גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #710043 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 710043        
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
11218 הודעות, 209 מדרגים, 413 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    08:28   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

לתועלת הציבור , הנחיות להתנהלות נכונה , החופש והגדול ובין הזמנים וגל חום הפוקד את ארצנו  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 02.08.21 בשעה 09:05 בברכה, חןוחסד
 
לצערינו , בכל שנה "בין הזמנים " הוא שם נרדף לאסונות , לו ימנע אסון אחד בעקבות הנ"ל , עשיתי את שלי ...
מנהלים לשיקולכם , נכון שזה לא סקופ אבל בעיניי סופר חשוב .





כיצד לטפל בהכשת נחש

האם אתה יודע כיצד לטפל בנפגע שהוכש ע"י נחש?
אין להתעכב!
במדינת ישראל קיימים עשרות מיני נחשים, 9 מינים מתוכם ארסיים (צפע ארץ-ישראלי, צפע החרמון, אפעה מגוון, שפיפון הנגב, עכן גדול, עכן קטן, שרף עין-גדי ופתן שחור).הנחשים חיים בכל שטחה של מדינת ישראל אולם הצפע הארץ-ישראלי הוא הנפוץ ביותר.
מדי שנה נפגעים עשרות בני אדם כתוצאה מהכשות נחשים בתקופת הקיץ החמה.
יש להתייחס לכל הכשה כאל הכשת נחש ארסי!
סימנים וסימפטומים שהנפגע יציג:
סימני הכשה (שיניים/ שריטות/ נפיחות מקומית)
כאב מקומי
ייתכנו פסים אדומים ממקום ההכשה ומעלה
תחושת נימול ועקצוץ
חולשה כללית
הזעה
בחילות והקאות
דופק ונשימה מואצים
פרכוסים
הפרעות בקצב הלב
דיכוי הכרתי עד לאובדן הכרה
כיצד נטפל בנפגע?
יש לחייג מייד 101 ולהזעיק צוות של מד"א
יש להרחיק את הנפגע ולהעביר אותו למקום בטוח
יש לדאוג למנוחה מוחלטת של הנפגע ולהרגעתו
יש להסיר בגדים ותכשיטים מהגפה הפגועה/ האיבר המוכש
יש לקבע את הגפה הפגועה/ האיבר המוכש לגפה בריאה
יש לוודא כי אכן מדובר בהכשת נחש, חפש את סימני ההכשה
יש לנסות לשחזר את תאור המראה של הנחש ביחד עם הנפגע (צבע, סימנים מיוחדים, פסים)
איסורים!
אין לחתוך את מקום ההכשה
אין למצוץ את הארס
אין להניח חסם עורקים
אין לתת לנפגע מזון או שתייה
אין לרדוף אחרי הנחש
שתפו את המשפחה והחברים הקרובים ובואו ללמוד במד"א כיצד לזהות ולטפל במגוון מצבי חירום נפוצים

פגיעות מעקרבים עכבישים ושאר בעלי חיים עוקצים.

עקרבים – שוכנים לרוב במקומות חשוכים מוצלים ומסותרים, במקרה של חום מאוד גבוה בשטח הם יוצאים לשטח ומחפשים מקום מוצל יותר, או במקרה שמישהו בטעות חושף אותם, כמו בהרמה של אבן או קורה גדולה ואז הם מתגלים. עקיצת העקרב מכילה ארס ולעיתים כזה שיכול להרוג גם אדם בוגר, הדעה הרווחת כי עקרבים שחורים אינם ארסיים אינה נכונה וגם עקרבים שחורים עלולים להיות ארסיים עד כדי מוות.

 
בעולם קיימים כ-1,000 מיני עקרבים בארץ נפוצים כ 21 מיני עקרבים, ומהם רק חמישה שייכים לבני משפחת העקרבים המסכנים בני אדם, בין העקרבים היותר מסוכנים ניתן למצוא את העקרב צהוב מצוי. המסוכן מכל עקרבי הארץ ונפוץ כמעט בכל האזורים. את הקטלן הדרומי. מצוי בצפון אפריקה ובדרום סיני, את הקטלן עב זנב עקרב שחור שנפוץ בכל שטחי הארץ, ועקיצתו מסוכנת כמעט כמו עקיצת העקרב הצהוב המצוי, ואפילו תוארו מקרי מוות בגללו (יתכן בגלל הדעה המוטעית שהוא לא באמת ארסי)
ישנם סוג נוסף של עקרבים שהעקיצה שלהם ממש כואבת אך הם פחות מסוכנים כמו הקטלן דו-גוני שנפוץ בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. קטלן עברי שנפוץ מחולות מישור החוף עד הנגב וכן בסיני. עקרב שחור יהודה שנפוץ בארץ מבית גוברין עד לגבול הצפוני (עקרב זה הוא הפחות מסוכן מכל הקודמים).
מבחינת הקליניקה: ארס העקרבים משפיע על מערכת העצבים ועל מערכת הלב וכלי הדם. העקיצה מכאיבה מאוד וכאשר כמות הארס המוזרקת משמעותית, בתוך זמן קצר מאוד יחוש הנעקץ את השפעתו על מערכת הגוף.
יתכנו מס' סוגים של השפעות:
השפעות נוירולוגיות יכולות לכלול – אי שקט, ירידה במצב ההכרה עד קומה, פרכוסים, נימול וחוסר תחושה במקום העקיצה והלאה ממנו, תיתכן נשימה לא אפקטיבית, טונוס שרירים מוגבר, ובחלק מהמקרים ישנה השפעה על מנגנון וויסות החום בגוף והנפגע עלול להגיע להיפו או היפרטרמיה.
השפעות קרדיווסקולריות יכולות לכלול אי ספיקת לב שעלולה להחמיר ולגרום גם לבצקת ריאות, הלם קרדיוגני (קריסה של הלב בשילות עם לחצי דם נמוכים משמעותית), תיתכן הפרעת קצב בגלל הפרשה מוגברת של דופמין ואדרנלין מהמוח.
בנוסף ארס הערב עלול לגרום מצד אחד להפעלה של מערכת סימפתטית אך גם לצד השני בדיוק – גם להפעלה של מערכת פרה סימפתטית:
השפעות המערכת הסימפתטית יכולות לכלול טכיקרדיה, טכיפנאה, יתר לחץ דם הזעה, עצירת שתן ולעיתים גם בחילות והקאות, ואילו השפעות המערכת הפרה סימפתטית יכולות לכלול ההיפך, כגון ברדיקרדיה, ברדיפנאה, נזלת, דמעות, ריור ואפילו שלשולים, יתכנו גם אישונים מוצרים מאוד ותיתכן גם זקפה לא רצונית
הטיפול בשטח במקרה עקיצת עקרב דומה לטיפול בהכשת נחש, אלא שכאן – נוסף על הרגעת הנפגע, קיבוע האיבר הנעקץ ופינוי מהיר ככל האפשר לבית החולים –  אפשר לקרר את מקום העקיצה בשקית עם מי קרח. הקירור מקל את הכאב ומאט את קצב פיזור הארס.
בחלק מהעקרבים תיתכן תגובה מאוחרת ועל כן חשוב להגיע לבית חולים ולנטר את מצבו של הנפגע, יתכנו הפרעות קצב שיצריכו טיפול תומך, או נפיחות וכאב שיצריכו טיפול נגד כאב.
ככלל הדרך הטובה ביותר לטפל זה לא להיעקץ ולהימנע ככל האפשר מחשיפה, ולכן יש לפנות מהסביבה הקרובה למקום המגורים או מגרשי משחקים כל מיני ערימות גרוטאות, פסולת, גזם עצים וכ"ו. להימנע מלהכניס ידיים ואצבעות לחורים וסדקים בטבע, לא להרים אבנים או קרשים גדולים בידיים חשופות, יש להיעזר במקל. בעת טיול יש לנער את שק השינה והנעלים לפני השימוש ולוודא שלא הזדחל לנו לשם איזה אורח לא רצוי
עכבישים
באופן כללי כל העכבישים בעצם חיותם הם ארסיים, הם מחדירים ארס שמפרק את רקמות החיבור וקרישי הדם בגופם של חרקים שנתפסים בקורי העכביש ומזה הם ניזונים, ישנם אלפי זנים של עכבישים בעולם אולם רק כמות מצומצמת מצליחה פיזית להחדיר ארס לרקמת העור שלנו – בני האדם, מתוך זנים אלו קיימים רק שניים בישראל (למזלנו) והם הששן החום והאלמנה השחורה.
ששן חום. זה עכביש קטן, חום וארוך רגליים. הנשיכה עצמה בדרך כלל כמעט שאינה מורגשת והשפעתה ניכרת רק לאחר כמה שעות. הנשיכה גורמת לפגיעה מקומית, על פי רוב קלה אך לעתים מתפתח פצע נמקי קשה. לעתים נדירות גורמת הנשיכה למחלה מערכתית קשה שעיקרה הפרעה בתפקודי קרישה. הטיפול בנשיכת הששן החום ניתן לפי מידת הפגיעה – טיפול מקומי בעת הצורך וטיפול תומך כאשר יש מעורבות מערכתית.
אלמנה שחורה. זה מין עכבישים מסוכן. נשיכתו אינה מכאיבה ולעתים אינה מורגשת כלל. הנשיכה המסוכנת היא של נקבת העכביש. התגובה לנשיכה מתפתחת בתוך דקות, אך היא עשויה להופיע גם אחרי כמה שעות. התגובה מסתמנת בכאב ובצריבה באזור הנשיכה, המתפשטים בליווי אודם לאורך דרכי הלימפה. עם התפשטות הארס חש הנפגע הרגשה כללית רעה, אי-שקט, כאבי בטן עזים וקוצר נשימה. בהמשך יעלה לחץ הדם וחום הגוף, תהיה הזעה מרובה וירבו התאים הלבנים בדם. שלב המחלה הקשה נמשך שלושה-ארבעה ימים, אך תסמיני חולשה כללית נמשכים לעתים חודשים מספר.
מבחינת הטיפול בשטח – הוא לפי ABC – וסימפטומטי, כלומר לוודא שהעקיצה לא גורמת לתגובה אלרגית שתסכן את ה A, לוודא שהחולה נושם בעומק ובקצב המתאים ושומר על סטורציה, אם הוא לא נושם כראוי – מתקשה בנשימה או סטורציה נמוכה מ 94% לתת חמצן. בבדיקת דופק להעריך את המהירות הסדירות והעוצמה להעריך גם את לחץ הדם ולתת טיפול תומך בהתאם. חשוב שנכיר שלארס של אלמנה שחורה יש כיום נסיוב בדיוק כמו לנחשים ועקרבים.

 
צריבת מדוזה
הבילוי בקיץ בים הוא אחת האטרקציות האהובות ביותר בעיקר על ילדים, בתקופה הקרובה יגיעו לחום ישראל המדוזות, לישראל מגיעות לרוב מדוזות שלא מסכנות חיים, אך יש תיעוד על מקרים בעולם של מוות מצריבת מדוזות,
הפגיעה מארס המדוזה היא כשאדם בא במגע עם תאי הארס של המדוזה הממוקמים בזרועות, הארס הזה בנוי מחלבונים שגורמים לכוויה כימית בעור, לעיתים חלקיקי מדוזות נשארים במים ואנו נחשפים אליהם, במקרים קשים יותר המדוזה נצמדת לעור ואז הכוויה קשה יותר.
טיפול מיידי בצריבה מומלץ להשתמש בחומץ, חומץ תפוחים או מיץ לימון אמיתי, המנטרלים את הרעל על ידי פירוק החלבונים. את אלו תוכלו בדרך כלל להשיג בסוכת המציל, כיום כבר מוכרים מגבונים המכילים חומץ למקרים אלו. חשוב לזכור, אסור לשטוף את צריבת המדוזה במים מתוקים, משום שהם גורמים להרס של אותם תאי המדוזה שמכילים את הארס וככה הנפגע מקבל כוויה כימית נוספת, כמו כן, לא כדאי לשפשף את העור הפגוע בכלל!! לא עם חול ולא עם כל חומר אחר.
עקיצת נדל
הנדלים מופיעים במקומות פתוחים בעיקר מדשאות ו/או משטחי ירק. העקיצה נגרמת בעיקר מחוסר זהירות. במקום העקיצה מופיע גירוי קל, ותגובה מקומית המתבטאת באודם מסביב לעקיצה. המקום "שורף" ומגרד, יתכן כי הנפגע נעקץ ביותר מקום אחד. (זאת בגלל מגע מתמשך ותנועות הנדל.)
עקיצת הנדל אינה גורמת בדרך כלל לתופעות מערכתיות. התופעות הנובעות מהעקיצה, הן מקומיות בלבד. ניתן להשתמש במשככי כאבים מקומיים. נפגעים אלה יכולים להסתפק בפניה לרופא המטפל בקופת חולים, במידה ומופיעים סימני קוצר נשימה, נפיחות בשפתיים, או שינויים בלחצי דם יש לפנות לבית חולים בהקדם, בכל מקרה של עקיצה שכזו יש צורך בחיסון של טטנוס.
בעלי חיים ארסיים – ימיים
פגיעות אלו  נדירות באופן יחסי – נדיר למצוא את בע"ח האלו מחוץ למים אולם פגיעות מבעליי חיים כאלו בתאונות צלילה יכולות להיות קטלניות ביותר. בעלי חיים כגון כרישים עלולים לגרום לנזק נרחב, לדימומים קשים, פגיעות פנימיות וכו'. אולם בעלי חיים ימיים ארסיים עלולים לגרום לכאב עז, פרכוסים, חסכים נוירולוגיים שונים ואף אובדן הכרה. כשכל זה קורה במעמקי הים הסכנה הרבה יותר גדולה ומשמעותית.  הטיפול במרבית הפגיעות האלו יהיה דומה לטיפול בשאר עקיצות בעלי חיים ארסיים למעט הצורך בחימום האיבר הפגוע מבעל חיים ימי ארסי. משום שהארס של בעלי החיים הימיים רגיש מאוד לחום ולכן חימום האיבר הפגוע יביא לדנטורציה של החלבון בארס ויעכב את התפשטותו.

 

</br>



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  חשוב, אבל הכי נכון לטווח ארוך זה לבטל את ''בין הזמנים'' בקיץ. inature 02.08.21 08:32 1
     חשוב. אבל כדאי שהכותרת תהיה - בזמן החופש. בין הזמנים לא יפתור את האסונות שבחופש. דני גנץ 02.08.21 08:33 2
         ערכתי והוספתי עוד מידע שיכול לסייע לעבור את החופש בשלום חןוחסד 02.08.21 08:49 3
         תודה דני גנץ 03.08.21 07:56 13
     מה זה ''שיא החום'' ? אתה מבין שיש הבדל בין 30 מעלות לבין 37 מעלות...בסך הכל זאת מדינה חמה ו קוקי 02.08.21 08:58 4
     מכיוון שלא מתייעצים איתי ודעתי לא קובעת , אין לי , אלא לנסות , לסייע בהנחיות לפני ותוך כדי הטיול , כדי שיעבור חןוחסד 02.08.21 09:01 5
  תודה רבה מוישי 02.08.21 10:42 6
  מידע מציל חיים תודה אוהבחדשות 02.08.21 11:00 7
     נכון , לכן העלתי חןוחסד 02.08.21 11:25 8
  תודה! חשוב לדעת! מירי 02.08.21 12:14 9
  תודה רבה, באמת חשוב לדעת...במסגרת נסיעה דרומה תכננו מסלול שנראה שיידחה... מורשה 02.08.21 12:22 10
     רק עבור זה היה שווה ... חןוחסד 02.08.21 12:53 11
  תודה רבה neriazm 02.08.21 13:32 12

   
   
inature לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5541 הודעות, 30 מדרגים, 60 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    08:32   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. חשוב, אבל הכי נכון לטווח ארוך זה לבטל את ''בין הזמנים'' בקיץ.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא הגיוני אקלימית שהחופשה של בני הישיבות תהיה בשיא החום. שילמדו עכשיו וייצאו לחופשה כאשר האקלים נוח יחסית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דני גנץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.20
4854 הודעות, 33 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    08:33   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. חשוב. אבל כדאי שהכותרת תהיה - בזמן החופש. בין הזמנים לא יפתור את האסונות שבחופש.  
בתגובה להודעה מספר 1
 


מילא מנסור אבל רה"מ שמאבד את הכסא אפילו אם רק יכניס חיסונים לבתי ספר? אז תתפטר עוד היום!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
11218 הודעות, 209 מדרגים, 413 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    08:49   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. ערכתי והוספתי עוד מידע שיכול לסייע לעבור את החופש בשלום  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דני גנץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.4.20
4854 הודעות, 33 מדרגים, 46 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי כ''ה באב תשפ''א    07:56   03.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. תודה  
בתגובה להודעה מספר 2
 


מילא מנסור אבל רה"מ שמאבד את הכסא אפילו אם רק יכניס חיסונים לבתי ספר? אז תתפטר עוד היום!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קוקי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.3.18
9053 הודעות, 57 מדרגים, 110 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    08:58   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מה זה ''שיא החום'' ? אתה מבין שיש הבדל בין 30 מעלות לבין 37 מעלות...בסך הכל זאת מדינה חמה ו  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
אנחנו רגילים לטמפרטורות ממוצעות של 30-32 מעלות בקיץ...אם שומרים על כללי זהירות ובטיחות זה לא אמור להרוג אף אחד ואפשר להמשיך ולטייל בארצנו היפה.
לא עוצרים את החיים אם קצת חם

37-40 מעלות שצפויים בימים הבאים זה כבר עניין אחר שמצריך התייחסות אחרת וביטול טיולי הליכה בשעות השיא...אפשר להעביר טיולים לערב/לילה זאת חוויה בפני עצמה,אין דבר יותר מקסים מטיול לילי במדבר בליל ירח מלא!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
11218 הודעות, 209 מדרגים, 413 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    09:01   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. מכיוון שלא מתייעצים איתי ודעתי לא קובעת , אין לי , אלא לנסות , לסייע בהנחיות לפני ותוך כדי הטיול , כדי שיעבור  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
בשלום וכולם יסיימו את החופשה בריאים שמחים ושלמים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוישי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.7.20
4550 הודעות, 92 מדרגים, 183 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    10:42   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 


יהודים זיכרו: הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר. (הרבי מפיאסצנא)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אוהבחדשות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
50921 הודעות, 252 מדרגים, 487 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    11:00   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. מידע מציל חיים תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


הם עושים את כל המאמצים וממש ממש מתעקשים לשכנע אותנו שהרב כהנא צדק


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
11218 הודעות, 209 מדרגים, 413 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    11:25   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. נכון , לכן העלתי  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
הלוואי והיו ממזגים ונועצים גם את האשכול של המערבולות בים עד סוף החופש



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מירי
חבר מתאריך 27.8.19
6108 הודעות
יום שני כ''ד באב תשפ''א    12:14   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. תודה! חשוב לדעת!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מורשה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.5.10
12694 הודעות, 150 מדרגים, 299 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    12:22   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. תודה רבה, באמת חשוב לדעת...במסגרת נסיעה דרומה תכננו מסלול שנראה שיידחה...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


https://www.viglink.com/?vgref=4328741


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חןוחסד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.19
11218 הודעות, 209 מדרגים, 413 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    12:53   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. רק עבור זה היה שווה ...  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
neriazm לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.3.15
6462 הודעות, 78 מדרגים, 154 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ד באב תשפ''א    13:32   02.08.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חן וחסד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות