קבוצות דיון
סקופים
נושא #657928
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
מיקו86
חבר מתאריך 19.12.13
3286 הודעות | יום חמישי י''ג בתשרי תשפ''א
14:38 01.10.20 |

|
כל אדם זכאי לקבל 3 שיחות טלפון (בנות 45 דקות כל אחת) עם פסיכולוג ללא הפניה וללא תשלום
|
12 פינת 99 - יניר קוזין וירון אברהםבינתיים, דעו שכל אדם זכאי לקבל 3 שיחות טלפון (בנות 45 דקות כל אחת) עם פסיכולוג ללא הפניה וללא תשלום לפרוק קצת מה שעל הלב בימים האלה. אופן התקשרות: מכבי 3028* מאוחדת 3833* כללית 2708* לאומית 02-6335209 השירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית. זה כדאי. (יניר קוזין) מקור: https://t.me/yaronyanir1299/4653 --- ללא צורך בהפנייה: קו הסיוע החינמי עבור כל אדם שחש במצוקה בימים אלו של חוסר וודאות, משבר כלכלי ושגרה שהלכה לאיבוד, לא רק אנשים עם קשיים קודמים סובלים ממצוקה רגשית, ומעגל בריאות הנפש מתרחב - במערכת הבריאות מזהירים כי קרוב למיליון איש יזדקקו לטיפול נפשי עקב הקורונה.
הדוקטור טל ברגמן לוי, אחראית בריאות הנפש במשרד הבריאות, הסבירה היום (חמישי) בריאיון ליניר קוזין: "ביומיום אנחנו יודעים איך להתמודד עם הקשיים שלנו, אנחנו יוצאים לשתות קפה או נפגשים עם חבר קרוב. בתקופה הזו של הסגר יש פחות אפשרויות לפרוק את המצוקה". כדי לענות על הצורך של הציבור הרחב לסיוע מיידי, משרד הבריאות השיק קו חינמי הניתן דרך קופות החולים. כל אחד זכאי לשיחה של 45 דקות עם גורם מקצועי, ללא צורך בהפניה מרופא או באבחנה מוקדמת. "לפעמים אנחנו נורא רוצים לדבר עם המשפחה והחברים אבל לא רוצים להעיק עליהם, בקו הסיוע שלנו אנחנו מעוניינים לפתור את זה", אמרה ברגמן לוי. לקבלת עזרה פנו לאחד ממוקדי הסיוע של קופות החולים: מכבי - 3028*, כללית – 3833* או לאומית – 2708* https://glz.co.il/%D7%92%D7%9C%D7%A6/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%99/%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%9F-%D7%94%D7%A6%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%97%D7%9E%D7%99%D7%A9%D7%9901-10-2020-1201/%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%9A-%D7%91%D7%94%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A2-%D7%94%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%9E%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%9B%D7%9C-%D7%90%D7%93%D7%9D-%D7%A9%D7%97%D7%A9-%D7%91%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%A7%D7%94
"ידענו למות ביחד, הגיע הזמן לחיות ביחד" (הרב ישראל-מאיר לאו) |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: למבזק) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
יש כאלה שצריכים, יש כאלה שלא, לא לכולם כדאי. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 14:39 |
1 |
אני מבינה שכשיש לך בעיה רפואית אתה מתייעץ עם סבתא |
OrdinaryGirl |
01.10.20 14:43 |
4 |
+++ |
ביריון |
01.10.20 14:44 |
5 |
אני לא חושב שצריך פסיכולוג בתדירות כמו שאנשים הולכים היום |
רסלר |
01.10.20 14:45 |
8 |
ואם הבעיה היא עם הבן זוג? 😉 |
OrdinaryGirl |
01.10.20 14:47 |
12 |
אז זה חמור מאד שלא מישבים את זה בינם לבין עצמם |
רסלר |
01.10.20 14:51 |
17 |
בוא נסכם שכל אחד יחליט עבור עצמו |
OrdinaryGirl |
01.10.20 14:54 |
20 |
אכן כל אחד והבעיות שלו. אני אומר רק במה אני דוגל |
רסלר |
01.10.20 14:58 |
21 |
לא, אני הולך לרופא. הוא מבין בזה, אני לא יכול לטפל בזה בעצמי, ואין בדרך כלל נזק מהסתמכות עליו. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 15:04 |
23 |
יש גם הרבה יתרונות לדבר עם בן אדם ״זר״ שאינו מעורב אישית |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:12 |
43 |
נכון, אבל במצב נורמלי שאפשר להתמודד זה לדעתי לא שווה את הנזק. זה רע מאד לבן אדם. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:17 |
45 |
למה אתה מתכוון במצב נורמלי? |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:42 |
56 |
שהאדם יצליח לעבור את המשבר בלי נזק גדול מדי. יתאושש, יתחשל, וקדימה הלאה. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:43 |
58 |
יש לך תפיסה לא נכונה של מה זה טיפול פסיכולוגי. אני מציע לך לבדוק יותר לעומק על מה מדובר |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:48 |
61 |
ואת זה אתה אומר על סמך..? |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:56 |
63 |
על סמך מה אתה אומר שטיפול פסיכולוגי מוביל לנזק |
OrdinaryGirl |
01.10.20 19:28 |
69 |
למה לא להקדים תרופה למכה? ועם הברמן בפאב אתה בעד לדבר? |
פלאיו פנדרסון |
02.10.20 00:01 |
103 |
כי התרופה מסוכנת. |
ג'ק ספארו |
02.10.20 10:27 |
119 |
לשתף אדם זר ברגשות בדרך כלל מעורר רגשות כלפי אותו אדם |
גרי |
02.10.20 02:53 |
111 |
אתה צודק שזה צריך להיות במינון, ולא להתמכר |
המשוטט |
01.10.20 18:05 |
66 |
לכן אמרתי: במצב קיצון כן, לא לכולם. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 18:19 |
68 |
תגובה ראויה |
badboy3919 |
01.10.20 16:38 |
39 |
מה הסתירה בין איש מקצוע לאיש זר לא הבנתי. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:15 |
44 |
בין איש מקצוע טוב לבין מטופל נוצרת אינטראקציה והמטפל מפסיק להיות זר |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:17 |
46 |
לא מקבל את זה. כמה אחוז מהמטופלים נשארים חברים של המטפל? |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:33 |
50 |
מטפל שנשאר חבר של המטופל הוא לא מקצועי. לא התכוונתי קירבה של חברות |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:43 |
57 |
אז אין כאן הזדהות אלא אבחון. אדם, מבחינה נפשית, לא אמור לחשוף דברים אינטימיים למי שאינו חלק מחייו הרגשיים. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:46 |
59 |
השאלה היא לא אם הוא אמור אלא אם זה עוזר לחלק מהאנשים. התשובה היא כן |
איזי מהחונטה |
01.10.20 17:47 |
60 |
לא אמור פירושו יוצר נזק. אם אוירה הייתה שכשיש בעיה קיצונית הולכים - שומע. הבעיה היא כשזה נהיה חלק מהחיים. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:55 |
62 |
כמו כל דבר זה יכול גם ליצור נזק |
המשוטט |
01.10.20 18:09 |
67 |
כשיש לי בעיה |
libertarianNa |
01.10.20 16:56 |
42 |
מה לא בסדר בתגובתו? ומה הסיבה לתגובך הטפשית והנבזית? |
תוכיפלצת |
01.10.20 17:25 |
47 |
נבזית, עפת 😉 |
OrdinaryGirl |
01.10.20 19:34 |
71 |
המוח הוא 'לא' כמו הגוף!!! |
ג'ק ספארו |
01.10.20 19:42 |
73 |
התכוונתי שהוא לפעמים זקוק לטיפול בדיוק כמו שהגוף זקוק לטיפול, ולא רק במצבי קיצון |
OrdinaryGirl |
01.10.20 19:48 |
75 |
אבל הטיפול בו רגיש פי מאה, זה קודם כל. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 20:03 |
79 |
סתם תוהה מאיפה המידע לגבי הנזקים |
OrdinaryGirl |
01.10.20 21:03 |
86 |
בעיקרון זו שאלה לא לגיטימית, צריך להתמודד עם הטענה. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 21:08 |
87 |
חחח טוב זה נהיה כבר הזוי, אבל הבנתי, אתה מסתמך על מה שנדמה לך |
OrdinaryGirl |
01.10.20 23:09 |
94 |
מוזר לי איך את מסיקה מסקנות, אבל סבבה. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 23:13 |
95 |
תשמע, שאלתי מאיפה אתה מביא את הנתונים על הנזק, אמרת שצריך פשוט להתמודד עם הטענה |
OrdinaryGirl |
01.10.20 23:36 |
97 |
אני אמרתי לך שזו שאלה לא לגיטימית. |
ג'ק ספארו |
02.10.20 00:01 |
102 |
אתה לא צריך לפרט בחוויה אישית, אתה יכול לתת דוגמה תיאורטית של מישהו דמיוני שנפגע מכך שחשף פרטים אישיים. |
פלאיו פנדרסון |
02.10.20 00:06 |
104 |
זה לא מה שהיא רוצה. |
ג'ק ספארו |
02.10.20 00:32 |
108 |
מספיק להגיד ״מניסיון אישי״ או ״מניסיון של מישהו קרוב״ |
OrdinaryGirl |
02.10.20 09:46 |
115 |
לא, יש לך טעות, נסי להבין כמה זה לא לגיטימי. אולי זה אני ואני לא רוצה לספר ולא רוצה לשקר? |
ג'ק ספארו |
02.10.20 10:24 |
117 |
אז אפשר גם להבהיר שזו דעה |
OrdinaryGirl |
02.10.20 12:52 |
121 |
לא, כי אולי זה מסתמך על משהו ואני לא רוצה לומר. |
ג'ק ספארו |
02.10.20 13:51 |
122 |
מצחיקולה חכמה |
שירי |
01.10.20 20:29 |
81 |
אני מניח שאם יש לך נזלת את רצה לניתוח לב פתוח |
גרי |
02.10.20 02:52 |
110 |
הוא אמר שיש להעזר באיש מקצוע רק במקרה קיצוני, אחרת הם חלשים |
OrdinaryGirl |
02.10.20 09:52 |
116 |
לא הבנת את דבריו. את לא מבינה שטיפול פסיכולוגי זה דבר עמוק ומורכב? |
ג'ק ספארו |
02.10.20 10:25 |
118 |
הוא אצר להעזר בטיפול *רק כשיש צורך בכך* |
גרי |
02.10.20 12:29 |
120 |
כל הכבוד לך שאתה חזק |
ג'ק ראסל |
01.10.20 14:44 |
6 |
מלחמת הג׳קים |
OrdinaryGirl |
01.10.20 14:46 |
9 |
lol |
Theologizer |
01.10.20 17:36 |
53 |
אמרתי שלפעמים צריך, אבל המגמה מאד לא טובה וגורמת לנזקים. אם נשתוק אז אחרים ייפגעו, האמת צריכה להאמר. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 14:48 |
14 |
מצטער, לא מבין את ההגיון שלך |
ג'ק ראסל |
01.10.20 14:53 |
19 |
לא באדם אחר, בעצמו. |
ג'ק ספארו |
01.10.20 15:01 |
22 |
דיסקרטי זה לא |
sumsum |
01.10.20 17:37 |
54 |
מסכים איתך ביותר |
תוכיפלצת |
01.10.20 17:26 |
48 |
לא נראה לי שחלה איזושהי ירידה בבעיות הרגשיות/נפשיות באוכלוסיה בעקבות הפסיכולוגיה המודרנית |
Theologizer |
01.10.20 14:53 |
18 |
תיארת בדיוק את דבריו חחחח |
גרי |
02.10.20 02:57 |
112 |
שעה התבודדות יומית עם אבא שבשמיים |
נגד הזרם |
01.10.20 16:25 |
36 |
האח הגדול דואג לכולם |
Theologizer |
01.10.20 14:42 |
2 |
האח הגדול ידו בכל |
תוכיפלצת |
01.10.20 17:27 |
49 |
לא לכולם יש חברים ולא לכולם יש יכולת להיפתח בפניהם... לפעמים כתף חמה (גם אם היא זרה) יכולה לעזור |
הקרנף של סרטר |
01.10.20 14:43 |
3 |
אף פעם לא לזלזל, אבל אתה לא חושב שיש נזק לצד השני כשזה לא נצרך? |
ג'ק ספארו |
01.10.20 17:35 |
52 |
מפסיכולוגים? כמעט ולא |
הקרנף של סרטר |
01.10.20 20:41 |
85 |
אוי, אני לחלוטין לא מסכים. זה רחב מכדי לדון כאן לעומק, אבל רק נקודה אחת: |
ג'ק ספארו |
01.10.20 21:10 |
88 |
מי שמרגיש שהוא זקוק לזה - אל תתביישו |
אור_יקרות |
01.10.20 14:45 |
7 |
השאלה אם הפסיכולוגים יסכימו לדבר על נושאים שלא קשורים למצב |
הביישן |
01.10.20 14:47 |
10 |
אתה מוזמן לדבר איתי |
קו ישר |
01.10.20 14:48 |
13 |
קצת פרנויה, לא? |
גרפיטי |
01.10.20 19:52 |
77 |
ביישן זה תיק קשה לפסיכולוג... :) |
ג'ק ספארו |
01.10.20 15:05 |
24 |
בגדול כן, אתה יכול לנסות |
Lestat |
01.10.20 22:51 |
91 |
בסוף יגידו שכולם חולי נפש ויאשפזו את כולם בכפייה עם ריתוך דלתות לבתים |
קו ישר |
01.10.20 14:47 |
11 |
למה אתה הופך נושא רציני לבדיחה? |
אור_יקרות |
01.10.20 14:50 |
15 |
אם אתה רציני אז אני עוד יותר |
קו ישר |
01.10.20 14:50 |
16 |
עכשיו נזכרו? השירות פורסם כבר בסוף יולי. ובמשרד הבריאות בתחילת אוגוסט |
נאמן למקור |
01.10.20 15:07 |
25 |
מאותה סיבה שרבים כל כך לא מודעים לכל כך הרבה הקלות/הטבות/פטורים וכו' להם הם זכאים מן המדינה... מסתבר |
ilanka |
01.10.20 16:15 |
29 |
בהודעה הרשמית לא כתוב פסיכולוגים, כתוב ''מטפלי בריאות נפש'' |
זבנג וגמרנו |
01.10.20 17:35 |
51 |
זה דיסקרטי? |
Lumix |
01.10.20 15:07 |
26 |
לא מריח טוב, והמבין יבין |
חושבת לעומק |
01.10.20 16:06 |
27 |
חלק מתכניות המענה למצבי חירום כוללת גם התייחסות לאלמנטים נפשיים |
פיטר |
01.10.20 16:15 |
28 |
יפה ונחמד, אבל שמדובר בבריאות הנפש ולא הגוף |
חושבת לעומק |
01.10.20 16:19 |
30 |
אותו חיסיון כבדרך כלל |
פיטר |
01.10.20 16:22 |
31 |
לא בטוח שחלק מהציבור חש זאת |
חושבת לעומק |
01.10.20 16:24 |
33 |
ואולי עדיף שכך |
פיטר |
01.10.20 16:25 |
35 |
רוטר הוא הפסיכולוג הכי טוב |
ברקן |
01.10.20 16:23 |
32 |
+++ זו תגובה טובה |
חושבת לעומק |
01.10.20 16:25 |
34 |
אתה בטוח? כי יש פה לא מעט ניקים שהסטרס שלהם עלול להוביל למעשי קיצון |
LionInZion |
01.10.20 16:36 |
37 |
זה כדור ההרגעה שלהם |
חושבת לעומק |
01.10.20 16:36 |
38 |
++ |
קו ישר |
01.10.20 20:31 |
82 |
הבנתי |
נודניק |
02.10.20 00:19 |
107 |
לצערי נראה שהביקוש יגדל ככל שיימשך הסגר. |
galt |
01.10.20 16:40 |
40 |
ברור |
ביריון |
01.10.20 16:42 |
41 |
כותרת שגויה, לפי הודעת משרד הבריאות לא מדובר בפסיכולוגים אלא ב-''מטפלי בריאות נפש'', לא ברור מה זה שונה מער''ן |
זבנג וגמרנו |
01.10.20 17:37 |
55 |
ער''ן זה עזרה ראשונית יותר נדמה לי |
דולב |
01.10.20 19:52 |
78 |
מטפלי בריאות הנפש = |
Lestat |
01.10.20 22:57 |
92 |
בסוף נגלה שכולנו חולי נפש |
gandalf |
01.10.20 17:58 |
64 |
לכל אחד יש סריטה.. השאלה כמה היא עמוקה |
כונן |
01.10.20 18:00 |
65 |
וְשֶׂרֶט לָנֶפֶשׁ לֹא תִתְּנוּ |
Theologizer |
01.10.20 19:33 |
70 |
בוקר טוב אספר לך בקצרה |
קו ישר |
01.10.20 20:35 |
83 |
ומי שאין לו פרנסה למעלה מחצי שנה... שיחת בונוס נוספת חינם |
Seagulls |
01.10.20 19:37 |
72 |
אני מעדיף לדבר ללמפה או לחתול שלי ...שניהם מכילים אותי יותר מכל בן אנוש בצידו השני של הקו |
אגנוסטיקן |
01.10.20 19:46 |
74 |
ידעתי אבל זה ככ חשוב תודה |
דולב |
01.10.20 19:51 |
76 |
ואז כמו שאוהבים בישראל, ישאר סימן בתיק האישי |
Spike |
01.10.20 20:21 |
80 |
למה בנות מקבלות 45 דק'? |
קן ציפור |
01.10.20 20:36 |
84 |
'עשרה קבים שיחה ירדו לעולם, תשעה נטלו נשים.' |
Theologizer |
01.10.20 23:51 |
98 |
כשכולאים עם שלם בכלא, מגיע שיחת טלפון |
האינג'יניר |
01.10.20 21:10 |
89 |
גדול |
Lestat |
01.10.20 22:58 |
93 |
+1 ה750 זה כסף קנטינה |
Volter |
02.10.20 01:40 |
109 |
מבורך. אפשרות נוספת אנונימית - לפנות לער''ן : |
SerahKastel |
01.10.20 21:14 |
90 |
זה |
איש הפח |
01.10.20 23:23 |
96 |
ניתק לי באמצע |
ZioNLight |
01.10.20 23:53 |
99 |
מזכיר את הסיפור על חכמי חלם |
עפרא דארעא |
01.10.20 23:55 |
100 |
בצד השני |
Zeide |
01.10.20 23:56 |
101 |
יש לי הרגשה שאלה שממליצים כאן על כדורים לאנשים |
Rota |
02.10.20 00:09 |
105 |
אני ממליץ על התבודדות תפילה בשדה או בים או במקום שקט . ההתבוננות בתהליך ארוך מנקה את הנפש ונותן כוחות להמשיך |
4 אגדה |
02.10.20 00:18 |
106 |
''הסיוע'', ''לטיפול'', ''לפרוק'', ''צריך'', ''הדוקטור'', ''קפה'', ''זה כדאי'' |
מנדי |
02.10.20 04:04 |
113 |
חח טוב שיש באמת זכויות ל'עצורי' הקרורונה. אפשר אוליי גם שיחה אחת עם עורך דין? |
נווד נצחי |
02.10.20 04:14 |
114 |
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
נגד הזרם

חבר מתאריך 8.7.18
4516 הודעות, 69 מדרגים, 110 נקודות. ראה משוב | יום חמישי י''ג בתשרי תשפ''א
16:25 01.10.20 |

|
36. שעה התבודדות יומית עם אבא שבשמיים
בתגובה להודעה מספר 1
|
< לקוטי עצות הִתְבּוֹדְדוּתא. מִי שֶׁרוֹצֶה לִטְעֹם טַעַם אוֹר הַגָּנוּז, הַיְנוּ סוֹדוֹת הַתּוֹרָה שֶׁיִּתְגַּלּוּ לֶעָתִיד, יַרְבֶּה בְּהִתְבּוֹדְדוּת בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, וְיָדִין וְיִשְׁפֹּט אֶת עַצְמוֹ בְּכָל עֵת עַל כָּל עֲסָקָיו וּמַעֲשָׂיו, אִם כָּךְ רָאוּי וְהָגוּן לוֹ לַעֲשׂוֹת, וּלְהִתְנַהֵג כָּךְ נֶגֶד הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, הַגּוֹמֵל עִמּוֹ טוֹבוֹת בְּכָל עֵת וָרֶגַע, וִיכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט וְעַל הַכֹּל יָבוֹא בְּמִשְׁפָּט עִם עַצְמוֹ, וְהוּא בְּעַצְמוֹ יָדִין וְיִשְׁפֹּט אֶת עַצְמוֹ עַל כָּל עֲסָקָיו וּמַעֲשָׂיו, וּבָזֶה יָסוּר מֵעָלָיו כָּל הַפְּחָדִים וְיִנָּצֵל מִיִּרְאוֹת הַנְּפוּלוֹת, הַיְנוּ שֶׁלֹּא יִירָא וְלֹא יִפְחַד מִשּׁוּם שַׂר וְאָדוֹן וְחַיָּה רָעָה וְלִסְטִים וְלֹא מִשּׁוּם דָּבָר שֶׁבָּעוֹלָם, רַק מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְבַד יִירָא וְיִפְחַד. וּבָזֶה יַעֲלֶה אֶת הַיִּרְאָה לְשָׁרְשָׁהּ, דְּהַיְנוּ לְדַעַת וְיִזְכֶּה לְדַעַת שָׁלֵם, שֶׁיֵּדַע מִמִּי יִתְיָרֵא, הַיְנוּ לְיִרְאָה אֶת הַשֵּׁם הַנִּכְבָּד לְבַד יִרְאַת הָרוֹמְמוּת, וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְהַשָּׂגַת הַתּוֹרָה שֶׁבַּנִּגְלֶה וְיִזְכֶּה לְשִׁפְלוּת בֶּאֱמֶת. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לִתְפִלָּה בִּמְסִירַת נֶפֶשׁ, שֶׁיְּבַטֵּל כָּל יֵשׁוּתוֹ וְגַשְׁמִיּוּתוֹ בִּשְׁעַת הַתְּפִלָּה, וְיִתְפַּלֵּל בְּלִי שׁוּם כַּוָּנוֹת תּוֹעֶלֶת עַצְמוֹ וְלֹא יַחֲשֹׁב לִכְלוּם אֶת עַצְמוֹ, רַק יְבַטֵּל אֶת עַצְמִיּוּתוֹ וְגַשְׁמִיּוּתוֹ וְיִתְבַּטֵּל כְּאִלּוּ אֵינוֹ בָּעוֹלָם. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְהַשָּׂגַת סִתְרֵי תּוֹרָה, שֶׁהוּא אוֹר הַגָּנוּז שֶׁיִּתְגַּלֶּה לֶעָתִיד. וְכָל זֶה זוֹכִין עַל־יְדֵי הִתְבּוֹדְדוּת כַּנַּ"ל (טו) ב. הַדִּבּוּרִים שֶּׁאָדָם מֵשִׂיחַ וּמְדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ הֵם בְּחִינַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ. כִּי עַל יְדֵי שֶׁנִּכְנָס לָזֶה וּמַכְרִיחַ עַצְמוֹ וּמֵכִין עַצְמוֹ לְדַבֵּר לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שׁוֹלֵחַ לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ דִּבּוּרִים בְּפִיו שֶׁהֵם בְּחִינַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ. וְצָרִיךְ לִרְאוֹת וּלְהִשְׁתַּדֵּל לְחַדֵּשׁ תָּמִיד, לְבַקֵּשׁ בְּכָל עֵת בְּדִבְרֵי רִצּוּיִים וְתַחֲנוּנִים חֲדָשִׁים, וְזֶה זוֹכִין עַל־יְדֵי טָהֳרַת הַלֵּב שֶׁזּוֹכִין עַל־יְדֵי תְּנוּעוֹת הַשֵּׂכֶל בִּקְדֻשָּׁה וְכוּ'. כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בְּדַעַת אוֹת ג' (כא, קנו) ג. עַל־יְדֵי הַשִּׂיחָה שֶׁמְּשִׂיחִין וּמְדַבְּרִין בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, וּמוֹצִיאִין בַּפֶּה הַכִּסּוּפִין וְהָרְצוֹנוֹת טוֹבִים שֶׁלּוֹ, מַה שֶּׁהוּא נִכְסָף וּמִשְׁתּוֹקֵק וּמִתְגַּעְגֵּעַ לָצֵאת מֵהָרָע שֶׁלּוֹ וְלִזְכּוֹת לְטוֹב אֲמִתִּי וּמִתְפַּלֵּל וּמִתְחַנֵּן לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עַל זֶה. עַל־יְדֵי זֶה הוּא מוֹצִיא הַנְּפָשׁוֹת טוֹבוֹת מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל. כִּי עַל־יְדֵי הַכִּסּוּפִין לְבַד נַעֲשִׂין נְפָשׁוֹת בְּכֹחַ וְעַל יְדֵי הַדִּבּוּר הַנַּ"ל נִגְמָרִין וְיוֹצְאִין מִכֹּחַ אֶל הַפֹּעַל. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לִפְעֹל בַּקָּשָׁתוֹ וְזוֹכֶה לְצַיֵּר אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה לְטוֹב וּמְחַיֶּה וּמְקַיֵּם הַכֹּל, וּמַמְשִׁיךְ טוֹבָה וּבְרָכָה בְּכָל הָעוֹלָמוֹת, וּמְעוֹרֵר לִתְשׁוּבָה כַּמָּה נְפָשׁוֹת עַל־יְדֵי הַדִּבּוּר הַזֶּה שֶׁמְּדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ. כִּי עִנְיָן זֶה שֶׁל כִּסּוּפִים וּרְצוֹנוֹת טוֹבוֹת וּלְהוֹצִיאָם בְּפֶה מָלֵא הוּא יָקָר מְאֹד, וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לְהַרְגִּיל עַצְמוֹ לַעֲסֹק בָּזֶה הַרְבֵּה בְּכָל יוֹם. וְעַל יְדֵי זֶה יְכוֹלִין לְהַחֲזִיר כָּל הָעוֹלָם לְמוּטָב (לא, ח' ט') ד. בְּכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ נְקֻדָּה טוֹבָה יְקָרָה מְאֹד, שֶׁרְצוֹנָהּ חָזָק תָּמִיד רַק לַעֲשׂוֹת רְצוֹן קוֹנָהּ. אַךְ הַתַּאֲווֹת שׁוֹבְרִין לִבּוֹ וְעַל־יְדֵי זֶה לִבּוֹ רָחוֹק מֵהַנְּקֻדָּה. עַל־כֵּן צָרִיךְ כָּל אֶחָד לְדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, כְּדֵי שֶׁיָּאִיר בְּחִינַת הַנְּקֻדָּה שֶׁבּוֹ לְלִבּוֹ וְעַל יְדֵי זֶה יִתְבַּטֵּל עָרְלַת לִבּוֹ, דְּהַיְנוּ אַהֲבוֹת רָעוֹת שֶׁהֵם חֶרְפַּת לֵב שֶׁהֵם שׁוֹבְרִין לִבּוֹ שֶׁל אָדָם (לד, ז' ח') ה. צָרִיךְ לְהַרְגִּיל אֶת עַצְמוֹ לְדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ בֶּאֱמֶת גָּדוֹל לַאֲמִתּוֹ, עַד שֶׁיִּתְבַּיֵּשׁ לְפָנָיו יִתְבָּרַךְ הַרְבֵּה עַל גֹּדֶל פְּשָׁעָיו כְּנֶגֶד רַב וְשַׁלִּיט עִקָּרָא וְשָׁרְשָׁא דְּכָל עָלְמִין וְכוּ' (לח, ה') ו. צָרִיךְ כָּל אֶחָד לִרְאוֹת שֶׁיִּהְיֶה נִכְלָל בְּשָׁרְשׁוֹ. וּלְהִכָּלֵל בְּשָׁרְשׁוֹ צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה לוֹ בִּטּוּל. וְאִי אֶפְשָׁר לָבוֹא לִידֵי בִּטּוּל כִּי אִם עַל־יְדֵי הִתְבּוֹדְדוּת, כִּי עַל־יְדֵי שֶׁמִּתְבּוֹדֵד בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, עַל־יְדֵי זֶה הוּא יָכוֹל לְבַטֵּל הַכֹּל וּלְהִתְדַּבֵּק בַּשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּלְהִכָּלֵל בְּשָׁרְשׁוֹ (נב) ז. עִקַּר הַהִתְבּוֹדְדוּת הוּא בַּלַּיְלָה שֶׁאָז הַכֹּל יְשֵׁנִים וְגַם שֶׁיִּהְיֶה הַמָּקוֹם חוּץ מֵהָעִיר, שֶׁיֵּלֵךְ בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי, דְּהַיְנוּ בְּמָקוֹם שֶׁאֵין בְּנֵי אָדָם הוֹלְכִים שָׁם אֲפִלּוּ בַּיּוֹם. וְעַל יְדֵי זֶה שֶׁמִּתְבּוֹדֵד בַּלַּיְלָה בַּדֶּרֶךְ יְחִידִי כַּנַּ"ל וּמְפַנֶּה לִבּוֹ וְדַעְתּוֹ מִכָּל עִסְקֵי הָעוֹלָם הַזֶּה וּמְבַטֵּל הַכֹּל, עַד שֶׁמְּבַטֵּל אֶת עַצְמוֹ לְגַמְרֵי. דְּהַיְנוּ שֶׁבַּתְּחִלָּה מִתְפַּלֵּל הַרְבֵּה עַד שֶׁמְּבַטֵּל מִדָּה זֹאת, וְאַחַר כָּךְ מְבַטֵּל מִדָּה זֹאת. וְאַחַר כָּךְ מְבַטֵּל אֶת עַצְמוֹ לְגַמְרֵי שֶׁלֹּא יִהְיֶה בּוֹ שׁוּם גֵּאוּת וְשׁוּם מַמָּשׁוּת, עַד שֶׁיִּהְיֶה בְּעֵינָיו כְּאַיִן וּכְאֶפֶס מַמָּשׁ, עַד שֶׁזּוֹכֶה לָבוֹא לִבְחִינַת בִּטּוּל בֶּאֱמֶת, וְעַל־יְדֵי זֶה נִכְלָל נַפְשׁוֹ בְּשָׁרְשׁוֹ. וְעַל־יְדֵי זֶה נִכְלָל כָּל הָעוֹלָם עִמּוֹ בְּשָׁרְשׁוֹ, דְּהַיְנוּ שֶׁנִּכְלָל עִמּוֹ הַכֹּל בְּאַחְדוּתוֹ יִתְבָּרַךְ (שָׁם) ח. בַּלַּיְלָה - אָז הוּא עִקַּר הַזְּמַן שֶׁל הַהִתְבּוֹדְדוּת, דְּהַיְנוּ לְהִתְבּוֹדֵד בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, לָשׂוּחַ עִם לְבָבוֹ לְחַפֵּשׂ הָרוּחַ טוֹבָה, דְּהַיְנוּ הַנְּקֻדּוֹת טוֹבוֹת שֶׁיֵּשׁ בּוֹ עֲדַיִן, לְבָרְרָם מִתּוֹךְ הָרוּחַ רָעָה עַד שֶׁיִּשְׁפֹּךְ לִבּוֹ כַּמַּיִם נֹכַח פְּנֵי ה'. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְשִׂמְחָה וּלְהַכְנִיעַ הַמְדַמֶּה שֶׁמִּשָּׁם כָּל הַתַּאֲווֹת. וְעַל־יְדֵי זֶה יִזְכֶּה לְזִכָּרוֹן לִזְכֹּר תָּמִיד בְּעָלְמָא דְּאָתֵי, וְלַחֲשֹׁב בְּכָל עֵת עַל תַּכְלִיתוֹ וְסוֹפוֹ הָאַחֲרוֹן לָעוֹלָם הַבָּא, עַד שֶׁיִּזְכֶּה לָשׁוּב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ בֶּאֱמֶת (נד) ט. כְּשֶׁאָדָם מִתְפַּלֵּל בִּדְבֵקוּת אוֹ מִתְבּוֹדֵד כָּרָאוּי וּבְאֶמְצַע הוּא נוֹפֵל מִמַּדְרֵגָתוֹ זֶה נִמְשָׁךְ מִפְּגַם הָאֱמוּנָה. וְאָז צָרִיךְ שֶׁיְּשַׁבֵּר לִבּוֹ בְּקִרְבּוֹ, וְיִתְבַּיֵּשׁ בְּעַצְמוֹ עַל שֶׁנָּפַל מִשָּׁמַיִם לָאָרֶץ, וִירַחֵם עַל עַצְמוֹ עַד שֶׁיִּתְאַנֵּחַ, וְעַל־יְדֵי הָאֲנָחָה יַחֲזֹר לְמַדְרֵגָתוֹ (קח) י. כְּשֶׁמְּדַבֵּר לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וּמְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ בִּטְעָנוֹת וּבַקָּשׁוֹת וְרוֹצֶה לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, כִּבְיָכוֹל, שֶׁיַּעֲשֶׂה בַּקָּשָׁתוֹ, יֵשׁ לְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא תַּעֲנוּג וְשִׂמְחָה מִזֶּה שֶׁמְּנַצְּחִין אוֹתוֹ. עַל־כֵּן הוּא יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ שׁוֹלֵחַ לוֹ דִּבּוּרִים בְּפִיו, שֶׁיּוּכַל לְנַצֵּחַ אוֹתוֹ, כִּי בְּלֹא זֶה בְּוַדַּאי לֹא הָיָה אֶפְשָׁר לְבָשָׂר וָדָם לְנַצֵּחַ אֶת הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, אַךְ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ מְסַיֵּעַ לוֹ בָּזֶה כַּנַּ"ל (קכד) יא. כְּשֶׁהָאָדָם מִתְבּוֹדֵד וּמְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ וְצַעֲרוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּמִתְוַדֶּה וּמִתְחָרֵט עַל גֹּדֶל הַפְּגָמִים שֶׁפָּגַם, אֲזַי גַּם הַשְּׁכִינָה כְּנֶגְדּוֹ מְפָרֶשֶׁת לְפָנָיו שִׂיחָתָהּ וְצַעֲרָהּ. כִּי כָּל פְּגָם וּפְגָם שֶׁפָּגַם בְּנִשְׁמָתוֹ פָּגַם אֶצְלָהּ, כִּבְיָכוֹל, וְהִיא מְנַחֶמֶת אוֹתוֹ שֶׁתְּבַקֵּשׁ תַּחְבּוּלוֹת לְתַקֵּן כָּל הַפְּגָמִים (רנט) יב. טוֹב מְאֹד לְהִתְפַּלֵּל וּלְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בַּשָּׂדֶה בֵּין עֲשָׂבִים וְאִילָנוֹת, כִּי כְּשֶׁאָדָם מִתְפַּלֵּל וּמְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ בַּשָּׂדֶה, אֲזַי כָּל הָעֲשָׂבִים וְכָל שִׂיחַ הַשָּׂדֶה כֻּלָּם בָּאִים בְּתוֹךְ תְּפִלָּתוֹ וּמְסַיְּעִין לוֹ וְנוֹתְנִין לוֹ כֹּחַ בִּתְפִלָּתוֹ וְשִׂיחָתוֹ (ח"ב. יא) יג. כְּבָר מְבֹאָר, שֶׁהִתְבּוֹדְדוּת הוּא מַעֲלָה גְּדוֹלָה וְדֶרֶךְ נָכוֹן וְיָשָׁר מְאֹד לְהִתְקָרֵב עַל יְדֵי זֶה לַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לִקְבֹּעַ לוֹ עַל זֶה אֵיזֶה שָׁעוֹת בַּיּוֹם, שֶׁיְּפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּלָשׁוֹן שֶׁמְּדַבְּרִים בּוֹ, כְּגוֹן בִּמְדִינוֹת אֵלּוּ בִּלְשׁוֹן אַשְׁכְּנַז, שֶׁאָנוּ מְדַבְּרִים בּוֹ, כִּי בְּלָשׁוֹן שֶׁמְּדַבְּרִים בּוֹ, בְּנָקֵל יוֹתֵר לְפָרֵשׁ כָּל שִׂיחָתוֹ הֵיטֵב, וְאֶת כָּל אֲשֶׁר עִם לְבָבוֹ יָשִׂיחַ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּטְעָנוֹת וַאֲמַתְלָאוֹת וְדִבְרֵי רִצּוּי וְתַחֲנוּנִים, שֶׁיִּזְכֶּה לְהִתְקָרֵב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ כָּל אֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ נִגְעֵי לְבָבוֹ וְאֵיךְ מְרֻחָק מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְעֹצֶם מַעֲלוֹת הַנְהָגָה זֹאת אֵין לְבָאֵר וּלְשַׁעֵר כִּי זֹאת הַהַנְהָגָה עוֹלָה עַל הַכֹּל וְהִיא כּוֹלֶלֶת כָּל עֲבוֹדַת ה'. כִּי עַל־יְדֵי זֶה יְכוֹלִין לָבוֹא לְכָל טוּב בָּזֶה וּבַבָּא. כִּי הַכֹּל יְכוֹלִין לִפְעֹל עַל־יְדֵי תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים. וְכָל גְּדוֹלֵי הַצַּדִּיקִים לֹא בָּאוּ לְמַדְרֵגָתָם כִּי אִם עַל־יְדֵי הַנְהָגָה זֹאת, וּמַשְׂכִּיל עַל דָּבָר יָבִין מֵעַצְמוֹ גֹּדֶל מַעֲלוֹת זֹאת הַהַנְהָגָה. אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לִקְבֹּעַ עַצְמוֹ עַל זֶה שָׁעָה מְיֻחֶדֶת בְּכָל יוֹם וָיוֹם וּשְׁאָר הַיּוֹם יִהְיֶה בְּשִׂמְחָה (כה) יד. גַּם טוֹב לַעֲשׂוֹת מֵהַתּוֹרוֹת תְּפִלּוֹת וְעַיֵּן בִּפְנִים וְהָבֵן(שָׁם) טו. אַף עַל פִּי שֶׁהַבְּכִיָּה לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בִּתְחִנּוֹת וּבַקָּשׁוֹת טוֹבָה מְאֹד, אַף עַל פִּי כֵן כְּשֶׁאָדָם אוֹמֵר תְּהִלִּים אוֹ שְׁאָר תְּחִנּוֹת וּבַקָּשׁוֹת אוֹ שֶׁמֵּשִׂיחַ בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ וְחוֹשֵׁב וּמְצַפֶּה וּמִסְתַּכֵּל בְּדַעְתּוֹ, בְּכָל פַּעַם שֶׁיִּבְכֶּה וְיוֹרִיד דְמָעוֹת, גַּם זֶה הוּא מַחֲשָׁבָה זָרָה וּמְבַלְבֶּלֶת הַכַּוָּנָה. כִּי הָעִקָּר - שֶׁיְּכַוֵּן דַּעְתּוֹ לוֹמַר הַדִּבּוּרִים בְּכָל לִבּוֹ בֶּאֱמֶת. שֶׁיַּטֶּה אָזְנוֹ וְלִבּוֹ לִשְׁמֹעַ מַה שֶּׁמּוֹצִיא מִפִּיו, וְאִם יִתְעוֹרֵר לִבְכִיָּה מַה טּוֹב - וְאִם לָאו אַל יְבַלְבֵּל כַּוָּנָתוֹ בִּשְׁבִיל זֶה (צה) טז. כָּל הַצַּדִּיקִים וְהַיְרֵאִים הָאֲמִתִּיִּים לֹא בָּאוּ לְמַדְרֵגָתָם כִּי אִם עַל־יְדֵי הִתְבּוֹדְדוּת וְשִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ, כַּמְבֹאָר לְעֵיל. וּבִפְרָט בַּדּוֹרוֹת הָאֵלּוּ בְּסוֹף הַגָּלוּת שֶׁהַיֵּצֶר הָרָע וְהַסִּטְרָא אַחֲרָא מִתְגַּבְּרִין מְאֹד מְאֹד, וְהַדּוֹרוֹת חֲלוּשִׁים מְאֹד בְּגוּף וָנֶפֶשׁ, אִי אֶפְשָׁר לְהִנָּצֵל עַתָּה מֵהִתְגַּבְּרוּת הַיֵּצֶר הָרָע וּמֵרִבּוּי הַמְּנִיעוֹת וּלְהִתְקָרֵב לַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי אִם עַל־יְדֵי שִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ שֶׁיַּרְגִּיל עַצְמוֹ לִקְבֹּעַ שָׁעָה מְיֻחֶדֶת בְּכָל יוֹם, לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּלָשׁוֹן שֶׁמְּדַבְּרִים בּוֹ דַּיְקָא. וְאֶת כָּל אֲשֶׁר עִם לְבָבוֹ יָשׂוּחַ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הֵן לְבַקֵּשׁ מְחִילָה וּסְלִיחָה עַל הֶעָבָר, הֵן לְהִתְחַנֵּן עַל הֶעָתִיד שֶׁיַּצִּילֵהוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ מִמַּה שֶּׁצָּרִיךְ לְהִנָּצֵל וְיִזְכֶּה לְהִתְקָרֵב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ. וַאֲפִלּוּ אִם אֵינוֹ יָכוֹל לְדַבֵּר וּלְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ, אַף עַל פִּי כֵן אֲפִלּוּ אִם לֹא יְדַבֵּר רַק דִּבּוּר אֶחָד, גַּם זֶה טוֹב מְאֹד וַאֲפִלּוּ אִם לֹא יְדַבֵּר רַק "רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם", גַּם זֶה טוֹב מְאֹד. וַאֲפִלּוּ הַהֲכָנָה בְּעַצְמָהּ מַה שֶּׁמֵּכִין עַצְמוֹ וְרוֹצֶה לְדַבֵּר, אַף עַל פִּי שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לְדַבֵּר, אַף עַל פִּי כֵן הַהֲכָנָה וְהָרָצוֹן בְּעַצְמוֹ יָקָר מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְאִם יִהְיֶה חָזָק בָּזֶה לְהַכְרִיחַ עַצְמוֹ בְּכָל פַּעַם לְדַבֵּר לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֶת אֲשֶׁר עִם לְבָבוֹ, בְּוַדַּאי בְּמֶשֶׁךְ הַזְּמָן יַעַזְרֵהוּ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁיּוּכַל לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ הֵיטֵב, וְיָכוֹל לִזְכּוֹת לְדַבֵּר דִּבּוּרִים חֲדָשִׁים וִיקָרִים שֶׁיַּשְׁפִּיעוּ לוֹ מִן הַשָּׁמַיִם, וְיִזְכֶּה לָבוֹא לְכָל טוּב אֲמִתִּי וְנִצְחִי עַל־יְדֵי הַנְהָגָה זֹאת, הַכּוֹלֶלֶת כָּל הָעֵצוֹת לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. כִּי עַל כָּל הָעֵצוֹת צְרִיכִין תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים הַרְבֵּה, אַשְׁרֵי אָדָם שֶׁיִּתְחַזֵּק בָּזֶה. כִּי מִקָּטֹן וְעַד גָּדוֹל אִי אֶפְשָׁר לִהְיוֹת אִישׁ כָּשֵׁר כִּי אִם עַל־יְדֵי הִתְבּוֹדְדוּת וְשִׂיחָה בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ (כה, ק) יז. גַּם כְּשֶׁיֹּאמַר תְּהִלִּים אוֹ חֲצוֹת אוֹ שְׁאָרֵי תְּחִנּוֹת וּבַקָּשׁוֹת, צָרִיךְ שֶׁיִּמְצָא אֶת עַצְמוֹ בָּהֶם. וְעַיֵּן בִּפְנִים שִׂיחוֹת נִפְלָאוֹת בְּעִנְיָנִים אֵלּוּ (קא) יח. אַף עַל פִּי שֶׁנִּדְמֶה לְהָאָדָם שֶׁמְּדַבֵּר בְּלֹא לֵב, אַף עַל פִּי כֵן גַּם זֶה טוֹב מְאֹד. וּכְשֶׁיְּדַבֵּר כָּךְ הַרְבֵּה דִּבּוּרִים עַל־יְדֵי זֶה עַל פִּי רֹב יִזְכֶּה, שֶׁיִּתְעוֹרֵר לִבּוֹ לְדַבֵּר בְּהִתְעוֹרְרוּת הַלֵּב כָּרָאוּי, כִּי הַדִּבּוּר יֵשׁ לוֹ כֹּחַ גָּדוֹל לְעוֹרֵר אֶת הָאָדָם. וַאֲפִלּוּ אִם עוֹבְרִים יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה וְנִדְמֶה לוֹ, שֶׁלֹּא פָּעַל עֲדַיִן כְּלוּם בְּדִבּוּרָיו וְשִׂיחָתוֹ, אַף עַל פִּי כֵן אַל יִפֹּל מִזֶּה כְּלוּם, כִּי בְּוַדַּאי הַדִּבּוּרִים עוֹשִׂים רֹשֶׁם. עַל דֶּרֶךְ מָשָׁל כְּמוֹ מַיִם הַיּוֹרְדִים עַל אֶבֶן אַף עַל פִּי שֶׁנִּדְמֶה שֶׁאֵין לְהַמַּיִם כֹּחַ כְּנֶגֶד הָאֶבֶן הַקָּשָׁה וְאֵין נִכָּר רֹשֶׁם הַמַּיִם בָּאֶבֶן, אַף עַל פִּי כֵן כְּשֶׁהַמַּיִם יוֹרְדִים עַל הָאֶבֶן כַּמָּה וְכַמָּה זְמַנִּים רְצוּפִים, הֵם עוֹשִׂים נֶקֶב בָּאֶבֶן כַּנִּרְאֶה בְּחוּשׁ. כְּמוֹ כֵן אֲפִלּוּ אִם לִבּוֹ לֵב הָאֶבֶן, וְאֵין נִכָּר בּוֹ רֹשֶׁם דִּבּוּרָיו וּתְפִלּוֹתָיו, אַף עַל פִּי כֵן בִּרְבוֹת הַיָּמִים וְהַשָּׁנִים יִנְקֹב לִבּוֹ הָאֶבֶן עַל־יְדֵי שִׂיחָתוֹ, כְּמוֹ אֲבָנִים שָׁחֲקוּ מַיִם כַּנַּ"ל. וְטוֹב שֶׁיֹּאמַר הָאָדָם בִּשְׁעַת הִתְבּוֹדְדוּת הַיּוֹם אֲנִי מַתְחִיל לְהִתְדַבֵּק בְּךָ. וְיַעֲשֶׂה בְּכָל פַּעַם הַתְחָלָה, כִּי כָּל הַהַמְשָׁכוֹת הוֹלְכִין אַחַר הַהַתְחָלוֹת. וּכְמוֹ שֶׁאוֹמְרִים שֶׁהַהַתְחָלָה הִיא כְּמוֹ חֲצִי דָּבָר שֶׁל כָּל הַמַּעֲשֶׂה. נִמְצָא מִמַּה נַּפְשָׁךְ, יַעֲשֶׂה בְּכָל פַּעַם הַתְחָלָה וְיֹאמַר כַּנַּ"ל. כִּי מִמַּה נַּפְשָׁךְ אִם מִקֹּדֶם הָיָה טוֹב, עַכְשָׁו יִהְיֶה יוֹתֵר טוֹב, וְאִם חַס וְחָלִילָה, מִקֹּדֶם לֹא הָיָה טוֹב, בְּוַדַּאי צָרִיךְ וּמֻכְרָח לַעֲשׂוֹת הַתְחָלָה חֲדָשָׁה כַּנַּ"ל (שהר"ן רלד) יט. צְרִיכִין לָשׂוּחַ וּלְדַבֵּר בֵּינוֹ לְבֵין קוֹנוֹ וּלְעוֹרֵר לִבּוֹ בֶּאֱמֶת כָּל כָּךְ, עַד שֶׁכִּמְעַט תֵּצֵא נַפְשׁוֹ חַס וְחָלִילָה, וְזֶה עִקַּר שְׁלֵמוּת הַהִתְבּוֹדְדוּת (ח"ב. צט) כ. כְּשֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עוֹזֵר בְּהִתְבּוֹדְדוּת, יוּכַל לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כַּאֲשֶׁר יְדַבֵּר אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ. וּצְרִיכִין לְהַרְגִּיל עַצְמוֹ בָּזֶה, שֶׁיְּדַבֵּר עִם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ כְּמוֹ שֶׁמְּדַבֵּר עִם רַבּוֹ אוֹ חֲבֵרוֹ כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ נִמְצָא בְּכָל מָקוֹם כִּי מְלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ (שָׁם) כא. טוֹב מְאֹד מִי שֶׁיָּכוֹל לִשְׁפֹּךְ שִׂיחוֹ לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּרַחֲמִים וְתַחֲנוּנִים, כְּבֵן הַמִּתְחַטֵּא לִפְנֵי אָבִיו . וּמַה טּוֹב כְּשֶׁיָּכוֹל לְעוֹרֵר לִבּוֹ בְּשִׂיחָתוֹ עַד שֶׁיִּבְכֶּה וְיוֹרִיד דְּמָעוֹת, כְּבֵן הַבּוֹכֶה לִפְנֵי אָבִיו (שהר"ן ז) כב. יְכוֹלִין לִצְעֹק בְּקוֹל דְּמָמָה דַּקָּה בִּצְעָקָה גְּדוֹלָה מְאֹד וְשׁוּם אָדָם לֹא יִשְׁמַע כְּלָל כִּי אֵינוֹ מוֹצִיא שׁוּם קוֹל לַחוּץ רַק הוּא מְצַיֵּר הֵיטֵב הַצְּעָקָה בַּמַּחֲשָׁבָה וְכוּ'. (שָׁם טז) כג. לֵב נִשְׁבָּר יָקָר מְאֹד. וְדַע שֶׁלֵּב נִשְׁבָּר וְעַצְבוּת אֵינָם עִנְיָן אֶחָד כְּלָל. כִּי עַצְבוּת הִיא כְּמוֹ שֶׁהוּא בְּכַעַס וּבְרֹגֶז, אֲבָל לֵב נִשְׁבָּר הוּא כְּבֵן הַמִּתְחַטֵּא לִפְנֵי אָבִיו כְּתִינוֹק שֶׁבּוֹכֶה וְקוֹבֵל לִפְנֵי אָבִיו, עַל שֶׁנִּתְרַחֵק מִמֶּנּוּ, וְזֶה יָקָר וְחָבִיב לִפְנֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְהָיָה טוֹב שֶׁיִּהְיֶה לוֹ לֵב נִשְׁבָּר כָּל הַיּוֹם. אַךְ מֵחֲמַת שֶׁרֹב בְּנֵי אָדָם יְכוֹלִין בְּקַל לָבוֹא מִלֵּב נִשְׁבָּר לְעַצְבוּת שֶׁהוּא מַזִּיק מְאֹד רַחֲמָנָא לִצְלָן, כַּמְבֹאָר כַּמָּה פְּעָמִים, , עַל־כֵּן צְרִיכִים לְיַחֵד לוֹ אֵיזֶה שָׁעוֹת בַּיּוֹם לְפָרֵשׁ שִׂיחָתוֹ בְּלֵב נִשְׁבָּר, וְאָז לְבַד יִהְיֶה לוֹ לֵב נִשְׁבָּר, וּשְׁאָר כָּל הַיּוֹם יִהְיֶה בְּשִׂמְחָה. וְעַיֵּן בְּשִׂמְחָה רִבּוּי הָאַזְהָרוֹת וְהָעֵצוֹת לִהְיוֹת בְּשִׂמְחָה תָּמִיד (שָׁם מא)
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
הקרנף של סרטר

חבר מתאריך 20.6.19
5242 הודעות, 77 מדרגים, 143 נקודות. ראה משוב | יום חמישי י''ג בתשרי תשפ''א
20:41 01.10.20 |

|
85. מפסיכולוגים? כמעט ולא
בתגובה להודעה מספר 52
|
פסיכולוגים, נזכיר, לא מוסמכים לתת תרופותהיכולות שלהם להזיק היא גדולה רק במעט מזו של שכן, חבר או כל דמות כריזמטית אחרת שאנחו מוכנים לסמוך עליה. והתחום כל כך פרוץ כיום עד שכל קוצ'ר בשקל, תראפיסט, הילר, מטפל ריגשי, רב או שמאן יכולים לתת את אותו שירות
 |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
מנדי
חבר מתאריך 1.1.19
5216 הודעות | יום ששי י''ד בתשרי תשפ''א
04:04 02.10.20 |

|
113. ''הסיוע'', ''לטיפול'', ''לפרוק'', ''צריך'', ''הדוקטור'', ''קפה'', ''זה כדאי''
בתגובה להודעה מספר 0
|
פרנסות במושב ליצים של ליימנים, מפיצי מחלות מסוכנים לבריאות, יותר מקורונה. בסוף מוכרים שם מוצרי קנאביס ומיני 'סוכריות' שנישלפים מכיסיהם, מלווים במרשמים מפוקפקים. אריה אבני הוא פרופסור רחמן לידם. יש להתרחק מהם, להשמר, להיזהר ולדחות את כל הצעותיהם. (הקידמה, המחקר, החוק והפיקוח עוד לא הגיעו אליהם). |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|