גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #706074 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 706074        
just say
חבר מתאריך 1.4.12
6514 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:08   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הפיזיולוגיה מוכיחה: גירושים מקורם באָנוֹכִיּוּת ואילו זוגיות מאריכת ימים יסודה בזוּלָתָנוּת | מחקר מעמיק ורב שנים מגלה כיצד חיים באושר  

 
  
ידיעה זו הובאה באמצעות פורום עיתונות זרה

תחקיר האנטלנטיק

אֲדוֹנִים וַאֲסוֹנוֹת
בכל יום של חודש יוני, החודש העממי ביותר לנישואין בין חודשי השנה, כ-13,000 זוגות אמריקנים יגידו: "כן." ויתחייבו למערכת יחסים למשך כל ימי חייהם שתהיה מלאה בחברות, הנאה, ואהבה שייקחו אותם הלאה, ועד לסוף ימיהם על פני האדמה.
להוציא את זה שעבור הרוב, הסוף קצר בהרבה וכלל לא מאושר. רובם המכריע של הנישואין נכשלים, ונגמרים בגירושין או בפירוד, או נקלעים למרירות וחוסר תפקוד. מתוך עשרה נישואים רק שלושה מתוכם נמשכים כזוגיות בריאה ומאושרת כפי שמציין הפסיכולוג 'טיי טשירו' בספרו "המדע של ה-באושר ובעושר" שיצא לאור מוקדם יותר השנה.

חוקרים במדעי החברה החלו לראשונה במחקרם על מוסד הנישואים בכך שערכו תצפיות בשנות ה-70 בתגובה למשבר הגדול שאירע אז. זוגות נשואים החלו להתגרש בצורה חסרת תקדים. מודאגים מההשפעה שתהיה לגירושים אלו על ילדים מאותם נישואים הרוסים, החליטו החוקרים להביא זוגות כאלו למעבדה, לצפות בהם מקרוב, ולהחליט מהם המרכיבים של מערכת יחסים בריאה ויציבה. האם כל משפחה הרוסה הייתה אומללה בדרכה שלה כפי שטען הסופר 'לב טולסטוי' או שנישואים שעלו על שרטון חולקים כולם משהו רעיל במשותף?
הפסיכולוג ג'ון גוטמן היה אחד מאותם חוקרים. במשך ארבעת העשורים האחרונים חקר אלפי זוגות, כשמטרתו, לפענח מה גורם לנישואים להצליח. לאחרונה יצא לי לראיין את גוטמן ואת אשתו ג'ולי, אף היא פסיכולוגית בעיר ניו יורק. יחד, הזוג המפורסם מנהל את מכון גוטמן לזוגיות יציבה. מכון זה מוקדש כולו לסיוע לזוגות הנמצאים במערכת יחסים, לבנות ולתחזק מערכות בריאות ואוהבות על בסיס מחקרים מדעיים.

גוטמן החל באיסוף ממצאיו החשובים ביותר בשנת 1986 כשהקים יחד עם עמיתו למחקר 'רוברט לבנסון' את 'המעבדה לאהבה' באוניברסיטת וושינגטון. השניים הכניסו למעבדה זוגות נשואים וצפו בהם בזמן ששוחחו אחד עם השנייה. יחד עם צוות חוקרים, חיברו השניים את הזוגות לאלקטרודות וביקשו מהם לדבר על מערכת היחסים שלהם, כיצד נפגשו, מריבה גדולה שהייתה ביניהם, ועל זיכרון חיובי משותף אחד. בכל אותו הזמן מדדו האלקטרודות את זרימת הדם, קצב הלב, וכמות הזיעה אצל הנבדקים. לאחר מכן נשלחו הזוגות לביתם ונקראו שוב לאחר 6 שנים כדי לראות אם הם עדיין יחד.

מהנתונים שנאספו, הפריד גוטמן את הזוגות ל-2 קבוצות עיקריות: 'האדונים' ו-'האסונות'. האדונים עדיין חיו יחדיו באושר 6 שנים לאחר מכן. האסונות לעומתם נפרדו, או חיו במערכת יחסים רעילה וכרונית. כשנתחו החוקרים את הנתונים שנאספו על הזוגות, הבחינו בהבדלים ברורים בין האדונים לאסונות. האסונות אמנם נצפו רגועים במהלך הראיונות אך הפיזיולוגיה שלהם סיפרה סיפור אחר לגמרי. קצב הלב וזרימת הדם שלהם היו מהירים, ובלוטות הזיעה היו פעילות. גוטמן גילה כי ככל שהזוגות היו פעילים יותר פיזיולוגית בבדיקות המעבדה כך התדרדרו מערכות היחסים שלהם עם הזמן.

אך מה עושה כאן הפיזיולוגיה? האסונות הראו את כל הסימנים לעוררות של 'הילחם או ברח' בזוגיות שלהם. עבור גופם, ניהול שיחה כשישבו אחד ליד השנייה, היה כאילו הם ניצבים בפני חיית טרף חשופת שיניים. אפילו כשדיברו על היבטים נעימים או שגרתיים במערכות היחסים שלהם. הם היו בכוננות לתקוף או להיות מותקפים. זה גרם לדופק שלהם לנסוק, והפך אותם לאגרסיביים אחד כלפי השנייה. כל אחד מבני הזוג יכל לדבר על שגרת יומו, אך בעל קוצף במיוחד יכל לומר לאשתו: "מדוע שלא תתחילי לתאר את שגרת יומך, זה לא ייקח הרבה זמן."

האדונים לעומת זאת הראו עוררות פיזיולוגית נמוכה. הם חשו רגועים ומחוברים כשהיו ביחד, במה שתורגם להתנהגות חמימה ומחבבת גם כשרבו. זה לא שלאדונים היה כיסוי פיזיולוגי טוב יותר מהאסונות, אלא שהם יצרו אקלים של אימון וקרבה שהפכו את שניהם לרגישים ונוחים יותר.
גוטמן רצה לדעת עוד על הדרך בה יצרו האדונים את תרבות האהבה והאינטימיות, וכיצד האסונות החריבו אותה. במחקר-המשך שנערך בשנת 1990, הוא עיצב מעבדה בקמפוס האוניברסיטה שתראה כמו מקום התבודדות עם לינה וארוחת בוקר. לשם הוא הזמין 130 זוגות טריים לבלות את יומם וצפה בהם בזמן שעשו את מה שזוגות עושים בדרך כלל בחופשה: בישול, ניקיון, האזנה למוזיקה, אכילה, שיחוח, ובילוי יחד. במחקר זה חשף גוטמן תגלית מכרעת – אחת שעומדת בלב הסיבה לכך שמערכות יחסים מסוימות משגשגות, בעוד האחרות נחרבות.

לאורכו של היום, היו הזוגות שולחים "בקשות חיבור", להם קורא גוטמן, "הצעות". לדוגמא, נגיד שהבעל חובב ציפורים והבחין פתאום בחוחית (ציפור שיר קטנה) מעופפת לה בחצר. הוא אולי יאמר לאשתו, "תראי את הציפור היפהפייה הזאת בחצר." הוא לא רק מגיב על גילוי הציפור, אלא מבקש את תגובתה של אשתו, סימן להתעניינות או תמיכה מצידה בתקווה ליצירת קשר.
לאשתו, יש כרגע בחירה. היא יכולה להגיב בלהפנות אליו את הראש, או בלסובב אותו הצידה. למרות ש"הצעת" הציפור עשויה להיראות מטופשת ומינורית, היא למעשה עשויה לגלות הרבה על בריאות מערכת היחסים. הבעל חשב כי הציפור הייתה מספיק חשובה כדי להכניס אותה לשיחה. והשאלה היא האם אשתו מכבדת ומכירה בכך.

בני זוג שהפנו את הראש לעבר השותפים שלהם, וקיבלו את "ההצעה", גילו עניין ותמכו בה. אך אלו שסובבו את הראש, כלל לא הגיבו או הגיבו בקצרה והמשיכו לעסוק במה שעשו כמו צפייה בטלוויזיה או קריאת עיתון. לפעמים הם אפילו הגיבו בעויינות ואמרו משהו כמו: "תפסיק להפריע לי, אני באמצע לקרא."

ליחסי הגומלין של "הצעות" אלו הייתה השפעה עמוקה על בריאות הזוגיות. זוגות שהתגרשו לאחר 6 שנים הפנו את ראשם "להצעות" אלו רק ב-33 אחוזים מהזמן. הזוגות שהיו יחד לאחר שש שנים, הפנו את ראשם "להצעות" 87 אחוזים מהזמן, ו-9 מתוך 10 הפעמים תמכו בצרכים הרגשיים של בני הזוג.

הֲלַךְ רוּחַ
על ידי התבוננות ביחסי גומלין מסוג זה, יכול גוטמן לחזות בוודאות של 94 אחוזים האם זוגות, עניים או עשירים, חסרי ילדים או עם ילדים, בעל ואשה או חד מיניים, ייפרדו, יישארו יחד אך לא יהיו מאושרים, או יחיו יחד באושר ועושר מספר שנים לאחר מכן. הרבה מזה מגיע מהלך הרוח אותו מביאים הזוגות למערכת היחסים. האם הם מביאים נדיבות וטוב לב, או בוז, שיפוטיות, ועוינות ?
"האדונים אוחזים בהרגל תודעתי." – הסביר גוטמן בראיון. "כשהם בסביבה חברתית, הם מחפשים דברים עליהם יוכלו לומר את המילים: 'תודה לך'." הם בונים את התרבות הזאת של כבוד והערכה בכוונה תחילה. האסונות לעומתם מחפשים בסביבה החברתית את הטעויות של בני זוגם.
לא מדובר רק בסריקת הסביבה. אומרת ג'ולי. זה האם אתם סורקים את בני הזוג שלכם בחיפוש אחרי הטעויות, או בחיפוש אחרי נקודות הזכות, האם אתם עוסקים בביקורת או במתן כבוד.

'בוז' הוא הגורם מספר אחת שמפריד זוגות. בני זוג שמתמקדים בשיפוטיות על בני זוגם מפסידים כ-50 אחוזים מהדברים הטובים ששותפיהם עושים. הם רואים שליליות אפילו כשאינה שם. אנשים המגישים לבני זוגם כתף קרה, מתעלמים בכוונה מבן או בת הזוג או מגיבים בצורה מינימלית, פוגעים בזוגיות בכך שגורמים לבן הזוג לחוש בלתי נראה וחסר ערך. כאילו אינו שם. אנשים אלו הורגים לא רק את הזוגיות אלא גם את יכולתם של בני הזוג להילחם בנגיפים ובסרטן. רשעות היא המוות של מערכות יחסים.

'טוב-לב' לעומת זאת מדביק זוגות יחד. מחקר עצמאי של מכון גוטמן הראה כי טוב לב (יחד עם יציבות רגשית) הוא המדד החשוב ביותר לסיפוק ויציבות בחיי נישואים. טוב לב גורם לכל אחד מבני הזוג לחוש מקובל, מובן, ואהוב.

ישנן שתי דרכים לחשוב על טוב לב. אפשר לחשוב על זה כתכונה קבועה: או שיש לך את זה או שאין לך. או שאתה יכול לחשוב על טוב לב כשריר. אצל אנשים מסוימים שריר זה באופן טבעי חזק יותר מאשר אצל אחרים, אך הוא יכול להתחזק אצל כולם עם פעילות גופנית. האדונים נוטים לחשוב על 'טוב-לב' כשריר. הם יודעים שעליהם לאמן אותו בכדי לשמור על כושרו. הם יודעים, במילים אחרות, כי מערכת יחסים טובה דורשת עבודה קשה ומתמשכת. בפרט כשבן הזוג מביע צורך ואת לחוצה, עייפה, מוסחת, אז מגיע טוב הלב ואת מקבלת את "ההצעה" ומפנה את הראש לעבר בן הזוג.
הרגעים הקשים ביותר לתרגול טוב לב הם כמובן בזמן מריבה. אך זהו גם הזמן החשוב ביותר. לתת לתוקפנות ולבוז ביטוי בזמנים כאלו, עלול לגרור נזק בלתי הפיך למערכת היחסים. טוב לב אינו מונע מלבטא את הכעס, אך הוא קובע כיצד לבטא אותו. תוכלו להטיל את החנית על בן או בת הזוג, או שתוכלו להסביר מדוע אתם כועסים.
האסונות יצאו ששים ושמחים לקרב ויטילו את החניתות. "את מאחרת, מה דפוק אצלך, את בדיוק כמו אמא שלך." האדונים יגידו, אני מצטער שאני מציק לך בקשר לאיחורים הקבועים שלך, ואני יודע שזאת לא אשמתך. אך תדעי שזה ממש מרגיז אותי שאחרת שוב."


במחקר אחר משנת 2006, החוקרת הפסיכולוגית 'שלי גייבל' ועמיתיה הכניסו זוגות צעירים (בוגרין) למעבדה כדי לדון באירועים חיוביים אחרונים מחייהם. הפסיכולוגים רצו לדעת כיצד יגיבו בני הזוג לבשורות טובות אחד של השנייה ולהיפך.. הם גילו שבאופן כללי, זוגות הגיבו בארבע דרכים שונות להם קראו: הרסני-בלתי פעיל, הרסני-פעיל, בונה-בלתי פעיל, בונה פעיל.
נאמר שבת הזוג קיבלה לאחרונה את הבשורה המרגשת כי התקבלה לבית ספר לרפואה. והיא אומרת: "התקבלתי למקום הלימודים שהכי רציתי מכולם".
אם בן הזוג שלה הוא הרסני-בלתי פעיל הוא יגיב יתעלם מהאירוע ויגיב במשהו כמו: "לא תאמיני לחדשות הגדולות באמת: אתמול זכיתי בחולצת טי מגניבה."
אם בן הזוג שלה הוא בונה-בלתי פעיל הוא היה מגיב להודעה שלה בחצי פה. "זה ממש יפה מותק." תוך כדי שהוא מתכתב עם חבריו ברשת חברתית כלשהיא.

אם בן הזוג שלה הוא 'הרסני-פעיל' הוא מקטין את עוצמת הרגע בכך שהיה אומר: "את בטוחה שתוכלי לעמוד בלימודים הקשים האלו? ומה לגבי העלויות? בית ספר לרפואה זה עסק יקר כל כך."
ולבסוף בן הזוג שהוא 'בונה-פעיל' – הוא היה מפסיק מעיסוקיו ושמח מעומק ליבו על הבשורה. "וואו מדהים. מזל טוב. מתי גילית שהתקבלת, הם התקשרו אלייך? מה תלמדו בסמסטר הראשון?"


רוּחַ הַנְּדִיבוּת וְהָאַהֲבָה
במחקר המשך שנערך באותה שנה, עקבו החוקרים אחר הזוגות, וגילו כי ההבדל בין אילו שחיו עדיין יחד לבין אלו שנפרדו הייתה 'תגובה בונה-פעילה'. אלו שהפגינו התעניינות אמיתית בבני הזוג שלהם, נטו להישאר יותר יחד. במחקר זה גילו החוקרים כי 'בונים-פעילים' היו קשורים גם לאיכות מערכת היחסים ולאינטימיות רבה יותר בין בני הזוג.

ישנן סיבות רבות מדוע מערכות יחסים לא מצליחות. אך אם מחפשים את המניע, לעתים קרובות הוא היעדר טוב לב. כשלחצי היום יום מתחילים להיערם עם הילדים, קריירה, חברים, החותן והחותנת, והסחות דעת רבות אחרות, זוגות עשויים להשקיע פחות במערכות היחסים שלהם ולתת לכל הפגמים הקטנים ביניהם לצוף, ולקרוע את מערכת היחסים ביניהם. במרבית הנישואין, רמות הסיפוק יורדות דרמטית בשנים הראשונות. אך בקרב בני זוג שלא עסוקים רק בלשרוד, אלא בלחיות באושר יחד במשך שנים על גבי שנים, רוח הנדיבות והאהבה נושאת אותם קדימה והלאה.

קרדיט ל-MrW על הכותרת

מקור
https://www.theatlantic.com/health/archive/2014/06/happily-ever-after/372573/


מי שמאמין מנצח


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אור החיים הק' - כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם. זה המתכון היחידי לאושר ואריכות ימים ERKA 30.06.21 10:12 1
  הרי זה ברור מאליו. מזל שחקרו את זה. Galgal 30.06.21 10:14 2
     כדאי לקרוא את כל המאמר פיניקית 30.06.21 10:17 4
         זה פשוט ''להיות בן אדם טוב לב'' - אבל לא כל אחד יכול לבצע 4X6GX 30.06.21 10:41 12
  מעניין תודה חןוחסד 30.06.21 10:16 3
  מענין מאוד. מוגש היטב. תודה. שאפו. ירושלמי ציוני 30.06.21 10:21 5
  רק כדי לחדד את הכותרת.. הבעיה היא לא בגירושים עצמם אלא במה שמוביל לגירושים איזי מהחונטה 30.06.21 10:24 6
     +1 סגול88 30.06.21 10:37 10
  מאושר עם בן זוגי קרוב ל25 שנים FAO 30.06.21 10:27 7
     אחלה יציאה! איזי מהחונטה 30.06.21 10:28 8
     איזה כיף Mrs M 30.06.21 13:49 36
     אני וזוגתי עוד מעט 20 שנה. תיזהר שלא נעקוף אותכם😉 asafros2 30.06.21 14:23 41
  אני מניח שבמקור הם בוודאי כונו - Masters and disasters :) פויקה 30.06.21 10:36 9
     מי שיכול לתמצת אודה לו עושים חיים 30.06.21 10:39 11
         אמ;לק - כשהב״ז מפנה את תשומת ליבך למשהו - זה סימן לרצון בשיתוף. הקדש את תשומת הלב, ותמוך. אלפקה-מן 30.06.21 11:19 15
             תודה לך  עושים חיים 30.06.21 11:34 17
             +הקשב מתוך כבוד ועניין שנותן ערך לשני. לא סתם מלמ 30.06.21 11:57 20
  ברוך הרב אשלג שאמר את זה בפירוש consilium_322 30.06.21 10:56 13
  מהכתבה משתמע שמדובר בזוגות ייחודיים המורכבים דווקא מגבר ואשה intelligent 30.06.21 11:14 14
  טעות. הפיזיולוגיה היא התוצאה לא הסיבה. Big Joe 30.06.21 11:22 16
     בדיקת המדדים הפזיולוגים מובאת כדרך ביטוי ניתנת למדידה של המנגנון fight-or-flight (הילחם / ברח). מלמ 30.06.21 11:54 19
     לא נטען שהיא הסיבה Mr W 30.06.21 19:20 47
  בשביל מידע זה לא צריך תואר ראשון אריה33 30.06.21 11:42 18
  למה השנאה? אהרון5 30.06.21 12:01 21
     שאלת השאלות.כל זוג שנפגש על מדרגות הרבנות פעם אהב מאוד. אמא אווזה 30.06.21 12:11 22
         כמו שאומרים: זו בחירה יומיומית FAO 30.06.21 13:34 32
             בהחלט... אמא אווזה 30.06.21 13:37 34
         כנראה משהו מסתתר באהבה אמיתית אהרון5 30.06.21 13:36 33
     לפי המנגנון הנחקר, אנשים שנוטים יותר למנגנון של הילחם או ברח הם אנשים שמתוך חווית העולם הפנימית שלהם יטו יותר מלמ 30.06.21 12:20 23
         האהבה פורחת? אהרון5 30.06.21 13:33 31
     זה לא ''התרבות''? פרה אדומה 30.06.21 13:13 28
         בטוח התרבות אהרון5 30.06.21 13:30 30
     ממליצה על הספר ''לבסוף מוצאים אהבה'' Mrs M 30.06.21 13:54 37
         יש תקציר? אהרון5 30.06.21 20:35 50
  כן כן... godfrey 30.06.21 12:25 24
  מאמר חשוב מאוד. תודה על הבאתו ותרגומו! jack10 30.06.21 12:35 25
  די נו באמת? חם פה 30.06.21 13:07 26
  מעניין איך זה קשור לאחוז הנמוך של הגירושין יחסית בציבור הדתי והחרדי ביג דילר 30.06.21 13:12 27
     אחד מכלי הניבוי הטובים ביותר לסיכוי לגירושין הוא כיצד רואה את העניין החברה מסביב. גמני 30.06.21 13:54 38
  מבלי לקרוא את כל זה אני יכול להגיד לכם את המתכון לזוגיות מאושרת everlast 30.06.21 13:18 29
  תודה על ההשקעה. המחקר הזה אומר דברים מובנים לגמרי ולכן, לדעתי, הדבר המעניין בו הוא אחר מזה שהוא מציג. גמני 30.06.21 13:48 35
  מעניין מאוד, תודה רבה Mrs M 30.06.21 13:56 39
  חז''ל אמרו את זה במשפט אחד עברי 30.06.21 14:19 40
  הפניתי את ראשי כדי לומר לך הכותב: ''אדוני זה מקסים!'' ידידותי לסובב 30.06.21 14:28 42
  לדעתי ככל שההכרות מתחילה בגיל צעיר יותר וככל שמשך ההכרות לפני החתונה מתארך pingi 30.06.21 14:35 43
  בואו, חברים, האהבה היא כימיה, מתנדפת מאיר פנים 30.06.21 14:44 44
  מעניין מאד שין שין 30.06.21 14:50 45
  תודה רבה. מאמר מעניין מאוד ומחכים. כדאי לקרוא את כולו. מנסה אולי לענות לשאלה, מהי אהבה? האדם החושב 30.06.21 14:51 46
  רוצה להודות לך על התרגום הנהדר וההגשה. מסוג הידיעות המעמיקות שמעלות את רוטר לאיכות גבהים. Mr W 30.06.21 19:21 48
     וכמו תמיד הכל בזכותך just say 30.06.21 20:32 49

   
   
ERKA
חבר מתאריך 12.1.21
282 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:12   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אור החיים הק' - כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם. זה המתכון היחידי לאושר ואריכות ימים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Galgal לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.12.17
9805 הודעות, 71 מדרגים, 110 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:14   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. הרי זה ברור מאליו. מזל שחקרו את זה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תודה על ההשקעה בהבאת הדברים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיניקית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.10.13
35683 הודעות, 131 מדרגים, 243 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:17   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. כדאי לקרוא את כל המאמר  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
גם אני כשראיתי את הכותרת חשבתי שאין להם מה לחדש


בערות זה כח!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
4X6GX לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.16
2777 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:41   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. זה פשוט ''להיות בן אדם טוב לב'' - אבל לא כל אחד יכול לבצע  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
בעולם התחרותי אנשים נהפכו גם למתחרים בבית אחד מול השני ונלחמים נון סטופ. האגו והגאווה פוגעים בזוגיות.

יש המון אנשים שאין להם טיפת טוב לב ואמפתיה וכבוד עצמי והם לעולם לא יצליחו בזוגיות הרמונית לטווח ארוך.כמה שלא ילכו לטיפול זה לא יעזור - זה האישיות.


When you're alive they won't care what you said


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
10765 הודעות, 202 מדרגים, 399 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:16   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מעניין תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירושלמי ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.1.13
48144 הודעות, 387 מדרגים, 754 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:21   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מענין מאוד. מוגש היטב. תודה. שאפו.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איזי מהחונטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
27011 הודעות, 89 מדרגים, 133 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:24   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. רק כדי לחדד את הכותרת.. הבעיה היא לא בגירושים עצמם אלא במה שמוביל לגירושים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנשים אנוכיים נוטים לבגוד יותר, לרמות יותר, פחות לטפח את הזוגיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סגול88 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
9571 הודעות, 50 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:37   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. +1  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  


תחשוב טוב, יהיה טוב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.8.18
7932 הודעות, 23 מדרגים, 37 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:27   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מאושר עם בן זוגי קרוב ל25 שנים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


🇦🇪🇮🇱🇧🇭🇴🇲


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איזי מהחונטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
27011 הודעות, 89 מדרגים, 133 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:28   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אחלה יציאה!  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mrs M לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.7.19
1276 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:49   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. איזה כיף  
בתגובה להודעה מספר 7
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
asafros2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.7.07
11683 הודעות, 72 מדרגים, 131 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:23   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. אני וזוגתי עוד מעט 20 שנה. תיזהר שלא נעקוף אותכם😉  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פויקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.12.20
775 הודעות, 6 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:36   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אני מניח שבמקור הם בוודאי כונו - Masters and disasters :)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מקריאה חלקית המאמר נשמע מעניין ומקצועי, אשב עליו בסוף ביום.

תודה


ספר טוב לימי שבוע הספר: כל ספר שמעניין אתכם. לקנות ולקרוא.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עושים חיים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.7.19
765 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:39   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מי שיכול לתמצת אודה לו  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  


אין הפסקת אש בלי הלוחמים סמ''ר אורון שאול, סגן הדר גולדין ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלפקה-מן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
6548 הודעות, 62 מדרגים, 116 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:19   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אמ;לק - כשהב״ז מפנה את תשומת ליבך למשהו - זה סימן לרצון בשיתוף. הקדש את תשומת הלב, ותמוך.  
בתגובה להודעה מספר 11
 

ואם לא - תתגרש 🤔



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עושים חיים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.7.19
765 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:34   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. תודה לך   
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


אין הפסקת אש בלי הלוחמים סמ''ר אורון שאול, סגן הדר גולדין ואברה מנגיסטו המוחזקים בידי חמאס


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ
חבר מתאריך 2.3.21
359 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:57   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. +הקשב מתוך כבוד ועניין שנותן ערך לשני. לא סתם  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
consilium_322 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.11.14
5010 הודעות, 114 מדרגים, 228 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    10:56   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. ברוך הרב אשלג שאמר את זה בפירוש  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
intelligent לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.11.17
14313 הודעות, 167 מדרגים, 334 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:14   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. מהכתבה משתמע שמדובר בזוגות ייחודיים המורכבים דווקא מגבר ואשה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חשש לקמפיין סמוי נגד להט"ב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Big Joe לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.05
178521 הודעות, 404 מדרגים, 457 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:22   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. טעות. הפיזיולוגיה היא התוצאה לא הסיבה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ
חבר מתאריך 2.3.21
359 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:54   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. בדיקת המדדים הפזיולוגים מובאת כדרך ביטוי ניתנת למדידה של המנגנון fight-or-flight (הילחם / ברח).  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mr W
חבר מתאריך 31.1.17
33524 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    19:20   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. לא נטען שהיא הסיבה  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
2748 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    11:42   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. בשביל מידע זה לא צריך תואר ראשון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
58209 הודעות, 243 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    12:01   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. למה השנאה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  

איך אהבה גדולה הופכת לשנאה יוקדת?
את זה טרם פיענחתי.


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אמא אווזה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.15
11427 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    12:11   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. שאלת השאלות.כל זוג שנפגש על מדרגות הרבנות פעם אהב מאוד.  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
מה קורה בדרך בין לבין.
כאחת שנשואה 50 שנה...כן זה הרבה.המתכון הוא: כבוד,חברות,שום דבר לא מובן מאליו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
FAO לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.8.18
7932 הודעות, 23 מדרגים, 37 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:34   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. כמו שאומרים: זו בחירה יומיומית  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  


🇦🇪🇮🇱🇧🇭🇴🇲


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אמא אווזה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.15
11427 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:37   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. בהחלט...  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
58209 הודעות, 243 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:36   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. כנראה משהו מסתתר באהבה אמיתית  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  

שלא תמיד קיים ברגעים הזוהרים המשכרים...
לפעמים כשאדם מאוהב הוא בעצם אוהב את עצמו, ולא באמת את האחר.
בולט מאוד בקנאה. כשהבעל מקנא זה מחמיא בהתחלה, אבל זה מסתיר רכושנות מסוכנת.


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מלמ
חבר מתאריך 2.3.21
359 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    12:20   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. לפי המנגנון הנחקר, אנשים שנוטים יותר למנגנון של הילחם או ברח הם אנשים שמתוך חווית העולם הפנימית שלהם יטו יותר  
בתגובה להודעה מספר 21
 
  
לתגובות של בוז וביקורת כלפי בן/ת הזוג וכשיש ביקורת, בוז והקטנה האהבה פורחת מהחלון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
58209 הודעות, 243 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:33   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. האהבה פורחת?  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  

כן, מהחלון...
אני עדיין לא יכול לומר שיש לי תחושה מלאה שאני מבין לעומק את הדינמיקה.


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
47747 הודעות, 328 מדרגים, 647 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:13   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. זה לא ''התרבות''?  
בתגובה להודעה מספר 21
 


בנט גנב לי את הקול. בוז.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
58209 הודעות, 243 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:30   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. בטוח התרבות  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  

זו תמיד התשובה.
ועדיין צריך להבין מה בתרבות.
טרם הצלחתי לפענח את התופעה המדהימה של מעבר מאהבה גדולה לשנאה יוקדת.


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mrs M לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.7.19
1276 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:54   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. ממליצה על הספר ''לבסוף מוצאים אהבה''  
בתגובה להודעה מספר 21
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אהרון5 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.10.15
58209 הודעות, 243 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    20:35   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. יש תקציר?  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  

איזו תמונה יפה בחתימה...


ההסברה המושלמת: https://normot.000webhostapp.com/hasbaraheb.html


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
godfrey לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.9.13
3976 הודעות, 22 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    12:25   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. כן כן...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה עם להיתיחס למיליון סיבות סביבתיות שמשפיעות? הכי קל להפיל הכל על האדם עצמו. זה לא שזה לא נכון לגבי אנשים אסל סליחה ,להקריב חיים שלך בשביל מישהו שלא ״שם עליך״ לא תודה. עדיף להיות אנוכי ולמצוא מישהו שמתאים לך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
jack10 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.7.09
11576 הודעות, 46 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    12:35   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. מאמר חשוב מאוד. תודה על הבאתו ותרגומו!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חם פה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.6.16
12007 הודעות, 145 מדרגים, 290 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:07   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. די נו באמת?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביג דילר
חבר מתאריך 18.11.20
321 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:12   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. מעניין איך זה קשור לאחוז הנמוך של הגירושין יחסית בציבור הדתי והחרדי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גמני
חבר מתאריך 1.10.14
15069 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:54   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. אחד מכלי הניבוי הטובים ביותר לסיכוי לגירושין הוא כיצד רואה את העניין החברה מסביב.  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
everlast לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.08
1762 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:18   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. מבלי לקרוא את כל זה אני יכול להגיד לכם את המתכון לזוגיות מאושרת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זה הולך ככה: כן, בטח, אין בעיה. כל פעם שהיא אומרת לכם משהו, תשתמשו באחת מהמילים הללו. זה המתכון לזוגיות מאושרת ללא בעיות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גמני
חבר מתאריך 1.10.14
15069 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:48   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. תודה על ההשקעה. המחקר הזה אומר דברים מובנים לגמרי ולכן, לדעתי, הדבר המעניין בו הוא אחר מזה שהוא מציג.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 30.06.21 בשעה 13:56 בברכה, גמני
 
ברור לכל בר דעת שאדם שנמצא בסיטואציה שלא נעימה לו יהיה במצב "ער" יותר. הכוונה לא לעוררות מול שינה אלא לעוררות במובן של מידת הדריכות הפיזיולגית שלו כיוון שבמצבים שלא נעימים לנו, התגובה המיידית היא הכנת גופנו להתמודד עימם.

מבחינה פיזיולגית, השינוי הוא בעיקר בעוררות של המערכת הסימפטטית, ודיכוי המערכת הפראסימפטטית (אבל לא חייבים להכנס ולהבין את זה לעומק כדי להבין את מה שתיכף אכתוב).

השאלה המענינת ביותר לדעתי בדברים מהסוג הזה קשורה בתפיסה החושית שלנו. התפתחות מדע הרפואה הציב בידנו כלים שמסוגלים לחדור (פשוטו כמשמעו) אל תוכו של האדם ולהדגים ולהציג לנו דברים שאנחנו לא רואים בעין. למשל, את קצב הלב ולחץ הדם של היושב מולנו איננו יכולים לראות. א.ק.ג. פשוט יכול "להכנס" אל תוך גופו של היושב מולנו לדגום ולהציג מהו קצב הלב שלו. מד לחץ דם כזה או אחר יכול "להכנס" אל תוך גופו של היושב מולנו ולהציג לנו את לחץ הדם שלו.

השאלות המעניינות בעיני כשקראתי כאן את הכתבה הן האם מתחולל שינוי ביכולת שלנו להבין את מצב העוררות הפיזיולוגית של היושב מולנו? האם היכולת הזו הולכת ומשתנה בגלל גורמים וסיבות שונות?

אתחיל מזה שיש לנו יכולות לא רעות לקרוא את מצב העוררות של העומד מולנו גם ללא אמצעים טכנולגיים שיכולים לדגום מתוך גופו. אנחנו מבחינים בקלות (גם בלי להיות מודעים לכך) בשינוי תדר הקול, בשינוי הבעות פנים, באי שקט מוטורי, בשינוי באופן ההתבוננות שמבצע העומד מולנו ועוד סימנים חיצוניים רבים שמעידים על מצב עוררות אצל אנשים בסביבתנו.

האם זה משתנה בעת הזמנים בגלל שאנחנו הופכים יותר ויותר שקועים במסכים ובפחות ופחות משעות יומנו אנחנו באמת מפנים את כל קשב חושינו לעומדים מולנו? בנוסף, אנחנו הולכים ומתרגלים לסמוך על מכשירים במקום על עצמנו. שעוני כושר למשל שאנשים רבים עונדים מחליפים את התחושה הפנימית של אדם עם עצמו לגבי מצבו כשהוא מבצע פעילות גופנית. זו רק דוגמה קטנה שמראה כיצד אנחנו מוותרים על היכולת הפנימית שלנו לסמוך על תחושותינו ומחליפים אותה באמצעים אחרים. קריאה בפורום כמו רוטר למשל היא דוגמה נוספת מצוינת. חלק גדול מהתפיסה שלנו את האנשים שחיים סביבנו כבר לא מתבססת על מגע עימם פנים אל פנים אלא על התרשמות מאוד מאוד חסרה שמתבצעת ממה שיוצא לאדם מהראש דרך המקלדת. אני בטוח ב 100% שמפגש פנים אל פנים בין חברי רוטר יביא הצלחה של 0% בניסון מצד חברים לנחש מיהו החבר שעומד מולם מתוך הכרותם אותו ברוטר.

מה אנחנו כן עושים עם הקריאה את מצב העוררות של העומד מולנו? זה מתחלק לשלושה תחומים - קריאה אוביקטיבית ופענוח שיש בו חלק אוביקטיבי וחלק סוביקטיבי. הקריאה בעזרת חושנו את הסובבים אותנו היא כביכול אוביקטיבית. יש לנו רצפטורים שונים שמאפשרים לנו לראות, לשמוע, להריח, למשש וכו' והם מגיבים באופן אוביקטיבי לתשדורת הרלוונטית (לכל חוש) שמגיעה מהעומד מולנו שכוללת את התדר שלה, עצמתה, משכה, קצב השינויים בה, וכו'. הפענוח להבדיל מכיל חלק אוביקטיבי (החלק המהיר והאינסטינקטיבי) וחלק סוביקטיבי שבו אנחנו מפעילים עיבוד נוסף, מודע, של המידע במטרה לקבוע סופית מה לעשות איתו וכיצד להגיב לו.

עד כאן הקדמה ועכשיו אחזור למחקר שלמעלה.
המחקר מנתח את המחוות שעושה בן/בת הזוג כלפי בן/בת הזוג. כלומר, באיזה מצב עוררות הוא נמצא ומגיב. אולם, לא סתם נאמר שטנגו רוקדים שניים. השאלה היא לא רק מתוך איזה מצב מגיב הראשון/נה אלא גם, מה עושה הצד השני שאליו ממוענת התשדורת בחלק של העיבוד הסוביקטיבי אצלו. כלומר, האם כשעברת ביו בן זוגך לבין הטלוויזיה (נרשם בסטריאוטיפים של זכר ונקבה סתם לצורך נוחות ולא מתחייב שזה הסדר) והסתרת לו את הגול של רונאלדו, את כועסת חזרה על כעסו עליך על שהסתרת לו? האם כשבן/בת הזוג כעוסים, אנחנו מכילים או שזה הופך גם אותנו לכעוסים ותגובתנו בהתאם. הדינמיקה של הטנגו הזה היא זו שקובעת את יכולתנו לקיים חיים קרובים לאחרים.

לסיכום, בהינתן שאנחנו הולכים וסומכים יותר על טכנולגיה מאשר על עצמנו, הנה הצעה לסטרטאפ שיכול להרגיז הרבה אנשים אבל להפוך ללהיט:
שעון שיקרא מצב עוררות אצל האדם אבל לא יציג את ערכי המדידה לאותו אדם אלא לבן/בת הזוג שחי ומקיים יחסי זוגיות איתו. שעון כזה יספר ויאפשר בקלות לבני זוג שחושבים למשל למסד בינהם קשר לטווח ארוך (נישואים למשל הוא התחייבות משותפת להוצאה כספיג גדולה כמו קנית דירה), מה באמת חושב ומרגיש כלפיהם בן/בת הזוג. זה בהחלט יכול לחסל את הרומנטיקה אבל לפחות לא ישאיר אנשים תקופות ארוכות באשליה שהמצב הוא X בזמן שהוא Y



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mrs M לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.7.19
1276 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    13:56   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. מעניין מאוד, תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עברי
חבר מתאריך 12.1.21
103 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:19   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. חז''ל אמרו את זה במשפט אחד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יבמות סב ע"ב:
ת"ר האוהב את אשתו כגופו והמכבדה יותר מגופו... עליו הכתוב אומר וידעת כי שלום אהלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ידידותי לסובב
חבר מתאריך 31.10.19
506 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:28   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. הפניתי את ראשי כדי לומר לך הכותב: ''אדוני זה מקסים!''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pingi לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.9.14
16891 הודעות, 39 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:35   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. לדעתי ככל שההכרות מתחילה בגיל צעיר יותר וככל שמשך ההכרות לפני החתונה מתארך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הסיכוי לקשר להחזיק יותר . כמובן שככל שחיים בחברה שמרנית יותר הסיכוי שהנישואים גם אם לא יהיו מאושרים יארכו יותר שנים (למרות שחלקם יבגדו)

ככל שהזוגות התרגלו לחיים עם אחרים והיו להם אקסים / אקסיות רבים
אז המח מבולבל, מתחתנים בסופו של דבר מביאים כמה ילדים ולאחר כמה שנים אומרים שלום יפה (או שלא יפה) , שחקנים ואנשי תקשורת לדעתי מחזיקים הכי פחות.
**לא מדע מדויק**



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאיר פנים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.12.14
13513 הודעות, 133 מדרגים, 255 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:44   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. בואו, חברים, האהבה היא כימיה, מתנדפת  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מה שחשוב זה מה שנשאר אח"כ. צריך להיות גמישים ולהוריד את הרגל מהדוושה של האגו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שין שין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
792 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:50   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. מעניין מאד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האדם החושב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.11.08
6610 הודעות, 60 מדרגים, 120 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    14:51   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. תודה רבה. מאמר מעניין מאוד ומחכים. כדאי לקרוא את כולו. מנסה אולי לענות לשאלה, מהי אהבה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההסבר הכי מדויק ששמעתי וממש מתקשר למסקנות המאמר הזה הוא שאהבה = השקעה.
יש להבדיל כאן בין אהבה לבין התאהבות (או משיכה ראשונית) ולכן זוגות שמתאהבים בהתחלה אבל לא משקיעים בהמשך, מאבדים את האהבה ולכן יכולים למצוא עצמם גרושים בהמשך.
ככל שמשקיעים יותר מתקרבים יותר, אוהבים יותר.
ולהיפך, ככל שמשקיעים פחות האהבה ממנו והלאה.
כך למשל, אנחנו אוהבים את הילדים שלנו, כי אנחנו משקיעים בהם כפרויקט חיים (כלומר המאמץ בגידולם יוצר את רגש האהבה).




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mr W
חבר מתאריך 31.1.17
33524 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    19:21   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. רוצה להודות לך על התרגום הנהדר וההגשה. מסוג הידיעות המעמיקות שמעלות את רוטר לאיכות גבהים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
just say
חבר מתאריך 1.4.12
6514 הודעות
יום רביעי כ' בתמוז תשפ''א    20:32   30.06.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. וכמו תמיד הכל בזכותך  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  


מי שמאמין מנצח


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות