הבעלים של טסלה לא התלהב מהשבחים שזכתה המערכת של FSD Beta 9.2, כאשר טען: "צוות הטייס האוטומטי מתאסף כדי לבדוק ולהשתפר כמה שיותר מהר"כפיר אדר | 11:40
אילון מאסק בוחר להצטנע? זה נדיר, אבל זה מה שעולה מהציוצים שלו הלילה (אור לרביעי) בטוויטר האישי שלו, כאשר תיאר את הגרסה האחרונה של חברת הבטא שלו לנהיגה עצמית כ"אינה נהדרת", דווקא לאחר שקיבלה סקירה חיובית של מומחית התעשייה סנדי מונרו.
י"FSD Beta 9.2 הוא למעשה לא מצוין, אבל צוות הטייס האוטומטי מתאסף כדי לבדוק ולהשתפר כמה שיותר מהר", צייץ מאסק, בעליה של טסלה וספייס X. "זה דורש חשיבה מחדש ובאופן מאסיבי".
הציוץ ממאסק הגיע לאחר ציוץ בו נראה קליפ של מונרו, המנהל חברת ניתוח תחרותית ליד דטרויט, ומסיים סיבוב מאחורי ההגה של רכב פורד המצויד בטכנולוגיית הנהיגה למחצה האוטונומית החדשה של BlueCruise. מונרו, שנחשב פעם כמבקר של טסלה, הפך לאחד ממליצי היושר של יצרנית הרכבים והציע סקירה פושרת על הטכנולוגיה לפני שהצביע על הטכנולוגיה של טסלה כמשהו שפורד צריכה לחקות לחקות.
"בסך הכל זה היה בסדר", אמר מונרו. "אני מניח שקצת התקלקלתי כשצפיתי במה שעשתה טסלה עם גרסת הביטא המלאה לנהיגה עצמית. זה ממש מרשים ואני הולך להציע איכשהו, אם אתה יכול, תשים את זה על ידך ותנסה את זה. זה באמת יעזור לך להבין על מה דיברתי".
אמנם נהיגה עצמית מלאה היא תקן הזהב, אך אם להאמין למאסק, היא אינה נטולת ביקורת והטכנולוגיה של החברה אינה חפה מכמה בעיות. בראש ובראשונה, קודמו של FSD, הטייס האוטומטי, הוא נושא לחקירה של המינהל הלאומי לבטיחות בתעבורה בכבישים.
כזכור, הטייס האוטומטי של טסלה מילא תפקיד בהתנגשות עם כבאית חונה. ספציפית, סוכנות הבטיחות בוחנת 11 תאונות שבמהלכן סבורים כי רכבי טסלה פעלו כטייס האוטומטי ופגעו ברכבים נייחים המופעלים על ידי כונני חירום. המכ"ם ואפילו חיישני מצלמה יכולים להיות בעיות בזיהוי מכשולים נייחים, אמרו מספר מומחים. מצבים כאלה מורכבים עוד יותר כאשר מדובר בקונוסים או ברכבי חירום, אמרה פרופסור להנדסה מאוניברסיטת דיוק, מרי קאמינגס, לוול סטריט ג'ורנל.
טסלה לא הגיבה לבקשה להערה על בדיקת ה- NHTSA החדשה. אבל המנכ"ל מאסק הגן לעתים קרובות על מערכת הטייס האוטומטי, וטען לעתים שהיא בטוחה יותר לשימוש מאשר להסתמך על נהגים אנושיים בלבד. הוא גם מבטיח להוציא גרסה נטולת ידיים מלאה של הטכנולוגיה, למרות שההשקה התעכבה שוב ושוב ועכשיו לא צפויה להתרחש עד 2022 לפחות.
https://www.ice.co.il/finance/news/article/829266
חבר מתאריך 2.1.17
17450 הודעות, 64 מדרגים, 104 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.12.20
3274 הודעות, 39 מדרגים, 12 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.21
203 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
יכול לקחת שנה ויכול לקחת 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.12.20
3274 הודעות
בתגובה להודעה מספר 6
מבין שמדובר בעניין של שנים בודדות, השאלה לא תהיה מתיי המערכת תהיה מוכנה אלא מתיי המדינות והרגולטורים יסכימו להם להפעיל אותה ויכירו בה כמערכת אוטונומית, מהי הנק' שבה הרגולטור אומר "אוקיי המערכת עובדת ועל אף שהיא לא מושלמת היא עדיין הרבה יותר בטוחה מנהג אנושי ואפשר לאשר אותה כמערכת אוטונומית מלאה" , ואיך יתמודדו עם תאונות ותביעות שיגרמו אחרי אישור כזה כי כמובן אין דבר כזה מערכת מושלמת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.12.08
20272 הודעות, 232 מדרגים, 464 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.21
203 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
האם מתקדמים וסביר שהדבר יקרה? כן
אבל כל הזמן מגלים עיכובים נוספים, מספיק לעקוב אחרי ההצהרות של מאסק שמודה בעצמו שבקצוות יש הרבה יותר מקרי קצה ממה שהם שיערו, ובחלק מהמקרים הם הגיעו לרעש עודף, כמו במקרה של הדאטה שמגיע מהרדאר
הבעיה בטענה שלך לגבי הסטטיסטיקה של כמות התאונות וההרוגים, היא שבמקרה שהרובוט לא עושה את מה שציפית, אתה מאבד בו אמון שלוקח הרבה זמן לבנות מחדש
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9897 הודעות, 47 מדרגים, 85 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.8.21
183 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.12.20
3274 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
ה FSD BETA שעליו מדובר לבין האוטו פיילוט שהיא כלל לא מערכת נהיגה אוטונומית אלא בקרת שיוט אדפיטיבית עם שמירת נתיב.
לגביי מה שמאסק אמר, ברור שכל השונאים יקפצו על זה בלי להסתכל על כל סרטוני התיעוד של בטא 9.2 שהיא שנות אור מכל מערכת של יצרן רכב אחר. זה שמאסק רוצה יותר טוב (ובצדק) לא אומר שהמערכת לא נמצאת כבר היום בנק' מדהימה, והוא טוען בטא 9.3 יותר טובה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.10.20
4162 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
טסלה היתה אמורה להיות כבר בשלב הבא של הנהיגה האוטונומית בו היא תקועה מספר שנים.
למרות התעקבות בתחום עדין יש לטסלה הכי הרבה דטא כך שמודעות עצמית ונסיון להתקדם הם דברים חיובים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.9.19
659 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
יש לי בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת נתיב של במוו וביותר ממקרה אחד היא לא זיהתה אוטו עומד ברמזור אדות והמשיכה לדהור לכיוון שלו, או שיצאה מהנתיב המסומן. אבל עליהם אתה לא שומע את זה כי הם לא עושים הרבה רעש. מי שמתייחס לטכנולוגיה כטייס אוטומאטי הוא בן אדם חסר אחריות ולא צריך להיות מאחורי ההגה בכלל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.14
6341 הודעות, 63 מדרגים, 95 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
חברה תהיו אופטימיים כי בלי זה מה נשאר לנו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
33891 הודעות
בתגובה להודעה מספר 11
לקסוס NX
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.9.19
659 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
הם אפילו לא קוראים לזה ״מערכת למניעת התנגשות״ אלא ״מערכת להפחתת התנגשות״ (לא prevention אלא mitigation).
בשורה התחתונה המערכות האלה יכולות להוריד מעומס הנהיגה בנסיעות ארוכות כאמצעי עזר, אבל ממש לא מיועדות להחליף את הנהג בשלב הזה. כמובן שמערכת הנהג האוטומטי של טסלה זה כבר משהו אחר לגמרי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.17
33891 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד