הודעת דוברות רכבת ישראל
*הצלחה לרכבת ישראל: הנפיקה סדרת אג"ח חדשה בתשואה הנמוכה אי פעם*הצלחה לרכבת ישראל בהנפקת סדרת אגרות חוב חדשה: החברה השלימה את השלב המוסדי עם ביקושי יתר של 380 מל' שקלים, כמעט פי 4 ממה שביקשה לגייס. הסדרה, במח"מ של 5.5 שנים, צמודה למדד תונפק בתשואה שלילית של 0.8%. מדובר בתשואה הנמוכה אי פעם בהנפקת סדרת אג"ח בבורסה.
החברה, שחתמה על תוספת להסכם סובסידיה בגובה ההנפקה, מבקשת לגייס 100 מיליון ש"ח ע.נ אשר ישמשו אותה לשיפור ההון החוזר, כפי שסוכם מול גורמי המדינה שאישרו את ההנפקה.
אגרות החוב של רכבת ישראל מדורגות בדירוג AA+ על ידי מעלות S&P ובדירוג 1Aa על ידי מידרוג, באופק יציב. מדובר באג"ח צמודות למדד ובעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של חמש וחצי שנים.
לחברה שתי סדרות נוספות של אגרות חוב שעומדות להיפרע בסוף החודש, כך שסדרה ג' תהיה הסדרה היחידה של החברה הנסחרת בבורסה.
ההנפקה לוותה ע"י צוות מרשות החברות בראשם לירון זינגר וחביב קטן. את ההנפקה הובילה דיסקונט קפיטל חיתום בהובלת טל רובינשטיין וכן הלשכה המשפטית של רכבת ישראל בהובלת עו"ד הילה שמיר ומשרד עורכי הדין גרוס חודק בהובלת עו"ד יפעת שפטל.
*עו"ד משה שמעוני, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל:* "אנו שמחים לבשר על עוד סבב גיוס מוצלח של הנפקת הסדרה השלישית של אג"ח החברה, הודות לתמיכתם של משרדי רשות החברות ומשרדי התחבורה והאוצר ורשות החברות. סבב גיוס זה נועד לטובת המשך פיתוח היכולות השירותיות והתפעוליות של החברה, למען כל אזרחי ישראל".
*מיכאל (מיכה) מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל*: "אני מודה למשקיעים על הבעת האמון ברכבת ובהנהלתה. נפעל בצורה מקצועית ואחראית בניצול הכספים שגויסו."
*רן סטרומזה, מ"מ סמנכ"ל הכספים וכלכלה ברכבת ישראל:* "ההנפקה הנוכחית מגיעה עם סיום מסחר הסדרות הקיימות א' ו-ב', ויאפשרו לנו לשמור על הקשר בין הרכבת לשוק המשקיעים באג"ח ולקדם את העשייה התחבורתית הרבה שמובילה הרכבת. אני מודה לגורמי המדינה שסייעו בתהליך, ובהן רשות החברות, אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר.
אנו מקווים כי נוכל להסתייע גם בעתיד בשוק ההון, ולאפשר הנפקות נוספות, ככל שיתאפשר, ובתיאום עם גורמי המדינה."
הודעה מאתר מאיה:
רכבת ישראל-אירועים ועסקאות
https://maya.tase.co.il/reports/details/1379555
חבר מתאריך 19.4.20
4347 הודעות, 33 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.11.18
162 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
יעדיפו להשקיע באגחים בגלל שהסיכון נמוך יותר מאשר במניות.
בגלל זה לפני כמה שבועות שתשואות האגח ל10 שנים בארהב עלו מעל 1.6
ישר המשקיעים במניות "נלחצו" שהכסף הגדול יחזור לאגחים בחזרה.
תקנו אותי אם אני טועה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.21
76 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
ואגח פחות מסוכן ממניות. אבל בגלל שהרבה ממשלות מחזיקות את מחירי האגח נמוכים באופן מלאכותי יש עיוותים בעקום התשואות.
זה ניסוי שלא קרה מעולם בהיסטוריה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.4.20
4347 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.8.20
92 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
דוגמא: אם אתה במסלול כללי בפנסיה, או בקרן השתלמות, אתה למעשה "מכריח" את מנהל הקרן להשקיע עבורך אחוז מסוים מהחסכון באג"ח. זאת ועוד, חודש בחודשו אתה ועוד רבים וטובים כמוך מכניסים עוד ועוד כסף "חדש" שהוא צריך להשקיע.
קרנות כאלה הן בדרך כלל שמרניות, שזאת בעצם דרך אחרת לומר שהן בגדול משקיעות באופן שלא יסטה באופן משמעותי מהמדדים הרלוונטיים לפרופיל ההשקעה, ובפרט ניירות ערך בדירוגי השקעה (כלומר הקרנות בגדול משקיעות בכל דבר שיכול להיות רלוונטי לתשואת המדדים הרלוונטיים).
שים לב שזוהי ממש לא המלצה לבצע שינויים כלשהם בהרכב ההשקעות\חסכונות, אלא רק נסיון לתת כיוון כללי למה שיכול לגרום למוסדיים להכנס להשקעה כזאת או אחרת. האסטרטגיה שמתוארת למעלה יכולה להיות מוצלחת או לא מוצלחת כתלות בפרמטרים שקשה מאוד לחזות מראש.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.1.21
19 הודעות
בתגובה להודעה מספר 6
מעניין מה שכתבת, בעצם מה שאתה אומר זה שבגלל הביקוש הקשיח (קרנות הפנסיה שמחויבות להשקיע כספים לפי מסלול הלקוח) הריבית על האג"ח נמוכה כל כך?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.8.20
92 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
זאת שאלה של אלטרנטיבה. האג"ח הממשלתי המקביל נסחר בריבית נמוכה יותר (שלילית יותר). הריביות בשוק האג"ח בסופו של דבר מושפעות חזק מריבית בנק ישראל ומהכלים המוניטריים שהבנק מפעיל.
קרא למשל כאן: https://www.boi.org.il/he/Markets/DomesticMarketMonetaryTools/Pages/Default.aspx
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.10.08
12188 הודעות, 61 מדרגים, 45 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
שמקבלת גיבוי מהכיס של האזרחים. בגלל שאין תקציב מאושר הרבה זמן הם לווים כסף מהמוסדיים.
מעניין אם מישהו בכלל שמע על השביתה/עיצומים שיש במספר ימים האחרונים בכמה חטיבות ברכבת, שמונעות המשך עבודות פיתוח. מוכרים ללקוחות שמקטעים סגורים בגלל עבודות אבל למעשה לא באמת עובדים בגלל עיצומים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.12.16
1962 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
למה החליפו שערי כניסה לשערים איטיים שיוצרים תורים?
למה לא כתוב יותר כמה נסיעות נותרו לי ברב קו כשאני מעביר אותו
למה בראש העין אין מדרגות נעות ואין בית קפה?
למה הרכבת ירדה לתדירות של פעמיים בשעה במקום 4 כמו לפני הקורונה?
מוזמנים להוסיף
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.4.20
4347 הודעות, 33 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
15277 הודעות, 62 מדרגים, 103 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.6.14
1645 הודעות, 13 מדרגים, 26 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.7.14
27749 הודעות, 81 מדרגים, 75 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.7.08
40747 הודעות, 180 מדרגים, 357 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
רצינו עליונות מוסרית - קיבלנו תעסוקה מבצעית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.7.14
46354 הודעות, 162 מדרגים, 299 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.4.20
4347 הודעות, 33 מדרגים, 50 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד