גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #747024 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 747024        
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:51   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טיוואן מתכוננת לקראת פלישה סינית לאי  

 
  
שאיפותיו של של שי ג'ינפינג והמודרניזציה של צבאסין מעוררות חשש גובר והולך מפני ניסיון סיני לספח את האי.

כאשר ג'ו ביידן התחייב בחודש שעבר להתערב צבאית אם סין תתקוף אי פעם את טייוואן, הערתו קיבלה תגובה חריפה מבייג'ין.

"אם ארה"ב תמשיך ללכת בדרך הלא נכונה", אמר דובר משרד החוץ, "ארה"ב תצטרך לשלם מחיר בלתי נסבל".

הביטוי נקרא באופן נרחב כאזהרה מפני מלחמה. באותו יום טסו סין ורוסיה בתרגיל אווירי משותף בהשתתפות מפציצים גרעינים בליסטיים משני הצדדים ליד יפן.

חילופי הדברים היו האחרונים בספירלה של הודעות לוחמתיות בין ארה"ב לסין. זה היה גם שיקוף של החששות הגוברים בוושינגטון, טייפה(בירת טיוואן) ובקרב בעלות ברית של ארה"ב כי בייג'ין תוכל לנסות לספח את טייוואן בשנים הקרובות.

"זהו העשור של דאגה, במיוחד התקופה שבין עכשיו ל-2027", אומר פיל דוידסון, אדמירל בדימוס שפיקד על כוחות ארה"ב בהודו-פסיפיק עד השנה שעברה. "אני מעריך את ההערכה הזו בגלל השיפורים המדהימים ביכולות וביכולות הצבאיות של סין , ציר הזמן המדיני של שי ג'ינפינג והאתגרים הכלכליים ארוכי הטווח בעתיד של סין".


למרות שהאיום של סין להשתלט על טייוואן בכוח קיים מאז שהממשלה והצבא הלאומיים הסיניים נמלטו לטייוואן ב-1949 לאחר שהפסידו במלחמת האזרחים ביבשת לכוחותיו הקומוניסטים של מאו, בייג'ינג התמקדה זה מכבר במשיכת האי לחיקו בעזרת פיתוי כלכלי ופוליטי והפעלת לַחַץ.

אבל קובעי מדיניות טייוואנים רבים מאמינים כעת שכאשר המפלגה הקומוניסטית הסינית מאבדת תקווה שאמצעים אלה יעבדו אי פעם, וכשהכוחות המזוינים שלה מתחדשים במהירות, שי עשוי לבחור במלחמה בקרוב.

טייוואן הגיעה לנקודת שיא הלחץ מפני פלישה סינית ימים ספורים לאחר השבעתו של ביידן בשנה שעברה, כאשר מטוסי קרב סיניים דימו התקפות טילים על נושאת מטוסים אמריקאית ששטה בסביבת המדינה. במהלך החודשים הבאים, סין הגבירה אז את הקצב והגודל של גיחות מטוסי קרב ומפציצים ליד טייוואן.

דוידסון השמיע אזעקה במרץ אשתקד, ואמר לוועדת השירותים המזוינים של הסנאט כי יש להאמין שהאיום של מתקפה סינית על טייוואן "יתבטא . . . בשש השנים הבאות". זמן קצר לאחר מכן, פקיד אמריקאי בכיר אמר ל"פייננשל טיימס" כי שי ג'ינפינג מפלרטט עם הרעיון לתפוס את השליטה באי.

מאז אזהרות כאלה הפכו נפוצות יותר - הרקע להערותיו של ביידן על התגובה לפלישה סינית. זה גם האיץ את השינוי בשיח בין טייוואן לארה"ב על איך להגן על האי.

למרות שוושינגטון דוחקת בטאיפיי כבר שנים לקחת את הסיכון הזה ברצינות רבה יותר, ממשלת טייוואן והצבא איחרו להגיב. אבל המלחמה באוקראינה שימשה קריאת השכמה. גורמים בכירים בטייוואן אומרים כי המתקפה של רוסיה על שכנתה הדגישה את האיום העומד בפניהם.


הסכנה נובעת משי ג'ינפינג ומהעובדה שהוא יתחיל קדנציה שלישית בהמשך השנה", אומר פקיד אחד. "תחת התהליך הקודם של סין, שבו יהיה להם מנהיג חדש כל 10 שנים, ה'משימה ההיסטורית' שלהם של איחוד טייוואן יכולה לעבור למנהיג הבא. אבל כששליחות לאומית הופכת לשליחות של אדם אחד, הסכנה עולה".

"פוטין לא היה מקבל החלטה כזו לפלוש לאוקראינה אם הוא לא היה מחליט הכל בעצמו. אז שי ג'ינפינג יכול בהחלט לעשות גם סוג כזה של שיפוט מוטעה", מוסיף הפקיד.

מעבר מעמימות
בעוד שהפלישה הרוסית לאוקראינה מיקדה את תשומת הלב באיום הפוטנציאלי על טייוואן, יש הבדל אחד גדול בין שני המצבים: מלחמה סינית בטייוואן יכולה להיות מלחמה עם ארה"ב.

כאשר וושינגטון החליפה את ההכרה הדיפלומטית מטאיפיי לבייג'ינג ב-1979, היא החליפה את אמנת ההגנה ההדדית שלה עם טייוואן בחוק יחסי טייוואן. החוק מחייב את ארה"ב לתת למדינה את הנשק הדרוש כדי להגן על עצמה, ולשמור על יכולתה של ארה"ב עצמה להתנגד לכוח או כפייה שיסכנו את ביטחונה של טייוואן.

בעבר, ארה"ב שמרה על מעורפל עד לאיזו רמה התחייבות זו מגיעה. בניסיון גם להרתיע את בייג'ין מלשקול כוח צבאי וגם להרתיע את טאיפיי מלמסד את עצמאותה, וושינגטון סירבה לפרט אם היא תיכנס למלחמה עבור טיוואן נגד הסינים.

נראה כי ביידן הפחית באופן דרסטי את העמימות הזו. כשנשאל על ידי כתב במהלך נסיעתו האחרונה ליפן אם הוא מוכן להשתמש בכוח כדי להגן על טייוואן , אמר: "כן. זו ההתחייבות שקיבלנו". הבית הלבן מיהר להדגיש - כפי שעשה לאחר הצהרות דומות קודמות של ביידן, שחלק מהאנליסטים ראו בהן פגמים - שמדיניות ארה"ב כלפי טייוואן לא השתנתה.

אבל פקידים בכירים בטייוואן ובמדינות בעלות ברית לארה"ב מאמינים שבידן מנסה להרתיע את בייג'ינג על ידי איתות ברור יותר שהיא עשויה להילחם גם בארה"ב. "אנחנו חושבים שביידן קיבל החלטה פוליטית כדי להוכיח שאי אפשר לשלול את האפשרות הזו", אומר בכיר טייוואני.

"במקרה של אוקראינה, הוא אמר מראש שארה"ב לא תיכנס למלחמה. אבל כשסין תרגיש שהיכולת הצבאית שלה הגיעה לרמה הממספקת לכיבוש טייוואן, עצם השימוש בסנקציות פיננסיות או כלכליות לא ייצור הרתעה יעילה", הוא אומר. "אז אתה בהחלט חייב לתת לסין להאמין כי תנקוט פעולה צבאית."

למרות שיש חשש גובר לגבי פלישה אפשרית, מסגרת הזמן של כל פעולה צבאית - והכוונות האמיתיות של סין - עדיין נושאים לוויכוח אינטנסיבי.

השנה שבה דוידסון רואה את אופק הזמן הפוטנציאלי למתקפה סינית, 2027, היא מאה שנה לצבא השחרור העממי. בנובמבר 2020, המפלגה הקומוניסטית הסינית אמרה כי היא רוצה "להבטיח שהמטרה של 100 שנות הבנייה הצבאית תושג עד 2027", קראה למודרניזציה צבאית מהירה יותר וחזרה על המטרה להפוך את הצבא הסיני לכשירות ללוחמה מרושתת, "מודיעינית".

למרות שאלו ביטויי מניות שסין השתמשה בהם בעבר, הפנטגון מכנה את 2027 "אבן דרך חדשה". "אם יתממשו, יעדי המודרניזציה של ה-PLA לשנת 2027 יכולים לספק לבייג'ינג אפשרויות צבאיות אמינות יותר במקרה של מימוש תוכניות מגירה בטייוואן", נכתב בדו"ח השנתי שלה על הצבא הסיני בשנה שעברה.

כמה אנליסטים מפקפקים בתאריך של דיווידסון. אבל שנה לאחר עדותו, פקידי ממשלה וצבא בטאיפיי ובוושינגטון אומרים שחלון ההזדמנויות הסיני מעכשיו ל-2027 הוא איום אמיתי.

באוקטובר האחרון, שר ההגנה של טייוואן, צ'יו קואו-צ'נג, אמר של-PLA תהיה "היכולת המלאה" לתקוף את טייוואן עד 2025. "המצב הנוכחי הוא באמת המסוכן ביותר שראיתי ביותר מ-40 שנותיי בצבא", הוא אמר למחוקקים.

אבריל היינס, מנהלת המודיעין הלאומי של ארה"ב, אמרה לאחרונה לקונגרס כי האיום על טייוואן היה "חריף" מעכשיו ל-2030 - נותן אמון בתחושת הדחיפות של דוידסון. ג'ון אקווילינו, ראש הפיקוד הנוכחי של הודו-פסיפיק, אמר לאחרונה ל-FT שהפלישה לאוקראינה הדגישה שהאיום הסיני על טייוואן אינו מופשט.

מומחים טייוואנים רואים ב-2024 וב-2025 תקופה מסוכנת במיוחד. הם מאמינים ששי עלול להתפתות להשתמש בכוח אם מפלגת השלטון הדמוקרטית הפרוגרסיבית, שמתעקשת לשמור על עצמאותה בפועל של טייוואן, תנצח שוב בבחירות הבאות לנשיאות בתחילת 2024, או אם הוא יחוש בוואקום פוליטי בארה"ב לאחר הבחירות לנשיאות הבאה שלה. בחירות בסוף 2024.

מקנזי איגלן, מומחית להגנה ב-American Enterprise Institute, צוות חשיבה בוושינגטון, אומרת שיש שני מחנות בכל הנוגע לעיתוי של מתקפה סינית אפשרית על טייוואן.

"מדובר באלה שמאמינים בחלון דוידסון - זמן הסכנה המרבית - לעומת אלה שמאמינים שיש לנו זמן לרכוש את היכולות שירתיעו ותביסו את סין בתאריך עתידי כלשהו", אומר איגלן. היא מוסיפה כי הנהגת הפנטגון "מנסה להשחיל את המחט להסכמה שיש קצת דאגה כעת תוך שימת הדגש על הטווח הבינוני".

מתכוננים לגרוע מכל
החרדה הגוברת מפני פלישה סינית פוטנציאלית מעצבת מחדש את האופן שבו וושינגטון וטאיפיי חושבות על הגנת המדינה.

וושינגטון מנסה כבר יותר מעשור לשכנע את טייוואן "להקשיח" את עצמה נגד פלישה סינית. אבל הצבא של המדינה המשיך לתכנן תחת ההנחה שיש לו יותר זמן להתכונן או אולי לא יצטרך להתמודד עם פלישה בקנה מידה מלא.

מומחי הגנה טייוואנים רבים רואים זאת כתרחיש הגרוע ביותר, אך הם חוששים שהצבא הסיני נע בטווח של מלחמה, כגון תרגילי אוויר וימי תכופים של בייג'ינג קרוב לטייוואן, לוחמת מידע או אולי אפילו מצור ימי, עלולים לערער את נחישותה של המדינה לְהִתְנַגֵד. לפיכך, טייפה רוצה לשמור גם על היכולות הצבאיות הדרושות כדי להתמודד עם המהלכים הללו, כמו ספינות שטח, מטוסי קרב מודרניים וכלי טיס עם אזהרה מוקדמת.

אבל כעת, כשארה"ב מתמקדת יותר ויותר באיום בטווח הקרוב של פלישה, היא כופה את ידה של טאיפיי : הממשל החל לדחות בקשות טייוואנים לנשק גדול כמו מסוקי לוחמה נגד צוללות, שלדעתו עלולים להישמד במהירות ב תקיפה סינית ושימוש יותר מדי משאבים יקרי ערך.

במקום זאת, ארה"ב דוחפת להתמקדות מוגברת בכלי נשק קטנים, זולים יחסית ושרידים כמו טילים ניידים, שיועילו רק במלחמה בניסיון הפלישה והכיבוש הסיני.


ורמים בכירים אומרים שממשלתו של הנשיא צאי אינג-וון, נשיא טיוואן מתמקדת כעת בלייזר בהפיכת המדינה לעמידה יותר בפני מתקפה סינית. ראש הממשלה סו טסנג-צ'אנג הבטיחה תמיכה בהארכת השירות הצבאי הבסיסי מארבעת החודשים הנוכחיים לשנה, וכן בהעלאת התקציב הצבאי, עד כה בממוצע של רק 2% מהתוצר המקומי הגולמי.

"אנחנו אכן בעיצומם של דיונים בקנה מידה גדול ויסודי הן בינינו והן עם האמריקאים כרגע לגבי הדברים שעלינו לעשות", אומר אדם שמכיר את המצב. "אנחנו בוחנים מגוון של רעיונות שונים בתכלית להפיכת המדינה שלנו לגמישה, כדי לבנות את התכונות שאנחנו צריכים בזמן מלחמה." 

המדיניות הנבחנת כוללת רפורמה מהירה והחלטית יותר בכוח המילואים המאומן של טייוואן; בניית מערכות כוח ותקשורת מבוזרות, שהתקפות סייבר וטילים סיניות לא יוכלו להרוס אותן; הקשחת מערכות פיקוד ובקרה; תכנון אספקת סחורות בסיסיות בזמן מלחמה; והקצאת אחריות מנהלית להגנה אזרחית. הבכיר אומר: "המטרה שלנו היא להיות מוכנים בין 2025 ל-2027".

מודרניזציה סינית
יש הרבה עדויות ממקורות זמינים לציבור לכך שה-PLA (צבא סין העממית)נחוש בדעתו להשיג מהר ככל האפשר את היכולות הדרושות כדי לפתוח בפלישה.

האחת היא מציאת צוללות והתמקדות באלו שעלולות לתקוף ספינות חיל הים הסיני המובילות חיילי פלישה ברחבי המצר. מתוך 1,543 המטוסים שה-PLA טס לאזור הזיהוי של ההגנה האווירית של טייוואן מאז ספטמבר 2020, 262, הקבוצה השנייה בגודלה, היו מטוסי לוחמה נגד צוללות. ה-ADIZ הוא אזור חיץ במרחב האווירי הבינלאומי הנצפה למטרות אזהרה מוקדמת.


זה מותיר את הכוח עדיין רחוק מיכולת התחבורה הנדרשת שלו, אבל הוא מתכנן להשתמש במעבורות אזרחיות, דוברות ורמפות צפות כדי להביא חיילים לחוף גם ללא גישה לנמל, על פי כתבים של חוקרים באוניברסיטת התחבורה הצבאית של PLA.

באמצעות דיווחים בערוץ הצבאי של הטלוויזיה הממלכתית וצילומי הלוויין של סין, מייקל דאהם, קצין מודיעין בדימוס וחוקר בחיל הים האמריקני במעבדה לפיזיקה יישומית של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, ניתח שני תרגילים קשורים בקיץ 2020 ו-2021. הוא מאמין שה-PLA מפתחת תוכניות לגיוס ספנות ימית "בקנה מידה עצום".


"התגייסות כזו של ספנות אזרחית לתמיכה בפעולות חוצות מיצרים עשויה להיות בסיכון גבוה מאוד ועלולה להיות כרוכה בהפסדים גבוהים ביותר", כתב במאמר בשנה שעברה. " יש מעט אתגרים הקשורים ליעילות ולשחיקה שהצבא הסיני לא יכול היה להתמודד בקלות עם מסה מכריעה וסובלנות לאובדן."

"מה רוצה לעשות בתרחיש הגבוה שלהם הוא הרבה יותר מסובך ממה שרוסיה מנסה לעשות באוקראינה. מה שרוסיה מנסה לעשות הוא הקל ביותר, ומה שסין הייתה מנסה לעשות הוא הקשה ביותר מבחינת תרחישי כיבוש באופן כללי", אומר טיילור פראוול, מנהל התוכנית ללימודי אבטחה ב-MIT ומומחה לאסטרטגיה צבאית סינית. "לפיכך, בהתבוננות בקשיים של רוסיה בביצוע פעולות פשוטות יחסית, מנהיגי סין עשויים לתהות לגבי היכולת של ה-PLA לבצע פעולות מורכבות הרבה יותר, מה שעלול לגרום להם להיות זהירים יותר בפתיחת מתקפה כזו לעת עתה".

סו טזו-יון, עמית מחקר שותף במכון לחקר הגנה וביטחון לאומי, צוות חשיבה המגובה על ידי משרד ההגנה של טייוואן, טוען שלא משנה באילו צעדים ה-PLA נוקט, הוא עדיין צריך לשלוח ספינות מעבר למיצר. "באוקראינה ראינו כלי רכב רוסיים לכודים על הכביש המהיר. בתרחיש של טייוואן, הים הוא הכביש המהיר שלך", אומר סו. "אז זה הזמן והמקום להשמיד אותם. ומעבר ימי קשה ומאתגר פי כמה"

עם זאת, בעוד יכולתה של סין לבצע פלישה בפועל נותרה לא ברורה, המודרניזציה המהירה של הכוחות המזוינים הסיניים שמה את יריביו הפוטנציאליים על הרגל האחורית.


חוסר האיזון הזה עלול להפוך את המצב למסוכן עוד יותר. גורם צבאי טייוואני אומר שתוכנית ארה"ב לחזק את מעמדה בהודו-פסיפיק, כגון בניית כוח נייד יותר של נחתים והעמדת ספינות סיניות בסיכון עם טילים על איים שבשליטת בעלות הברית, יידרש מספר שנים. "יש לנו חששות שהקומוניסטים הסינים יכולים לחשוב שעדיף להכות מוקדם יותר - לפני שאנחנו וארה"ב נהיה מוכנים", הוא אומר.

חלק מהאנליסטים טוענים כי צפייה במאבקה של רוסיה באוקראינה עשויה גם להוכיח לבייג'ין את החשיבות של תנועה מהירה. "מבחינה פוליטית, אם מנהיגי סין מאמינים שלארה"ב יש או תרחיב מחויבות ביטחונית ללא תנאי לטייוואן, אז הערך עבור סין של נקיטת פעולה צבאית כלשהי כדי להפגין את הנחישות והנכונות של סין להתנגד לארצות הברית הוא הרבה יותר גדול מבעבר. ", אומר פראוול.

כמה פוליטיקאים בטייוואן חושבים שהתחרות ההולכת ומחמירה של ארה"ב עם סין מוסיפה לסיכון. אריק צ'ו, יו"ר מפלגת האופוזיציה Kuomintang, אמר ביום שני לקהל צוות חשיבה בוושינגטון כי הוא מקווה שתשומת הלב האמריקאית לא תגרום ל"צרות" באסיה. "אני מעריך כל סוג של עזרה מארה"ב", אמר צ'ו. "אבל אני מקווה שהמתח יוכל להירגע בשנים הקרובות".

מקור: FT https://www.ft.com/content/0850eb67-1700-47c0-9dbf-3395b4e905fd



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  העולם הולך לתוהו ובוהו בן פריש 07.06.22 11:52 1
     הוא כבר בתוהו ובוהו וזה ילך ויחריף מרסו 07.06.22 12:32 13
  פורשים שטיח אדום ? מתפנים מהאי ? מוטה זוכמיר 07.06.22 11:58 2
  והיינו בטוחים ש-2021 הייתה שנה פח ציוני 07.06.22 11:59 3
  סרטון מעולה של ''האקונומיסט'' על שורשי הסיכסוך סין סין לטיוואן מרסו 07.06.22 11:59 4
     תודה. אהבתי את הפחד של יוטיוב והכניסה אזהרת צפיה. יוטיוב רועדת מפחד מפני הסינים. פלדל 07.06.22 19:08 35
         חחח. נכון. לא הבנתי בדיוק על מה ולמה האזהרה מרסו 07.06.22 21:43 52
  שייכנעו כבר עכשיו, חבל. Stardust 07.06.22 11:59 5
     מי, סין? מבצבץ 07.06.22 13:07 20
  לדעתי פלשיה צבאית כבר לא תהיה. אחראי לקחי אוקראינה. הם פשוט יעברו להשתלטות ''שקטה'' גיאאוני 07.06.22 12:01 6
  תודה רבה! מעניין מאוד הדוייסי 07.06.22 12:02 7
     כי עד עכשיו ''הסדר העולמי'' נשמר על כנו? מרסו 07.06.22 12:03 8
  ההשלכות של הפלישה לאוקראינה יהיו בדיחה לעומת הפלישה לטייוואן. האדם הנבון 07.06.22 12:05 9
  יהיה בלאגן אם זה יקרה, העולם יכנס לסחרחורת שהשלכות פלישת אוקראינה תראה כמו כמו משחק ילדים Y to Y 07.06.22 12:08 10
  פלישה סינית לטיוואן זו לא בעיה של ישראל zoom9999 07.06.22 12:13 11
     ברור. גם מלחמת עולם היא לא בעיה של ישראל מרסו 07.06.22 12:16 12
     ישראל צריכה להקים תשתית ייצור לשבבים בדומה לטאיוואן פרדוקס 07.06.22 21:28 48
         זה לוקח שנים מרסו 07.06.22 23:08 53
  סין רוצה את טיוואן, Lisbon 07.06.22 12:34 14
     לא רק. בגלל שהיא (וכל העולם, לא רק היא) רואה בה ''מחוז מורד'' שלה מרסו 07.06.22 13:09 21
  אם מלחמה באוקראינה godfrey 07.06.22 12:35 15
     לא. מלחמה בטיוואן תהווה את המסמר האחרון בהליך ההשמדה העצמית שהאנושות עוברת. מרסו 07.06.22 12:42 16
         אין ספק שסין תשלים את המשימה. pedro 07.06.22 12:50 17
             סין תקרוס כלכלית godfrey 07.06.22 16:29 26
                 המערב יקרוס יחד עם סין מרסו 07.06.22 17:20 27
         להערכתך, פלישה תהיה בקרוב? הדוייסי 07.06.22 12:56 18
             אני בספק רב מרסו 07.06.22 13:05 19
                 לגבי סעיף 4, יש להם גם אינטרסים מנוגדים פרדוקס 07.06.22 21:30 49
                     יחהיו להם בהמשך הדרך מרסו 07.06.22 21:40 50
         תראה, 'המסלול הקצר' בעצם יאיין את המסלול הארוך.... Barbaaba 07.06.22 13:46 24
  שי ג'ינפינג ייבחר בסתיו הקרוב לעשור נוסף ועד שזה יקרה, רוסיה תשיג את מטרותיה באוקראינה. כשזה יקרה – סין תפלוש. מאור 07.06.22 13:20 22
     תסריט בהחלט אפשרי. הן מתואמות ביניהן עד הפסיק האחרון מרסו 07.06.22 13:23 23
     אני שותף לגמרי להערכתך מרסו 07.06.22 16:13 25
  כדאי לסין להזדרז, לפני שביידן מסיים את תפקידו Reflektor 07.06.22 17:33 28
  ארה״ב: ״נעשה מה שאנו יכולים כדי לוודא שטייוואן תוכל להגן על עצמה'' האינג'יניר 07.06.22 17:43 29
     '' כדי שטיוואן תוכל להגן על עצמה''? מרסו 07.06.22 17:52 30
         אמר פעם ג׳ים רוהן האינג'יניר 07.06.22 17:54 31
             תגיד לג'ים, שאני בכלל לא רוצה להיות חבר של מישהו שמתקשר מהכלא... אפליקציה 07.06.22 18:30 33
             מי זה ג'ים רוהן? מרסו 07.06.22 18:51 34
                 ג׳ים רוהן היה איש עסקים ופילוסוף האינג'יניר 07.06.22 19:25 39
  כך תראה הפלישה הסינית לטיוואן: החלילן 07.06.22 18:26 32
     מה שרשמת מאוד מלמד ויסודי. למעט הנקודה הבאה פרדוקס 07.06.22 21:41 51
  דמוקרטים רק מביאים הרס וחורבן שלומי2 07.06.22 19:12 36
     ורעב עולמי אפוקליפטי בדרך מרסו 07.06.22 19:15 38
  שיהנו קו ישר 07.06.22 19:14 37
  מעולה, חובה למגר את הנאו נאצים בטאיוואן תשבץ 07.06.22 20:22 40
     התבלבלת עם הרוסים. לסינים טרמינולוגיה אחרת מרסו 07.06.22 20:25 41
         אל תדאג, אני בטוח שיימצאו פה הגולשים שיתמכו בפלישה הסינית בגלל איזה טאיוואני מניאק מלפני 60 שנה תשבץ 07.06.22 20:52 45
             בוא. עם כל הכבוד קשה לסלוח על ''באבי יאר'' ומאות אלפי מיהודי אוקראינה שנטבחו מרסו 07.06.22 20:54 46
                 כמו בגרמניה אף אחד לא ביקש לסלוח לסבא הרוצח. אבל הנכד זה מישהו חף מפשע לחלוטין תשבץ 07.06.22 21:00 47
  לידיעת האייפוניסטים שבקהל hutznik 07.06.22 20:28 42
  לפי תקדים אוקראינה הייתי ממליץ ל50 מיליון תושבים שם להתכונן לברוח ולהפוך לפליטים כל עוד זה מתאפשר בני מרום 07.06.22 20:29 43
     למה ללכת רחוק? תראה מה קרה להונג קונג מרסו 07.06.22 20:50 44

   
   
בן פריש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.2.20
1781 הודעות, 14 מדרגים, 28 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:52   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. העולם הולך לתוהו ובוהו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ותודה על התרגום



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:32   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. הוא כבר בתוהו ובוהו וזה ילך ויחריף  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
תודה על הקריאה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוטה זוכמיר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.4.15
1812 הודעות, 7 מדרגים, 10 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:58   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. פורשים שטיח אדום ? מתפנים מהאי ?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אובדן אמון הציבור במערכות התקשורת והמשפט באשמתן, הינה פגיעה חמורה בחוסנה של מדינת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ציוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.3.14
8171 הודעות, 61 מדרגים, 110 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:59   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. והיינו בטוחים ש-2021 הייתה שנה פח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


"שבו האובדים מארץ אשור והנידחים מארץ מצרים״ ולא רק אלה שמיים וארץ מתגאים בו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:59   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. סרטון מעולה של ''האקונומיסט'' על שורשי הסיכסוך סין סין לטיוואן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
רבים שואלים שובב ושוב מה מקור בסיכסוך בין "סין העממית" (סין) לבין "הרפובליקה של סין" (טיוואן). הסרטון המצוין הזה של "האקונומיסט" מסביר היטב את שורשי הסכסוך ואת המשאלה הסינית לספח את טיוואן. מוזמנים לצפות בו. (לא ניתן להטמעה. ללחוץ על "צפיה דרך יוטיוב")


לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלדל
חבר מתאריך 10.7.13
17237 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    19:08   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  35. תודה. אהבתי את הפחד של יוטיוב והכניסה אזהרת צפיה. יוטיוב רועדת מפחד מפני הסינים.  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:43   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  52. חחח. נכון. לא הבנתי בדיוק על מה ולמה האזהרה  
בתגובה להודעה מספר 35
 
  
הרי אין שום תוכן מזעזע בסרטון. בזכותך נפל לי האסימון. אשכרה העולם השתגע. ימח שמם של ה"ביג טק" חולרות של כסף.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Stardust לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.22
1693 הודעות, 7 מדרגים, 14 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    11:59   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. שייכנעו כבר עכשיו, חבל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא באמת. רק מפעיל את ההגיון של כמה אנשים פה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
1604 הודעות, 8 מדרגים, 12 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:07   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  20. מי, סין?  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
גיאאוני לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 8.9.11
22322 הודעות, 228 מדרגים, 406 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:01   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לדעתי פלשיה צבאית כבר לא תהיה. אחראי לקחי אוקראינה. הם פשוט יעברו להשתלטות ''שקטה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 

בוודאי שלא יוותרו, אבל על המתקפה הצבאית שהן תיכננו, לדעתי הם מבינים שאין לה סיכוי עם הגינוי מהעולם. בלי ייצוא הכלכלה שלהם שבקרשים גם ככה, תקרוס.


........................................ [email protected]


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוייסי
חבר מתאריך 31.5.22
192 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:02   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. תודה רבה! מעניין מאוד  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זאת מלחמה שבהחלט תדרדר את הסדר העולמי



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:03   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. כי עד עכשיו ''הסדר העולמי'' נשמר על כנו?  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
העולם כבר עמוק בתוהו ובוהו חביבי. עמוק עד צוואר.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האדם הנבון
חבר מתאריך 13.9.20
449 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:05   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. ההשלכות של הפלישה לאוקראינה יהיו בדיחה לעומת הפלישה לטייוואן.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
טייוואן אחראית על ייצור 70 אחוז מהשבבים בעולם ולארצות הברית יש אינטרס ממשי באזור. מפחיד לחשוב על ההשלכות של פלישה כזו



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Y to Y לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.3.18
8979 הודעות, 45 מדרגים, 83 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:08   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. יהיה בלאגן אם זה יקרה, העולם יכנס לסחרחורת שהשלכות פלישת אוקראינה תראה כמו כמו משחק ילדים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
zoom9999 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.10.18
4599 הודעות, 29 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:13   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. פלישה סינית לטיוואן זו לא בעיה של ישראל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
זו בעיה של מדינות המזרח הרחוק, ארה"ב והמערב. ישראל חייבת להישאר ניטרלית. בטווח הארוך לא תהיה לכך שום השפעה על הכלכלה הישראלית, ואולי אפילו זה ייצור הזדמנויות עסקיות לחברות הייטק ישראליות, אז שהעולם יעשה מה שבא לו ושלא יערבו אותנו במלחמות שלא קשורות אלינו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:16   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. ברור. גם מלחמת עולם היא לא בעיה של ישראל  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
אז יעופו פצצות ויהיו כמה פטריות. מה לנו ולזה? אנחנו נתפלל לבורא עולם וכאן הכל יפרח וישגשג כרגיל.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרדוקס
חבר מתאריך 8.9.21
1857 הודעות, 29 מדרגים, מינוס 35 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:28   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  48. ישראל צריכה להקים תשתית ייצור לשבבים בדומה לטאיוואן  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    23:08   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  53. זה לוקח שנים  
בתגובה להודעה מספר 48
 
  
האמריקאים והוקראנים עובדים על כך קשה. אגב, יש תעשיית מוליכים למחצה בארץ ("סמי קונדוקטורס" אבל היא לא בקנה מידה של הספקת ביקושים עולמיים)המספקת את צורכי ישראל (למשל המ"מ. חברת בת של רפא"ל) וטאף מייצאת. טיוואן מדינה בת 40 מיליון ומתבססת על התעשיה הזאת.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Lisbon לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.10.20
4655 הודעות, 37 מדרגים, 25 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:34   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. סין רוצה את טיוואן,  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בעיקר בגלל השבבים שלה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:09   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  21. לא רק. בגלל שהיא (וכל העולם, לא רק היא) רואה בה ''מחוז מורד'' שלה  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
הטיוואנים הם סינים שברחו מפני הקומוניסטים ביבשת הסינית לאי "פורמוזה".



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
godfrey לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.9.13
7209 הודעות, 33 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:35   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אם מלחמה באוקראינה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
גורמת לרעב למזון, מלחמה בטיוואן תגרום למיתון אלקטרוני מטורף...



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:42   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. לא. מלחמה בטיוואן תהווה את המסמר האחרון בהליך ההשמדה העצמית שהאנושות עוברת.  
בתגובה להודעה מספר 15
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.06.22 בשעה 12:51 בברכה, מרסו
 
יש את "המסלול הארוך" של משבר האקלים שיקבור אותנו ויש את "המסלול הקצר" של בואו נתאבד לפני ונפוצץ בגרעין אחד את השני. טיוואן תהיה הבחירת הסופית באופציה ב'.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
pedro
חבר מתאריך 26.3.08
19390 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:50   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. אין ספק שסין תשלים את המשימה.  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
סין זו לא רוסיה בשום פרמטר. זו תהיה תצוגה של יכולות צבאיות מטורפות.


הפרה הישראלית יונקת שקרים, מייצרת כסף מזומן ולעולם לא מתלוננת. הכי כלכלית ב-OECD.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
godfrey לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.9.13
7209 הודעות, 33 מדרגים, 66 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    16:29   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  26. סין תקרוס כלכלית  
בתגובה להודעה מספר 17
 
  
אם יוטלו עליה סנקציות כמו על רוסיה.
החיים שלנו יהיו יקרים בצורה בלתי נסבלת והגמילה משוק סיני תיהיה קשה יותר מהרואין אצל המכורים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    17:20   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  27. המערב יקרוס יחד עם סין  
בתגובה להודעה מספר 26
 
  
בכלכלה גלובאלית כולם תלויים זה בזה ביחסי גומלין הדוקים. סין היא שותפת הסחר מספר 1 בעולם. היא מייצאת כמעט כמו ארה"ב וגם יבואנית אדירה. סנקציות עליה הם קטסטרופה למערב. הסינים מסתפקים במועט. המערב לא.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
הדוייסי
חבר מתאריך 31.5.22
192 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    12:56   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  18. להערכתך, פלישה תהיה בקרוב?  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:05   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  19. אני בספק רב  
בתגובה להודעה מספר 18
 
  
1. ג'נפינג יעדיף להבחר קודם לצמיתות, זה יקרה באוקטובר.
2. צליחה של המיצר היא ימית והיא קשה פי כמה מכיבוש יבשתי כמו באוקראינה. זה דורש מהסינים להגדיל מאוד את כוחות הים שלהם ואת אמצעי האבטחה של הספינות מפני טילים קרקע-ים ים-ים ואאויר-ים.
3. סין נערכת לסנקציות ואוגרת מזון, אמצעי מימון ובונה יכולת לקיום עצמאי בדומה למה שרוסיה עשתה כמה שנים לפני הפלישה לאוקראינה. ההתארגנות אורכת זמן.
4. מה שכן יתכן הוא שבמידה ותפרוץ מלחמה בין רוסיה לכוחות נאט"ו , סין תצטרף לרוסיה. רמת התיאום ושיתוף הפעולה בינהם אדירות. גדולות בהרבה ממה ש"התקשורת" המערבית חושפת. הן בעלות ברית ממש כרגע. מלחמה גלויה בין רוסיה לנאטו תוביל למלחמת עולם.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרדוקס
חבר מתאריך 8.9.21
1857 הודעות, 29 מדרגים, מינוס 35 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:30   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  49. לגבי סעיף 4, יש להם גם אינטרסים מנוגדים  
בתגובה להודעה מספר 19
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:40   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  50. יחהיו להם בהמשך הדרך  
בתגובה להודעה מספר 49
 
  
כרגע הן שותפות בחלום לסלק את ארה"ב מההגמוניה שלה כמעצמת על יחידה. שתיהן מתעבות את ארה"ב ותרבותה ורוצות לסלק אותה מהתמונה. אחר כך הן יריבו בינהם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Barbaaba
חבר מתאריך 7.5.22
329 הודעות
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:46   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  24. תראה, 'המסלול הקצר' בעצם יאיין את המסלול הארוך....  
בתגובה להודעה מספר 16
 
  
אם זה יקרה, הרי שנחזור לתקופת האבן, וההתחממות הגלובלית תיעצר! יוהו!
אז שרידים מהאנושות ימשיכו להתקיים ככה"נ לתקופה נוספת, רק בתנאים של תקופת האבן...
אגב, ההפרש בין המסלול הקצר לארוך הוא לא יותר ממאה שנים להערכתי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מאור לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
6782 הודעות, 54 מדרגים, 108 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:20   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  22. שי ג'ינפינג ייבחר בסתיו הקרוב לעשור נוסף ועד שזה יקרה, רוסיה תשיג את מטרותיה באוקראינה. כשזה יקרה – סין תפלוש.  
בתגובה להודעה מספר 0
 

סין תקבל גיבוי רוסי מלא.

ימים יגידו. גזרו ושמרו.


לטוס במטוס קרב, זה הדבר השני שהכי טוב לעשות...


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    13:23   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  23. תסריט בהחלט אפשרי. הן מתואמות ביניהן עד הפסיק האחרון  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  
והמערב העיוור והמטומטם גם את זה לא רואה. הוא תמיד רואה ממשאלות ליבו. לא את המציאות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    16:13   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  25. אני שותף לגמרי להערכתך  
בתגובה להודעה מספר 22
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Reflektor לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.6.15
29269 הודעות, 123 מדרגים, 238 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    17:33   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  28. כדאי לסין להזדרז, לפני שביידן מסיים את תפקידו  
בתגובה להודעה מספר 0
 



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האינג'יניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.7.14
37927 הודעות, 164 מדרגים, 323 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    17:43   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  29. ארה״ב: ״נעשה מה שאנו יכולים כדי לוודא שטייוואן תוכל להגן על עצמה''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בכירה בממשל האמריקאי מספקת הצצה ליחסים המורכבים עם סין ושולחת אזהרה לישראלים

בראיון לגלובס מסבירה ד"ר ג'ונג פק את התנגדות ארה"ב למעורבות סינית בפרויקטי תשתית ישראלים ("חשוב שתשבו בכיסא הנהג בבחינת היחסים עימה"); מדוע מודל שלטון המפלגה האחת נחות בהשוואה לדמוקרטיה המערבית, ומציינת למה התכוון הנשיא ביידן כשהצהיר שארה"ב "תגן על טייוואן" במקרה של מתקפה סינית ("נעשה מה שאנו יכולים כדי לוודא שטייוואן תוכל להגן על עצמה"

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001414086



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    17:52   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  30. '' כדי שטיוואן תוכל להגן על עצמה''?  
בתגובה להודעה מספר 29
 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 07.06.22 בשעה 18:50 בברכה, מרסו
 
אני עכשיו בבלבלה גמורה, הרי הסנילי אמר רק לפני שבועיים כי " ארה"ב תגן על טיוואן". למי להקשיב, ליד שמאל או ליד ימין? משול הדבר למפקד טנק המנחה את נהגו " סע קדימה אחורה מהר"



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האינג'יניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.7.14
37927 הודעות, 164 מדרגים, 323 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    17:54   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  31. אמר פעם ג׳ים רוהן  
בתגובה להודעה מספר 30
 
  
מה זה חבר?

חבר זה אחד שכשאתה תקוע בכלא במקסיקו ומבקש עזרה
הוא לא ינוח עד שתשתחרר

ומה זה ״חבר״
זה אחד שכשאתה תקוע בכלא במקסיקו הור ירמר לך ״שבר אתי כשתשתחרר״



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אפליקציה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.11
9095 הודעות, 71 מדרגים, 128 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    18:30   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  33. תגיד לג'ים, שאני בכלל לא רוצה להיות חבר של מישהו שמתקשר מהכלא...  
בתגובה להודעה מספר 31
 


חבר טוב, זה שיש לך רצונות טובים כשאתה איתו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    18:51   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  34. מי זה ג'ים רוהן?  
בתגובה להודעה מספר 31
 
  
סוויסה אמר פעם ש"עדיף לביות צעיר בריא ועשיר, על זקן אני וחולה". המשפט לא מפסיק להדהד לי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
האינג'יניר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.7.14
37927 הודעות, 164 מדרגים, 323 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    19:25   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  39. ג׳ים רוהן היה איש עסקים ופילוסוף  
בתגובה להודעה מספר 34
 
  
יש לו שני חיבורים נהדרים

אמנות החיים יוצאי הדופן
סמינר סופשבוע סנטה קלרה: 2001

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%27%D7%99%D7%9D_%D7%A8%D7%95%D7%94%D7%9F



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
החלילן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.8.18
3619 הודעות, 27 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    18:26   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  32. כך תראה הפלישה הסינית לטיוואן:  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
התעלומה של שי: אפשרות פלישה לטאייוון:

התעלומה של שי: נשיא סין הוא לאומן סיני עם מנטליות של המערב חורש את רעתה של סין. בענין הזה הוא תואם פוטין. מה הלקח שלו? ההסתבכות של פוטין תוציא לו את החשק להרפתקה צבאית? ההפך? התחילה עונת המלחמות וזה הזמן לפלוש לטאייוון? האם הטאייונים מסוגלים להציב התנגדות מהסוג של האוקראינים ובאותה אפקטיביות. כואב הלב לחשוב על טייפה נהרסת בהפצצות, עיר מודרנית ויפה. אני חושב שהצבא הסיני יותר חזק ויעיל מהצבא הרוסי שנחשפה חולשתו.

מה שהדליק אצלי נורה אדומה היה שבכתבה על הלאומנות בסין בערוץ כאן הראו קטע מסרט על ג'יימס בונד סיני שבו הוא מגיע למאבק פיזי עם סוכן אמריקני. ברגע מסוים הסוכן האמריקני מכריע אותו ואז כשהוא רוכן מעליו האמריקני אומר לו, אנחנו האמריקנים והבריטים תמיד היינו עליונים עליכם ושלטנו בכם וזה לא ישתנה. ואז הסיני כמו פופאי אחרי מנת ספיניץ מגלה כוחות מחודשים, מצליח להשתחרר ולגבור על האמריקני וכשהוא עכשיו רוכן מעליו וחונק אותו אומר: הימים האלו נגמרו, סין עכשיו עצמאית וחזקה. בכאלו רמות של פרנויה וטירלול לאומני, אין לדעת מה הם יעשו.

בשעה שרוסיה מייצאת כמעט רק נפט ומחצבים, טייוואן קריטית לכלכלה העולמית וגם סין, היקף הסחר של המערב עם שתיהן ביחד הוא אדיר. הסנקציות שיבואו, הן שינוי כלכלי אדיר ובודאות מיתון קשה ומחסור לכמה שנים עד שיתארגנו מחדש, ירידה משמעותית ברמת החיים, תנסו להסתדר בלי המוצרים מסין וטאייוון.וזה בהנחה שארה"ב תצפה מן הצד ולא תפרוץ מלחמת עולם שלישית. מאד מדאיג. וברור שאירן, חיזבללה והחמאס תוהים איך ומתי לנצל את המצב העולמי החדש כדי לתקוף את ישראל. במובן הזה הכשלון הרוסי מאד משחק לידי ישראל. הגבורה האוקראינית למעשה מצילה את כל אירופה וגם את טיוואן ומקלה על ישראל.

אין לדעת מה יקרה. אלו ימים דרמטיים.
---


אפשרות פלישה לטאייוון:

האם סין תפלוש ואיך תראה המלחמה?

אני מאוד מקווה שמנהיגי סין רואים את מה שקורה עם רוסיה ומבינים שאותו דבר, או אף יותר גרוע, עלול לקרות להם אם יפלשו לטאיוואן. יש שם מספר הבדלים שמשחקים לטובת הטאיוואנים:

בניגוד לרוסיה הם יצטרכו לבצע פלישה דרך הים, כשלסין יש אפס נסיון במבצעים צבאיים ימיים

מצר טאיוואן הוא מצר ים בין המחוז הסיני פוג'יין ממערב לבין האי טאיוואן ממזרח. המצר מקשר בין ים סין הדרומי שמדרום לו לבין ים סין המזרחי שמצפונו.

רוחבו של המצר בנקודה הצרה ביותר הוא 130 ק"מ (בין שינג'ו שבטאיוואן לבין פּינג-טאן שבסין) בצפון, והוא נפתח לכדי 180 ק"מ במרכז. עומקו הממוצע הוא כ-60 מטר (לעומת זאת, בתעלת פנגו מגיע עומקו ל-177 מ') ואורכו כ-380 ק"מ.

גם אם יצליחו להתבסס בחופים, כוחות סיניים יצטרכו להעביר תגבורת ואספקה דרך הים, בספינות שיהיו חשופות להתקפות. בניגוד לאוקראינה, אני מקווה שטאיוואן הכינה יכולת להשמיד נמלים שיפלו לידיים סיניות, דבר שיקשה על פריקה של הספינות האלה

לאוקראינה היו רק 8 שנים להתכונן לפלישה רוסית מ 3 צדדים שונים (מזרח, צפון ודרום), לטאיוואן היו עשורים להתכונן לפלישה מכיוון אחד ברור (מערב)

לטאיוואן ציוד מערבי, בניגוד לאוקראינה. זה לא רק ציוד ש(כנראה) יותר טוב, זה גם ציוד שארהב תוכל בקלות לתגבר. בשביל אוקראינה ניסו לגרד מיגים ממזרח אירופה ולא הצליחו, בשביל טאיוואן ארה"ב תוכל בקלות להעביר מספר גדול של f16 (אולי אפילו עם טייסים 'מתנדבים').

לבסוף, לחיילי טאיוואן תהיה את הדוגמא של ההתנגדות האוקראינית, שתראה להם שלא הכל אבוד גם במלחמה מול אויב עצום

בנוסף, בסין עד היום הנאמנות היא למפלגה, לא למנהיג. ברוסיה לפוטין יש מעמד על ויש לו תקווה להוציא הסכם שלום שעיקרו חזרה לסטוטוס קוו, להכריז פנימית שזה נצחון אדיר והיסטורי ולהשאר בשלטון. לשי אין את האפשרות הזאת, המשמעות של הסתבכות בקנה מידה רוסי תהיה הדחה ואולי התקוממות עממית נגד המפלגה. ההצלחה של המפלגה הדיקטטורית הזאת שקוראת לעצמה קומוניסטית ומיישמת קפיטליזם נובעת מהשגשוג הכלכלי והוצאת מאות מליונים מעוני. חזרה לאחור ברמת החיים ומצוקה תהיה אתגר גדול למפלגה, בהנחה סבירה שהמלחמה לא תהיה פופולרית.

אם רוסיה תצא מהמלחמה הזאת מוחלשת ומבודדת במקרה הטוב (בשבילה) לסין תהיה הזדמנות להפוך לגורם האנטי אמריקני הדומיננטי בעולם כשרוסיה היא האחות הקטנה ואולי גם להשתלט (בעקיפין ואולי אף ישירות) על אזורים נרחבים במזרח הרחוק של רוסיה, שטחים שיש לסינים זיקה היסטורית אליהם וזאת בלי להסתכן במבצע צבאי שיכול להכשל, או בסנקציות מערביות משמעותיות. זה יכול להיות מפתה יותר מטאיוואן.

כל הסיבות הללו יגרמו, אני מקווה, לסינים להמנע מהתקפה על טאיוואן.

הסינים, אם יתקפו יפציצו עם מטוסים וטילים מפינג טאן, בסה"כ 130 ק"מ בעוצמות כאלו שלא ישאר הרבה מטאייוואן.

אבל מעבר להרס וחורבן אני לא חושב שהסינים יוכלו להשמיד את היכולות הצבאיות של טאיוואן באמצעות התקפות אוויריות. עובדה שהרוסים, למרות שבניגוד לסינים יש לחיל האויר שלהם נסיון רב, לא הצליחו לדכא לגמרי את חיל האויר האוקראיני. אני בטוח שטאיוונים, בסיוע אמריקאי, הכינו את בסיסי חיל האויר שלהם להתגונן מהפצצות, וגם להשתקם מהר מהפצצות מוצלחות.

גם בניגוד לאוקראינה, לארה"ב יהיה קל מאוד לתגבר את חיל האויר הטאיוואני במטוסים חדשים, ואולי גם במערכות נ"מ מתקדמות.

ייתכן שסין תצליח לנצח באמצעות הפצצות חסרות רחמים של אוכלוסיה אזרחית (משהו שהרוסים לא עשו בכלל בתחילת המלחמה, ועכשיו עושים רק בקטנה ובחלק מהערים). זה תלוי במוכנות של הסינים לעשות דבר כזה (הפרופוגנדה שלהם תטען שהפלישה היא שחרור של חלק מסין מעול של ממשלת בובות בשליטת המערב. הפצצה מסיבית של ערים לא נכנסת טוב בתמונה כזאת), וגם בתגובה הצפויה של הטאייוונים להפצצות טרור, שאי אפשר לחזות (במלחמת העולם השניה הפצצות טרור לא גרמו לכניעה של בריטניה או גרמניה, אך כן גרמו לכניעה של הולנד ואפשר לטעון שגם יפן). הפצצות טרור יכולות להקדים כניעה במקרה שכשלון צבאי קונוונציונלי צפוי או מובטח, אבל לא כשלצד המופצץ יש תקווה לנצחון. יש לקוות שהטיוואנים התכוננו כך שכל פלישה תוביל לכתישה נוראה של צבא סין.

הצבא הסיני אכן גדול בהיקפו וכנראה יעיל מהצבא הרוסי, אך הפלישה לטיוואן, אי מבוצר להפליא - כמוה כנחיתה בנורמנדי :אין מה לדבר על נחיתה כזו, ללא הרעשה מקדימה אדירה, שתגבה חיים של עשרות אלפי קורבנות חפים: גם לסין זה לא פשוט...

וכמובן שלאחר הריכוך והפגיעה בכוחות טיוואן, קשה ככל שתהיה, עדיין הנחיתה תגבה עשרות אלפים חיילים סינים עם מחיר כבד לדימוי הממשלה בתוך סין.

לא לחינם סין נמנע מהפלישה מאז 1949: הסינים, ככלל, לא ממהרים לצאת למלחמות.אין להם היסטוריה של תוקפנות כלפי חוץ.

הבעיה המרכזית של טיוואן היא מיעוט צוללות.

עם 10-20 צוללות, יחד עם יכולות נ"מ וטילי קרקע- ים, טיוואן הייתה יכולה לפגוע בצורה יעילה בכל ניסיון סיני לצלוח את הים לטיוואן. ברגע שהסינים יבססו ראש גשר יציב עם העברת אספקה שוטפת, יהיה קשה לעקור את הסינים.

הטעות הגדולה של האמריקאים באזור שלא העבירו לידי יפן, טאיוון ודרום קוריאה נשק גרעיני משלהם כנגד הנשק הגרעיני של סין וצפון קוריאה. זו גם טעות של טאייואן שלא פיתחה בעצמה נשק גרעיני. במצב הנוכחי, סין חופשיה לכבוש בנשק קונבנציונלי את טאיוון בידיעה מוחלטת שארה"ב לא תגיב בגרעין. אם לטאיוון היה נשק גרעיני משלה היה מתקיים מאזן אימה בינה לבין סין, וסין לא הייתה מעזה לפלוש.

מלחמת סחר בינל"א בין סין למערב:

מה יקרה אם סין לא תעביר כלום למערב? או שהמערב לא ייקח כלום מסין?

המערב ייפגע ללא ספק, יהיו לו חוסרים בתחומים מסויימים שייקח לו זמן למלא או שיהיה לו יותר יקר להשיג ממקומות אחרים. אבל עם הזמן הוא ימלא. זה יעלה יותר אבל המערב ימצא דרך להחליף את הסחורה.

לסין לא יהיה תחליף, היא תגיע לעוני קיצוני. אף אחד לא יכול להחליף את כוח הקנייה ונפחי הקנייה של המערב. אפילו לא קרוב.

בנוסף, הייצור הסיני מסתמך לא מעט על חברות מערביות ועל רכיבים, חלפים ומכונות מהמערב. לא יהיה להם את זה? הם יהיו בבעייה לייצר גם לשווקים אחרים, קטנים יותר.

בכל מקרה כבר עכשיו יש מגמה של העברת ייצור מסין, מכמה וכמה סיבות. גם גאופוליטיות, אבל בעיקר עלות עבודה שהתייקרה מאד, וזה יתגבר ככל שמשבר הילודה העצום שלהם ידבר והאוכלוסיה תזדקן, ותקטן כמות האוכלוסיה היצרנית והתורמת.

מלחמת נתיבי השייט לסין:

האמריקאים גם שולטים על כל נתיבי השיט לסין ובשרשרת האיים הראשונה. יטילו מצור ימי על סין שיתחיל עוד רחוק מאד מסין, בנקודות התורפה של נתיבי השיט. זה לא אוקיינוסים פתוחים כמו לחופי ארה"ב, אלה נתיבים שמסתמכים על מיצרים צרים ומפרצים ארוכים. במקביל סין שוקדת במרץ, ו״כובשת״ מדינות באמצעות חוב כלכלי ובונה נמלים הרחק הרחק מגבולותיה, מייצרת נתיבי סחר אלטרנטיביים, מקימה איים מלאכותיים להגנה עליהם.

במקביל סין בונה לעצמה את דרך המשי מחדש באמצעות מעברים יבשתיים.

הסינים משחקים את המשחק יותר טוב משאר הכלים על הלוח, ומחזיקים את החבל בשני קצותיו.

הסינים הופכים מדינות קטנות אך אסטרטגיות למדינות חסות בזכות השקעות וגם מייצאות לעולם המערבי בכמויות, שעצירה של סחורות אלו כעת תגרומנה למשבר סחורות חריף עוד יותר. העולם לא יוכל להתמודד עם כך לאורך זמן, ואינו ערוך לאלטרנטיבה תוך זמן קצר.

למרות הכל, כרגע סין בבעיה כשהיא מוקפת ע"י הצי האמריקני בים סין הדרומי.

----- -----

בשל מזג האוויר הקשה מאוד באזור, יש רק חודשיים בשנה שניתן לבצע פלישה כזו
פלישה כזו דורשת צבא בסדר גודל מטורף כמו DDAY, וא איפשר להסתיר הכנותכאלו בימינו.
טייוואן מבוצרת מאוד והררית.
גם אם ינחתו, יקשה עליהם להתגבר על הביצורים בהרים.
וזאת לפני שנלקחו בחשבון הצי המטורף בעצמתו של ארה"ב וחיל הים היפני שהוא מהחזקים בעולם.
את סין קל יחסית לחסום ליצוא בשל מבנה גאוגרפי סביבה. בכך ירסקו את כלכלתה.
לכן היכולת שלהם לפלוש בפועל, לא כזו גבוהה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרדוקס
חבר מתאריך 8.9.21
1857 הודעות, 29 מדרגים, מינוס 35 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:41   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  51. מה שרשמת מאוד מלמד ויסודי. למעט הנקודה הבאה  
בתגובה להודעה מספר 32
 
  
כל מה שקשור להשפעות על העם הסיני לא אמיתי. היכולת של המשטר הסיני לשלוט על דעת הקהל, אם ישנה כזו היא מלאה. אפילו ברוסיה יש גישה לאינפורמציה מבחוץ. השליטה הסינית וגודלה של סין תמנע ממרבית הסינים להבין שבכלל מתחוללת מלחמב



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
שלומי2 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.6.14
8224 הודעות, 56 מדרגים, 111 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    19:12   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  36. דמוקרטים רק מביאים הרס וחורבן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מחירי נפט
אוקריאנה
חוקי קורונה טיפשים
שוק מניות בריצפה
גבול פרוץ
ונשיא שלא יודע איפה הכניסה


" מהרסייך ומחריבייך, ממך ייצאו


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    19:15   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  38. ורעב עולמי אפוקליפטי בדרך  
בתגובה להודעה מספר 36
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
קו ישר לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.1.20
5484 הודעות, 18 מדרגים, 34 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    19:14   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  37. שיהנו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


ישיר וישר (זהירות: אולי אצליח לעצבן כמה, אבל בשביל האמת, שווה את הסיכון.)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82770 הודעות, 343 מדרגים, 639 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:22   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  40. מעולה, חובה למגר את הנאו נאצים בטאיוואן  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:25   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  41. התבלבלת עם הרוסים. לסינים טרמינולוגיה אחרת  
בתגובה להודעה מספר 40
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82770 הודעות, 343 מדרגים, 639 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:52   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  45. אל תדאג, אני בטוח שיימצאו פה הגולשים שיתמכו בפלישה הסינית בגלל איזה טאיוואני מניאק מלפני 60 שנה  
בתגובה להודעה מספר 41
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:54   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  46. בוא. עם כל הכבוד קשה לסלוח על ''באבי יאר'' ומאות אלפי מיהודי אוקראינה שנטבחו  
בתגובה להודעה מספר 45
 
  
גם אם זה היה לפני 80 שנה. הסיכסוך של הסינים שברחו לפורמוזה מכוחותיו של מאו דזה טונג באמת לא הסכסוך שלנו.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
תשבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.10.04
82770 הודעות, 343 מדרגים, 639 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    21:00   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  47. כמו בגרמניה אף אחד לא ביקש לסלוח לסבא הרוצח. אבל הנכד זה מישהו חף מפשע לחלוטין  
בתגובה להודעה מספר 46
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
hutznik לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
14134 הודעות, 136 מדרגים, 272 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:28   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  42. לידיעת האייפוניסטים שבקהל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
סין כובשת וכולם מחרימים אותם כמו רוסיה ואין אייפון 15



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בני מרום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 20.8.13
11600 הודעות, 36 מדרגים, 58 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:29   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  43. לפי תקדים אוקראינה הייתי ממליץ ל50 מיליון תושבים שם להתכונן לברוח ולהפוך לפליטים כל עוד זה מתאפשר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מרסו לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.9.20
15210 הודעות, 157 מדרגים, 285 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי ח' בסיון תשפ''ב    20:50   07.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  44. למה ללכת רחוק? תראה מה קרה להונג קונג  
בתגובה להודעה מספר 43
 
  
מדמוקרטיה תוססת הפכה תחת הדיכוי הסיני למושבת עונשין והמערב המנוול והצבוע שותק כדרכו בקודש.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות