גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #734915 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 734915        
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:28   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

הרב מלמד מצטט מקורות בצורה מגמתית/תגובה בעניין גיור ''מסורתי''  

 
  
הרב מלמד מצטט מקורות בצורה מגמתית/ תגובה

הרב בנימין טבדי

10.03.22 | 20:28

הרב מלמד הביא מספר ציטוטים מגדולי ישראל, שמהם נראה כביכול, שהתירו גיור מתוך ידיעה שאין הגוי שלפניהם מתכוון לשמור מצוות, אלא באופן חלקי. להבנתי כל קורא ישר שישווה בין המקור לבין מה שהרב מלמד הוציא ממנו – יתפלא על דרכי ההיקש והלימוד של הרב מלמד

תגובה לרב אליעזר מלמד בעניין גיור "מסורתי"

מבוא

קראתי את דברי הרב אליעזר מלמד בעניין "גיור מסורתי", וברצוני להגיב על תוכן הדברים, כדרכה של תורה.
הרב מלמד הביא מספר ציטוטים מגדולי ישראל, שמהם נראה כביכול, שהתירו גיור מתוך ידיעה שאין הגוי שלפניהם מתכוון לשמור מצוות, אלא באופן חלקי. ברצוני בדברים הללו לתת לקוראים את המקורות כפי שהם, ולתת להם את האפשרות לבחון את הדברים – עד כמה הם תואמים את ההבנה של הרב מלמד בהם.
להבנתי כל קורא ישר שישווה בין המקור לבין מה שהרב מלמד הוציא ממנו – יתפלא על דרכי ההיקש והלימוד של הרב מלמד. כמובן זו דעתי האישית, ולכן אני מבקש מהקוראים לבחון את הדברים בעצמם. אולי כך תובן ההתנגדות העזה של גדולי הרבנים לדרך הפסיקה של הרב מלמד, גם בנושא זה וגם בנושאים אחרים.

הרב עוזיאל

הרב מלמד מביא ציטוט מהרב עוזיאל (פסקי עוזיאל בשאלות הזמן סי' סה). מפשט הציטוט נראה כאילו הרב עוזיאל טוען שאין צורך שהגוי יקבל עליו מצוות, ואפשר לקבל גרים גם באופן שהוא לא מתכוון לשמור מצוות. אכן כך כתוב. אך יש המשך "מכל האמור ומדובר תורה יוצאה שמותר ומצוה לקבל גרים וגיורות אעפ"י שידוע לנו שלא יקיימו כל המצות משום שסופם יבואו לידי קיומם ומצווים אנו לפתוח להם פתח כזה ואם לא יקיימו את המצות הם ישאו את עונם ואנו נקיים".

אני מציע לכולם לפתוח את המאמר של הרב מלמד ולראות שהוא לא ציטט את ההמשך של המשפט "משום שסופם יבואו לידי קיומם". יש כאן משפט חתוך ומקוטע.

אכן יש קושי להבין את ראשית דברי הרב עוזיאל עם סופם. בראשית הוא כותב "שידוע לנו שלא יקיימו את כל המצוות", ובסוף כותב "שסופם יבואו לידי קיומם". הא כיצד ניתן ליישב את הדברים?
התשובה מפורשת בדברי הרב עוזיאל באותה תשובה. שם הוא מביא את דברי הרמב"ם שאומר שמלמדים את הגר "מקצת מצוות קלות ומקצת מצוות חמורות" וכן מדגיש הרמב"ם את חשיבות יסודות האמונה "ייחוד השם ואיסור עבודה זרה". שואל הרב עוזיאל – אם מלמדים את הגר רק "מקצת מצוות" הרי יוצא שמיד אחרי הגיור ודאי הגר לא יקיים את כל המצוות!
לכן מיישב הרב עוזיאל את התימה ואומר, שאכן התורה התירה לגייר אדם – למרות שבשלב הראשון הוא לא יודע את כל המצוות, וממילא הוא גם לא יקיים את כל המצוות. כך בנויה הגירות מלכתחילה שבה מלמדים את הגר רק "מעט מצוות". אך הואיל ורצונו הכנה של הגר הוא להיכנס תחת כנפי השכינה ולהיות יהודי כשר –  אנו מניחים שלמרות שכרגע הוא לא מקיים את כל המצוות "סופם יבואו לידי קיומם". המשפט "שלא יקיימו את כל המצוות" לא מדבר על מי שלא מתכוון לשמור את כל המצוות, אלא על מי שלא יודע בשלב ראשון את כל המצוות.
הסבר זה מתחזק ע"י דברים יותר ברורים ויותר מפורשים שכתב הרב עוזיאל עצמו. אני מרשה לעצמי לצטט כאן ציטוט קצת ארוך – אך נצרך. להלן שו"ת משפטי עוזיאל (ב, סו): "התנאים המעשיים הקודמים לגרות הם מילה וטבילה בפני בית דין של שלשה רבנים.  אבל למעשים אלה קודמים שני תנאים יסודיים שהם עיקר הגרות, והם א) גישתו של המתגייר לשם קבלת עול תורה ומצות ולא לשום כוונה או נטיה אחרת, או במלים אחרות: לשם גרות נקיה וטהורה.  לשם כך צריך שבית דין הנזקקים לקבלת הגר יבדקו עד כמה שאפשר לדעת כוונתו הטהורה לשם המתגייר. צריכים להודיעו לפני המילה ולפני הטבילה קצת מצות יסודיות ענשן ושכרן, להודיעו על מצבה ומלחמת קיומה של היהדות ועל חובתו של כל הנספחים אליה להיות מוכן להקריב נפשו על אהבתה. ולקדש שם שמים ושם ישראל בכל הליכות חייו.

ורק אחרי הודעה זאת וקבלתה מצד המתגייר נגשים בית דין אל מעשה המילה והטבילה שהן צריכות להיות לשם גרות. גרות שנעשית בצורה זאת עושה את האיש המתגייר כיהודי גמור לכל דבריו ומחייבת את כל איש מישראל ואת הצבור הישראלי בכל מקום לכבדו לאוהבו ולעזרו… הגרות הפורמאלית שאין בה אלא שנוי השם גרידא אינה רצויה ואינה קיימת לעשות את המתגייר לאיש מישראל לשום דבר. כי תורת ישראל היא תורת הלב והמחשבה והמעשה ולא תורה צירימוניאלית שאין בה לבביות ומחשבה".

הרי שהרב עוזיאל כתב במפורש שאין גרות ללא קבלה מוחלטת של הגר להילחם על היהדות. הגם שהוא בשלב שאיננו יודע הרבה על פרטי המצוות – יש לו מסירות נפש על הקשר הרוחני שלו עם כלל ישראל ותורת ישראל. זה מפורש. ההסבר של הרב מלמד בדברי הרב עוזיאל נסתר לגמרי מדבריו המפורשים כאן.

הרב משה שמואל גלזנר

הרב מלמד לקח מאמרים ארוכים והוציא מהם משפט וחצי.  אז נעשה סדר.
א. כל הדיון במאמרים הללו של הרב גלזנר,  הם לא הכרעת הלכה למעשה. אדרבה בכל המאמרים הללו הוא הדגיש "ואקווה שהרבנים הגדולים חקרי הלב, יתנו לבם הרחב, לסור ולדרוש אם כנים דברי או לא" (פתיחה לקונטרס  חקור דבר של הרב גלזנר]. ובספרו שו"ת דור רביעי כתב הרב גזלנר אחרי דיון בהיתר גיור שכזה "והדבר צריך עיון וגם בזה הדבר צריך איזו הסכמה כללית מגדולי רבני המדינה שיחיו".

זאת אומרת שהרב גלזנר לא מוכן להכריע כך – בפרט באופן ציבורי – ללא הסכמה כללית של גדולי הפוסקים. בזה לא רק שאין ראיה לשיטת הרב מלמד, אלא יש פירכא גדולה על השיטה הכללית שלו שמורת לסמוך בענייני גיור על קבוצה קטנה של רבנים. ובהמשך התשובה כותב הרב גלזנר "ולפי דעתי נכון יהיה להגביל איזה זמן ומקום שיבואו יחד איזה רבנים מפורסמים בעלי הוראה לישא וליתן מפה לאוזן בכל העניינים האלו". וכך חתם את תשובתו. זאת אמרת שלא קבוצה קטנה של רבנים תכריע לכלל ישראל ולמדינת ישראל. אלא רבנים מפורסמים ובעלי הוראה – היינו כאלו שחידושיהם ההלכתיים מקובלים בקרב חכמי ישראל והם יסוד להוראת ההלכות הנוגעות לכלל ישראל. רק הם יכולים להכריע לכלל הציבור בשאלות ציבוריות כבדות משקל.

נציין שהנמען למכתב של הרב בארי היה הרב פלדר, שממנו הוא מבקש לחוות דעה. הרב פלדר שולל לגמרי את הסברא הזו – ומביא מקורות שדנו בסברא כזו ודחו אותה לחלוטין. אדרבה הרב פלדר כותב שבית דין שיגייר באופן זה גיוריו בטלים (נחלת צבי א עמ' 166).
האם ניתן להביא פסק הלכה מתוך דיון פרטי בין שני רבנים, וסברא שנדחתה, ומראש לא נאמרה באופן וודאי?!

מהרש"ם

מקור נוסף שמביא הרב מלמד הוא המהרש"ם.
קודם כל נציין שאין בשום מקום במהרש"ם הלכה שאומרת ששיש דבר כזה גיור מסורתי או גיור עם ידיעה שהגוי לא מקבל על עצמו את התורה במלואה. אין דבר כזה.

המהרש"ם דן בגיור שלילד שאביו יהודי ואמו גויה. מההקשר שם אפשר להבין (אולי) שהאמא עברה גיור והנידון הוא האם אפשר לגייר את הקטן, למרות שמניחים שישלחו אותו לבית ספר ששם כותבים בשבת! מה עונה מהרש"ם? אני מביא ציטוט: "ומ"מ נראה דמה שאבותיהם מרגילים אותם לכתוב בש"ק וכדומה דאין זה מחאה כי מעשה אבותיהם בידיהם ואומרים מותר וכתינוק שנשבה בין העכו"ם דמי".

היינו המהרש"ם אומר – נכון שהגרים הללו קבלו מצוות, אך בסיטואציה החברתית שהם נמצאים הם חושבים שמותר לכתוב בשבת. הם מוכנים לקיים את כל התורה, אך לא יודעים מה מותר ומה אסור. הם מבולבלים. אך בשעת הגיור הם באמת רצו להתחבר לתורה ולקיים מצוותיה. אך הם "אומרים מותר" ולא יודעים שאיסור כתיבה בשבת הוא חמור.
מזה ראיה לגיור גויים שמוכנים מראש לקיים רק חלק מהתורה? לעניות דעתי זה קשה מאד. זה אפילו לא נידון השאלה.

הרב יוסף משאש

הרב יוסף משאש כתב על גיור של אשה גויה שנישאה בנישואין אזרחיים ליהודי (מים קדושים יו"ד קח). כל מי שקורא את דברי הרב יוסף משאש רואה שהוא מדבר על הקשר תרבותי מאד מסוים. הוא טוען מספר טעמים שבצירוף כולם הוא התיר את הגיור. הוא מתאר מצבים של רציחות על רקע הפסקת הזוגיות (היינו שהגבר ירצח את האשה או האשה תרצח את האיש, כמו שהוא מעיד), וכן חשש מכך מסכנת נפשות לכלל ישראל על ידי שאלו שנדחו מגיור יוציאו דיבת בני ישראל רעה בעולם, וכן חשש שירצחו את הדיינים שלא ירצו לגייר. כמו כן הוא מביא חשש שאם לא נגיירם הם ילכו למקום אחר ויזדהו כיהודים, ואי אפשר יהיה לבדוק מי הם ומהיכן באו, וכך אחרי 50 שנה יתברר שכל הצאצאים גויים. והוא גם מעיד שהרבה התגיירו לשם אישות ובסוף שמרו מצוות כמו שצריך.
האם מזה אפשר להביא ראיה לגיור "מסורתי"?

אני מבקש מכולם לקרא את תשובת הרב משאש בפנים ולהיווכח כמה רחקו הדברים שכתב למציאות ימינו ולהקשר שהרב מלמד הביא אותם.

סיכום

סוף דבר. אלו המקורות המעטים שמהם הרב מלמד מוציא את דבריו וחידושיו. וכל אחד יעשה את חשבונותיו האם לסמוך על הדברים.
אני רוצה לציין שחלילה אין לי שום דבר נגד אף אדם, וכ"ש לא כנגד הרב מלמד. אך אני רואה באופן די עקבי, שדרך ההיקש שהוא פועל בה בעייתית. הן כאן והן בפסקים רבים אחרים. והאמת תורה דרכה.

הרב בנימין טבדי, ראש בית מדרש 'לשמה' להכשרת רבנים ברעננה.
https://mobile.srugim.co.il/article/653999



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  נשמח לראות את כל גאוני התורה שהגיבו באשכול הקודם מתייחסים לעבודה היסודית של הרב טבדי עבד לעם קדוש 10.03.22 22:37 1
     אז הרב בנימין טבדי מקובל עליך כמדויק והרב מלמד לא? כנראה הכל מפוזיציה הרי גולן 10.03.22 23:15 25
         להיות חף מפוזיציה זה גם להתייחס לדברים ולא לאומר. פיני 11.03.22 00:09 40
             הוא כותב מפורש שמותר לקבל גר למרות שלא שומר תורה ומצוות אלסטי-7 11.03.22 07:29 69
                 הרב טבדי משלים את הציטוטים. זה מראה שדברי הרב מלמד הם זיוף מקורות. מותר לפרסם דבר כזה? תות 11.03.22 09:08 84
                     זיוף זה הרבנים בעלי המחלוקת שאמרו שאין דעה מקילה אלסטי-7 11.03.22 09:11 85
                         ראה תגובה 44 שהיתה לפניך.לא אמרו ''אין דעה מקילה''! הצליחו לגרור אותך לתת לגיטימציה לשינוי העובדות למען המטרה תות 11.03.22 09:42 91
                             הדיעה המקילה זה לגייר ללא קבלת מצוות על סמך הערכה שיקיים מצוות בעתיד אלסטי-7 11.03.22 09:46 93
                                 אז שהרב בנימין טבדי לא יגייר כאלה. Hesitant 11.03.22 12:09 105
                                     בעברית מדוברת: קיום דיני תורת ישראל חשוב בעיניך כקליפת השום. תות 11.03.22 12:39 106
                         בדיוק! סיפרו לנו שאין בכלל דעה הלכתית שניתן לגייר ללא קבלת עול מצוות באופן מלא ועל בסיס זה פוסלים הרי גולן 11.03.22 09:43 92
                         נראה שלא הבנת את הכתוב. בבב 11.03.22 10:33 97
                             אני רואה שאתה מתקשה בקריאת המאמר. בבקשה מיקוד הדברים אלסטי-7 11.03.22 11:15 100
                                 מדובר במצב של אי ידיעת המצוות. בימינו, מדובר במצב בו הם יודעים. בבב 11.03.22 13:16 109
                                     אחלה פלפול. תשמע זה פלא חידוש שכזה אלסטי-7 11.03.22 13:26 111
                                         לא פלפול. הבנה פשוטה של המילים. בבב 11.03.22 13:36 113
         רוב מוחלט של גדולי הדור פוסקים שאין לקבל גירים ללא קבלת מצוות מלאה, גם הרב מלמד מודה בזה עבד לעם קדוש 11.03.22 00:16 44
             הטרלה? כל המטרה של העלאת דעה הילכתית של רב לא מוכר לפורום סקופים שכותב נגד הרב מלמד הרי גולן 11.03.22 07:41 73
                 מה זה משנה מוכר לא מוכר. מה זה סלבס וריאליטי? תגובה 11.03.22 10:00 94
             מכתב אלסטי-7 11.03.22 07:45 74
             רוב מוחלט של הרבנים בעלי המחלוקת הקיצוניים, לפסול דעות ששונות מדעתם אלסטי-7 11.03.22 09:39 90
         שקר גס, פייק מוחלט, אתה עברת כעת על כמה וכמה איסורי תורה חמורים, מציע לך מכל הלב לחזור עבד לעם קדוש 11.03.22 00:18 45
             מחזק אותך היד החזקה 11.03.22 06:28 62
             מציע לך לא להתנשא על אף אחד למרות שזה עומד בבסיס התפיסה שלכם. במקום לדפוק על הלב של כולם הרי גולן 11.03.22 07:46 75
                 במקום לנהל דיון עניני(בו אתה יודע שאתה תפסיד) אתה מנהל דיון של השמצות אישיות, כעת לעובדות: עבד לעם קדוש 11.03.22 08:56 83
                     קצת ילדותי לחשוב שבויכוח כזה יש מנצח ומפסיד (או כפי שכתבת ''אתה יודע שאתה תפסיד'') הרי גולן 11.03.22 09:39 89
                         כמו תמיד כשאני מעמיד אותך בפינה אז אתה נאלץ לגמד את ההשמות החמורות מהן התחלת. עבד לעם קדוש 11.03.22 10:11 96
                             אתם שם ממש אוהבים את עצמכם, אה? טוב, אני הולך להמשיך ''לעמוד בפינה'' ו''להרהר בתשובה''... הרי גולן 11.03.22 11:04 99
                                 וכבר אמר עליך דוד המלך עליו השלום: ''תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק בגאווה ובוז'' עבד לעם קדוש 12.03.22 22:41 117
         בול נדלניס'ט 11.03.22 00:56 56
         אין פה שאלה של הרב מלמד מול הרב טבדי kanija 11.03.22 00:58 57
             לגמרי יש כאן שאלה הלכתית כמו מליון אחרות. כל מתנגדי הרב מלמד/שאר הרבנים הלא חרדלים הרי גולן 11.03.22 07:57 76
         השנאה להר המור מדהימה אותי מחדש כל פעם , אבל לא משנה אביאל 11.03.22 06:28 63
             הסר דאגה, השנאה הומצאה, יוסדה ושוכללה בהר המור. אנחנו רק מגיבים לה. הרי גולן 11.03.22 07:58 77
                 אנחנו רק מגיבים.... באמת לתפארת מדינת ישראל. yama 13.03.22 13:54 123
     מדהים איך הוא סילף את דברי הרב עוזיאל מזל דלי 11.03.22 00:19 46
         הנה דבריו המלאים של הרב עוזיאל. סמן בבקשה את ה''עיוות'' לשיטתך אלסטי-7 11.03.22 11:39 104
             אז ברשותך בא נעשה קצת סדר מזל דלי 11.03.22 13:57 115
     לא עבודה יסודית אלא חוסר הבנת הנקרא וספקולציות על הציטוטים. הכט 11.03.22 07:29 68
     אני התייחסתי באשכול קודם ciso23 11.03.22 08:01 78
  זה פורום בית מדרש? אלברט 10.03.22 22:40 2
     ברגע שנתנו לצד אחד להביע את דעתו ההלכתית בסקופים אז נותנים לצד השני. לדעתי צריך לסגור את האשכולות מ2 הצדדים. כינוי 10.03.22 22:44 5
         מה רע שזה בית מדרש אם זה גם אייטם חדשותי רלוונטי מתמיד? הניצוץ 10.03.22 22:50 14
             אפשר לדון על כל נושא ציבורי מבחינה הלכתית. לטעמי זה לא מתאים לסקופים. כינוי 10.03.22 22:51 15
                 אישית - כן. הייתי שמח אם בדיון הציבורי בנושאים שונים (סתם דוגמאות: היחס לשביתות, עסקאות חילופי שבויים, סתם עוד אחד 10.03.22 22:59 18
     אם לא שמת לב, הרבנים נכנסו לדיון פוליטי. עפרנח 10.03.22 22:59 19
     איפה הייתם באשכול של המלמד אמש? 🙄 באתי 10.03.22 23:23 27
         הרב מלמד עבד לעם קדוש 11.03.22 00:14 43
  עם כל הכבוד דעות הלכתיות ומחלוקות בין רבנים אינן סקופ. יש פורום בית מדרש. ביריון 10.03.22 22:41 3
     דברי הרב מלמד הובאו כאן ובצדק, ונדונו ארוכות, לכן יש מקום להעמיד את הקוראים על מקורותיו של עבד לעם קדוש 10.03.22 22:43 4
         התייחסות לדעה הלכתית כלסקופ חדשותי מבזה את ההלכה ואת הפוסקים. ביריון 10.03.22 22:45 8
             ראה כאן (בעיקר בתגובה 23): עבד לעם קדוש 10.03.22 22:45 9
             איפה הייתם באשכול של המלמד אמש? 🙄 באתי 10.03.22 23:23 28
                 היזהר בכבודן של תלמידי חכמים granit 10.03.22 23:49 37
                 הרב מלמד הוא רב חשוב, למרות כל הביקורת המוצדקת, וזה לא ראוי לבזותו ולהשמיט תואר רב ממנו עבד לעם קדוש 11.03.22 00:13 42
             מביא כבוד וערך לנושא שאחרת שומעים עליו דרך מסננות פוליטיות גרידא SerahKastel 10.03.22 23:41 35
             את הסטנדרטים הכפולים שלך אני כבר מכיר, אבל לא ידעתי עד כמה: עבד לעם קדוש 10.03.22 23:49 38
                 אני בהלם ובהחלט מצטרפת לתהייה שלך דעתו של הרב מלמד באשכול של אתמול התקבלה אצלו בברכה ובתודה על הבאת הדברים חברה בפורום 11.03.22 00:49 53
                 לא יאמן .... עלי 11.03.22 01:00 58
                     יאמן יאמן.... ואכמל. Galgal 11.03.22 06:46 66
                         אפילו לא מנסה להסתיר את זה ולצאת הגון. עלי 11.03.22 09:27 87
     אתה צודק איש הישראלי 11.03.22 00:06 39
     זה לא מחלוקות זה יכולת לדמות מילתא למילתא ולהביא מקורות נכונים בציטוט מלא ולא סילוף חלקי מזל דלי 11.03.22 00:21 47
     למה רק דברי ''אנשי רוח'' הם סקופ ? אימרא 11.03.22 00:53 55
  הדיון לא שייך פה מרבה מחלוקת ופירוד ופגיעה בכבוד ת''ח ירוק בעיניים 10.03.22 22:44 6
  קראתי את מה שנכתב, מסכים עם הרב מלמד ולא עם החולק dlhl 10.03.22 22:44 7
     בית הלל ובית שמאי היו באותה הרמה. כאן מדובר על מיעוט קטן רבנים שהולכים נגד רוב מניין ובניין של שאר הרבנים בארץ כינוי 10.03.22 22:46 10
     אין לי בעיה שהבן שלי יתחתן עם הבת של הרב מלמד (זו אפילו זכות בעיני) אבל זה לא משנה את עבד לעם קדוש 10.03.22 22:48 11
     באמת אתה מסכים עם דרך הפסיקה והבנת המקורות? ורד הרים 10.03.22 23:10 21
     נחלקו לא סילפו ציטוטים מזל דלי 11.03.22 00:22 48
     אבל זה לא הנדון ciso23 11.03.22 08:04 79
  הבעיה העיקרית זה לקחת משהו נידח מספרי השו''תים שהיה על מקרה פרטי בודד שנבדק לעומק ולהחיל אותו על אלפים כינוי 10.03.22 22:49 12
     צודק.. האזרח ע 10.03.22 23:14 24
     ולא רק ciso23 11.03.22 08:04 80
  דיון מעניין - הלכתית וציבורית. מעניין אם יהיו תגובות נוספות בנושא מרבנים מוכרים ומרכזיים נוספים. סתם עוד אחד 10.03.22 22:50 13
     לא ולא. בגיור אי אפשר לסמוך על דעת יחיד אלא חייבים קונצנזוס הלכתי רחב. אחרת ניפרד לעמים הרבה פלאי 11.03.22 00:12 41
         החשש מובן, אבל האלטרנטיבה גרועה מספיק כדי שלפחות בעיני, התשובה איננה חד משמעית כפי שאתה מציג. סתם עוד אחד 11.03.22 09:14 86
  עבודה יפה. למרות שאני לא מסכים עם הדחיה של הראיה מהמרש''ם קרוקודיל 10.03.22 22:53 16
     אין צורך לדחות את הראיה מהמרש''ם כי אין כל ראיה מהמרש''ם שכלל לא עסק בקבלת מצוות אלא בגיור עבד לעם קדוש 10.03.22 22:56 17
         יפה אלעדי 10.03.22 23:05 20
  משמח לראות שרבנים דנים בהלכה בכבוד beckham17 10.03.22 23:12 22
     ''נידויים וחרמות'' זה בלקסיקון של ''מקורבי'' הרב מלמד, במציאות אף אחד לא החרים ולא נידה. עבד לעם קדוש 10.03.22 23:21 26
         ברור... beckham17 10.03.22 23:30 30
             זכותו של הרב מלמד להגיד מה שהוא רוצה, רק שלא יצפה שרוב מנין ובנין של גדולי ישראל יצאו נגדו עבד לעם קדוש 10.03.22 23:38 32
                 זכותו של הרב מלמד להגיד מה שהוא רוצה beckham17 11.03.22 00:45 52
                     איך הגעת למסקנה שהפכתי אותך למקורב שלו? עבד לעם קדוש 11.03.22 06:00 59
                     אם יש מישהו שאסור לסמוך על פסקיו, אז חושב על גדולי ישראל לומר זאת בשער בת רבים! עבד לעם קדוש 11.03.22 06:07 61
                         גדולי ישראל פירסמו את דעתם ברבים כנגד הרב מלמד בנחרצות רבה ובכבוד מכל הזרמים דניאל בן המלך 13.03.22 19:38 130
                     חוסר הבנה בסיסי ביהדות ובעולם ההלכה עלי 14.03.22 13:37 131
     גם אני ממתין לתשובתו מזל דלי 11.03.22 00:23 49
  נקודה שלא הוזכרה: בכל הדוגמאות שהביא הרב מלמד מדובר ברבנים המתייחסים לגיורים ספורדיים ולא בגיור המוני yama 10.03.22 23:12 23
     יפה אמרת מזל דלי 11.03.22 00:24 50
  הרב בנימין מסביר היטב את דעת המיקלים. עכשיו צריך שיודה שיש דעה כזו אלסטי-7 10.03.22 23:25 29
     הוא עבר פוסק פוסק מאלו שהרב מלמד הביא והוכיח שאין... עבד לעם קדוש 10.03.22 23:39 33
         עצה שלי - עזוב אחי . עלי 10.03.22 23:46 36
             ++ מזל דלי 11.03.22 00:25 51
         אתה רציני??? הרב עוזיאל התיר גיורים ללא קבלת תורה ומצוות. אלסטי-7 11.03.22 07:27 67
             אני מקבל את ההמלצה של 36 עבד לעם קדוש 11.03.22 07:30 70
                 מגיב 36 עסוק להסביר לעצמו את פשר התנהגותו של מורו ורבו ש''חזר בו'' מההיתר הגורף לגיורי צה''ל אלסטי-7 11.03.22 11:31 102
                     עם כל הכבוד , הרב מלמד לא התמנה מטעם איש (אולי חוץ ממך) להחזיר את העטרה של הרב עובדיה זצ''ל עלי 11.03.22 13:13 108
                         תפנה לרב עובדיה יוסף זצ''ל ותגיד לו שדבריו הם עוול. כי הוא המקור להיתר אלסטי-7 11.03.22 13:21 110
                             ההבדל בינינו, זה שאתה *בטוח* שאתה יודע מה הסיבה שהרב זצ''ל חזר בו מההיתר הגורף. עלי 11.03.22 13:48 114
                                 חודש וחצי לקח לרב עובדיה ''להבין'' את הטעות שלו? להלן המקורות שהביאו אותו ''לחזור בו'' אלסטי-7 13.03.22 12:26 121
                                     לא ענית על כלום ולא הוכחת כלום. ציטוט מתגובתי הקודמת - עלי 13.03.22 15:48 124
                                         מה אתה לא מבין בדיוק? גדולי הדור אמרו גם שהרב שלך עם הארץ ומנבל את פיו אלסטי-7 13.03.22 15:53 125
                                             א - נער הייתי וגם זקנתי , ולמדתי שעיתונים סקטוריאלים אינם מקור קביל למציאות . עלי 13.03.22 16:02 127
                                                 ראשית הבאתי את הפסק של הרב עובדיה להתיר באופן גורף! את כל גיורי צה''ל אלסטי-7 13.03.22 16:11 128
                                                     שוב אתה כותב את השערותיך ומייחס להן את המציאות . עלי 13.03.22 16:20 129
                             צדיק, לפי הצורה שבה אתה מסיק מסקנות זה נראה שאתה הרב מלמד בעצמך, יש סיכוי??? פובליציסט 13.03.22 11:33 120
                                 לא הבנתי... מתנצל.. בכל אופן ראה בתגובה מעל את הצביעות של הראשון לציון אלסטי-7 13.03.22 12:32 122
             אכן כך מובן מהכתובים. זה נראה נסיון כושל לסלף את דבריו בכח ממש. הציטוט ברור שמותר כי אולי יבוא לשמור תומצ מעיד_נאמן 11.03.22 07:34 72
             חבל שהפורום נהיה במה כזאת. אבל בקצרה- הרב עוזיאל דורש רצינות בכוונה לקבל עול מצוות גם ללא ידיעתן. פרשןדתא 11.03.22 13:05 107
                 פרשנותך לרב עוזיאל חסרת אחיזה טכנית של המציאות אלסטי-7 11.03.22 13:31 112
         קח את זה בשחור על גבי כחול. הפסיקה להתיר גיור ללא קבלת מצוות. בבקשה אלסטי-7 11.03.22 11:33 103
  עוד רב מטעם..לא להתרגש. נ נח בירושלים 10.03.22 23:37 31
  תודה. בנוסף גם עניין הגדרת 'שעת הדחק' לענ''ד לא נדון SerahKastel 10.03.22 23:40 34
  הסיפור של הציונות גמור פנקס הקטן 11.03.22 00:52 54
     חס וחלילה, המח והלב של רוב העם נמצא במקום הנכון, הייסורים שיש לנו כעת רק הולכים ומבררים עבד לעם קדוש 11.03.22 06:01 60
  מעניין, תודה רבה consilium_322 11.03.22 06:40 64
     הרב מלמד הביא את המנעד ההלכתי בעניין גירות. להוציא מדעת בעלי המחלוקת אלסטי-7 11.03.22 11:25 101
         אמת ויציב. consilium_322 11.03.22 16:27 116
  ב''העתק הדבק'' נשמטו סוף הדברים בשיטת הרב גלזנר ורוב הדברים בענין הרב בארי, הנה הם: עבד לעם קדוש 11.03.22 06:43 65
  נראה שאתה ת'ח או לפחות עבדת על מקורות.. משהוא לא טוב עובר על המלמדים... גם בעיתון ב7 השופר שובב 11.03.22 07:31 71
     אני מוחה על הזלזול ברבנים מלמד, הביקורות המוצדקת צריכה להאמר בצורה מכובדת עבד לעם קדוש 11.03.22 08:17 81
         🙏🏻 שובב 11.03.22 08:30 82
  ראוי תשימו גם את התגובה על התגובה uzisho2 11.03.22 09:28 88
     אדרבא, תביא עבד לעם קדוש 11.03.22 10:03 95
     למה? לא הביאו את מה שהרב מלמד אמר, אז למה להתחיל להתייחס למה שהוא אומר עכשיו? פיניקית 13.03.22 15:56 126
  מסקנה: הרב מלמד ביצע מניפולציה, המרוץ לשורה הראשונה של גדולי ישראל נראה כמו ריאליטי. מיימוני 11.03.22 10:56 98
  המקורות מוכיחים שהרב אליעזר מלמד צודק | תגובה לתגובה עבד לעם קדוש 13.03.22 11:09 118
     לענ''ד מקור הטעות הוא הבלבול בין שני מקרים שונים לחלוטין: עבד לעם קדוש 13.03.22 11:13 119

   
   
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:37   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. נשמח לראות את כל גאוני התורה שהגיבו באשכול הקודם מתייחסים לעבודה היסודית של הרב טבדי  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:15   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אז הרב בנימין טבדי מקובל עליך כמדויק והרב מלמד לא? כנראה הכל מפוזיציה  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
בנתיים גאון הדור שלך זיכה את ולדר ורמס על הדרך את הנפגעות. כנראה שגאונות היא לא מדד לצדק, אמת או מוסר.
יש מספיק רבנים גדולים שניתן להתלות בהם בענין גיור מקל, זכותך לא לקבל זאת רק מומלץ שלא בשיטת הר המור (שהיא בקצרה - מי שלא איתי מסלף את ההלכה ודעתו לא לגיטימית)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.8.14
3385 הודעות, 18 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:09   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. להיות חף מפוזיציה זה גם להתייחס לדברים ולא לאומר.  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
אין פה דיון מי רב יותר גדול, הדברים מובאים כדי שתוכל לשפוט בעצמך. אותי דברי הרב טבדי (אין לי מושג מי זה) משכנעים יותר.


-------זו רק דעתי, תודה שקראת. מה דעתך?-------


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:29   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  69. הוא כותב מפורש שמותר לקבל גר למרות שלא שומר תורה ומצוות  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  
והנימוק הוא שאולי בעתיד ישמור תורה ומצווה. סופן משום תחילתן. זה גם מה שהרב מלמד כתב.
רק הכותרת של המאמר כעת מסלפת.
הציבור לא מטומטם. יודע לקרוא. הכל טוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.7.20
4379 הודעות, 28 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:08   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  84. הרב טבדי משלים את הציטוטים. זה מראה שדברי הרב מלמד הם זיוף מקורות. מותר לפרסם דבר כזה?  
בתגובה להודעה מספר 69
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:11   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  85. זיוף זה הרבנים בעלי המחלוקת שאמרו שאין דעה מקילה  
בתגובה להודעה מספר 84
 
  
ועכשיו הרב בנימין נתן לזה גושפנקה. כי יש דעה מקילה לגייר ללא קבלת מצוות, על סמך העתיד.
למעשה דברי הרב בנימין הם חיזוק לדברי הרב מלמד, וכתב אישום כלפי רבנים בעלי המחלוקת שיצאו נגדו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.7.20
4379 הודעות, 28 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:42   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  91. ראה תגובה 44 שהיתה לפניך.לא אמרו ''אין דעה מקילה''! הצליחו לגרור אותך לתת לגיטימציה לשינוי העובדות למען המטרה  
בתגובה להודעה מספר 85
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:46   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  93. הדיעה המקילה זה לגייר ללא קבלת מצוות על סמך הערכה שיקיים מצוות בעתיד  
בתגובה להודעה מספר 91
 
  
זו דעת הרב עוזיאל והרב מאשש וכל הרבנים שנזכרים במאמר של הרב מלמד (ושל הרב בנימין...)
זה נקרא דיעה מקילה.
הדעה המחמירה היא לא לקבל גר כזה.

בסופו של דבר יש שתי דעות בעניין. לגיטימיות לחלוטין ומי ששולל אחת מהם פושע ומסלף דברי תורה.

כמובן בכל זמן בהיסטוריה יש שיקולים לפסוק לכאן או לכאן. זה היופי של תורה שבעלפה. על זה אפשר לחלוק. אבל לבטל דעה בתורה זה פשט תורני ואסור להיכנע לו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Hesitant לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.2.06
8015 הודעות, 65 מדרגים, 103 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    12:09   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  105. אז שהרב בנימין טבדי לא יגייר כאלה.  
בתגובה להודעה מספר 93
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.7.20
4379 הודעות, 28 מדרגים, 35 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    12:39   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  106. בעברית מדוברת: קיום דיני תורת ישראל חשוב בעיניך כקליפת השום.  
בתגובה להודעה מספר 105
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:43   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  92. בדיוק! סיפרו לנו שאין בכלל דעה הלכתית שניתן לגייר ללא קבלת עול מצוות באופן מלא ועל בסיס זה פוסלים  
בתגובה להודעה מספר 85
 
  
את לגטימיות התפיסה של הרב מלמד והנה מסתבר שבהחלט הייתה דעה כזו בהלכה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
32311 הודעות, 83 מדרגים, 124 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    10:33   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  97. נראה שלא הבנת את הכתוב.  
בתגובה להודעה מספר 85
 
  
הכתוב מוכיח שהציטוטים שהביא הרס מלמד הם חלקיים ומעוותים את מהותם.
אין דיעה שמקילה ומאפשר גיור ללא קבלת מצוות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:15   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  100. אני רואה שאתה מתקשה בקריאת המאמר. בבקשה מיקוד הדברים  
בתגובה להודעה מספר 97
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
32311 הודעות, 83 מדרגים, 124 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:16   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  109. מדובר במצב של אי ידיעת המצוות. בימינו, מדובר במצב בו הם יודעים.  
בתגובה להודעה מספר 100
 
  
יודעים שצריך לשמור שבת, שצריך להתלבש בצניעות, שצריך לשמור על טהרה ועוד ועוד.

יודעים ולא מתכוונים לשמור.

לא מתקשר בשום צורה עם הדברים המצוטטים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:26   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  111. אחלה פלפול. תשמע זה פלא חידוש שכזה  
בתגובה להודעה מספר 109
 
  
אם ככה אז בא נגייר אותם בלי ללמד אותם בכלל מצוות, בכדי שלא יהיה מצב שיידעו על המצוות ועם זאת לא יקיימו ואז הגרות שלהם תהיה פסולה!
איך נשמע לך ה"תולדות" של הפלפול הזה?
זה ברור שכוונת הרב עוזיאל ללמד חלק מהמצוות מה שיכול הגר לדעת מתוך הכרה וודאית שלא יקיים את כל המצוות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בבב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.8.12
32311 הודעות, 83 מדרגים, 124 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:36   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  113. לא פלפול. הבנה פשוטה של המילים.  
בתגובה להודעה מספר 111
 
  
ראשית, כאן מדובר באנשים שיודעים. זו המציאות.
שנית, אלה שהרב מדבר עליהם, רוצים אך לא יודעים. כאן מדובר ביודעים אך לא רוצים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:16   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. רוב מוחלט של גדולי הדור פוסקים שאין לקבל גירים ללא קבלת מצוות מלאה, גם הרב מלמד מודה בזה  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
ניסיון ההטרלה שלך להסיט את הדיון לולדר רק מוכחים שאין לך מה לענות לגופן של טענות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:41   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  73. הטרלה? כל המטרה של העלאת דעה הילכתית של רב לא מוכר לפורום סקופים שכותב נגד הרב מלמד  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
היא הטרלה אחת גדולה.
הרי פורום סקופים לא נועד להביא דיוני הלכה בין רבנים. החתירה הסדורה נגד כל מי שהוא לא קו והנסיון לבטל אותו היא כאן הסקופ. עברתם מרבני צהר לרב מלמד ומשם לבא בתור - אין הטרלה גדולה מזו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תגובה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.10.17
1921 הודעות, 13 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    10:00   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  94. מה זה משנה מוכר לא מוכר. מה זה סלבס וריאליטי?  
בתגובה להודעה מספר 73
 
  
זה לא 'דיון בין רבנים'.
זה פשוט מאוד מישהו שעשה בדיקה עבורנו של מקורות הרב מלמד.
ההתקפה שלך על פרסום הבדיקה מראה שלא נוחה לך השקיפות והדיון האמיתי לגופו של עניין. אלא אתה כותב מפוזיציה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:45   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  74. מכתב  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:39   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  90. רוב מוחלט של הרבנים בעלי המחלוקת הקיצוניים, לפסול דעות ששונות מדעתם  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
לפסול, להכפיש, לקלל, לאיים, להסית נגד ועוד רבות.
כך דרכם של בעלי המחלוקת מאז קורח ועד אחרון הרבנים שמתנגדים לדעת תורה ששונה מדעתם.

הרב עובדיה יוסף זצ"ל, נאלץ להיכנע לבעלי המחלוקת, לפני כ 10 שנים, ונאלץ לגנוז את תורתו הבהירה וליישר קו עם הגננסטרים בעלי המחלוקת הרב מלמד יחזיר עטרה ליושנה בעניין זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:18   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. שקר גס, פייק מוחלט, אתה עברת כעת על כמה וכמה איסורי תורה חמורים, מציע לך מכל הלב לחזור  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
בתשובה:
בשיטת הר המור (שהיא בקצרה - מי שלא איתי מסלף את ההלכה ודעתו לא לגיטימית)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
היד החזקה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.6.19
1777 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:28   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. מחזק אותך  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:46   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  75. מציע לך לא להתנשא על אף אחד למרות שזה עומד בבסיס התפיסה שלכם. במקום לדפוק על הלב של כולם  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
תתחילו בלדפוק על שלכם
קורא לי לחזור?! במתק שפתיים ובאהבה גדולה אתה וחבריך רומסים רבנים אחרים שכל חטאם הוא שהם לא בקו שלכם. התורה הציונית דתית גדולה הרבה יותר מהקו הצר שאתם מנסים לדחוף אליו את כולנו.
תמשיך להטיף מתי שבא לך ואני אמשיך לשקף מציאות *אמיתית*



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:56   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  83. במקום לנהל דיון עניני(בו אתה יודע שאתה תפסיד) אתה מנהל דיון של השמצות אישיות, כעת לעובדות:  
בתגובה להודעה מספר 75
 
  
1. הרב בנימין טבדי מרחיב את המקורות שהביא הרב מלמד ומראה כיצד המסקנה אותה הוציא הרב מלמד מהמקורות אינה כתובה בהן - אתה מוזמן להתמודד ענינית עם המקורות.
2. אין לי מושג האם הרב טבגי קשור להר המור או לא, אבל הביקורת על פסיקותיו של הרב מלמד מגיעה מקהל גדול של רבנים גדולים מהשורה הראשונה שאינם שייכים להר המור, כמו הרב יעקב אריאל, הרב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב מזוז, הרב נבנצאל ועוד.
3. רבני הר המור מעולם לא טענו ולא טוענים שכל מי שלא סובר כמותם הוא לא לגיטימי, למעשה ממש להיפך, אתה יכול לעבור על רוב מוחלט של רבני ישראל, רובם אינם סוברים כמו הר המור בסוגיות רבות ולא טוענים ולא חושבים בהר המור שהם לא לגיטימיים.
ולכן אתה כתבת שקר שהר המור חושבים שכל מי שלא חושב כמותם הוא לא לגיטימי ובזה עברת על איסורי תורה רבים: של שקר, של לשון הרע, של ביזוי תלמידי חכמים - תקרא בהקדמה לחפץ חיים כמה איסורים עברת, ה' ירחם. כיוון שהוצאת השם רע שעשית היא על קבוצה גדולה של אנשים אז האיסור גדל, כיוון שהוצאת השם רע היא בפורום גדול אז האיסור גדל בהתאם למספר השומעים.
לכן אני מציע לך בכל הכנות ובכל האהבה שאני אוהב אותך שתחזור בתשובה.
אתה יכול להגיד עד מחר שאני מתנשא, אבל זה לא יפתור את הבעיה החמורה בה אתה מצוי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:39   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  89. קצת ילדותי לחשוב שבויכוח כזה יש מנצח ומפסיד (או כפי שכתבת ''אתה יודע שאתה תפסיד'')  
בתגובה להודעה מספר 83
 
  
אני לא מנסה לנצח בויכוח כיוון שבויכוח הלכתי אין מנצחים ומפסידים כל זמן שהוא מתקיים בין אנשים שיודעים תורה והלכה ובאים מכוונות אמיתיות לברר אותה.
א. לפתוח דיון בכותרת: "הרב מלמד מצטט מקורות בצורה מגמתית" זה ודאי לא נסיון לבירור או לסתור את דבריו אלא להקטין אותו ולהפוך את תפיסתו ההלכתית ללא לגיטימית. במקרה כזה אין לי שום עניין להראות את הנימוקים לתפיסתו (אגב הוא עושה זאת מצוין שוב ושוב).
ב.רבני הר המור לא צריכים לטעון כלום באופן ישיר כיוון שברור שאם יגידו זאת הם ישטפו בביקורת. בפועל במעשיהם ובאופן התבטאותם הם דורסים תפיסות אחרות של רבנים רבים רבים שאינם מחוברים לקו). תסתובב בישיבות שאינן ישיבות קו (לא חלילה מעלה גלבוע או הר עציון - אלא סתם ישיבה) ותגלה איך הם נתפסים בקרב הציבור הרגיל בציונות הדתית. או כמו שאמרו הגששים - "אם כולם אומרים כנראה שזה נכון".
ג. אין ספק שיש ביקורת גדולה על פסקי הרב מלמד וגם יש תמיכה גדולה כמו שתמיד היה בכל ויכוח הלכתי אמיתי. אתה כמובן בוחר להקשיב לצד אחד ואני לצד השני. הרב מלמד קיבל אינסוף הסכמות לסדרת פניני הלכה כולל רבנים שמספרים שקראו בעיון רב והתרשמו מעומק הבירור ההלכתי - פתאום דרכו ההלכתית יוצאת מגדר הדרך המותרת?! כפי שכתבתי הכל מפוזיציה.
ד. אינני גדול בתורה (למרות שלמדתי כמה שנים בישיבה אחרי התיכון). אני לא מתיימר להכריע בין הרב מלמד לרב אחר ואין לי עניין להתפלפל איתך אבל אם כוונותיך טהורות אתה מוזמן להכנס לכתבה שהבאת ולראות בתגובות שם אנשים שמסבירים מתוך המקורות שהובאו למה דווקא דברי טדבי חלקיים ושגויים ולמה הרב מלמד צודק במסקנתו.
ה. תמיד היו גישות שונות בפסיקת ההלכה בתוך האורתודוקסיה, תמיד היו מחלוקות לשם שמים וזה בסדר אבל כל העניין כאן הוא להוציא את דעת הרב מלמד מגדר מחלוקת ולהפוך אותה לבלתי לגיטימית.
מצרף שני קישורים כדי לאזן את המתקפות המתוזמנות על הרב מלמד:
https://ph.yhb.org.il/ph1/
בקישור הבא בחלקו התחתון הסכמות מגדולי ישראל שחלקם גם מסבירים כמה תפיסתו ההלכתית תואמת לכללי הפסיקה מדורי דורות:
https://yhb.org.il/peniney-halacha/



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    10:11   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  96. כמו תמיד כשאני מעמיד אותך בפינה אז אתה נאלץ לגמד את ההשמות החמורות מהן התחלת.  
בתגובה להודעה מספר 89
 
  
גם הדברים אותם כתבת כעת על הר המור רחוקים מלהיות נכונים, אבל גם הם רחוקים מהאשמה שכתבת בהתחלה - שכל מי שחושב כמותם לא לגיטימי...
אז אני רואה בזה בחינת "הרהורי תשובה" מקווה שיבשילו לתשובה שלמה, כשזה יקרה אתייחס לשאר הדברים שכתבת בתגובה הזו, שגם הם ברובם לא נכונים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:04   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  99. אתם שם ממש אוהבים את עצמכם, אה? טוב, אני הולך להמשיך ''לעמוד בפינה'' ו''להרהר בתשובה''...  
בתגובה להודעה מספר 96
 
  
ואגב חלילה לי מלגמד את האשמות החמורות מהן התחלתי וצר לי אם השתמע שאכן גימדתי אותן.
אומר בפה מלא ובכוונה ברורה - חבריך, רבותיך ואף אתה השותפים לתפיסת הקו מלאים כל כך בעצמכם עד שלא נשאר להכניס סביביכם שום תפיסה טיפל'ה אחרת.
אין לכם באמת מחלוקת עם דעות אחרות כיוון שהן במהותן לא לגטימיות.
מאחל לכם שלא תסתכלו עוד כמה שנים אחורה ותגלו שנשארתם ממש לבד עם קמצוץ איזוטורי מהציונות הדתית (שאתם כל כך מנכסים בעלות עליה).
שבת שלום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' 'באדר ב תשפ''ב    22:41   12.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  117. וכבר אמר עליך דוד המלך עליו השלום: ''תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק בגאווה ובוז''  
בתגובה להודעה מספר 99
 
  
אומר בפה מלא ובכוונה ברורה - חבריך, רבותיך ואף אתה השותפים לתפיסת הקו מלאים כל כך בעצמכם עד שלא נשאר להכניס סביביכם שום תפיסה טיפל'ה אחרת.
אין לכם באמת מחלוקת עם דעות אחרות כיוון שהן במהותן לא לגטימיות.

האם הרב עובדיה (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב אברהם שפירא (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב עובדיה (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם דוב ליאור (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב יעקב אריאל (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב דרוקמן (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב נבנצאל (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב יעקב שפירא (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב אליקים לבנון (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב שמואל אליהו (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב בלומנצוויג (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב דוד לאו (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב דוד חי הכהן (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב דודקביץ (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב גדעון פרל (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב שטיינר (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב פילבר (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב זלמן נחמיה גולדברג (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב יהושע רוזן (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב זלמן מלמד (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב ישעיהו מיטליס (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב ישראל אריאל (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב דוד פנדל (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב מרדכי גרינברג (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?
האם הרב יונה דברת (שאינו הר המור) לא לגיטימי בעיני הר המור?

כמה אפשר לשקר בדברים פשוטים וידועים? כמה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נדלניס'ט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.11.17
4622 הודעות, 60 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:56   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. בול  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kanija לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.2.14
7130 הודעות, 72 מדרגים, 103 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:58   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. אין פה שאלה של הרב מלמד מול הרב טבדי  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
הרב מלמד הביא משפט מפוסק כזה או אחר והוציא ממנו מסקנה, הרב טבדי מביא את המקור כולו.

באופן כללי, גם אם כל המקורות תומכים ברב מלמד הרעיון הוא מופרך.
אדם פרטי, יכול להחליט שהוא סומך על דעה מקלה, שנויה במחלוקת ככל שתהיה, זה ענינו מול קונו.
אי אפשר להכניס אנשים לעם ישראל על סמך דעות שהינן בדעת מיעוט, כי מבחינת הרוב הם לא יהודים, מה שיגרור מצב של יהודים 'מהדרין', יהודים כשרים 'רבנות' ויהודים בכשרות 'צוהר', 'בית הלל' ומטה...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:57   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  76. לגמרי יש כאן שאלה הלכתית כמו מליון אחרות. כל מתנגדי הרב מלמד/שאר הרבנים הלא חרדלים  
בתגובה להודעה מספר 57
 
  
לוקחים מחלוקת ומנסים בכח להפוך אותה למשהו אחר רק כדי לקעקע זכות של רב להבין הלכה אחרת מהם. כל העלאה מחודשת של הנושא כאן היא במטרה ברורה של החרדלניקים והחרדים להקטין, לבזות ולסתום לרב מלמד את הפה.
זה לא יצליח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אביאל
חבר מתאריך 25.12.20
142 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:28   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. השנאה להר המור מדהימה אותי מחדש כל פעם , אבל לא משנה  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
ולענין , פדוט תעבור על המקורות ותראה.
אני אמרתי את זה ישר שהרב מלמד פרסם , מסיבה פשוטה שבכמה דברים פשוט שמעתי מה שהוא אומר או כותב , ועברתי מקור מקור לראות , ונדהמץי לראות את הפער העצום בין המקורות (שחלק לא היו קיימים בכלל) לבין דברי הרב מלמד .
לפי דעתי זאת הנקודה הכי הזויה ברב מלמד שהוא ממציא מקורות לא קשורים במקרה הטוב או הפוכים מדבריו במקרה הרע



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הרי גולן
חבר מתאריך 13.5.10
3903 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:58   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  77. הסר דאגה, השנאה הומצאה, יוסדה ושוכללה בהר המור. אנחנו רק מגיבים לה.  
בתגובה להודעה מספר 63
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yama לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.21
710 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    13:54   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  123. אנחנו רק מגיבים.... באמת לתפארת מדינת ישראל.  
בתגובה להודעה מספר 77
 
  
זה אולי לא מסתדר לך אבל הרב מלמד אכן הוציא דברים מהקשרם.

כל הפליק פלקים שאתם מנסים לעשות בכדי להסביר את פסיקתו, מגדלים פורחים באוויר...

הדעות שהביא הרב מלמד לעניין הקורה בגליציה, במרוקו ובארץ ישראל טרום הקמת המדינה, אין בהם שמץ לימוד לדיון ההלכתי בעניין הרפורמה של כהנא.

בכל המקרים שהביא הרב מלמד מתייחסים למדינות בהן המתגיירים נטלו על עצמם בעצם הגיור סכנת חיים ובארצות האיסלם אף גזר דין מוות מצד השלטונות.

מדובר בגיורים בכמות זניחה ושולית. ברפורמה מדברים בשלב הראשון על ניסיון לגייר למעלה מחצי מיליון תושבים ועוד כמות נוספת של "עולים" וזאת מבלי להתייחס לרפורמים שיתפסו טרמפ על התהליך. כולם לא נמצאים בסכנת חיים,אצל כולם מדובר בגיורי נוחות לקבלת טובת הנאה.

לא לרב מלמד ולא לחבריו לדעה אין את הכתפיים הרחבות לשאת את השלכות הדעה הפופוליסטית שהם דוחפים.

לצערי הדעה הזו תביא חלילה במידה ותמומש, להתבוללות ואובדן נשמות יהודיות שילכו שולל אחרי שבתאות מודרנית.


עם ישראל - ארץ ישראל - תורת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות, 135 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:19   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. מדהים איך הוא סילף את דברי הרב עוזיאל  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
מזכיר לי את מר יוסף בורג שעלה פעם על הדוכן וקרא לעבר שולמית אלוני אלופת הציטוטים החלקים ( הייתה מרבה לצטט חלקי פסוקים ולסלפם )



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:39   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  104. הנה דבריו המלאים של הרב עוזיאל. סמן בבקשה את ה''עיוות'' לשיטתך  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  
שים לב. מותר לגייר ללא קבלת מצוות. ראית? תסתכל שוב! מותר לגייר ללא קבלת מצוות. על סמך השערה שבעתיד יהיה סיכוי שישמור מצוות. סימנתי לך הכל בהדגשה. סובב את המסך 10 פעמים והכתוב לא ישתנה. יש דעה לגיטימית בהלכה לגייר ללא קבלת מצוות מתוך הערכה שבעתיד הגר אולי יקיים מצוות. זה נקרא סופם משום תחילתן. את סופן איננו יודעים. רק משערים. תחילתן זה נתון ברור שלא מקיימים מצוות.
עכשיו מובן?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות, 135 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:57   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  115. אז ברשותך בא נעשה קצת סדר  
בתגובה להודעה מספר 104
 
  
שים לב. מותר לגייר ללא קבלת מצוות. ראית? תסתכל שוב! מותר לגייר ללא קבלת מצוות. על סמך השערה שבעתיד יהיה סיכוי שישמור מצוות. סימנתי לך הכל בהדגשה. סובב את המסך 10 פעמים והכתוב לא ישתנה

הרמב"ם שהוא המקור לדברי הרב עוזיאל כותב במפורש פרק י"ג מגרות ה"ד וכן לדורות כשירצה העכו"ם להכנס לברית ולהסתופף תחת כנפי השכינה "ויקבל עליו עול תורה " עול תורה זה כל החבילה
ידוע מאמר רבינו יונה בשערי תשובה על עבד שאומר לאדונו: מוכן אני לשמע הכל בקולך, חוץ מדבר אחד, שנחשב שכבר פרק מעליו עול אדוניו, וכלשונו: "כי אם אמור יאמר העבד לרבו, כל אשר תאמר אלי אעשה זולתי דבר אחד, כבר שבר עול אדוניו מעליו והישר בעיניו יעשה".

הוי אומר עול תורה כל העול ולא יהיה כעבד ששובר את עולו

ומה שכתב הרמב"ם בפי"ד ה"ב ומודיעין אותו עיקרי הדת שהוא יחוד ד ואיסור עכו"ם ומאריכין בדבר הזה ומודיעין אותו מקצת מצוות קלות ומקצת מצוות חמורות ואין מאריכין בדבר הזה וכו' ואין מרבין עליו ואין מדקדקים עליו שמא יגרום לטורדו ולהטותו מדרך טובה לדרך רעה שבתחילה אין מושכין את האדם אלא בדברי רצון ורכים וכן הוא אומר בחבלי אדם אמשכם ואח"כ בעבותות אהבה

ובכוונה הארכתי בדברי הנועם והטעם של הרמב"ם
א. מדובר בגר שבא להתגייר מיוזמתו ורצונו ( ולא לשום מטרה אחרת ולכן לא קבלו בית דין גרים כל ימי דוד ושלמה )
ב. ביחידים ולא במסות ( כמו בימי עזרא שלא קבלם והוציאו את נשותיהם )
ג. זה דומה לברית של הקב"ה איתנו מסיני שאמרנו נעשה ונשמע (גם שם לא ידענו את המצוות אבל קבלנו את הברית והתורה

כלומר זה שלא מודיעים להם את כל המצוות האם יש פה מישהו ברוטר שיודע את כל המצוות לפרטיהן ? הרעיון שמודיעים להם את עיקרי הדת והמצוות החשובים כמו שאמר רבי עקיבא ואהבת לרעך כמוך ואידך זיל גמור וכמו שנהג הלל עם הגרים
אבל אם ידוע שכוונת מכוון ובזדון הצהרתי מראש שהם לא ישמרו שבת ולא כיפור ואכלו חמץ בפסח אין אחד שיאמר לך שאפשר לגייר אפי הרב מלמד אלא מה אנחנו יודעים שאם רצונם והמעטפת הסביבתית שלהם כשהם חיים בתוך עולם של תורה ומצוות נקבל אותם אף שהודענו להם על מקצת מצוות משום סופם שיגיעו לידי קיומם

ולעצם העניין גם בימי דוד ושלמה שבית הדין ( רבני המיינסטרים לא קבלו גרים ) ואעפ"כ היו גרים הרבה מתגיירים בימי דוד ושלמה בפני הדיוטות והיו בית דין הגדול חוששין להם לא דוחין אותן אחר שטבלו מכל מקום ולא מקרבין אותם עד שתראה אחריתם

אז אתה כתלמיד של הרב רוצה להפוך אתו לפני ההדיוטות חלילה ואני רק שאלה האם אין לנו אינדיקציה מהעבר מה אחריתם ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הכט
חבר מתאריך 19.2.18
454 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:29   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  68. לא עבודה יסודית אלא חוסר הבנת הנקרא וספקולציות על הציטוטים.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ciso23 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.9.19
1866 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:01   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  78. אני התייחסתי באשכול קודם  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
לדברי הרב משאש והוכחתי בראיות ברורות שהציטוט שנאמר משמו עומד בסתירה לנדון שם וממילא אין הנדין דומה לראייה.
מה שעשה הרב מלמד זה חמור מאוד וגובל במרמה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלברט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.14
14019 הודעות, 147 מדרגים, 290 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:40   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. זה פורום בית מדרש?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
14065 הודעות, 41 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:44   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ברגע שנתנו לצד אחד להביע את דעתו ההלכתית בסקופים אז נותנים לצד השני. לדעתי צריך לסגור את האשכולות מ2 הצדדים.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הניצוץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.12.08
21028 הודעות, 238 מדרגים, 476 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:50   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. מה רע שזה בית מדרש אם זה גם אייטם חדשותי רלוונטי מתמיד?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
14065 הודעות, 41 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:51   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אפשר לדון על כל נושא ציבורי מבחינה הלכתית. לטעמי זה לא מתאים לסקופים.  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
היית רוצה לראות כאן פירוט הלכתי על קבלת פליטים מאוקראינה? ואז תגובה הלכתית אליו? וכו וכו


לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סתם עוד אחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
20780 הודעות, 148 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:59   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. אישית - כן. הייתי שמח אם בדיון הציבורי בנושאים שונים (סתם דוגמאות: היחס לשביתות, עסקאות חילופי שבויים,  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
העלאת מיסים, היחס לפליטים סוריים וכו'), היה דיון משמעותי בהיבטים ההלכתיים והמטא-הלכתיים של הנושא.


חצילים. לא מדבר אלי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עפרנח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.09
16837 הודעות, 137 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:59   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אם לא שמת לב, הרבנים נכנסו לדיון פוליטי.  
בתגובה להודעה מספר 2
 

ואני מקווה שזו רק ההתחלה.
כי דעת תורה חייבת להגיע להנהגת המדינה.
דעת תורה צריכה להישמע באופן ברור.


עולם הפוך ראיתי, מקור הכח נסתר ופירות המעשים גלויים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
באתי
חבר מתאריך 1.12.21
1142 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:23   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. איפה הייתם באשכול של המלמד אמש? 🙄  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


👨‍⚕️ונשמרתם לנפשותיכם מאוד!🙋‍♂️


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:14   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. הרב מלמד  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
89077 הודעות, 352 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:41   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. עם כל הכבוד דעות הלכתיות ומחלוקות בין רבנים אינן סקופ. יש פורום בית מדרש.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:43   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. דברי הרב מלמד הובאו כאן ובצדק, ונדונו ארוכות, לכן יש מקום להעמיד את הקוראים על מקורותיו של  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
הרב, יראו הקוראים וישפטו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ביריון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
89077 הודעות, 352 מדרגים, 583 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:45   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. התייחסות לדעה הלכתית כלסקופ חדשותי מבזה את ההלכה ואת הפוסקים.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:45   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ראה כאן (בעיקר בתגובה 23):  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/734775.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
באתי
חבר מתאריך 1.12.21
1142 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:23   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. איפה הייתם באשכול של המלמד אמש? 🙄  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  


👨‍⚕️ונשמרתם לנפשותיכם מאוד!🙋‍♂️


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
granit לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.8.09
2954 הודעות, 44 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:49   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. היזהר בכבודן של תלמידי חכמים  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
אתה מבזה בעיקר את עצמך כשאתה מכנה רב בישראל בכינויים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:13   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. הרב מלמד הוא רב חשוב, למרות כל הביקורת המוצדקת, וזה לא ראוי לבזותו ולהשמיט תואר רב ממנו  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SerahKastel לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
6644 הודעות, 57 מדרגים, 113 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:41   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. מביא כבוד וערך לנושא שאחרת שומעים עליו דרך מסננות פוליטיות גרידא  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
אף אתה סברת שיש חשיבות בדברים

https://rotter.net/forum/scoops1/734775.shtml#5

במצב אידאלי הרבנים משני צידי הדיון מדירים רגליהם מהעירוב הפוליטי של העניין,
אך משאלו ואלו לא עושים זאת, זו דרך מכובדת למדי.

יותר מכך, נראה שרוטר כרגע הבמה היחידה ששני צידי העניין מובאים בו לעומק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:49   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. את הסטנדרטים הכפולים שלך אני כבר מכיר, אבל לא ידעתי עד כמה:  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/734775.shtml#5



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חברה בפורום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
8915 הודעות, 126 מדרגים, 227 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:49   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. אני בהלם ובהחלט מצטרפת לתהייה שלך דעתו של הרב מלמד באשכול של אתמול התקבלה אצלו בברכה ובתודה על הבאת הדברים  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.03.22 בשעה 00:59 בברכה, חברה בפורום
 
וכאן... 'עם כל הכבוד דעות הלכתיות ומחלוקות בין רבנים אינן סקופ. יש פורום בית מדרש'.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות, 132 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    01:00   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. לא יאמן ....  
בתגובה להודעה מספר 38
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Galgal לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.12.17
12206 הודעות, 81 מדרגים, 125 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:46   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  66. יאמן יאמן.... ואכמל.  
בתגובה להודעה מספר 58
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות, 132 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:27   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  87. אפילו לא מנסה להסתיר את זה ולצאת הגון.  
בתגובה להודעה מספר 66
 
  
ועוד מעיר פה לגולשים אחרים על פוזיציה... 🤦



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש הישראלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.7.20
541 הודעות, 8 מדרגים, 16 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:06   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אתה צודק  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
אבל נושא הגיור כרגע הוא בכותרות ומעורר פולמוס חברתי וראוי לדון בו ולהביא לידיעת הציבור את הדעות בנושא. זו סוגיה לאומית חשובה שיכולה להשפיע על האוכלוסייה היהודית מבחינה חברתית ודמוגרפית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות, 135 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:21   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. זה לא מחלוקות זה יכולת לדמות מילתא למילתא ולהביא מקורות נכונים בציטוט מלא ולא סילוף חלקי  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אימרא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 24.9.20
3709 הודעות, 26 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:53   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. למה רק דברי ''אנשי רוח'' הם סקופ ?  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/734919.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירוק בעיניים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.10.15
7137 הודעות, 56 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:44   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הדיון לא שייך פה מרבה מחלוקת ופירוד ופגיעה בכבוד ת''ח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
dlhl לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.8.03
4889 הודעות, 34 מדרגים, 67 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:44   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. קראתי את מה שנכתב, מסכים עם הרב מלמד ולא עם החולק  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ממליץ לקרוא ולהבין שנכון עשה הרב מלמד, ולמד נכון מהמקורות המובאים.


מותר לחלוק אבל גם שנחלקו בית הלל ובית שמאי לא נמנעו מלהתחתן אלו עם אלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
14065 הודעות, 41 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:46   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. בית הלל ובית שמאי היו באותה הרמה. כאן מדובר על מיעוט קטן רבנים שהולכים נגד רוב מניין ובניין של שאר הרבנים בארץ  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  


לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:48   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. אין לי בעיה שהבן שלי יתחתן עם הבת של הרב מלמד (זו אפילו זכות בעיני) אבל זה לא משנה את  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
העובדה שהרב מלמד חולק על רוב מנין ובנין של גדולי ישראל, פעם אחר פעם, בנושאים שבלב ליבה של האומה ועם בסיס רעוע.
מותר לחלוק אבל גם שנחלקו בית הלל ובית שמאי לא נמנעו מלהתחתן אלו עם אלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ורד הרים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.3.17
7399 הודעות, 42 מדרגים, 81 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:10   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. באמת אתה מסכים עם דרך הפסיקה והבנת המקורות?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
זה שהוא חושב ומאמין במשהו זה סבבה
להכניס תחת כנפי אותה מחשבה את הדעות הנל זה קשה מאוד. לטכמי
כשלמדתי את הסוגיה לא הגעתי למסקנות קרובות לרב מלמד. אבל חושב שהוא מאמין במשהו ומחפש סמוכין לדעה שלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות, 135 מדרגים, 260 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:22   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. נחלקו לא סילפו ציטוטים  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
מותר לחלוק אבל גם שנחלקו בית הלל ובית שמאי לא נמנעו מלהתחתן אלו עם אלו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ciso23 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.9.19
1866 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:04   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  79. אבל זה לא הנדון  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
הוא רצה לגזור מדבריהם לנושאים אחרים שאין בין הנדון שלו לראייה שהביא כל קשר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כינוי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.21
14065 הודעות, 41 מדרגים, 76 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:49   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. הבעיה העיקרית זה לקחת משהו נידח מספרי השו''תים שהיה על מקרה פרטי בודד שנבדק לעומק ולהחיל אותו על אלפים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם הרב מלמד היה בודק עכשיו מקרה מקרה של מי שבא להתגייר ומוצא פתח להתיר זה היה משהו שונה מהיתר כולל לכל עשרות האלפים שיבואו להתגייר.

ספרי השו"תים בודקים כל מקרה לגופו וכותבים עשרות עמודים על מקרה בודד ועליו ספיציפית. זאת לא הוראה כללית לכל דבר ועניין.


לא היה דתי במטכל עשור. צהל מקבל עשרות מיליארדים רק בשביל מודיעין וחימושים שמונעים פגיעה באזרחי האויב


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האזרח ע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 21.10.15
12927 הודעות, 109 מדרגים, 213 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:14   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. צודק..  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ciso23 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.9.19
1866 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:04   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  80. ולא רק  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
עם כל הכבוד לרב מלמד הוא לא תלמיד חכם בקנה מידה של המהרש"ם או רבי יוסף משאש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סתם עוד אחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
20780 הודעות, 148 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:50   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. דיון מעניין - הלכתית וציבורית. מעניין אם יהיו תגובות נוספות בנושא מרבנים מוכרים ומרכזיים נוספים.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 10.03.22 בשעה 22:57 בברכה, סתם עוד אחד
 
מעיון קל נראה לי שגם הרב מלמד מבין שזאת לא הדעה המרכזית בהלכה - בלשון המעטה.
הדיון הוא האם ניתן לומר פה ש"כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק" בשל השיקולים המציאותיים והחשש להטמעות גויים בישראל, או שהבסיס ההלכתי לכך הוא רעוע כ"כ, שלא ניתן לסמוך עליו אפילו בסיטואציה כזו.
באמת שנדרשות כתפיים הלכתיות רחבות כדי להכריע בשאלה כזו (ולמדנות, למשל, לא מספיקה).


חצילים. לא מדבר אלי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלאי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.5.13
18835 הודעות, 203 מדרגים, 336 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:12   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. לא ולא. בגיור אי אפשר לסמוך על דעת יחיד אלא חייבים קונצנזוס הלכתי רחב. אחרת ניפרד לעמים הרבה  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  


בא החלום ברוב עניין וקול כסיל ברוב דברים


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סתם עוד אחד לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.4.12
20780 הודעות, 148 מדרגים, 292 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:14   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  86. החשש מובן, אבל האלטרנטיבה גרועה מספיק כדי שלפחות בעיני, התשובה איננה חד משמעית כפי שאתה מציג.  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  
זה דיון שראוי שיתקיים בקרב פוסקים מרכזיים.


חצילים. לא מדבר אלי.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קרוקודיל לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.3.13
958 הודעות, 4 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:53   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. עבודה יפה. למרות שאני לא מסכים עם הדחיה של הראיה מהמרש''ם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    22:56   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אין צורך לדחות את הראיה מהמרש''ם כי אין כל ראיה מהמרש''ם שכלל לא עסק בקבלת מצוות אלא בגיור  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 10.03.22 בשעה 23:22 בברכה, עבד לעם קדוש
 
לא מסכים עם הדחיה של הראיה מהמרש''ם

קטן, ועסק בשאלה - כיוון שגר קטן יכול למחות כשמגדיל, אז למה חילול השבת אינו נחשב מחאה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלעדי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.2.15
11390 הודעות, 120 מדרגים, 232 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:05   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. יפה  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
beckham17 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.02
7044 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:12   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. משמח לראות שרבנים דנים בהלכה בכבוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 

בלי נידויים ובלי החרמות.

מקווה שהרב מלמד ישיב לטענות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:21   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. ''נידויים וחרמות'' זה בלקסיקון של ''מקורבי'' הרב מלמד, במציאות אף אחד לא החרים ולא נידה.  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
beckham17 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.02
7044 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:30   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. ברור...  
בתגובה להודעה מספר 26
 

אוי התמימות.

ומצחיק שמי שמגן על הזכות של הרב מלמד לומר את שיטתו הופך ל'מקורב'...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:38   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. זכותו של הרב מלמד להגיד מה שהוא רוצה, רק שלא יצפה שרוב מנין ובנין של גדולי ישראל יצאו נגדו  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
אם הוא חושב שמותר לו לחלוק על כל גדולי ישראל...
ולא, להגיד על מישהו שאי אפשר לסמוך על פסקיו זה לא לנדות ולא להחרים, חבל שהרב מלמד לא מלמד את מקורביו מילון אבן שושן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
beckham17 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.2.02
7044 הודעות, 27 מדרגים, 54 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:45   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. זכותו של הרב מלמד להגיד מה שהוא רוצה  
בתגובה להודעה מספר 32
 

ואין שום זכות לאף רב לומר שאי אפשר לסמוך על פסקיו, ברבים. הרב מלמד לא נמצא מחוץ לגדר. הוא עמוק בתוכה, וספרי ההלכה שלו הם קידוש השם עצום.
אם רבני הר המור היו אומרים שאין הלכה כמותו, אף אחד לא היה אומר שום דבר. הם לא חולקים עליו, הם פוסלים אותו.

עוד שתי הערות: הרב מלמד לא המציא את ההלכה שלו, והוא מביא אסמכתאות ברורות. מותר למי שרוצה לחלוק, רק שאי אפשר להציג את הדברים כדעת יחיד הזויה. היא לא דעת יחיד והיא לגיטימית.

דבר שני, אני לא מכיר את הרב מלמד מעבר לפרסומים שלו. אדרבה, אני תלמיד של רבנים שנמצאים הרחק ממנו בסקאלה הדתית לאומית. איך הפכת אותי למקורב שלו?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:00   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. איך הגעת למסקנה שהפכתי אותך למקורב שלו?  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  
איך הפכת אותי למקורב שלו?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:07   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. אם יש מישהו שאסור לסמוך על פסקיו, אז חושב על גדולי ישראל לומר זאת בשער בת רבים!  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  
ואין שום זכות לאף רב לומר שאי אפשר לסמוך על פסקיו, ברבים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דניאל בן המלך
חבר מתאריך 12.5.21
342 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    19:38   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  130. גדולי ישראל פירסמו את דעתם ברבים כנגד הרב מלמד בנחרצות רבה ובכבוד מכל הזרמים  
בתגובה להודעה מספר 61
 
  


"אל תצר צרת מחר כי לא תדע מה ילד יום" סנהדרין ק


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום שני י''א 'באדר ב תשפ''ב    13:37   14.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  131. חוסר הבנה בסיסי ביהדות ובעולם ההלכה  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  
רוצה
ואין שום זכות לאף רב לומר שאי אפשר לסמוך על פסקיו, ברבים.

לא רק שיש זכות, אלא גם חובה קדושה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:23   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. גם אני ממתין לתשובתו  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yama
חבר מתאריך 3.11.21
710 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:12   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. נקודה שלא הוזכרה: בכל הדוגמאות שהביא הרב מלמד מדובר ברבנים המתייחסים לגיורים ספורדיים ולא בגיור המוני  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
נקודות נוספות מהן התעלם הרב מלמד:

1. הרב יוסף משאש פעל רוב חייו במרוקו שם גיור היה מקרה נדיר ביותר שכן מדובר במדינה מוסלמית שבה הושת עונש מוות על מי שביקש להתגייר ועל מי שסייע לו.

כלומר מדובר במקרים נדירים וסביר להניח שמי שהיה מוכן ל"התאבד"בכדי להיות יהודי, לא עשה זאת לדם הגירה/תעסוקה/ענייני אישות.

2. גם במקרה של המהרשם והרב עוזיאל, הרב מלמד מתעלם במופגן (מתוך חוסר תום לב או אי הבנת העניין) מכך שמדובר בתקופה אחרת, במקרים מאוד ספציפיים ומועטים בהם היה ברור כי המבקש להתגייר עושה זאת "נגד כל היגיון". מי ירצה להיות יהודי בגליציה או אפילו בא"י של תקופת המנדט?! מי ירצה להסתפח לעם נרדף, ללא מולדת,ללא עתיד?! אלא מי שבאמת מוכן למסור נפש בכדי להיות יהודי ובהכרח וודאי שגם יקיים את המצוות.

3. הרב מלמד מתעלם מפריצת הגדרות שתביא הרפורמה. גיורים המוניים של מאות אלפים בשלב הראשון ומיליונים רבים של מהגרי עבודה ומשפרי דיור בגל השני. מי ימנע מהרב סתיו לגייר 10 מיליון אוגנדים או מהרב אמסלם לגייר מיליון אוקראינים?!

עם כל הכבוד לתוארו ולתורתו של הרב מלמד ומתי מעט הרבנים הספציפיים הדוחפים לקיום הרפורמה, יש לתהות על קלות הראש בה הם נוהגים מבלי להתייחס לנזקים עתידיים והרי גורל לקיום העם היהודי.


עם ישראל - ארץ ישראל - תורת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:24   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. יפה אמרת  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:25   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. הרב בנימין מסביר היטב את דעת המיקלים. עכשיו צריך שיודה שיש דעה כזו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ומותר וטוב להשתמש בה במקרים מסויימים בדיוק כפי שעשו גדולי ישראל.
כלומר אין לשלול את דעת המקילים. בעלי המחלוקת התגלו שוב במערומיהם כאשר רב מבשרם מסביר היטב את דעת המקילים ולמעשה מכשיר דעה זו בניגוד גמור לעמדת בעלי המחלוקת.
בא לקלל ונמצא מברך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:39   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. הוא עבר פוסק פוסק מאלו שהרב מלמד הביא והוכיח שאין...  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
עכשיו צריך שיודה שיש דעה כזו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:46   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. עצה שלי - עזוב אחי .  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
הכל כתוב שחור על גבי לבן , וכולם יכולים לראות מה האמת .
זה שמישהו מתעקש להגיד על כחול שהוא אדום , זה כבר לא קשור לבעיית ראייה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מזל דלי
חבר מתאריך 6.3.18
37396 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:25   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. ++  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:27   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  67. אתה רציני??? הרב עוזיאל התיר גיורים ללא קבלת תורה ומצוות.  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  
והוסיף בסוף דבריו (וזה מה שהוסיף הרב בנימין) , שהרב עוזיאל משער שבמשך חיי הגר יש מצב שאולי שישמור תורה ומצוות. "סופן משום תחילתן"
כלומר אין חולק שמותר לקבל גרים ללא תורה ומצוות. והנימוק הוא שיש מצב סביר שבעתיד ישמרו תורה ומצווה. וזה בדיוק מה שהרב מלמד כותב במאמר.
תשמע אין מה להתווכח חביבי. הכל כתוב!

ןהמגמתיות אם כן היא מהצד השני. של אלו שפוסקים באופן קיצוני ומבטלים את הדעות השונות בתורה. רבנים בעלי מחלוקת מסלפים את התורה מנימוקים של "מלחמות תורה". ועכשיו כשמביאים להם את הנימוקים בצורה מסודרת ציפינו שיודו שיש דעות שונות ושגדולי ישראל פסקו כך (כולל הרב עובדיה עד שהתיר גיורי צה"ל עד שגברו עליו האלימים מהזרם הליטאי). אך תלמידיהם של בעלי המחלוקת לא מסוגלים להבחין בין טמא לטהור. בין מותר לאסור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:30   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  70. אני מקבל את ההמלצה של 36  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  
זה שמישהו מתעקש להגיד על כחול שהוא אדום , זה כבר לא קשור לבעיית ראייה .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:31   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  102. מגיב 36 עסוק להסביר לעצמו את פשר התנהגותו של מורו ורבו ש''חזר בו'' מההיתר הגורף לגיורי צה''ל  
בתגובה להודעה מספר 70
 
  
הרב עובדיה פסק להתיר את כל גיורי צה"ל באופן גורף. יש על זה מכתב בכתב ידו. עם הדגשה באופן גורף!
לאחר חודש וחצי של איומים מצד הפלג הקיצוני הליטאי, והפגנות והכפשות הדדיות נאלץ הרב עובדיה יוסף זצ"ל לכבוש תורתו ולהיכנע לבעלי מחלוקת ממעיטי התורה והצורה בישראל. פשוט בושה וחרפה.
עכשיו מה שקורה זה החזרת עטרה ליושנה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:13   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  108. עם כל הכבוד , הרב מלמד לא התמנה מטעם איש (אולי חוץ ממך) להחזיר את העטרה של הרב עובדיה זצ''ל  
בתגובה להודעה מספר 102
 
  
ליושנה .
אז בוא לא נעניק כתרים מעצמנו .
בוא גם תבין עוד דבר, שעד עתה לא רציתי "להשוויץ" בו, אבל רק כדי שתקבל אולי מושג - אני אישית עוסק בגיור .
למעשה ,לאחד מתלמידיי יש מבחן גיור שבוע אחרי פורים .
אני מכיר את התחום מבפנים .
אני רואה בעיניי מה זה גר שבא להתגייר באמת, ומצד שני, גם ראיתי את *חלק* מפירות גיור נתיב הצבאי.
לבוא ולתת היתר גורף לגיורים על סמך קולות מסוימות שנכתבו עבור מקרים פרטניים , זה עוול .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:21   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  110. תפנה לרב עובדיה יוסף זצ''ל ותגיד לו שדבריו הם עוול. כי הוא המקור להיתר  
בתגובה להודעה מספר 108
 
  
לבוא ולתת היתר גורף לגיורים על סמך קולות מסוימות שנכתבו עבור מקרים פרטניים , זה עוול .

ולגופו של עניין. לפסול חלקים מהתורה אין זו דרכינו. צריך לקטר מהשורש את הפלגנים, הקיצוניים, הערמומיים שמסווה של מלחמות קודש הם סותמים פיות של תורה. אותם קיצונים קשים לישראל לא פחות מהגירים של נתיב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:48   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  114. ההבדל בינינו, זה שאתה *בטוח* שאתה יודע מה הסיבה שהרב זצ''ל חזר בו מההיתר הגורף.  
בתגובה להודעה מספר 110
 
  
ואני חושב שהסיבה שונה . למשל - אולי הראו לרב נתונים מזויפים ולא נכונים לגבי הגיור הצבאי ולגבי טיב המתגיירים והסיבה שבגללה הם רוצים להתגייר . ואחרי שהוא הבין שזה שקר , הוא חזר בו , גם בלי קשר למחאות של פלגים מסוימים.
הרב גם הראה מספיק פעמים שהוא לא חושש ולא מתחשב במחאות כאלו ואחרות ולא משנה את דעתו בגללן.
כך שלהגיד להגיד עכשיו שדווקא פה הוא חשש לא מסתבר.
שוב עם כל הכבוד הראוי לרב מלמד, הוא מלקט פסקים שונים ל
מכל מיני מקומות ומנסה על-ידי-זה להמציא היתר גורף בשביל מתן כהנא. זה העוול שאני מדבר עליו.
זה מה שהרב הזה פה באשכול ניסה להראות וגם הצליח.
כפי שכבר הכרתי אותך פה בפורום, אתה לא חוזר בך ואתה נחוש בדעתך גם אם מראים לך שחור על גבי לבן שזו טעות אז באמת שאין מה להמשיך את הדיון.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    12:26   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  121. חודש וחצי לקח לרב עובדיה ''להבין'' את הטעות שלו? להלן המקורות שהביאו אותו ''לחזור בו''  
בתגובה להודעה מספר 114
 
  
להלן ה"מקורות" של הפלגים בעלי המחלוקת שהביאו את הרב עובדיה ל"חזור בו" מדבריו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    15:48   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  124. לא ענית על כלום ולא הוכחת כלום. ציטוט מתגובתי הקודמת -  
בתגובה להודעה מספר 121
 
  
הרב גם הראה מספיק פעמים שהוא לא חושש ולא מתחשב במחאות כאלו ואחרות ולא משנה את דעתו בגללן.
כך שלהגיד להגיד עכשיו שדווקא פה הוא חשש לא מסתבר.


נראה שכל כוונתך היא לסנגר על הרב שלך, בכל מחיר.
גם אם זה לעוות מציאות , וגם אם זה לחרחר ריב ומדון , בויכוחים שנס לחם מזמן .
ובבקשה , אל תנכס לעצמך את הייצוג הבלעדי של הציבור הדת"ל.
דעת תורה היא דעת תורה אצל כל יהודי שומ"תצ.
זה שאתה מחליט שהקשבה לפסקי גדולי הדור היא נבערות , זו גישתך בלבד (וגם של בנט , כהנא ושות').
אל תוציא לעז על השאר .


נ.ב - הבאת הרבה "מקורות" (גזרי עיתונים ליתר דיוק), אבל את הפסק המקורי של הרב עובדיה זצ"ל ואת הפסק הו הוא חזר בו , עוד לא הבאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    15:53   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  125. מה אתה לא מבין בדיוק? גדולי הדור אמרו גם שהרב שלך עם הארץ ומנבל את פיו  
בתגובה להודעה מספר 124
 
  
מה זה מוכיח על "גדולי הדור"?
האם אז אי שם ב2011 לפני שהרב עובדיה יוסף "חזר בו", דמיינת לעצמך שמה שגדולי הדור צודקים ואכן לרב עובדיה אין זכות לפסוק, ושהוא עם הארץ ומנבל את פיו?
כנראה שאז לא חשבת כך כי פשוט זה לא התאים לאג'נדה שלך. אך הפעם החירופים והגידופים מתאימים לתפיסת עולמך.
ואם באמת האמת לכל גדולי הדור כולל הרב שך שהרב עובדיה מודה דברים מליבו ושלא ראוי לפסוק הלכה ושכל תורתו ערימה פוליטית אז פה הסתיים הדיון שלנו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    16:02   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  127. א - נער הייתי וגם זקנתי , ולמדתי שעיתונים סקטוריאלים אינם מקור קביל למציאות .  
בתגובה להודעה מספר 125
 
  
ב- אפילו בגזרי העיתונים שהעלית באוב מאי שם , לא כתוב שגדולי הדור אמרו כך על הרב זצ"ל, אלא "הליטאים" , וניסו לערבב את זה כאילו הרב ש"ך אמר זאת , למרות שהוא אפילו לא היה מוכן לחתום על המכתב נגד הרב עובדיה .
ג - גזרי העיתונים הם משנות ה90 ולא מ2011 .
ד- עדיין לא הבאת את הפסק המקורי של הרב עובדיה ולא את הפסק שבו הוא חזר בו .
ה - הדיון בינינו הסתיים מזמן . כל מה שקורה עכשיו , זה רק הפרכת הערבוביה שאתה מביא בניסיון להצדיק את הרב שלך.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    16:11   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  128. ראשית הבאתי את הפסק של הרב עובדיה להתיר באופן גורף! את כל גיורי צה''ל  
בתגובה להודעה מספר 127
 
  
הרב עובדיה לא מטומטם. הכיר יופי את המציאות ונלחם על עמדתו במשך חודש וחצי וקרס תחת האלימות של גדולי הדור מהזרם הליטאי. כבר לא יכל לשאת זאת ואף היה חולה.
את אותו מעשה נבלה שעשו לרב עובדיה, עושים כעת לרב מלמד. רק שהפעם זה לא יעבוד. כי המרחב הציבורי של הציבור הדתי לאומי אינו מאויים כפי שמגזר החרדי. לא נמנעו להתחתן אשכנזי עם ספרדי ולא קווניק מהר המור עם בחורה מהר ברכה. וגם הציבור הדתי לאומי לא קיבל עליו את "גדולי הדור" באופן שאסור להתבונן בהלכה ולהבין מה כתוב. ולכן המחאות האלו הם כקליפת השום. הספרים נמכרים. הישיבה פורחת. ותורה מתרבה. נראה שאחרי כל הבלגן הזה אפשר לומר שהרב מלמד ישאר הרב מלמד רק קצת יותר חזק עם הערכה ציבורית של אי כניעה לגננסטרים. זה הכל



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עלי
חבר מתאריך 29.8.19
7244 הודעות
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    16:20   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  129. שוב אתה כותב את השערותיך ומייחס להן את המציאות .  
בתגובה להודעה מספר 128
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 13.03.22 בשעה 16:32 בברכה, עלי
 
כפי שכבר כתבתי מקודם, הרב עובדיה זצל ידע בחייו אינספור מחאות נגדו. באף אחת מהן הוא לא חזר בו מדעת תורתו בגלל פשקוויל כזה או אחר. לכן אין סיבה לומר, למרות שאתה מאוד רוצה שכך יהיה, שדווקא בסיפור הגיור הוא חזר בו בעקבות המחאות.
שוב עם כל הכבוד, הרב מלמד הוא אינו גדול הדור ולמרות שמאוד היית רוצה שהוא יהיה, המציאות היא שהוא לא. זה מגוחך להעניק כתרים סתם כך וניסיון ההשוואה שלך בין הרב עובדיה זצל לבין הרב מלמד שיבדל לחיים ארוכים, אינו תואם את המציאות. וד"ל.

עריכה - אגב , איפה הבאת את הפסק של הרב עובדיה?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פובליציסט לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 19.2.15
8810 הודעות, 101 מדרגים, 167 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    11:33   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  120. צדיק, לפי הצורה שבה אתה מסיק מסקנות זה נראה שאתה הרב מלמד בעצמך, יש סיכוי???  
בתגובה להודעה מספר 110
 
  
אם כן, תדע שאני מאוד אוהב את המילון ארמי-עברי שכתבת.
פחות מתחבר לפסקים שלך בעניינים אחרים...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    12:32   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  122. לא הבנתי... מתנצל.. בכל אופן ראה בתגובה מעל את הצביעות של הראשון לציון  
בתגובה להודעה מספר 120
 
  
אביו הצדיק התיר את גיורי צה"ל באופן גורף.
הגאון הרב עובדיה יוסף זצ"ל סבל מהקיצוניים האלו וכבש את תורתו ו"יישר קו" עם הפלגים הקיצוניים, זאת לאחר חודש וחצי של מלחמות מגעילות.
ועכשיו קם בנו הרב יצחק יוסף וממשיך את אותה דרך וצורה של "הדיינות דתית" מעל פשקוילים במקום להתיחס להלכה.
הבריחה לתור חדר המלחמה מבית הפלג הקיצוני והפצת כרזות נאצה לא יועילו יצחק יוסף. כיון שהציבור הדתי לאומי חשוף לנתונים ההלכתיים ומעולם לא קיבל על עצמו את המושג "דעת תורה" במובן של פתיות ובערות עדר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מעיד_נאמן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
19785 הודעות, 204 מדרגים, 390 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:34   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  72. אכן כך מובן מהכתובים. זה נראה נסיון כושל לסלף את דבריו בכח ממש. הציטוט ברור שמותר כי אולי יבוא לשמור תומצ  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  


הטמטום שמאחורי : בלי הבדלי דת גזע ומין. הוא ההרסני מכולם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרשןדתא לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.11.12
21235 הודעות, 135 מדרגים, 266 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:05   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  107. חבל שהפורום נהיה במה כזאת. אבל בקצרה- הרב עוזיאל דורש רצינות בכוונה לקבל עול מצוות גם ללא ידיעתן.  
בתגובה להודעה מספר 67
 
  
נקודתו המרכזית היא האם ניתן לגייר גר עם כוונה לקבל את המצוות למרות שברור לנו ממצבו שהוא לא ידע את אותן מצוות.

הרב מלמד דן בשאלה האם ניתן לגייר אדם שאומר ''אשמור שבת אבל לעולם לא אניח תפילין''

ההבדל ברור וניכר לעין, ורק אצטט כאן את דברי רבינו יונה שקרא לאדם כזה גם אם הנו יהודי מבטן ולידה ''מומר לכל התורה כולה''

ודוק, כי המומר לכל התורה כולה היותו יהודי הוא אך מפאת מוצאו. ואילולי זאת היה נחשב כאינו יהודי. היתכן כי מי שמותאו אינו יהודי נגיירו במצב המוגדר מומר לכל התורה כולה?

נדמה שהטיעון של הרב בנימין נהיר ובהיר לכל מבקש אמת ולא מבקש פוזיציה.

ונחזור לענינו של הפורום- מה עם ביבי?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    13:31   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  112. פרשנותך לרב עוזיאל חסרת אחיזה טכנית של המציאות  
בתגובה להודעה מספר 107
 
  
הדקויות שהגר "יודע" את המצווה אך לא מקיים אותה. או שהגר מכיר את המצווה אך לא אמר במפורש שהוא לא יקיים אותה, וספק זה נמצא בעיני הרב עוזיאל ואז הוא כן מגייר אותם. פשוט תלוש אחיזה במציאות. אין סיכוי לעמוד על דעת הגר באופן הזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:33   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  103. קח את זה בשחור על גבי כחול. הפסיקה להתיר גיור ללא קבלת מצוות. בבקשה  
בתגובה להודעה מספר 33
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נ נח בירושלים
חבר מתאריך 10.3.22
85 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:37   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. עוד רב מטעם..לא להתרגש.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SerahKastel
חבר מתאריך 2.4.12
6644 הודעות
יום חמישי ז' 'באדר ב תשפ''ב    23:40   10.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. תודה. בנוסף גם עניין הגדרת 'שעת הדחק' לענ''ד לא נדון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
החוק המעודכן למעוניינים :

https://fs.knesset.gov.il/24/law/24_ls1_621731.pdf?fbclid=IwAR0nD30dSFm_DdzYCgeQZ9GkNPmIYzvWVkXEP4wDHiox6_JYO-TTNJ1Lib8



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פנקס הקטן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.8.20
9779 הודעות, 131 מדרגים, 262 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    00:52   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. הסיפור של הציונות גמור  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תודה לכל המשתתפים, היה ממש נחמד


בְּאֵין תִּקְשוֹרֶת יִפָּרַע עַם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:01   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. חס וחלילה, המח והלב של רוב העם נמצא במקום הנכון, הייסורים שיש לנו כעת רק הולכים ומבררים  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.03.22 בשעה 06:08 בברכה, עבד לעם קדוש
 
זאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
consilium_322 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.11.14
5292 הודעות, 117 מדרגים, 234 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:40   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  64. מעניין, תודה רבה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

ניראה לענ"ד, לאחר שקראתי שני המאמרים, שהצדק, לגבי הלכתחילה של מעשה הגיור, עם הרב בנימין יצ"ו.
היינו שדעת התורה בכלל היא שלא לקבל גרים שמתגיירים שלא לשם קבלת עול תורה ומצוות, ובטח שלא לפתוח פתח לגיורים המוניים, וכן שההיקשים של הרב מלמד מעט דחוקים.

מאידך גיסא, הדעות שהביא הרב מלמד יצ"ו, והדעה של הרב מלמד עצמו, עומדות שרירות וקיימות לשימוש במקרי הדחק, בפרט ניראה שרוב ככל דעותיו בנושא גוי שנישא ליהודי ועתה מעוניין להתגייר שראוי לקבלו ולא לדחותו.

ומכל מקום, אף על פי שלכתחילה לא טוב ולא ראוי לקבלם, מי שבידוע שאינו מתגייר לשם קבלת עול מצוות לגמרי, אם נתגיירו כבר, וקיבל על עצמו אמונה בה' וזניחת אמונה באלילים ולא חוגג דבר מחגיהם וכו.. ואדרבא לא פעם שכן נוהגים בחגים יהודיים, ועושים קידוש בשבת, ולא אוכלים חמץ בפסח וצמים ביום הכיפורים, ויש שמשגיחים לא לאכול איסור וכדומה, שמעידים שמאמינים בה', הרי גיורם גיור ואנו מחוייבים עליהם מדאורייתא במצוות ואהבת את הגר שאנו מוזהרים עליה ל"ו פעמים בתורה.

כנלע"ד



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אלסטי-7 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.20
2799 הודעות, 44 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    11:25   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  101. הרב מלמד הביא את המנעד ההלכתי בעניין גירות. להוציא מדעת בעלי המחלוקת  
בתגובה להודעה מספר 64
 
  
שמחקו דברים בהלכה. הסיטו. הדיחו, פלגו והמעיטו את התורה. זה דבר ראשון.
לשאלה מה הדבר הנכון לפסוק בימינו, זו שאלה שיש לדון בה. אך לא מתוך אלימות שבמסווה של מלחמות תורה מוחקים הלכות וסותמים פיות של תלמידי חכמים. לדוגמה לפני 11 שנה הרב עובדיה יוסף זצ"ל פרק להכשיר את גיורי צה"ל באופן גורף. מדובר על גרים שמזדהים עם הרעיון הלאומי של עם ישראל, סובלים את סבלו במערכות צהל וגרים בארץ ישראל ומן הסתם בעתיד יכירו יותר את החגים ויחיו פחות או יותר כחילונים מסורתיים. כל הרב עובדיה פסק ועמד איתן בדעתו. במשך חודש וחצי יצאו עליו איומים חרמות הכפשות ופשקוילים, וארגנו הפגנה נגדו עד שנאלץ לכבוש תורתו ולהוציא "הבהרה" שתתאים להלך רוחם של בעלי המחלוקת מהזרם הליטאי חרדי.
כעת צריך להחזיר עטרה ליושנה ולא להיכנע לבעלי המחלוקת.
בעזרת השם נשמש בשבוע הבא מה דעת הרב מלמד לעניין בימינו. כרגע הוא בכלל לא דן בזה ואפילו כותב ששבוע הבא ידון בשאלת הרלוונטיות לימנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
consilium_322 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.11.14
5292 הודעות, 117 מדרגים, 234 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    16:27   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  116. אמת ויציב.  
בתגובה להודעה מספר 101
 

דעת נקיה יש לך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    06:43   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  65. ב''העתק הדבק'' נשמטו סוף הדברים בשיטת הרב גלזנר ורוב הדברים בענין הרב בארי, הנה הם:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 11.03.22 בשעה 06:57 בברכה, עבד לעם קדוש
 
ב. רוב כלל דברי הרב גלזנר בכל המאמרים שלו כלל לא נוגעים לקבל גרים שלא מתכוונים לשמור מצוות כמו שצריך. הוא דן האם יש לחוש שאשה שמתגיירת כדי להתחתן עם גבר שכבר התקשרה עמו בקשר זוגי על פי החוק האזרחי – האם זה כלול בגזירה דרבנן שלא לקבלה לגיור מחשש שאינה מכוונת להתגייר לשם שמים. על זה מחדש הרב גלזנר שהואיל והיא כבר השיגה את מטרתה (הנישואין) ומעתה לא באה אלא להתגייר כדי לעשות נחת רוח לבעלה – יש לתלות שהיא עושה זאת לשם שמים (ובכלל זה לקבל על עצמה להשתדל לקיים את כל המצוות שתדע).
וגם על זה הוא כאמור נשאר ב"צריך עיון" ורצה הסכמה כללית של גדולי הפוסקים.

הרב ישראל בארי

בספר נחלת צבי מובאת אגרת למדנית של הרב ישראל בארי. יש לעמוד על כך שלא מדובר במאמר הלכתי וכל שכן שלא מדובר בפסק הלכתי. מדובר באגרת עם מספר נושאים שבהם הוא דן בש"ס ופוסקים. אגב הדברים הוא מעלה שאלה: איך אנחנו מקבלים נשים לגיור הגם שיש סבירות גבוהה שלא ישמרו טהרת המשפחה. ראשית כל צריך לדעת שלא הרב בארי המציא את השאלה הזו אלא עמדו עליה גדולי הפוסקים. אף אחד מהם לא תרץ שמותר לגייר גיור שידוע מראש שקבלת המצוות היא חלקית והגר יהיה מסורתי. מכל מקום, ביחס לשאלה הנ"ל הרב בארי רצה לחדש ש"קבלת המצוות" שצריך בגיור הוא הידיעה של הגר על השכר והעונש של המצוות, ולא התחייבות לקיים את המצוות.
יש לציין שהוא לא פוסק כך להלכה. את תחילת דבריו הוא פותח במילים "ולולי דמסתפינא ( =לולי הייתי פוחד) הייתי אומר חידוש גדול בעניין זה". זאת אומרת הוא מבין שמדובר בחידוש. גם בסוף הוא חותם את דבריו במילים "יודע אני שדבר זה הוא מחודש מאוד וצריך ביסוס רב… ואם ירצה ה' כשאשנה פרק זה נחפש מקורות". זאת אומרת הוא כתב כאן פלפול, ולא הכריע כך הלכה. הוא אומר שהוא עדיין לא מכיר מקורות לזה ורק שילמד את הסוגיא בעיון יחפש מקורות לחידושו.

האם מכאן הרב מלמד מביא ראיה לפסק ההלכה שמותר לגייר גרים שידוע שלא מקבלים את כל התורה בלב שלם?

נציין שהנמען למכתב של הרב בארי היה הרב פלדר, שממנו הוא מבקש לחוות דעה. הרב פלדר שולל לגמרי את הסברא הזו – ומביא מקורות שדנו בסברא כזו ודחו אותה לחלוטין. אדרבה הרב פלדר כותב שבית דין שיגייר באופן זה גיוריו בטלים (נחלת צבי א עמ' 166).
האם ניתן להביא פסק הלכה מתוך דיון פרטי בין שני רבנים, וסברא שנדחתה, ומראש לא נאמרה באופן וודאי?!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שובב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.09
2454 הודעות, 16 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    07:31   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  71. נראה שאתה ת'ח או לפחות עבדת על מקורות.. משהוא לא טוב עובר על המלמדים... גם בעיתון ב7 השופר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
של בנט וגם בפסיקות וההתנהגות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:17   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  81. אני מוחה על הזלזול ברבנים מלמד, הביקורות המוצדקת צריכה להאמר בצורה מכובדת  
בתגובה להודעה מספר 71
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שובב לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.2.09
2454 הודעות, 16 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    08:30   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  82. 🙏🏻  
בתגובה להודעה מספר 81
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
uzisho2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.10.07
6904 הודעות, 36 מדרגים, 72 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    09:28   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  88. ראוי תשימו גם את התגובה על התגובה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    10:03   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  95. אדרבא, תביא  
בתגובה להודעה מספר 88
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פיניקית לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 31.10.13
38109 הודעות, 140 מדרגים, 257 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    15:56   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  126. למה? לא הביאו את מה שהרב מלמד אמר, אז למה להתחיל להתייחס למה שהוא אומר עכשיו?  
בתגובה להודעה מספר 88
 
  


בערות זה כח!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מיימוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.1.15
3438 הודעות, 20 מדרגים, 36 נקודות.  ראה משוב
יום ששי ח' 'באדר ב תשפ''ב    10:56   11.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  98. מסקנה: הרב מלמד ביצע מניפולציה, המרוץ לשורה הראשונה של גדולי ישראל נראה כמו ריאליטי.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אם עד עתה היה לי ספק עכשיו הוא הוסר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
   11:09   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  118. המקורות מוכיחים שהרב אליעזר מלמד צודק | תגובה לתגובה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
המקורות מוכיחים שהרב אליעזר מלמד צודק | תגובה

הרב דוד שץ

13.03.22 | 10:49 |1 תגובות

יסודות ההלכה והמנהג בגיור בשעת הדחק: בעקבות הטור של הרב בנימין טבדי בו הוא מאשים את הרב אליעזר מלמד בציטוט מקורות מגמתי, הרב דוד שץ מגיב לדברים ומביא בהרחבה את המקורות 

בטורו, הרב בנימין טבדי, טען שהרב אליעזר מלמד מצטט מקורות באופן מגמתי, אז הנה ביאור המקורות.
המהרש"ם מברז'ן, הרב גלזנר רבה של קלויזנבורג, הראשון לציון הרב עוזיאל, רבניה של חיפה הרב משאש והרב שאר ישוב, רבה של נס ציונה הרב בארי, וגדולים נוספים מבארים את יסודות הלכות גיור ומעידים על מנהג רבני רווח בשעת הדחק.
הראשון לציון הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל כתב תשובות רבות על מקרי נישואי תערובת שבהם בן הזוג הנוכרי מבקש להתגייר. בכולם, למעט במקרה של גיורת לכהן, התיר הרב עוזיאל לגייר, על מנת למנוע התבוללות ואובדן זרע יהודי, אך בשתי תשובות עיקריות נימק את הדברים באריכות, ובתוך כך כתב במפורש שההיתר לגייר הוא גם אם ידוע שהגר לא מתכוון לשמור מצוות כהלכה.

אותו נושא בסרוגים

הרב מלמד מצטט מקורות בצורה מגמתית/ תגובה

לכתבה

איש אינו סבור שצריך לגייר גרים שאין להם נטייה ליהדות

התשובה הראשונה מובאת ב'פסקי עוזיאל', פסקי הזמן סימן סה, שם כותב הרב עוזיאל: "מכל האמור ומדובר, תורה יוצאה שמותר ומצוה לקבל גרים וגיורות אעפ"י שידוע לנו שלא יקיימו כל המצות, משום שסופם יבואו לידי קיומם. ומצווים אנו לפתוח להם פתח כזה, ואם לא יקיימו את המצות הם ישאו את עונם ואנו נקיים".

Recommended by

זה בעצם הפוך: מדוע שוויון הוא עיקרון שגויממומן | מגזין אפוק

מקודםצריכים מחשב חדש? אלו המחירים הזולים ביותר בארץ

חשוב להבהיר שאיש אינו סבור שצריך לגייר גרים שאין להם שום נטייה ליהדות, או רצון כלשהו בהווה או בעתיד להתקרב לתורה ולמצוות. המציאות היא שמגיירים רק גרים שיש בהם אהבה ליהדות, ברצונם לשמור מצוות שקל להם לשומרן, ואולי אף בעתיד ישמרו יותר. אלה הם דברי הרב עוזיאל – די לנו בכך שיתכן שסופם של הגרים להתקרב לשמירת תורה ומצוות, ואף שיתכן שלבסוף אף זה לא יתקיים – אין זה פוגע בכשרות הגיור, ואדרבה מצוה לגייר גם במצב כזה.


הרב בן ציון מאיר חי עוזיאל (צילום: זלוטן קלוגר/ אוסף התצלומים הלאומי)

מקור חשוב נוסף של הרב עוזיאל הוא תשובתו בספרו 'משפטי עוזיאל' חלק ב' יורה דעה סימן נח, שם כותב: "הרי לך מפורש דאע"ג שידוע לנו דרוב הגרים אינם מקיימים המצות אחרי מילה וטבילה, ובכל זאת לא נמנעו מלקבלם משום כך. אלא אומרים להם מקצת מצות חמורות היינו עונשן של מצות כדי דאי פריש נפרוש. אבל אי לא פריש – מקבלים אותם, והוא את חטאו ישא ואין ישראל ערבין עליו… מכל האמור מתבררים הדברים כשמלה: גר שקבל עליו המצות ועונשן, אעפ"י שידוע שלא יקיים אותם – מקבלים אותו אחרי שהודיעו לו מצות קלות וחמורות ענשן ושכרן. שגם אם יחטא ויענש, מכל מקום זכות היא לו לזכות באותן המצות שיקיים אותן, ומשום דילמא נפיק מהם זרעא מעליא".
עוד בעניין זה ראו מאמרו הנרחב של הרב יאיר וייץ, חבר מכון הר ברכה: "דעת הרב עוזיאל בעניין קבלת מצוות בגיור", שהתפרסם באתר ישיבת הר ברכה.

התמודדות עם נישואי תערובת

הרב יוסף משאש – הרב משאש פותח את תשובתו בכך ש"המנהג לגייר כל הבא להתגייר", ולאחר מכן מבסס זאת בשיקולים ונימוקים רבים, ומסיים "ובכן מאחר שדבר זה מביא בכנפיו סכנת נפשות, גם הרבה תועליות לקיום המצוות, ומניעת הרבה איסורים, ושלום ושקט לכמה משפחות ומניעת טמיעה לישראל באומות, ואין בדבר אלא איסור דרבנן ולכתחילה, וגם ראינו כמה וכמה גרים שלא לשמן, באו לשמן והיו גרי צדק באמת וישר, בכן מצוה רבה תחשב להקל בדבר, וכל גרות יעשה בדעת, וישקול בפלס מעשיו לראות את הנולד, ויעשה ויצליח בס"ד".

אותו נושא בסרוגים

'הייתי מעדיף מישהו ממרכז הרב, אבל יש סיבה שזה בנט'

לכתבה

מכך שהרב משאש אומר שהיו כמה וכמה מקרים שבסופו של דבר, לאחר שבאו שלא לשמן 'באו לשמן והיו גרי צדק באמת וישר' אנו למדים שברוב המקרים לא כך היה, וזוהי ברירת המחדל שבה הרב משאש סובר שיש מצוה לגייר כיון שמדובר רק באיסור דרבנן ולכתחילה.


רב יוסף משאש (צילום: באדיבות המשפחה)

כדי להסביר את המנהג מעלה הרב משאש סדרת טיעונים ובהם: 1. קשה מאוד לדרוש מיהודים מתבוללים להתגרש מנשותיהם הנוכריות. תהליך הגירושין ארוך, יקר, ולעיתים מגיע לסכסוכים אלימים ואף לרצח. 2. היו מקרים שבהם לא קיבלו את הבאים להתגייר וכתוצאה מכך הם פעלו באלימות כלפי הדיינים, ואירעו כמה מקרים שהדבר הסתיים ברצח. 3. המשפחה מתביישת בכך שבניה נישאים לנכריות, וכבודה נפגע. 4. היו מקרים בהם לא קיבלו משפחה להתגייר, והללו הלכו לעיר אחרת, התחזו ליהודים וכך גרמו לנישואי תערובת סמויים.
רוב הטיעונים הללו שייכים גם היום. הראשון והשלישי בוודאי רלוונטיים. ייתכן שביחס לרביעי, רישומי הרבנות מונעים תרמיות שכאלה. אולם ההתנגדות של החברה החילונית לנישואי תערובת עם עולי ברית המועצות הולכת ונשחקת. כולנו עדים בשנים האחרונות, לדוגמה, לגל נישואי תערובת של ידוענים. יש להיות ערים לעובדה שדחיית גיור משמעותה לעתים שעת דחק קשה של נישואי יהודי ומי שאינו יהודי. .
לגבי הטיעון השני, שבחסדי ה' עבר מן העולם, פשוט שהרב משאש מקל גם במקרים שבה לא נשקפת סכנת חיים. הרב משאש מדבר על שלושה מקרים לגביהם הוא מודע, ומוסיף ששמע על מקרים נוספים. אם היה מדובר באירועים שכיחים הרב משאש ודאי היה מציין שפגש עשרות מקרים כאלה ואולי יותר.

אותו נושא בסרוגים

הרב שמואל אליהו: מחזק את דבריו של הרב יעקב מדן

לכתבה

יתר על כן, אילו היה הרב משאש מקל רק במקרים כאלה הוא ודאי היה טורח לכתוב שהוא מקל רק בשל ספק סכנת נפשות. אולם, לא רק שהוא לא סייג אלא שפתח את דבריו באמירה שנוהגים לגייר 'כל הבא להתגייר'. טענה זו היא צירוף ולא יסוד שהתשובה נשענת עליה, כדרכם של פוסקים להוסיף טענות שונות כדי לנמק את דבריהם. מכל מקום היסוד המוסכם הוא שלדעתו גיורים עם קבלת מצוות נמוכה מאוד (שניתן בהחלט לכנותה ולהבהירה באמצעות מונחים סוציולוגיים התואמים למידת שמירת המצוות בציבור המכונה מסורתי), הם כשרים ותקפים.
חשוב להדגיש שלמעשה עולה שדברי הרב משאש הם רק קצה קרחון של המנהג שהיה רווח ביהדות צפון אפריקה. פוסקים רבים מאוד מאזורים אלו העידו שהמנהג הוא לגייר נכריות שנשואות ליהודים, גם כאשר באופן טבעי רמת שמירת המצוות שלהן נמוכה ביותר אם בכלל. לענ"ד ככלל ניתן לומר שזהו 'מנהג צפון אפריקה'. הדברים יבוארו בהרחבה בע"ה בפרסומים נוספים המתלבנים בבית המדרש. לעת עתה נזכיר מספר פוסקים שהדבר עולה מדבריהם באופן ברור: דברי ה'נהר מצרים' (אות ה') הידועים, וכן ה'נוה שלום' (ודבריו ב'תעלומות לב' בכרך ב סימנים כט-לב), שם הביא גם בשם מהר"מ פארדו. גם בשו"ת 'צוף דבש' (יו"ד נו. רבי דוד מועטי), ובעשרות אגרותיו של הרב יחיא בן הראש לחכמי מרוקו וחכמים נוספים מחוצה לה (בספר 'ריח ניחוח'). מכל אלה מוכח שהקלו בגיורים שכאלה. ועוד חזון למועד לפרטם.

לגייר נשים שיודעים שלא ישמרו טהרת המשפחה

הרב משה שמואל גלזנר – ניתן לראות בטור שהרב מלמד תיקף את הדברים מקונטרסו החשוב של הרב משה שמואל גלזנר זצ"ל 'חקור דבר', וגם מדבריו שפורסמו בכתב העת התורני 'תל תלפיות'. ישנה תשובה המופיעה בספרו 'דור רביעי' (ב, צא) שנכתבה מספר שנים קודם לכן, בשנת תרנ"ז, ואילו 'חקור דבר' ו'תל תלפיות' יצאו לאור בשנת תרס"א. נראה שבתחילה הרב גלזנר כתב את הדברים כרעיון שאיננו מבורר, ובהמשך התחזק בדברים. כדי להקל על הקוראים אצטט כאן רק את המשפט החשוב ביותר (תל תלפיות כרך ט' עמוד 251): "כי כפי הנראה מקראי ומגמרא ורמב"ם עיקר החשש בגרים שלא לשם שמיים שלא יסיתו אותנו לשוב מאחרי השם ולעבוד עבודה זרה. וכל שבטוח לנו שהגר מניח על כל פנים אמונתו בלב שלם – סגי בהכי לקבלו בעדת ישראל".
חשוב להדגיש, שלמרות שהרב גלזנר תמך ועודד קיומו של כינוס רבנים כפי שמופיע בתשובה ב'דור רביעי' ובהקדמה ל'חקור דבר', הוא לא סייג את דבריו כהלכה ולא למעשה. אדרבה, גם לאחר חלופת מכתבים ארוכה, עמדתו נותרה כשהייתה כפי שניתן להיווכח ב'תל תלפיות' כרך ט'. יתר על כן, מדברי רבי שלמה זלמן בראדי, שחלק על הרב גלזנר בסוגיות אלו, אנו למדים שהפסק היה למעשה, שכן הוא כתב (תל תלפיות, כרך י' עמוד 137): "ועם כל זאת לא אשים בנפשי שקר להחליט כי שלא כדין הורה בנידון דידי', כי יש לו תנא דמסייעו והוא הר"ת… ואף גם זאת לא אומר רק לעורר דרך משא ומתן ולא להלכה, כי אין רצוני להכניס את עצמי בעניינים כאלה". והרב גלזנר לא מחה וסייג את דבריו. והרי זה כמבואר.


הרב משה שמואל גלזנר (שימוש הוגן/ מתוך ויקיפדיה)

הרב ישראל הלוי בארי – עיקר הלימוד מדבריו הוא מעדותו: "אם כן נפל פיתא בבירא בזה שאנו נוהגים לגייר נשים שאנו יודעים שלא ישמרו טהרת המשפחה ואין תמים שיאמין להם בכגון זה ובכ"ז אין אנו חוששים לזה". הרב בארי כידוע שימש רבה של נס ציונה ודיין מטעמה של הרבנות הראשית. כדי ליישב את המנהג הזה הרב בארי מציע סברה שעניינה שקבלת המצוות בגיור היא ידיעתו של הגר על השכר והעונש של המצוות, ולא התחייבות לקיים את המצוות.

חשוב לומר שהרב בארי כתב זאת בלשון 'אילולי דמסתפינא', וסייג שזה מחודש מאוד וצריך ביסוס רב, אבל כל זה רק כהצעת ההסבר ההלכתי למנהג הרווח, אך סוף סוף המנהג נשאר מנהג – לגייר נשים שאנו יודעים שלא ישמרו טהרת המשפחה. גם הרב גדליה פלדר שחלק על דבריו של הרב בארי לא הכחיש שזהו המנהג אלא הצטער עליו (נחלת צבי עמוד קסה): "מהאמור יש ג"כ ליישב מה שהעיר בהא דנוהגין בב"ד לקבל גרים ואח"כ הולך לסביבה חפשית, היינו על כגון האי גירות יש להצטער, שמקבלין כאלה שאינם ראויים לכתרה של יהדות ובתשובה אחת כבר הארכתי מזה…".
וכן יש ללמוד מדברי המחמירים בסוגיית הגיור, שהעידו שהמנהג הרווח לגייר למרות שהמתגיירים אינם שומרים תורה ומצוות. לולא כן אי אפשר להבין על מה זעקו.
נביא דוגמאות אחדות.
שו"ת בית יצחק יו"ד ב, ק: "ולפי זה גרי דידן אשר בעוונותינו הרבים מגיירים במדינת אשכנז, ויודעים שגם אחר כך לא יתנהגו כמנהג ישראל הכשרים אך יהיו בועלי נדה ואוכלי טריפות כמו בשאלה דידן לפי מה שכתבנו – לא הוי גר".

הרב משה פיינשטיין באג"מ יו"ד ג, קו: "וברוב הפעמים ואולי גם כל הפעמים הרי הבן ישראל שרוצה בנכרית ובת ישראל הרוצה בנכרי אינם שומרי תורה בעצמם, שלא מסתבר שהנכרי והנכרית שמתגיירין בשבילם ישמרו דיני התורה יותר מהם, שהוי כאנן סהדי שאין מקבלין המצות, בודאי שלכן צריך ישוב הדעת גדול בקבלת גרים. ובעוונותינו הרבים נתפרץ כל כך בהרבה מקומות שמקבלין אותן גם רבנים יראי ה' מפני הלחץ והדחק מבעלי בתים עליהם, ולכן הרי נחוץ מאד לתקן ולגדור בעד הפרצה הגדולה.
ועוד באג"מ יו"ד א, קנט: וברוב הגרות שבמדינה זו שבשביל אישות אין מקבלין המצות אף כשאומרין בפיהן שמקבלין דהוא כנודע שמרמין דהא לא תהיה עדיפא מבעלה שהוא מופקר ועובר על כל דיני התורה. אך מכל מקום אולי גיורת זו תקבל המצות ולכן איני אומר בזה כלום לכבוד תורתו הרב כי יש הרבה רבנים בנוא יארק מקבלין גרים כאלו וממילא אין לי לומר בזה איסורין אבל אני אין דעתי נוחה". (וע"ע אג"מ יו"ד א, קנז). (אולם נראה שבחלוף הזמן שינה את יחסו המתון לגיורים כאלה והתנגד אליהם באופן נחרץ).

ילד של גרים הוא תינוק שנשבה?

בספר מעשה אי"ש עמ' קג, בשם החזון איש: "אמר רבינו להגאון ר' שלמה שמשון קרליץ זצ"ל, אב"ד בפתח תקוה: "אל תתעסק בתיקים העוסקים בעייני גירות. תשעים אחוז מהמתגיירים הם גוים גמורים, ולא קיבלו עליהם מעולם עול תורה ומצוות באמת".
כל העוסק בסוגיה זו צריך לשאול את עצמו כיצד ייתכן שפוסקים מחמירים יוצאים כנגד מנהג רווח שגיירו גרים ששמירת המצוות שלהם היתה חלקית מאד. איך ייתכן גרים כאלה, אם בפועל כל הרבנים, או כמעט כל הרבנים, פסקו הלכה למעשה שאסור לגייר גרים כאלה?

המהרש"ם מברז'ן – ראשית חשוב להציג את לשון השאלה שעליה משיב המהרש"ם (ו, קט): "מכתבו הגיעני, ועל דבר שאלתו בדין נשואי התערובות שנתהוו כעת בעוונותינו הרבים במדינתכם, שנשאו ישראלים את נשים נכריות וכן להיפוך, ע"י ערכאות הנקרא ציוויל עהר, וילדו בנים. ויש מהם שבאו הנשים הנכריות להתגייר הם ובניהם ולמולם, והביא בשם חכם אחד שאסר לקבלם מדין המבואר ביבמות כ"ד ואבן העזר סימן י"א, דהנטען על השפחה והנכרית ונתגיירו דלא יכנוס".

כלומר הנידון שבו עוסק המהרש"ם הוא היתר לגייר את האם וילדיה, כלומר מעין גיור משפחתי. אך באופן מפליא, בהמשך דבריו בתשובתו הוא דן דווקא מה יהיה על המחאה של הבן, כיון שאבותיו (קרי: הוריו) ירגילו אותו לכתוב בשבת. בעניין זה משיב המהרש"ם שאין זו מחאה, אלא הילד הוא כתינוק שנשבה. הדברים הללו מפליאים. אם המשפחה כולה מתגיירת כדן וכדין, היעלה על הדעת שלא יודיעו אותם על מצוות שמירת שבת? ואם דיין הגיור יודע מראש שכך יהיה – מדוע לא מזהיר את המשפחה על איסור כתיבה בשבת וקודם הגיור מוודא שהם אכן מתכוונים לציית לאיסור?
על כרחנו שהמהרש"ם התיר לגייר למרות שהאמא המתגיירת לא מתכוונת לשמור מצוות באופן מלא, או לכל הפחות לא מתכוונת למנוע מהילד שלה לכתוב בשבת.
המהרש"ם גם מגדיר את המשפחה "תינוקות שנשבו" ש'אומרים מותר', כלומר גם לאחר תהליך הגיור, ולמרות שעל איסורי שבת בלי ספק שמעו בתהליך הגיור, הם עדיין לא מכירים ולא שומרים את המצוות כראוי, כפי שמקובל להתייחס לחילונים בדורות האחרונים. אילו המהרש"ם לא היה מקל בנידון זה הוא היה דורש תהליך חזרה בתשובה וגיור משפחתי מקיף שלאחריו לא יוותר ספק שמשפחה זו תשמור את המצוות כראוי, אך כאמור הוא לא דרש זאת.


הרב משה פיינשטיין (מתוך: ויקיפדיה)

לקראת חיתום חשוב להדגיש שלמעשה, גם מחוץ לתחומה של צפון אפריקה – יש עוד פוסקים רבים – ורק בשל הזהירות הראויה לא אכתוב "עשרות פוסקים" – שצידדו בגיורן של נכריות שנשואות ליהודים מתבוללים פורקי עול, בלי שהתייחסו לחובה הגמורה לוודא שאכן הן מתכוונות לשמור תורה ומצוות קלות וחמורות, בעוד שבעליהן פורקי עול. ראו למשל ב'טוב טעם ודעת' (רבי שלמה קלוגר. מהדורה קמא סימן רל), 'תשורת ש"י' (אה"ע ג') ו'תשובה שלמה' (חלק ב, אה"ע סימן י) שאף העיד שכך נוהגים. אצטט כאן קטע קטן מדבריו החשובים של ה'אפרקסתא דעניא' (יו"ד קצ-קצא) שפסק להקל במקרה של בחור יהודי 'פורק עול' שפגש נכרית ובא עמה לבית הדין לגיירה תוך הבטחה שלאחר הגיור הם מתכוונים לשמור מצוות:

"אבל מ"ש מטעם דאם לא נתיר לו יחזור עמה לדתה, ומדבא עמה להתגייר, מוכח דכונתה לשם שמים. נראה דהוא מלתא דמסתבר טעמי', והיינו דבראותה אותו להוט אחריה ורדוף אבתרה, אילו לא היתה כונתה להתגייר לשם שמים, לא הויא אזלה בתריה להתגייר, מדלבה בטוח בו שלא ישאירה גם בלאו הכי.

ולפי זה גם בנדון דידן ודכוותיה, איכא למימר הכי דהיא מתגיירת לשם שמים, דפשיטא דמי שנותן עיניו באשה נכרית לאו מכת היראים הוא, ובודאי הוא מקלי הדעת, ולא פעם ולא שתיים התרפק עלי', וקלי דעת כאלו ר"ל, הנקל לו להיות בוגד גם בדתו ובעמו בהיותו שוגה בזרה, דמי מעכב על ידו, כל שכן בשאינו צריך לאביו זה עדן ועדנים. ומכל שכן במדינה שכבר שכיח ר"ל בוגדים ופוחזים כאלה. וקרוב לודאי שגם הערלת הזאת בטוחה בו שלא יעזבנה בכל גווני, בין על ידי המרה או כדומה דשכיחא בעוה"ר במחוזות אלו. וי"ל דמדבאה לבי"ד להתגייר ש"מ דיש לה נטיי' לבבית לדת ישראל".
במאמר זה הובאו חלק מהמקורות הרבים בנושא מורכב ורחב זה, אשר מציגים תמונה מורכבת על הדעות הרבניות הידועות יותר והידועות פחות, וכן על מנהג בתי הדין המגיירים בקהילות ישראל. על כל פנים, מן המקורות שהונחו כאן למדנו כי מנהג רבני רווח בחלק מבתי הדין באירופה, בצפון אפריקה ותחת הרבנות הראשית היה הלכה למעשה לגייר בשעת דחק גם כאשר שמירת המצוות בזמן הגיור הייתה חלקית. ועוד חזון למועד להרחיב ולהציג מקורות נוספים בסוגיה זו בע"ה.
 
הרב דוד שץ הוא חבר במכון הר ברכה
https://mobile.srugim.co.il/article/654167



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עבד לעם קדוש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.9.19
45228 הודעות, 194 מדרגים, 363 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י' 'באדר ב תשפ''ב    11:13   13.03.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  119. לענ''ד מקור הטעות הוא הבלבול בין שני מקרים שונים לחלוטין:  
בתגובה להודעה מספר 118
 
  
המקרה הראשון - הגר מקבל עליו בפירוש את כל המצוות כולן, אך יש לנו הערכה כי הוא לא יקיים את כולן (לפחות בהתחלה).
במקרה כזה רוב הפוסקים נוטים לאסור, אך היו מגדולי ישראל כמו הרב עוזיאל שהקלו.
אין כל דמיון בין המקרה הזה למקרה שבו מראש הגר מקבל על עצמו להיות רק "מסורתי" כלומר לא מקבל עליו את כל המצוות - זה אף פוסק לא התיר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות