גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #709024 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 709024        
Mindless
חבר מתאריך 17.8.14
5839 הודעות
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:05   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מזל''ט ה- RQ-180 מגיח מהצללים כמרכז המהפכה של הלחימה האווירית  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 24.07.21 בשעה 22:21 בברכה, Mindless
 

כשמדובר במטוסי פנטום שהם תוצר של טכנולוגיות קצה וקיימות כביכול רק בצללים, מה שמכונה RQ-180 אין לו תחליף תחרותי בתקופתנו. קיומו של המזל"ט שמתגנב בגובה רב, בעל סיבולת זמן למרחקים , נחשף באופן רשמי. נראה שמשמעות קיומו ותוכנו מתממשות סביב כל צעד ושעל בתכנונו, בנובמבר 2020 הציבור זכה להצצה ראשונה למטוס הזה שהיה קיים מאחורי מעטה של ​​סודיות ורמיזות על תיכנונו במשך למעלה מעשור. זהו הראשון בסדרה בת שלושה חלקים - תוצר של ציד רוחות רפאים שנמשך למעלה משנתיים - המספר את הסיפור ככל שנוכל לחבר אותו של ככל הנראה המטוס הצבאי החשוב ביותר של בדורנו .


מהו "RQ-180?"

ראשית, אין לנו מושג מה יעודו האמיתי של מכונת הטיס המדוברת. השם מגיע מהדיווח של שבוע התעופה על כלי טיס שחלקנו שיערנו שהיה קיים זמן מה. ייעוד ה- RQ-180 הוא פשוט הרחבה רעיונית לייעוד ה- RQ-170 Sentine של לוקהיד מרטין. שתי הפלטפורמות משלימות בצורה כלשהי זו את זו, אך ה- RQ-170 הוא בהחלט הוותיק, נמוך יותר, מכוון יותר טקטית ופחות מתקדם מביניהם. לשניהם עיצובים בעלות כנפיים מעופפות. הם בהחלט יוכלו להשתלב יחד, לפחות במידה מסוימת, אך מעבר לכך, הם אינם קשורים ישירות.

עם זאת, עלינו להתחיל ביסודות - מה המטוס הזה אמור לעשות ולמה הוא קיים?

זו שאלה בלתי אפשרית עבורנו לענות באופן סופי בשלב זה, והפרטים עשויים להשתנות, במקרים מסוימים באופן משמעותי, אך בהסתמך על מספר רב של רמזים, מידע על קוד פתוח, תקדים היסטורי, פערי יכולות, טכנולוגיות מתפתחות, מתמשך יוזמות רכש ופיתוח, התמונה, לפחות כפי שאנו רואים אותה, מתבהרת במקצת.

מכיוון שאנו מבינים כיצד דבר כזה ישתלב במערכת אקולוגית מהפכנית גדולה יותר של לחימה ורשתות הפנטגון בונה בשקט, ניתן להגדיר את ה- RQ-180 כפלטפורמת רשת וסיור המסוגלת לחדור והתמודד בעומק המרחב האווירי של האויב. אנו מדברים על מטוס כנף מעופף גדול, בעל שני מנועים, עם כנפיים דקיקות עם זרימת למינרית. העיצוב הכללי שלו מונע בעיקר על ידי דרישות מתקדמות ביותר, פס רחב, בעל היבט כללי בקושי בגילוי (חמקנות). הכוונה היא לטוס בגבהים גבוהים מאוד במרחב האווירי המתוכנן, בגובה 70,000 רגל או מעבר לכך, לפרקי זמן ארוכים מאוד מבלי שזוהה.

חשוב לציין שבעוד שצד הסיור של מערך המשימה שלו מקבל את כל תשומת הלב, אנו מאמינים כי יכולתו הפוטנציאלית של ה- RQ-180 לעבוד כצומת רשת עילית ושער מידע חשובה אף יותר מיכולות שנגענו בהם יותר מדי השנים.

בואו נשבור את שתי מערכי המשימה הללו בנוגע למה שהפלטפורמה הזו יכולה להביא לשולחן ומדוע יכולותיה יהיו כה חשובות באופן קריטי.

יכולות בגובהה הטיסה, סיבולת זמן הטיסה ויכולת הפקת המידע

רק בגלל שאתה יכול לבנות ולפרוס מטוסים כמו B-21 Raiders, F-22 Raptors, F-35 Lightnings, וכלי טיס קרב בלתי מאוישים מתקדמים , מטוסי קרב בלתי נצפים נמוכים (חשאיים) שיכולים לעבוד להפיל את הגנות האוויר של האויב או התגנב לעברם לחלוטין בכדי להעביר מכות הרסניות ליעדים קריטיים - אין זה אומר שתוכל למנף את הכוחות הללו עד למקסימום פוטנציאל. מטוס ה- F-117 Nighthawk, מטוס חמקן המבצעי הראשון בעולם, לא סיפק כמעט שום מידע בזמן אמת לטייס שלו. פשוטו כמשמעו, הם היו מכוסים בתוך בועת חמקנות של המטוס , מנותקים מהסביבת המלחמה והפיצוצים סביבם.

תכנון המשימות מבוסס על מחשב מפורט מאוד, שהיה עדכני לחלוטין בעת ​​הצגתו, מינף את המודיעין העדכני ביותר וביצוע זהיר של תוכנית זו היה חשוב לא פחות לשרידות ה- F-117 כמו העיצוב החמקני שלו . תכנון זה כלל גם תיאום מתוכנן מראש בתכנון ביקורתי עם נכסים אחרים, כמו מטוסי לוחמה אלקטרונית, שלצוותי מטוסי ה- F-117 לא הייתה שליטה עליהם במהלך משימותיהם. ברגע שטייס F-117 עבר למרחב האווירי המתוכנן, זה היה רק ​​הם ותוכנית המשימה שלהם, שעד אז התבססה על מידע בן שעות או אפילו ימים. אפילו תקשורת קולית דו-כיוונית לא הייתה קיימת ברגע ש"ניקו "את המטוס כדי למקסם את גלימתו הנראית לעין.

חשוב לזכור כי מטוסי חמקן אינם נראים למעשה לרדאר, אך יכולים להימנע מגילוי כל עוד הם נשארים במרחק מסוים מאיום מסוים. מרחק זה תלוי בתכנון החמקני של המטוס, בהיבט שלו ביחס למערכת האיומים האמורה וביכולות הייחודיות של מערכת האיום. משוואה זו משתנה בתדירות בה פועל פולט האיום וביכולתו של מטוס החמקן למזער את החזרתו כנגד פליטת מכ"ם מסוימת. למרבה המזל, עבור רוב המטוסים החמקניים, הבדל הטווח בין גילוי לסירוגין ליכולת האיום לעסוק בהצלחה שונה בתכלית. כיום, יכולות הלחימה האלקטרונית, כולל מטוסי חמקן על סיפון , כמו גם החיצוניות שלהם שמשחקות חלק גדול בשרידותן.

בלי קשר, מקדימה למהווה והנשק החשוב ביותר שיכול להיות בשדה קרב מודרני נע במהירות רבה הוא המידע… והרבה. מודעות בזמן אמת לאיומים שעלולים להוות סכנה אפילו ממאות קילומטרים משם יכולה להיות ההבדל בין חיים למוות.


מידע שווה ערך להישרדות וקטלניות

מידע בצורת מודעות מצבית בשדה הקרב הוא כעת גם המפתח לשרידותם של מטוסי הקרב, ובמיוחד מטוסים חשאיים שיפעלו באזורי הסיכון הגבוה ביותר. הם צריכים לדעת את כל מה שרלוונטי מה שקורה סביבם כדי שיוכלו לשנות את תכנית המשחק שלהם בזמן אמת, מידע שיכול לכלול הרג של איומים ישירים ככל שהם צצים או לסייע למטוסים אחרים למצוא אותם במהירות ולהרוג אותם לפני שהם מהווים סיכון גדול לנכסים אחרים. במרחב הקרב.

אבל יש תמונה גדולה יותר. שיתוף מידע קריטי על פני אזורים ענקיים באופן שלא יסגיר את עמדות המחוברים לרשת ויכולת מיזוג של כמויות אדירות של נתונים מפלטפורמות שונות ונשלחו לכל רחבי העולם הם המפתחות לזכייה ,המאבק העתידי. זה מאוד מאתגר לעשות עם מטוסי החמקן שפליטת תדרי הרדיו שלהם יכולה להסגיר את נוכחותם באותה קלות כאילו גלימתם החשאית נקרעה לפתע.

מערכות קישורי נתונים קודמות שהן בעלות אופי רב כיווני ולא פותחו עבור פעולות נצפיות (חשאיות), פשוט לא יעשו זאת. ככאלה, פותחו צורות גל חדשות וארכיטקטורות של קישורי נתונים בעלי אופי כיווני ביותר ומשתמשות בטכנולוגיות האנטנה העדכניות ביותר בשילוב שיטות שידור נמוכות של יירוט (LPI) כדי להפוך אותם לכמעט בלתי ניתנים לזיהוי ובעיקר בלתי ניתנים לניתוק.

קישור הנתונים הרב-תכליתי המתקדם של ה- (F-35 MADL) היא המערכת המאומצת לא רק למטוסים המקוריים שלה, אלא גם ל- B-21, וככל הנראה למטוסים חמקניים חדשים אחרים השייכים למשפחת מערכות שיגרמו לקרב אוויר של העבר להראות מוזרים בהשוואה.

MADL יכול לחבר בין F-35, ובעתיד, פלטפורמות חשאיות שונות, יחד ובצורה מאובטחת בטווח הראייה באמצעות רשת דמוית רשת. בדיוק כמו כל מערכת קישורי נתוני קרב המסתמכת על קישוריות קו ראייה, MADL מצוין עבור תצורות של מטוסים הפועלים בקרבת מקום זה, אך יש לו מגבלות גדולות ,כלומר שדה הקרב של מחר יהיה רחב ידיים עם כמויות אדירות של נתונים שנצברו מחיישנים בחלל, על הקרקע, בים ובאוויר, גם בשדה הקרב וגם מעבר אליו, ומאות ואפילו אלפי קילומטרים משם, יכולות איסוף המודיעין האלקטרוני האורגני של ה- F-35 אמנם נהדרות, ול- B-21 ישנו עוד יותר, אך הן מחווירות בהשוואה ליכולת לנצל נתונים ממגוון גדול בהרבה של פלטפורמות ומקוריות מודיעין, לחלקן לא יהיה MADL ולא יהיה בטווח הראייה של מטוסים חשאיים עם מערכת קישורי הנתונים.
חשוב מכך, לא ידרש רק חיבור בצד אחד היכולת להחליף מידע בשני הכיוונים ולהיות בעלת פלטפורמה חשאית הפועלת קדימה כדי לסייע בכלי נשק על מטרה כאשר הנשק הזה עשוי להיות ממוקם מאות או אלפי קילומטרים משם, יהיה מפתח נוסף לניצחון במלחמה של מחר… למשל, F-35 עשוי לזהות יעד להזדמנות, או אולי אפילו למשימה המוגנת בכבדות מדי אפילו עבורו או על כלי הנשק הזמינים שלו כדי לבצע התקפה מוצלחת ממנו . כלי נשק היפרסוני, הממוקם על משחתת שמרוחקת מאות מאות קילומטרים משם, לא יתקשה לנטרל אותו. נתוני המיקוד בזמן אמת שנרכשו על ידי חיישני ה- F-35 יצטרכו על ידי הספינה המשגרת את הנשק ואולי אפילו מועברת אל הנשק ההיפרסוני מכיוון שהיא עושה את גישתה המהירה אל מטרתה. סוג זה של תפיסת השקה מרחוק מבוססת על שיתוף נתונים בחלקים על שטחי קרב עצומים.

נכון לעכשיו, יתכן וזה אפשרי על ידי שרשור של מטוסי MADL יחד על מנת לדחוף מידע שהם אוספים בצורה מאובטחת חזרה לעבר שטח שנוי פחות במחלוקת, וגם נתונים מעבר למיקום. ברגע שהם מחוץ למרחב האווירי שנמצא במחלוקת, ניתן להעביר את נתוני ה- MADL לפלטפורמת שער מידע מאוד חשאיות באוויר, בים או על הקרקע, ואז יכולה לשלוח את המידע לשחקנים אחרים במרחב הקרב ובעולם כולו באמצעות קישור לווין ברוחב פס גבוה.

למרבה הצער, זהו פיתרון גרוע,ובמקרה הטוב, יש לו מגבלות משמעותיות, ופתרון שלא יעבוד באזור מסיבי שנוי במחלוקת, כמו, למשל, האוקיאנוס השקט. באופן אבסורדי זה מתחייב באופן אבסורדי להתחבר לאורך מה שדומה לשרשרת מידע מוגבלת של קו ראייה המורכבת ממטוסים חשאיים הנושאים MADL המשתרעים על פני מאות ואף אלפי קילומטרים, לפני שניתן יהיה לשלוח מידע זה אל נכסי שדה קרב אחרים ומרכזי פיקוד ובקרה. ניתן לומר את אותו הדבר לגבי מידע שנדחק קדימה מאותם מקורות.. מהדרגיים האחוריים למטוסי הלחימה החשאיים במערך. וגם אז, רוחב הפס ככל הנראה יהיה מוגבל, ומעל לכל דבר אחר, השרשרת תחלש.. והחוליה החלשה ביותר שלה עלולה לאבד קשר ואז השרשרת כולה עלולה לקרוס.

הפתרון "EQ-180"


אז מה התשובה כאן? ההגיוני יהיה ה- 'RQ-180', או יותר כמו גרסת 'EQ-180' , אך אנו נמשיך לקרוא לזה RQ-180 לשם הפשטות ולהמשך חלק זה.

ה- RQ-180, ממקומו בגובהה רב מאוד, ועמוק מעל המרחב האווירי של האויב שבו יפעלו נכסים טקטיים חשאיים כמו לוחמים ומזל"טים למטה, יוכל לאסוף את נתוני קישור הנתונים של קו הראייה ממערכות כמו F-35. ו- MADL של B-21, וקישור הנתונים החבוי של ה- F-22 (IFDL). אגב, IFDL לא יכולה לדבר ישירות עם MADL, אך ה- RQ-180 יכול לחבר את הנתונים יחד לפני שהוא מחלק אותם בחזרה לנכסים למטה בצורות גל הקישור הנתונים שלהם. זה יעניק לכל מטוס 'מבט אלוהים' על מרחב הקרב עם הכללת המיקום, הסטטוס ונתוני החיישן הרלוונטיים של כל שחקן.

רמה זו של מיזוג נתונים וקישוריות מגדילה באופן דרסטי את נאמנות המידע העומד לרשות הטייס של כל מטוס או במוח הממוחשב של כל מזל"ט, ובכך מגבירה את המודעות ושיתוף הפעולה, אשר בתורו משפר משמעותית את הקטלניות ואת השרידות. זה גם הופך את החיבור המהימן של דברים כמו נכסים בעלי טיסה נמוכה לכוח הגדול יותר למציאות, שכן שמירה על קו נתונים של קו ראייה עם נכסי טיסה נמוכים אחרים בשטח גבוה יכולה להיות בעייתית מאוד. מה שאולי חשוב עוד יותר הוא שה- RQ-180 יוכל גם לשלוח את כל הנתונים שהוא אוסף ברחבי העולם באמצעות קישוריות לווין עם רוחב פס גבוה.

לכן, לא זו בלבד שהיא תיצור רשת 'פעילה' הרבה יותר טוב. , היא מסוגלת לעבוד עם מידע הזורם חופשי על פני שטח ענק של שטח הקרב, ותשפר במידה ניכרת את יכולות הרשת המצומצמות יותר של רשת MADL ומערכות קישור נתונים שפחות מסוגלות …אך עדיין חשאיות, אלא גם זה יכול להזין את כל המידע הזה בכל מקום בעולם ולקבל ולהפיץ מידע מחדש על שדה הקרב מכל מקום גם כן.

https://rotter.net/User_files/forum/60fc5900677b7640.

דוגמה (חמקנית) דומה, אם כי פחות מתקדמת למושג הכללי זה טסה כיום, אך משימתה אינה קשורה לקשר בין מטוסי החמקנות למרחב האווירי המתוכנן. למעשה, הוא חשוף לחלוטין לפעולות האויב הסמוכות. מה שאנחנו מדברים עליו הוא ה- Battlefield Airborne Communication Node (BACN), מטען שער תקשורת המונע כיום על ידי גרסת EQ-4B של הגלוק הוק ו- E-11A, עליו תוכלו לקרוא הכל במאמר הקודם שלנו.

יכולת היתוך (חיבור) נוספת של קישורי נתונים קיימת היא במערכת ה- Roll-On Beyond Enhancement קו-הראייה, או ROBE, שניתן להתקין בכמה מכליות KC-135 ומאפשרת 'רשת פעילה' עבור קישור 16 ו- SADL). שמשמשים נכסים מדור קודם שאינם חמקנים. זה יכול לחבר מידע ממטוסים עם קישורי הנתונים השונים יחד ולשדר מחדש תמונה משותפת על צורות הגל האישיות שלהם… שוב, זה משפר באופן דרסטי את המודעות למצב ואת הפוטנציאל השיתופי של המטוסים שטסים במרחב הקרב.

הכלי מתנהג כמכפיל הכוח האולטימטיבי, מזל"ט בעל יכולת צפייה נמוכה מאוד עם חבילת שער תקשורת, יאפשר גם למפקדים שנמצאים במרחק של אלפי קילומטרים משם לראות בדיוק מה קורה עם צי המטוסים ה"בלתי נראה "שלהם הפועל במורד שטח מסוכן מאוד . שוב זה יקרה באמצעות העברת 'תמונה' שמתמזגת לחלוטין עם שדה הקרב שנאסף דרך כל הנכסים אליהם מחובר ה- RQ-180. זה גם יאפשר לאותם מפקדים לבצע שינויים בתוכנית הקרב בזמן אמת, ולהעביר פקודות מרחבי העולם באמצעות לוויין ל- RQ-180 ולשחקנים החשאיים למטה באמצעות הסבירות הנמוכה שלהם ליירט קישורי נתונים. בנוסף, אותם מטוסים חמקנים יכולים לנצל עד תום את כל המודיעין בזמן אמת שעל הפנטגון ובעלי בירתם לגייס, ללא קשר אם הוא נאסף על ידי משהו עם קישור נתונים חשאי הנמצא בטווח הראייה שלהם או לא.

במילים אחרות, מטוס רשת RQ-180 ישמש כגשר מידע דו-מסלולי למיניהם, ויגיע הרחק קדימה מחוץ למרחב הקרב כדי לספק תמונת עין אל מרחב הקרב, והפקת מידע מהמטוס החמקני למקבלי ההחלטות העיקריים…תוך שהם מגיעים גם קדימה, עד לאותם מטוסים עם הרבה יותר מידע ממה שהם יכלו לגייס לבד או באמצעות מטוסים אחרים בתצורות שלהם. המוט הגבוה של ה- RQ-180 יספק גם מרחקי קו ראייה מוגדלים בהשוואה למה שיכולות לספק פלטפורמות הלחימה הפועלות הרחק למטה באמצעות מערכות קישור נתונים משלהן.

תומך נחילים

אם לוקחים את זה צעד נוסף קדימה, אתה יכול לראות כיצד יכולת זו יכולה להיות קריטית לשליטה בנחילי רכבי אוויר קרביים בלתי מאוישים (UCAV) באלפי קילומטרים משם. שוחחנו על המציאות המדויקת הזו לפני חצי עשור, והדרישה הזו הפכה לאקוטית עוד יותר מכיוון שעידן הציים הגדולים של מטוסי UCAV חמקניים נמצא סוף סוף באופק. למעשה, אפילו נחילי אמצעי לחימה עצמם ומזל"טים שהוזנקו למטוסים יצטרכו להיות מסוגלים לתקשר בצורה מאובטחת מידע בסיסי מחוץ לנחילם שלהם בעומקם מעל שטח האויב או בזמן טיסה ברמות נמוכות בהן חיבורי קו הראייה הם נושא. RQ-180 יכול לספק יכולות תמיכה קריטיות אלה ויאפשר אפילו למזל"טים או נחילי אמצעי לחימה במידה רבה לשמור על איזושהי שליטה בסיסית של לופ , כגון אישור יעדים להתקשרות או אפילו סתם פיקוח על פעולותיהם הכלליות.


עם כל זה בחשבון, במונחים הבסיסיים ביותר, ה- RQ-180 יכול בהחלט לספק רשת פעילה מאובטחת ביותר על פני המרחב האווירי המתוכנן, ולהשאיר את הפלטפורמות הפועלות בטווח הראייה שלה מחוברות יחד ומחוברות למפקדים מתקני בקרה רחוקים. כתוצאה מכך, המפקדים לא היו רק יודעים, אלא גם שולטים על הקרב ככל שמתפתח.

קיומו האפשרי RQ-180 מפחית גם את הצורך בהתקנת מסופי תקשורת לווייניים מתקדמים על נכסים טקטיים קטנים יותר, והחששות מפני אבטחת רשת והפרצות הנלווים לכך. על ידי הפצת יכולות הלוויין ברוחב הפס הגבוה לשער רשת ותקשורת המקיף גבוה מעל, זה יאפשר גם ייצור מטוסים טקטיים בעלות נמוכה יותר, ביצועים גבוהים יותר ושרידים יותר.

בצד הנחיליים הבלתי מאויישים של , קבענו בפירוט רב כיצד הרעיון ליצור רכב יחיד עם כל היכולת, כמו אופן ההגדרה של מטוסי קרב מודרניים, הוא דרך מחשבה עלומה לפני שנים. הרעיון הזה רק התבהר ככל שעברו השנים. במקום לומר שני מזל"טים בנחיל ..יכולת של תריסר הזקוקים לשאת מערכת סאטקום גדולה, אולי אף אחד לא ידרוש זאת עם RQ-180. קישורי לוויין פשוטים יותר לשליחת מידע בסיסי מאוד ופקודות יכולים לשמש כגיבוי במטוסים אלה, לא יותר מכך.

כשמדובר במזל"טים חשאיים שניתנים לניתוח, אשר נועדו להיות מצויים בסיכון גבוה מאוד שבו הם עלולים ״ללכת לאיבוד״, שמירה על חומרת קישורי נתונים מתקדמים עשויה להיות חיונית לשמירה על הביטחון שדה , על טכנולוגיית התקשורת הטובה ביותר באמריקה. ה- RQ-180 עשוי לסייע בהפיכת הדבר לבלתי רגיל ומנוצח על ידי נטילת הצד הגבוה של ארכיטקטורת התקשורת הדרושה להפעלת מזל"טים אלה.

מפצח נתונים מעופף בעל אינטליגנציה מלאכותית (ai)

עצם ההתמודדות עם כמות הנתונים העצומה שכל אותם נכסים הפועלים קדימה יוכלו לאסוף תדרוש יכולת מיזוג וסינון נתונים מרכזית מתקדמת. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש בבינה מלאכותית ולמידת תוכנה כדי לנפות את כל המידע ולנתח אותו , ואת החשוב ביותר לשלוח אל מערכי הנתונים האוצרים ללקוחות שונים ברחבי העולם ולחזור לשחקנים שלמטה.

למשל, מה ש- F-35 יכול להזדקק מבחינת מידע על מרחב קרב לא יכול להיות זהה למה שמזל"ט סיור עשוי להזדקק או לנחיל של אמצעי לחימה מסתובבים, ולכן אוטומציה של הפצה וסינון של מידע זה תהיה המפתח להפיק את המיטב בשימוש ברוחב הפס הזמין וכדי למזער שידורים. זה חיוני עוד יותר מבחינת שליחת כל המידע שהנכסים האלו אוספים ברחבי שדה הקרב למרכזי פיקוד ובקרה וניצול מודיעין בכל רחבי העולם.

ההתקדמות בתחום המחשוב וטכנולוגיית התוכנה פירושה כעת שרמת עיבוד זו יכולה להתרחש בפלטפורמה עצמה….זה מהפכני מכיוון שמשמעותו שרוחב הפס הלוויני כבר לא יהיה מגבלה ראשונית בכל הנוגע להפצת גושי נתונים קריטיים ברחבי שדה הקרב ומחוצה לו. במילים פשוטות, היכולת לנפות, לסנן, לעבד ולחלק מחדש ערימות נתונים על גבי מטוס ה- RQ-180 עצמו תהיה מהפכנית באותה מידה כמו מסגרת התעופה החדשה שלה. יכולת כזו תאפשר יותר ויותר מידע נחוץ ומסירתו למי שבאמת זקוק לו ובמהירות האפשרית.

זה לא מדע בדיוני. הטכנולוגיה הזו כבר במציאות ועפה על פלטפורמות טקטיות כיום. האופי האסטרטגי של ה- RQ-180 הפועל בתפקיד צומת רשת קריטי הפועל במרחב האווירי המונע ומספר הנכסים המחוברים שהוא יצטרך לשרת בכל זמן נתון, עשוי לגרום ליכולות דומות להיראות מוזרות בהשוואה.



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

במקביל, נעשית עבודה לשימוש בתחנות קרקעיות הרחק מאזור ההפעלה של המטוס בכדי לסייע במצוקת כמויות הנתונים העצומות שהוא אוסף, כמו גם נתונים ממקורות אחרים שעשויים לסייע בהעברתם. אז המושג הזה רואה את עיבוד הנתונים המופץ אל מחוץ למטוס, על ידי מרכזים שנבנו להתמודד איתו בהמוניהם. זה דורש רוחב פס רב של תקשורת, לפחות בכל הנוגע לחיבורים מעבר לקו הראייה, וכלי טיס כמו RQ-180 יכול לספק את זה.

נכתב ע״י Tyler Rogoway

להמשך הכתבה



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מרתק. תודות. Isaac 24.07.21 22:12 1
  מדהים בני מרום 24.07.21 22:12 2
  תודה רבה אבל קשה לקרוא את המאמר ינשוף 24.07.21 22:15 3
     מסכים לחלוטין , אך עדיין המידע מרתק Mindless 24.07.21 22:37 5
         תודה על ההשקעה, חלק מהאנשים לא מבינים כמה קשה זה יכול להיות לתרגם דברים מסוימים Aloni 24.07.21 22:56 6
         תודה על ההשקעה ועל התרגום Tms 25.07.21 00:23 14
  איזה יופי! רק לדמיין!!! מירי 24.07.21 22:35 4
  וואווו הוצלפ 24.07.21 22:59 7
  אבדתי את העיקר אחרי שורה 100 אבל שאפו על ההשקעה. כבוד . lukitus 24.07.21 23:04 8
  יופי של ידיעה דריל מורי 24.07.21 23:28 9
  אם זה תרגום שלך, על אף הקושי בהבנה הטכנית שלי, זה מדהים. קוף ים 24.07.21 23:39 10
  יש לנו עוד הרבה מה לילמוד מהכלים החוצניים or10 24.07.21 23:51 11
     אין כלים חוצנים שידועים לאנושות וודאי לא כאלו שברשותנו -עד מתי- 25.07.21 00:13 12
         הצחקת אותי גם עבמי''ם שצולמו לפני 60 שנה , הם שלנו ? or10 25.07.21 00:24 15
  כתבה יפה מאוד. יש עוד כלי טיס בפיתוח שמרתקים וחשובים אפילו יותר -עד מתי- 25.07.21 00:15 13
  תודה רבה האיש מן הבקעה 25.07.21 00:25 16
  שכנעת אותי לקנות אחד (: ZoroRace 25.07.21 00:59 17
  הוא לא יכול להגיח מהצללים כי אין משהו שיכול להצליל עליו בגובה 70kft פרזיט 25.07.21 01:44 18
  עם כל הנשק הרב של ארהב הם כמעט ולא משתמשים בו והאויב חוגג אריה33 25.07.21 08:44 19

   
   
Isaac לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.12.12
9221 הודעות, 55 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:12   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מרתק. תודות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני מרום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.8.13
8430 הודעות, 31 מדרגים, 49 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:12   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מדהים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ינשוף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.6.14
6256 הודעות, 41 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:15   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה רבה אבל קשה לקרוא את המאמר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Mindless
חבר מתאריך 17.8.14
5839 הודעות
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:37   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מסכים לחלוטין , אך עדיין המידע מרתק  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
מה שגם הקריאה באנגלית נכתבה בשפה מקצועית (בהקשר) ולא סטנדרטית , והנסיון להביא את הדברים הכי נאמן למקור ללא תזות והטיות כנראה שמקשה מעט על הקריאה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Aloni לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.9.19
571 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:56   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תודה על ההשקעה, חלק מהאנשים לא מבינים כמה קשה זה יכול להיות לתרגם דברים מסוימים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
וכמה זמן זה לוקח לפעמים. בנוגע למאמר המרתק, מעניין איזה עוד טריקים יש למטוס הזה בשרוול מעבר להיותו ראוטר מעופף מאוד מתוחכם שיודע לנתח נתונים בזמן אמת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Tms
חבר מתאריך 17.5.21
289 הודעות
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:23   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. תודה על ההשקעה ועל התרגום  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
כייף לקרוא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
6088 הודעות
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:35   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. איזה יופי! רק לדמיין!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הוצלפ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.8.15
2732 הודעות, 35 מדרגים, 70 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    22:59   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. וואווו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תודה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
lukitus לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.10.18
1820 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    23:04   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אבדתי את העיקר אחרי שורה 100 אבל שאפו על ההשקעה. כבוד .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דריל מורי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.19
2401 הודעות, 25 מדרגים, 50 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    23:28   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. יופי של ידיעה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוף ים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.3.15
3566 הודעות, 39 מדרגים, 78 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    23:39   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אם זה תרגום שלך, על אף הקושי בהבנה הטכנית שלי, זה מדהים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כל הכבוד


||אשמח אם תדרגו אותי..|| [:


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
or10
חבר מתאריך 6.7.14
1241 הודעות
יום שבת ט''ו באב תשפ''א    23:51   24.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. יש לנו עוד הרבה מה לילמוד מהכלים החוצניים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

אבל מצמצמים את הפער הענק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
1449 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:13   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. אין כלים חוצנים שידועים לאנושות וודאי לא כאלו שברשותנו  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
כל התמונות והסרטונים שמופצים ברשת (אלו שאינם עריכת וידאו) מתעדים כלי תעופה נסיונים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
or10
חבר מתאריך 6.7.14
1241 הודעות
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:24   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. הצחקת אותי גם עבמי''ם שצולמו לפני 60 שנה , הם שלנו ?  
בתגובה להודעה מספר 12
 

תתעורר ..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
-עד מתי- לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.11.20
1449 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:15   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. כתבה יפה מאוד. יש עוד כלי טיס בפיתוח שמרתקים וחשובים אפילו יותר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האיש מן הבקעה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.1.14
2570 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:25   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZoroRace
חבר מתאריך 2.6.19
94 הודעות
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    00:59   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. שכנעת אותי לקנות אחד (:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרזיט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.16
1521 הודעות, 59 מדרגים, 118 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    01:44   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. הוא לא יכול להגיח מהצללים כי אין משהו שיכול להצליל עליו בגובה 70kft  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ותודה. נהניתי מאוד.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
3195 הודעות
יום ראשון ט''ז באב תשפ''א    08:44   25.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. עם כל הנשק הרב של ארהב הם כמעט ולא משתמשים בו והאויב חוגג  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות