גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #721978 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 721978        
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5136 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    14:43   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

צווחה מהשמיים: איך הפך השטוקה לנשק הכי מפחיד של הנאצים?  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.11.21 בשעה 14:49 בברכה, miklo
 
המטוס האגדי תוכנן כך שיצלול תוך השמעת צרחה מקפיאת דם, שהפכה לצליל הכי איקוני של מלחמת העולם השנייה. מה היה מיוחד בו, כיצד הופעל נגד חיילים ואזרחים כאחד, ולמה ניסתה ה-CIA להחזיר לחיים את צעקתו שנים לאחר שהושתקה?


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

הקברניט - שטוקה מלחמת העולם השנייה (ניצן סדן)

שלום, כאן הקברניט; גרמניה הנאצית היתה תופעה היסטורית מזעזעת ומדהימה בעוצמה, בטוטאליות ובאכזריות שלה - ובמידה רבה שברה כל מה שידעה האנושות על עצמה. הרבה כלים וסמלים פיתחו מהנדסי גרמניה רק כדי להטיל אימה על אויביהם וקורבנותיהם, והיום נדבר על אחד היצירתיים ביותר ברשימה: מטוס שצורח בזמן שהוא הורג אותך.


–––––––טורים קודמים–––––––
הקברניט👨‍✈️📸באינסטגרם
החמקן הלבן: A12 אוונג'ר, מטוס מעולם אחר
הטיפשה, החכמה והחבית: כך נולדה הפצצה האווירית
65 שנה לקדש: החיסול האווירי שהציל את ישראל ממלחמה בשתי חזיתות
מה הסיכוי להיקלע לתאונת מטוס, ואיך שורדים התרסקות?
כוכב נינג'ה: שידן-קאי, המטוס היפני שהפך את הפחד לנשק
––––––––––––––––––––––––
הסיפור הזה מתחיל בגרמניה, אך נגמר דווקא בארצות הברית, שנים רבות אחרי שהמלחמה הסתיימה והמטוס עצמו כבר מזמן עבר למוזיאונים - כשסוכנות הביון הכי מפוקפקת בעולם ניסתה להחזיר את צעקתו לחיים. חיגרו חגורות, אנו טסים ל-1934 לעיר דסאו שבגרמניה, הישר אל משרדו של מר הרמן פולמן המבסוט.

מטוסי השטוקה על בול דואר גרמני רשמי. איך הגיעו לשם? (צילום: שאטרסטוק)

היתה לו סיבה טובה לשמוח: הלה עבד כמתכנן מטוסים בחברת יונקרס מאז 1923, ומאוד סבל; במסגרת תנאי הכניעה של הגרמנים במלחמת העולם הראשונה, נאסר על חברות גרמניות לפתח מטוסים צבאיים - ומערך המחקר והפיתוח של יונקרס ישב בשבדיה.

כדי שלא תסבך את הממשלה עם שאר העולם, ניסויי יונקרס בוצעו בחשאי ובצמצום, והר פולמן ממש שנא את כל הפוליטיקה הזאת; הוא רצה רק לבנות מטוסים, לבנות אותם טוב, ולראות אותם טסים בגאווה. לאחר עליית הנאצים לשלטון ב-33', יצא הפיתוח מן המחשכים, ושוחררו מכרזים רבים למטוסים צבאיים חדשים. ופולמן? פולמן זכה במכרז של חייו.

מרכז הפיתוח של יונקרס בשבדיה (צילום: KSAK)

שנים רבות פיתח מפציץ צלילה - מטוס שנועד לתקוף בצלילה ישירה אל מטרתו, ולאפשר כך פגיעה הרבה יותר מדויקת מסתם לעבור מעל ליעד ולשפוך פצצות בתקווה שאחת תפגע. הרבה יתרונות יש לאווירון כזה: הוא יכול להיות קטן יחסית ולשאת רק פצצה אחת שפוגעת בול, במקום מפציץ כבד יקר ומסורבל, שנושא יותר פצצות אך פוגע פחות וגם פגיע מאוד לנ"מ ומטוסי אויב.

ואולם, הפצצת הצלילה עצמה היתה אקט מסוכן ביותר: כדי להבטיח דיוק צריך לצלול כמה שיותר תלול, אבל אז מאוד קשה להאט ולבלום וכמובן - להיחלץ מהצלילה לפני שנשתלים באדמה. לעיתים קרובות לא הצליחו הטייסים להתרומם בזמן: כוחות G עצומים שאבו את הדם מהמוח שלהם וגרמו להם להתעלף כשהם מושכים ומתיישרים. צלילות פחות תלולות היו יותר בטיחותיות (אם כי עדיין כללו בחילות איומות) - אבל גם דיוק ההפצצה היה נמוך יותר וההנמכה היתה יותר הדרגתית, מה שחשף את המטוס לאש מהקרקע. אבל הר פולמן מצא פיתרון לכל הסיכונים - והצליח לפתח את מפציץ הצלילה הכי מתקדם בעולם.

הקברניט שטוקה מלחמת העולם השנייה (צילום: asasdeferro)

קראו לו יונקרס 87 שטוקה ובמבט ראשון, לא היה מרשים: כנפיו נראו עקומות, ונבנו בתצורה שנקראת "כנף שחף הפוכה", בה שורש הכנף משופע ומגביה את האווירון כדי לאפשר למדחף מגודל להסתובב בלי לפגוע בקרקע; הגלגלים היו קבועים ולא התכנסו אל תוך הכנף, כמו במטוסי מלחמת העולם הראשונה; וגם חופת הטייס היתה גדולה ונפוחה, בצורה לא-אווירודינמית במיוחד.

אם המטוס של פולמן היה באגדה של האחים גרים, כנראה שהיה פחות נסיך ויותר צפרדע.

בתחרויות יופי הוא לא יזכה. יונקרס 87 שטוקה (צילום: asisbiz)

במבט שני, זה היה אווירון גאוני: הגלגלים לא התכנסו כדי לחסוך במשקל ולאפשר שימוש בבולמי זעזועים חזקים יותר, כאלה שמקלים על נחיתה גם בשטח קשה וטרשי והפעלה בחזית בלי שדה תעופה מסודר; המדחף הגדול סייע להמראה קצרה יותר, והכנף המונמכת איפשרה כני נסע קצרים וקלים; והחופה הגדולה והנפוחה עזרה לטייס לראות היטב כלפי מטה, ולזהות את המטרה. המטוס הזה פשוט נולד לעבוד צמוד לקו האש. במושב האחורי ישב מקלען, כדי להגן על המטוס מאויבים מעופפים.

אך הפיתוח הכי מהפכני של הר פולמן היה מערכת אוטומטית שמשתלטת על ההגאים לאחר הטלת הפצצה, ומבצעת את ההתיישרות בלי שהטייס יצטרך לבצע פעולה כלשהי. אי אפשר להגזים בכמה שהדבר הזה קריטי, כן? עתה ניתן לבצע יעפי הפצצה כמעט אנכיים ומדויקים ביותר; הטייס יצטרך רק לכוון ולשחרר פצצה, ואין בעיה אם התערפל לחלוטין במהלך ההיחלצות מהצלילה. הוא עדיין חווה בחילה מהאגדות, אבל לפחות לא התפוצץ ליד הפצצה שהטיל.

מטוסי שטוקה משחררים פצצות בצלילה (צילום: Titanicsmithimgur)

מאין הגיע השם שטוקה? בקלות: זה שם הרבה יותר קולע משמו המקורי, שטורצקאמפפלוגזייג (לא, החתול לא עבר לי על המקלדת; זה "מפציץ צלילה" בגרמנית).

פולמן וחברת יונקרס זכו בחוזה לא מוגבל, במסגרתו תבנה עבור חיל האוויר הגרמני עוד ועוד מטוסים כאלה. הנאצים ידעו היטב שיצטרכו אותם בשביל מה שהם מתכננים לעולל לאירופה, ולעולם כולו.

טייס שטוקה בצלילה אנכית (צילום: NARA)

מטוס שצולל עליך כמו מלאך המוות וזורק פצצה יכול לייצר אפקט פסיכולוגי מאוד חזק, אבל רק אם יודעים שהוא שם; כוח חיילים שהולך בציר וחוטף פצצה כזו לא יכול לדעת אם זה בגלל מטוס, ארטילריה, מוקש או מה. ובגרמניה הנאצית ישבו מוחות מבריקים ומרושעים, שמצאו דרך לקשר בין המטוס והפיצוץ ולהפוך אותו לכלי מחריד באמת: סירנות.

מספרים שהיטלר בעצמו חשב על הרעיון, מספרים שהגיע דווקא משורות טייסי השטוקה, או ממישהו בחברת יונקרס. אבל בפועל לא ברור מי המציא את הטריק המזוויע הזה, שזכה לכינוי "שופרות יריחו": שני צופרים גדולים שעובדים על מדחפים קטנים ויושבים על בסיס כן הנסע בצמוד לכנפיים. היו ניסיונות להתקין עוד על שפת הכנף עצמה, אבל הוחלט ששתי סירנות-מוות זה די והותר.

צופר השטוקה, על בסיס כן הנסע (צילום: worldwarphotos)

מי שנפל בכוונת השטוקה ישמע את צרחת הסירנה הולכת ומתקרבת, מהר יותר ויותר, עד שהצליל מכה בכל הגוף - וידע שעוד רגע תפגע הפצצה. ממתקפה למתקפה ילמד היריב לקשר בין הצעקה ובין המוות, עד לרמת ההתנייה הפבלובית: כשתישמע הסירנה, חיילים יקפאו במקומם גם באמצע הסתערות וינוסו על נפשם. כשתתעצם ההתנייה, חיילים יברחו למחסה גם אם ישמעו שטוקה בגזרה קרובה או אפילו סתם צופר דומה - נשק פיזי ופסיכולוגי במטוס אחד.

חיילים רצים למחסות תחת אש (צילום: אי-פי)

השטוקה יצא לקרב ב-1936, במסגרת "ליגיון הקונדור", חיל המשלוח ששיגרה גרמניה הנאצית אל מלחמת האזרחים בספרד. המטרה המוצהרת היתה הידוק הקשרים עם המנהיג המקומי פרנקו, בעוד המניע האמיתי היה בחינת פיתוחי התעשייה הצבאית הגרמנית בשטח, לפני שיצאו למלחמה חדשה, גדולה בהרבה.

שטוקה באוויר (צילום: Wikimedia)

ואותה מלחמה פרצה ב-1 בספטמבר 1939: צבאות גרמניה פלשו לפולין השכנה, ומטוסי שטוקה הם שהובילו את המתקפה. תושבי העיר הפולנית ויילון התעוררו לצלילי סירנות המוות, ונחרדו לשמוע שרשרת פיצוצים - 29 מטוסי שטוקה צללו על העיר ותקפו מבני ציבור, ביניהם בית החולים העירוני.

בשעות שלאחר מכן הופיעו שוב צלליות שחורות בשמי ויילון, נשמעו נשמעו צרחות המפציצים, ועד לשעות הצהרים נפלו על העיר פצצות שהרסו 70% מהמבנים בה. בשעות אחר הצהרים כבר נכנס לויילון הצבא הגרמני והעיר נכבשה.

מטוס שטוקה מפציץ את ורשה (צילום: Wikimedia)

כ-290 מטוסי שטוקה השתתפו בפלישה לפולין, והתגלו כהצלחה עצומה; כל מדינה אליה נכנסו הגרמנים שמעה את צרחת הסירנות - גם בחזית וגם בעורף, בהפצצות הטרור של ערים. והנאצים ראו כי טוב, והזמינו עוד ועוד שטוקות.

מטוסי שטוקה פונים למטרתם בחזית המזרחית (צילום: Bundesarchiv CC-BY-SA 3.)

הגרמנים נורא אהבו את השטוקה שלהם, ובצדק: המטוס תפקד בתור ארטילריה מעופפת מדויקת ביותר, גם כשצריך לשבש מערכי הגנה של האויב, גם כשצריך לעצור כוחות שריון, גם כשצריך להטביע אוניה וגם כשצריך להטיל אימה מקפיאת דם על אוכלוסיה אזרחית.

מפולין ועד צרפת ואנגליה, מצפון אפריקה ועד רוסיה - כל אויבי הנאצים למדו להכיר ולקלל את סירנת המוות.

מטוס שטוקה מוצג בנורווגיה (צילום: worldwarphotos)

המטוס לא היה חף ממגרעות; הוא היה איטי למדי ובעל כושר תמרון מוגבל שעשה אותו לטרף קל עבור מטוסי קרב; במהלך הקרב על בריטניה חוסלו שטוקות בקלות יחסית בידי צוותי ספיטפייר והארקיין.

ואולם, יכולת התקיפה הנקודתית של האווירון התעלתה על כל המינוסים - וניסיון לתת יכולת הפצצת צלילה למטוסים חדשים יותר הניבה תוצאות פחות טובות; פולמן באמת בנה מפציץ צלילה עילאי. 6,000 כאלה נבנו ושירתו בכל גזרות הלחימה, והטייסים שלהם הפכו לקבוצת עילית מהוללת.

צוות מעמיס פצצה על מטוס שטוקה, לקראת משימה בחזית המזרחית (צילום: Wikimedia)

הגדול מכולם היה הנס רודל, טייס מעולה שבילה את רוב הקריירה שלו בשטוקה והשמיד בעצמו 519 טנקים וכ-800 כלי רכב אחרים, ארבע רכבות, הטיל שתי פצצות שניטרלו את ספינת המערכה הסובייטית מאראט ועוד.

אמנם מלחמת העולם השנייה היתה עידן של צבאות עצומים, אבל הנתונים של רודל עדיין מסנוורים; במספרים של ימינו, הבן אדם חיסל לבד חיל שיריון ממוצע.

מטוס שטוקה נושא זוג תותחי 37 מ"מ לפיצוח טנקים (צילום: NARA)

ואז הגיעה שנת 1945 והטובים ניצחו. הסיפור היה אמור להיגמר כאן: הנאצים הובסו, היטלר נקבר קבורת חמור, וענני העשן שמילאו את כל ערי אירופה המותקפת מילאו עתה רק את גרמניה עצמה.

מטוסי השטוקה נגרטו לפסולת אלומיניום, ובודדים הוצבו במוזיאונים - עדות לאימת הנאצים, אכזריותם הפראית, ומסר לאנושות כולה: לעולם לא שוב. אבל העולם עובד בצורה מוזרה, ואלפי קילומטרים מגרמניה ישב מישהו אחר, שרצה גם הוא להחריד את אויביו בצרחות השטוקה שנים לאחר סוף המלחמה.

"תחת הנהלה חדשה לחלוטין"; מטוס שטוקה בידיים בריטיות (צילום: IWM)

ב-9 במאי 1958 נערכה פגישה חשאית במשרדי ה-CIA, ככל הנראה במטה שבעיר לנגלי, וירג'יניה. לא ידוע מי השתתף בה, והעדות היחידה לקיומה הוא פתק שכתב סוכן בכיר והותר לפרסום מפאת התיישנות; נכתבה בו, בנקודות כלליות, תוכנית להשגת שופרות יריחו לשימוש ארגון הביון; לארצות הברית היו תוכניות מאוד מיוחדות, שהצריכו כלי לוחמה פסיכולוגית לא רגילים. ונו, אם זה עבד בשביל הנאצים, יעבוד גם בשבילם.

הפתק של ה-CIA. מי זה ג'ים? (צילום: CIA)

האמריקאים היו מאוד ספציפיים: הדרישה היא לצופר אוויר שיותקן על מטוס P51 מוסטנג, ויהיה אופטימלי להפעלה במהירות טיסה של 450 עד 480 קמ"ש, בגובה של 300 רגל (פחות ממאה מ'), למשהו שכונה פרויקט Screamer, "צרחן". מישהו בשם ג'ים היה אמור להשיג מידע על הסירנה הגרמנית והמאפיינים ההנדסיים שלה, והמטרה המוצהרת היתה "מלחמה פסיכולוגית, כמו מפציץ הצלילה שטוקה".

ההיסטוריה חוזרת? (צילום: airfix)

לא ידוע מיהו ג'ים ומה תפקידו בכוח, אבל באותה התקופה הופיעו דיווחים על פניות מצד ה-CIA לגורמי מודיעין וחיפוש אחר מסמכים נאציים מקוריים על השטוקה. הסוכנים לא מצאו את שחיפשו, ופנו למוזיאון התעופה והחלל סמית'סוניאן, שמחזיק באוסף עצום ומדהים של מטוסים ובמחסנים שלו - אוסף אף גדול יותר של חלקים, מסמכים ורכיבים.

הסוכנים חיפשו שופרות-שטוקה, אך לא מצאו אפילו אחד. לאחר מכן ניסו השפיונים לבחון את השטוקה של מוזיאון הטכנולוגיה באילינוי, לעבור על מסמכים של מוזיאון חיל האוויר המלכותי הבריטי ועוד - אבל יוק; את שופרות יריחו הם פשוט לא מצאו. לאן נעלמו? ואיך קרה שדווקא הרכיב שהפך את המטוס לכזה מין סמל מטיל אימה פשוט נעלם?

שטוקה במוזיאון חיל האוויר הבריטי (צילום: Wikimedia)

הסיבה היא שהנאצים עצמם שנאו את הסירנות האלה, וניסו להיפטר מהן עוד לפני סוף המלחמה. ואתם יודעים מה? והיו להם סיבות טובות מאוד.

ראשית, השופרות היו חתיכת עונש עבור השטוקה: שני גופים שתקועים על הגלגלים או שורש הכנף מייצרים הרבה גרר בזמן הטיסה, והופכים את המטוס האיטי ממילא לאיטי הרבה יותר. כך התקשו הצוותים לברוח במהירות מאזורים מלאים בתותחי נ"מ, לחמוק ממטוסי אויב או להתרחק משטח אויב במקרה של פגיעה.

מטוס שטוקה שהופל. דווקא הסירנה נשארה שלמה (צילום: Stern)

שנית, האפקט הפסיכולוגי נשבר; אפשר להפחיד אנשים לאורך זמן, אבל בשלב מסוים הם פשוט יתרגלו - צרחת השטוקה הפכה לצפירת אזעקה, שעזרה לחיילי בעלות הברית לדעת שעוד רגע מגיעה הפצצה, לתפוס מחסה ולהינצל. מי ששטוקות צוללות עליו פעמיים ביום יעדיף לשמוע את המתקפה המתקרבת, ולא לחטוף אש משום מקום.

ושלישית, השופרות הרעישו גם בזמן טיסה שגרתית. אמנם במידה מופחתת שכן עוצמתם היתה תלויה במהירות התנועה - אבל קשה מאוד לטוס ולהתרכז במפה, באויב, במכשיר הקשר ובעולם בזמן ששתי הכנפיים שלך צורחות לך בסטריאו אל תוך הפרצוף. ביחידות שטוקה רבות הסירו הטייסים את המדחפים מהסירנות כי פשוט לא היו יכולים לסבול את הזוועה. בהמשך המלחמה החליט חיל האוויר שהשופר עשה את שלו, והעיף אותו מהמטוסים. במקומו, הוצבו משרוקיות על הפצצות - שהשיגו אפקט דומה בלי לעצבן את הטייסים.

צוות איטלקי עם מטוס שטוקה מ-1942. איפה הסירנה? במחסן או בפח (צילום: Wikimedia)

סוכני ה-CIA לא ידעו זאת, כי השיטה הנאצית עבדה והם קישרו אוטומטית את מפציץ הצלילה עם יללת המוות. לא היה להם מושג שהגרמנים התחילו להיפטר משופרות יריחו עוד בטרם דרך החי"רניק האמריקאי הראשון על אדמת אירופה הכבושה.

הסוכנים לא ויתרו, ובסוף הצליחו למצוא תוכניות לסירנת-מטוסים - ועוד אחת שנולדה בארצות הברית. הסתבר שבמהלך המלחמה התעניין צי ארצות הברית בכזה מין צופר - וחברת קרייזלר פיתחה אחד עבורו. אך כשהמתקן נבחן על מטוס קרב מדגם הלקט, התברר שהסירנה מייצרת המון גרר ומשבשת מאוד את יציבות הטיסה. בטבעיות, נגנז המתקן הזה, וה-CIA הוסיפה עוד דרישה לפרויקט: סירנה שלא תסכן את המטוס שנושא אותה.

מטוס הלקט. הצופר הפך אותו לבלתי נשלט (צילום: USN)

במשך קרוב לשנה עבדו מהנדסי היחידה הטכנולוגית של ה-CIA, כדי ליצור את הסירנה המעופפת הכי אימתנית בהיסטוריה. הדרישה היתה לאפקט רעש ששקול ל-180 דציבלים - הרבה מעבר לסף הכאב של האדם הסביר. זה שקול ללעמוד ליד מעבורת חלל שממריאה, עוצמה שמזיקה מאוד לשמיעה ומאוד מאתגר לייצר. מה תכננו השפיונים לעשות עם כזה דבר? אין לדעת; באותו העשור קידמה הסוכנות הפיכות ומלחמות חשאיות באינדונזיה, הרפובליקה הדומיניקנית, קונגו, גואטמלה ואיראן - כך שהיו לשפיונים הרבה אפשרויות.

אבל עם כל הרצון הטוב לבנות משהו מרושע, המהנדסים נכשלו; סירנת המטוסים הכי מתקדמת ובטיחותית שבנו השמיעה רעש שדומה יותר לשריקה, ועוצמתו הגיעה לכ-100 דציבל, בערך כמו אופנוע שטח או נשף סיום של תיכון. וכך בוטל פרויקט Screamer במהלך 1959, ויללות השטוקה נשארו רק בסרטים, במשחקי וידאו, ובזכרונות של הגיבורים שניצחו את הנאצים אי שם בשנות הארבעים. טיסה נעימה!

👨‍✈️הקברניט👨‍✈️:
https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/r1thlo700y

_


הפינה הפטריוטית
מצפן מורשת - שיירת נבי דניאל
והפעם, לציון 80 שנה להקמת ארגון הפלמ"ח, אנו חוזרים לסיפור על שיירת נבי דניאל.
"היינו חייבים להזדרז לפני שהם מצליחים למקש את הדרך... ובמהירות בלתי רגילה, כל אחד הוציא את המקסימום מעצמו…"



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

מרץ 1948.
הבריטים עדיין שולטים בארץ ישראל, אבל הקרב בין הערבים ליהודים על עתיד השטח כבר החל. הערבים תוקפים יישובים יהודיים מבודדים, ואת דרכי התחבורה אליהם.
ארגון ההגנה ארגן שיירת אספקה שתפרוץ את הדרך אל גוש עציון הנצור.

🇮🇱 עם ישראל חי 🇮🇱



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  לטובת מי שטרם צפו בסרט זוכה האוסקר ''דנקירק'' (Dunkirk) - הנה סצינות השטוקה ממנו *מוטמע* ilanka 19.11.21 14:53 1
     אין כמו לצפות בו באיימקס תמיר בן-צבי 19.11.21 18:36 9
     מדהים, ממחיש במעט את מה שעברו שם. תודה miklo 19.11.21 22:23 31
  מדהים.. תודה על הסרטונים המאלפים LA-V 19.11.21 14:54 2
     בשמחה חבר. והנה עוד אחד מערוץ שהמלצתי עליו פה (נוגע בישראל) miklo 19.11.21 22:25 32
  מטוסים איטיים אך מאוד מדויקים בתקופה אז אלסטי-7 19.11.21 14:56 3
  חשיבה גאונית - לתת תמיכה אוטומטית שמחלצת את המטוס מהצלילה כשפועל כוח ג'י גבוה על הטייס. הפוך גוטה 19.11.21 15:13 4
     לא בכל הדגמים popay 19.11.21 19:42 21
  תודה דידי 19.11.21 15:14 5
  הסאונד, למי שחיפש... menahem 19.11.21 15:33 6
     אחלה. נראה לי שבהרבה סרטים השתמשו בסאונד כזה. הפוך גוטה 19.11.21 19:21 18
     השאלה היא אם זה הצליל הנכון. ראיתי בהוליווד איך מכינים קולות למצבים אחד האדם 19.11.21 20:30 26
  תודה רבה אחד האדם 19.11.21 17:07 7
     כי המתקן לא הונע באמצעות מנוע חשמלי, כמו רוב הסירנות, אלא פשוט ע''י זרימת האויר סביבו. זבוב על הקיר 19.11.21 18:39 10
         קטן על המהנדסים הגרמנים בתקופה ההיא אחד האדם 19.11.21 19:13 15
             ראה ב14 . מטרה ניידת ? נו ו? הרי הוא יוצר למטרות מסויימות popay 19.11.21 19:44 22
         אה?!? לא היה מסך טאץ'? miklo 19.11.21 22:30 33
         בחלק מהדגמים זה היה נשלט popay 20.11.21 20:43 62
  מאוד מעניין, אך לפעמים הקברניט כותב שטויות. נווד דיגיטלי 19.11.21 18:18 8
     +++ popay 19.11.21 18:44 11
     ...או שהפוזיציה שלו קופצת החוצה. סייר 19.11.21 18:49 12
     אני דוקא מסכים עם ההגדרה. השמות שכתבת לא התיימרו למשטר צודק או ערכי . אחד האדם 19.11.21 19:15 16
  מטוס קטן וזול שהיה טוב נגד אויב נטול ח''א משלו. נשק של טרור. הבריטים ומאוחר יותר כל האחרים, הראו שלשטוקה אין.. כבשה פועה 19.11.21 19:12 13
     הדאונטלס לא היה יכול להתמודד עם המטוסים היפנים אחד האדם 19.11.21 19:18 17
         אתה מתבלבל בין ה- SBD למטוסי הטורפדו. האחרונים אכן היו מיושנים ושמשו בפועל כפתיון. כבשה פועה 19.11.21 19:28 20
             הנושאות היפניות הושמדו בעיקר השל העובדה דעל הסיפון היו מטוסים עם חימוש לא מתאים... יגאל פת-אל 19.11.21 19:55 23
                 ממליץ מאוד על הסדרה ש Dan Carlin עשה בפודקאסט שלו על חזית האוקיינוס השקט ועלייתה של יפן. נווד דיגיטלי 19.11.21 20:03 25
                 בקרת הנזקים של היפנים היתה עלובה לאורך כל המלחמה אבל היו להם יתרונות. כבשה פועה 19.11.21 21:36 29
                     במידוואי שיחק ליאנקיס מזל. כל ההתקפות שלהם - 7 גלים, נהדפו, וכל מטוסי התקיפה שלהם הופלו wwwuser 20.11.21 02:44 37
                         רק שהאמריקנים ארגנו לעצמם את ''המזל''..מצד שני היה להם חוסר מזל משווע, כאשר.. כבשה פועה 20.11.21 08:22 39
                             בוא נסכים שקרב מידוואי יכול היה בקלות להיגמר בתוצאה הפוכה wwwuser 20.11.21 09:13 46
                             מרגע שהאמריקנים פיצחו את הקוד היפני וניחשו את מהלכיהם - תוצאה אחרת מזו שהושגה בפועל היתה מעידה על אוזלת.. כבשה פועה 20.11.21 09:36 48
                                 התגובה מיועדת ל- 46 כבשה פועה 20.11.21 09:38 49
                                 תודה, זה מעניין וטכנית אתה כנראה צודק, אך מפספס סיבה מהותית לנצחון בעלי הברית במל' העולם השנייה wwwuser 20.11.21 09:59 51
                                     כמובן שטענתך נכונה ולא אמרתי אחרת. התייחסתי רק לפן הטקטי של הקרב עצמו.. כבשה פועה 20.11.21 10:18 56
                                         אתה צודק, וזה מפחיד לחשוב כמה הרבה היה תלוי בהצלחת מתקפת הדאונטלס האחרונה... wwwuser 20.11.21 10:26 57
             לגבי מטוסי הטורפדו אתה אכן צודק. אחד האדם 19.11.21 20:35 27
                 היו רבות מאוד. דאונטלס הפיל את מטוסו של סאבורו סקאי-אלוף ההפלות היפני שסיפורו בביוגרפיה שכתב מרגש עד היום כבשה פועה 19.11.21 21:21 28
                     איך נקרא הספר? אחד האדם 20.11.21 00:20 34
                         שם הספר - SAMURAI. אם תעשה saburo sakai בYouTube - תמצא הרבה סרטונים וראיונות איתו ועליו כבשה פועה 20.11.21 01:14 35
                             תודה אחד האדם 20.11.21 09:09 43
                     מטוס דואנטלס לא ''הפיל'' שום מטוס אחר. ולו כי הוא לא היה מטוס עצמוני. wwwuser 20.11.21 09:04 41
                         זו צורת כתיבה. זה ברור מאליו כבשה פועה 20.11.21 09:12 45
                             זו צורת כתיבה שמסגירה בעיה מתודולוגית wwwuser 20.11.21 09:19 47
                                 כתבת הקברניט התייחסה למטוס צלילה - עניתי בהתייחסות למטוס צלילה אחר. ייחוסך לי דברים אחרים היא על אחריותך כבשה פועה 20.11.21 09:49 50
                         אחת הסיבות העיקריות להשמדת חיל האוויר הסובייטי בימים הראשונים של המלחמה הייתה קרבה לקו החזית popay 20.11.21 10:01 52
  להגיד שהוא היה מכוער ולא אארודינמי זה פשוט עוול. כני נחיתה הקבועים וגם תצורת המטוס עזרו מאוד לטייס בעת צלילה popay 19.11.21 19:13 14
     לדעתי מטוס יפה מאוד. כמו יתר המוזרים (פאנטום וכדומה). יגאל פת-אל 19.11.21 19:58 24
         הוא היה כורח המציאות של לופט וופה באותה התקופה. אגב עדיין לא בניתי אותו. מסיים כרגע את Focke-Wulf Fw 190 popay 20.11.21 10:06 55
             אתה בונה מפלסטיק? יגאל פת-אל 20.11.21 16:20 59
                 לא )) שלד באלזה ומצפה אותו בקרבון . אלו כלים להטסה popay 20.11.21 17:28 60
  תודה רבה , מעניין . yd33 19.11.21 19:23 19
  ''סוכנות הביון הכי מפוקפקת בעולם'' scooterman 19.11.21 21:39 30
     כי קג''ב לא היה מפוקפק. לא היה שום פיקפוק לגבי הטבע הנפשע של קג''ב wwwuser 20.11.21 02:46 38
         זה היה מוסד מדינתי מפוקפק או לא זה לא תפקידו של כותב הדברים לכתוב. הוא מתיימר לדון באספקט הטכני(גם לא לצערי) popay 20.11.21 10:04 54
  מרתק, איכותי, מלמד המון, תודה רבה!!! חתול 20.11.21 02:09 36
  שטורצקאמפפלוגצויג סנפר 20.11.21 08:38 40
     מחילה אאלט קאמפ זה קרב, מיינקאמפ לדוגמא... שונר 20.11.21 09:07 42
         מקבל את התיקון סנפר 20.11.21 09:10 44
  תודה Seagulls 20.11.21 10:02 53
  חברי היקר: תודה על עוד חומר קריאה מעניין ANTI-PC 20.11.21 12:06 58
  תודה רבה. שבוע טוב. יוסף 20.11.21 18:10 61

   
   
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
113174 הודעות, 274 מדרגים, 452 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    14:53   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. לטובת מי שטרם צפו בסרט זוכה האוסקר ''דנקירק'' (Dunkirk) - הנה סצינות השטוקה ממנו *מוטמע*  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ולענייננו - בין השאר זכה באוסקרים עבור מיקס הסאונד הטוב ביותר ועל עריכת סאונד הטובה ביותר:

https://www.youtube.com/watch?v=NO5oOJUUW74



לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%A0%D7%A7%D7%A8%D7%A7_(%D7%A1%D7%A8%D7%98)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תמיר בן-צבי
חבר מתאריך 12.9.07
2764 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    18:36   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אין כמו לצפות בו באיימקס  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
חוויה מטלטלת ומרעישה.


"הכל צפוי והרשות נתונה"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5136 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    22:23   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. מדהים, ממחיש במעט את מה שעברו שם. תודה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
טרם צפיתי..



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
LA-V לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.17
15768 הודעות, 175 מדרגים, 328 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    14:54   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מדהים.. תודה על הסרטונים המאלפים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב בכלל." - אלפרד טניסון


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5136 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    22:25   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. בשמחה חבר. והנה עוד אחד מערוץ שהמלצתי עליו פה (נוגע בישראל)  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2381 הודעות, 35 מדרגים, 70 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    14:56   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מטוסים איטיים אך מאוד מדויקים בתקופה אז  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
26817 הודעות, 237 מדרגים, 457 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    15:13   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. חשיבה גאונית - לתת תמיכה אוטומטית שמחלצת את המטוס מהצלילה כשפועל כוח ג'י גבוה על הטייס.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ובקשר לצופר,
למה להפעיל אותו כל הטיסה?
לא יכלו להצמיד אותם לכנף, ורק כשהטייס רוצה (למשל, בצלילה), זה נשלף קדימה?
(ואז גם הוא מרוויח גרר בדיוק בזמן שהמטוס צולל במהירות).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות, 320 מדרגים, 617 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:42   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. לא בכל הדגמים  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דידי
חבר מתאריך 20.2.21
215 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    15:14   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מרתק



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
menahem לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
10191 הודעות, 49 מדרגים, 89 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    15:33   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הסאונד, למי שחיפש...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הפוך גוטה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.3.16
26817 הודעות, 237 מדרגים, 457 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:21   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אחלה. נראה לי שבהרבה סרטים השתמשו בסאונד כזה.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
ככל שהמטוס מתקרב, יש גם אפקט של הגברת ווליום וגם אפקט דופלר (שינוי תדר).
וזה עוד עם סירנה מפחידההה : )



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות, 61 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    20:30   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. השאלה היא אם זה הצליל הנכון. ראיתי בהוליווד איך מכינים קולות למצבים  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
קשה להאמין כמה זה פשוט ... ולא בהכרח מדוייק.
למשל כשרואים מסוק בסרט כמעט תמיד שומעים קול של " תופים" כמו שהיה בתקופת מסוקי הבל לסוגיהם.. ולא כך הוא בחיים...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות, 61 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    17:07   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא ממש מובן לי איך הגרמנים לא שמו מפסק שמונע הפעלת הסירנה בהתאם לצורך, כלומר יופעל בצלילה בעת תקיפה ותו לא...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זבוב על הקיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.18
7230 הודעות, 53 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    18:39   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. כי המתקן לא הונע באמצעות מנוע חשמלי, כמו רוב הסירנות, אלא פשוט ע''י זרימת האויר סביבו.  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
אמנם ניתן היה בתאוריה להוסיף סוג של מצמד שישחרר את הפרופלור הקטן מהסירנה עצמה כשלא צריך אותה (לא היתה אפשרות מעשית לנעול את הפרופלור ולמנוע ממנו להסתובב כשלא צריך - זה היה מגביר עוד יותר את הגרר), אבל זה היה מסבך מאוד את המערכת מבחינה מכאנית ומוסיף צורך למשוך כבל בקרה למצמד הזה אל תא הטייס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות, 61 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:13   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. קטן על המהנדסים הגרמנים בתקופה ההיא  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
לגבי גרר- זה מדחף מאד קטן , לא נראה לי שהגרר היווה ענין... אז המטוס יהיה איטי בעוד 5 קשר מה זה כבר משנה...גם ככה היה מטרה מעופפת.
אני חושב שהטייסים לא עניינו אותם. אלו לא היו טייסי העילית . הם לא הטיסו את המטוסים המתקדמים והפילו מטוסים. הם היו ה"פועלות של הקן".. הקן היה חיל האויר הגרמני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות, 320 מדרגים, 617 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:44   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. ראה ב14 . מטרה ניידת ? נו ו? הרי הוא יוצר למטרות מסויימות  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
miklo לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
5136 הודעות, 37 מדרגים, 73 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    22:30   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. אה?!? לא היה מסך טאץ'?  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  



שלדג https://youtu.be/IAEYStljnS8


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות, 320 מדרגים, 617 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    20:43   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. בחלק מהדגמים זה היה נשלט  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נווד דיגיטלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.21
692 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    18:18   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מאוד מעניין, אך לפעמים הקברניט כותב שטויות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
״ כשסוכנות הביון הכי מפוקפקת בעולם״ - באמת?

קג״ב, שטאזי, המשרד לבטחון המדינה הסיני?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות, 320 מדרגים, 617 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    18:44   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. +++  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סייר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.03
16438 הודעות, 133 מדרגים, 240 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    18:49   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ...או שהפוזיציה שלו קופצת החוצה.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות, 61 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:15   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אני דוקא מסכים עם ההגדרה. השמות שכתבת לא התיימרו למשטר צודק או ערכי .  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות, 11 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:12   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מטוס קטן וזול שהיה טוב נגד אויב נטול ח''א משלו. נשק של טרור. הבריטים ומאוחר יותר כל האחרים, הראו שלשטוקה אין..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.11.21 בשעה 19:17 בברכה, כבשה פועה
 
..מה למכור כשלאויביו יש מטוסי קרב ונ"מ. מטוסי הצלילה המוצלחים ביותר לאותו שלב במלחמה, היו ה"דאונטלסס" - מטוסי ה- SBD של חברת דאגלס ששירתו בצי האמריקני באוקינוס השקט.
כמה עשרות מטוסים כאלה בקרב מידוואי, שינו למעשה את העולם כשהטביעו 4 נושאות מטוסים יפניים ברגע קריטי במלחמה. בניגוד לשטוקה, שלא היה יכול לגונן על עצמו, הדאונטלס היה מסוגל להגן על עצמו מפני מטוסי הקרב היפניים - כולל הזירו האגדי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות, 61 מדרגים, 99 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:18   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. הדאונטלס לא היה יכול להתמודד עם המטוסים היפנים  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
במידווי, טייסת דאונטלס שלמה הופלה בתקיפה הראשונה כשגילו את נושאות המטוסים היפניים. הופלו עד כמה שאני זוכר מבלי לפגוע פעם אחת.
ההצלחות הגיעו בגלים הבאים ..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות, 11 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:28   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. אתה מתבלבל בין ה- SBD למטוסי הטורפדו. האחרונים אכן היו מיושנים ושמשו בפועל כפתיון.  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
לא רק שהדאונטלס חיסל לבדו את נושאות המטוסים היפניות ונלחם בזירו כשהותקף, היו מקרים מתועדים בהם מפקדי להק של מטוסי קרב על נושאות אמריקניות העלו לאוויר את הדאונטלסים כדי להגן על הנושאות מפני היפנים (כמובן שזו לא היה הבחירה הראשונה שלהם אבל לעתים לא היתה ברירה).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.12.11
31859 הודעות, 213 מדרגים, 362 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:55   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. הנושאות היפניות הושמדו בעיקר השל העובדה דעל הסיפון היו מטוסים עם חימוש לא מתאים...  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
אם נאגומו היה מזניק את מטוסי הזירו לחיפוי, אף דאונטלס לא היה חוזר הביתה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נווד דיגיטלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.21
692 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    20:03   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. ממליץ מאוד על הסדרה ש Dan Carlin עשה בפודקאסט שלו על חזית האוקיינוס השקט ועלייתה של יפן.  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
שש פרקים של 27 שעות סך הכל. סדרה מעולה. נקראת Supernova in the east.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות, 11 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    21:36   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. בקרת הנזקים של היפנים היתה עלובה לאורך כל המלחמה אבל היו להם יתרונות.  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  
מרגע שהחליט על תקיפה שנייה של מידוואי - נגומו פעל "לפי הספר" ואין כמעט דבר שיכל לשנות בהשתלשלות העניינים. הסוגיה האמיתית: מה היה קורה לולא החליט לתקוף את מידוואי בפעם השנייה ובכך נותר תלוי בלוחות הזמנים של תקיפות אמריקניות בלתי פוסקות?
אציג לך שאלה הפוכה: מה היה קורה לו ה"טיסה לשומקום" לא היתה מתרחשת ושתי טייסות SBD של "הורנט" היו מגיעות למלחמה? כמעט בוודאות "היריו" היתה מוטבעת באותה הזדמנות - "יורקטאון" שהוטבעה ע"י היריו היתה ניצלת, משתתפת בקרב הימי בסנטה-קרוז ומצילה בכך את "הורנט" עצמה.
באשר ליכולת ההגנתית של הSBD - קרא את זכרונותיו של סבורו סקאי -אלוף ההפלות היפני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    02:44   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. במידוואי שיחק ליאנקיס מזל. כל ההתקפות שלהם - 7 גלים, נהדפו, וכל מטוסי התקיפה שלהם הופלו  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
ואז לגמרי במקרה והודות לנחישות של מפקד טייסת אחד (מקלאסקי) התקיפה האחרונה ע" מפציצי צלילה אחרונים שנשארו תפסה יפנים לא מ6כנים והכריעה את הקרב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    08:22   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. רק שהאמריקנים ארגנו לעצמם את ''המזל''..מצד שני היה להם חוסר מזל משווע, כאשר..  
בתגובה להודעה מספר 37
 
  
בטיסה "לשום מקום", 2 טייסות של דאונטלס מ"הורנט" הלכו לאיבוד ולא תרמו מאומה לקרב. יותר מכך, טייסת שלמה של דאונטלס מ"יורקטאון" הושארה ברזרבה כי מפקד הלהק סבר (כמו חברו מ"הורנט") שלא כל נושאות המטוסים היפניות מקובצות יחדיו בקוארדינטות שנמסרו. כך שבפועל, מתוך 6 טייסות דאונטלס שהיו על סיופני 3 הנושאות - רק 3 השתתפו בקרב עצמו ולאלה "היה מזל" בו הוקרבו בחוסר מזל 3 טייסות של מטוסי הטורפדו.
ואני שוב חוזר - רק תקיפות במפציצי הטורפדו המיושנים וכן תקיפות לא מיומנות מהאי עצמו נהדפו - לא כך היה עם דאונטלס, שרובם לא נפגעו והצליחו לעשות את כל עבודה. וזה לא רק מקלאסקי שלקח עמו 2 טייסות מ"אינטרפרייז" וניחש את היפנים. הטייסת השלישית - זו מ"יורקטאון" הגיעה בכלל מכוון הפוך ולא קשורה לסגן מקלאסקי. זו מיורקטאון חיסלה את "סוריו".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:13   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. בוא נסכים שקרב מידוואי יכול היה בקלות להיגמר בתוצאה הפוכה  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
וזאת להבדיל מהמלחמה ביפן ככלל, שלא יכלה להיגמר בניצחון יפני - עקב פערים אדירים בעוצמה כלכלית, תעשייתית, מדעית ודמוגרפית..

אגב, יפנים היו מודעים לכך היטב וכל תקוותם הייתה להסב לאמריקאים אבדות מספיק קשות כדי שהן יגרמו להם לחתור לשלום מול יפן, שישאיר בידי יפן לפחות חלק מכיבושיה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:36   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. מרגע שהאמריקנים פיצחו את הקוד היפני וניחשו את מהלכיהם - תוצאה אחרת מזו שהושגה בפועל היתה מעידה על אוזלת..  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
יד-מוחלטת.
המזל שלהם פעל בשני מישורים: בקרת נזקים עלובה של היפנים שגרמה לחיסולם של נושאות המטוסים שלהם והתזמונים המושלמים של האמריקנים.
כמי שקרא לא מעט חומר על המלחמה בפסיפי בכלל ועל הקרב במידוואי בפרט, אומר על-כך ש:

א. בקרת נזקים רעה בתחילת המלחמה היתה נחלתם לא רק של היפנים. האמריקנים עצמם איבדו את "לקסינגטון" כחודש לפני מידוואי מה ששם אותם במצב בעייתי. המזל לא הלך איתם גם באשר לגורלה של "יורקטאון": לא מטוסים יפניים חיסלו אותה אלא צוללת. לעומת זאת טורפדו מצוללת אמריקנית שכנראה פגע - לא התפוצץ בגופה של נושאת מטוסים יפנית ערב הקרב.

ב. כל התזמונים המופלאים, שהביאו לפגיעה בלוחות הזמנים היפניים נבעו מהחלטה גורלית אחת של נגומו לבצע תקיפה שנייה על מידוואי. אבל מהמידע שהיה ברשותו ניתן לטעון שהוא פעל "לפי הספר".

הסיכום שלי הוא כזה: אם לוקחים "רק" את המתווה הצר של הקרב על מידוואי - לאמריקנים היה מזל בסדרת אירועים אבל, אם לוקחים את המתווה הרחב אזי המסקנה הפוכה. לאמריקנים היתה סדרה ארוכה מאוד של אירועי חוסר מזל עד שלבסוף האיר להם המזל והם ניצחו.

בהתחשב בכלל הפרמטרים - הקרב יכל להתפתח אחרת אבל להסתיים אותו הדבר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:38   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. התגובה מיועדת ל- 46  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:59   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. תודה, זה מעניין וטכנית אתה כנראה צודק, אך מפספס סיבה מהותית לנצחון בעלי הברית במל' העולם השנייה  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
מהותית גורל האנושות ושל המאה העשרים הוכרע ב-7-9 בדצמבר 1941, כשהיפנים תקפו והצורר המטורף הכריז מלחמה על אמריקה.

וזאת משום שבמאה העשרים אין ולו דוגמא 1 כשמדינה נחותה כלכלית-תעשייתית-מדעית ניצחה מלחמה נגד מדינה שעולה עליה בפרמטרים אלה, שאף לא אחד מהם הוא צבאי נטו.

אז לא פריצת אניגמה ניצחה, ולא פריצת הקוד היפני וחיסול יממוטו ניצחה, ולא דאונטלס ניצח.

עוצמתה הכלכלית והחברתית העליונה של אמריקה - היא זו שניצחה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:18   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. כמובן שטענתך נכונה ולא אמרתי אחרת. התייחסתי רק לפן הטקטי של הקרב עצמו..  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
בהיבט הרחב של - מה - היה - קורה - אילו.. היפנים כן היו מנצחים במדוואי, אני קצת מסוייג:

אילו היפנים היו מנצחים, הדבר החשוב ביותר לא היה באיבוד הנושאות האמריקניות (הרבה מאוד מהן היו בשלבי בנייה מתקדמים), אלא בכיבוש מידוואי ובעקבותיו כיבוש או ניטרול פרל-הארבור, נסיגת הצי האמריקני לסן-פרציסקו ומיקוד המאמץ המלחמתי האמריקני אדיר נגד היפנים במקום נגד הגרמנים ומכאן ההשפעה הגלובלית העצומה של הקרב הזה על מהלכי מלחמת העולם השנייה (שתוצאתו הסופית לא היתה מוטלת בספק בשום מקרה אבל יכל להתפתח אחרת ממה שקרה בפועל)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:26   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. אתה צודק, וזה מפחיד לחשוב כמה הרבה היה תלוי בהצלחת מתקפת הדאונטלס האחרונה...  
בתגובה להודעה מספר 56
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    20:35   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. לגבי מטוסי הטורפדו אתה אכן צודק.  
בתגובה להודעה מספר 20
 
  
לגבי מסוכנות הדאונטלס- כמדומני שהיתה הפלה אחת של מטוס יפני עי דאונטלס. לפחות אחת מפורסמת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    21:21   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. היו רבות מאוד. דאונטלס הפיל את מטוסו של סאבורו סקאי-אלוף ההפלות היפני שסיפורו בביוגרפיה שכתב מרגש עד היום  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  
האיש הפיל עשרות רבות של מטוסים, כולל כמה F6 הלקאט - מטוסי הקרב החדשים ביותר של האמריקניים. במקרה דנן הוא יצא לתקוף מבנה של מטוסים אמריקניים וטעה בזיהוים. בסוף הבין שהוא תוקף דאונטלס ונכנס לאזור הפגיעה שלו אבל היה מאוחר מדי. סיפורו כאמור שווה קריאה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    00:20   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. איך נקרא הספר?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    01:14   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. שם הספר - SAMURAI. אם תעשה saburo sakai בYouTube - תמצא הרבה סרטונים וראיונות איתו ועליו  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אחד האדם
חבר מתאריך 15.1.15
39737 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:09   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. תודה  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:04   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. מטוס דואנטלס לא ''הפיל'' שום מטוס אחר. ולו כי הוא לא היה מטוס עצמוני.  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
מטוסים לא מנצחים. מנצח האדם שמטיס אותם. בקיץ 1941 לסובייטים היה יתרון כמותי אדיר ויתרון טכני בנקודות על פני לופטוואפה.
ובכל זאת תוך כמה ימים כל חיל האוויר המפלצתי של סטלין, שהיה גדול יותר *מכל חילות האוויר של כל מדינות העולם ביחד*, נמחק כמעט כליל.

כי עבדים לא יכולים להיות טייסים יעילים.
וכי מי שמכריע - זה טייס, ולא מטוס, יהיה מוצלח ככל שניתן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:12   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. זו צורת כתיבה. זה ברור מאליו  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:19   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. זו צורת כתיבה שמסגירה בעיה מתודולוגית  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
נראה לי שאתה מייחס חשיבות מכרעת למטוסים, על חשבון טייסים, כמו גם אסטרטגיה וטקטיקה של הפעלת חיל אוויר.
(תופעה מוכרת וחביבה אצל אלה שמאוהבים במטוסים ובהיסטוריה של קרבות אוויר  )

תחשוב על 1967 - ניצחון אווירי הכי מכריע בהיסטוריה, בלי שמץ יתרון טכני על האויב הערבי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה
חבר מתאריך 29.5.21
1688 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:49   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. כתבת הקברניט התייחסה למטוס צלילה - עניתי בהתייחסות למטוס צלילה אחר. ייחוסך לי דברים אחרים היא על אחריותך  
בתגובה להודעה מספר 47
 
  
עניתי לך ש"דאונטלס" הפיל "זירו" היא רק צורת כתיבה כשברור מאליו שהטייס הפיל. כל יתר הדיון התייחס לטקטיקות ההפעלה, החלטות פיקודיות ואישיות במידוואי ולא לכל דבר אחר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:01   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אחת הסיבות העיקריות להשמדת חיל האוויר הסובייטי בימים הראשונים של המלחמה הייתה קרבה לקו החזית  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
חיל האוויר כולו כמעט נפרס בקו החזית .
דבר נוסף מטוסי צבא האדום היו מיושנים לרוב
שלא התאימו לטקטיקת הלחימה שהגרמנים כפו על הסובייטים.
ושוב להכיד עבדים על חיילי צבא האדום זה עוולה , כי הקרבה שלהם קודם כל למען המולדת הייתה גדולה , גדולה מאוד ורק בזכות הנחישות שלהם והקרבה שלהם תוצאות המלחמה השתנו.


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:13   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. להגיד שהוא היה מכוער ולא אארודינמי זה פשוט עוול. כני נחיתה הקבועים וגם תצורת המטוס עזרו מאוד לטייס בעת צלילה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 19.11.21 בשעה 19:35 בברכה, popay
 
למטרה. למעשה המטוס היה נעמד על הראש וכל הדברים הלא "אארודינמיים" שבתצורתו עזרו מאוד בהפחתה של מהירות הצלילה ונתנו לטייס שליטה מעולה במטוס גם בצלילה וגם ביציאה מפיקה .

יונקרס נולד בעיקר בגלל גחמה של איש אחד והוא הרינג. הרינג היה מאוהב במטוס האמריקאי Curtiss F11C Goshawk. והוא רצה את היכולות שלו בלופטוופה.

למעשה הרינג שיכנע את אחד הטייסים המהוללים של הגרמנים ( ארנסט אודט) לרכוש באופן פרטי 2 מטוסי
Curtiss F11C Goshawk ולהביאם לגרמניה.

עוד דבר חשוב בנושא הוא שהשוודים עזרו לגרמנים עם המטוס ואף סיפקו לגרמנים שטח ניסויים בשוודיה ( לגרמניה באותם שנים היה אסור פיתוח אמלח) .

הפרדוקס הוא שהשטוקטת הראשונות שיוצרו והיו חלק מכח המשימה שתקפו את אנגליה היו מצויידים במנועי רולס רויס בריטיים כי לגרמנים אז לא היה מנוע מוכן למטוס. אחר כך הגיע המנוע הגרמני Jumo-210 עם 660 כח סוס ולאחר מכן גם הוא הוחלף למנוע Jumo-211 שהיה מפתח מעל 1300 כוחות סוס.

הגרסרות השונות שלו ( למשל עם 2 תותחים) שהיו מחסלי טנקים אולטימטיביים בזמנו.
יחד עם יונקרס במכרז השתתפו גם חברות Arado עם המטוס AR51 חברת הנקל עם Не-118, פוס עם На-137.
למעשה המתחרה היחיד שהיה ליונקר 87 היה מטוס הנקל Не118 , הבעיה שלו הייתה שהוא לא היה מסוגל לצלול בזוויות מעל 50 מעלות ובאחד המקרים (טיסות ניסוי) הוא נכנס לסחרור והתרסק. יונקרס 87 ידע לצלול
בזויות מתקרבות ל 90 מעלות , למעשה עמידת ראש.
ויש עוד המון לספר על המטוס.


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
31859 הודעות
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:58   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. לדעתי מטוס יפה מאוד. כמו יתר המוזרים (פאנטום וכדומה).  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:06   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. הוא היה כורח המציאות של לופט וופה באותה התקופה. אגב עדיין לא בניתי אותו. מסיים כרגע את Focke-Wulf Fw 190  
בתגובה להודעה מספר 24
 
  
אחד המטוסים האהובים אלי


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יגאל פת-אל
חבר מתאריך 10.12.11
31859 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    16:20   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. אתה בונה מפלסטיק?  
בתגובה להודעה מספר 55
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    17:28   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. לא )) שלד באלזה ומצפה אותו בקרבון . אלו כלים להטסה  
בתגובה להודעה מספר 59
 
  


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
20885 הודעות, 128 מדרגים, 249 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    19:23   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. תודה רבה , מעניין .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
scooterman לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.1.14
545 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ט''ו בכסלו תשפ''ב    21:39   19.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. ''סוכנות הביון הכי מפוקפקת בעולם''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חבל שהקברניט מכניס לפעמים אג'נדה פוליטית, ומקלקל את טוריו המעניינים עם משפטים מכוערים מסוג זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
wwwuser
חבר מתאריך 4.1.20
366 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    02:46   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. כי קג''ב לא היה מפוקפק. לא היה שום פיקפוק לגבי הטבע הנפשע של קג''ב  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
popay לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.9.09
36373 הודעות, 320 מדרגים, 617 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:04   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. זה היה מוסד מדינתי מפוקפק או לא זה לא תפקידו של כותב הדברים לכתוב. הוא מתיימר לדון באספקט הטכני(גם לא לצערי)  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
של המטוס שהוא מציג בכתבה


[email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חתול
חבר מתאריך 21.10.15
10022 הודעות
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    02:09   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. מרתק, איכותי, מלמד המון, תודה רבה!!!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סנפר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.7.16
8702 הודעות, 62 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    08:38   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. שטורצקאמפפלוגצויג  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שטורצ - צולל
קאמפפ - תקיפה
פלוג - טיסה
צויג - כלי

פלוגצויג - כלי טיס (מטוס)
קאמפפלוגצויג - מטוס קרב (לרוב מפציץ)

שטורצקאמפפפלוגצויג - מפציץ צלילה

תודה רבה על הכתבה המעניינת



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שונר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.11.16
7868 הודעות, 29 מדרגים, 55 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:07   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. מחילה אאלט קאמפ זה קרב, מיינקאמפ לדוגמא...  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סנפר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.7.16
8702 הודעות, 62 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    09:10   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. מקבל את התיקון  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  
קאמפפ זה יותר במובן של מאבק (במקרה של הספר) או קרב
ותקיפה זה Angriff



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Seagulls לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.2.19
21060 הודעות, 157 מדרגים, 299 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    10:02   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 


הם אומרים שהם לא קופים עלינו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ANTI-PC לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.8.18
7145 הודעות, 116 מדרגים, 223 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    12:06   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. חברי היקר: תודה על עוד חומר קריאה מעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ויללות השטוקה נשארו רק בסרטים,

ולא סתם בסרטים אלא בכל הסרטים המצויירים הישנים, הפס קול של מטוס צולל פצצה צוללת וכיו"ב הם קולות על בסיס הקולות האמיתיים.

גם הפס קול של טיל וכיו"ב (ובמיוחד כזה שהמנוע שלו מפסיק לעבוד) מבוסס על הקול שהיה משמיע הכלי שהמציאו הנאצים.("טיל" ה-v1)

עכשיו גם יותר מובן, מדוע בחרו גם בימינו אנו, לצייד מלטים מסויימים, במנוע מזמזם ולא במנוע שקט, למרות שמדובר בכלים חדישים ומתקדמים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
18921 הודעות, 243 מדרגים, 479 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט''ז בכסלו תשפ''ב    18:10   20.11.21   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. תודה רבה. שבוע טוב.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


מאחל ומייחל שיהיה היום- יום שמח לעם ישראל, לארץ ישראל ולכל החפץ בטובתם באמת.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות