גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #700323 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 700323
JCPA2017 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.17
2053 הודעות, 29 מדרגים, 57 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ב בסיון תשפ''א    13:07   23.05.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

נמשך תהליך העברת הסמכות לאבטחת הגרעין האירני למשה''מ  

 
  
לאחר שהבוקר (ראשון) דווח על עוד פיצוץ במפעל באיראן, סוכנויות הידיעות במדינה הודיעו כי איראן משמיכה בארגון מחדש של אבטחת מתקני הגרעין שלה. כזכור דיווחנו במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי בעקבות הפיצוץ בנתנז החולט כי משה"מ תקח על עצמה את נושא האבטחה במתקני הגרעין.

ראש ארגון ההגנה האזרחית תא"ל גולרמזה ג'אלאלי הודיע ביום שבת על הקמת "פיקוד היחידה להגנה גרעינית וביטחון" לאחר שקיבל את אישור המועצה העליונה לביטחון לאומי.

בראיון לסוכנות הידיעות "מהר", אמר ג'לאלי כי אירוע ההתקפה על המתקן בנתנז באפריל נגרם מחוסר תיאום בין שירותי הביטחון במדינה, ואשר כי ההתקפות האחרונות אינן סייבר.

במתקן נתנז באיראן נראו שני פיצוצים בפחות משנה.

ביולי אשתקד פרצה שריפה במתקן וגרמה לנזק משמעותי שהאט את התפתחותם של צנטריפוגות העשרה לאורניום מתקדמות. הרשויות אמרו כי הפיצוץ נבע מפעולות חבלה, וציינו כי הן יחשפו בבוא העת את הסיבה לפיצוץ.

פיצוץ נוסף פגע במתקן ב- 11 באפריל, אשר שיבש לחלוטין את החשמל וגרם לתקלה באלפי צנטריפוגות.

בתגובה לפיגוע הודיעו הרשויות כי יתחילו להעשיר אורניום לדרגה של 60 אחוז.


רוסיה: תומכת בהפסקת העשרת הגרעין

היום (ראשון) הודיע איראן כי לפקחי הגרעין הבינ"ל לא תהיה גישה יותר אל אתרי הגרעין באיראן אחר שפג תוקף ההסכם בין סבא"א לאיראן זאת ברקע התקדמות מדווחת בשיחות בוינה.

מיכאיל אוליאנוב, ראש המשלחת הרוסית למשא ומתן הגרעיני בווינה, הביע אופטימית בנוגע לשיחות הגרעין. אוליאנוב אמר כי ארה"ב החליטה לחזור להסכם הגרעין וציין כי הצדדים עשויים להגיע בקרוב להסכמה בנושאים שונים, כולל הסנקציות שהוטלו על איראן.

הדיפלומט מצפה מאיראן להפסיק את ההעשרה בשיעור של 60 אחוז בקרוב, והדגיש כי הסכם הגרעין הוא הפיתרון האידיאלי ביותר עבור כל המפלגות האזוריות.
אוליאנוב אמר כי האפשרות היחידה האפשרית היא להחזיר את הסכם הגרעין במלואו ובצורתו המקורית, וציין כי קשה מאוד לקבוע קו זמן להודיע על סיום המשא ומתן.

השליח חשף כמה מהפערים הנוכחיים, והסביר כי הדיון נסוב סביב הסנקציות שיש לבטל והצעדים שעל איראן לנקוט כדי לומר שהיא חזרה לעמידה מלאה.
אוליאנוב בטוח כי "הנושאים הללו יפתרו", דבר המצביע על כך שהעמדה הרשמית האיראנית היא כי וושינגטון צריכה לנקוט בכל הצעדים הנדרשים, ואז טהרן תעשה כל מה שיידרש.

עם זאת, הוא מאמין כי תרחיש זה אינו אפשרי, ואומר כי המצב מחייב פשרות.

אוליאנוב הוסיף כי "פעולות החבלה" שכוונו לאיראן הובילו לפיתוח תוכנית הגרעין. הוא רמז כי לאחר החזרה לעסקה יוחזר מנגנון אימות הגרעיני.
"באופן עקרוני האיראנים מוכנים לכך, אך בתנאי שייקחו בחשבון את האינטרסים שלהם", ציין.

בנוגע לשיתוף הפעולה האיראני הרוסי בתחנת בושהר, אוליאנוב סירב לדון בפרטים כלשהם, אולם הוא טען כי נושא זה יביא לתוצאה חיובית.

https://jcpa.org.il/article/%d7%a0%d7%9e%d7%a9%d7%9a-%d7%aa%d7%94%d7%9c%d7%99%d7%9a-%d7%94%d7%a2%d7%91%d7%a8%d7%aa-%d7%94%d7%a1%d7%9e%d7%9b%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%90%d7%91%d7%98%d7%97%d7%aa-%d7%94%d7%92%d7%a8%d7%a2%d7%99%d7%9f/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות