עבר עריכה לאחרונה בתאריך 24.05.22 בשעה 07:30 על-ידי BoomBoX (מפקח)
בצל בעיית אי המשילות והאלימות הגואה בנגב, תופעה חדשה ומטרידה החלה, בה אלמונים מניחים אבנים על מסילות הרכבת, ובכך משבשים את פעילותה. בינתיים רכבת ישראל הגישה תלונה למשטרה על המקרים, ובמקביל היא מפקחת על האזורים הבעייתיים, אך החשש הוא שהמצב רק יחריף https://news.walla.co.il/item/3507300
קינן כהן ויניר יגנה | וואלה חדשות
ניסיונות המדינה להשיב את השלטון ברחבי הנגב עומדים בפני מבחן חדש בזירה חדשה - מסילות הרכבת. להערכת גורמים ברכבת ישראל, הנטיעות שביצעה קק"ל בנגב והמחאות שהתעוררו בקרב האוכלוסייה הבדואית בעקבותיהן, הביאו לכמה אירועים של הנחת אבנים על מסילת הרכבת, שגרמו לעצירתן של תנועת הרכבות, ולשיבוש נסיעתם של נוסעים רבים.
בחודש מאי נרשמו לפחות שלושה אירועים שהביאו לעצירת הרכבת, האחרון בהם התרחש השבוע. ברכבת מסבירים שלפחות באירועים האחרונים, לא היה בהנחת האבנים על המסילה סיכון לרכבת בהיבט של הסטתה מהמסילה, אולם האבנים בהחלט עלולת היו לגרום נזק לרכבת. מעבר לכך, עצירתה לצורך בקרת נזקים, או הנחיות להאט את מהירות נסיעתה בקטעים הבעייתיים באזור, משפיעים על כלל לוח הזמנים של הרכבת ומשבשים את הפעלתה.
רכבת ישראל הגישה תלונה למשטרה והגבירה את הסיורים של צוותי הביטחון באזור. לפחות לפי מה שנאמר לאנשי הרכבת, המשטרה עצרה בעבר חשודים שהניחו אבנים, וכן הוגשו כתבי אישום נגדם. מעבר לעבודה מול המשטרה, מפעילים ברכבת גם אמצעים טכנולוגיים כמו רחפנים ומצלמות המופעלות בזיהוי תנועה. אולם אמצעים אלו לא מכסים את כל האזור, ומספקים מידע בלבד ולא מניעה של הנחת האבנים. לדברי אותם גורמים, הם מצפים מהמשטרה לספק מענה לתופעה במישור המודיעיני והמעשי.
השאלה הגדולה שמרחפת מעל האירועים האחרונים, היא אם אלו הם רק אינדיקציות ראשונות לתופעה שתתרחב ואף תחריף בהמשך ברמת התעוזה והיכולות, או לחלופין ניסיונות ראשוניים ללמוד את תגובת המערכת לפעולות האלו לפני "עליית מדרגה".
"במקרה חירום, לנהג הקטר, בניגוד לנהג במכונית אין אפשרות לסטות מהנתיב שלו", תיאר אבי שטרית, נהג קטר, את הרגעים בתוך תא הנהג עם זיהוי מכשול על הפסים. "הפתרון היחיד שעומד לרשותו הוא בלימת החירום שבמקרה של רכבת יכולה לארוך גם 700 מטרים. זו תחושה מורכבת של התקרבות למכשול בלי יכולת לחמוק ממנו".
אבי מכיר את הנושא גם בכובע של נהג קטר שהיה מעורב באירועי פגיעה, וגם בתור מי שכיום אחראי על ההתמודדות הזו בהיבט של הבטיחות והביטחון כראש אגף הבטיחות ברכבת. "הנהג, בכל מהירות שהוא נוסע, בין אם זה 80 קמ"ש ברכבת משא או 160 קמ"ש ברכבת נוסעים רואה את החפץ ויכול להתכונן לפגיעה בו. אם זה משהו קטן הוא יודע שלא יקרה כלום, אבל אם זה חפץ גדול, הנושא מוגדר כ'שיבוש מסילה'. פוטנציאל הנזק מוגדר בהתאם לגודל החפץ. לנהג יש שיקול דעת אם להמשיך בנסיעה, אבל הבעיה היא בעיקר בלילה, כאשר הנהג מדווח שהוא פגע במשהו, אבל לא ברור במה".
גם אם יש מי שיראו בהנחת האבנים על המסילה בתקופה האחרונה באזור הדרום כמעשה קונדס, עלולות להיות לכך השלכות. לא תמיד גודל החפץ הוא זה שקובע את הנזק, שכן גם במקרה של ערימת אבנים לא גדולות, אבן שניתזת מהפגיעה עלולה לפגוע ברכיבי ההנעה של הרכבת ולקרוע צינור אוויר. כלומר, גם כאשר אין סכנת השמטה של הרכבת מהפסים והתהפכות שלה, עלולה להיגרם פגיעה בשירות.
ברכבת מכירים ומודעים לכך שעבור חלק מהתושבים הבדואים בדרום, היא נתפסת כסמל של הממסד וככזו היא משמשת לעיתים כערוץ לתסכול. אלו לא השערות, אלא דברים שעלו בעבר בשיח שקיימו ברכבת עם מנהיגים במגזר הבדואי בדרום. מבחינת הרכבת, כל אירוע כזה מדווח, מופץ ומתועד לצורך תחקיר. במידת הצורך והאפשר נעשות בעקבות כך פעולות כמו סיורים, מארבים והצבת אמצעים טכנולוגיים לפי אותן אינדיקציות של פעילות על מנת לשבש, למנוע או לעכב במידת האפשר את מי שמנסים לפגוע בתשתית. אירוע כזה התרחש לפני שלוש שנים באזור נבטים, אז נתפס תושב האזור לאחר שנקלט במצלמות הבקרה מקים גל אבנים על גבי המסילה.
חבר מתאריך 21.9.18
803 הודעות, 16 מדרגים, 32 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
תפרסמו תתנו להם רעיונות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.17
15275 הודעות, 39 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
איפה שהם יכולים הם יזיקו ויפגעו .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.6.18
4000 הודעות, 20 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
כל עוד המדינה לא יודעת לזהות את האויב, אין לנו סיכוי לנצח
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.20
5034 הודעות, 32 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.4.18
40122 הודעות, 142 מדרגים, 208 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.5.10
45157 הודעות, 237 מדרגים, 448 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.5.15
16516 הודעות, 67 מדרגים, 129 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.8.18
4911 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.9.19
2200 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.5.22
35 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.19
8208 הודעות, 76 מדרגים, 144 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.3.18
21890 הודעות, 261 מדרגים, 514 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מאחל ומייחל שיהיה היום יום שמח לעם ישראל, לארץ ישראל ולכל החפץ בטובתם באמת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.17
15275 הודעות, 39 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.9.19
47582 הודעות, 197 מדרגים, 369 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.8.17
15275 הודעות, 39 מדרגים, 77 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
שנותיו כבר האוייב לא היה אמור להיות פה ובטח שלא במצב הזה ובטח שלא בממשלה מה שלא היה נותן לבנט או למצב הקשה מאוד הזה שאנחנו נמצאים בו סיכוי להיווצר .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.5.10
45157 הודעות, 237 מדרגים, 448 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
להחרים נשקים, להרוס בתים לא חוקיים, להחרים רכבים לא מורשים, ולהתחיל לבדוק להם ספרי מיסים.
כל עוד ינסו לטפל רק בעבריינים שבאים אלינו וחוזרים אל ביתם הלא מורשה עם הנשקים הגנובים אין לנו סיכוי למגר אותם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
54861 הודעות, 268 מדרגים, 515 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
גם היום חשוב להדגיש. בנט לא לגיטימי. הוא שדד את הדמוקרטיה ואת רצון הבוחרים בשקרים ומעשי נוכלות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.6.20
5715 הודעות, 32 מדרגים, 51 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.7.20
133 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
שנים שמניחים כל מני מכשולים על המסילה בעיקר לרכבות המשא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.8.08
6449 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.8.18
4911 הודעות
בתגובה להודעה מספר 16
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.5.07
20207 הודעות, 84 מדרגים, 159 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
"אוטוטו בועת הנדל"ן מתפוצצת"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.6.12
2939 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מסוג המעשים שעושים רק לצד אחד אבל. משום מה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.7.20
5034 הודעות, 32 מדרגים, 43 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.5.22
28 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
12293 הודעות, 111 מדרגים, 191 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
1920 הודעות, 34 מדרגים, 64 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
נתיבי תנועה, קווי מתח, קווי מים, אנטנות סלולר, תקשורת אלחוטית וקווית וכו'.
כמובן שפעולות אלו יהיו במקביל ובמשולב עם התקפה מצד חיזבאללה חמאס ואיראן.
זו התוכנית הערבית להשמדת מדינת ישראל.
וזה מתקרב.
יוצאים מהמטריקס - המרד מתחיל!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.4.12
58793 הודעות, 375 מדרגים, 728 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
🇮🇱
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.9.18
2781 הודעות, 19 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.4.19
6251 הודעות, 23 מדרגים, 38 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ניסיונות המדינה להשיב את השלטון ברחבי הנגב עומדים בפני מבחן חדש בזירה חדשה - מסילות הרכבת. להערכת גורמים ברכבת ישראל, הנטיעות שביצעה קק"ל בנגב והמחאות שהתעוררו בקרב האוכלוסייה הבדואית בעקבותיהן, הביאו לכמה אירועים של הנחת אבנים על מסילת הרכבת, שגרמו לעצירתן של תנועת הרכבות, ולשיבוש נסיעתם של נוסעים רבים.
בחודש מאי נרשמו לפחות שלושה אירועים שהביאו לעצירת הרכבת, האחרון בהם התרחש השבוע. ברכבת מסבירים שלפחות באירועים האחרונים, לא היה בהנחת האבנים על המסילה סיכון לרכבת בהיבט של הסטתה מהמסילה, אולם האבנים בהחלט עלולת היו לגרום נזק לרכבת. מעבר לכך, עצירתה לצורך בקרת נזקים, או הנחיות להאט את מהירות נסיעתה בקטעים הבעייתיים באזור, משפיעים על כלל לוח הזמנים של הרכבת ומשבשים את הפעלתה.
רכבת ישראל הגישה תלונה למשטרה והגבירה את הסיורים של צוותי הביטחון באזור. לפחות לפי מה שנאמר לאנשי הרכבת, המשטרה עצרה בעבר חשודים שהניחו אבנים, וכן הוגשו כתבי אישום נגדם. מעבר לעבודה מול המשטרה, מפעילים ברכבת גם אמצעים טכנולוגיים כמו רחפנים ומצלמות המופעלות בזיהוי תנועה. אולם אמצעים אלו לא מכסים את כל האזור, ומספקים מידע בלבד ולא מניעה של הנחת האבנים. לדברי אותם גורמים, הם מצפים מהמשטרה לספק מענה לתופעה במישור המודיעיני והמעשי.
השאלה הגדולה שמרחפת מעל האירועים האחרונים, היא אם אלו הם רק אינדיקציות ראשונות לתופעה שתתרחב ואף תחריף בהמשך ברמת התעוזה והיכולות, או לחלופין ניסיונות ראשוניים ללמוד את תגובת המערכת לפעולות האלו לפני "עליית מדרגה".
"במקרה חירום, לנהג הקטר, בניגוד לנהג במכונית אין אפשרות לסטות מהנתיב שלו", תיאר אבי שטרית, נהג קטר, את הרגעים בתוך תא הנהג עם זיהוי מכשול על הפסים. "הפתרון היחיד שעומד לרשותו הוא בלימת החירום שבמקרה של רכבת יכולה לארוך גם 700 מטרים. זו תחושה מורכבת של התקרבות למכשול בלי יכולת לחמוק ממנו".
אבי מכיר את הנושא גם בכובע של נהג קטר שהיה מעורב באירועי פגיעה, וגם בתור מי שכיום אחראי על ההתמודדות הזו בהיבט של הבטיחות והביטחון כראש אגף הבטיחות ברכבת. "הנהג, בכל מהירות שהוא נוסע, בין אם זה 80 קמ"ש ברכבת משא או 160 קמ"ש ברכבת נוסעים רואה את החפץ ויכול להתכונן לפגיעה בו. אם זה משהו קטן הוא יודע שלא יקרה כלום, אבל אם זה חפץ גדול, הנושא מוגדר כ'שיבוש מסילה'. פוטנציאל הנזק מוגדר בהתאם לגודל החפץ. לנהג יש שיקול דעת אם להמשיך בנסיעה, אבל הבעיה היא בעיקר בלילה, כאשר הנהג מדווח שהוא פגע במשהו, אבל לא ברור במה".
גם אם יש מי שיראו בהנחת האבנים על המסילה בתקופה האחרונה באזור הדרום כמעשה קונדס, עלולות להיות לכך השלכות. לא תמיד גודל החפץ הוא זה שקובע את הנזק, שכן גם במקרה של ערימת אבנים לא גדולות, אבן שניתזת מהפגיעה עלולה לפגוע ברכיבי ההנעה של הרכבת ולקרוע צינור אוויר. כלומר, גם כאשר אין סכנת השמטה של הרכבת מהפסים והתהפכות שלה, עלולה להיגרם פגיעה בשירות.
ברכבת מכירים ומודעים לכך שעבור חלק מהתושבים הבדואים בדרום, היא נתפסת כסמל של הממסד וככזו היא משמשת לעיתים כערוץ לתסכול. אלו לא השערות, אלא דברים שעלו בעבר בשיח שקיימו ברכבת עם מנהיגים במגזר הבדואי בדרום. מבחינת הרכבת, כל אירוע כזה מדווח, מופץ ומתועד לצורך תחקיר. במידת הצורך והאפשר נעשות בעקבות כך פעולות כמו סיורים, מארבים והצבת אמצעים טכנולוגיים לפי אותן אינדיקציות של פעילות על מנת לשבש, למנוע או לעכב במידת האפשר את מי שמנסים לפגוע בתשתית. אירוע כזה התרחש לפני שלוש שנים באזור נבטים, אז נתפס תושב האזור לאחר שנקלט במצלמות הבקרה מקים גל אבנים על גבי המסילה.
https://news.walla.co.il/item/3507300
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.12.07
18750 הודעות, 158 מדרגים, 301 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.8.18
4911 הודעות
בתגובה להודעה מספר 29
https://rotter.net/forum/scoops1/744817.shtml
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.8.10
21730 הודעות, 131 מדרגים, 254 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.6.16
17383 הודעות, 64 מדרגים, 61 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
בבעלי השטח ע"י ביטול הרכבות מת"א ודרומה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
20546 הודעות, 91 מדרגים, 178 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
16709 הודעות
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.07
11632 הודעות, 72 מדרגים, 135 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
ובסוף מקנחים בסיפור שקרה לפני 3 שנים ש"תושב האזור" נתפס מנסה להסית רכבת באמצעות גל אבנים, הרבה לפני תירוצי ה"נטיעות".
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.11.03
28957 הודעות, 170 מדרגים, 340 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.2.19
24862 הודעות, 176 מדרגים, 334 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
🙏🏼
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.4.11
27534 הודעות, 128 מדרגים, 238 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
כמה שיותר כסף ומחוות שניתן לערבים הם יחזירו ביותר כפיות טובה וביותר טרור.
מחבלים מוסלנאצים תתי אדם צמאי דם יהודים מחפשים כל דרך איך לפגוע ביהודים ובמדינה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 21.6.20
1620 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
19517 הודעות, 137 מדרגים, 268 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מה עדיף? שיגנבו דגלים מוילות?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.7.14
47667 הודעות, 169 מדרגים, 305 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
ונהי בעינינו כחגבים, וכן היינו בעיניהם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.17
1368 הודעות, 5 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.4.16
62684 הודעות, 233 מדרגים, 423 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
על הישמעאלים-"וְה֤וּא יִהְיֶה֙ פֶּ֣רֶא אָדָ֔ם יָד֣וֹ בַכֹּ֔ל וְיַ֥ד כֹּ֖ל בּ֑וֹ"
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.8.18
4911 הודעות
בתגובה להודעה מספר 44
במוסכי הרכבת בקישון נבנו קרוניות משוריינות, אשר צוידו בחצובות לכלי נשק ובזרקורים ואלה נעו על המסילות ביום ובלילה. כאשר אף קרוניות אלה היו למטרה למיקוש, נבנתה בחזיתן עגלה מיוחדת, בת ציר אחד, אשר חוברה לקרונית במוט ארוך, כך שתגרום לפיצוץ המטען ללא גרימת נזק לקרונית. לעיתים אף הושיבו חיילי הסיור על העגלה תושבים ערבים, כבני ערובה . המאורעות ולצידם החבלות במתקני הרכבת, המשיכו עד להפוגה במרד בחודש ספטמבר 1936.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%AA
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.11.19
1064 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
על הרכבות כמו שהיה פעם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.8.18
14696 הודעות, 46 מדרגים, 87 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הלכה המדינה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד