גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #709606 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 709606        
Spike לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
19182 הודעות, 44 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    07:45   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

פייסבוק במגעים כדי להשיק את הארנק הדיגיטלי שלה בישראל  

 
  
ענקית הטכנולוגיה מנהלת שיחות עם רשות שוק ההון לקבלת רישיון; הארנק יאפשר העברת כספים דרך ווטסאפ ופייסבוק, במטבע של החברה; המשוכות: קבלת אישורים בחו”ל ושמירה על הפרטיות

ענקית טכנולוגיה נוספת עשויה להיכנס לתחום התשלומים בישראל: לכלכליסט נודע כי פייסבוק בוחנת השקה של הארנק הדיגיטלי שלה נובי בארץ. נציגי פייסבוק כבר קיימו שיחות עם רשות שוק ההון כדי לבחון את התנאים לקבלת רישיון מתאים לפעילות. בין הצדדים מתקיימות שיחות בעיקר על היבטים צרכניים, ואין עדיין ודאות שיושגו הסכמות לגבי קבלת הרישיון והפעילות. 

במקביל לשיחות עם נציגי רגולציה בישראל מקיימת פייסבוק מגעים עם רגולטורים במדינות נוספות, לקראת השקת הארנק שלה. המטבע בארנק ייקרא דיאם – מטבע שיהיה צמוד למטבעות מובילים כגון דולר ויורו. הארנק הדיגיטלי של פייסבוק, שנמצא עדיין בתהליכי הקמה, אמור לאפשר בשלב ראשון העברת כספים בין אנשים באמצעות המסנג'ר של פייסבוק, דרך ווטסאפ שנמצאת גם היא בשליטת פייסבוק וגם דרך אפליקציה ייעודית. בהמשך אמורה פעילות התשלומים להתרחב גם לפעילות מול עסקים. 


מארק צוקרברג ,מייסד ומנכ"ל פייסבוק צילום: בלומברג
סיבוב הפרסה מליברה 

לפני שנתיים הודיעה פייסבוק על כוונתה להשיק את המטבע ליברה, שאמור היה להיות מטבע עצמאי. אולם בנקים מרכזיים ורגולטורים בעולם לא אהבו את התכנית הזו של פייסבוק לייצר מטבע משל עצמה. החשש שעלה היה שלאור פוטנציאל המשתמשים הגדול במטבע (לפייסבוק מעל 2.8 מיליארד משתמשים), הוא עלול לערער יציבות של מטבעות רגילים, ואף לפגוע בהשפעה של המדיניות המונטרית בחלק מהמדינות. בעקבות הביקורת פרשו ממיזם המטבע הדיגיטלי של פייסבוק חברות בולטות כמו ויזה, מאסטרקארד ופייפאל.

על כן אשתקד, פייסבוק שינתה כיוון, והודיעה כי המטבע שבו ייעשה שימוש בארנק שלה ייקרא דיאם: מטבע שעוקב אחר מטבעות קיימים, ולכן אין לו השפעה על המערכת המוניטארית. אפשר להשתמש בו כאמצעי תשלום, אבל הוא לא עצמאי אלא ערכו נגזר מערך המטבעות המובילים.

כלומר פייסבוק נמצאת בכיוון שמזכיר יותר את רשת התשלומים של פייפאל, ולא יצירת מטבע עצמאי. כחלק מהשינוי הזה, גם הארנק הדיגיטלי של פייסבוק שינה שם מקליברה לנובי.

דיאם עצמה אינה שייכת לפייסבוק. היא מוגדרת כמערכת תשלומים מבוססת בלוקצ'יין, וכארגון המנוהל על ידי מספר חברים כאשר נובי של פייסבוק היא אחת החברות בה.

הארנק הדיגיטלי נובי צפוי להיות אפליקציה עצמאית, שניתן יהיה להוריד בחנויות האפליקציה, וניתן יהיה להשתמש בו גם דרך פייסבוק ווטסאפ. הרישום אל האפליקציה יהיה כרוך בתהליך זיהוי המשתמש, ושימוש בתעודת הזהות. השימוש בנובי יאפשר גם העברת כספים לחו"ל בפשטות ובזול. 
באתר של נובי נכתב שלא ייגבו עמלות על העברת התשלום: "מה שאתה שולח זה מה שהם מקבלים. אתה יכול להוסיף, לשלוח, לקבל ולמשוך כסף מהארנק שלך מבלי לדאוג לחיובים נסתרים". דיאם עצמו יעקוב בשלב ראשון בעיקר אחר מטבעות מובילים דוגמת דולר ויורו, אך ניתן יהיה לעשות את רכישת הדיאם על בסיס המטבע המקומי, וכן את ההמרה חזרה, כאשר רוצים למשוך את הכסף מהארנק אל חשבון הבנק.
מה יהיה עם הפרטיות 

אחד החששות המרכזיים בפעילות שקשורה לפייסבוק הוא הפרטיות, והשימוש במידע על משתמשיה. חשש זה נובע לאור ההיסטוריה העגומה שלה בעניין שלה בנושא. בנובי, שהיא חברה בת של פייסבוק, מנסים להרגיע, ובאתר שלהם כותבים כי הם מתחייבים להגן על פרטיות הלקוח, ומבטיחים כי לא ישתפו מידע על חשבונות או נתונים פיננסיים ללא הסכמת הלקוח. בנובי גם מציינים כי בכוונתם לעבוד לפי הכללים לאיסור הלבנת הון של ארגון ה־FATF, הארגון הקובע סטנדרטים בינלאומיים למניעת הלבנת הון ומימון טרור.

אם אכן פייסבוק תשיק את הארנק הדיגיטלי שלה גם בישראל, זה עשוי להיות שינוי דרמטי בתחום. כיום שולטת אפליקציית ביט של בנק הפועלים באפליקציות העברת הכספים בין אנשים. אחריה נמצאת פייבוקס של דיסקונט ואחריה פיי של לאומי. ההיקף הכולל של העברות הכספים בין אנשים מוערך ביותר מ־10 מיליארד שקל בשנה.


מנכ”לית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני והממונה על רשות שוק ההון משה ברקת צילום: עמית שעל, אוראל כהן

רשות התחרות פרסמה בשבוע שעבר דו”ח על פעילות תחום העברות כספים בין אנשים באפליקציות בישראל, וציינה שביט הגיעה לשליטה בשוק זה שמוערכת במעל ל־80% בזכות אפקט רשת המאפיין את התחום. באפקט הרשת, ככל שיש יותר משתמשים באפליקציה מסוימת, כך היכולת לבצע בה פעולות גדל. לפייסבוק ו-ווטסאפ יש כבר אפקט רשת, ומשתמשים רבים בישראל, כך שקיים פוטנציאל לנתח שוק לא מבוטל בתחום העברות התשלומים בעולם בכלל ובישראל בפרט, ובוודאי בכל הקשור בהעברת כספים לחו"ל.

כמו כן לענקיות הטכנולוגיה יש עוצמה משמעותית בהחדרת שירות בישראל. דוגמה בולטת לכך היא אפל, שהשיקה לפני חודשיים את הארנק הדיגיטלי שלה אפל פיי באמצעותו ניתן לשלם בבתי עסק. בחודש הראשון לפעילות של הארנק זינק השימוש בארנקים דיגיטליים בישראל פי שמונה, ואפל פיי הפכה לארנק דיגיטלי מרכזי בארץ תוך זמן קצר.

מי יהיה הגוף המפקח

הרקע לשיחות בין פייסבוק לרשות שוק ההון הוא שהרשות בראשות ד"ר משה ברקת קיבלה לסמכותה הענקת רשיונות לגופים חוץ בנקאיים, בין היתר כאלה המוגדרים נותני שירותים בנכס פיננסי. מאתר רשות שוק ההון עולה כי במסגרת זו היא העניקה רשיונות למספר שחקנים בתחום התשלומים בהם הארנק הדיגיטלי נימה, שעוסק בעיקר בהעברות כספים בעולם, ובין בעלי המניות שלו ניתן למצוא את צור שמיר ודיסקונט.

רישיון נוסף ניתן לחברת פייאם של קרן NFX של גיגי לוי. מדובר בחברה שפעילה כבר בארה"ב, ומנפיקה כרטיסי אשראי נטענים, שמיועדים לעובדים בחברות טכנולוגיה לצורך רכישת שירותי תוכנה. חברה נוספת שקיבלה רשיון היא אם.די.פי.אס – חברה שהקימו יניב צ'צ'יק ממייסדי פייוניר וטל גרינברג ממייסדי פייבוקס. החברה נותנת שירותי מסחר ושירותים פיננסיים נוספים בתחום היהלומים. יש חברות נוספות הקשורות לעולם התשלומים שקיבלו רישיון. המתודולוגיה של הרשות היא שהיא מבצעת את הטיפול בחברות הללו, אלא אם היא מזהה שיש בפעילות שלהן פוטנציאל להשפעה על המדיניות המוניטארית בישראל (כפי שעשוי היה לקרות אם פייסבוק היתה נצמדת לתוכנית המקורית עם ליברה). במקרה שכזה הרשות מתכוונת להעביר את הטיפול לבנק ישראל.

בטיוטת חוק ההסדרים יש פרק המתייחס לתחום ה־PSD (חברות נותנות שירותי תשלום), ומסדיר את תהליך הרישוי של החברות הללו. מטרתו היא לשפר את לשון החוק הקיים, שהוא כללי יותר, ולא מתייחס ספציפית לחברות מסוג זה. המטרה המרכזית בתזכיר החוק היא לבצע בו התאמות שיאפשרו לחברות בינלאומיות לפעול בישראל לפי סטנדרטים בינלאומיים, ולא לאלץ אותן לבצע התאמות לסטנדרטים מישראל, כמו חובת רישום החברה בישראל. אם לא יבוצעו התאמות שכאלה, חברות בינלאומיות ברוב המקרים פשוט לא ייכנסו לשוק המקומי, שכן ישראל היא שוק קטן, שלרוב לא משתלם לבצע התאמות כדי להכשיר את הפעילות בה.

אלא שבמסגרת תזכיר החוק הזה, נותרה פתוחה עדיין השאלה מי יפקח על אותן החברות. במקור רשות שוק ההון אמורה לפקח על החברות הללו, והיא גם מעניקה להן נכון להיום רשיונות. אלא שלנוכח העומס שנוצר בתחום בשל הקמת חברות רבות הפונות בבקשה לרישיון, כמו גם התפתחות של תחומים חדשניים, משרד האוצר המליץ בעבר כי הפיקוח על חלק מהגופים יועבר לרשות ני"ע.

שר האוצר לשעבר ישראל כץ החליט לפני חודשיים לאמץ את המלצת המשרד וקבע כי רשות ני"ע, בראשות ענת גואטה, היא שתפקח על גופי פינטק בתחום התשלומים. אלא שמאז התחלף שר האוצר לאביגדור ליברמן, וכלל לא בטוח שהוא יאמץ את ההחלטה של קודמו. נכון לטיוטת חוק ההסדרים האחרונה שפורסמה, נושא זה נותר עדיין פתוח, והרגולטור מוגדר שם "המאסדר", ללא פירוט שמו.

מפייסבוק ומרשות שוק ההון לא נמסרה תגובה לידיעה.

https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39136520



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  אסור לתת לזה לקרות. זאת תהיה החותמת של דיקטטורת פייסבוק Karish 29.07.21 07:59 1
  ברכותיי לכבשים שיתנו לגוף שמפיץ תעמולה אנטישמית גישה לכספם אגנוסטיקן 29.07.21 07:59 2
  עד שצוקי יחליט לחסום לכם את הארנק, או האקרים יפרצו לו בקלות האינג'יניר 29.07.21 08:35 3
  צוקרברג יוכל ללחוץ על כפתור ולייצר כמה מטבעות שהוא רוצה? דוד 29.07.21 08:39 4
  אסור סכנה. להחרים! Zair 29.07.21 09:28 5
  יחרימו את הכסף לאנשי ימין? איפכא 29.07.21 09:31 6
  מקווה שאף אחד לא מספיק מטומטם כדי לגעת בדבר הזה או בכל דבר שקשור לפייסבוק גולדברג 29.07.21 09:33 7
  לא לשתף איתו פעולה!!! NightKnight 29.07.21 09:47 8
  אחרי כל מה שפייסבוק מעוללת ,למה שאני אבחר בהם שהחלופות האחרות מצויינות. אשמח לפגוע להם ב- ישראלצ'יק 29.07.21 13:36 9
  אם זה היה בידי, פייסבוק ודומותיה היו בלתי חוקיות. .. חד כתער 29.07.21 13:41 10

   
   
Karish לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.5.18
7496 הודעות, 54 מדרגים, 87 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    07:59   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. אסור לתת לזה לקרות. זאת תהיה החותמת של דיקטטורת פייסבוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אגנוסטיקן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.16
12499 הודעות, 66 מדרגים, 110 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    07:59   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ברכותיי לכבשים שיתנו לגוף שמפיץ תעמולה אנטישמית גישה לכספם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כן כן כבשים יקרות ..הארנק שלכם יממן תעמולה אנטישמית והסתה לטרור - תהיו גאים בעצמכם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האינג'יניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.7.14
34927 הודעות, 155 מדרגים, 306 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    08:35   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עד שצוקי יחליט לחסום לכם את הארנק, או האקרים יפרצו לו בקלות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
השבוע וואטסאפ חסמה אותי - פעמיים. קשה לתאר את תחושת הבלבול וחוסר האונים שמרגישים כשמקבלים את ההודעה: "מספר הטלפון שלך נחסם מהאפשרות להשתמש בוואטסאפ. אנא צרי קשר עם שירות לקוחות לקבלת תמיכה". ואז גיליתי שאני לא לבד. מדובר בתופעה רחבת היקף שנמשכת כבר מעל לשנה. מערך הסייבר אף פרסם התרעות לציבור סביב תופעה זו. ישראלים רבים נחסמים מהשירות בלי הודעה מראש ובלי שום הסבר. על פי איגוד האינטרנט הישראלי, בחודשים האחרונים מתרחשת מתקפה על שירותי החברה, ואלפים שנחסמו פנו לאיגוד לקבלת עזרה. איך אפשר למנוע חסימה ומה עושים אם בכל זאת נחסמתם? אנחנו כאן כדי לעזור.

מה יכול לגרום לחסימה?

לדברי עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, השיטה המרכזית של התוקפים היא לבצע מניפולציות ולהשתלט למשתמשים על החשבון. "הבנו שהמתקפה ממוקדת על ישראל אחרי שפנינו לוואטסאפ עם הבעיה, והם השיבו שהתופעה לא מוכרת להם", הסביר.

ע', שעובדת במשרד פרסום, מספרת כיצד נפלה קורבן למתקפה כזאת ונחסמה למשך חודש. "זה התחיל מהודעה שמישהי מאנשי הקשר שלי שלחה. ההודעה נוסחה בצורה מקסימה והיא רק ביקשה סיוע בשליחת קוד. עשיתי טעות ושלחתי לה קוד שקיבלתי בסמס, ומאותו הרגע הכל השתבש. פורץ השתלט לי על החשבון, התחיל לשלוח הודעות מוזרות לאנשי קשר שלי והחליף תמונות בכמה קבוצות. כתוצאה מכך, וואטסאפ קיבלו על המספר שלי דיווחים, ואחרי שעה נחסמתי".

https://www.themarker.com/advertising/.premium-1.10047485



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דוד
חבר מתאריך 4.4.02
11197 הודעות
יום חמישי כ' באב תשפ''א    08:39   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. צוקרברג יוכל ללחוץ על כפתור ולייצר כמה מטבעות שהוא רוצה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שאלת הדיוט



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Zair לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
4796 הודעות, 16 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    09:28   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. אסור סכנה. להחרים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 

לתת כוח רב מדי לחברה לא דמוקרטית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איפכא
חבר מתאריך 18.5.16
6977 הודעות
יום חמישי כ' באב תשפ''א    09:31   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. יחרימו את הכסף לאנשי ימין?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גולדברג
חבר מתאריך 7.4.21
114 הודעות
יום חמישי כ' באב תשפ''א    09:33   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מקווה שאף אחד לא מספיק מטומטם כדי לגעת בדבר הזה או בכל דבר שקשור לפייסבוק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
NightKnight לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.4.15
5219 הודעות, 24 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    09:47   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. לא לשתף איתו פעולה!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 


30 שנות חיסיון ואנחנו אמורים להזריק בלי לשאול מה מסתירים מאיתנו? על פרשת ילדי תימן הטילו חיסיון כזה


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ישראלצ'יק לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
14755 הודעות, 83 מדרגים, 146 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי כ' באב תשפ''א    13:36   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אחרי כל מה שפייסבוק מעוללת ,למה שאני אבחר בהם שהחלופות האחרות מצויינות. אשמח לפגוע להם ב-  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מיזם הזה ולו זאת תהיה ניקמתי


ביבי בסירובו לזוז הצידה -הרס את גוש הימין!~~מאות קבוצות לחץ מקמבנות תקציבים אבל רק החרדים הם "הבעיה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חד כתער
חבר מתאריך 5.2.08
11076 הודעות
יום חמישי כ' באב תשפ''א    13:41   29.07.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אם זה היה בידי, פייסבוק ודומותיה היו בלתי חוקיות. ..  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות