גירסת הדפסה   אשכול נעול - לקריאה בלבד
 
   
   
קבוצות דיון סקופים נושא #700267 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 700267        
האופטימי
חבר מתאריך 10.7.20
8858 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:05   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

''עם ישראל חי על סיפון הטיטאניק'': נביא הזעם הצה''לי מתריע מפני אסון(האלוף במיל׳ יצחק בריק)  

 
  
ננעל בתאריך 23.05.21 בשעה 02:39 על-ידי Mr W. סיבה: לא חדשות
 
האלוף במיל' יצחק בריק, מי שמאחוריו דוח חמור על מוכנות הצבא, סופר את שרשרת המחדלים המדיניים והביטחוניים וטוען שמדובר בקדימון בדרך למערכה רב־זירתית
האלוף במיל' יצחק בריק מיתג את עצמו כנביא הזעם הצה"לי, שהתריע על חוסר המוכנות למלחמה הבאה ועל תרבות הניהול הקלוקלת. עכשיו, אחרי האסונות בהר מירון ובפסגת זאב והסבב מול עזה, דבריו נראים ראויים לדיון מעמיק.

"על מה שקורה במירון כולם יודעים, אסון כזה כמעט מתרחש מדי שנה ועדיין אין ראייה כוללת ואף אחד לא לוקח אחריות, וכשזה מגיע כולם בורחים", בריק אמר כשנפגשנו. "יש תרחיש המתקרב לפתחנו בצעדי ענק. המלחמה הרב־זירתית הבאה תגרום לאסון גדול למדינה, באבידות ובעשרות אלפי פצועים ובהרס רחב של תשתיות אסטרטגיות, תשתיות כלכליות, תחבורתיות, מוסדות שלטון. אפשר כבר כעת להצביע על האחראים למצב העגום, הדרג הביטחוני והמדיני, שבשנים האחרונות דרדרו את הצבא ונמנעו מלהפעילו מחשש לאבידות ובכך פגעו בערך הניצחון, כי עם מטוסים לבד לא מנצחים במלחמה. "האסון שיקרה במלחמה הבאה יהיה מאות מונים גדול יותר, מלחמת יום כיפור תהיה סיפור קטן לידו, כשהעורף יהפוך לזירה המרכזית. זה כבר לא הלוחם בגבול שנפצע, או נהרג. פה מאות אלפי אזרחים, אם לא מיליונים, יעמדו תחת מטר טילים יום־יום במשך תקופה ארוכה. טילים שחלקם יהיו מדויקים, מל"טים מתאבדים. כעת אנחנו בתקופת שינוי כיוון ותפיסה, זה לא העולם שהיינו בו, ואם ינסו להרשים אותנו עם הכרזות 'השמדנו את החמאס' ולא ייקחו דברים ברצינות, לא נוכל לחיות כאן. אני מצפה, במקום משפטי ניצחון - שלא היה ולא נברא - שילמדו לקחים ויגידו מה עושים עם הפנצ'ר הגדול שזיהינו בתוכנו". מהו תרחיש האימים?
"ראש הממשלה ושר הביטחון, כדרכם בקודש, מדברים על תגובה שהחמאס והג'יהאד לא ישכחו. החמאס והג'יהאד זו דאגתנו הקטנה, טיפה בים מול מה שיקרה כשהמהומות בירושלים יגלשו ליהודה ושומרון ואז עשרות אלפי אנשי תנזים ייצאו עם רובים לצירים וליישובים היהודיים ובנוסף המון מוסת של ערבים ויהודים קיצונים יופיעו בהפגנות המוניות, חלקם עם נשק, וישבשו את התנועה וגיוס המילואים. המצב ידרוש כוחות גדולים של צבא, משטרה ומג"ב, כשבמקביל החמאס והג'יהאד ישגרו אלפי רקטות, ולוחמי קומנדו יתקרבו לגבול. מצב כזה יחייב כוחות נוספים.

"עכשיו תאר לעצמך שהחיזבאללה נכנס למערכה ואלפי לוחמיו ינועו לגבול הצפון על מנת לחצותו, כשבמקביל גם הם ישגרו טילים. ברמת הגולן יצטרכו להציב כוח מול אפשרות שהסורים, בגיבוי איראני, יקדמו כוחות. אין לצה"ל סד"כ להתמודד בגזרות שיהיו פעילות בסבירות גבוהה, וזאת כתוצאה מקיצוצים הזויים בשנים האחרונות בתקופת שירות הבנים, בקיצוץ יחידות מילואים ללא בקרה ואת היחידות הנותרות אימנו ללא התייחסות לאיום הייחוס שהתגבש סביבנו".

הימים האחרונים גילו שיש לנו גם זירה פנימית.
"החמאס הצליח לעורר את זעם המתוסכלים. רוב ערביי ישראל לא נכנס לתמונה, אבל מספיק שכמה פורעים רצים בצורה מוסתת ויוצרים אנדרלמוסיה. אם תשאל אותי, אנחנו צריכים לחשב מסלול מחדש, פעם מול האיום הקיומי ופעם שנייה איך מטפלים בתוך הארץ בנושא הערבי, ואחד הדברים הראשונים זה להתייחס אליהם כאל שווים ולתת להם את התנאים שנותנים ליהודים. ברגע שאתה במצב טוב ויש לך מילה, הסיכוי שתילחם במקום שבו אתה חי הולך וקטן. אסור שיהיו גיס חמישי, כי בזמן מלחמה יהיה כאן ברדק טוטאלי. צריך לדכא את המהומות בכל מחיר, אבל אחרי שיושג שקט, חייבים לבנות תהליך בונה אמון ומדינה, כי אנחנו מאבדים את הקצוות. אין שליטה, אין משילות. ברוב המקרים אנחנו מתעסקים באתמול ולא במחר, ואם לא נעשה משהו, אלוהים ישמור". איך אתה מסביר את ההידרדרות ביחסים בין ערבים ליהודים במדינה?
"שד השנאה שיצא מהבקבוק הוא אולי ההישג הגדול של חמאס בסבב הנוכחי, משום ששיתוף הפעולה בין יהודים לערבים הוא הכרחי. נכנס טריז נורא שהחמאס הצליח לעורר. לכן צריך לטפל בפורעים יהודים וערבים באותה מידה. משטרה חזקה, מג"ב חזק ולעשות חשבון עם כולם, לחפש אותם בבתים, לעצור ולהכניס לכלא. לא יכול להיות שיש היום חצי מיליון כלי נשק בידי ערבים ישראלים, אבל אדם ביישוב לא יכול להגן על עצמו. אם יחזור השקט ונרצה לחזור מיד לשגרת חיים, החבורה שמלבה את האש יכולה לפוצץ את המדינה ביחד איתה".

אתה לא מנסה להפחיד יותר מדי?
"צריך להיות ריאלי, לא להתחפר ולהסתיר. יגידו שההערכה היא שלא תהיה מלחמה. אני בא ואומר שמלחמות פורצות לאו דווקא כשרוצים אותן. כשחטפו שני חיילים בצפון פרצה מלחמת לבנון השנייה. כשנחטפו תלמידי ישיבה, יצאנו לצוק איתן. תאר לך שאחרי אותה התפוצצות במתקן להעשרת אורניום באיראן, הם היו אומרים 'ננקום' ובוחרים מטרה אסטרטגית, כמו תחנת חשמל. הם היו יורים טילים מדויקים וגורמים לנזק נורא.ישראל אחרי דבר כזה לא הייתה יכולה להגיד 'אנחנו לא במשחק'. יש עניין של הרתעה, אגו. הנה לך אסקלציה שאף אחד לא התכוון אליה. יש לאזרחים במדינה תחושה 'איזה צבא חזק יש לנו', אבל לא עצרנו את ההתבססות האיראנית בסוריה ולא את דיוק הטילים. ראש הממשלה הצהיר שאנחנו נמצאים באיום קיומי, והרמטכ"ל כוכבי אמר שעננים שחורים מקדירים את השמיים. הם מבינים את גודל הבעיה, אבל לאזרחים מספרים שאנחנו מסתדרים. פגיעה בתחנת חשמל זה לא כבל שזקוק לתיקון. בלי חשמל, אין מים. איפה המדינה? חיה בלה לה לנד". המושכים בחוטים מכירים את הבעייתיות.
"בשנים האחרונות הוציא מבקר המדינה שני דוחות קשים וקבע שפיקוד העורף לא מוכן למשימה המרכזית, שהיא חילוץ והצלה. כשאתה בודק את גדודי המילואים, הם עוסקים ברוב השנה בתעסוקות ולא באימונים. לא עוסקים בהכשרה, ואם הם מתאמנים, אז על בתים חד־קומתיים או דו־קומתיים. זה המודל, ותסתכל באיזה בית אתה נמצא כעת. ציודם מוגבל, כמות הגדודים קטנה, כלומר המשימה המרכזית לא מוכנה".

בעבר, כשהוצאת דוח על תפקוד הצבא, כתבו שמדובר במסע הפחדה.
"אני בא ואומר שללא מודעות ציבורית לא יהיה שינוי והציבור חייב לדעת את האמת. אתה יכול לפחד ולומר 'לא רוצה לשמוע' ומחר לאכול אותה בגדול, כי פתאום לא יהיה לך בית וקרוביך ייהרגו. אתה יכול להיות על סיפון הטיטאניק, שמח וחי ושלא יבלבלו לך את השכל. אני בא ואומר 'תתעשתו, אין לנו מדינה אחרת. תפחדו קצת, אבל אל תתעלמו ותברחו כמו שרבים מנסים'. לכן לא נוח לשמוע אותי". בריק, 73, הוא חייל שמעולם לא הסיר את מדיו. היה מפקד טנק במלחמת ששת הימים, מ"פ שריון במלחמת יום הכיפורים. הוא שימש כמפקד חטיבה, מפקד אוגדה, מפקד גיס, אבל תפקידו האחרון היה נציב קבילות החיילים, ועד שסיימו בסוף 2018 הוא תפר את הצבא לאורך ולרוחב ובסוף יצא רחוק מלהיות מעודד כשהוא מגיש דוח חמור על מוכנותו. "אין במדינה אדם שחרש כמוני את צה"ל באותן שנים, כשעבדתי על הדוח", הוא משוכנע. "שלוש פעמים בשבוע, ארבע שעות בכל יחידה. מה ששמעתי הדהים, כי לי אנשים סיפרו את מה שלא רצו לשחרר החוצה. מצאתי ברוכים אדירים במערכים שלמים. בריק לא הסתפק, הוא גם הלך וקרא את דוחות מבקר המדינה ומבקר מערכת הביטחון. מסתבר שהם יודעים מה הבעיות, אבל לא מטפלים, בדיוק כמו שקרה עם דוחות מבקר המדינה בנוגע להר מירון. יש לי שמונה מחברות שאם יום אחד אפתח אותן, אלוהים ישמור. מה שאמרו לי בארבע עיניים ומה שהסכימו לפרסם, אלה דברים שונים בגלל החשש לאבד קריירה והבנה שאת הכביסה המלוכלכת משאירים בבית. בריק ראה את הכביסה והוציא אותה דרך הדוח".

איך אתה מסביר את זה שבהר מירון אף אחד לא טיפל בבעיה ידועה?
"תופעה שמאפיינת את המדינה, הפרטאץ'. אתה שומע קציני משטרה אומרים 'הדברים עלו בעבר'. מפקד המחוז הצפוני ידע כמה אנשים מותר להכניס למתחם במירון, אבל מעליו יש קצינים ומעליהם ממשלה, ואם תגיד 'אני אתפטר, כי אני לא מוכן לקחת אחריות', יגידו 'הסגן שלך ימונה במקומך'. איבדנו שליטה. הכל אינטרסים, כולם אומרים מה לעשות, אין ראייה כוללת. ביפן שר התחבורה היה מתפטר אם מטוס היה מתרסק במשמרת שלו, כאן מישהו לוקח אחריות? קח את האסון בנחל חילזון (שבו נהרג לוחם סיירת צנחנים, אביתר יוספי ז"ל - א"ל): הייתה פשלה עם תיק לא מוכן, חוסר תיאום ובסוף טבע חייל, וכל התחקירים הצביעו על בלגן טוטאלי. הרמטכ"ל החליט לפטר את דרגות הפיקוד, וכשאתה בודק אחרי כמה חודשים, אתה מגלה שהמג"ד קודם לתפקיד אחר וממשיך במסלול כאילו לא קרה דבר. זה לא סתם לתת מכה, צריך להתכוון אליה. קורים דברים חמורים והם נעצרים אצל המפקדים הבכירים, כי יש תחושה שאם ניגע במפקד, נפגע בדימוי הצבא". פעם כל המפקדים לקחו אחריות?
"היו לוקחים ומממשים אותה. זוכר את רפול, שאצלו על דברים הרבה יותר קטנים, מפקדים סיימו את תפקידם? קח את זיוף נתוני גיוס החרדים, פרשה איומה. איך יכול להיות שאף אחד לא עזב את הצבא? זה מלמד שאתה יכול לעשות דברים חמורים, אבל תישאר כי מישהו חושש שאם תצא, אז יגידו שהצבא הוא כזה. מה שהתחולל בפנים, נשאר ללא מוצא, וועדת חוץ וביטחון ידעה רק את מה שסיפרו לה, ופה מתווספת זרוע נוספת - דוברות צה"ל, שמשדרת לציבור שהצבא חזק וטוב. יחצנות לשמה של מאות אנשים שעוסקים בדימוי. מלחמת יום כיפור פרצה כשצה"ל נתפס כצבא החזק במזרח התיכון, אז מה זה עזר כשבפועל גילינו שאנחנו בבעיה קשה?".

אבל דוחות וביקורות אמורים להיות בלתי מחיקים.
"בזמנו ראיתי דוחות קשים של מבקר משרד הביטחון. נפגשתי איתו ואמרתי 'כל מה שאני קורא מסביר את מה שאני רואה בשטח. הבעיה שאתם כותבים ולא סופרים אתכם'. הוא ענה 'הנחתי על שולחנם עשרות תיקים, כשכל תיק מציג מערך שלא כשיר למלחמה. הם לא קוראים, לא דנים ולא מטפלים. זה מפריע לשגרה שלהם'. הוא סיפר שהגיע לקצינים הבכירים ואמר 'איך אתם לא מתביישים, לא עשיתם אף דיון במטכ"ל'. אז אחד מהם ענה 'אם הייתה לי עוד דקה ב־24 השעות של היום, הייתי מתעסק עם הדוחות שלך'. זה היחס. אם אתה שואל אותי, צריך ועדת בדיקה חיצונית בנוגע לתרבות הארגונית של הצבא, התנהלות אחזקת האמצעים. "תראה מה קורה לתקשורת. פרשנים צבאיים משדרים את מה שהם חושבים שרוצים לשמוע מהם. שים לב לאירוע במירון, זה אומנם לא הכתבים הצבאיים, אבל העיסוק מתחיל רק אחרי האסון. איפה הייתם עד עכשיו? לא ידעתם שזה המצב, לא תחקרתם? אותו דבר יקרה עם המלחמה הבאה. אחרי שתיגמר יצעקו 'איפה היינו?'. למה לא עכשיו, תקשורת יקרה? תאמין לי שאני יודע בדיוק על מה אני מדבר. מה שמזיז תהליכים במדינה ובצבא זה איך אני נראה מבחוץ, ורק כשדברים צפים, עושים משהו. ברגע שזה סוד פנימי, אפשר לחכות". בריק שלף את המכשיר הנייד וחיפש הודעת וואטסאפ שקיבל לאחרונה מחייל מילואים. "מדובר באדם בכיר המשרת כמילואימניק ביחידת חי"ר מובחרת", סיפר והחל להקריא: "'אני בלילה האחרון של מילואים בצאלים. אחרי שנתיים שלא התאמנו, פחד אלוהים, איזו תת־רמה, זלזול באנשים, מחסורים אדירים בתחמושת וציוד לתרגילים. ניהול קלוקל של הזמן וסיכון חיי אדם. המצב גרוע בהרבה מכל נבואות הזעם שלך'. שואלים אותי, 'בריק, אתה כבר שנתיים פלוס לא בצבא, אז איך אתה יודע מה קורה היום?'. אני הכותל המערבי. קצינים בכירים באים אליי עם מסמכים, נפגשים איתי כשאף אחד לא יודע. אני מקבל מידע שלדעתי הפיקוד הבכיר לא מודע אליו". אז היכן אנחנו נופלים?
"הבנת הצבא. לא יעלה על הדעת שאתה בונה צבא וכל כמה שנים עושה סיבוב פרסה. רמטכ"ל אחד עושה ככה, רמטכ"ל אחר עושה ככה, שלישי נוהג אחרת. כל אחד חושב שבזמנו צריך לשים חותם, וקשה להם לצערי להניח לבנה אחרי לבנה. היום אחת הבעיות בצה"ל זו התרבות הארגונית. אם אתה בונה בית ללא יסודות, אין בית. דבר ראשון משמעת, פקודות. היום רוב הפקודות עוברות במיילים. מח"ט מקבל מיילים מכל העולם, מהאלוף, ממפקד האוגדה. הוא מבין שהוא לא יכול לבצע הכל, ומאחר שאין בקרה, הוא מוחק 90% ו־10% מבצע. אנחנו מרגילים את הצבא לעשות מה שבראש שלו. חיילים הולכים עם סמארטפון ביומיום, וכשמ"מ צריך לדבר עם חייל, במקום להסתכל לו בעיניים, הוא מעביר וואטסאפ. יש תהליכים שבהם האלקטרוניקה והשיח האלקטרוני תופסים את מקום הפיקוד והמנהיגות".

רמת החיילות השתנתה?
"היום מי שבגיל 30 והוא לא רב־סרן צריך לעזוב. מי שלא סגן אלוף בגיל 35, צריך לעזוב. מבצעים תפקידים קצרים, אז עד שלומדים אותם, כבר מסיימים ולא משפיעים. לא עושים תפקידי רוחב, כי זה יעצור את המרוץ לדרגה. אתה בונה קצונה לא מקצועית, ובנוסף ישנה בעיית אמינות קריטית, משום שאחרי הקיצוץ הדרסטי בכוח אדם נוצר פער ענק בין משימות ליכולות. אומרים 'עשיתי' במקומות שלא נגעו. עברתי בימ"חים, והסיפור שם נורא. אמרו לי 'אין אנשים לביצוע העבודה, אבל חייבים לדווח', ונוצרת תרבות שקר ובתוכה קשר שתיקה. אין למי לספר, והחמור ביותר שהפיקוד הבכיר לא מגיע. בימ"חים פגשתי אנשים שמחזיקים את ציוד צה"ל למלחמה והם לא ראו אלוף במשך שנים". ואז מתפלאים שלא לוקחים אחריות.
"כולם מתפללים שזה לא יקרה במשמרתם. גם אלה שעכשיו היו אחראים על מירון קיוו שזה לא יקרה בזמנם. אתה עומד במצב בלתי ניתן לפתרון. אתה קצין בצבא, ואם תציג את העובדות, יגידו שאתה בכיין, אז אתה משדר שאתה מסתדר. מהר מאוד הטובים לומדים שלא כדאי להם להישאר במערכת וקצינים צעירים בורחים. איבדנו את המיטב".

אולי הצבא שונה מזה שעליו גדלת?
"הצבא השתנה, אבל הוא לא יכול להשתנות במוטיבציה לנצח. בסוף חייל צריך לבצע משימה ולסכן את חייו. אי אפשר לוותר על הדברים האלה, כי ברגע שאתה מוותר, אז גם בעזרת הטכנולוגיה הכי טובה לא תנצח את האויב. היום אנחנו נמצאים במצב קשה של חוסר מוטיבציה לשירות קרבי. אחוזים ניכרים מצביעים ברגליים. עם ישראל חי על סיפון הטיטאניק. לא מבין שאנחנו בדרך לקרחון".

מה עם קידוש עקרון הניצחון?
"יש תופעה שהשתרשה במשך השנים והיא דווקא לא מגיעה מצה"ל, אלא מלמעלה, החשש מאבידות, כשבסופו של דבר הכרעה לא יכולה להגיע באמצעות מטוסים בלבד, גם אם אתה גורם לצד השני הרס רב. חיל האוויר התפאר במבצע האחרון שהרס קילומטרים של מנהרות, אבל חלק גדול מהן נמצא בלב עזה, מתחת לבתי החולים ואוכלוסייה, ושם אם תרצה להרוס, תצטרך להרוג אלפי אזרחים, ואת זה מטוס לא יעשה, אז הוא פוגע במקומות חשופים, בשוליים. חיל היבשה הכרחי לא בשביל לכבוש את הרצועה, אלא כדי להגיע לנקודות קריטיות ששם אפשר לאיים על המשטר. בעזה חיל הים פועל, טנקים יורים מהגבול, מטוסים מתקיפים, אבל אין חייל שנכנס, כזה שמסוגל להשתלט על נקודות שמתחת להן נמצא הבונקר המרכזי. צריך לזכור שעם כל ההרס, החמאס לא הפסיק לירות עלינו. אנחנו לא רוצים להכריע את שדה הקרב, אנחנו עובדים מהאוויר כדי לחסוך אבידות, אבל יהיו פי 100 יותר במלחמה הבאה. לכן מה קורה לצעירים? אומרים שלא מאמינים בהם ומאבדים מוטיבציה". הרצון להימנע מאבידות משותף לכולם.
"אי אפשר להחזיק בצורה כזו מדינה שיש עליה איום קיומי. מסכים שכל אבידה קריטית וחשובה, אבל אתה לא יכול לעצור צבא מלכת, כי התוצאה היא שבמלחמה הבאה צה"ל ייכנס לא מוכן, לא מיומן וללא רוח לחימה. יש פה משהו שהתהפך בניגוד לעבר שבו היו מעבירים את הקרב לצד השני ונותנים מכה במקומות ראויים. קח את צבא מצרים במלחמת יום הכיפורים. הוא עבר את התעלה, נכנס למגננה במרחק של חמישה קילומטרים ממנה ושם התנפצנו עליו במשך ימים. בסוף מה שהכריע את הקרב היה כשחצינו את התעלה, הגענו לציר קהיר־סואץ וכיתרנו את הארמיה השלישית. זה הביא את סאדאת לדרוש הפסקת אש. תפיסת נקודת תורפה שמשנה את המערכה. על זה צבא היבשה צריך לעבוד היום עם טכנולוגיה מתקדמת. לתפוס מקומות אסטרטגיים ומשם לגרום לצד השני לצרוח 'הפסקת אש'. את זה פחדנו ליישם. תראה מה עשו בצוק איתן, חודש שלם שיחקו בגע־גע, לא רצו להכניס צבא, בסוף לא הייתה ברירה והכניסו חלקית ולא מסודר. ספגנו יותר מ־70 הרוגים בבלגן, והכל בגלל החשש ובמקום התפיסה שאומרת 'צריך לנצח'. יהיו אבידות, אבל נחסוך הרבה אבידות בעתיד כתוצאה מהעובדה שאנחנו לא מגלים מורך לב". היום זו לא מלחמה נגד צבא.
"אחרי מלחמת לבנון השנייה תפיסת הצבא אמרה שהמלחמות הגדולות נגמרו. המצרים איתנו בשלום, הירדנים גם, הסורים לא רלוונטיים ויש לחימה מול שתי מיליציות טרור קטנות בעזה ובלבנון. קיצצו את הצבא לגודל שיהיה מסוגל להתמודד עם מיליציות מבלי לקחת בחשבון שינויים, וצבא בונים לשנים, כי ברגע שאתה בונה, קשה לשנות. אף אחד לא שאל שאלות והמדינה לא התערבה, ומה שקרה הוא שהמיליציות הפכו לצבאות טרור. היום החיזבאללה מחזיק אלפי חיילי קומנדו שתוכניתם ללכת ברגל, לעבור את הגבול ולהשתלט על הצפון. יש להם 150 אלף טילים שבחלקם מכסים את כל המדינה, ראשי קרב של מאות קילוגרמים. לא בריק אומר 'צבאות טרור', זה מונח צבאי. קורה עוד דבר, הסורים חזרו לתמונה. לאט ובשקט גדל צבא ולא מעבר להרי החושך".

ההתכתשות האחרונה עם עזה משנה את כללי המשחק?
"החמאס קשר בין מה שקורה בירושלים למה שהוא מבצע כעת. הוא יוצר התרעות, נותן אולטימטום ומבצע. גם כשהכל יסתיים ונהרוג להם מפקדים ונפגע בבתים גבוהים, בסופו של דבר החמאס לקח יוזמה ולמרות מה שיספר דובר צה"ל, זה ניצחון ענק של החמאס. זה דבר שלא היה כאן. החמאס והג'יהאד הודיעו שהם יכולים בכל שעה ורגע להחליט שאם משהו לא מוצא חן בעיניהם בישראל, הם מתחילים לירות. אם אתה לוקח את הר מירון, שלפניו היו נורות אדומות ואף אחד לא עסק בהן, היום הנורות האדומות הרבה יותר חזקות. העם חייב לצאת מהאדישות, להילחם על ביטחונו ולהציב מנהיגים המתאימים להתמודדות עם הסיטואציה. עם אדיש נוח למנהיגים שעסוקים בעצמם ובהישרדותם. מה שאנחנו חווים כעת זה קצה הקרחון לעומת מה שיקרה אם החיזבאללה ייכנס לתמונה. יהיה פה מרחץ דמים". איך מתמודדים עם אלפי טילים?
"חיל האוויר היה זרוע אסטרטגית של ישראל ונבנה להתמודדות מול מטוסי אויב. בינתיים האויב הבין שיש לנו יתרון ענק באוויר, אז הוא אמר 'נילחם עם טילים' ולמטוסים אין יתרון. תחשוב שעכשיו לא יהיו רק טילים מעזה ולבנון, אלא מכל המרחב. לכן בצבאות מודרניים הבינו שצריך טילי קרקע־קרקע ולא במקום חיל האוויר, אלא לצדו. היום, כשאתה יורה טיל קרקע־קרקע לטווחים של 200־300 קילומטר, הוא תוך חמש דקות במטרה. המשגרים הניידים, ברגע שיורים לכיוון ישראל אחרי רבע שעה הם כבר לא שם. טיל שתירה יכול לתפוס את המשגר לפני שהוא זז, מטוס לא.

"אנחנו נגועים בתפיסה של העבר כשרק לפני כמה חודשים הממשלה אישרה תשעה מיליארד דולר לתוכנית הרכש של צה"ל, שרובו הלך לחיל האוויר. היית יכול לעשות איזונים. לבנות חיל עם מאות טילים מדויקים. הרי הטילים הרב־שכבתיים זו זריית חול בעיני הציבור. יש לנו טילי חץ נגד טילים בליסטיים, שכל טיל עולה שלושה מיליון דולר. טילי שרביט קסמים לטווחים יותר בינוניים, שכל אחד עולה מיליון דולר. כיפת ברזל, שכל רקטה עולה קרוב ל־100 אלף דולר. מי שעשה תחשיב הגיע בערך ל־30 מיליארד דולר בשביל לקנות מלאים שייתנו תשובות. אין לישראל את היכולות. צריך פתרונות אחרים, כמו לייזר מוצק, ושם אנחנו בפיגור ענק". כשאמרתי לבריק שהדברים האלה עולים הרבה כסף, הוא שוב רץ למכשיר הנייד והציג תמונות שקיבל לאחרונה. "ישבתי בזמנו עם בכירי המערכת הצבאית ואמרתי 'אתם יכולים לעשות תוכניות נפלאות במיליארדי שקלים, אבל אם לא תשפרו את התרבות הארגונית, המנהיגותית והניהולית של צה"ל, אין סיכוי שמשהו יצמח'", הוא אומר. "כתוצאה מהמעורבות שלי השקיעו לפני שלוש שנים 300 מיליון שקלים בימ"חים לשיפוץ ותחזוקה, במטרה לתת לאנשים שעובדים שם לעשות את העבודה כמו שצריך. בנו מגורים, חדרי אוכל, ברזיות. מה אתה חושב שקרה?". בריק הציג תצלומים מהנייד של מקום עזוב, דלתות שבורות, חלונות עקורים: "זה אחד הבסיסים הגדולים של אוגדת מילואים, שאמורה לצאת למלחמה. הכל קוצים, טינופת. ונדליזם. זה אחרי שיפוץ שהיה לתפארת המדינה. אנחנו בנקודת שפל שלא הייתה כמוה מאז קום המדינה. אין מי שיחזיק אמצעים במיליארדים, אין כוח אדם שיבצע את העבודה, אין חיילים סדירים כמו שצריך, ואין נגדים ותיקים - רובם פוטרו ואז כל הניסיון והידע המקצועי הלך איתם הביתה. משבר אדיר".

התוכניות שלך עולות מיליארדים.
"אם היום 300 מיליון שקלים הולכים לאבדון כתוצאה ממה שהראיתי, אז תחשוב שיש חוזים לרכישת אמצעי לחימה ללא בקרה ופיקוח. אתן לך דוגמה. לפני 12 שנה החליטו על פרויקט חשוב. יצאו לדרך עם אחת החברות, סיכמו על ארבע שנות פיתוח, 400 מיליון שקלים עלות. היום כדי לעמוד בלו"ז, יש דיוני סטטוס. במשרד הביטחון, זה לא קרה. ארבע השנים הסתיימו בלי בקרה, והחברה אמרה שלא הצליחה לעמוד בלו"ז והיא תזדקק לעוד 200 מיליון שקלים ועוד שנתיים. משרד הביטחון החליט לתת כסף וזמן. עברו שש שנים, שום לקח ושום בקרה. הפרויקט כבר עלה 600 מיליון שקלים, עם שנתיים איחור, ואז שוב באה החברה ואמרה שלא הספיקה. עוד שנתיים ועוד 200 מיליון. פרויקט שהיה אמור להיגמר בארבע שנים וב־400 מיליון, כעת עמד על שמונה שנים ו־800 מיליון שקלים, ואז מבקר מערכת הביטחון בדק ומצא שהפרויקט כבר לא רלוונטי. על סל תרופות במדינה יושבים 15 פרופסורים ודנים על כל פסיק, פה 800 מיליון שקלים ושמונה שנים נעלמו. הציגו לשר הביטחון את הברוך והתקבלה החלטה, סגרו את הפרויקט מתחת לרדאר. אין ועדת חקירה, אין הפקת לקחים". ראינו לאחרונה איך באגף השיקום במשרד הביטחון התעוררו רק לאחר שאיציק סעידיאן הצית את עצמו.
"דוגמה קלאסית. אני מלווה חמישה הלומי קרב, ולא מזמן צלצל אחד שאני לא מכיר. כתב בוואטסאפ 'אני במחלקה הפסיכיאטרית, ניסיתי להתאבד, בוא להציל אותי'. ישבתי איתו במשך שעתיים והוא סיפר על החוויה האיומה שהאכיל אותו אגף השיקום של משרד הביטחון. אתה לא יודע כמה פעמים עשיתי בשם האנשים האלה מהפכות באגף השיקום כשבלעדיי הם לא היו מקבלים את המגיע להם. אז בא סעידיאן והצית את עצמו ופתאום טראח מתעוררים בעוד שכבר מונחים על שולחנו של שר הביטחון ממצאים חמורים של ועדה שהקים האלוף במיל' איל בן ראובן. גם כשיושבות ועדות, מתעלמים מהן. אתה יוצא למלחמה והמדינה לא נמצאת מאחוריך, אז מי ירצה להיות שם?".

הדברים שלך קשים לעיכול.
"אם נביא זעם היה אוסף את הביקורות שהיו על הר מירון, את כל מה שמפקדי המשטרה הבכירים אמרו במשך שנים ולא הוציאו, והיה מדבר כמו שאני מדבר על הצבא והמדינה, היו אומרים 'משוגע, עובדה ששנים לא קרה אסון, אז מה הוא מבלבל את המוח ומפחיד?'. זו ההתנהלות. היום ה'לא בסדר' הוא ענק, וזה עניין של זמן עד שהכל יתפוצץ. הבעיה היא שלצבא יש נוהג להגיד שהוא מסתדר, כי בסוף כל קצין בכיר רוצה לגמור בשלום את התפקיד ושלא יאמרו עליו 'הבכיין הזה פחד'". מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל כשיר ומוכן לכל תרחיש שיציב האויב בפניו. במסגרת התוכנית הרב־שנתית 'תנופה' שמוביל הרמטכ"ל בשנתיים האחרונות, ביצע צה"ל קפיצת מדרגה באיכות האימונים של כלל כוחותיו בסדיר ובמילואים, ושל הקצה המבצעי והמתמרן בפרט. צה"ל ערוך ונערך כל העת למלחמה לפי תרחישי הייחוס המחמירים ביותר. השבוע הוחלט כי תרגיל 'מרכבות האש', אשר היה אמור להתקיים החודש ונדחה בשל המצב הביטחוני - יתקיים בסוף השנה כחלק מהתוכנית הרב־שנתית 'תנופה', שעיקרה הוא להכין את כלל יחידות צה"ל למלחמה רב־זירתית וארוכה בדגש על הזירה הצפונית. בפיקוד העורף קיימת מחזוריות אימונים סדורה. הפיקוד עובד בדיפרנציאליות בין הזירה הדרומית והצפונית ויתר הארץ. הימ"חים של פיקוד העורף עומדים על כשירות של מעל ל־85%. בימים אלה נעשה בו תהליך הצטיידות משמעותי הכולל רכבי חילוץ, גרורי חילוץ ואמצעים אוטונומיים למענה לבנייה מודרנית. צה"ל בוחן בכובד ראש כל טענה המועלית בקרב הדרגים המקצועיים בצבא ובכלי הביקורת המצויים בידם ומתקן ליקויים אשר מתגלים, זאת כחלק מתרבות התחקור המושרשת בצה"ל. במקרים של אירועים חריגים, כאלה שצוינו על ידי הכתב, ננקטים עונשים מחמירים גם ברמת הדרגים הבכירים".

https://m.maariv.co.il/amp/news/military/Article-841794



 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
''עם ישראל חי על סיפון הטיטאניק'': נביא הזעם הצה''לי מתריע מפני אסון(האלוף במיל׳ יצחק בריק) האופטימי 22.05.21 23:05 כותרת
  צודק... מוסא 22.05.21 23:07 1
     הדרך היחידה: 0x972Ops 22.05.21 23:20 17
         הערבים שהתפרעו עכשיו לא יודעים מה קורה לישראליםבמלחמה . צעירים מידי המעיר 22.05.21 23:56 57
             נראה לי היום שגם החיילים שלנו לא יודעים מה קורה במהלך מלחמה חבר. חזל שליטא 23.05.21 00:06 67
  פה עצרתי ''עכשיו תאר לעצמך שהחיזבאללה נכנס למערכה ואלפי לוחמיו ינועו לגבול הצפון על מנת לחצותו'' winter1 22.05.21 23:07 2
     למה ? זה תרחיש סביר לחלוטין ואם אין לנו מענה לכך אז אנחנו בבעיה גדולה מאוד האופטימי 22.05.21 23:12 5
         האסטרטגיה של חזבאללה היא גרילה. היו לו תוכניות לחדירה (לא של אלפים) דרך מנהרות אבל כעת הוא כנראה לא winter1 22.05.21 23:13 7
             זה לא כל כך מדויק האופטימי 22.05.21 23:18 14
                 כח רדואן הוא סביב 2000 איש כולל כל המערכים שלו, אתה טוען שחזבאללה ישלח את כח העילית שלו למשימת הקרבה winter1 22.05.21 23:24 22
                     החזבאללה הצהיר שהוא שואף להעביר את המלחמה לתוככי ישראל בחלם 22.05.21 23:29 28
                     א)כוח רדואן מונה יותר מ-2,000 לוחמים האופטימי 22.05.21 23:30 30
                         כח רדואן מונה 2000-2500 איש, ולדעתי זה כולל אנשים שהם לא לוחמים. ובכל מקרה לא יכנסו אלפי אנשים winter1 22.05.21 23:38 39
             הוא לא ישלח לוחמים, הוא ישלח ''אזרחים'' באלפים זנב לאריות 22.05.21 23:45 45
             אני לא צריך את בריק וכתבתי אינספור פעמים .צבא שלא מםעיל את כח היבשה שלו גם מנוון אותו וגם משדר לחייליו שהוא הרואה 22.05.21 23:52 53
                 מלבד מלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים אף מלחמה לא הייתה שווה אסטרטגית. אולי היו ניצחונות צבאיים-טקטיים winter1 22.05.21 23:58 61
             חזבאללה ככח גרילה זה כלכך שנות ה90. הם השתנו *מאוד* מאז. Deadlocked 23.05.21 00:03 65
                 הוא לא כח גרילה אבל אסטרטגיית ההגנה שלו היא גרילה. אין לו יכולת להתגונן בצורה סדירה, לא משנה איך winter1 23.05.21 00:09 69
         מדינת ישראל אשר תנצאמעצנ עם הגב אל הקיר ..... חייל 73 23.05.21 00:22 74
             אשר תמצא עצמה ... חייל 73 23.05.21 00:23 75
             למה להגיע לנקודה הזו שהיא בעצם אל חזור? אוהב 23.05.21 00:23 76
                 איך נגדע ? חייל 73 23.05.21 00:54 78
                     ומאיפה לך שהמוסר היהודי הזה ייפסק כשישראל תוצג עם הגב אל הקיר חברה בפורום 23.05.21 02:15 84
     למה עצרת שם? ליצן רציני 22.05.21 23:13 8
         חזבאללה לא יכול להעביר אלפי לוחמים את הגבול על הפני הקרקע. הוא גם לא היה מעביר אלפי לוחמים במנהרות אם winter1 22.05.21 23:16 12
             לנסראללה ליצן רציני 22.05.21 23:22 20
                 אני לא שללתי אפשרות שעשרות מחבלים יחצו את הגבול ויבצעו פעולת טרור ביישוב winter1 22.05.21 23:25 24
             לא יכול להעביר כי ייקצרו מהאוויר? Dotcom 22.05.21 23:46 47
                 אלפי לוחמים זה כח גדול מדי מכדי שהשינוע שלו לאזור הגבול לא יתגלה, וסביר שיפגעו בו מהאוויר. אבל לא סביר שזה יקר winter1 22.05.21 23:53 54
                     ומה אם לא מדובר בלוחמים בהגדרה? Dotcom 22.05.21 23:57 59
                         בשנת 2011 הייתי במילואים בגבול סוריה כשהם ניסו לעשות משהו דומה. ספרנו סביב 200 רגליים שלא חזרו מהניסיון הזה winter1 23.05.21 00:00 62
     גם אני עצרתי בדיוק שם Haimkal 22.05.21 23:14 9
     כנ״ל Karlibach 22.05.21 23:16 10
     בעת לחימה כוללת + התקוממות מזוינת של ערביי ישראל, אל מול מערך מילואים שמזמן צומצם מתחת לקו האדום? תמהוני 22.05.21 23:17 13
     מה לא הגיוני בתרחיש הזה ? אוטומט 22.05.21 23:28 27
         אם חזבאללה מניע אלפי לוחמים באוטובוסים לגבול זה יתגלה. ומה שלא הגיוני זה לבזבז אלפי לוחמים על משימת הקרבה winter1 22.05.21 23:41 42
  לא אשקר שיש בי פחד גדול מאוד ממלחמה עם חיזבאללה. הפכו למפלצת, ואין להם גבולות מוסר מלאכת_מחשבת 22.05.21 23:08 3
     הפחד לגיטימי אבל...... המעיר 23.05.21 00:08 68
  בכל מה שהוא נוגע לאתגרי המשילות, הוא צודק. הקונספציה התפוצצה לנו בפנים, ועדיין אנחנו שבויים בה. יוסף כץ 22.05.21 23:09 4
  תור מעריב. העתק הדבק לישראל היום בעוד חצי שנה וכו'. אימרא 22.05.21 23:12 6
  אתם חושבים שסתם צעירים יהודיים מוצאים דרכון זר? פונגו 22.05.21 23:16 11
  אם בעשר שנים האחרונות האופוזיציה בישראל הייתה מתעסקת בעיקר יתושון 22.05.21 23:18 15
     יפה שמצאת את האשמים במצב שלנו , האופוזיציה DustintheWind 22.05.21 23:43 43
         אכן כן. יתושון 23.05.21 00:06 66
             כתבתי את זה פה עשרות פעמים DustintheWind 23.05.21 00:27 77
  לא צריך להיות נביא כדי להבין שאם חיזבאללה יכנסו לתמונה זה יהיה סיפור שונה לחלוטין, למזלנו הם זמנית שקועים בחרא Gdax 22.05.21 23:19 16
     לצערי אני חושב שאתה צודק SAMUELG 22.05.21 23:25 23
  לכן המערכה הזו הייתה הזדמנות אולי אחרונה בעל התנומה 22.05.21 23:21 18
  אבו צאלח מוסיף פרט מעניין מהשבת האחרונה, לגפי גבול סוריה-ישראל Yehudah770 22.05.21 23:21 19
  החיזבאללה לא הבעיה, אלא מכלול האויבים - ובמקביל התקוממות חמושה של ערביי ישראל. חובה לבנות שוב את מערך המילואים תמהוני 22.05.21 23:22 21
     אמת בדבריך ליצן רציני 22.05.21 23:25 25
     לא הג''א. משמר לאומי, או כוחות שיטור מקומים עם סמכויות יתר. pingi 22.05.21 23:30 29
         השתמשתי במושג הג''א כמושאל, כי הוא מוכר לנו בתור המשך נוסף למילואים. ואלה חייבים להיות כוחות מילואים. תמהוני 22.05.21 23:33 32
             עדיף כוחות מקומים, הם ידעו להגן על עצמם טוב מאוד. וצריך יותר שוטרים pingi 22.05.21 23:39 40
                 ברור שמערך מילואים כזה אמור להתבסס על תושבי כל אזור - ללא צורך בלוגיסטיקה נוספת! תמהוני 22.05.21 23:52 51
     נכון ולא נכון ZOG 23.05.21 00:16 73
  כל מילה שלו בסלע, הדבר הכי גרוע שקרה זה אובדן ההרתעה, כשחיילי ותושבי האויב לא מפחדים. pingi 22.05.21 23:27 26
  בריק שתהיה בריא, חשבתי שתציע טרנספר אבי_85 22.05.21 23:31 31
     הוא לא טיפש ZioNLight 22.05.21 23:35 35
         יקרה ואתה גם כאן תהיה בין התומכים במהלך ההיסטורי הזה אבי_85 22.05.21 23:49 50
         טרנספר של יהודים מכל ארצות ערב אל מדינת ישראל כבר התבצע בשנותיה הראשונות של המדינה PureAir 23.05.21 01:45 81
     טרנספר זה פשע מתועב! השמאל מאיים ובצדק להיכנס מתחת לגלגלים של המשאיות! אה: יהודים זה דווקא בסדר גמור לטרנספר. תמהוני 22.05.21 23:40 41
     הוא רוצה שיקחו אותו ברצינות. cesium 22.05.21 23:57 60
  התרחיש לו אפוקליפטי אבל בהחלט אפשרי. Y_N 22.05.21 23:34 33
  מודה לאלוקים שעזבתי את הצבא בזמן. תרבות השקר במלוא עוצמתה. פלא שהצעירים בורחים מקרבי? gandalf 22.05.21 23:34 34
  אפקט קסנדרה. Liberal 22.05.21 23:36 36
  העניין פה הוא לא רק חיזבאללה ערן26 22.05.21 23:37 37
     מחלקים את תושבי היישוב הצעירים למחלקות, כמה נגביסטים מאגיסטים קלעים והיישוב מוגן Karish 22.05.21 23:44 44
         בשביל זה צריך כוח אורגני + נשקיה מתוחזקת בסמוך. הווי אומר: הקמת מערך מילואים נרחב כ'משמר לאומי'. תמהוני 22.05.21 23:46 46
  התרחישים בספר״ היום שאחרי הפצצה האירנית ״קרובים היום מתמיד גינת אגוז 22.05.21 23:38 38
     יש לינק לרכישה? 0x972Ops 22.05.21 23:47 49
         דרך חיפוש בגוגל אפשר אולי למצוא מקורות רכישה גינת אגוז 22.05.21 23:56 58
  שבוע טוב ומבורך . יוסקה 22.05.21 23:46 48
  לפי מה שהבנתי מכתבות העבר, אייזנקוט יצא נגד הדו״ח אבל כוכבי החליט לאמץ אותו Liran401 22.05.21 23:52 52
  התמים הזה חושב שיש בסיס לבניית אמון מול הערבים בישראל. חוץ מטרנספר, כל רעיון נולד להיכשל. Q 22.05.21 23:55 55
  והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו עוד אחד 22.05.21 23:55 56
     אמן ואמן! me אני 23.05.21 00:15 72
  בתרחיש כזה מפעילים את נשק יום הדין הצדיק הרומני 23.05.21 00:02 63
  מומלץ גם לצפות בשיחה של אלוף בריק עם משה פייגלין ראיס 23.05.21 00:02 64
  דובר האמת היחיד במדינה . איפכא 23.05.21 00:11 70
  קחו זריקת עידוד מהאלוף דן ביטון: me אני 23.05.21 00:13 71
  לתקן מהאסון בפסגת זאב לאסון בגבעת זאב יוחנן 23.05.21 00:57 79
  ברור שהוא צודק וגם ברור שאף אחד לא יתיחס לפני שיקרה משהו Seattleite 23.05.21 01:43 80
  עם ישראל חי על סיפון הטיטאניק'' Starback 23.05.21 01:49 82
  תספר את זה לבגץ/פרקליטות שמסרסים את כוחות הביטחון,ובעצם מאותתים לערבים raceway 23.05.21 01:56 83
  המממ... שלמה_המלך 23.05.21 02:27 85
  אפשר תקציר? qm 23.05.21 02:36 86

   
   
מוסא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.10
4685 הודעות, 30 מדרגים, 56 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:07   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. צודק...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
0x972Ops
חבר מתאריך 13.5.21
475 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:20   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הדרך היחידה:  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
המלחמה הבאה צבא מאבטח את כבישי הארץ, ערבים חסמו ואי אפשר להעביר כוחות לחזית? ירי לראש! לא רוגר ולא גומי, להוריד ראשים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
13960 הודעות, 54 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:56   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. הערבים שהתפרעו עכשיו לא יודעים מה קורה לישראליםבמלחמה . צעירים מידי  
בתגובה להודעה מספר 17
 

אם ערסים טיפלו בהם הפעם והצליחו חלקית אבל הצליחו
במלחמה אמיתית יחכה להם אגרוף ברזל מהאזרחים היותר מאופקים ולא יהיו חגיגות בפגיעת טילים , האמן לי .


זוכרים ? הערבים שרפו בתי כנסת ועשו לינץ' . לא לקנות אצל ערבים זו ציונות


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חזל שליטא
חבר מתאריך 11.5.21
485 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:06   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. נראה לי היום שגם החיילים שלנו לא יודעים מה קורה במהלך מלחמה חבר.  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
הצבא השתנה. חיילים חוששים. הפגיעה בצהל השרישה שורש.
נקווה שלא נצטרך לראות מה קורה אחרת נצטרך לגייס את בוגרי ששת הימים כדי להסביר לחיילים איך מתנהלים מול ערבים.

אנחנו מסורסים בכל הקשור לערביי\מחבלי ישראל.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:07   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. פה עצרתי ''עכשיו תאר לעצמך שהחיזבאללה נכנס למערכה ואלפי לוחמיו ינועו לגבול הצפון על מנת לחצותו''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האופטימי
חבר מתאריך 10.7.20
8858 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:12   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. למה ? זה תרחיש סביר לחלוטין ואם אין לנו מענה לכך אז אנחנו בבעיה גדולה מאוד  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
חיזבאללה זה לא חמאס להזכירך ...



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:13   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. האסטרטגיה של חזבאללה היא גרילה. היו לו תוכניות לחדירה (לא של אלפים) דרך מנהרות אבל כעת הוא כנראה לא  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
יוכל להוציא אותן לפועל. הוא לא יכול לקדם אלפי לוחמים על הקרקע. גם לא 100...לא צריך בכלל כח שיהיה שם מל"ט יסיים את הסיפור בדקה ורבע



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האופטימי
חבר מתאריך 10.7.20
8858 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:18   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. זה לא כל כך מדויק  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
חיזבאללה בהחלט מתכנן להכניס(במלחמה הבאה) אלפי לוחמים(לא רבים,אבל עדיין אלפים) מכוח רדואן(יחידת העילית שלו) להיכנס לצפון ולהשתלט על יישוב ישראלי אפילו למשך שעה עם דגלי חיזבאללה וזה כבר ייתן לו את תמונת הניצחון , הוא ממש לא חייב מנהרות(וגם מי אמר לך שעלינו על כל המנהרות שלו ?) כדי לחדור לישראל בכמות כזאת של חיילים , החיילים האלה של כוח רדואן נחשבים יחסית למאוד מיומנים והם גם עברו אימונים באיראן וצברו ניסיון לחימה בסוריה , לא הייתי מזלזל בהם ...



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:24   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. כח רדואן הוא סביב 2000 איש כולל כל המערכים שלו, אתה טוען שחזבאללה ישלח את כח העילית שלו למשימת הקרבה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
אני טוען שצריך להיות טיפש כדי להקריב את כח העילית שלך. המטרה של חזבאללה היא להדוף פלישה ישראלית, זה לא חכם במיוחד לנסות להדוף פלישה כשהכח המרכזי שלך מנסה לבצע פעולת טרור בעורף האויב.

הניסיון בסוריה לא כל כך רלוונטי בלחימה נגד ישראל. בסוריה הם היו בתפקיד ישראל, והמורדים בתפקיד חזבאללה. בנוסף לניסיון של כח רדואן הוא גם צבר מתים ונכים במלחמה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בחלם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
18372 הודעות, 79 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:29   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. החזבאללה הצהיר שהוא שואף להעביר את המלחמה לתוככי ישראל  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
וההצהרה מגובה בתוכניות, בציוד, הכנה, מנהרות.
האויב מנסה לממש את דוקטרינת צה"ל.


צה''ל נמצא דרך קבע בשני מצבים: מלחמה או הכנה למלחמה


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האופטימי
חבר מתאריך 10.7.20
8858 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:30   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. א)כוח רדואן מונה יותר מ-2,000 לוחמים  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
ב) לא יהיו רק לוחמי רדואן בכוח הפלישה הזה אלא גם לוחמים אחרים ״פשוטים״ וזה בהחלט מגיע לאלפי לוחמים שעלולים להיכנס לישראל תחת אש בלתי פוסקת ליישובי הצפון(מה שיקשה על הגעת כוחות סיוע של צה״ל). ג)ב-2006 הם חטפו 2 חיילים בלי שום מנהרה , לא שמתי לב שמשהו השתנה דרמטית מאז בנושא הגבול כפי שנעשה בעזה עם הקמת הגדר המשוכללת וה״קיר״ עם הסנסורים שמונע חפירת מנהרות. ד)שוב אני שואל , מי אמר שגילינו את כל המנהרות שלהם ? אולי יש עוד מנהרות שלא עלינו עליהן ודרכן הם יכולים להיכנס(באם יחליטו לחדור לישראל דרך המנהרות) ? ה)שים לב גם שבראיון הוא מתייחס לעוד הרבה מחדלים , לא רק לחיזבאללה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:38   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. כח רדואן מונה 2000-2500 איש, ולדעתי זה כולל אנשים שהם לא לוחמים. ובכל מקרה לא יכנסו אלפי אנשים  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
אם זה תוך כדי פלישה ישראלית אלפי לוחמים = חלק ניכר בהכח הצבאי של חזבאללה. מי יתמודד עם הפלישה? אם זה כפעולת טרור היא תביא לפלישת ישראלית, כשחלק ניכר מהלוחמים שלך חוסלו (גם אם הצליחו במשימתם). מה ההיגיון בזה?

הפעולה ההגיונית היחידה היא התבצרות ביישוב או מספר יישובים על הגבול, ובשביל זה לא צריך יותר מכמה צוותים קטנים לכל יישוב



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זנב לאריות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.5.17
4514 הודעות, 35 מדרגים, 70 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:45   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. הוא לא ישלח לוחמים, הוא ישלח ''אזרחים'' באלפים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרואה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.14
9070 הודעות, 41 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:52   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. אני לא צריך את בריק וכתבתי אינספור פעמים .צבא שלא מםעיל את כח היבשה שלו גם מנוון אותו וגם משדר לחייליו שהוא  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
לא מפעיל אותו להשיג נצחון כי הוא חושש מאבידות לכן חיילים כאלו מחונכים להיות חששנים חסרי בטחון ופחדנים ולא יחתרו לבצע משימות בדבקות ובנחישות .כשניצחנו מלחמות על באמת זה היה במחיר יקר אבל עם כל הצער מחיר "שווה" איסטרטגית.אנחנו הופכים את צה''ל לצופה בביצועי ח"א ומסייע לו במקום ההיפך, וכפי שראינו בלבנון 2, בח"א אי אפשר לנצח לבד.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:58   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. מלבד מלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים אף מלחמה לא הייתה שווה אסטרטגית. אולי היו ניצחונות צבאיים-טקטיים  
בתגובה להודעה מספר 53
 
  
אבל אסטרטגית לא הושג כלום. במבצעים חומת מגן הוא דוגמה למבצע ששווה אסטרטגית. ניצחון = כיבוש ושליטה בשטח, וישראל לא מתכוונת לעשות את זה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Deadlocked לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.4.12
4071 הודעות, 27 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:03   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. חזבאללה ככח גרילה זה כלכך שנות ה90. הם השתנו *מאוד* מאז.  
בתגובה להודעה מספר 7
 



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:09   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. הוא לא כח גרילה אבל אסטרטגיית ההגנה שלו היא גרילה. אין לו יכולת להתגונן בצורה סדירה, לא משנה איך  
בתגובה להודעה מספר 65
 
  
ינסו לסובב את המציאות ולדבר על הניסיון שהם צברו בסוריה. הוא כן יכול להשתמש במה שלמד להתקפות נקודתיות (גם גדולות), אבל זה עדיין יהיה במסגרת הגרילה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייל 73 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.18
6518 הודעות, 134 מדרגים, 263 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:22   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. מדינת ישראל אשר תנצאמעצנ עם הגב אל הקיר .....  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
תפעיל נשק אסטרטגי אשר ייצור מציאות אחרת לחלוטין ומזרח תיכון שונה לחלוטין !
לא כדאי להעמיד את ישראל עם הגב אל הקיר !
היינו כבר במצב דומה בחודש אוקטובר
1973 ,ישראל הגיבה למצב הקשה ושתי המעצמות החליטו להתערב על מנת למנוע מישראל לפעול באופן שלא נראה מאז מלחמת העולם השנייה !
מצדה לא תיפול שנית והשואה לא תחזור !
מדינת ישראל לא תאפשר זאת !!!



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייל 73 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.18
6518 הודעות, 134 מדרגים, 263 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:23   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. אשר תמצא עצמה ...  
בתגובה להודעה מספר 74
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.5.05
20551 הודעות, 114 מדרגים, 222 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:23   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. למה להגיע לנקודה הזו שהיא בעצם אל חזור?  
בתגובה להודעה מספר 74
 
  
למה לא לגדוע את שורש הבעיה?



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חייל 73 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.18
6518 הודעות, 134 מדרגים, 263 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:54   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. איך נגדע ?  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  
מדינת ישראל חסה על חיי אזרחי האוייב !
מוסר יהודי !!



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חברה בפורום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5354 הודעות, 86 מדרגים, 160 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    02:15   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. ומאיפה לך שהמוסר היהודי הזה ייפסק כשישראל תוצג עם הגב אל הקיר  
בתגובה להודעה מספר 78
 
  


חוזרים לחיים


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליצן רציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
1956 הודעות, 25 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:13   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. למה עצרת שם?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:16   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. חזבאללה לא יכול להעביר אלפי לוחמים את הגבול על הפני הקרקע. הוא גם לא היה מעביר אלפי לוחמים במנהרות אם  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
היו לא כי זה חלק גדול מדי מהכח הלוחם שלו שלא יעלה על הדעת שיצא למשימת הקרבה. הייתה להם תוכנית להשתלט על יישובים באמצעות מנהרות ולעשות טבח או ליצור משבר בני ערובה, אבל לא צריך בשביל זה אלפי לוחמים



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליצן רציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
1956 הודעות, 25 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:22   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. לנסראללה  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
יש יעד למלחמה הבאה - לכבוש יישוב בצפון הארץ וצריך לקחת את האיום הזה בסופר רצינות.
אם הוא מחליט בהפתעה להזרים מאה חיילים לאחד היישובים שצמודים לגדר - אין שופ דבר שייעצור אותם



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:25   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אני לא שללתי אפשרות שעשרות מחבלים יחצו את הגבול ויבצעו פעולת טרור ביישוב  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dotcom
חבר מתאריך 21.6.20
558 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:46   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. לא יכול להעביר כי ייקצרו מהאוויר?  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
או מסיבה אחרת?



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:53   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. אלפי לוחמים זה כח גדול מדי מכדי שהשינוע שלו לאזור הגבול לא יתגלה, וסביר שיפגעו בו מהאוויר. אבל לא סביר שזה יקר  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
כי אין לפעולת הקרבה כזאת תכלית. המטרה היא לחדור ליישובים, לרצוח ולהתבצר שם. למה לשלוח אלפי לוחמים (חלק גדול מהכח הלוחם של חזבאללה) לפעולת הקרבה כשאפשר להשיג את אותה מטרה עם 100-200? אם תשלח אלפים מי יתמודד עם הפלישה המתנהלת או עם הפלישה שתתנהל אחרי מבצע ההקרבה? לכן לדעתי הויכוח על האם הוא יכול או לא מיותר.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Dotcom
חבר מתאריך 21.6.20
558 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:57   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. ומה אם לא מדובר בלוחמים בהגדרה?  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
אלא יותר פורעים סטייל מה שקרה בלוד/עכו. תמצא את עצמך מול התקוממות "עממית" בזמן שאתה תחת הגבלת הפעלת כוח. לא תוכל להשמיד מהאוויר אך תסתכן בעבירת הגבול ופגיעה בחיילים. סתם תוהה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:00   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. בשנת 2011 הייתי במילואים בגבול סוריה כשהם ניסו לעשות משהו דומה. ספרנו סביב 200 רגליים שלא חזרו מהניסיון הזה  
בתגובה להודעה מספר 59
 
  
הכל תלוי בפקודות



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Haimkal
חבר מתאריך 22.11.19
111 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:14   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. גם אני עצרתי בדיוק שם  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
כי אם לחיזבאללה היה הערכה אפילו של 30 אחוז שכל זה יקרה
הוא היה מצטרף למערכה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Karlibach
חבר מתאריך 22.1.21
193 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:16   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. כנ״ל  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
הוא שכח רעידת אדמה במקביל והקרחון שהתנתק באנטרטיקה פוגע בחופי ישראל



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות, 74 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:17   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. בעת לחימה כוללת + התקוממות מזוינת של ערביי ישראל, אל מול מערך מילואים שמזמן צומצם מתחת לקו האדום?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
כמה נחמד תמיד להיערך למלחמה הקודמת.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוטומט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.7.14
11562 הודעות, 59 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:28   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. מה לא הגיוני בתרחיש הזה ?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
חיזבאללה צבר ניסיון רב בלחימה בסוריה ועיראק וברגע האמת הם כולם יגיעו לכאן. נוח לחשוב שהטכנולוגיה שלנו וחיל האויר יכתוש אותם עוד לפני שיגיעו לגבול אבל זה ממש לא עובד ככה.. רק שבוע שעבר ראית מאות אנשים על הגדר. כל מפקד מתחיל יכול לעשות תרגיל הסוואה אזרחית ולהניע לגבול מאות לוחמים במסווה של הפגנה. אסור לזלזל זה בדיוק מה שמסביר בריק.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
40382 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:41   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. אם חזבאללה מניע אלפי לוחמים באוטובוסים לגבול זה יתגלה. ומה שלא הגיוני זה לבזבז אלפי לוחמים על משימת הקרבה  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
כשמדובר בחלק משמעותי מהכח הלוחם שלך. התרחיש היותר הגיוני הוא חדירה של מספר חוליות קטנות לכל יישוב, ביצוע טבח והתבצרות שם. גם יהיה קל יותר להניע כמות כזאת מבלי שישראל תעלה על זה



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלאכת_מחשבת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.21
713 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:08   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. לא אשקר שיש בי פחד גדול מאוד ממלחמה עם חיזבאללה. הפכו למפלצת, ואין להם גבולות מוסר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
צברו ניסיון אדיר בסוריה ויש להם עשרות עד מאות אלפי רקטות רחוקות טווח ומדויקות.
מה גם שצה''ל שנים לא נכנס פנימה, וגם בצוק איתן זה היה בקושי קילומטר וחצי בתוך עזה. תודעתית נוצר מצב נוראי שאסור להתסכן, וזה חודר גם ללוחמים.

אך לצערי אני חושב שהאשכול הזה הוא לא סקופ ידידי היקר.
בכל אופן יישר כוח על ההשקעה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
המעיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.3.08
13960 הודעות, 54 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:08   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. הפחד לגיטימי אבל......  
בתגובה להודעה מספר 3
 

הכוח של צהל טרם נראה .
יש כוח שקשה לדמיין את ההרס שצהל ללא אזיקים בידיים יעשה אחרי 100 שעות הלחימה הראשונות.

וזה לא סקופ אלא חדשות


זוכרים ? הערבים שרפו בתי כנסת ועשו לינץ' . לא לקנות אצל ערבים זו ציונות


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף כץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.12.15
38119 הודעות, 124 מדרגים, 199 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:09   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. בכל מה שהוא נוגע לאתגרי המשילות, הוא צודק. הקונספציה התפוצצה לנו בפנים, ועדיין אנחנו שבויים בה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


*** אריק שרון עשה התנתקות אחת, נתניהו עשה שלש: בנגב, בשטחי C, במערכת המשפט. ***


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אימרא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.9.20
1939 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:12   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תור מעריב. העתק הדבק לישראל היום בעוד חצי שנה וכו'.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פונגו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.14
4760 הודעות, 22 מדרגים, 32 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:16   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אתם חושבים שסתם צעירים יהודיים מוצאים דרכון זר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המצב שלנו על הפנים



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יתושון
חבר מתאריך 29.3.18
303 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:18   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אם בעשר שנים האחרונות האופוזיציה בישראל הייתה מתעסקת בעיקר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ומציפה את נורות האזהרה הללו שוב ושוב,
והבחירות היו נסובות על ביטחון ולא על שטויות,
אז סיכוי גדול שמשהו היה משתנה.
או שביבי היה מבין שצריך לשנות את התפיסה על כל ההשלכות,
או שנציג האופוזיציה לבני/הרצוג/גבאי/לפיד
היו מצליחים לשכנע את תומכי ביבי שהוא מאוד נחמד כלכלית אך בלתי יעיל ביטחונית.
במקום זאת התעסקו בתיקים שתפרו או שלא תפרו, ותכלס כתבי האישום לא מעניינים באמת כמעט אף אחד



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
DustintheWind לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.17
2519 הודעות, 20 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:43   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. יפה שמצאת את האשמים במצב שלנו , האופוזיציה  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
ללא ספק שהם גם אשמים ב:
1. חוסר משילות
2.משטרה הכי קטנה במדינות ה oecd.
3.מערכת חינוך של מדינת עולם 3
4כמעט הכי מעט בתי חולים ומיטות בעולם המערב
5.תשתיות מפגרות ב40 שנה מהoecd
6.פשיעה בצפון ודרום הארץ שיצאה משליטה
7.התחזקות החמאס שהפך את תל אביב
לעוטף עזה
8.חיסול מעמד הביניים בישראל
אני יכול להמשיך , התעייפתי



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יתושון
חבר מתאריך 29.3.18
303 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:06   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. אכן כן.  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
ההתמודדות על תפקיד ראש הממשלה כרוכה בשיח שצריך להכתיב ולשנות מציאות,
האופוזיציה לא הצליחה להציב את הסכנה הביטחונית והלאומית של ישראל על סדר היום,
הציבור כולו מתעסק בכן ביבי או לא ביבי,
מבלי להתייחס לנושאי הליבה העיקריים שדה-פאקטו מושפעים מהיעדר שיח הציבורי,
ובעצם השיח על הביטחון כמעט ולא היה קיים.
אפילו בתקשורת, כלבי השמירה של הדמוקרטיה לא התעסקו מספיק עם האיום הלאומי הפנימי שפורח כאן באין מפריע.
היו יכולים לאתגר את נתניהו באופן אובייקטיבי וסופר אפקטיבי ולעשות לו חיים קשים עד שהיה מטפל בנושאים הללו או שפשוט היה נופל בבחירות.
ביבי הצליח לעבוד על כולנו שהוא דואג לביטחון יותר טוב מכולם,
הוא אפילו פנה לעזרת הערבים בבחירות האחרונות,
הוא לא השכיל להבין שאנחנו רגע לפני התנגשות וזה מוקדם או אולי מאוחר כבר להושיט ידיים,
ביבי החמיץ כאן.
אבל אלו שהתמודדו כאן מולו, החמיצו ובגדול



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
DustintheWind לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.17
2519 הודעות, 20 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:27   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. כתבתי את זה פה עשרות פעמים  
בתגובה להודעה מספר 66
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 23.05.21 בשעה 00:43 בברכה, DustintheWind
 
וחבל שאנשים לא רוצים , לא מעוניינים
לראות את המציאות . האסטרטגיה של
ביבי היא שב ואל תעשה בכל התחומים .
ומדינת ישראל הפכה למדינת עולם 3 .
ביבי רק מכבה שריפות , וכשאדם מושחת יושב בשלטון הוא עסוק בעיקר בהשרדותו הפוליטית . איזה עתיד יש פה לילדינו ?
הגרעון העצום שהתעצם בתקופת הקורונה הוא משקולת ענקית , אנשים לא מבינים גם את זה . חוץ מלהביא את חיסוני הקורונה כחצי שנה לפני שאר העולם , הנזק שהוא עשה לחברה הישראלית הוא בלתי הפיך .
אין פה אסטרטגיה בשום תחום , זה לא ניהול .
וגם הבטחון האישי שכל כך התגאינו בו , התנדף . פתאום ישראל לא בטוחה ליהודים .



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gdax
חבר מתאריך 12.5.21
190 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:19   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לא צריך להיות נביא כדי להבין שאם חיזבאללה יכנסו לתמונה זה יהיה סיפור שונה לחלוטין, למזלנו הם זמנית שקועים בחרא  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל זה לא יימשך לנצח ובשונה מחמאס יש להם כוח יותר רציני.

זה רק עניין של זמן עד שנגיע למלחמה רצינית ב-2 גזרות.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SAMUELG
חבר מתאריך 13.5.21
3 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:25   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. לצערי אני חושב שאתה צודק  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בעל התנומה
חבר מתאריך 27.10.17
299 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:21   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. לכן המערכה הזו הייתה הזדמנות אולי אחרונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנחנו חייבים ליזום את המלחמה בצפון!
אחרת נאכל אותה עשרות מונים.

זה יכול להיות ששת הימים ותבוסה אסטרטגית איראנית
או יום כיפור על ספידים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
9092 הודעות, 93 מדרגים, 180 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:21   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אבו צאלח מוסיף פרט מעניין מהשבת האחרונה, לגפי גבול סוריה-ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גבול סוריה ישראל

הבטיחו לנו שהאיראנים הורחקו 80 ק"מ מגבול הצפון, אז הבטיחו

חח הצחקתם אותם ואותי, כבר יותר משנה וחצי בעקביות אני מראה לכם איך האיראנים משתלטים על כל קו הגבול ברמת הגולן.

הסיפור הבא אני עוקב אחריו כבר תקופה ארוכה, אתמול הוא הגיע לסיום, לידיעת צה"ל.

תכירו העיירה אום באטנה, עיירה קטנה הנמצאת המחוז קוניטרה הסמוכה לגבול ישראל, בשנה וצי האחרונים האיראנים ניסו בכל מיני דרכים לשכנע את תשובי המקום לעזוב את העיירה למקום אחר בסוריה, המסכנים האלה הצליחו להחזיק מעמד מול האיראנים קצת יותר משנה, אתמול הסיפור הזה נגמר, לפחות 30 משפחות אולצו להעמיס את המטלטלים שלהם ולעזוב כי הברירה האחרת לא תטיב איתם.

העיירה אום באטנה כפי שאתם רואים בתמונה במרחק של פחות מעשר ק"מ מגבול ישראל.

אבו צאלח <> הדסק הערבי
https://t.me/AbuSaleh_israel_reports</br>



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות, 74 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:22   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. החיזבאללה לא הבעיה, אלא מכלול האויבים - ובמקביל התקוממות חמושה של ערביי ישראל. חובה לבנות שוב את מערך המילואים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין צורך בעוד חטיבות מילואים משורינות, או בחטיבות חי"ר. מנגד יש בהחלט להרחיב את המושג הג"א, לכוחות מילואים נרחבים, הערוכים ליום פקודה להגן על העורף האזרחי הישראלי כנגד התקוממות חמושה של ערביי ישראל. כוחות כאלה לא צריכים יותר משבוע מילואים בשנה - ליכוד כוח אורגני, שימוש בסיסי בנק"ל ובאלפ"א וכיוצא באלה.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ליצן רציני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
1956 הודעות, 25 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:25   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אמת בדבריך  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pingi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.14
15357 הודעות, 37 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:30   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. לא הג''א. משמר לאומי, או כוחות שיטור מקומים עם סמכויות יתר.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
וכמובן שחוקי חירום היו צריכים לחול ישר! ביום שבו החלו הפרעות הערביות
בטח באיזור עכו-נהריה שקרוב מאוד לגבול הצפון ובטח ובטח באיזור דימונה
בו יש לצבא ולמדינה בסיסים חשובים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות, 74 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:33   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. השתמשתי במושג הג''א כמושאל, כי הוא מוכר לנו בתור המשך נוסף למילואים. ואלה חייבים להיות כוחות מילואים.  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
למה חייבים? אתה צריך סד"כ נרחב כדי להתמודד עם התקוממות ערבית חמושה בהיקף ארצי, בזמן שחטיבות הסדיר והמילואים יצטרכו לצאת לחזית, משהו בהיקף לדעתי של אפילו 20 גדודי 'משמר לאומי', אם אקח את הביטוי בו אתה נקבת. סד"כ כזה יכול להגיע רק ממילואים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pingi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.14
15357 הודעות, 37 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:39   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. עדיף כוחות מקומים, הם ידעו להגן על עצמם טוב מאוד. וצריך יותר שוטרים  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
30 אלף רק מכבים שריפות קטנות , לפחות 60 אלף, אבל שיהיו באיזור הצפוני
והדרומי . באיזורי הכבישים והישובים הבדואים והערבים .
ולא משטרת דוחות תנועה. או דוחות קורונה בים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות, 74 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:52   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. ברור שמערך מילואים כזה אמור להתבסס על תושבי כל אזור - ללא צורך בלוגיסטיקה נוספת!  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
כן יש צורך בליכוד כוח אורגני, כך שיום פקודה יש את מי להקפיץ וכל אחד יודע היכן אזור ההתכנסות, וכמובן: נשקיה נרחבת ומתוחזקת.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZOG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.9.16
6844 הודעות, 65 מדרגים, 104 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:16   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. נכון ולא נכון  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
יש צורך ממשי בגוף מילואים עורפי. אין ספק.
אבל יש צורך גם בהגדלת הסדכ בכל המערכים כולל שיריון חיר תותחנים ועוד.
גם חטיבות של חיר פשוט ללא אמצעים מיוחדים (רק רובים ומרגמות פשוטות) ידרשו בעת חירום. חטיבה שכזו יכולה להתמודד עם יוש למשל בשמירה על הדרכים והישובים.
מעין חטיבת אבטחה שאינה כח לוחם בחוד מול האוייב העיקרי.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pingi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.14
15357 הודעות, 37 מדרגים, 62 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:27   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. כל מילה שלו בסלע, הדבר הכי גרוע שקרה זה אובדן ההרתעה, כשחיילי ותושבי האויב לא מפחדים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ומדוע שיפחדו כשהצבא החזק במזרח התיכון מפחד להכנס לכמה שכונות בעזה?
אז הוא יורה מרחוק. הרתעה אין בזה. גירוש אין בזה. מוסר לעתיד אין בזה.
הכל תודות לביבי שבזבז 4 שנים של טראמפ שיכל להביא את ישראל להשגים יזומים
במערכות יזומות כדי לשבור את האויב . ולבינתים חצי מדינה משותקת
מכמה עשרות אלפי פורעים ערבים.
אני דואג לעורף בעיקר בצפון שיחטוף בגדול, הטילים של חיזבאלה גם יותר מדויקים
וגם יותר מאסיבים מבחינת משקל חומר נפץ ותקניות שלו.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
47059 הודעות, 150 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:31   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. בריק שתהיה בריא, חשבתי שתציע טרנספר  
בתגובה להודעה מספר 0
 

פעם מול האיום הקיומי ופעם שנייה איך מטפלים בתוך הארץ בנושא הערבי, ואחד הדברים הראשונים זה להתייחס אליהם כאל שווים ולתת להם את התנאים שנותנים ליהודים.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
54088 הודעות, 389 מדרגים, 411 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:35   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. הוא לא טיפש  
בתגובה להודעה מספר 31
 



£ אוהב להטמיע =/$ הכותב שמאלן קיצוני,ציוני קיצוני,אשכנזי וקיבוצניק ₪לא טרול$


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
47059 הודעות, 150 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:49   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. יקרה ואתה גם כאן תהיה בין התומכים במהלך ההיסטורי הזה  
בתגובה להודעה מספר 35
 



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
PureAir
חבר מתאריך 21.8.18
359 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    01:45   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. טרנספר של יהודים מכל ארצות ערב אל מדינת ישראל כבר התבצע בשנותיה הראשונות של המדינה  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
רובם המכריע של היהודים נאלצו להשאיר מאחור את כל רכושם.
נותר לבצע רק את החצי השני של התהליך ולטרנספר מכאן את כל הערבים לכל ארצות ערב



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:40   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. טרנספר זה פשע מתועב! השמאל מאיים ובצדק להיכנס מתחת לגלגלים של המשאיות! אה: יהודים זה דווקא בסדר גמור לטרנספר.  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
cesium לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.7.17
4867 הודעות, 20 מדרגים, 37 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:57   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. הוא רוצה שיקחו אותו ברצינות.  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Y_N לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
946 הודעות, 3 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:34   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. התרחיש לו אפוקליפטי אבל בהחלט אפשרי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אין לנו מענה לתרחיש כזה,
הבעיה היא שאין לנו מענה גם לא לחצי מהתרחיש הזה.

כמה זמן נחזיק מעמד ? רק אלוהים יודע.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
40287 הודעות, 180 מדרגים, 357 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:34   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. מודה לאלוקים שעזבתי את הצבא בזמן. תרבות השקר במלוא עוצמתה. פלא שהצעירים בורחים מקרבי?  
בתגובה להודעה מספר 0
 


רצינו עליונות מוסרית - קיבלנו תעסוקה מבצעית.


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Liberal
חבר מתאריך 13.5.21
57 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:36   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. אפקט קסנדרה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אני מסכים על האלוף בריק. צריך לעשות בדק בית רציני מהמסד ועד הטפחות ולא רק בצה"ל.

החזרת המשילות היא הדבר הדחוץ ביותר.

בהקשר זה, ראש הממשלה נתניהו נחל כישלון חרוץ. מצד אחד, כשלון מחפיר במשבר הקורונה. מצד שני, הצלחה כבירה בפרוייקט החיסונים.

צריך להודות, מר נתניהו הוא דיפלומט מוכשר ביותר ומנהל גרוע.

חובה להחזיר את המשילות לאלתר ולהעניש את המגזר הערבי בכללותו. הדו קיום המזויף מתפוצץ לנו בפנים עשרות שנים ואנחנו טומנים את הראש בחול.

רק יד בזרל ומשילות בכל חלקי א"י, תביא לשקט.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ערן26 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
32740 הודעות, 238 מדרגים, 455 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:37   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. העניין פה הוא לא רק חיזבאללה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אחרי שראינו את המהומות בערים המעורבות
צריך לשאול שאלה אחת ויחידה :

האם מדינת ישראל ערוכה לתרחיש
של מלחמה עם חיזבאללה וחמאס
וערביי ישראל והבדואים חוסמים כבישים,
מיידים אבנים, נכנסים ליישובים יהודיים ומבצעים טבח כמו במאורעות תרפ"ט,
הערבים ביהודה ושומרון מצטרפים וחודרים להתנחלויות
ואם כל זה לא מספיק אז הצבא הסורי גם נכנס לתמונה.

קחו למשל את קיבוץ רמת הכובש ליד טירה.

נניח ועכשיו יש מלחמה עם חיזבאללה וחמאס,
200 מחבלים חמושים במאות מחסניות ורובים
נכנסים לתוך הקיבוץ, מי יגן על הקיבוץ?

קחו למשל את כביש 31 בין באר שבע לערד,
במהומות לפני שבוע בדואים חסמו את הכביש.

ראינו מה קרה בלוד. בעכו. בחיפה. בנגב.

קחו למשל את מושב נבטים ליד באר שבע,
מושב שמוקף בבדואים,
מי יגן על הקיבוץ אם מאות פורעים בדואים ייכנסו ליישוב ויבצעו שם טבח בתושבים?



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Karish לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.5.18
7228 הודעות, 53 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:44   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. מחלקים את תושבי היישוב הצעירים למחלקות, כמה נגביסטים מאגיסטים קלעים והיישוב מוגן  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמהוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.19
8093 הודעות, 74 מדרגים, 130 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:46   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. בשביל זה צריך כוח אורגני + נשקיה מתוחזקת בסמוך. הווי אומר: הקמת מערך מילואים נרחב כ'משמר לאומי'.  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גינת אגוז לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.7.14
6176 הודעות, 83 מדרגים, 166 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:38   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. התרחישים בספר״ היום שאחרי הפצצה האירנית ״קרובים היום מתמיד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מי שמספיק ותיק פה וזוכר את בינשטוק ואת הספר שכתב



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
0x972Ops
חבר מתאריך 13.5.21
475 הודעות
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:47   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. יש לינק לרכישה?  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גינת אגוז לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.7.14
6176 הודעות, 83 מדרגים, 166 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:56   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. דרך חיפוש בגוגל אפשר אולי למצוא מקורות רכישה  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.7.14
14594 הודעות, 317 מדרגים, 628 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:46   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. שבוע טוב ומבורך .  
בתגובה להודעה מספר 0
 

העם יושן שנת ישרים .


למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Liran401 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.10.16
7516 הודעות, 53 מדרגים, 90 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:52   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. לפי מה שהבנתי מכתבות העבר, אייזנקוט יצא נגד הדו״ח אבל כוכבי החליט לאמץ אותו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רק מראה איזה רמטכ״ל מחדלטור הוא היה.
יותר כמו יו״ר ועד עובדים שדאג לפנסיות התקציביות מאשר רמטכ״ל שצריך לדאוג להצטיידות ותחזוק



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Q לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.10.01
34718 הודעות, 154 מדרגים, 300 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:55   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. התמים הזה חושב שיש בסיס לבניית אמון מול הערבים בישראל. חוץ מטרנספר, כל רעיון נולד להיכשל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עוד אחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.3.19
604 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''א בסיון תשפ''א    23:55   22.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אלא שבכל דור ודור, עומדים עלינו לכלותנו. והקדוש ברוך הוא, מצילנו מידם.
עד הנה עזרונו רחמיו ולא עזבונו חסדיו. וה' יושיע עמו בוודאי.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
me אני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
29265 הודעות, 402 מדרגים, 801 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:15   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. אמן ואמן!  
בתגובה להודעה מספר 56
 


ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו ע"י שנאת חנם,נשוב להבנות והעולם עמנו יבנה ע"י אהבת חנם


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הצדיק הרומני
חבר מתאריך 1.4.18
4146 הודעות, 29 מדרגים, מינוס 3 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:02   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. בתרחיש כזה מפעילים את נשק יום הדין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ראיס לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.15
3004 הודעות, 19 מדרגים, 38 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:02   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. מומלץ גם לצפות בשיחה של אלוף בריק עם משה פייגלין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://israeltomorrow.co.il/podcast-aluf-itzhak-brik/



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איפכא
חבר מתאריך 18.5.16
6680 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:11   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. דובר האמת היחיד במדינה .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
me אני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
29265 הודעות, 402 מדרגים, 801 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:13   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. קחו זריקת עידוד מהאלוף דן ביטון:  
בתגובה להודעה מספר 0
 

נאסראללה: אל תקשיב לערוצי הטלויזיה (*שלנו) משום שאתה זה שתחטוף!
ממליצה לצפות ולהקשיב לו.


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב


ואם נחרבנו ונחרב העולם עמנו ע"י שנאת חנם,נשוב להבנות והעולם עמנו יבנה ע"י אהבת חנם


                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוחנן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.17
1214 הודעות, 6 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    00:57   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. לתקן מהאסון בפסגת זאב לאסון בגבעת זאב  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
דומה
אבל רחוק מבחינה גיאוגרפית



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Seattleite לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.3.19
1754 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    01:43   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. ברור שהוא צודק וגם ברור שאף אחד לא יתיחס לפני שיקרה משהו  
בתגובה להודעה מספר 0
 

תרבות ״יהיה בסדר״ תמיד חוזרת להרביץ.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Starback לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.15
10372 הודעות, 48 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    01:49   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. עם ישראל חי על סיפון הטיטאניק''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה ברור ובוהקקק!!!!

אם מישהו שם בדרג המדיני ובדרג הביטחוני לא יתעוררו, כולנו נלך לעזאזל.



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
raceway לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.14
35970 הודעות, 295 מדרגים, 578 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    01:56   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. תספר את זה לבגץ/פרקליטות שמסרסים את כוחות הביטחון,ובעצם מאותתים לערבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

שלא צריך לדאוג מכוחות הביטחון ,כי הם מסורסים,וזה מה שראינו בסיבוב האחרות,
שיטות פעולה אירופאיות נגד טרוריסטים צמאי דם שמשתינים על החוקים בקשת,
קל לשלוט על אש קטנה ,וקשה להתמודד עם שריפה ,
בג"ץ/פרקליטות הביאו את ישראל למצב של התמודדות עם שריפות (שריפות=תיאור להתפרעויות שלא נראו לפני)
ומיכוון שלבגץ יש כוח יותר מהממשלה, צריך לבטל את פסקת ההתגברות!
ולהחזיר את הכוח לכוחות הביטחון



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלמה_המלך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.4.16
3463 הודעות, 22 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    02:27   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. המממ...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://israeltomorrow.co.il/podcast-aluf-itzhak-brik/

פודקאסט מעלף.

מומלץ.

#רק_זהות



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
qm
חבר מתאריך 9.8.02
62282 הודעות
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    02:36   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. אפשר תקציר?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

__________________________________________________________________________
למנהלים:  שחרר | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול | עריכת אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות