גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #728388 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 728388        
פיטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות, 168 מדרגים, 334 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    19:34   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

שוודיה: התשלום המפליג להורים עבור טיפול בילדיהם החולים עומד למבחן בעקבות הקורונה  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 16.01.22 בשעה 00:55 בברכה, פיטר
 
בשונה מישראל, כאשר בשוודיה ילדים חולים, הוריהם יכולים לקחת חופשה בכדי לטפל בהם, לא פחות מעד 120 ימים בשנה לכל ילד (עד גיל 12), ובאותה העת הם יקבלו 80% מהמשכורת שלהם. התפשטות הקורונה, ובעקבותיה האינפלציה בניצול ימי החופשה הזו, מעלה לאחרונה סימני שאלה חדשים האם הקונספט נכון.

עם שלושה ילדים בגיל הגן, מנהל המיתוג ג'רמי קותרן היה מוכן להצטננות, שפעת או קורונה שיגיעו למשפחתו בשלב מסוים במהלך החורף. אבל מה שקרה לקראת חג המולד היה אפילו יותר גרוע ממה שהוא ציפה. "הייתה לנו קרוסלה מסתובבת של ילדים חולים", אומר בן ה-41, שעובד בחברת טכנולוגיה בשטוקהולם. "המחלה הגיעה בסופו של דבר לשיאה ברצף הקאות לילה ובעקבותיהן טיולים הלוך ושוב למתקני הכביסה של הבניין שלנו בכדי לכבס את הבגדים והמצעים". עם זאת, חלק מהלחץ על משפחתו הוקל הודות למדיניות שנקראת Vård av Barn (מקוצרת ל'VAB'), והמתורגמת ל"טיפול בילד", אשר מעניקה להורים את הזכות לקחת חופשה בתשלום בכדי לשמור על ילדיהם אם הם חולים.

המשמעות היא שהורים שוודים, בניגוד להורים רבים ברחבי העולם, לא צריכים להתאמץ בכדי למצוא קרובי משפחה או חברים שיעזרו להם, לקחת חופשה או חופשה ללא תשלום או פשוט לנסות להמשיך לעבוד מהבית בזמן שילדיהם חולים. "זו רשת ביטחון ענקית", אומר קותרן, שמוצאו במקור מארה"ב. הוא ואשתו, מנהלת שיווק ראשית, חלקו ביניהם תשעה ימי VAB במהלך תקופת המחלה האחרונה של ילדיהם. "אין לנו תמיכה משפחתית אחרת בשוודיה, לכן אנחנו מתקשים להתמודד עם זעזועים במערכת המשפחתית שלנו. בלי VAB אין סיכוי ששנינו נוכל לנהל קריירה, חיי משפחה וגם נשמור על בריאות הנפש שלנו בו זמנית". לצד המדיניות הידידותית יותר של שוודיה, כמו חופשות הורות וטיפול מסובסד בילדים, VAB נמצא יותר ויותר בשימוש על ידי עסקים שוודיים ככלי למשיכת כישרונות בינלאומיים כמו קותרן. אבל, בדומה ליוזמות אחרות לרווחת העובדים דוגמת חופשות ארוכות או חובת אימוני כושר גופני בזמן העבודה, VAB מביאה חששות שהיא עלולה לעכב את הקריירה של ההורים אם הם מנצלים את ההטבה לעתים קרובות מדי.

תרבות עבודה ידידותית למשפחה
הטבת ה-VAB אולי נשמעת כמו רעיון שהעלו מעסיקים במהלך המגיפה, אבל למעשה היא מעוגנת בחוק השוודי כבר עשרות שנים. אמהות ואבות יכולים לקחת כמה ימי חופשה שהם צריכים, עד 120 בכל שנה לילד, עד שימלאו להם 12 (אם כי נדרשת הערת רופא לאחר שמונה ימים רצופים). הורים יכולים גם למנות בני משפחה אחרים, חברים או שכנים, כמטפלים שמקבלים תשלום VAB בשמם. גם עצמאים זכאים לגמלה, הנבחנת ביחס להכנסת ההשתכרות השנתית. כל הניירת מטופלת באמצעות האפליקציה של הביטוח הלאומי השוודי.

VAB הוא כל כך נפוץ שיש אפילו פועל המבוסס על המושג: att vabba, שפירושו להישאר בבית ולטפל בילד. בחברות בינלאומיות שבהן אנגלית מדוברת באופן נרחב, תשמעו בקביעות את הביטוי "I'm vabbing" בשונגלית. השוודים קוראים לפברואר ואברואר כי זה כל כך מקובל שמקומות העבודה יתרוקנו מכיוון שהורים נאלצים להעדר במהלך חודש החורף עתיר הווירוסים הזה. מעסיקים לא יכולים לסרב לעובדים לנצל את הזכות לקחת VAB, ורוב החברות מגלות אמפתיה אם ההורים צריכים להשתמש בהטבה. "לבוס שלי יש שני ילדים בעצמו ולעיתים קרובות צריך להשתמש ב-VAB... אז כל החברה מאוד מבינה", אומר קותרן. "יש לנו אפילו סמל סטטוס VAB שמסמן שאתה בחופשה לשאר החברה", לא חסרים הורים במדינות אחרות שמקנאים בכך שהמדינה והעסקים השוודים כל כך מתחשבים והולכים לקראת המשפחות עם ילדיהם החולים.

VAB הוצג לראשונה בשנת 1974, במקביל לכך שמדינה שהייתה למקום הראשון בעולם שהנהיגה חופשת לידה בתשלום לשני ההורים. בשנה שלאחר מכן, הועמדו לרשות כל ההורים מעונות יום במחיר סביר בסבסוד המדינה. על רקע זה, VAB הוא כעת "כל כך מבוסס וכל כך מעשי להורים" שהוא מקובל על ידי מפלגות ומצביעים מכל הקשת הפוליטית, מסבירה קתרינה בואי, סוציולוגית במכון השוודי למחקר חברתי. עבור מעסיקים, VAB מציג אתגרים בשל שיבוש פרויקטים רצים. חוקרת ב-Confederation of Swedish Enterprise, המייצגת 60,000 חברות. לטענתה, VAB הוא אחד הגורמים שמאחורי העובדה שבשבדיה יש את שיעור התעסוקה הגבוה ביותר של נשים באיחוד האירופי, מכיוון שהוא מקל עליהן להישאר בכוח העבודה בזמן הטיפול בילדים הצעירים. "מגוון ההטבות להורים לרבות VAB - יחד עם טיפול בילדים הם תנאי מוקדם חיוניים לשני ההורים לשלב חיי עבודה עם חיי משפחה".

״יש לזה השפעה חיובית עליי, כי הקולגות שלי לא מגיעים לעבודה כשהם נושאים חיידקים ווירוסים מהילדים הקטנים שלהם", אומרת אוסה סוונסון, בת 30, מנהלת תקשורת מדרום שוודיה, שאין לה ילדים. בנוסף, היא מתענגת על ההזדמנות לעבוד לצד כל כך הרבה אמהות צעירות, מה שלדעתה לא היה המצב אם היא חיה במדינה עם מערכת רווחה פחות מפותחת. "זה עניין של סולידריות... כאישה וכמי שמזדהה מאוד כפמיניסטית, אני חושבת שזה נפלא".

פשרה בקרב זוגות
עם זאת, למרות הפופולריות המתמשכת של VAB, הרעיון מגיע יחד עם כמה אתגרים, שרבים מהם החמירו במהלך התפשטות הקורונה. נתונים מהביטוח הלאומי של שוודיה מצביעים על כך שבעוד שוודיה נמצאת בדרכה לקראת נטילת VAB שוויונית בין המינים, אמהות עדיין לוקחות את רוב הימים, עם חלוקה של 60:40 ימים בין נשים לגברים. במכון השוודי למחקר חברתי, אומרים שהדבר נובע ככל הנראה בחלקו מכך שגברים שוודים עדיין נוטים להיות בעלי הכנסה גבוהה יותר במגזר הפרטי. במקרים אלה, הם מושפעים יותר מהמכסה היומית על תשלומי VAB מאשר השותפות בעלות השכר הנמוך יותר. ייתכן שגם הטיות מגדריות משחקות תפקיד. "אנחנו עדיין מצפים מנשים להיות יותר מטפחות ואכפתיות, והציפיות מ'אמהות טובות' שונות מהציפיות מ'אבות טובים', אומרת בואי. אפילו בקרב זוגות שמעוניינים לחלוק את העומס באופן שווה, ההחלטה איזה הורה מתאים לקחת יום VAB בלתי צפוי יכולה להיות מקור נפוץ לחיכוכים, אומר מאנה פורסברג, מחבר ספרי הורות ופודקאסט בנושא שבסיסו בשטוקהולם. "זה הולך להישמע כמו צרות של עשירים, כי אנחנו שמחים מאוד לקבל VAB במקום לשימושנו. אבל זה אתגר להחליט במהירות למי יש את העבודה הכי חשובה". בשנת 2020, כשימי ה-VAB התגלגלו עקב המגיפה, הוא כתב מאמר שכותרתו 'כיצד להציל את הנישואים שלך בזמני VAB', והשתמש בפודקאסט שלו כדי לייעץ להורים לשתף את לוחות הזמנים שלהם בכל יום ראשון ולתכנן מראש מי ייקח VAB אם אחד מילדיהם חלה פתאום.

זו גם הגישה של קותרן ואשתו, אשר שניהם נושאים בתפקידי ניהול בכירים תובעניים, ולעתים קרובות בוחרים ״להתחרפן״ בתורות במשך חצי יום כל אחד/ת. "לעיתים קרובות יש לה דברים כמו ישיבות דירקטוריון שפשוט אי אפשר להזיז, אבל אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לתת כיסוי אחד לשני ולהעניק את שרביט ה-VAB בצורה הוגנת". עם זאת, כמו מיליוני זוגות עולמיים שעבדו מרחוק במהלך המגיפה, הוא אומר שזה הפך להיות מסובך יותר ככל שהקווים בין החיים הביתיים והארגוניים היטשטשו יותר ויותר. "לפעמים קשה להורה שאינו VAB למצוא אווירה שקטה לעבודה מהבית... בהחלט יש מקרים שבהם הילדים צווחים ונלחמים ברקע והופכים למעשה להסחת דעת", אומר קותרן. עומס העבודה והמחויבות שלו לצוות שלו אומר שהוא קורא את הדוא"ל רק בסוף יום שלם של טיפול בילדים. "העבודה לא נעצרת רק בגלל שאתה VAB", הוא אומר. "אם אתה מנהל כמוני או כמו אשתי, אתה צריך להיות טוב בהאצלת סמכויות כדי שזה לא ייערם עליך ויוביל ללחץ נוסף, על מה שאתה כבר מתמודד איתו בבית".

בשנים האחרונות צץ במדינה גם מושג חדש לא רשמי בשם att vobba, שהוא שילוב של המילים att vabba ו-att jobba, שמשמעותם 'לעבוד' בשוודית. ל-vobba פירושו שבמקום לקחת VAB, אתה מתחייב להשלים יום עבודה שלם תוך כדי טיפול בילד החולה שלך. הרעיון הוא שאתה עדיין יכול לשמור על התחייבויות העבודה שלך, ואם אתה מפרנס משמעותי יותר במשפחה, לא תפסיד שכר משמעותי בגלל המגבלה היומית על הטבת VAB. התופעה הפכה נפוצה יותר במהלך המגיפה, כאשר ילדים בריאים יחסית הורחקו מבית הספר עקב מחלה קלה. אבל איגודי עובדים בשוודיה הביעו דאגה שזה עלול להגביר את הסיכון לשחיקה, והזהירו שעובדים צריכים להיות מודעים לבוסים המעודדים אותם ל-vobba במקום לממש את זכותם החוקית ל-vabba.

משמיד הקריירה הסודי?
בעוד שעסקים שוודיים אינם רשאים על פי חוק להפלות הורים שצריכים להיעדר יותר מאחרים, חלק מהעובדים אינם משוכנעים שזה הגון כלפיהם. קתרינה, שלא רצתה לפרסם את שם משפחתה בגלל שהיא עובדת מדינה, בדרך כלל לוקחת את חלק הארי של ימי VAB בהשוואה לבעלה, וצברה בסך הכל ארבעה שבועות במהלך נובמבר ודצמבר בשנה שעברה.

"אני יכולה להגיד שזה מרים כמה גבות של כמה עמיתים לעבודה. דילמה אחת היא שאף אחד לא מגויס במקומי כשאני נעדרת, ועומס העבודה שלי למעשה מתחלק על הקולגות שלי", אומרת אם לשניים משטוקהולם. "אני גם מרגישה שאולי יש היסוס לקדם אותי לתפקיד בכיר יותר בגלל כמות ימי ה-VAB שאני משתמשת בהם בשנה, אבל זה כמובן לא נאמר בפניי".

מחקר של Boye, שפורסם ב-2015, הראה שלהורים שוודים עליית השכר היתה נמוכה במהלך השנים שילדיהם היו פעוטות, ככל שהשתמשו יותר בימי VAB. זה תקף הן לאמהות והן לאבות, אף על פי שהאחרונים נפגעו יותר מכל. אבות שלקחו הביתה משכורת נמוכה ב-2% מאלו שלקחו את המספר הממוצע של ימי VAB; עבור אמהות, הירידה הייתה חצי אחוז. "הורים בחופשה מאותתים על חוסר מחויבות לעבודה למעסיקיהם", טוען בואי. "אות זה עשוי להיות חזק יותר עבור אבות מאשר עבור אמהות, כי המעסיקים מצפים מאבות להיות מחויבים יותר מלכתחילה."

קונספט יקר
התשלום עבור ימי ה-VAB של ההורים הוא גם כאב לא קטן בארנק הכללי עבור המדינה השוודית. ב-2019 הוא כיסה 6.7 מיליון ימי מחלה, לאוכלוסייה של 10 מיליון. נתון זה עלה לשיא של 8.3 מיליון בשנת 2020, כאשר הקורונה יצאה לדרך והשוודים התבקשו להישאר בבית עם כל תסמינים דמויי הצטננות. כלכלת שוודיה התאוששה מהפסדי המגיפה טוב יחסית, אך עדיין היו ויכוחים פוליטיים ותקשורתיים כיצד להמשיך לספוג את העלויות הנוספות הללו אם הקורונה תמשיך לתרום לרמות גבוהות של חופשות מחלה בחורף. ישנן גם דאגות לגבי ההשפעה של הורים שמנצלים את המערכת באופן מוגזם בכוונה. לשוודים יש כבר זמן רב רמות גבוהות של אמון ברשויות והם נוטים לפעול בעקבות הכללים, אך בשנת 2019, מספר ההורים שנחשדו בתביעת הטבות VAB באופן שגוי עלה בכמעט 50%, כאשר המוסד לביטוח לאומי במדינה מצא אנשים שתבעו VAB, בשעה שחלקם קיבלו גם את המשכורות הרגילות שלהם בו-זמנית. הממשלה פתחה בחקירה, שתוצאותיה עתידות להתפרסם מאוחר יותר ב-2022. "מעסיקים צריכים כלים טובים יותר בכדי להיות מסוגלים להעריך את חוקיות ההיעדרות של VAB, כך שניתן יהיה לבלום שימוש לרעה", טוענת קתרינה באק בקונפדרציה של Swedish Enterprise, שמשתתפת בחקירה.

השראה עולמית
למרות האתגרים של VAB, יהיה לך קשה למצוא שוודי שלא משתתף בחגיגה. "זה די פופולרי ולא מוטל בספק על ידי מפלגות או קבוצות שאני מכיר", מאשר בואי. "זה לא מושלם, כמובן, אבל זו מערכת פנטסטית שאמורה להיות משוכפלת בחלקים אחרים של העולם", טוען קותרן שהינו כאמור יליד ארצות הברית. "יש לי חברים בבית שבכוונה נמנעו מלהביא ילדים לעולם כי הם רוצים להתמקד בקריירה שלהם, וזה מובן, אבל כאן בשוודיה זה מרגיש שאתה יכול לעשות את שניהם".

https://www.bbc.com/worklife/article/20220107-vard-av-barn-the-swedish-parents-paid-to-care-for-sick-kids



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  כמה שוודים יש בשבדיה ? זושא אסטרופלי 15.01.22 19:43 1
     14% מהאוכלוסיה פיטר 15.01.22 19:53 2
         תודה. זושא אסטרופלי 15.01.22 19:56 3
             במספרים - 1.4 מיליון פיטר 15.01.22 20:28 5
         14% לא-שוודים... פיניקית 15.01.22 20:34 7
             בשאלה שוודים=צעירים פיטר 15.01.22 20:35 8
  מעניין. הבאבא תור 15.01.22 20:12 4
     זה בהחלט לא הכל, אבל סביר שרבים פה לא היו מתנגדים לאפשרות פיטר 15.01.22 20:46 11
  אני קורא וכמעט מקיא, אפילו אינני מבין מדוע. יודע שלא יודע 15.01.22 20:32 6
     בשביל לקבל ימי חופש מחלת ילד מהעבודה צריך שתהיה עבודה ZOG 15.01.22 22:16 12
  אהבתי את התמונה של ה''שוודי'' בתמונה mirush 15.01.22 20:41 9
     😊 פיטר 15.01.22 20:44 10
  מגיש מועמדות לאיקאה. Sub 15.01.22 23:41 13

   
   
זושא אסטרופלי
חבר מתאריך 15.12.21
132 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    19:43   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. כמה שוודים יש בשבדיה ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיטר
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    19:53   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. 14% מהאוכלוסיה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
שבדיה נמצאת במקום ה-10 ב-OECD מבחינת חלקם של המהגרים באוכלוסייתה, כאשר ילידי חוץ מהווים 14% מכלל האוכלוסייה. 19% מהם הגיעו ב-5 השנים האחרונות לעומת 22% בממוצע במדינות ה-OECD.

https://www.oecd.org/migration/integration-indicators-2012/keyindicatorsbycountry/name,218347,en.htm



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
זושא אסטרופלי
חבר מתאריך 15.12.21
132 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    19:56   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. תודה.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיטר
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:28   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. במספרים - 1.4 מיליון  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיניקית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.10.13
37666 הודעות, 135 מדרגים, 251 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:34   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. 14% לא-שוודים...  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


בערות זה כח!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות, 168 מדרגים, 334 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:35   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. בשאלה שוודים=צעירים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
כאשר יכול להשתמע מזה שיתכן וחלקם בקרב המנצלים את המצב לרעה גדול מהשוודים המקוריים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הבאבא תור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.20
746 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:12   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מעניין.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ועוד יותר מעניין, שהילודה בשבדיה שלילית כבר הרבה שנים (11.4 לידות לכל 1,000 תושבים ב- 2018), ההגירה החוצה (של שבדים אתניים) רבה וכל זה עוד לפני ירידה סטאטיסטית של 6.4% בילודה בינואר 2021 לעומת ינואר 2020 (ללא שום סגר).
אז כנראה שתנאים סוציאליים חלומיים אינם הכל בחיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות, 168 מדרגים, 334 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:46   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. זה בהחלט לא הכל, אבל סביר שרבים פה לא היו מתנגדים לאפשרות  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
יודע שלא יודע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.3.17
2537 הודעות, 7 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:32   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני קורא וכמעט מקיא, אפילו אינני מבין מדוע.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אולי סגנון הכתיבה פרוגרסיבי?
אולי הרעיון שיש גננת (מדינה) שפשוט מגדלת ילדים טיפה יותר מבוגרים מילדי גן?
ועוד נקודה, כל מה שהם עושים כדי "לעזור" להורים, לא ממש עוזר.
אם פה היה את הדבר הזה, אני למשל בכלל לא הייתי עובד, היה לי מספיק ימי מחלה להשלים עד שילדי אפילו יהיו אחרי גיל 30.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZOG לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.9.16
7937 הודעות, 71 מדרגים, 116 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    22:16   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. בשביל לקבל ימי חופש מחלת ילד מהעבודה צריך שתהיה עבודה  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
אם היית כל הזמן בחופש מחלה היית מאבד,את העבודה.
ובאירופה אם יש לך חור בקורות חיים זה מכת מוות לקריירה ואף אחד לא יעסיק אותך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
mirush
חבר מתאריך 17.6.09
16409 הודעות
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:41   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אהבתי את התמונה של ה''שוודי'' בתמונה  
בתגובה להודעה מספר 0
 


Don't Worry Be Jewish


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיטר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.13
13865 הודעות, 168 מדרגים, 334 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    20:44   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. 😊  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Sub לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.7.14
14014 הודעות, 132 מדרגים, 259 נקודות.  ראה משוב
יום שבת י''ג בשבט תשפ''ב    23:41   15.01.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מגיש מועמדות לאיקאה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות