתחבורה".

זוהמה, סירחון וקירות קורסים: מחדל התחנה המרכזית באשקלון
התחנה המרכזית בעיר נבנתה כבר לפני 55 שנה, והשנים ניכרות בה. לכלוך בכל מקום ותשתיות שבורות המסכנות את התושבים ואת העובדים הפכו לחלק מהנוף. החברות המתפעלות, העירייה ומשרד התחבורה יודעים שהקמת תחנה חדשה היא הכרח – אך זורקים את האשמה מאחד לשני
ריקי כרמיפורסם: 11.01.20 , 20:50

Play Videoמחדל התחנה המרכזית באשקלון (צילום: רועי עידן)share-iconshare-icon
by TaboolaPromoted Links.
חולצה רגל בשווי 20 אלף דולר שאבדה באגם
סביבה ומדע
ניצחון לפנסיונרים: מדינת ישראל מחלקת הטבת מס של 40% למי שנולד לפני '69 ו…
ריאלי - כלכלה מעשית
מזגן נייד ב307 ש"ח שובר את שוק המזגנים בישראל
חדשות טכנולוגיה

לכלוך וזוהמה בכל מקום, מחסור בפחי אשפה, קירות מפויחים וסדוקים, ספסלים מלאי חלודה, ארונות חשמל שבורים ותקרה שבכל רגע עלולה לקרוס על יושביה. כך נראה השער התחבורתי לעיר אשקלון - התחנה המרכזית שלה. ברק חדריאן, תושב העיר ופעיל ציבור, מנסה כבר שנים להביא לשינוי. "תחבורה ציבורית צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות", הוא אומר.


התחנה המרכזית באשקלון הוקמה ב-1965, כשהעיר מנתה רק 40 אלף תושבים. עם השנים אשקלון גדלה, אך התחנה המרכזית נשארה כפי שהייתה. "זו עיר של 140 אלף תושבים ואמורה לספק תחבורה ראויה. רבים בוחרים שלא להשתמש בתחבורה הציבורית", מוסיף חדריאן.

קירות התחנה שנמצאת במיקום מרכזי בעיר מספרים את סיפור ההזנחה שלה. התחנה באשקלון היא בבעלות חברת "נצבא החזקות", שבבעלותה תחנות מרכזיות רבות בארץ בהן התחנה המרכזית באר שבע, אשדוד, תל אביב, ירושלים ועוד. איציק ציפיאשוילי, מבקר חברת האוטובוסים "דן בדרום", נאלץ להגיע למקום בכל יום מתוקף תפקידו: "זה גועל נפש להיות פה. מבחינת סירחון, זה בלתי נסבל". לטענת "נצבא", חברת אגד היא שאמונה על התחזוקה השוטפת במקום. מלבד הסירחון, מסביר איציק שהתחנה מסכנת חיים יום יום והוא חושש לעתים להסתובב במקום. "בכל יום מישהו יכול להיפגע מהתקרה שעלולה לקרוס פה. עד שלא יקרה לא יזיזו יד".

בניית התחנה המרכזית החדשה אשקלון (צילום: אבי תשובה)
"גועל נפש". התחנה המרכזית באשקלון(צילום: אבי תשובה)

אלונה שברוב, עובדת ב"פלאפל שניצל" בתחנה, מספרת על קריסת התקרה לפני יותר משנה. "נפלו מהתקרה אבנים. אנשים נכנסו לאוטובוס ובאותה דקה היא התפרקה. זה היה מפחיד". לטענת עובדים במקום, לא מדובר במקרה חריג. לטענתם, כשחלק מהתקרה קרס פתרו את העניין נקודתית. צוות הגיע ושיפץ את התקרה רק באזור שבו היא התפרקה אבל התקרה ממשיכה לקרוס בכל יום, כך מספרים העובדים והעוברים והשבים. "אין להם זמן אלינו", מתלוננת שברוב. סכנה ניצבת גם בדרכי גישת הולכי הרגל לתחנה.

"בחורף קפוא כאן, ואין שירותים"
התחנה המרכזית נמצאת במרכז העיר, על קרקע יקרה, ומהווה צומת מרכזי עבור תושבי הדרום שכן בית החולים "ברזילי" שנמצא סמוך לה מספק שירותים עבור תושבים רבים באזור. רותי אוחיון מגיעה לא אחת מקריית מלאכי השכנה לבית החולים עם בנה, ועושה זאת בתחבורה ציבורית. "אין לי ברירה אלא לעבור דרך התחנה הזו", היא מספרת. "לא נעים בכלל. מאוד ישן, לא מתקדם. בחורף קפוא כאן, ואין שירותים. זה לא נעים בכלל".

אפילו השלט הרעוע, התלוי מעל למה שנראה כמו ארון חשמל ישן, והציפורים המקננות מעליו, מנציח את הזמן הרב שעבר מאז חשבו לשפר את פני התחנה. חנויות רבות כמו מקדונלדס, שהיו בתחנה ומשכו צרכנים, כבר לא קיימים במקום.

בניית התחנה המרכזית החדשה אשקלון (צילום: אבי תשובה)
סכנה בדרכי הגישה. התחנה המרכזית באשקלון(צילום: אבי תשובה)
"צריך לסגור את התחנה הרמטית, למצוא פתרון לבעלי העסקים, ואז לבנות מקום חלופי", אומר ראובן סולומון מוועד עובדי "דן בדרום". "יש הרבה תלונות לא רק על המצב של התחנה אלא על זה שהיא קטנה. בנו אותה בשנת 1965 ומאז מספר התושבים שולש. יש פה שלוש-ארבע חברות שפועלות. יש פה צפיפות. זו פונקציה שצריך לתקן אותה במהירות".

מי יממן את התחנה החדשה?
לאורך השנים נוהלו מאבקי כוח בין העירייה למי שמחזיק בתחנה, חברת "נצבא". על פי אתר החברה, "נצבא" החלה ב-2009 בפרויקט שדרוג התחנות המרכזיות. באשקלון היו לאורך השנים הבטחות רבות לשיפוץ או להקמת תחנה חדשה, אבל הדיונים בין החברה לעירייה עלו על שרטון.


ביולי, לאחר חילופי האשמות בין העירייה לחברה, החליט ראש העירייה, תומר גלאם, שהגיעו מים עד נפש. לדבריו, "נצבא" החזיקה את העיר כבת ערובה. הוא פנה ישירות למשרד התחבורה. מיד לאחר מכן יצאה הבשורה כי הובטח מימון להקמת תחנה מרכזית חדשה.

העירייה טוענת שהתכנון יצא לדרך, ובשיתוף עם משרד התחבורה אותר מיקום לתחנה החדשה, מול זו הקיימת, ליד האצטדיון העירוני. כעת מתפרסמת לראשונה תוכנית שינויי התנועה והקמת התחנה החדשה שנמצאת בימים אלו באישורים אחרונים. ראש העיר אף אמר בשיחות סגורות שאם המצב לא ישתנה ויישאר תקוע, הוא מוכן לסגור את התחנה כאקט מחאה. עם זאת, הוא מדגיש כי זה לא הזמן הנכון למחאות כאלו, כשאין ממשלה שיכולה לתת את הדין.

שרטוט שינוי תנועה תחנה מרכזית חדשה עריית אשקלון (צילום: עריית אשקלון)
שרטוט התכניות לתחנה המרכזית החדשה(צילום: עריית אשקלון)

בניית התחנה המרכזית החדשה אשקלון (צילום: אבי תשובה)
התכנית: לבנות תחנה חדשה. התחנה המרכזית באשקלון(צילום: אבי תשובה)
"הכוונות נכונות", אומר הפעיל החברתי חדריאן "אבל איך זה יקרה ומתי? אנחנו שומעים את זה יותר מדי ורוצים לראות את זה קורה. זו עיר שמתגאה בהסכם גג גדול והיא הולכת לגדול ל-300 אלף תושבים, צריך לחשוב על המענים בתחומים הללו".

תכנון על הנייר אולי יש, אבל ממשלה עדיין אין, ומשרד התחבורה עוד מנסה למצוא תקצוב להקמת התחנה. בזמן שהמאבקים נמשכים גם היום, תקרת התחנה יכולה בכל רגע להתמוטט. בעירייה, במשרד התחבורה ובאגד מפנים אצבע מאשימה לחברת "נצבא" והיא מצידה ממשיכה להאשים את "אגד" בניקיון הלוקה בחסר ואת העירייה על כך שהיא לא נותנת אישורים לשדרוג התחנה.

משרד התחבורה: "אנו תקווה כי יימצא תקציב"
מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נמסר: "התחזוקה השוטפת הינה באחריות 'נצבא' בלבד. במשרד התחבורה פועלים בשיתוף העירייה. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית איתרה שטח מתאים בעיר ולאחר ברכת הדרך מהרשות המקומית נעשו במקום מדידות. בתקופה הקרובה יאושר התכנון הראשוני. לאחר מכן יינתן אומדן לעלות הבנייה ויימצאו תקציבים. אנו תקווה כי יימצא תקציב ב-2020 אולם מטבע הדברים נושאים אלו נמשכים זמן. במקביל אנחנו נעזרים בוועדה המחוזית דרום (וזוכים לשת"פ חיובי) לשנות סטטוטורית את ייעוד הקרקע בו מתוכננת התחנה החדשה מספורט לתחבורה".


מ"אגד" נמסר: "הכתובת לפנייתכם זו חברת 'נצבא', שהינה בעלת הנכס והיא הגוף האחראי לשמירה על התשתיות ולתיקון הקירות הקורסים והמתקלפים. 'אגד' פנתה ל'נצבא' עשרות פעמים (ויש מסמכים המעידים על כך) בדרישה לתיקון הקירות והטיח המתקלף, אולם בקשותינו נענו בהתעלמות. לגבי עניין העתקת התחנה - השטח החלופי שהוצע לאגד היה עבור העתקת המוסך בלבד וההצעה להעברת התחנה מעולם לא עלתה על הפרק. לגבי הניקוי - אגד מנקה את התחנה, והתחנה נקייה".

מ"נצבא" החזקות נמסר: "החברה הציגה לעירייה תכנית לבינוי ולשדרוג המתחם עליו עומדת התחנה. לא התקבל אישור מהעירייה ולכן אין בידינו לעשות דבר. אנחנו ממתינים לקבלת האישורים, ולכשיינתנו, נוכל להרוס את המבנה, ולבנות תחתיו מבנה מודרני, שיפעל עד שתקום תחנה חדשה. השירותים הציבוריים והתחזוקה השוטפת של התחנה מצויים תחת ניהולה וטיפולה של חברת אגד".

מלשכת ראש העיר תומר גלאם נמסר: "התחנה המרכזית באשקלון היא מחדל מתמשך של החברה המחזיקה בה ובתושבים כבני ערובה. התרעתי על כך מספר פעמים מול משרד התחבורה והצלחנו להביא בשורה לתושבים, על ידי השגת התקציב עבור תכנונה והקמתה ואנחנו בשלבים מתקדמים. אנחנו מקדמים בשיא המרץ את הקמת מסוף רמז, ובוחנים הקמת מסופים שייתנו מענה במקומה של התחנה. חברת נצבא הציגה הדמיה של פרויקט נדל"ני גרנדיוזי שלא מתכתב עם המרחב הציבורי באזור המשלב בתוכו יחידות דיור. הפרויקט לא נותן תחליף אמיתי לתחנה כפי שהיא ראויה להיות".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
44610 הודעות, 155 מדרגים, 289 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    14:10   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. על החתום: מישהו שכרגע קנה את המתחם  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  


שונא חגבים יחיה. אין אני מתנבא על מה שיהיה, אלא על מה שראוי שיהיה. מנהיג המחאה ליצירת אייקון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Sub לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.7.14
13106 הודעות, 127 מדרגים, 249 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:46   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. כל התחנות אוטובוס בכלל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:49   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. אבל נראה לי באשקלון במיוחד  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
חשוב שהנושא ישאר על סדר היום.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
השרף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.10.14
3946 הודעות, 50 מדרגים, 80 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:51   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מה המחדל? למי שלא רואה וידאו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:55   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. המחדל הוא שהמקום נמצא במצב הרס והכל מתפרק שם  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
אז משפצים הכל באופן נקודתי ולא מטפלים בזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דויד הכי טוב
חבר מתאריך 14.4.20
238 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:34   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אתאר לך תמונה  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
מכיר כשאתה אתה נוסע באיזור הצפון ועובר ליד כפרים ערבים ורואה מבנים אפורים נטושים או תוספות בנייה וכדומה במצב רעוע?

אז דמיין לך תחנה מרכזית כזאת בלב אשקלון על פי הכתבה.
התקרה שם במצב סכנת נפשות בכל המובנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אווזי הפרא
חבר מתאריך 14.11.19
342 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    12:59   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. למה כולם עם מעילים שם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
33° בחוץ אלוהים שישמור



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
41158 הודעות, 141 מדרגים, 246 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:04   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כנראה הקורונה עכבה את שידור הכתבה בחצי שנה  
בתגובה להודעה מספר 6
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אווזי הפרא
חבר מתאריך 14.11.19
342 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:25   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. ממש אבל  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
עיר בלי עתיד העיר הזו. חייתי שם מ 94 עד לפני עשור. אומרים "עיר יפה". מה זה עוזר? כל ראשי העיר היו מושחתים אחד אחד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
41158 הודעות, 141 מדרגים, 246 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:04   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מוזר, דווקא אשקלון, עיר עם מכללה אקדמית שלוחת בר אילן, בי״ח ברזילי וכו׳  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ותחנה מרכזית מעפנה ומיושנת
כשהייתי סטודנט 3 שנים בין 2005 ל-2008 כבר אז תחנה מוזנחת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:06   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. המצב רק הידרדר מאז  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
אני אפילו לא מדבר על זה שלמרות הקירבה לרצועת עזה, תושבי העיר לא מקבלים שום הקלת מס(הקריטריון היחידי שהעיר לא עומדת בו הוא שאוכלוסיית העיר גדולה מ50 אלף תושבים)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
avi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.6.15
5560 הודעות, 33 מדרגים, 57 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:40   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. זה כבר לא שלוחה. היא אקדמאית עצמאית. להוסיף גם קופ''ח מכבי/מאוחדת. עיריית אשקלון. ועוד  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
udi a לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.13
21591 הודעות, 91 מדרגים, 143 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    13:41   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. שנתחיל לדבר על התחנה המרכזית ''החדשה'' בתל אביב?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קומות 5-7 מלאות בנוסעים, אבל מה קורה מתחת לקומה 5? רק אלוהים יודע.
קומות שלמות שסגורות בפני אנשים - פתוחות רק לסיורים של המאבטחים, אזורים שלמים של מסחר שרק הסוחרים יודעים שהם קיימים, זוהמה, הרס, סמים, זונות, תחושה של פחד באוויר ומה לא. גוש בטון ישן ומכוער שהוא כר פורה לכל מה שאפור. וזה לא רק הצבע של המבנה.

דחוף להרוס את המקום ולבנות אותו מחדש. שנת 2020 קוראת לעיריית תל אביב.


חירות.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עמלץ פלד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.12.17
28894 הודעות, 80 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    14:50   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מרתק המקום הזה. מומלץ לעשות סיור מודרך. יש שם מקלט אטומי. עיר תחתית  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    15:14   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לפני כמאט שנה פירסמתי איך מתייחסים לעתיקות באשקלון, אבל כנראה הייתי נאיבי מדי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://youtu.be/Ria5kiWI-Ho



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    15:16   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אם לא שומרים על תחנה מרכזית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אך אני יכול לצפות שישמרו על משהו עתיק?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נאמן למקור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.09
8067 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    15:52   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. מצויין. להעיף את מגרשי הכדורגל המיותרים שתופסים מקום מרכזי וקריטי - לפאתי העיר, ולבנות מסוף אוטובוסים רציני.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


הרב ישעיהו רוטר ז"ל - תהא נשמתך צרורה בצרור החיים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרלין
חבר מתאריך 11.12.19
864 הודעות
יום שלישי י''ד באב תש''פ    16:13   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מישהו משחק במגרשים האלה?  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
ואני גם לא מבין איך עשו את הרכבת בפאתי העיר. פעם אפילו לא הייתה תחבורה נורמלית לשם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרש טורקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.8.14
17533 הודעות, 127 מדרגים, 245 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    16:15   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. זה מלפני 6 חודשים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zpatriots לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
13488 הודעות, 34 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי י''ד באב תש''פ    18:16   04.08.20   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. בושה מי משלם את המחיר  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות