גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #744459 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 744459        
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:03   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אפוקליפסה עכשיו? ההשפעות המדאיגות של משבר המזון העולמי  

 
  

נגיד בנק אנגליה הזהיר בשבוע שעבר מעליות מחירי מזון "אפוקליפטיות". עם זאת, המלחמה באוקראינה, שינויי האקלים והאינפלציה כבר גובים מחיר בכל העולם.

אפוקליפסה היא רעיון מדאיג, נפוץ לציון הרס קטסטרופלי המבשר את סוף העולם. אבל ביוונית המקורית, אפוקליפסיס פירושו התגלות או חשיפה. הגדרה עממית אחת היא "להוריד את המכסה ממשהו".

ההישג האחרון הזה הוא בדיוק מה שהשיג אנדרו ביילי, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה, בשבוע שעבר, אולי בשוגג, כשאמר כי שבריטניה עומדת בפני רמות "אפוקליפטיות" של אינפלציית מחירי מזון. שרי השמרנים התלהטו על מה שהם ראו כביקורת מרומזת על הניהול הכלכלי המופתי של הממשלה.

למעשה , ביילי דיבר באותה מידה על ההשפעה הדרסטית של העליות הקשורות למלחמה באוקראינה בעלויות המזון והמחסור במזון על אנשים במדינות עניות יותר. "יש דאגה גדולה גם לעולם המתפתח... מצטער על היותי אפוקליפטי לרגע, אבל זו באמת דאגה גדולה", אמר .

כאשר רוב תשומת הלב הפוליטית והתקשורתית התמקדה בדוחק ב"משבר יוקר המחיה" המתעורר בבריטניה, ההערות המתוקשרות של ביילי היו בזמן - וחושפניות. חודשים של אזהרות לגבי גל גאות עולמית של רעב, שנעשה דחוף יותר על ידי משבר אוקראינה , זכו להתעלמות רבה, לא מעט על ידי ממשלתו של בוריס ג'ונסון.

יוקר המחיה הוא בעיה בבריטניה. עבור סוכנויות האו"ם ועובדי הסעד ההומניטריים ברחבי העולם, הדאגה הגדולה יותר היא עלות המוות.


אישה מחזיקה ילד מתת תזונה בקלאפו, מזרח אתיופיה, בחודש שעבר

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, השמיע שוב אזעקה בשבוע שעבר, אמר שמחסור הקשור לאוקראינה יכול לעזור "להטות עשרות מיליוני אנשים מעבר לקצה לחוסר ביטחון תזונתי". התוצאה עלולה להיות "תת תזונה, רעב המוני ורעב במשבר גלובלי שעלול להימשך שנים" - ולהגדיל את הסיכויים למיתון עולמי.

תוכנית המזון העולמית מעריכה שכ-49 מיליון בני אדם מתמודדים עם רמות חירום של רעב. כ-811 מיליון הולכים לישון רעבים בכל לילה. מספר האנשים על סף רעב ברחבי אזור הסאהל של אפריקה, למשל, גבוה לפחות פי 10 מאשר לפני מגיפת הקורונה.

חלוקת מזון מחוץ למאפייה בקאבול בסוף השנה שעברה

ההשפעה השלילית של פלישת רוסיה על הזמינות והמחיר של מוצרי יסוד כגון חיטה, תירס, שעורה ושמן חמניות - אוקראינה ורוסיה מייצרות בדרך כלל כ-30% מיצוא החיטה העולמי - הייתה עצומה.

תפוקת החיטה של ​​אוקראינה השנה צפויה לרדת ב -35% , וייצוא חלק גדול ממנה עשוי להיות בלתי אפשרי בגלל המצור של רוסיה על הים השחור. בחודש מרץ, מחירי הסחורות העולמיים, שנרשמו על ידי ארגון המזון והחקלאות של האו"ם , הגיעו לשיא של כל הזמנים. הם נשארים ברמות שוברות שיאים.

מלחמת רוסיה החריפה או האצה את גירעונות המזון הקיימים ומגמות אינפלציה שנבעו ממגוון גורמים קשורים: ההשפעה הכלכלית השלילית של המגיפה; בעיות שרשרת האספקה, תעסוקה ותחבורה כתוצאה מכך; נפילות בתפוקה הקשורות למזג אוויר קיצוני ומשבר אקלים; עלויות אנרגיה מזנקות; ועוד הרבה סכסוכים מתמשכים ברחבי העולם.

מדינות בעלות הכנסה בינונית, כמו מצרים וברזיל, מגיעות בצורה גרועה בצורה יוצאת דופן להתמודדות עם חוסר ביטחון תזונתי מוגבר, כך אמרו יועצי הסיכון הבינלאומיים Verisk Maplecroft בדו"ח בשבוע שעבר. ממשלות רבות מיצו את הרזרבות הפיננסיות והחומריות שלהן בלחימה בקוביד ונגרמו לחובות גדולים.

ארגנטינה, תוניסיה, פקיסטן והפיליפינים, התלויות מאוד בייבוא ​​מזון ואנרגיה, היו בין מדינות רבות אחרות בעלות הכנסה בינונית או נמוכה יותר, העומדות בפני סיכון מוגבר לתסיסה אזרחית עד סוף 2022.

צעדת מחאה של סטודנטים בסרי לנקה

ככל ש"אפוקליפסת" המזון מתקרבת, העמים העניים ביותר יסבלו, כמו תמיד, בעוד שהעשירים ביותר עשויים להיות מבודדים, עד לנקודה מסוימת. אבל יש חשש שהכאב יטפס במהירות במעלה שרשרת המזון העולמית. יחד עם זה צפוי לבוא גל של סערה פוליטית, משברים הומניטריים, חוסר יציבות ויריבויות גיאו-אסטרטגיות ברחבי עולם רעב.

מהפך פוליטי ומרד
מזון דל, בשילוב עם עליות מחירים, הפרעות בפסקות חשמל ומחסור בבנזין, גז בישול ותרופות, עוררו באביב הזה משבר פוליטי בסרי לנקה המהווה תבנית עתידית לא נעימה למדינות המתמודדות עם בעיות דומות.

חודשים של הפגנות הגיעו לשיאם בהתפטרותה של ראש הממשלה, מהינדה רג'פקסה, אך אפילו ראשו הפוליטי לא מנעה מהתסיסה להפוך לאימה. נואשת, סרי לנקה השיגה בשבוע שעבר הלוואת גישור מהבנק העולמי כדי לסייע בתשלום עבור יבוא חיוני . ביום חמישי היא פרשה את חובה בפעם הראשונה אי פעם.

אינפלציה דו ספרתית שהותירה פקיסטנים רבים ללא יכולת להרשות לעצמם מוצרי מזון בסיסיים הייתה גם גורם תורם עיקרי לנפילתו מהשלטון מוקדם יותר השנה של ראש הממשלה, אימראן חאן. ניסיונו להיאחז בתפקיד יצר משבר של דמוקרטיה שעמו עדיין מתמודדת פקיסטן.

גורמים ארוכי טווח - ממשל דיכוי, שחיתות, חוסר יכולת, קיטוב - עוררו אי שקט בשתי המדינות. אבל מחסור חמור במזון ואינפלציה היו הזרז שהפך את הנסבל לבלתי נסבל. זהו סכון העומד בפני משטרים חסרי ביטחון ולא פופולריים מפרו , הפיליפינים וקובה ועד לבנון ותוניסיה.

אנליסטים משווים את המתרחש היום במזרח התיכון למרידות האביב הערבי. מצרים, שממשלתה הופלה ב-2011, היא יבואנית החיטה הגדולה בעולם. כ-70 מיליון אנשים מסתמכים על לחם מסובסד על ידי המדינה . רוסיה ואוקראינה היוו בשנה שעברה 80% מייבוא ​​התבואה של מצרים.

המחירים הגבוהים והמחסור באספקה ​​של היום, במיוחד אם הם יחמירו, יכולים לעשות עבור משטרו של עבד אל-פתאח א-סיסי את מה שעשו תלונות דומות לקודמו הנשיאותי המודח, חוסני מובארק.

מדינה נוספת שכדאי לצפות בה מקרוב היא איראן. מחאות אלימות פרצו בשבוע שעבר בחוזסטן לאחר שהממשלה העלתה את מחירי הלחם, שמן הבישול ומוצרי החלב. מצבם של האיראנים מחמיר על ידי סנקציות אמריקאיות קשות ומשטר פקידותי עריץ ומושחת. אם רמת החיים תמשיך לרדת, עלול להיות פיצוץ דומה להתקוממות הארצית שסוכלה של 2017-18.


בחלקים רבים של העולם, במיוחד באפריקה , חוסר ביטחון תזונתי הוא הכל מלבד תופעה חדשה. רעב הוא הנורמה והסיכון לרעב קיים תמיד, לעתים קרובות מחמיר על ידי סכסוכים ושינויי אקלים. עם זאת, המצב, באופן כללי, הולך ומדרדר.

המספר הכולל של אנשים המתמודדים עם חוסר ביטחון תזונתי חריף וזקוקים לסיוע דחוף במזון כמעט והוכפל מאז 2016, על פי רשת Global Against Food Crises, פרויקט משותף של האו"ם והאיחוד האירופי. והיקף האתגר מתרחב, עלייה של 40 מיליון איש, או 20%, בשנה שעברה. הדו"ח האחרון של הרשת הצביע על מדינות מדאיגות במיוחד: אתיופיה, דרום סודן, דרום מדגסקר ותימן, שם נמסר כי 570,000 בני אדם - עלייה של 571% בהשוואה לפני שש שנים - היו בשלב החמור ביותר או "קטסטרופה" של חוסר ביטחון תזונתי, מאוים על ידי קריסת הפרנסה, הרעב והמוות.

גוטרס, מזכ"ל האו"ם, הזהיר כי מלחמתו של ולדימיר פוטין משפיעה קשות על המאמצים להילחם ברעב באפריקה. זה הכרחי, לדבריו, "להחזיר את הייצור החקלאי של אוקראינה ואת ייצור המזון והדשנים של רוסיה ובלארוס לשווקי העולם". כפי שהתקשורת הממלכתית הרוסית מציינת לעתים קרובות, סנקציות מערביות הוסיפו לתנודתיות המחירים העולמית.

האו"ם קורא לפתוח מחדש את נמלי הים השחור וים אזוב החסומים של אוקראינה כדי שייצוא התבואה יוכל לחדש, לא מעט למדינות אפריקה. אזור הסאהל שנפגע בבצורת נפגע קשות במיוחד. "משבר מוחלט מתגלה לנגד עינינו", אמר מנהל תוכנית המזון העולמית, דיוויד ביסלי, בעקבות ביקורים בבנין, בניז'ר ​​ובצ'אד. "נגמר לנו הכסף, ולאנשים האלה נגמרת התקווה ."

זה קורה בין השאר בגלל שהסיוע עולה כעת יותר. האו"ם והסוכנויות הבינלאומיות מחויבים לשלם מחירים מנופחים, עלייה של כ-30% מהנורמות שלפני מגיפת הקורונה, כדי להבטיח סיוע מזון חיוני. וזה בין השאר בגלל שהאוכל יקר יותר ביחס להכנסה. משק בית ממוצע בבריטניה מוציא 10% מהכנסתו על מזון. בקניה או בפקיסטן זה יותר מ-40%.

הסכסוך הוא המניע הגדול ביותר של הרעב, בין אם זה השפל של ג'יהאדיסטים איסלאמיסטים במאלי, ניגריה ובדרום הפיליפינים, יריבויות גסות של מעצמות אזוריות בתימן ובלוב, או מלחמה בקנה מידה מלא, כמו באוקראינה.

האו"ם מעריך כי 60% מהרעבים בעולם חיים באזורי סכסוך. אוקראינה הראתה שוב כיצד מלחמה, ודרכה גרימת מחסור במוצרים חיוניים והפיכת החיים הנורמליים לבלתי ניתנים לתמיכה, מובילה לעקירה פנימית, תלות בסיוע, מצבי חירום של פליטים והגירה המונית.

מלחמת האזרחים בסוריה מספקת דוגמה מצוינת - אם כי יש עוד רבות אחרות. מדינה משגשגת יחסית הצטמצמה על ידי למעלה מעשור של סכסוך למשהו שמתקרב לתיק סל. כ-12.4 מיליון בני אדם - 60% מהאוכלוסייה - סובלים מחוסר ביטחון תזונתי, נתון שיותר מהכפיל את עצמו מאז 2019.

לעומת זאת, דרום סודן מעולם לא הצליחה להאכיל את עצמה במלואה מאז העצמאות ב-2011. יריבויות שורשיות אתניות שולבו לעתים קרובות עם תחרות על משאבי אדמה ומזון עם השפעות קטסטרופליות. גידול בקר הוא מקור מרכזי לאלימות, בעוד שהבצורת היא גורם גדול נוסף.

גם כאשר מדינה נאבקת נמצאת באור הזרקורים הבינלאומי - לעתים נדירות המקרה עם דרום סודן - והמלחמה כביכול הסתיימה, מזלה לא בהכרח משתפר. נראה שמצבם של אפגנים רבים הפך מרע לגרוע מאוד לאחר ש-20 שנות הכיבוש על ידי כוחות ארה"ב ונאט"ו הסתיים בשנה שעברה והטליבאן נטל את השליטה.

מיליארדי הדולרים של סיוע שנתרמו למדינה מאז 2001 נחשבים כעת לשווא. ה-Save the Children אמרו החודש כי 9.6 מיליון ילדים אפגנים רעבים עקב העמקת הצרות הכלכליות, אוקראינה והבצורת המתמשכת. זהו משבר הרעב החמור ביותר במדינה, אמר הצדקה.

משבר אקלים ורעב
זה כבר לא שנוי במחלוקת לטעון שיבולים הרוסים, אבדן פרנסה וקהילות עניות - מרכיבי מיקרו מרכזיים של מצבי חירום ברעב המוני - קשורים באופן אינטימי לשינויי האקלים ואירועי מזג אוויר קיצוניים ומושפעים מהם. אבל עדיין קשה למצוא פעולה בינלאומית מתואמת ויעילה או לחץ ציבורי כדי לשנות את הדינמיקה.

מדינות קרן אפריקה כמו סומליה, למשל, חוות את הבצורת הקשה ביותר מזה 40 שנה על רקע טמפרטורות גבוהות חסרות תקדים. כפי שדיווח לאחרונה מגזין Foreign Policy , כשהגשמים אכן הגיעו, הם היו קיצוניים וקצרי מועד, וגרמו להצפות והתרבות נחילי ארבה.

חקלאי הודי נושא חיטה בפאתי ג'אמו, הודו

נטען כי כ-3 מיליון בעלי חיים נספו בדרום אתיופיה ובחלקים צחיחים למחצה של קניה מאז השנה שעברה. בהצביע על שינויי האקלים, האו"ם אומר ש-20 מיליון בני אדם ברחבי האזור עלולים להיות רעבים השנה. גם מצוקתם החריפה על ידי אוקראינה.

אבל כאשר ארגון הצדקה של Christian Aid הזמן סקר באזור קרן אפריקה כדי לברר מה הציבור הבריטי חשב שצריך לעשות, רק 23% מהנשאלים היו מודעים לבעיה. לעומת זאת, 91% היו מודעים למלחמתו של פוטין באוקראינה. אפריקה לא בתודעה.

הודו הוכיחה לאחרונה את היעדר חשיבה בינלאומית מאוחדת על אקלים, רעב ומלחמה. גל חום שובר שיא בצפון מערב הודו פגע ביבול השנה. זה הוביל את הממשלה להשעות את יצוא החיטה לעולם החודש. השווקים העולמיים הסתמכו על הודו, היצרנית השנייה בגודלה בעולם, כדי להשלים את המחסור באוקראינה. במקום לעזור, ממשלתו של נרנדרה מודי עשתה את ההיפך .

קשרים קריטיים בין המשברים התאומים של אקלים ורעב זוכים להכרה רחבה על ידי ממשלות ואנליסטים, אבל הפעולה לחולל שינוי אמיתי מתגלה כקשה יותר, כפי שמציעות התוצאות הפחות מכוכבות של פסגת Cop26 בשנה שעברה בגלזגו.

בינתיים, הבנק העולמי זורק כסף על הבעיה - בספירה האחרונה, 30 מיליארד דולר כדי לעזור למדינות בעלות הכנסה נמוכה המסתבכת במשברי אקלים ומזון.

אוכל ופוליטיקה
כאשר נכתבת ההיסטוריה של מלחמת אוקראינה, הפעולה הפזיזה של רוסיה בהפעלת מזון בנשק ושיבוש מכוון של האספקה ​​העולמית, ובכך לסכן את חייהם של אינספור מיליונים, עשויה להיחשב לפשע גדול יותר אפילו מהתקיפה הבלתי מעוררת שלה על שכנתה.


אם ה"אפוקליפסה" הגלובלית הממשמשת ובאה כפי שנחשףבפני הפרלמנט על ידי הנגיד אנדרו ביילי אכן תתממש בחורף הזה, היא תהיה לארה"ב, בריטניה, בעלות בריתם ומערכת האו"ם מכה קשה מנשוא. שהעולם צריך לחפש ישועה ארצית. האתגר שלפנינו הוא תנ"כי באמת.

מקור: "הגארדיאן" https://www.theguardian.com/world/2022/may/21/apocalypse-now-the-alarming-effects-of-the-global-food-crisis




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ושתי תגובות חתרניות. 1=אלו שלא עשו כלום עשרים שנה, כולל המצאת הבולשיט שנקרא משבר אקלים, בוודאי הם לא אלו מחדד עפרונות 21.05.22 17:08 1
     זהו מאמר דרמטי ממש. מרסו 21.05.22 17:10 3
     גם לנו יש 2 אוכלוסיות עם שיעור ריבוי גבוה ממה שנהיה מסוגלים להכיל. ש-עצמון 21.05.22 17:55 12
         אחת נוכל להכיל ואלו החרדים שמיום ליום נכנסים למעגל העבודה. השניה אלו הערבים שיהרגו אותנו ללא קשר אם יהיה אוכל קונדסון 21.05.22 18:23 21
         כבר מזמן לא בריא בנפשו 21.05.22 19:43 29
  ישראל מוכנה פוגי 21.05.22 17:09 2
     העסק רציני מרסו 21.05.22 17:10 4
         ישראל מדינה יחסית עשירה ולכן לא חושב שאמורה להיות בעיה לעמוד במחירי המזון בעת מחסור Prodigy 21.05.22 17:14 5
             הרעב העולמי הצפוי יביא למהומות ענק, ערעור משטרים וגלי הגירה עצומים אל המערב מרסו 21.05.22 17:18 6
                 בדיוק. אחד הגורמים המרכזיים לעליית הנאציזם בגרמניה היה גלי הגירה גדולים, נקווה שההיסטוריה לא חוזרת... kovals 21.05.22 19:51 32
             ישראל היא מדינה יחסית עשירה אבל האזרחים בעלי החוב הגבוה בעולם מגן ציון 21.05.22 17:48 9
                 יש מקור לנתון בכותרת התגובה שלך? Prodigy 21.05.22 18:00 14
  והכתבה הזאת (מעניין לעניין באותו העניין)פורסמה אתמול ב FT מרסו 21.05.22 17:34 7
  טרלול הקורונה: ''ממשלות רבות מיצו את הרזרבות הפיננסיות והחומריות שלהן בלחימה בקוביד ונגררו לחובות גדולים'' תשבץ 21.05.22 17:40 8
     מדהים מגן ציון 21.05.22 17:59 13
         מלאך חבלה תשבץ 21.05.22 18:06 15
  זו בהחלט בעיה ש-עצמון 21.05.22 17:53 10
     באנגליה מדברים בקול רם כבר על תלושי מזון מרסו 21.05.22 18:19 18
         חשוב לציין שהתל''ג הריאלי לנפש בישראל נמוך משמעותית מאשר בבריטניה וגרמניה Prodigy 21.05.22 18:20 19
             נכון, אבל יתרות מטבע חוץ עומדות על יותר מ 220 מיליארד מרסו 21.05.22 18:34 22
  והכל בגלל אידיוט עם תסביך גדלות אחד בשם פוטין. מה שבטוח זה שנתיניו הרוסים הולכים לאכול אותה בגדול. Peled 21.05.22 17:54 11
  אני מאד מודאג מהעולם שאנחנו משאירים לילדים שלנו KobyBD 21.05.22 18:16 16
     ובצדק. לצערי, פוליטיקת זהויות הפכה איכשהו עניין כל כך חשוב כמו שינויי האקלים לנושא מחנאי Prodigy 21.05.22 18:18 17
     העולם גמור מרסו 21.05.22 18:20 20
  אפשרי למנוע את המשבר התזונתי ע''י מעבר גידולים בדרום אמריקה קרטמן 21.05.22 18:51 23
     כשחיטה תעלה כמו מריחואנה, אולי OrdinaryGirl 21.05.22 20:29 37
  אז לכמה אפריקאיים לא יהיה לחם? SpinozaB 21.05.22 19:01 24
  לא מבין למה מדינות כמו מצרים לא דואגות לעצמן (לפחות בחיטה) Street 21.05.22 19:09 25
     כבר אין לה את יוסף תשבץ 21.05.22 19:25 26
     הם משקים את השדות עם מי הנילוס, בסיני אין מים. השקעה בתשתיות רלוונטיות תהפוך את המיזם ללא רלוונטי winter1 21.05.22 19:32 27
         במקום לקנות צוללות שהם לא צריכים הם יכולים להשקיע בהתפלה דודידו 21.05.22 20:46 38
         למה ? Street 22.05.22 01:34 58
  ארבעת פרשי האפוקליפסה: דבר (קורונה), מלחמה (רוסיה-מערב), רעב ומוות. Erast Fandorin 21.05.22 19:40 28
     לא ידעתי שהמקור של ''ארבעת פרשי האפוקליפסה'' בתנ''ך מרסו 21.05.22 19:46 30
         מה שמעניין, הפרש הראשון שהוא מסמל מגפה, מגיע עם כתר (קורונה) על הראש Erast Fandorin 21.05.22 19:56 33
         הסיפור למעלה מלבד שני הפסוקים הראשונים כולו מהברית החדשה CRAZY 21.05.22 23:51 54
             תודה על העדכון, זו חוצפה לצטט כביכול מהתנך ולרמות את הציבור אנרגיה 22.05.22 01:52 59
     +1 תשבץ 21.05.22 19:48 31
     מה הרלוונטיות של הסיפור הזה לענייננו? פוגי 21.05.22 19:58 34
         נבואה, כאילו דא Erast Fandorin 21.05.22 20:11 36
     רק במקרה שכחת לציין שמלבד שני הפסוקים הראשונים שבאמת מהתנך, כל השאר אתה מצטט מהברית החדשה? CRAZY 21.05.22 23:49 53
  סדר עולמי חדש בדרך מאיר אריאל 21.05.22 20:06 35
     אתה חושב שהמלחמה באוקראינה היא חלק מקונספירציית ''סדר עולמי חדש''? מרסו 21.05.22 21:15 39
         יש שיר של רמי פורטיס מאיר אריאל 21.05.22 21:17 40
         בוודאי שיבולת בשדה 21.05.22 21:47 44
             פוטין הוא אנתיתזה לכל מה שהפרוגרסיבים חסרי הגבולות (תרתי משמע) מייצגים. הוא לאומן-שמרן מרסו 21.05.22 21:55 46
                 הוא ''האיש הרע'' שכדי לנצחו יזנברו לנו את הצורה Erast Fandorin 21.05.22 22:06 47
                 הבן אדם מגלומן מסוכן. שיבולת בשדה 21.05.22 22:26 48
  מה אכפת לי אני קונה קמח ב-100 Bruce Lee 27 21.05.22 21:26 41
     אם אין קמח תקנה עוגות מרסו 21.05.22 21:36 42
         אם אין קמח חיטה אפשר לקנות קמח ללא גלוטן שיבולת בשדה 21.05.22 21:50 45
             איך את כשיבולת ממליצה על כוסמת? Bruce Lee 27 21.05.22 23:39 49
                 צביעות :) Whereismymind 21.05.22 23:41 51
                     יש שיבולת שועל ללא גלוטן שיבולת בשדה 22.05.22 00:07 56
                 אני ממליץ לאפריקאים רק על לחם מחמצת מלא עם אגוזים או זיתי קלמטה מרסו 21.05.22 23:42 52
                     אם כבר, הלוואי והיה ניתן להחיות שוב את אם החיטה שיבולת בשדה 22.05.22 00:08 57
                 מה אעשה? בחרתי את הכינוי לפני שגיליתי את הצליאק שיבולת בשדה 22.05.22 00:06 55
         בקצב הזה זו תהיה עוגת אורז Bruce Lee 27 21.05.22 23:40 50
  הרוסים כמו תמיד רק הורסים את העולם ותמיד מזיקים לאנושות אריה33 21.05.22 21:46 43
  לעבור לחרקים ומכרסמים . אבק ברוח 22.05.22 02:32 60
  או''ם כלום איש י-ם 22.05.22 05:51 61
     מה אתה מצפה מהם לעשות המצב כזה? מרסו 22.05.22 13:30 62
  אין דבר כזה אפוקליפסה. אביר בוקר 22.05.22 15:17 63

   
   
מחדד עפרונות לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.10.20
6190 הודעות, 22 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:08   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ושתי תגובות חתרניות. 1=אלו שלא עשו כלום עשרים שנה, כולל המצאת הבולשיט שנקרא משבר אקלים, בוודאי הם לא אלו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שיפתרו את הבעיה

2=הגיע זמן לשלוח יותר אמצעי מניעה והסברה ואכיפה למדינות שרק רוצות טובות מאחרים, במיוחד החל בשכנתינו הדרומים והלאה דרומה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:10   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. זהו מאמר דרמטי ממש.  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
ובכלל, העיתונות העולמית הופכת אפוקליפטית מיום ליום. מעניין מה הם יודעים שאניחנו לא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
62617 הודעות, 233 מדרגים, 423 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:55   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. גם לנו יש 2 אוכלוסיות עם שיעור ריבוי גבוה ממה שנהיה מסוגלים להכיל.  
בתגובה להודעה מספר 1
 


על הישמעאלים-"וְה֤וּא יִהְיֶה֙ פֶּ֣רֶא אָדָ֔ם יָד֣וֹ בַכֹּ֔ל וְיַ֥ד כֹּ֖ל בּ֑וֹ"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קונדסון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.5.18
5022 הודעות, 48 מדרגים, 92 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:23   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. אחת נוכל להכיל ואלו החרדים שמיום ליום נכנסים למעגל העבודה. השניה אלו הערבים שיהרגו אותנו ללא קשר אם יהיה אוכל  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
או לא



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בריא בנפשו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.12.14
953 הודעות, 5 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:43   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. כבר מזמן לא  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
שיעור הריבוי של יהודים חילונים מאוד קרוב לזה של מוסלמים. גם שיעור הריבוי של החרדים מתקרב לזה של החילונים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פוגי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
4120 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:09   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. ישראל מוכנה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גם ככה אנחנו המדינה היקרה בעולם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:10   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. העסק רציני  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.05.22 בשעה 17:34 בברכה, מרסו
 
גם כאן יהיה מאוד לא נעים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
54323 הודעות, 216 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:14   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ישראל מדינה יחסית עשירה ולכן לא חושב שאמורה להיות בעיה לעמוד במחירי המזון בעת מחסור  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  
מדינות כמו הודו ובאפריקה, לעומת זאת - אולי עומדות בפני תקופה קשה.


"מנסור עבאס קול חדש שמעורר תקווה עצומה... מושיט יד לנתניהו וטוב שנתניהו הושיט יד חזרה" - גלית דיסטל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:18   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. הרעב העולמי הצפוי יביא למהומות ענק, ערעור משטרים וגלי הגירה עצומים אל המערב  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
מדובר ב"תגובת שרשרת" שאין לצפות את תוצאותיה וגם ישראל תושפע ממנו. הדברים בטבע , ביקום, בגאו-פוליטיקה ובגוף האדם הם מערכתיים. דבר גורר דבר גורר דבר גורר דבר.שינויי האקלים, הקורונה והמלחמה באוקראינה הציתו שרשרת תהליכים שקשה לנבות את השלכותיהם אך אנחנו בעיצומו של אירוע מתגלגל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
kovals
חבר מתאריך 2.4.12
9621 הודעות, 89 מדרגים, מינוס 7 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:51   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. בדיוק. אחד הגורמים המרכזיים לעליית הנאציזם בגרמניה היה גלי הגירה גדולים, נקווה שההיסטוריה לא חוזרת...  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מגן ציון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.10.15
4517 הודעות, 43 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:48   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ישראל היא מדינה יחסית עשירה אבל האזרחים בעלי החוב הגבוה בעולם  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
מאחר והמשכנתא הממוצעת בישראל עומדת על כמיליון שקל שבממוצע נפרסת ע"ג 27 שנים במסלולים שרובם צמוד מדד המשפחה הישראלית הממוצעת תפגוש בעוד שנה תוספת של 1,500 שקל להחזרי המשכנתא וזאת בנוסף למינוס של 1,000 שקל שנוצר מעליית המחירים האינפלציונית.

כלומר עוד שנה למשפחה ממוצעת יהיה פחות 2,500 שקל בחודש שהמשמעות היא פגיעה קשה מאוד מאוד ברמת החיים והמוני פשיטות רגל.

וזאת עוד לפני שמתייחסים לזה שכל משפחה שלישית בישראל לוקחת אוטו המימון צמוד מדד וכל משפחה חמישית לוקחת הלוואות קטנות עד 200,000 שקל במסלולי הלוואות אשראי מהיר.

מאוד ברור שעוד שנה הציבור בארץ יהיה כעוס וממורמר ובוודאי שזה יתנקז לזעם על הממסד.

אז מדינה עשירה... אבל קיץ 2023 יהיה רותח...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
54323 הודעות, 216 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:00   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. יש מקור לנתון בכותרת התגובה שלך?  
בתגובה להודעה מספר 9
 
  


"מנסור עבאס קול חדש שמעורר תקווה עצומה... מושיט יד לנתניהו וטוב שנתניהו הושיט יד חזרה" - גלית דיסטל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:34   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. והכתבה הזאת (מעניין לעניין באותו העניין)פורסמה אתמול ב FT  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
https://rotter.net/forum/scoops1/744446.shtml



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82418 הודעות, 342 מדרגים, 641 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:40   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. טרלול הקורונה: ''ממשלות רבות מיצו את הרזרבות הפיננסיות והחומריות שלהן בלחימה בקוביד ונגררו לחובות גדולים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ככה זה כשמרסקים את המשק בשביל זירו קוביד ובשביל להרשם בטבלת המצטיינים של ארגון הבריאות העולמי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מגן ציון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.10.15
4517 הודעות, 43 מדרגים, 68 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:59   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. מדהים  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
מדינות רבות מגיעות למשבר הזה כאשר הציבור והסקטור המסחרי ממונפים בטונות ע"ג טונות של חובות(הלוואות בריבית נמוכה) אחרי שנים רבות של ריבית נמוכה שלא לצורך(הייתה פריחה כלכלית למה התעקשתם על ריבית אפסית כדי לנפח מצרכים פוליטיים את הצמיחה?).

ועכשיו מגיעים עם ריבית אפס, הר חובות עצום צמוד ריבית למשבר עולמי שגורם לאינפלציה חזקה ותצריך העלאת ריבית חזקה.

לשם דימוי ממשלות פופוליסטיות אגרו הרי חובות ויישבו עליהם מיליוני אנשים ועכשיו הגענו למצב שאין ברירה להדליק גפרור ולשרוף הכל.

מסכנים אותם אנשים, אף אחד לא סיפר להם...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82418 הודעות, 342 מדרגים, 641 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:06   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מלאך חבלה  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  

ואחרי מלאך החבלה:
שיעור האבטלה ירד ל-3.4% במרץ



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ש-עצמון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.4.16
62617 הודעות, 233 מדרגים, 423 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:53   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. זו בהחלט בעיה  
בתגובה להודעה מספר 0
 

שאסור לזלזל בפוטנציאל הנזק שלה.
כילד אני זוכר את קיצוב המזון בשנים הראשונות של המדינה.
קניית מוצרים לפי נקודות ושוק שחור משגשג.
אם נגיע למחסור במוצרי יסוד בעיקר דגנים עלולה לפרוץ כאן מלחמת אזרחים על הזכות לאכול.
לא לשכוח שאנחנו {משום מה} אחראים להאכלת לפחות 6 מיליון מוסלמים.
מקווה שלא נהיה בסרט הזה.


על הישמעאלים-"וְה֤וּא יִהְיֶה֙ פֶּ֣רֶא אָדָ֔ם יָד֣וֹ בַכֹּ֔ל וְיַ֥ד כֹּ֖ל בּ֑וֹ"


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:19   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. באנגליה מדברים בקול רם כבר על תלושי מזון  
בתגובה להודעה מספר 10
 
  
לא מטמין שבישראל נגיע לקיצוב מזון. התל"ג לנפ"ש כאן גבוה יותר מצרפתף בריטניה וגרמניה ויתרןת מטבע חוץ של המדינה מספיקות כאן לשנה. ישראל מדינה עשירה מאוד אבל אין ספק שהמעמד הבינוני הולך להפגע קשות וחלק ממנו עלול לרדת אל מתחת לקו העוני.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
54323 הודעות, 216 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:20   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. חשוב לציין שהתל''ג הריאלי לנפש בישראל נמוך משמעותית מאשר בבריטניה וגרמניה  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
התל"ג לנפש שאתה מציין הוא ללא התאמה ליוקר המחיה, וכאן ספציפית זה מאד רלוונטי לדיון.


"מנסור עבאס קול חדש שמעורר תקווה עצומה... מושיט יד לנתניהו וטוב שנתניהו הושיט יד חזרה" - גלית דיסטל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:34   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. נכון, אבל יתרות מטבע חוץ עומדות על יותר מ 220 מיליארד  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  
והתל"ג מתקרב לחצי טריליון במונחים מוחלטים יותר מנורווגיה (מקום 30 בעולם). בקיצור. צנע לא יהיה כאן. אבל התרסקות של עשירונים 7 ומטה בהחלט תתיכן, קל וחומר כשהריבית תעלה והיא תעלה גם תעלה. גם אם הנגיד מהסס. לא תהיה לו ברירה. וכשהיא תעלה הרבה בעלי חובות יעמדו מול שוקת שבורה ממש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Peled
חבר מתאריך 12.5.22
242 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    17:54   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. והכל בגלל אידיוט עם תסביך גדלות אחד בשם פוטין. מה שבטוח זה שנתיניו הרוסים הולכים לאכול אותה בגדול.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אבל כמו כל דיקטטור. לפוטין הזה לא אכפת. נקווה שיחוסל בקרוב.
כמו היטלר במלחמת העולם הראשונה. תראו כמה סבל יכול דיקטטור אחד להביא על כל העולם.

טוב שהעולם מבין ותומך באוקריינה, כדי שתעשה הכל בלהשמיד כמה שיותר מהצבא של הפוטין הזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KobyBD לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.9.10
12698 הודעות, 58 מדרגים, 109 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:16   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אני מאד מודאג מהעולם שאנחנו משאירים לילדים שלנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Prodigy לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.2.15
54323 הודעות, 216 מדרגים, 333 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:18   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. ובצדק. לצערי, פוליטיקת זהויות הפכה איכשהו עניין כל כך חשוב כמו שינויי האקלים לנושא מחנאי  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  


"מנסור עבאס קול חדש שמעורר תקווה עצומה... מושיט יד לנתניהו וטוב שנתניהו הושיט יד חזרה" - גלית דיסטל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:20   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. העולם גמור  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
בלי קשר לאוקראינה משבר האקלים בלתי הפיך. אנשים בהכחשה מוחלטת. די לעקוב אחר שריפות הענק בשנה שעברה בקליפורניה ואוסטרליה, כעת בניו מקסיקו וטקסס וגלי החום המטורפים בהודו ובפקיסטן ועכשיו מתחיל אחד ללא תקדים לחודש מאי בספרד. מי שרוצה שימשיך להכחיש. לבריאות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קרטמן
חבר מתאריך 6.5.21
208 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    18:51   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. אפשרי למנוע את המשבר התזונתי ע''י מעבר גידולים בדרום אמריקה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במקום להסתמך על מה שכבר אין באוקריאנה אפשרי לסגור כל מיני דילים בדרום אמריקה בשביל לפצות על החוסרים.
בספק אם מישהו חושב על זה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
OrdinaryGirl לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.14
7575 הודעות, 98 מדרגים, 196 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    20:29   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. כשחיטה תעלה כמו מריחואנה, אולי  
בתגובה להודעה מספר 23
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
SpinozaB לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.7.14
47651 הודעות, 169 מדרגים, 305 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:01   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. אז לכמה אפריקאיים לא יהיה לחם?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Street לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.1.17
20059 הודעות, 69 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:09   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. לא מבין למה מדינות כמו מצרים לא דואגות לעצמן (לפחות בחיטה)  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כמה יעלה בשביל להפוך את סיני לשדה חיטה ענקי ?

כנראה לא יותר מדי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82418 הודעות, 342 מדרגים, 641 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:25   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. כבר אין לה את יוסף  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
winter1
חבר מתאריך 19.6.17
48825 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:32   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. הם משקים את השדות עם מי הנילוס, בסיני אין מים. השקעה בתשתיות רלוונטיות תהפוך את המיזם ללא רלוונטי  
בתגובה להודעה מספר 25
 
  
מבחינה כלכלית.

מצרים מייצרת סביב 50% מתצרוכת החיטה שלה, הבעיה שהאזרח המצרי הממוצע הוא צרכן החיטה הגדול בעולם (פי 2 מהממוצע העולמי)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
דודידו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.9.17
14512 הודעות, 77 מדרגים, 112 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    20:46   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. במקום לקנות צוללות שהם לא צריכים הם יכולים להשקיע בהתפלה  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Street לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.1.17
20059 הודעות, 69 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    01:34   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  58. למה ?  
בתגובה להודעה מספר 27
 
  

שידאגו למתקני התפלה, שיבנו את השדות בשיפוע (או זה יחסוך) וזהו..

ואם רוצים לסבסד שיגדלו עוד משהו לצרכי ייצוא.
דגי מים מתוקים, מלוחים ועוד..

אצלנו מתפילים מים לחקלאות וזה כלכלי ושם לא ?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Erast Fandorin לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.5.18
3169 הודעות, 25 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:40   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. ארבעת פרשי האפוקליפסה: דבר (קורונה), מלחמה (רוסיה-מערב), רעב ומוות.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 21.05.22 בשעה 19:52 בברכה, Erast Fandorin
 
”רָאִיתִי הַלַּיְלָה וְהִנֵּה אִישׁ רֹכֵב עַל סוּס אָדֹם וְהוּא עֹמֵד בֵּין הַהֲדַסִּים אֲשֶׁר בַּמְּצֻלָה וְאַחֲרָיו סוּסִים אֲדֻמִּים שְׂרֻקִּים וּלְבָנִים" “ (זכריה א ח)
”וָאָשֻׁב וָאֶשָּׂא עֵינַי וָאֶרְאֶה וְהִנֵּה אַרְבַּע מַרְכָּבוֹת יֹצְאוֹת... בַּמֶּרְכָּבָה הָרִאשֹׁנָה סוּסִים אֲדֻמִּים וּבַמֶּרְכָּבָה הַשֵּׁנִית סוּסִים שְׁחֹרִים. וּבַמֶּרְכָּבָה הַשְּׁלִשִׁית סוּסִים לְבָנִים וּבַמֶּרְכָּבָה הָרְבִעִית סוּסִים בְּרֻדִּים אֲמֻצִּים“ (זכריה ו)


אֵרֶא הַשֶׂה פֹּתֵחַ אֶחָד מִן־שִׁבְעָה הַחֹתָמוֹת וָאֶשְׁמַע אַחַת מֵאַרְבַּע הַחַיּוֹת מְדַבֶּרֶת וְקוֹלוֹ כְּקוֹל רַעַם לֵאמֹר בֹּא וּרְאֵה;
וָאַבִּיט וְהִנֵּה סוּס לָבָן וְהָרֹכֵב עָלָיו קֶשֶׁת בְּיָדוֹ וַתִּנָּתֶן־לוֹ עֲטָרָה וַיֵּצֵא מְנַצֵּחַ וּלְמַעַן יְנַצֵּחַ;
וּכְפִתְחוֹ אֶת־הַחוֹתָם הַשֵּׁנִי וָאֶשְׁמַע אֶת־הַחַיָּה הַשֵּׁנִית אֹמֶרֶת בֹּא וּרְאֵה;
וַיֵּצֵא סוּס שֵׁנִי וְהוּא אָדֹם וּלְרֹכְבוֹ נִתַּן לְהַעֲבִיר אֶת־הַשָּׁלוֹם מִן־הָאָרֶץ לְמַעַן יַהַרְגוּ אִישׁ אֶת־אָחִיו וַתִּנָּתֶן־לוֹ חֶרֶב גְּדוֹלָה;
וּכְפִתְחוֹ אֶת־הַחוֹתָם הַשְּׁלִישִׁי וָאֶשְׁמַע אֶת־הַחַיָּה הַשְּׁלִישִׁית אֹמֶרֶת בֹּא וּרְאֵה וָאַבִּיט וְהִנֵּה סוּס שָׁחֹר וּבְיַד רֹכְבוֹ מֹאזְנָיִם;
וָאֶשְׁמַע קוֹל מִתּוֹךְ אַרְבַּע הַחַיּוֹת אֹמֵר קַב חִטִּים בְּדִינָר וּשְׁלֹשָׁה קַבִּים שְׂעֹרִים בְּדִינָר וְאֶת־הַשֶּׁמֶן וְהַיַּיִן אַל־תַּשְׁחֵת;
וּכְפִתְחוֹ אֶת־הַחוֹתָם הָרְבִיעִי וָאֶשְׁמַע אֶת־הַחַיָּה הָרְבִיעִית אֹמֶרֶת בֹּא וּרְאֵה;
וָאֵרֶא וְהִנֵּה סוּס יְרַקְרַק וְהָרֹכֵב עָלָיו שְׁמוֹ מָוֶת וּשְׁאוֹל יוֹצֵאת לְרַגְלָיו וַיִּנָּתֵן לָהֶם שָׁלְטָן עַל־רְבִיעִית הָאָרֶץ לְהָמִית בַּחֶרֶב וּבָרָעָב וּבַדֶּבֶר וּבְחַיַּת הָאָרֶץ;

הסוס הלבן
ישנן מספר פרשנויות למהות פרש זה. פרשנות אחת גורסת כי הפרש מסמל כיבוש ארצות: צבעו הלבן של הסוס מסמל ניצחון, והכתר מסמל את השלטון - הפרס הניתן למנצח במלחמה ולכובש הארצות. פרשנות אחרת היא שהקשת היא סמל לאויב התרבות היוונית (הספר נכתב במקורו ביוונית) - האימפריה הפרתית, אשר צבאה התפרסם בכוחות הקָּשתים שלו. בנוסף לכך, יש המפרשים כי פרש זה מסמל את האנטיכרייסט. לעיתים מפורש הפרש כפרש המביא מגפה. פרשנות זו ניתן למצוא בעיקר בתרבות פופולרית.

הסוס האדום
הפרש השני, הרכוב על סוס אדום מסמל את המלחמה. הצבע האדום סימל בעולם העתיק את המלחמה, וכך גם החרב שבידו.

הסוס השחור
הפרש השלישי, הרכוב על סוס שחור, הוא הרעב. הצבע השחור מסמל רעב ומוות. הפרש נושא מאזניים המסמלים מחסור במזון ומחירי מזון גבוהים.

הסוס החיוור
הפרש הרביעי רוכב על סוס חיוור או על סוס חולה. הוא היחיד המתואר בשמו ונקרא מוות. צבעו של הסוס מסמל דעיכה, רקבון ומוות.


רוסיה מול מערב - מלחמת גוג ומגוג. אין על ישראל לקחת צד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:46   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. לא ידעתי שהמקור של ''ארבעת פרשי האפוקליפסה'' בתנ''ך  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  
הייתי בטוח שזהו סיפור מהברית החדשה.
1. תודה על המידע
2. מדהים שזה מתרחש לנגד עינינו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Erast Fandorin לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.5.18
3169 הודעות, 25 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:56   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. מה שמעניין, הפרש הראשון שהוא מסמל מגפה, מגיע עם כתר (קורונה) על הראש  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  


רוסיה מול מערב - מלחמת גוג ומגוג. אין על ישראל לקחת צד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CRAZY לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.15
3734 הודעות, 41 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:51   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  54. הסיפור למעלה מלבד שני הפסוקים הראשונים כולו מהברית החדשה  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אנרגיה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.11.21
1516 הודעות, 10 מדרגים, 20 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    01:52   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  59. תודה על העדכון, זו חוצפה לצטט כביכול מהתנך ולרמות את הציבור  
בתגובה להודעה מספר 54
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82418 הודעות, 342 מדרגים, 641 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:48   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. +1  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פוגי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
4120 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    19:58   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. מה הרלוונטיות של הסיפור הזה לענייננו?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Erast Fandorin לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.5.18
3169 הודעות, 25 מדרגים, 43 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    20:11   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. נבואה, כאילו דא  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  


רוסיה מול מערב - מלחמת גוג ומגוג. אין על ישראל לקחת צד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
CRAZY לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.6.15
3734 הודעות, 41 מדרגים, 82 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:49   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. רק במקרה שכחת לציין שמלבד שני הפסוקים הראשונים שבאמת מהתנך, כל השאר אתה מצטט מהברית החדשה?  
בתגובה להודעה מספר 28
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאיר אריאל
חבר מתאריך 5.7.21
256 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    20:06   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. סדר עולמי חדש בדרך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הכאוס עוד לפנינו ואחריו יבוא "הסדר"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:15   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. אתה חושב שהמלחמה באוקראינה היא חלק מקונספירציית ''סדר עולמי חדש''?  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
לא הבנתי..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאיר אריאל
חבר מתאריך 5.7.21
256 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:17   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. יש שיר של רמי פורטיס  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
ברוך הבא להצגה של כל הממשלות אנחנו נסדר לך קומדיה של דמעות .
וכבר עברתי את השלב של חושב , אני יודע .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:47   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. בוודאי  
בתגובה להודעה מספר 39
 
  
אין מקריות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:55   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. פוטין הוא אנתיתזה לכל מה שהפרוגרסיבים חסרי הגבולות (תרתי משמע) מייצגים. הוא לאומן-שמרן  
בתגובה להודעה מספר 44
 
  
איך הוא בדיוק משתלב ב"סדר העולמי החדש"? אשמח להסבר מסודר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Erast Fandorin
חבר מתאריך 12.5.18
3169 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    22:06   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. הוא ''האיש הרע'' שכדי לנצחו יזנברו לנו את הצורה  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  


רוסיה מול מערב - מלחמת גוג ומגוג. אין על ישראל לקחת צד


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    22:26   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. הבן אדם מגלומן מסוכן.  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  
אף אחד לא יודע עם מי הוא יושב במחשכים.
עובדתית, הוא יצר מצב שמקדם את התוכניות של הבונים החופשיים - להפוך את הציבור לחלש, חולה, תלוי, רעב ומשולל זכויות.

גם אם הוא לא חלק מהם, הוא שיחק מהלך אכזר וחסר תועלת שמקדם אותם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Bruce Lee 27 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.19
520 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:26   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. מה אכפת לי אני קונה קמח ב-100  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:36   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. אם אין קמח תקנה עוגות  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:50   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אם אין קמח חיטה אפשר לקנות קמח ללא גלוטן  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  
אבל זה יקר.
ואם ממש רוצים לחסוך אפשר לקנות כוסמת ירוקה ולהכין טורטיות במחבת. זול, משביע ובריא מאוד. (משפחה עם צליאק).



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Bruce Lee 27 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.19
520 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:39   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. איך את כשיבולת ממליצה על כוסמת?  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Whereismymind לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.5.15
14368 הודעות, 137 מדרגים, 251 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:41   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. צביעות :)  
בתגובה להודעה מספר 49
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    00:07   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  56. יש שיבולת שועל ללא גלוטן  
בתגובה להודעה מספר 51
 
  
זו שאינה גדלה בסמיכות לשדות חיטה.

שמחתי להרחיב בנושא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:42   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. אני ממליץ לאפריקאים רק על לחם מחמצת מלא עם אגוזים או זיתי קלמטה  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
זה גם טעים וגם יםטור להם את בעיות הרעב עם נקניק טוב או "פילדלפיה קרים צ'יז"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    00:08   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  57. אם כבר, הלוואי והיה ניתן להחיות שוב את אם החיטה  
בתגובה להודעה מספר 52
 
  
החיטה המודרנית מהונדסת ומלאת רעלים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שיבולת בשדה
חבר מתאריך 4.2.21
478 הודעות
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    00:06   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  55. מה אעשה? בחרתי את הכינוי לפני שגיליתי את הצליאק  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
אגב, שיבולת שועל שלא גדלה בסמיכות לשדות חיטה היא ללא גלוטן.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Bruce Lee 27 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.19
520 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    23:40   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. בקצב הזה זו תהיה עוגת אורז  
בתגובה להודעה מספר 42
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אריה33
חבר מתאריך 4.12.20
11049 הודעות
יום שבת כ' באייר תשפ''ב    21:46   21.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. הרוסים כמו תמיד רק הורסים את העולם ותמיד מזיקים לאנושות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
שום תרומה טובה לעולם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אבק ברוח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.20
1994 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    02:32   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  60. לעבור לחרקים ומכרסמים .  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
קניבליזם בשלב אחרון באירוע אסטרואידי .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
איש י-ם לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.11
27523 הודעות, 128 מדרגים, 238 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    05:51   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  61. או''ם כלום  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, השמיע שוב אזעקה בשבוע שעבר,

האו"ם מוכיחים את עצמם כאפסים כגוף שלא יכול לעשות כלום חוץ מלצעוק ולזעוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
14106 הודעות, 148 מדרגים, 267 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    13:30   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  62. מה אתה מצפה מהם לעשות המצב כזה?  
בתגובה להודעה מספר 61
 
  
מדובר בקטסטרופה מערכתית וגם רוסיה, גם סין וגם אה"ב הם האו" ם. מה יכול מזכ" ל לעשות חוץ מלקחת משכורת ולנאום?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אביר בוקר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.2.20
677 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון כ''א באייר תשפ''ב    15:17   22.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  63. אין דבר כזה אפוקליפסה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אחרית הימים היא ההגדרה הנכונה. עיינו ביחזקאל ל״ב, ל״ח-ל״ט וחזו בפלא שנקרא אחרית הימים.

לנו, עם ישראל הקדוש זה יהיה מעבר מששת ימי החול ליום השבת. שנאמר ״כי אלף שנים בעיניך כיום אתמול״ נמשלו ששת אלפי השנים בעולם הזה לימי החול ובאלף השביעי שבת קודש הוא.

אנחנו בשלהי האלף השישי, לקראת שקיעת החמה, ובעוד מספר שעות תיכנס שבת המלכה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות