גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #682193 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 682193
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
3079 הודעות, 29 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום ששי כ''ג בשבט תשפ''א    18:36   05.02.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

בריטניה גירשה בשקט שלושה מרגלים סינים שהתחזו לעיתונאים  

 
  
סוכנות הביון הבריטית MI5 הודיעה כי השלושה עובדי "שרות הביטחון הסיני" והתחזו באנגליה לעיתונאים.

למרות שבריטניה מאשימה את סין בריגול על אדמתה היא העדיפה לפעול בשקט.

השימוש הסיני בכסות עיתונאית הנה פרקטיקה מקובלת של שרותי הביון כדי להשיג מודיעין פוליטי וכלכלי ברחבי העולם.

בשנה שעברה פעל שרות הביון הבלגי יחד מקביליו בבריטניה בחקירת האשמות לפיהן פרייזר קמרון, איש עסקים בריטי, לשעבר סוכן ב MI6 , מכר מידע על האיחוד האירופי לשני מרגלים שהתחזו לעיתונאים בבריסל. קמרון מכחיש את ההאשמות.


על MI5 הופעל לחץ בחוגים הפוליטיים להגביר את התמקדותה בסין, על רקע האמונה שהאיום מהטרור האיסלאמיסטי הולך ומתרחק.

באביב מתכוונים השרים הבריטים להגיש הצעת חוק ריגול, עדכון לחוק הסודות הרשמיים של בריטניה, המתוארך לשנת 1911 ותוקן לאחרונה באופן מהותי בשנת 1989.

הגדרת החוק צפויה למודרניזציה ולהרחיב את הגדרות הריגול כדי להקל על העמדתם לדין נגד גורמים זרים בגין פעילויות כמו ריגול כלכלי. נשקל גם חיוב לגילוי נאות עבור לוביסטים העובדים מטעם ממשלות זרות.

רבים מחברי הפרלמנט השמרניים רוצים שבריטניה תאמץ קו קשה יותר נגד סין בעקבות גילויים על רצח עם שביצע נגד המיעוט המוסלמי האוגורי במדינה וכפייתו בכח של "החוק לביטחון לאומי" בהונג קונג.

בוב סילי, חבר פרלמנט קונסרבטיבי, אמר כי פעילויות הריגול הוכיחו כי בריטניה הייתה נאיבית ביחס לבייג'ינג. "אנו זקוקים לראייה עקבית יותר של סין - ורוסיה - ומבינים בצורה ברורה יותר כיצד מדינות אוטוריטטיביות ומפלגה אחת פועלות בעידן הדיגיטלי", אמר.


השגרירות הסינית לא התייחסה מיד לדיווחים, אך בייג'ינג הגיבה בתגובה נפרדת בעקבות החלטת רגולטור התקשורת הבריטי "אופקום" להסיר את הערוץ הסיני CGTN מהאוויר בבריטניה.

דובר משרד החוץ אמר כי סין "שומרת לעצמה את הזכותלהגיב את התגובות הנדרשות" וכי החלטת אופקום להסיר את הערוץ הממלכתי הסיני התבססה על "דעות קדומות אידיאולוגיות ומסיבות פוליטיות".

אופקום ביטלה את זכות השידור של CGTN משום שלדבריה הערוץ נשלט בסופו של דבר על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית אך ברישיונו הוא הוגדר "ישות שאין שליטה מערכתית בתוכניותיה".

ביום חמישי האשים משרד החוץ של סין גם את ה- BBC ב "דיווח כוזב" לאחר ששדרן הבריטי העלה השבוע חקירה המפרטת את האשמות בדבר אונס שיטתי של נשים אוגוריות במחנות סיניים.

מקור:"הגארדיאן" https://www.theguardian.com/world/2021/feb/05/uk-quietly-expelled-chinese-spies-who-posed-as-journalists



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות