גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #705466 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 705466        
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:00   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

גשם של דם: קרבות האוויר שפתחו את פלישת הנאצים לבריה''מ  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 25.06.21 בשעה 15:30 בברכה, miklo
 
חיל האוויר הרוסי בן 10,000 המטוסים נטחן לאבקה בידי כוח קטן בהרבה - ולא רק: מטוסיו היו גרוטאות וטייסיו פחדו לספר שאינם יודעים להטיס אותם. "הקברניט" מספר על מתקפת מבצע ברברוסה - הכישלון הגדול בהיסטוריה של הלוחמה האווירית


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

שלום, כאן הקברניט; השבוע לפני שמונים שנה התהפכו במיטותיהם טייסי חיל האוויר האדום, בעודם מקללים: סירנות נשמעו בארבע בבוקר, אחרי שכבר כמה ימים הסתובבו שמועות על תרגיל נרחב. איש מהם לא ישן כמו שצריך; כל הלילה השתוללו סערות לאורך הגבולות של בריה"מ עם מדינות מזרח אירופה, ממש מהים הבלטי לים השחור, ועתה התחלפו יללות הרוח ביללות הצופרים.
––––––––––––––––––––––––
בום סופרסוניק: שובו של הקונקורד - או של הכשלים שהרגו אותו?
להתראות, F22: למה מטוס הקרב הטוב בעולם יוצא לפנסיה מוקדמת?
למה כל מטוסי הנוסעים לבנים, ואיך זה קשור למחירי הטיסות?
מעוף האבאביל: הכירו את חלוץ חיל האוויר של חמאס
איך הפכה ישראל לאימפריה עולמית בתחום הכטב''מ?
––––––––––––––––––––––––
למי, למי יש כוח לצאת מהמיטה, להחליט בבוץ ולהצטמרר ברוח? אך באותם רגעים, מילאו את שמי הלילה אלפי מפציצים של גרמניה הנאצית; כולם עמוסי פצצות, כולם יודעים בדיוק היכן להכות וכיצד - ומלחמת העולם השנייה עמדה לבצע תפנית קטלנית להדהים. תפנית שראשיתה בכישלון הכי גדול בהיסטוריה של הלוחמה האווירית.

כוח משימה גרמני בדרכו למטרות צילום: warthunder


טייסי ברית המועצות, צוותי הקרקע שלהם וכל אנשי הבסיסים היו המומים: אש גיהנום היכתה בהם ורבים נהרגו במיטותיהם, או חטפו רסיסים בעודם מנסים לרוץ לעבר המטוסים. האומללים שהצליחו להגיע לליין המטוסים, גילו שהגרמנים פשוט פוצצו להם טייסות שלמות על הקרקע, ובעצמם נקצרו באש מטוסי מסרשמיט שצצו מבעד לעננים. חיל האוויר האדום פשוט התבוסס בדמו.

כשהלכו לישון כמה שעות לפני כן, בליל ה-22 ביוני 1941, לא היה שמץ דאגה בליבם: כל הטייסים וכל המכונאים ידעו היטב שלברית המועצות יש את חיל האוויר הכי גדול והכי חזק בעולם. על הנייר, היו לו כעשרים אלף מטוסים, ובגבול אירופה הכבושה הוצבו כעשרת אלפים מהם. אלו מספרים שקשה לעכל: בימינו, למשל, בכל העולם כולו יש סביב ארבעים אלף מטוסים.

כרזה של חיל האוויר האדום: "יחי הטייסים הסובייטים, העופות הדורסים הגאים של אמא רוסיה". צילום: rbth

נכון שהיו דיבורים על מלחמה עם גרמניה, אבל בתור משהו אפשרי, שכנראה יגיע ביום מן הימים. אף אחד בחזית לא הלך לישון במחשבה שזה יבוא עוד לפני שתזרח השמש. הפלישה הנרחבת, שנקראה בפי הנאצים "מבצע ברברוסה", היתה בגדר מהלך בדיוני ביותר. והכי גרוע: זה נתפס כך גם בחזית וגם במוסקבה.

את האבדות הראשונות גבו הנאצים ממש בדקות הראשונות: 76 שדות תעופה הותקפו בו-זמנית, ויחידות שלמות נמחקו; 247 מהם הושמדו על הקרקע ממש ביריית הפתיחה; הם חנו מאוד-מאוד קרוב זה לזה בבסיסים, בצורה שעושה חיים קלים מאוד גם לטייס הגרמני הכי טירון. אבל חכו, הפאדיחה הזאת היא בגדר מדליית זהב בהשוואה לשאר הכשלונות של רוסיה בסיפור הזה.

מטוסי קרב רוסיים מדגם פוליקרפוב I16, שנוטרלו על הקרקע צילום: Wikimedia

הכאוס היה בלתי נתפס, מרמת הפיקוד הבכיר ועד לאצבע האחרונה של הטייס האחרון. תשתיות התקשורת של בריה"מ נשענו על כבלי טלפון ומרכזיות מסורבלות שהנאצים הצליחו למפות היטב; בעוד הפצצות נפלו על בסיסי חיל האוויר האדום, נפלו אחיותיהן על מרכזי התקשורת וכך שקעה בריה"מ בביצה שחורה של אי ודאות.

הגנרל איוון קופטס, מפקד כוחות האוויר באחת הגזרות המערבית, דיווח בבוקר המתקפה שכ-60 ממטוסיו הופלו בקרבות אוויר ועוד 32 הושמדו על הקרקע. אחרי כמה ימים דיווח שוב; הפעם אמר קופטס שיותר מ-80% מכל מטוסיו חוסלו, בסיסיו נמחקו והנאצים לוקחים בהליכה את אמא רוסיה. לאחר שדיווח, תקע לעצמו כדור בראש.

בסיס אווירי רוסי שהושמד כולו צילום: albumwar2


היממה הראשונה למלחמה היתה המטורפת ביותר: בעוד חלק מהבסיסים נמחקו תוך דקות וכ-1,200 מטוסים חוסלו, בבסיסים אחרים נשמעה אזעקה אבל לא קרה שום דבר. הקצינים התקשרו למפקדות אזוריות אך לא קיבלו מענה כי קווי התקשורת נחתכו, והאויב לא הגיע פשוט כי הנאצים השאירו אותם לגל מאוחר יותר. תארו לעצמכם: הסירנות מייללות כשאף אחד לא יודע למה, ואם מדובר באימון, מדוע לא מגיעות פקודות.

הדוגמה החביבה עלי היא סיפורו של סגן ויטלי קלימנקו. כשנשמעה האזעקה, הוא נכנס למטוס הפוליקרפוב I16 שלו והמריא. אם זה תרגיל, חשב לעצמו, עדיף להתחיל מוקדם ולסיים מוקדם. לאחר שחג זמן-מה סביב הבסיס, חבר אליו מטוס I16 מבסיס אחר וסימן לו לטוס בעקבותיו. "סימן", כי באותם ימים עוד כמעט שלא היו מכשירי קשר במטוסי רוסיה.

I16 וטייסו צילום: airpages


השניים טסו מזרחה, ואז חשכו עיניהם: שיירות גרמניות גדולות - מאות טנקים, נגמ"שים ומשאיות, טורי חיילים - שדוהרות לתוך השטח הסובייטי. בלי להסס, צללו לעברו וירו על הפולשים עד שנגמרה התחמושת. כשנחתו וסיפרו מה קרה, שמו עליהם אזיקים; קלימנקו הואשם בכך שתקף את הנאצים ללא אישור; ההתגרות שלו עוד תתחיל מלחמה.

במשך כמה שעות ישב בצריף המעצר ותהה אם עונשו המסתמן - כדור בעורף - יגיע עם או בלי עבודות פרך קודם, כשבצהרים באו המפקדים והוציאו אותו. "השר מולוטוב הודיע ברדיו שיש מלחמה", אמרו. "אתה לא בוגד, קומרד ויטלי. אתה גיבור".

I16 פותח באש צילום: OctopusG


להרבה חיילים אחרים היה פחות מזל: לא מעט מבסיס חיל האוויר האדום נבנו קרוב לגבול ושם הוצבו המטוסים הכי חדשים, תשתיות התיקונים הכי נרחבות בחזית, מצבורי דלק ועוד.

עוד לפני שנשמעה האזעקה, כבר ניתכה אש כבדה ומדויקת וניטרלה את הבסיסים; מסתבר שמישהו במודיעין הרוסי פחד לומר "תגידו, מה הטווח של תותח ארטילרי גרמני בימינו?". לא ידוע בדיוק כמה חיילים איבדה בריה"מ בימים הראשונים ללחימה, אך גם הערכות זהירות מדברות על אלפים.

מטוס מיג 3 שהושמד על הקרקע צילום: worldwarphotos


כשמנתחים את מצבו האמיתי של חיל האוויר האדום, הלסת פשוט פוגעת ברצפה: לרוסיה באמת היו קרוב לעשרת אלפים מטוסים בחזית, אבל היו עבורם רק 5,837 טייסים. מביניהם, רק 208 היו מוסמכים להפעלת הדגמים החדשים ביותר - מיג 3 ויאק 1 - וההסמכות היו ממש קרקס.

למשל, טייס אחד המריא מבסיסו ואיתר מטוס סיור גרמני. הוא נצמד לזנב האויב, שם אותו בכוונת וניסה לפתוח באש, אבל ההדק פשוט לא נלחץ. שוב ושוב ניסה, עד שוויתר בשל מחסור בדלק. כשחזר לבסיס, התברר שלהדק פשוט היתה ניצרה קטנה - ניצרה שהטייס מעולם לא שמע עליה. ולא באשמתו: ההסמכה שלו לא כללה את הדבר הסופר-בסיסי הזה.

מיג 3 על זנבו של מטוס אויב צילום: zvezda and topwar



ולא רק: לרוב הטייסים היו פחות מ-16 שעות טיסה בלילה ובמזג אוויר בעייתי. קצת מוזר במדינה ששמה האמצעי הוא "מזג אוויר בעייתי", ולאויביה אין איזה פחד אינהרנטי מהחושך. ואם זה לא מספיק, דגמי המטוסים החדשים ביותר היו כל כך זרים לטייסים, שתועדו כמה מקרים בהם פתחו עליהם באש כי חשבו שהם בכלל של גרמניה.

רוצים עוד? יש עוד: רוב מטוסי הקרב של רוסיה היו מדגמי I16 ישנים, שהיו חלשים לאין שיעור ביחס למטוסי הנאצים. למסרשמיט 109 הגרמני היתה כוונת רפלקס על לוחית שקופה, שלא הסתירה לטייס את קו הראייה. לעומתו, ל-I16 היתה שפורפרת מברזל עם צלב בפנים. והמטוסים היו במצב טכני כל כך גרוע, שהמקלעים שלהם נתקעו אחרי צרור או שניים, לא יותר.

המסרשמיט 109 הגרמני התעלה על ה-I16 בכל תחום משמעותי צילום: Warthunder


חכו, יש גם עוד עוד: הרבה מהמטוסים היו צבועים בלבן, שאריות מהמלחמה שניהלה רוסיה נגד פינלנד בין 1939 ל-1940 ומה אגיד לכם, הצבע הלבן הוא הצבע
שנראה הכי טוב ממרחק גם באוויר וגם על הקרקע. והכי גרוע: הטקטיקה. הרוסים טסו בצורה תבניתית מאוד, שקל לצפות ולנצל. למשל, מפציצים שהמריאו לתקוף כוחות קרקע גרמניים טסו בגובה של 8,000 עד 9,000 רגל באופן קבוע. הנאצים פשוט חיכו להם באוויר וטחנו כל כך הרבה שהם התבלבלו בספירה. וכפי שהזכרתי, לרוסים לא היו מכשירי קשר, כך שכל כוח תקשר בסימני ידיים. זה אומר פחות גמישות בקרב אוויר וחוסר יכולת לפצל את הכוח ביעילות.

אז אם מסכמים את כל הכשלים של הרוסים ומציבים מולם את חיל האוויר הגרמני ומטוסיו המעולים, לחיל האוויר האדום לא היה סיכוי גם אם היה כפול בגודלו; בפועל, לגרמניה הנאצית היה פשוט כל יתרון שאפשר להעלות על הדעת, ברמה של הרכב כוכבי באיירן מינכן נגד חוג כדורגל ממתנ"ס מוסקבה.

מפציצי צלילה מדגם שטוקה מעל עיר רוסית הרוסה צילום: Bundesarchiv


מה שמעלה שאלה מאוד מתבקשת: איך? איך נתפסו הרוסים עם המכנסיים למטה ממש בכל הרמות האפשריות - מהגנרל ועד אחרון המכונאים? שנים ישבה ברית המועצות וראתה את גרמניה הנאצית צומחת ומתעצמת, כובשת ופולשת, וסטאלין היה מנהיג פרנואיד איום ונורא שלא סמך על הגרמנים והסכמי אי-הלחימה עמם.

למטה הסובייטי היה ברור שהמלחמה תגיע לרוסיה, ואף הוערך שהנאצים יתחילו - אבל סטאלין וכל יועציו היו בטוחים שכל זה יקרה רק באביב 1942 ושיש עוד המון זמן להכנות. כן, היה פה כשל מודיעיני והתעלמות מדיווחים על קידום כוחות, חלקם מחיילים גרמנים שערקו וממקורות אמינים בחזית. אבל זה לא היה משנה כי התוכנית היתה שבורה מראשיתה; המנטליות הסובייטית לא הותירה לה סיכוי. כשחושבים על זה, ממש לא מפתיע שלרוסים היו יותר אווירונים מאנשים שיודעים להפעיל אותם, בבסיסים צפופים ונוחים להפצצה, אפס מודיעין ומטוסי גרוטאה מתפוררים.

המיג 3 והיאק 1 היו שקולים יותר ל-109 הגרמני, אבל זה לא עזר בפתיחת מבצע ברברוסה צילום: Warthunder



בואו נצלול לעומק: שלטון הטרור של סטאלין יצר אווירה לפיה המשאב האנושי אינו פקטור אסטרטגי, ובכלל לא צריך לחשוב על אנשים. ההנחה הבסיסית היתה שכל חיילי וקציני רוסיה נאמנים וקשוחים כי אוי לראשם אם לא ומי שנכשל בתפקידו הוא בוגד שדינו מוות. מתוך כך, כל הטייסים ילמדו כל מה שצריך בלי קשר למגבלות אנושיות, והאוכלוסיה העצומה תוכל כל הזמן לספק עוד מהם.

לכן הושם דגש על אספקת כמה שיותר ציוד למגיני האומה וכמה שיותר מהר בלי להתעמק באיכותו, ובלי לדקדק בפרטים כמו מספר הטייסים המוסמכים או מצב התשתיות. זו גישת מכסות שהתעצבה בימים בהם כלכלת בריה"מ נשענה על חקלאות; חוות נדרשו לספק "X טון תפוחי אדמה", לא "X טון, ושיהיו יפים" במחשבה שאם אנשים יהיו רעבים, יאכלו את מה שיש.

יהיו רעבים? יאכלו מה שיש צילום: שאטרסטוק


זה בא לידי ביטוי גם בהקצאת הטייסים: כשהסובייטים ראו את כיבוש צרפת בסוף 1940, יצאה פקודה בהולה לגייס צוותי אוויר ולהפוך את החיל לגדול ביותר בעולם. את סטאלין לא עניין שהם אינם צומחים על העצים וצריך לאמן כל טייס, נווט ומטילן חודשים ארוכים כדי להגיע לכשירות מינימלית.

מה עשו הגנרלים? כדי שלא יסמנו אותם כסרבני פקודה (ובמילה אחת, בוגדים), פשוט הגדירו מינימום קצר יותר. סטאלין דרש לשמוע שהטייסות מבצעיות ומוכנות ובלי תירוצים על זמני אימונים, והטיל כזו אימה על חיל האוויר האדום שאנשים זייפו נתונים ומסמכים רק כדי שלא להרגיז את הטירן. עד כדי כך, שכ-25% מהכשירויות הרשמיות של חיל האוויר היו פיקטיביות.

ליין מטוסי מיג 3. מי ידע להפעיל אותם? צילום: Wikimedia



התוצאה: מבחינת המטה במוסקבה יש הרבה צוותים זמינים, כשבשטח הרמה שלהם נמוכה לאין שיעור משל האויב והכשירות - אפסית. בנוסף, אף אסטרטג לא לקח בחשבון את הפחד התמידי בו היה נתון חיל האוויר האדום, שהוביל לזיופי דיווחים, הערכות שגויות וכשלים קריטיים נוספים. למשל, כשמטוס התרסק, מיד נחשדו המכונאים בחבלה מכוונת והמפקדים - בשיתוף פעולה עם האויב. לך תנהל צבא באווירה כזאת.

ואם לא די בכך, מדיניות הכיסוחים והפראנויות של סטאלין הובילה לכך שערב הפלישה הגרמנית, כמעט כל המטה הבכיר של חיל האוויר האדום היה פחות מחצי שנה בתפקיד. למה? כי העריץ החליט שקודמיהם בוגדים קפיטליסטים ושלח אותם לנופש בקבר רדוד או במכרה בסיביר.

מכונאים מטפלים במטוס I16 צילום: Wikimedia


אה, וזוכרים את המטוסים שחנו קרוב זה לזה ועשו חיים קלים לגרמנים? אפילו זה מתחבר לכשל התפיסתי; עקרונית, לכל גדוד תעופה (יחידה מבצעית שכוללת ארבע טייסות בנות 15 מטוסים) אמורים היו להיות שני מנחתים או שדות תעופה. בנוסף, נדרשה הגדלת והרחבת בסיסים כך שיתאימו לדור החדש של מטוסי הקרב.

אבל במטה הסובייטי לא תקצבו כשורה את בניית הבסיסים והעבודות התעכבו (לדווח למוסקבה? מה פתאום, יהרגו אותנו) וכך קרה שכל שני גדודים חלקו מנחת. מה קיבלנו? חיל אוויר שלוקח לו יותר זמן להמריא למשימותיו, ואויב שיכול לקצור אותו בקלות על הקרקע.

פרות שחוסות בצל הריסות מטוס שהופל צילום: Wikimedia


מתקפת ברברוסה היתה ללא ספק פרל הארבור של ברית המועצות, אך בניגוד לאמריקאים, השלטון הרוסי לא הפך את ההפתעה לסמל, ולא הרחיב על זעם לאומי או נקמה. קריאות הנקם הגיעו ועוד איך, אך עלו מתוך השורות. השלטון אמר רק דבר אחד: הבית שלכם בסכנה, ואתם צריכים להגן עליו. לא משנה איך.

הגרמנים שטפו את הקווים כמו כוח טבע, כשהעליונות האווירית שלהם בחזית איפשרה לספק סיוע קרוב אפקטיבי לכוחות הקרקע, ומפציצי צלילה מדגם שטוקה הפכו לנפוצים בשמי בריה"מ יותר מכל ציפור. וכך, פרצו דיביזיות הטנקים של היטלר מחסום אחר מחסום, מערך הגנה אחר מערך הגנה והעמיקו את האחיזה בשטח. קבוצת הארמיות הצפונית נעה לעבר מערכי הייצור בלנינגרד, הדרומית - לקייב והמרכזית עקפה את מינסק ודהרה לעבר מוסקבה.

מתקפה גרמנית משולבת: מפציצי היינקל וחי"ר ממוכן צילום: שאטרסטוק



בינתיים, בעורף הרוסי, כמעט כל הגנרלים הרוסים הרלוונטיים נחקרו, הורשעו בבגידה והוצאו להורג במהירות. גנרל אחד שלא נעצר היה וסילי קוזניצוב, שהצליח לשוב מן החזית לאחר שעיכב ולשבש מתקפות בגזרתו, ומיד הוכרז גיבור וקיבל תגבורת וציוד איכותי.

מי שעצר את ההתקדמות הנאצית לא היו טייסים, אלא חיילי מילואים שהגיעו לחזית עם טנקים כבדים חדשים מדגם T34 ו-KV1, כמו גם מאסות של כוחות רגלים - חומה בשר ודם, עליה התנפצו עוד ועוד גלי התקפה.

קצין רוסי מורה לחייליו להסתער צילום: Wikimedia



עוד אחד שעצר את המתקפה היה לא אחר מאשר אדולף היטלר בעצמו: מאמץ הפלישה המרכזי, שהגיע לנקודת הזינוק ממנה אמור היה לצאת לעבר מוסקבה עצמה, קיבל פקודת עצירה. במקום לכבוש את הבירה, הורה הפיהרר לחלק מהכוח לנוע צפונה לתגבר את גזרת לנינגרד ולשאר - לנוע דרומה ולתגבר את גזרת אוקראינה.

מה שנשאר מחיל האוויר האדום מיהר להסיק את המסקנות: כל הטייסים צריכים אימונים מקיפים, גם במחיר של סכנה לחייהם. ההסמכות למטוסים החדשים יתבצעו יום וליל, עד שכל איש צוות יכיר כל מתג (למשל, ניצרות חדשות), ויושמו פחות מגבלות על יחידות שיוכיחו הישגים: טייסים מצטיינים יוכלו להמריא לבד ולהפיל גרמנים, כשהם מקבלים רק גבולות גזרה כלליות.

צוערים רוסים בקורס טיס צילום: topwar

אפילו סטאלין כיוון את זעמו קצת אחרת: יצרני המטוסים נדרשו לשפר את העיצובים שלהם כך שיוכלו להתמודד עם המסרשמיט 109 החזק והמתקדם. כמו כן, נדרשו לשלוח נציגים לקו החזית ולראות אם ישנם אלתורים שביצעו מכונאים יצירתיים בשטח ושווה להתחיל ליישם כבר בפס הייצור. גם זה נעשה בסגנון סטאליני טיפוסי, ובעתיד אקדיש טור לחייהם האיומים של מתכנני המטוסים תחת שלטונו.

המאמצים נשאו פרי והלחימה בחזית הרוסית שינתה את פניה. לבריה"מ המתינו עוד קרבות עקובים מדם, ומיליונים מבניה עוד יאבדו בטרם יובס האויב - אך חיל האוויר האדום כבר לא שכב פצוע, אלא הצטרף לכל קרב וסייע בהכרעתו. למעשה, השתתפותו היתה לא פחות מאגדית: טייסי וטייסות קרב צעירים וחסרי ניסיון הצליחו לנצל את השאננות הגרמנית ולהשתלט בחזרה על השמיים (על אחת מהם, היהודיה לידיה ליטביאק הנפלאה, סיפרתי לכם פעם), מטוסי תקיפה טרפו טנקים גרמנים בסדרי גודל מדהימים, צוותי מפציצים הוציאו משימות נועזות ביותר וחיל האוויר האדום שיקם את גאוותו השבורה. כמו כן, בסוף המלחמה היו לבריה"מ מטוסי קרב עתירי ביצועים, שלא נופלים גם מעילית התוצרת האמריקאית, הבריטית או היפנית.

צוותים רוסים ואמריקאים נערכים ביחד למשימה צילום: NARA

הכישלון הרוסי במכת הפתיחה של ברברוסה הוא שיעור נצחי לכל צבא, שמלמד כמה קריטית היא השפעתה של התרבות במדינה על התפיסה האסטרטגית שלה. אם ידע סטלין למתן את ההפחדה הלאומית, הפרנויה המערכתית, ולהסתכל לאנשיו בעיניים - יכול להיות שהפלישה הגרמנית היתה נעצרת בשלב מוקדם. יכול להיות שהיטלר היה מייצב איזה קו-שביתת-נשק ומפנה את כוחותיו דרומה, למשל לכיבוש אפריקה העשירה במחצבים. יודעים מה? יכול להיות שבמצב כזה, ארה"ב לא היתה ששה להיכנס למלחמה ממושכת באירופה, ללא גיבוי של עשרות מיליוני חיילים סובייטים. ולכו תדעו איך היה נראה העולם במצב כזה.

על כל פנים, נראה שאת לקח ברברוסה צריכה כל אומה ללמוד על בשרה: גם האמריקאים לא נערכו נכון למתקפת פרל הארבור, מדינות ערב לא נערכו כשורה למתקפת ששת הימים, וכל ישראלי יודע מה קרה ביום כיפור 1973. נקווה שבעתיד ידעו הגנרלים להיזהר ולהתכונן, ולעולם לא נדע עוד מלחמת פתע. טיסה נעימה!

👨‍✈️הקברניט👨‍✈️:
https://www.calcalist.co.il/home/0,7340,L-3704-190015,00.html



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה. הסד''כ ומספר הקורבנות במבצע הזה - בלתי נתפסים. לקריאה נוספת (מעבר לויקיפדיה...) - הציצו בגליון 'מערכות' ilanka 25.06.21 15:28 1
     נ.ב עודכן סרטון של הטור הקודם (לא היה באשכול) miklo 25.06.21 15:32 2
         תודה, מוטב מאוחר :) ilanka 25.06.21 15:46 6
         פעמיים כי טוב מעצר בית 25.06.21 17:15 23
     הרוסים היו כמו ספוג לריקון כדורי הרובה הגרמנים יוניCohen 25.06.21 15:57 11
     זה מה שכתוב בו ויקיפדיה!!?? Molon labe 26.06.21 14:58 44
     אשכול מעניין מאוד. רק מעניין אותי מדוע כשאני מעלה אשכול על מלחמת אלי2108 26.06.21 17:58 57
         אצלינו זה כמו הצבא האדום, במידה מסויימת.. אלסטי-7 26.06.21 23:36 82
  כמה טעויות נוראיות ומהותיות שפשוט מזלזלים בהיסטוריה ! למה לך (קברניט) לכתוב דברים שאין לך הבנה בהם? popay 25.06.21 15:34 3
     אי אפשר לכתוב על זלזול בהיסטוריה ושתי שורות אחר כך להביא את סוברוב כתורה מסיני.. אסטריקס ושות' 25.06.21 15:46 5
         ויקיפדיה: סברתו נדחתה על ידי רוב גדול של ההיסטוריונים העוסקים בתחום, והוא הואשם גם בזיוף ובהטעיה במקורות שהביא ilanka 25.06.21 15:49 7
             תרשה לי להוסיף על דבריך גם את הדיון בפוסט הבא (ובתגובות!): אסטריקס ושות' 25.06.21 15:51 9
                 שאלת תם , למה לדעתך מאודסלי צודק ? popay 25.06.21 15:59 12
                     עם הסיפא אני מסכים. לגבי כל השאר, אומר בכנות שאני לא בקיא בסוגיה. אני כן מכיר את עמדת רוב החוקרים ואת הביקורת אסטריקס ושות' 25.06.21 16:14 17
         דבריו של סובורוב נכתבו על מחקרים רבים לאורח השנים במיוחד אחרי הורדת מסך הברזל. popay 25.06.21 15:50 8
     אתה מן הסתם מכיר את ה''טיפול'' של סטאלין במתכנני המטוסים המעולים שהיו לו אחד האדם 25.06.21 15:54 10
         סטאלין לאחר המלחמה החזיר את כל המהנדסים מהגולג למוסקבה ונתן להם משרדי פיתוח , אגב גם קורולוב הוחזר popay 25.06.21 16:06 15
             הרוסים יכלו להיות מספר 1 בתכנון מטוסים מתקדמים במלחמת העולם ה2 אחד האדם 25.06.21 17:33 24
                 בקרוב אצלינו argon 30.06.21 06:32 93
         אכן כן , החורף הרוסי שיתק את האופנסיבה הגרמנית . זראטוסטרא 25.06.21 19:37 25
         שום ''סבא כפור'' - החורף ב-41 היה רגיל לחלוטין ואף רך מהממוצע. wwwuser 25.06.21 21:10 29
             חילוף מזג האויר תפס את הגרמנים לא מוכנים אחד האדם 26.06.21 22:09 65
     עצירת הנאצים בחזית המזרחית והדיפתם התאפשרה בגלל שלושה דברים: מחשבה 25.06.21 16:00 13
         החורף הרוסי עצר את הדהירה של הגרמנים. הכלים שלהם נתקעו בבוץ marko 25.06.21 20:21 26
             כרגיל שטויות Red Hot 26.06.21 09:19 35
                 הבוץ עצר את המתקפה הגרמנית. זו עובדה. סוסים, שהיו עיקר התובלה הגרמנית, נתקעו בבוץ יגאל פת-אל 26.06.21 13:39 38
                     יש לך חוסר הבנה בסיסי ביותר Red Hot 26.06.21 14:16 40
                         מה שהציל את הרוסים היה המבצע ביוגוסלביה שגזל מהגרמנים חודשיים. וש7ב. חבל על הויכוח. החורף עצר את הגרמנים יגאל פת-אל 26.06.21 16:24 48
                             יש ספר של גודריאן Red Hot 26.06.21 17:35 53
                     אתה מדבר על צבא נפוליאון, לא הרכבות של הנאצים KnightRider 26.06.21 18:40 59
                     זאת לא עובדה אלא שקר. בוץ הכי גרוע ברוסיה באוקטובר. אוקטובר 1941 הוא חודש נצחונות הכי גדולים של הגרמנים מעולם wwwuser 26.06.21 22:51 75
                         שלום וברכה ! יוסקה 26.06.21 23:21 78
                 מניח שהתכוונת לתגובה שלך marko 26.06.21 22:47 74
                     אני חוזר ואומר לך Red Hot 26.06.21 23:19 77
                         מילא מקורות לא מספקים, אבל גם תמונות לא מספיקים לתעמולה הסובייטית marko 26.06.21 23:40 83
                             מה תמונות?! מתי הם צולמו??? איפה הם צולמו? Red Hot 26.06.21 23:48 89
         שלושה מיתוסים משוללי יסוד עובדתי wwwuser 25.06.21 21:59 30
             אז אם הכל היה דבש ותותים עבור הגרמנים - מה גרם להם להפסיד? הפוך גוטה 26.06.21 00:37 31
                 נחיתות קיצונית במשאבים אנושיים וחומריים מול בנות הברות wwwuser 26.06.21 12:22 36
                     אוקיי הפוך גוטה 26.06.21 16:26 49
                     איזה אימפריה בריטית? Red Hot 26.06.21 17:42 54
             איזה שטויות אתה כותב Red Hot 26.06.21 09:09 34
                 אתה חושב שכולם טיפשים כאן ואנחנו לא יודעים מה ההבדל בין ערכים שבויים? Molon labe 26.06.21 16:44 51
                     ומה אני כתבתי? Red Hot 26.06.21 17:49 55
             לא מדויק. החיל הגרמני לא היה מצויד בבגדי חורף. ראה דוח של גודריאן בנושא. יגאל פת-אל 26.06.21 13:40 39
                 תקשיב הם בחרו זמן ומקום להתחיל מלחמה Red Hot 26.06.21 14:21 41
                     אלה עובדות ולכן זה מעניין 😃 יגאל פת-אל 26.06.21 15:00 45
                         איזה עובדות? Red Hot 26.06.21 15:22 46
                             אתה רציני? ההתאוששות הנאצית תמיד היתה באביב (עד לקורסק). קרא על הצבא הגרמני בסטלינגרד יגאל פת-אל 26.06.21 16:28 50
                                 אני רציני מאוד Red Hot 26.06.21 17:55 56
                                 זה נכון מאוד. הלוחמים הסיבירים מהרי אורל וקאוקז עשו שמות בצבא הגרמני אלסטי-7 26.06.21 23:47 87
             קצת עובדות: מחשבה 26.06.21 22:35 73
                 כבר כאן יש חוסר ידע והבנה Red Hot 26.06.21 23:42 85
                     מי דיבר על הקומוניסטים? דברתי על לוחמי לנינגרד. מחשבה 26.06.21 23:54 92
     אין כמעט אנשים במדינה שקראו את הספר imyoni 25.06.21 20:40 27
     מרתק ומעניין! נאפו 26.06.21 08:21 33
     אכן לחימה הרואית של חיילי ברית המועצות אלסטי-7 26.06.21 23:43 86
  מרתק כמו תמיד. תודה רבה! אסטריקס ושות' 25.06.21 15:44 4
     בהחלט. בכיף miklo 26.06.21 22:30 70
  בחודש ראשון של המלחמה חיל אוויר גרמני איבד 1300 מטוסים Red Hot 25.06.21 16:03 14
  שני הסבים שלי לחמו בשורות הצבא האדום כך שזה נושא די קרוב ללבי אלכס מהכרמל 25.06.21 16:13 16
     הרבה סבורים שליטביאק לא הייתה יהודיה popay 25.06.21 16:14 18
     הסבים שלך לוחמי החופש. גיבורים אלסטי-7 26.06.21 23:48 88
  מרתק ומעניין כרגיל! תודה! cabrital 25.06.21 16:19 19
  תודה רבה ! yd33 25.06.21 16:25 20
     בבקשה חבר miklo 26.06.21 22:29 69
  שבת שלום מיקלו היקר ותודה על ההשקעה Ethics 4 All 25.06.21 17:06 21
     שבוע טוב ובכיף miklo 26.06.21 22:29 68
  הקברניט- אחד הטובים. יוסף 25.06.21 17:09 22
     שבוע טוב :) miklo 26.06.21 22:28 67
  מרתק כרגיל 👍 ל I16, היתה היסטוריה גם במלחמת האזרחים בספרד. שם כונה ראטא (עכברוש) יגאל פת-אל 25.06.21 20:41 28
  שווה לזכור גם שאלמלא ההצלחה הגדולה של הגרמנים בתחילת המתקפה חלק גדול מהשואה הייתה נמנעת רנה דקארט 26.06.21 00:57 32
  מה הרעיון בכתבה שמהללת את הצלחת הנאצים? עדיף לתרגם את הערך מהוויקיפדיה האנגלית, שיותר אמין ועם מקורות אקטואלי 26.06.21 12:33 37
     הקברניט לא מהלל את הנאצים, הוא מספר את הסיפור הסובייטי מרסו 26.06.21 14:37 43
     לא 2000, אלא שני מיליון. חבל להתקטנן! wwwuser 26.06.21 22:58 76
         2,000 מטוסים סובייטים הושמדו ביום הראשון אקטואלי 26.06.21 23:23 79
  המצחיק הוא שצה'' ל אימץ את תורת הלחימה הנאצית מרסו 26.06.21 14:35 42
     הטרגדיה שהם אימצו גם את דוקטרינת הכיבוש הצבאי על אוכלוסית אויב אזרחית, דבר שהעולם המערבי הפסיק בשנות ה-50 תשבץ 26.06.21 15:39 47
         '' כיבוש'' יש רק במלפפונים חמוצים מרסו 26.06.21 16:52 52
     צה״ל של היום רחוק מזה שנות אור Red Hot 26.06.21 18:47 60
     וזו בדיוק הייתה גם הטעות ביום כיפור, שנכנסו לטווח הנ.מ של הצבא המיצרי אלסטי-7 26.06.21 23:51 91
  אם כבר בח׳׳א הסובייטי של מלחמת העולם השניה עסקינן, אז בו נזכיר את הטנק המעופף KnightRider 26.06.21 18:35 58
     השטורמוביק היה מצוין בסיוע קרקע (כתבתי למעלה), אבל מה שרשום בכתבה קצת מוגזם. הוא לא שיטח את ערי גרמניה... יגאל פת-אל 26.06.21 19:22 61
         צודק, הIL-2 הוא לסיוע קרוב, התכוונתי לIL-4 שהיה המפציף הכבד KnightRider 26.06.21 23:35 81
  תהילת עולם ללוחמי הצבא האדום! אנטיפשיסטן 26.06.21 20:51 62
     לפעמים אני תוהה אם התגובות שלך הן לא פארודיה על שמאל. רנה דקארט 26.06.21 22:05 64
  תודה. הכתיבה שלך מרתקת ברמות אחרות פיצה 26.06.21 20:55 63
     אני לא הקברניט חבר miklo 26.06.21 22:28 66
  הקפצה לשומרי שבת, miklo 26.06.21 22:30 71
     שבוע טוב miklo 26.06.21 22:30 72
         שבוע טוב תודה רבה! דיווח מיוחד 26.06.21 23:42 84
  שבוע טוב ומבורך (: יוסקה 26.06.21 23:26 80
  miklo, תודה רבה לך על ההשקעה, מרתק ומעניין אבי_85 26.06.21 23:49 90

   
   
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
109620 הודעות, 270 מדרגים, 444 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:28   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה. הסד''כ ומספר הקורבנות במבצע הזה - בלתי נתפסים. לקריאה נוספת (מעבר לויקיפדיה...) - הציצו בגליון 'מערכות'  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לציון 70 שנים למבצע (השבוע, לפני עשור), החל בעמוד 40: https://din-online.info/pdf/mr437.pdf


https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%91%D7%A6%D7%A2_%D7%91%D7%A8%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A1%D7%94



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:32   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. נ.ב עודכן סרטון של הטור הקודם (לא היה באשכול)  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3910192,00.html



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
109620 הודעות, 270 מדרגים, 444 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:46   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תודה, מוטב מאוחר :)  
בתגובה להודעה מספר 2
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעצר בית
חבר מתאריך 27.11.20
533 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    17:15   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. פעמיים כי טוב  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוניCohen לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
2399 הודעות, 23 מדרגים, 42 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:57   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. הרוסים היו כמו ספוג לריקון כדורי הרובה הגרמנים  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
גם הגרמנים היו בשוק מההקרבה הסובייטית



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Molon labe
חבר מתאריך 21.8.20
33 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    14:58   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. זה מה שכתוב בו ויקיפדיה!!??  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
בצד ברית המועצות הייתה אמריקא עם כלכלה ראשונה בעולם ,האימפריה בריטית .זה בערך מתאגרף במשקל זבוב נגד מייקל טיסון.פלא שהגרמנים יחזיקו כל כך הרבה זמן .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלי2108 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
3236 הודעות, 23 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    17:58   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. אשכול מעניין מאוד. רק מעניין אותי מדוע כשאני מעלה אשכול על מלחמת  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
לבנון, מלחמת יום הכיפורים, ומלחמת ששת הימים זה נחסם לי באופן קבוע.
ממתין לתשובת המנהלים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
1836 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:36   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. אצלינו זה כמו הצבא האדום, במידה מסויימת..  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
32747 הודעות, 301 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:34   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כמה טעויות נוראיות ומהותיות שפשוט מזלזלים בהיסטוריה ! למה לך (קברניט) לכתוב דברים שאין לך הבנה בהם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מציע לחברים שאוהבים ספר לקרוע את "בוקע הקרח" של סובורוב.


צבא האדום נפרס לאורך חזית המערבית לא בגלל הסיפור שהובא כאן ! אלה בגלל סיבות אחרות .

סטאלין ידע , על פי כל הערכות מודיעין שצבא הגרמני בדרך לפלוש לברית המועצות. נעשו הכנות בהתאם , צבא האדום הובא לחזית במסווה של אימון רוחבי של כל הארמיה . הסיבה להבאת הצבא לקו החזית הייתה הכנה
למכה מקדימה שברית המועצות ניסתה להנחית על הוורמאכט. זה הגיע לרמה שאפילו כל שדות המוקשים ,
כל בולמי השיריון פורקו והוזזו מקו הגבול על מנת לאפשר
לצבא האדום לשטוף את קו הגבול מערבה .


היטלר הבין את תרגיל שסטאלין עשה לו וניסה לשדר עסקים כרגיל בכל רמות הקשר בין המדינות .
היטלר ידע שהוא חייב להקדים את צבא האדום ולהנחית
מכה מקדימה . להיטלר באותה העת לא הייתה כל כוונה
לפלוש לברית המועצות מסיבות רבות , את ברית המועצות הוא השאיר לאחר מכן , הוא היה עסוק בכתישת בריטניה .

ההימור של היטלר היה כנגד כל הסיכויים , והוא הצליח (הצליח ל 4 שנים)


לכתוב על סטאלין ולא להזכיר את מייסדי המפלגה , את מייסדי צבא האדום , ואת חלקו הרב של טרוצקי (ימח שמו) ברצח המונים זאת בורות .


ברית המועצות הייתה מוכנה דיה למדינה שרק נוסדה
וניסתה להקים את כל מוסדותיה .
ההון האנושי של ברית המועצות , נחישות ואהבת המולדת
שיחקו תפקיד עיקרי בעצירת מכונת ההשמדה הנאצית.

לברית המועצות היו אחלה מהנדסים , ומהנדסי מטוסים
בפרט. ( זכיתי לבנות דגמים מוטסים של מטוס מיג 3
עם מוט כנפיים 3 מטר , ודגם של פוליקרפוב פה 2 עם מוט כנפיים של 4 מטרים )


כמה שזה ישמע נוראי , אבל ללא יד ברזל באותה העת
ברית המועצות הייתה נופלת כטרף קל בידי הנאצים ( סטאלין סירב לשחרר את בנו משבי גרמני תמורת קצין גרמני ברם גבוה).
סבי עליו השלום נפצע קשה בקרבות סטרלינגרד.
וכן חילקו להם רובה אחד על 2 חיילים , ומאחוריהם
עמד קצין אן ק וי דה עם מכונת יריה. היה מספר שכאשר
מפקדם היה יוצא מהשוחה וצועק אחרי הסתער , לא היו שומעים את כדורי הירי ואת הפצצות מסביב , רק שאגה
מפחידה לאורך כל קו החזית .. שאגה של אורההההההההההה



[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אסטריקס ושות' לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.11.14
13121 הודעות, 123 מדרגים, 241 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:46   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אי אפשר לכתוב על זלזול בהיסטוריה ושתי שורות אחר כך להביא את סוברוב כתורה מסיני..  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
109620 הודעות, 270 מדרגים, 444 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:49   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. ויקיפדיה: סברתו נדחתה על ידי רוב גדול של ההיסטוריונים העוסקים בתחום, והוא הואשם גם בזיוף ובהטעיה במקורות שהביא  
בתגובה להודעה מספר 5
 

לטובת מי שפחות מכירים: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8_%D7%A1%D7%95%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%91



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אסטריקס ושות' לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.11.14
13121 הודעות, 123 מדרגים, 241 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:51   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תרשה לי להוסיף על דבריך גם את הדיון בפוסט הבא (ובתגובות!):  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158264006499227&id=646594226



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
32747 הודעות, 301 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:59   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. שאלת תם , למה לדעתך מאודסלי צודק ?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  
הרי נכון להיום אין ממש הוכחה שאחד הכיוונים ההיסטוריים
יקבע כגורם הראשי וכאסמכתא היסטורית לדברים .
סובורב מביא פן אחר (למרות שכן אני סולד מהעובדה שהוא מציג את סטאלין כגאון טאקטי) , פן שמעורר דיון


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אסטריקס ושות' לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.11.14
13121 הודעות, 123 מדרגים, 241 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:14   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. עם הסיפא אני מסכים. לגבי כל השאר, אומר בכנות שאני לא בקיא בסוגיה. אני כן מכיר את עמדת רוב החוקרים ואת הביקורת  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
שקיימת על סוברוב ובין השאר על מתודות המחקר שלו. זה לא מבטל אותו לחלוטין אבל בווודאי שאי אפשר לקבוע את המסקנות הכי קיצוניות שלו כאמת היסטורית. לכל היותר- השורה האחרונה שכתבת..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
32747 הודעות, 301 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:50   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. דבריו של סובורוב נכתבו על מחקרים רבים לאורח השנים במיוחד אחרי הורדת מסך הברזל.  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
ההיסטוריה זה לא רק הנהוג במיינסטרים כי ככה זה נקבע.


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
37430 הודעות, 60 מדרגים, 97 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:54   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אתה מן הסתם מכיר את ה''טיפול'' של סטאלין במתכנני המטוסים המעולים שהיו לו  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 25.06.21 בשעה 16:01 בברכה, אחד האדם
 
לגבי טייסים- אכן היו לרוסיה גם טייסים מעולים - למשל גיבור ברית המועצות פופושקין.
חלקם השתתפו במלחמת קוריאה ועשו לאמריקאים צרות צרורות.
גדלתי על הספר "הטייס הקטע" הרוסי אלכסיי מרסייב. נחישות, אופי חזק. אהבת הטיסה.
לגבי המלחמה- ככל שההסטוריה מתארת את הסיפור, מה שניצח את הגרמנים היה גנרל חורף הרוסי. פסק הזמן הזה איפשר לרוסים לבנות את הכוח מחדש במקביל לפגיעה בלתי נסבלת בגרמנים שלא היו מצויידים לחורף כזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
32747 הודעות, 301 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:06   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. סטאלין לאחר המלחמה החזיר את כל המהנדסים מהגולג למוסקבה ונתן להם משרדי פיתוח , אגב גם קורולוב הוחזר  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 25.06.21 בשעה 16:24 בברכה, popay
 
באותה הצורה מהגולג .

צריך להבין מה הייתה חלקם של בריה , טרוצקי ,
והגמד הרצחני בנושא של גולגים ואסירים פוליטיים.


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
37430 הודעות, 60 מדרגים, 97 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    17:33   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. הרוסים יכלו להיות מספר 1 בתכנון מטוסים מתקדמים במלחמת העולם ה2  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
הגולאג עצר את זה..
ביריה לא פעל בריק כידוע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
argon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.12.18
2149 הודעות, 18 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    06:32   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  93. בקרוב אצלינו  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זראטוסטרא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.7.14
5264 הודעות, 21 מדרגים, 31 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    19:37   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אכן כן , החורף הרוסי שיתק את האופנסיבה הגרמנית .  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
משוריינים נתקעו , ואף טנקי הענק "טייגר" שקעו בשלג.
החיילים הגרמנים לא הסתגלו לקור העז הרוסי , ולא תפקדו כראוי , מה שהחיילים הרוסים רגילים לזה.
היטלר ימ"ש לא למד מכשלון נפוליון , וזו היתה טעותו הגדולה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
196 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    21:10   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. שום ''סבא כפור'' - החורף ב-41 היה רגיל לחלוטין ואף רך מהממוצע.  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם
חבר מתאריך 15.1.15
37430 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:09   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. חילוף מזג האויר תפס את הגרמנים לא מוכנים  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
כשחושבים על זה זה אפילו מוזר קצת כי בגרמניה ידעו חורף מהו..
בתכלס החורף הזה היה קריטי עבור הנאצים באותה מידה שהיה קריטי עבור הרוסים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.8.15
4618 הודעות, 41 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:00   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. עצירת הנאצים בחזית המזרחית והדיפתם התאפשרה בגלל שלושה דברים:  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
1. העמידה האיתנה של האנשים הרוסים מול הנאצים בהירואיות מדהימה ולא אנושית. בייחוד בלניגרד וגם בסטלניגרד.

2. החורף הרוסי האיום והתארכות קווי האספקה של הנאצים למרחקים בלתי אפשריים מבחינה לוגיסטית.

3. החל מ1942 נכתשה אירופה על ידי חילות האויר של המערב, מה שפגע אנושות ביכולת הייצור הגרמנית ובסופו של דבר להפסד שלהם בחזית המזרחית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
marko
חבר מתאריך 19.2.08
9156 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    20:21   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. החורף הרוסי עצר את הדהירה של הגרמנים. הכלים שלהם נתקעו בבוץ  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
ואם זה לא מספיק אז הם נלחמו בכל כך הרבה חזיתות מערב, מזרח, צפון, דרום(צפון אפריקה)
כך שלא היה להם סיכוי גבוה להצליח במלחמה הזאת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    09:19   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. כרגיל שטויות  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  
החורף הרוסי עצר את הדהירה של הגרמנים. הכלים שלהם נתקעו בבוץ

תלמד אם יש קור - אין בוץ
בשביל לכתוב על דברים כל כך גדולים ומורכבים כמו מתקפה גרמנית על ברה״מ ב 1941 ושלב ראשון של מלחמה בין ברה״מ וגרמניה צריך ידע והבנה בהרבה מאוד תחומים וזה שאתה סתם זורק מספרים כמו 10 אלף מטוסים זה שטויות
כי מדובר בשטח של מדינה הכי גדולה בעולם
לדוגמה בארץ שהיא מדינה בין הכי קטנות בעולם
יש אלפי כלי טייס שונים בשרות חיל אוויר והרבה יותר מתקדמים ממטוסים של שנות ה 40 מאה 20
צריך להבין שגרמנים תקפו והם ריכזו כוחות במספר מקומות ובמקומות האלה היה להם יתרון גדול גם מספרי וגם איכותי וגם יתרון בניסיון קרבי שהם רכשו באירופה לפני זה
אז לכתוב פרופגנדה אתה יודע אבל הרבה הבנה אין לך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    13:39   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. הבוץ עצר את המתקפה הגרמנית. זו עובדה. סוסים, שהיו עיקר התובלה הגרמנית, נתקעו בבוץ  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
המתקפה חודשה רק לאחר שהקרקע קפאה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    14:16   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. יש לך חוסר הבנה בסיסי ביותר  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
המתקפה גרמנית הייתה צריכה להסתיים הרבה לפני בוץ וחורף המטרה הייתה להשמיד צבא סובייטי בחודשים הראשונים מתחילת המלחמה כמו שזה היה בצרפת בפולין ומקומות אחרים
זה שרוסים יצליחו להחזיק מעמד עד לגיוס כללי ברוסיה זה הסיבה להפסד של גרמניה במלחמת עולם 2
ושום בוץ ושום קור לא קשורים כאן כי זה הסברים פשוטים לאנשים שלא מבנים כלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    16:24   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. מה שהציל את הרוסים היה המבצע ביוגוסלביה שגזל מהגרמנים חודשיים. וש7ב. חבל על הויכוח. החורף עצר את הגרמנים  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
חבל שאתה מפקפק בעובדה היסטורית שמגובה בדוחות של הגנרלים הגרמנים בזמן אמת.

כל מה שאתה חושב לא רלוונטי. כן תכנון לא תכנון. שורה תחתונה, הגרמנים נכנסו לסתיו הבוצי שעכב את ההתקדמות ולאחר מכן, חיילים קפאו, השמן קפא בטנקים. אלה עובדות שרין עליהן עוררין.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    17:35   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. יש ספר של גודריאן  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
ממליץ לך לקרוא
בספר גודריאן כתב על איזה קרב קרוב למוסקבה
שהוא בה לשדה וראה חיילים גרמנים הרוגים
והוא הבין שסיבה להפסד הייתה עליונות של אויב
ומה אתה רוצה שגנרלים ידווחו שהם לא מסוגלים לנצח?!
גנרלים תמיד מדווחים שיש סיבות כאלה ואחרות לכישלונות
אחרי חורף 1941 היה קיץ 1942 אבל גרמנים לא ניצחו משום מה
אז באמת חבל שאתה מספר לי דברים בנאלים ביותר שאני מזמן כבר שכחתי
בשביל להבין מה קראה בשלב ראשון של המלחמה צריך לקרוא הרבה מאוד ספרים וללמוד הרבה מאוד חומר
האמת שזה שווה
שיהיה לך בהצלחה חבר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
5912 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    18:40   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. אתה מדבר על צבא נפוליאון, לא הרכבות של הנאצים  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
196 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:51   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. זאת לא עובדה אלא שקר. בוץ הכי גרוע ברוסיה באוקטובר. אוקטובר 1941 הוא חודש נצחונות הכי גדולים של הגרמנים מעולם  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.7.14
15299 הודעות, 330 מדרגים, 654 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:21   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. שלום וברכה !  
בתגובה להודעה מספר 75
 

ראספוטיצה .


למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
marko
חבר מתאריך 19.2.08
9156 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:47   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. מניח שהתכוונת לתגובה שלך  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
אולי בברית המועצות מלמדים אחרת..
זה מופיע בלא מעט מקורות במערב, ואם זה לא מספיק יש גם תמונות

https://www.google.com/search?q=German+troops+struggle+to+move+through+the+Russian+muddy+roads&sxsrf=ALeKk03Ve0sbKM4rSP1w9kgEBt_kSO0wZA:1624736409808&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=Ok3ruebqGbcvqM%252CfipsbgPOApQSHM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kTJYRar7YmRXp-7tP7ZumpPH8GwDw&sa=X&ved=2ahUKEwi0qL3khrbxAhW-wAIHHb28ChgQ9QF6BAgWEAE#imgrc=Ok3ruebqGbcvqM

"תלמד אם יש קור - אין בוץ"
אתה צוחק על עצמך אני מניח...


ומי דיבר על כלי טייס? שאר התגובה שלך לא קשורה למה שכתבתי, אתה יורה סיסמאות ותעמולה סובייטית לכל עבר בלי קשר לנאמר,תנוח(או תניח לבקבוק..)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:19   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. אני חוזר ואומר לך  
בתגובה להודעה מספר 74
 
  
אם יש קור אין בוץ
מי שאומר אחרת הוא ליצן
כי אין בוץ בלי מים וקור מינוס לא חשוב כמה
לא יהיה בוץ
אם אתה אפילו על זה מתווכח אז אין על מה לדבר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
marko
חבר מתאריך 19.2.08
9156 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:40   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. מילא מקורות לא מספקים, אבל גם תמונות לא מספיקים לתעמולה הסובייטית  
בתגובה להודעה מספר 77
 
  
אתה עושה מעצמך צחוק

אני יודע שאין מה להתווכח עם תמונות, לכן יש את הסמיילי המצחקק, אבל יותר מתאים לך כזה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:48   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  89. מה תמונות?! מתי הם צולמו??? איפה הם צולמו?  
בתגובה להודעה מספר 83
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.06.21 בשעה 23:56 בברכה, Red Hot
 
התמונות אולי מתחילת סתיו כאשר טמפרטורה יכולה להיות פלוס 10 או פלוס 15 אפילו
ברוסיה אפילו בקיץ יכולים להיות גשמים מאוד גדולים והצפות אפילו אבל בחורף אין שום בוץ כי כל טמפרטורה מתחת ל אפס מקפיה מים(אם אתה יודע)
לדוגמה כאן:


אפשר להגיד שזה חורף 1941 ומי שלא מבין יגיד שזה נכון
אבל כל מי שמבין יודע שמדובר בטנקים שהיו לגרמנים בסוף מלחמה.... ואיפה זה צולם באמת?!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
196 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    21:59   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. שלושה מיתוסים משוללי יסוד עובדתי  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
1. "העמידה המדהימם" - מיתוס תעמולה סובייטית. עובדה - 6.3 מיליון חיילים סובייטיים נפלו בשבי - שזה יותר מכל השבויים בכל ההיסטוריה הכתובה של המין האנושי ביחד !!!
מתוך המספר הבלתי-נתפס הזה כ-900.000 הפכו לסייענים של הנאצים ולחמו בשורות הוורמאכט - כלומר, ערקו לצד האוייב.
עכשיו נשאל - וכמה היו עריקים גרמנים שערקו לסובייטים?
23.
לא 23 אלף, אלא 23 חיילי ורמאכט בכל 4 שנות מלחמה.
שלא לדבר על הבריחה ההיסטרית ב-1941 וב-1942 כשתוך שבועות בודדים "הרוסים הגיבורים" זרקו במנוסתם את כל כלי הנשק שלהם וכמעט את כל שטחי החלק האירופאי של ברית המועצות.

2. החורף הרוסי לא היה איום ובאיזור מוסקבה באוקטובר=נובמבר 1941 לא היה יותר "נורא" מחורף גרמני מצוי בצפון גמרניה. למשל, ב-7 בנובמבר 1941 במוסקבה היו -4 מעלות - לא בדיוק סיבה ל"הקפאת שמן בטנקים" של הגרמנים.

3. ההשפעה האסטרטגית של הפצצות גרמניה על-ידי אנגלו-אמריקאים לא ניכרו לפני אמצע שנת 1944, כשגורל המלחמה הוכרע ממילא בחזית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
25325 הודעות, 225 מדרגים, 433 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    00:37   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אז אם הכל היה דבש ותותים עבור הגרמנים - מה גרם להם להפסיד?  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
196 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    12:22   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. נחיתות קיצונית במשאבים אנושיים וחומריים מול בנות הברות  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
להזכירך,
נגד גרמניה לבדה, שעוד הייתה צריכה להקצות דיוויזיות שלא היו לה בשביל להגן על בנות הברית הכושלות שלה כאיטליה ורומניה, נלחמו:
1. האימפריה הבריטית - שהתפרסה אז על 1/5 משטח העולם;
2. ברית המועצות - שהתפרסה אז על 1/6 משטח העולם;
3. ארצות הברית של אמריקה, שכלכלתה אז הייתה יותר גדולה מכל כלכלות שאר העולם "ביחד* !!!

במאה העשרים משאבים תעשיתיים ואנושיים קבעו הכול.

פלא אמיתי שהנאצים עוד החזיקו מעמד כמעט 6 שנים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
25325 הודעות, 225 מדרגים, 433 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    16:26   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. אוקיי  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    17:42   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. איזה אימפריה בריטית?  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  
צבא בריטי הפסיד לגרמנים באירופה
צבא בריטי שהיה יותר גדול הפסיד ליפנים על אופניים שנלחמו בלי טנקים ומטוסים
בסינגפור ואיפה הם לא הפסידו?
כלכלה של ברה״מ בטוח לא הייתה הכי גדולה בעולם ואפילו לא קרוב לזה
כל באירופה עבדה לטובת גרמניה
וגם נלחמה יחד עם גרמניה
צבאות של
הונגריה
רומניה
פינלנדיה
איטליה
צרפת
ספרד
היו שותפות במלחמה נגד ברה״מ
יפן הייתה גם בצד גרמני



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    09:09   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. איזה שטויות אתה כותב  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
עכשיו נשאל - וכמה היו עריקים גרמנים שערקו לסובייטים?
23.
לא 23 אלף, אלא 23 חיילי ורמאכט בכל 4 שנות מלחמה.

רק גנרל פאולוס וכל הקצינים שלו בסטלינגרד זה כבר יותר ממספר הזה
וגם דברים אחרים זה שטויות
בתחילת מלחמה היה 3 מיליון חיילים שנפלו בשבי המספר הזה הוא גרמני כלומר כולל סתם גברים שהוא לקחו למחנות מכפרים בשטח שהם כבשו
זה מספר גדול אבל גם כל הצבא פולני נפל בשבי בלי לעשות כלום וגם צרפתים עם כל הצבא שלהם תוך שבועיים וכל מדינה אחרת
מה שקשור לשיתוף פעולה עם נצים אין בזה משהו מיוחד כי המלחמה עבור רבים היה המשך למלחמת אזרחים ברוסיה ורבים מאוד באמת רצו לנקום בקומוניסטים אי אפשר להגיד שהם בגדו ברוסיה הם בחרו צד רק בשביל לנצח משטר של סטלין



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Molon labe
חבר מתאריך 21.8.20
33 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    16:44   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. אתה חושב שכולם טיפשים כאן ואנחנו לא יודעים מה ההבדל בין ערכים שבויים?  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
עד סוף 1941 בערך שלוש מיליון ערכו או נפלו בשבי .יש גם מספרים יותר גבוים .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    17:49   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. ומה אני כתבתי?  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
3 מיליון שבויים לפני שאתה תוקף מישהו תבדוק
אבל פרשנות שלך וכל מני אנשים אחרים לזה
ופרשנות שלי הם שונות לגמרי
קודם כל פולין וצרפת יחד עם צבא בריטי נפלו תוך שבועות בודדות כלומר כל צבאות האלה ומדינות נפלו כי לא היה ב 1941 דרך לנצח גרמנים לגרמניה הייתה צבא הכי טובה בעולם והייתה טכנולוגיה ניהול מלחמה שלא הייתה לשום מדינה אחרת
בנוסף ואני כתבתי את זה המלחמה הייתה המשך של מלחמת אזרחים ברוסיה כי הרבה אנשים שלא היה להם אפשרות לנצח משטר סובייטי חשבו שיש כאן הזדמנות והצטרפו לגרמנים נגד קומוניסטים
היו רבים שלא עברו צד אבל גם לא רצו להיות בצד קומוניסטי
אז על תחשוב שרק אתה חכם ויודע תמיד יש מישהו שיודע קצת יותר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    13:40   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. לא מדויק. החיל הגרמני לא היה מצויד בבגדי חורף. ראה דוח של גודריאן בנושא.  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    14:21   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. תקשיב הם בחרו זמן ומקום להתחיל מלחמה  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
וזה שהם כן היו מצויידים או לא היו מצויידים לא מעניין אף אחד
בגלל זה גם רוסים לא היו מוכנים למלחמה כי ברוסיה ידעו שגרמנים לא מוכנים למלחמה בחורף וכלכלה גרמנית לא מוכנה למלחמה גדולה וגרמניה מפסידה מלחמה בשתי חזיתות תמיד
בגלל כל זה ועוד צבא רוסי היה בשלב שינוי והם גם לא היו מוכנים
אז לא צריך סיפורי סבתא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    15:00   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אלה עובדות ולכן זה מעניין 😃  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    15:22   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. איזה עובדות?  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
אין שום עובדות בטח לא בדברים שאתה כותב
כאשר צבא רוסי נלחם במלחמת חורף בפינלנדיה
וגובה שלג היה 4 מטר וטמפרטורה הייתה מינוס 30 כולם אומרים צבא רוסי היה חלש
אבל רוסים ניצחו מלחמה בפינלנדיה והם גם לא היו מוכנים למלחמה בחורף והיו יחידות בלי בגדי חורף ונשק לא היה עובד בטמפרטורה קיצונית וכו.
כאשר גרמנים מפסדים מלחמה - זה רק בגלל בוץ
אבל מלחמה הייתה 4 שנים פלוס
כל הזמן היה בוץ וחורף?!
רק אנשים פרימיטיבים יכולים לקבל הסברים כאלה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    16:28   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. אתה רציני? ההתאוששות הנאצית תמיד היתה באביב (עד לקורסק). קרא על הצבא הגרמני בסטלינגרד  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  
אינספור עדויות על כך שחיילים קפאו, לא היה להם לבוש מתאים (יש מכתב מפורסם של גודריאן שמתלונן על חוסר בציוד חורף), לעומת הלבוש של החייל הסובייטי. אפילו המדים הסוביטים היו לבנים (למעט גדודי העונשין שהולהש7 השחור) לעומת הלבוש הכהה הגרמני



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    17:55   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. אני רציני מאוד  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
בסטלינגרד גרמנים היו מקוטרים והכל היה חסר להם גם אוכל
נו אז מה כך נלחמים ומנצחים
ואתה מסביר הכל מאוד פשוט היה חסר כאן היה חסר שם בגלל זה הפסידו
גם לרוסים לאורך כל המלחמה היו חסרים דברים
למה על זה אתה לא מדבר?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
1836 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:47   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  87. זה נכון מאוד. הלוחמים הסיבירים מהרי אורל וקאוקז עשו שמות בצבא הגרמני  
בתגובה להודעה מספר 50
 
  
הגרמנים לא ידעו איך לאכול אותם. היו מצטיינים בלחימת שלג. מדים וכלבים ומזחלות.
החיילים הגרמנים קיבלו הוראה ללבוש את המכנסים הפוך בכדי שיוכלו לעשות קקי בלי להוריד את. מכנסיים. כי אם היו מורידים מכנסיים זה היה סכנת נפשות בשיבלם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.8.15
4618 הודעות, 41 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:35   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. קצת עובדות:  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
1. העמידה בלניגרד היתה מעבר לדמיון אנושי. הויכוח על זה מטופש ולא הגיוני, לא ידוע לי על שופ דבר שישווה לזה.

2. החורף הרוסי היה בהחלט איום, והדיווחים בזמן אמת מהחזית המזרחית מלאים בבעיות שנגרמו מהקור. כתבתי שזה היה החורף פלוס התארכות קווי האספקה, שזו היתה הבעיה הגדולה של הגרמנים גם בחזית המזרחית וגם באפריקה.

3. הפצצות בעלות הברית ב1942 באירופה היו עצומות. בריטניה תקפה את אזורי התעשיה של גרמניה יותר מעשר פעמים עם אלפי מפציצים כבדים ב1942. קצת היסטוריה לא תזיק. האמת היא שבשנת 1944 העליונות האוירית של חילות האויר של המערב היתה כל כך מוחלטת שהם טסו כמעט ללא התנגדות, אבל גם ב1942 ו1943 ההפצצות היו מדהימות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:42   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. כבר כאן יש חוסר ידע והבנה  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  
העמידה בלניגרד היתה מעבר לדמיון אנושי. הויכוח על זה מטופש ולא הגיוני, לא ידוע לי על שופ דבר שישווה לזה.

אפילו במשפט נירנברג הגרמנים לא נשפטו על לנינגרד.... כי התברר והיום זה ברור מעבר לכל ספק שמשטר סובייטי היה יכול לשלוח אוכל לעיר דרך עגם שצמוד לעיר גם בחורף וגם בקיץ
הבעיה שקומוניסטים פשוט לא שלחו כלום וגם לא פינו אנשים מעיר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מחשבה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 23.8.15
4618 הודעות, 41 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:54   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  92. מי דיבר על הקומוניסטים? דברתי על לוחמי לנינגרד.  
בתגובה להודעה מספר 85
 
  
הם עמדו בצורה מעוררת השתאות. מה שהקומוניסטים אולי יכלו לעשות זה עניין אחר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
imyoni לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.6.12
4273 הודעות, 68 מדרגים, 134 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    20:40   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. אין כמעט אנשים במדינה שקראו את הספר  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
לידקול

מבצע ברברוסה היה מתקפת מנע של הגרמנים,,,היטלר ידע שאם הוא לא תוקף,אז הרוסים יתקפו אותו.

אפילו רומל ביקש ממנו להקדים את המכה המקדימה לאפריל,,,



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נאפו
חבר מתאריך 23.11.15
496 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    08:21   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. מרתק ומעניין!  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
תודה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
1836 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:43   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. אכן לחימה הרואית של חיילי ברית המועצות  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
כמובן טרוצקי הרשע שקדם לסטלין.
אך סטלין בגד בכל הגנרלים שהיו לו..
לזכותו יאמר שאחרי כמה ימים שהיה מושבת מקריסה כללית, הוא ניהל את מערכה באופן הירואי

ראשית, נוהל "אדמה חרוכה" .כל הכפריים קיבלו הוראה ללכת אחורה ולשרוף את כל השדות שלהם. לנאצים לא ישאר דבר.
2. ייצור ותיעוש מטורף של טנקים ותחמושת. באותה עת יצא הטנק t62 כלי שהפתיע מאוד את הנאצים.
3. החזיר גנרלים נהדרים כמו ג'וקוב שניהל לו קרבות שאף אחד לא חלם. אפ כי במחיר גבוה מאוד של לוחמים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אסטריקס ושות'
חבר מתאריך 19.11.14
13121 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    15:44   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מרתק כמו תמיד. תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:30   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. בהחלט. בכיף  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:03   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. בחודש ראשון של המלחמה חיל אוויר גרמני איבד 1300 מטוסים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אז לא צריך לזלזל ולא בשר אצר גרמנים אלה חיילים וקצינים ונשק רוסי
אחרי כמה ימים מפתיחת מלחמה רוסים הפציצו ברלין וערים אחרות של גרמניה
רוב המטוסים שהושמדו הושמדו על הקרקע בגלל נסיגה מהירה של צבא חוסר דלק או בעיות אחרות
בקיצור כרגיל יש דברים נכונים והרבה פרופגנדה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלכס מהכרמל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.2.14
12462 הודעות, 211 מדרגים, 408 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:13   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. שני הסבים שלי לחמו בשורות הצבא האדום כך שזה נושא די קרוב ללבי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש להזכיר כי מפקד חיל האוויר הסובייטי לפני המלחמה היה הגנרל היהודי יעקב סמושקביץ'. הוא נעצר שבועיים לפני תחילת המלחמה והוצא להורג ב-1941. כמו כן, ליטביאק לא הייתה יהודיה, לפי מה שאני יודע.


ליצירת קשר alexmehakarmel at gmail


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
32747 הודעות, 301 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:14   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. הרבה סבורים שליטביאק לא הייתה יהודיה  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
1836 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:48   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  88. הסבים שלך לוחמי החופש. גיבורים  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
cabrital לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.9.08
4487 הודעות, 36 מדרגים, 71 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:19   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. מרתק ומעניין כרגיל! תודה!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


תן מבלי לזכור, קבל מבלי לשכוח!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
20111 הודעות, 122 מדרגים, 240 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    16:25   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. תודה רבה !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:29   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. בבקשה חבר  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Ethics 4 All לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.12.14
3031 הודעות, 47 מדרגים, 94 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    17:06   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. שבת שלום מיקלו היקר ותודה על ההשקעה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


הזוי הקטע שכמה מיליוני אזרחים מנסים להשתלט בכוח על מדינה של 15 שופטים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:29   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. שבוע טוב ובכיף  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
16563 הודעות, 224 מדרגים, 442 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    17:09   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. הקברניט- אחד הטובים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תודה רבה לך
שבת שלום


מאחל ומייחל שיהיה היום- יום שמח לעם ישראל, לארץ ישראל ולכל החפץ בטובתם באמת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:28   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. שבוע טוב :)  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בתמוז תשפ''א    20:41   25.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. מרתק כרגיל 👍 ל I16, היתה היסטוריה גם במלחמת האזרחים בספרד. שם כונה ראטא (עכברוש)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מוכר לותיקים מאיתנו הודות לדגם הנייר המדויק שלו מבטאון חיל האוויר 😃

הרוסים קראו לו חמור קטן

כמובן שהרוסים התעלו לאחר מכן, התעשיה שלהם ייצרה המוני מיג 3, איל 2 (שטורמוביק) שהיה יעיל ביותר בסיוע לכוחות קרקע.וכמובן לבושקין 5 (LAG 5 ).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רנה דקארט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.6.09
49967 הודעות, 218 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    00:57   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. שווה לזכור גם שאלמלא ההצלחה הגדולה של הגרמנים בתחילת המתקפה חלק גדול מהשואה הייתה נמנעת  
בתגובה להודעה מספר 0
 

הטיהור האתני של היהודים התרחב למימדי ענק רק מאז מבצע ברברוסה 1941, שכן רוב אזור "תחום המושב" ההיסטורי שבו ישבו רוב היהודים ממזרח אירופה היה בשליטת ברה"מ עד יוני 41.

המשפחה של סבי נקלעה לסיטואציה הזאת גם ב1941 משום שהיא הייתה בכפר על הגבול שבין פולין לאוקראינה כיום והייתה בשליטת ברה"מ. סבי נשלח כילד להרי אוראל בעוד שכל משפחתו נרצחה כשנה לאחר השתלטות הנאצים ומשתפיהם האוקראינים על האזור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
60224 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    12:33   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. מה הרעיון בכתבה שמהללת את הצלחת הנאצים? עדיף לתרגם את הערך מהוויקיפדיה האנגלית, שיותר אמין ועם מקורות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
למשל כתוב שם שביום הראשון חוסלו 2,000 מטוסים סוביטים
Axis and Soviet air operations during Operation Barbarossa

https://en.wikipedia.org/wiki/Axis_and_Soviet_air_operations_during_Operation_Barbarossa


##עד לאחרונה כל החלטה אנטי-ישראלית הייתה באשמת אנטישמים, ומעתה רק לפיד אשם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
5617 הודעות, 44 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    14:37   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. הקברניט לא מהלל את הנאצים, הוא מספר את הסיפור הסובייטי  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
וחוץ מזה, טקטיקות הלחימה הנאציות עד 43' היו גאוניות. גם צה" ל אימץ אותם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
196 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:58   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. לא 2000, אלא שני מיליון. חבל להתקטנן!  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 26.06.21 בשעה 23:12 בברכה, wwwuser
 
ב-22 ביוני חיל האוויר הסובייתי איבד כ-850 מטוסי קו ראשון מתוך כ-8300.
מתוכם 561 הושמדו על הקרקע - כי הטייסים ברחו והשאירו את המטוסים בשדות תעופה.

כמחצית האבדות הסובייטיות (420 מתוך כ-850) ב-22 ביוני נזקפות לדיוויזיה אווירית אחת (ה-9) שמפקדה פשוט ברח בבהלה מזרחה כ-6 שעות לאחר תחילת המלחמה - בלי שמטוס אחד שלו הושמד לפני כן. פקודיו ברחו אחריו.

המטוסים נשארו בבבסיסים שלהם, הגרמנים שלחו שני חיילים עם ג'ריקאן של בנזין שהעלו אותם באש.
מפקד הדיוויזיה, גנרל אוויר בן 28, נשפט במוסקבה והוצא להורג.
זה הסיפור, *ולא* "הפתעת הפלישה", עליה באזורי גבול ידע כל איכר פולני או אוקראיני.
שכן א"א "להסתיר" הכנות לפלישה של צבא של 5 מיליון חיילים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
60224 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:23   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. 2,000 מטוסים סובייטים הושמדו ביום הראשון  
בתגובה להודעה מספר 76
 
  
On the opening day, Axis counter-air operations succeeded in destroying 2,000 Soviet aircraft, and gaining air superiority.


##עד לאחרונה כל החלטה אנטי-ישראלית הייתה באשמת אנטישמים, ומעתה רק לפיד אשם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
5617 הודעות, 44 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    14:35   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. המצחיק הוא שצה'' ל אימץ את תורת הלחימה הנאצית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
האירוניה ההיסטורית במלוא התגלותה. צה" ל נלחם בדיטת ה" בליץ קריג". התקדמות מהירה מאוד אל שטח האויב, תנועה ואש ותפיסת שטחים תוך המשך התקדמות ובנוסף תקיפת שדות התעופה וצי המטוסים של האויב כדי להשיג עליונות אווירית והכרעה ( כמו ביום הראשון של מלחמת ששת הימים)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
74744 הודעות, 325 מדרגים, 619 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    15:39   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. הטרגדיה שהם אימצו גם את דוקטרינת הכיבוש הצבאי על אוכלוסית אויב אזרחית, דבר שהעולם המערבי הפסיק בשנות ה-50  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  
אין טעם בכיבוש כזה אלא אם אתה מתכוון לגרש את כולם או לאזרח את כולם
יש הרבה דברים שמדינת ישראל לא שינתה כבר עשורים שלמים, כמו שירות צבאי חובה, המונופולים וההסתדרות שסוחבים את המדינה לאחור


תם עידן נתניהו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
5617 הודעות, 44 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    16:52   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. '' כיבוש'' יש רק במלפפונים חמוצים  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Red Hot לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.19
10245 הודעות, 42 מדרגים, 41 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    18:47   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. צה״ל של היום רחוק מזה שנות אור  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
1836 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:51   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  91. וזו בדיוק הייתה גם הטעות ביום כיפור, שנכנסו לטווח הנ.מ של הצבא המיצרי  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  
טעות שעלתה ביוקר. כ 400 טנקים נשרפו שם.
כותב על זה בהרחבה "שאזלי" הרמטכל המצרי בספרו "חצית התעלה"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
5912 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    18:35   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. אם כבר בח׳׳א הסובייטי של מלחמת העולם השניה עסקינן, אז בו נזכיר את הטנק המעופף  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ואת המפציץ ששיטח את ערי גרמניה




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
30598 הודעות, 208 מדרגים, 364 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    19:22   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. השטורמוביק היה מצוין בסיוע קרקע (כתבתי למעלה), אבל מה שרשום בכתבה קצת מוגזם. הוא לא שיטח את ערי גרמניה...  
בתגובה להודעה מספר 58
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KnightRider לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.4.15
5912 הודעות, 43 מדרגים, 86 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:35   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. צודק, הIL-2 הוא לסיוע קרוב, התכוונתי לIL-4 שהיה המפציף הכבד  
בתגובה להודעה מספר 61
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנטיפשיסטן
חבר מתאריך 28.4.20
2316 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    20:51   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. תהילת עולם ללוחמי הצבא האדום!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
za stalina!
za marksism leninsim!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רנה דקארט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.6.09
49967 הודעות, 218 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:05   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. לפעמים אני תוהה אם התגובות שלך הן לא פארודיה על שמאל.  
בתגובה להודעה מספר 62
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיצה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.12.19
1953 הודעות, 14 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    20:55   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. תודה. הכתיבה שלך מרתקת ברמות אחרות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


בתאריך 25/3/20 בג"ץ ביטל את הדמוקרטיה. ישראל נמחקה מרשימת המדינות הדמוקרטיות


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:28   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. אני לא הקברניט חבר  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:30   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. הקפצה לשומרי שבת,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
4937 הודעות, 24 מדרגים, 47 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    22:30   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. שבוע טוב  
בתגובה להודעה מספר 71
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דיווח מיוחד
חבר מתאריך 16.6.21
116 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:42   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. שבוע טוב תודה רבה!  
בתגובה להודעה מספר 72
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסקה
חבר מתאריך 31.7.14
15299 הודעות
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:26   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. שבוע טוב ומבורך (:  
בתגובה להודעה מספר 0
 

יישר כח על הנתינה .


למה בן השפחה אותי יירש ,ונשארתי עני אביון ורש


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבי_85 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.13
48173 הודעות, 151 מדרגים, 262 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בתמוז תשפ''א    23:49   26.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  90. miklo, תודה רבה לך על ההשקעה, מרתק ומעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות