גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #750756 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 750756        
JCPA2017 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.9.17
2272 הודעות, 30 מדרגים, 59 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    12:29   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מנסור עבאס והתכנית המדינית של חמאס  

 
  
נקודות עיקריות:

* חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) וראש הזרוע המדינית של התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, סבור שהתוכנית המדינית של חמאס בבסיסה עולה בקנה אחד עם עמדות מייסדי חמאס והתנועה האסלאמית הפלג הדרומי אם חמאס הייתה מתנערת בגלוי מפגיעה באזרחים (במשתמע פגיעה בכוחות הביטחון לגיטימית) ומצהירה (טקטית) על נכונותה לכבד הסכמים בינלאומיים.

* עבאס המליץ להנהגת חמאס לדבוק במסמך המדיני שפרסמה ולהפוך אותו לתוכנית פעולה לאומית פלסטינית ולשמור על "המאבק/ההתנגדות בכל האמצעים" כנכס לאומי.

* המסמך המדיני של חמאס שולל את זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי בארץ ישראל, קובע, כי עצם הקמתה של מדינת ישראל נעדרת כל לגיטימיות ומגדיר הציונות אויב של האנושות.

מאת: סא"ל במיל. יונתן דחוח הלוי

חבר הכנסת מנסור עבאס, יו"ר הרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) וראש הזרוע המדינית של התנועה האסלאמית הפלג הדרומי, חוזר וטוען בראיונות עיתונאיים כי התנועה האסלאמית והמפלגה הערבית המאוחדת אינה חלק מהאחים המוסלמים. בראיון בערבית ב-21 ביוני 2022 אמר עבאס: "אנחנו לא אחים מוסלמים אנחנו תנועה אסלאמית מקומית". בעניין זה יש לעיין במאמרים הבאים של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה:

"הזיקה בין רע"מ והתנועה האסלאמית לחמאס ולאחים המוסלמים", "הקשרים בין עמותת הסיוע של התנועה האסלאמית לאגודות צדקה פלסטיניות שהוצאו מחוץ לחוק" ו"רע"מ – פרגמטיזם ואסלאמיזם על פי מנסור עבאס".

עבאס וחמאס

מנסור עבאס, פעל בשנים האחרונות לשלב את חמאס כגורם פוליטי לגיטימי בהנהגה הפלסטינית ובמוסדות הייצוגיים של העם הפלסטיני, ובמסגרת זו הוא המליץ להנהגת חמאס לדבוק במסמך המדיני שגיבש מנהיג חמאס דאז, ח'אלד משעל (1 במאי 2017), להפוך אותו לתוכנית פעולה לאומית פלסטינית ולשמור על "המאבק/ההתנגדות בכל האמצעים" כנכס לאומי.

המסמך המדיני של חמאס מגדיר את הציונות כאיוב של האנושות ומצדיק את המאבק בדפוסיו הנוכחיים – הווה אומר המאבק המזוין – לשחרור פלסטין, ומעניק לגיטימציה לקיומם ולפועלם של "ארגוני המאבק" – הווה אומר ארגוני הטרור הפלסטיניים ודרכי הפעולה שלהם.

בעניין זה ותחת הכותרת "עזה ויתר על כן פלסטין בפני אפשרויות קשות" כתב מנסור עבאס (15 ביוני 2017):

"כמו כן, איני ממליץ לחמאס לבחון אפשרויות אחרות, כמו פיוס עם מוחמד דחלאן והתומכים בו, או משא ומתן ישיר עם ישראל, למעט בנושא האסירים ובני הערובה. במקום זאת, אני ממליץ לה לדבוק במסמך החדש שלה ולהפוך אותו לתוכנית פעולה לאומית פלסטינית. האופציה ההגיונית, האחראית, הלאומית, האסלאמית והערבית היחידה היא האופציה של השותפות הלאומית הפלסטינית בין פתח, חמאס וכל הפלגים הפלסטינים, וזו הבחירה של העם הפלסטיני, לבנות מחדש את הארגון לשחרור פלסטין ושאר המוסדות הלאומיים המאוחדים על בסיס פיוס ושותפות לאומית ועל בסיס משוואה שאין בה מנצח או מפסיד, וגיבוש מערכת פלסטינית אזרחית, המבטיחה פלורליזם, ושומרת על חירויות הציבור, מכבדת את זכויות האדם ושומרת על המאבק/ההתנגדות בכל האמצעים שלו כנכס לאומי, שבעזרתו הוא ינהל את קרב השחרור והעצמאות".

במאמר שפרסם ב-6 במאי 2017 תחת הכותרת "זרקור על מסמך חמאס" מנסור עבאס הציג את עמדתו המפורטת בנושא זה. מצ"ב תרגום המאמר בשלמותו:

"עיינתי ב'מסמך העקרונות והמדיניות הכללית' שיצא לאחרונה ע"י תנועת חמאס, והשוויתי אותו למסמך 'אמנת התנועה' שפורסם ב-1988 ומצאתי אותו בוגר וברור יותר, והוא מבטא מודעות ואחריות בטיפול בהיבטים של הסוגיה הפלסטינית, הנשלטת על ידי המאפיין של אחדות והסכמה בהסכמה, על חשבון המאפיין הנשען על ארגונים ויריבות, והוא בהחלט יותר איסלאמי, פלסטיני, ערבי ואנושי מקודמותיו.

למרות התמציתיות הברורה בניסוחיו בהשוואה לאמנה, הוא מקיף יותר וספציפי בעמדות ובתפישה הפוליטית, החברתית והדתית, ורחוק מהמשמעויות העמומות והציטוטים המצויים לרוב באמנה. חשיבותו של 'מסמך המדיניות והעקרונות' החדש אינה טמונה בפרטים, אלא בראייה הכללית, ברוח שךו המרחפת במרחב ובשפת השיח המדויקת בו, המובנת ע"י הגורמים מקומיים, האזוריים והבינלאומיים.

לפיכך, לדעתי, חובה לקרוא את המסמך, ולא לחפש סתירות דימיוניות כפי שמעלים אחדים מהספקנים בנוגע לפרטים מסוימים. כאשר חמאס הכריזה על הסכמתה למדינה פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967 - כנוסחת הסכמה לאומית משותפת - שאינה מתפשרת על זכויות היסטוריות, לאומיות ודתיות, אזי בו בזמן היא מניחה את היסודות והעקרונות הכלליים לפתרון של המדינה האחת על כל אדמת פלסטין.

עם זאת, אני חושב שהמסמך לא הצליח לטפל בשתי סוגיות בסיסיות אך מהותיות:

הראשונה שבהן: בנוגע למאבק ולפעולה המזוינת, איני מבין מדוע היה קשה להציג עמדה ברורה של חמאס לגבי אי תקיפה של אזרחים בפעולות המאבק שלה. האין העמדה ההלכתית והמוסרית הזו מיסודות ההלכה האסלאמית והפסיקה ההלכתית בנוגע לג'יהאד וללחימה? בנוסף נזכיר שלפעולות שכוונו נגד אזרחים באופן מכוון או מכוון למחצה מאז תחילת המאבק המזוין היו השלכות שליליות על העם הפלסטיני ועניינו הצודק. מה שעוזר לחמאס בעניין זה הינו הימנעותה למעשה מפגיעה בחיי ילדים בחלק מפעולותיה בגדה המערבית. למרות זאת, אני סבור שהיה חשוב וראוי לכלול את דרך הפעולה הזו כאחד העקרונות של התנועה ושל המאבק שלה, בדיוק כמו ציוויי השליחים האצילים והח'ליפים המורים בדרך הישר את מנהיגי הצבאות באסלאם.

השנייה שבהן: אין עמדה ברורה ועקרונית מצד חמאס במסמך שלו, לגבי כיבוד אמנות, חוזים והסכמים בינלאומיים, למרות עמדתה המתקדמת ביחס למוסדות ולגופים הבינלאומיים. העיקרון הזה ביסודו הוא אבן הפינה לניהול היחסים הבינלאומיים, ואין זה אומר כניעה לתכתיבים חיצוניים, אלא מהווה מבוא לשינוי ולתמורה, ואולי אף להפר חלק מההסכמים הללו, במיוחד מכיוון שהצד הישראלי ממעט לכבד את ההסכמים.

פעם נוספת , אני סבור שעיקרון זה נשען על כללים מבוססים היטב במשפט האסלאמי, ויש לו טקסטים קוראניים מוכרים היטב שמוציאים אותו ממעגל האיג'תיהאד למעגל המסקנות הוודאיות.

אם נוסיף את שתי העמדות הללו למסמך, אוכל לומר בביטחון שתוכן המסמך הזה תואם את מה ששייח' עבדאללה נמר דרוויש, מייסד התנועה האסלאמית לפני עשרים שנה, ואינו רחוק ממנו והשהיד אחמד יאסין , ירחם אללה יתעלה עליו.

במבוא למסמך נכתב: 'במסמך זה, הניסיון שלנו מעמיק, ההבנות שלנו משותפות, ההשקפה שלנו מתבססת, והצעידה שלנו נעה על בסיס, נקודות מוצא, עמודי תווך איתנים ועקרונות יסוד מוצקים, המשמרים את התמונה הכללית, מבליטים את ציוני הדרך, ומחזקים את מקורות האחדות הלאומית וההבנה המשותפת של הנושא ומגדירים את עקרונות העבודה וגבולות הגמישות'.

בהמשך, אשאף לשפוך אור על ההיבטים החשובים ביותר והביטויים הבולטים ביותר, שכן לא חסכתי בביקורת אובייקטיבית מנקודת מבטי.

1. במישור ההגדרה האורגנית של התנועה:

במסמך החדש מצאתי הגדרה מקיפה של חמאס, שהיא 'תנועת שחרור והתנגדות/מאבק לאומית פלסטינית אסלאמית שמטרתה שחרור פלסטין והתמודדות עם המפעל הציוני, ומקור הסמכות שלה הוא האסלאם בהנחותיה, מטרותיה ואמצעיה'. הגדרה זו מציבה את חמאס בליבה של התנועה הלאומית הפלסטינית ואין היא מאבדת את אופיה ומהותה האסלאמיים, בניגוד להגדרות העמומות והפזורות ב'אמנת 1988', ושם היא : "תנועת מאבק/התנגדות אסלאמית", "תנועה פלסטינית מובהקת", "תנועה גלובלית" ו"זרוע של תנועת האחים המוסלמים", "תנועה של מוסלמים" ו"תנועת ג'יהאד".

2. במישור ההגדרה האידיאולוגית:

תנועת חמאס לא הסתפקה בהכרזה על השתייכותה לאסלאם ולדרכו במסגרת הכללית הכוללת, אלא הגדירה בבירור את הזרם באיסלאם לפיו היא נוהגת. לאור היות חשיבותה של בהירות זו נעוצה בהגדרה האידיאולוגית, על רקע הזירה האסלאמית העכשווית, שבה קשורות תנועות וקבוצות שונות לאסלאם, המעט שניתן לומר לגבי אחדות מהן שהן כופרות באסלאם.

במסמך התנועה נכתב: 'חמאס מבינה את האסלאם בגישתו הכוללת המתייחסת לכל היבטי החיים, את תוקפו בכל זמן ומקום, ואת רוחו בדרך האמצע והמתינות; והיא מאמינה, כי זוהי דת של שלום וסובלנות, שבצילה חיים חסידי החוקים והדתות בביטחון ובביטחה; היא גם מאמינה שפלסטין הייתה ותישאר מודל של דו קיום, סובלנות ויצירתיות תרבותית'.

עוד נכתב במסמך: 'חמאס מאמינה שהמסר של האסלאם הביא את ערכי האמת, הצדק, החירות והכבוד, איסור על גרימת עוול על כל צורותיו, הגדרת פשע בהתייחס לגורם עוול ללא קשר לדת, גזע, מין או אזרחות, וכי האסלאם נגד כל צורות הקיצוניות והקנאות הדתית, הגזעית והעדתית, והיא הדת המחנכת את חסידיה להגיב לתוקפנות ולהביא לניצחון של המדוכאים, וקוראת להם להשקיע, לתת מעצמם ולהקריב בהגנה על כבודם, ארצם, עמיהם והמקומות הקדושים להם'.

במישור הלאומי הפלסטיני:

פלסטין המולדת נוכחת במסמך העקרונות בנוסח כולל ומשלים במשמעותו, ולפיו היא אינה רק "הקדש איסלאמי" אלא היא: 'פלסטין היא אדמת העם הערבי הפלסטיני', 'פלסטין היא ארץ ערבית ואיסלאמית', 'פלסטין היא השותפות האמיתית בין הפלסטינים על כל השתייכותם',  'פלסטין ארץ שהאסלאם רומם את מעמדה', 'פלסטין של מאבק/התנגדות', היא 'הארץ הקדושה אשר אללה ברך בה את הברואים' והיא מקום כיוון התפילה הראשון של המוסלמים, מקום מסעו הלילי של שליח אללה מוחמד – תהא ברכת אללה ותפילתו עליו – ועלייתו לשמיים, ומקום הולדת המשיח עליו השלום'.


לא נסתרות מעימנו המשמעויות של הגדרות אלה והחיזוק שלהן את זכותנו הדתית בהיבטים האסלאמי, הנוצרי, הלאומי, הערבי, האנושי וההיסטורי בפלסטין. השיח על אל-קודס בא לידי ביטוי גם ברוח זו: "אלוקודס היא בירת פלסטין, ויש לה מעמד דתי, היסטורי ותרבותי מבחינה ערבית, אסלאמית ואנושית, וכל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות הם זכות קבועה של העם הפלסטיני והאומה הערבית והאסלאמית'.

במישור של העם הפלסטיני

העם הפלסטיני נוכח על כל מרכיביו והשתייכויותיו מאז ה'נכבה' ועד ימינו אלה: 'העם הפלסטיני הוא עם אחד, על כל אנשיו בפנים ומחוצה לה, ועל כל המרכיבים הדתיים, התרבותיים והפוליטיים שלו'. לשון השיח בניהול היחסים עם הצד האחר הפלסטיני נקבעה על פי כללים איתנים וברורים: 'חמאס מאמינה ודבקה בניהול יחסיה ה פלסטיניים על בסיס פלורליזם, בחירה דמוקרטית, שותפות לאומית, קבלת האחר ואימוץ של שיח, באופן המחזק אחדות השורה והעשייה משותפת, על מנת להשיג את המטרות הלאומיות והשאיפות של העם הפלסטיני'.

צדה את עיני גם העמדה המתקדמת בנוגע לאישה ולתפקידה, מתפקיד האם המחנכת את דור המאבק/ההתנגדות ועד לעמדה מתקדמת האומרת: 'תפקיד האישה הפלסטינית הוא יסוד בבניית ההווה והעתיד, כפי שהיה תמיד ביצירת ההיסטוריה הפלסטינית, וזהו תפקיד מרכזי בפרויקט המאבק/ההתנגדות והשחרור ובניית המערכת הפוליטית'. על רקע עמדה זו אני תוהה מדוע המסמך צמצם את ההגדרה של פלסטיני והגדיר כי הנולד לאב פלסטיני הוא פלסטיני. מה מונע מאם פלסטינית להעביר את הפלסטיניות שלה לילדיה? האין פאטימה אל-זהראא נושאת את הגנים של אביה , תהא תפילת אללה וברכתו עליו, ו לבני ביתו אחריו?

במישור המשור הפוליטי הפלסטיני:

במקום לדבר על 'מדינת האסלאם' שאינו מוגדר בבירור באמנה , המסמך מדבר על מדינה פלסטינית אמיתית בעלת ריבונות על האדמה הפלסטינית שמשטרה דמוקרטי, מבוסס על פלורליזם, בחירות חופשיות והוגנות, שותפות לאומית, קבלה  של האחר ודומיננטיות של הידברות ומאפיינים אחרים של החברה האזרחית הדמוקרטית. בנוסף לעמדה זו קיימת הכרה ברורה במסגרת של הארגון לשחרור פלסטין כמסגרת לאומית של העם הפלסטיני, אותה יש לשמר ולחזק על ידי השלמת בנייתה ופיתוחה על יסודות דמוקרטיים ובשותפות כוללת של כל הכוחות של העם הפלסטיני.

במישור ההבנה של התנועה הציונית וההבחנה בינה לבין הדת היהודית:

המסמך החדש תיאר את המפעל הציוני כפרויקט גזעני, תוקפני, כובש ומתפשט, וראה בו את המודל המסוכן ביותר של כיבוש התנחלותי, ומצא בו איום על השלום והביטחון הבינלאומי ועל האנושות. המסמך גם הבחין בין ציונות ליהדות, וסבר כי אנטישמיות ורדיפות יהודים אינן קשורות להיסטוריה של הערבים והמוסלמים. למרות זאת, חמאס מציבה במסמך שלה עמדה ברורה, המתנגדת לרדיפת אדם כלשהו או פגיעה בזכויותיו על בסיס לאומי, דתי או עדתי. זה מסר ברור לעם היהודי. ולכן, היא טוענת שהסכסוך שלה אינו עם היהודים בגלל דתם, אלא עם 'הציונים הכובשים התוקפים'.

אחרית דבר, נכונותה של חמאס לקבל מדינה פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967 - כנוסחת הסכמה לאומית משותפת - אין פירושה ויתור על הזכויות ההיסטוריות, הלאומיות והדתיות בפלסטין, ואין נדרשת מכל תנועה שהיא - חמאס או פת"ח - לוותר על עקרונותיה, אלא כולם נדרשים להבין, כי ניהול הסכסוך, על כל המורכבות שלו בשטח ובזירה העולמית, מצריך הבנה של המערכת הבינלאומית, דרכי ההתמודדות עימה ולנהל איתה שיח בשפה שהיא מבינה, שכן לא מתקבל על הדעת שהסוגיה הצודקת ביותר על פני האדמה תסבול מקושי להגן על עצמה ולשאת את הדגל שלה.


המסמך המדיני של חמאס – תרגום הגרסה הרשמית הסופית

ח'אלד משעל מנהיג חמאס הציג במסיבת עיתונאים בדוחא שבקטאר את התוכנית המדינית החדשה של חמאס ששמה הרשמי "המסמך הכללי על עקרונות ומדיניות".

הנקודות העיקריות במסמך המדיני החדש של חמאס הן:


הישענות מלאה על האסלאם כמקור הסמכות הבלעדי של חמאס בדרכי הפעולה וביעדים.
שלילת זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי בארץ ישראל, קביעה כי עצם הקמתה של מדינת ישראל נעדרת כל לגיטימיות והגדרת הציונות כאויב של האנושות.
ייחוס אופי "ערבי – אסלאמי" ו"קדושה אסלאמית" לכל שטח פלסטין, הווה אומר שלילה מוחלטת של זיקה או זכות של העם היהודי או הנצרות בחבל ארץ זה. אפשר אף לטעון שאזכורו של ישו במסמך חמאס נשען על הקוראן והמקורות האסלאמיים האחרים לפיהם ישו לא היה יהודי או נוצרי אלא נביא של האסלאם שקיבל מאללה את בשורת האסלאם.
הצדקת המאבק בדפוסיו הנוכחיים – הווה אומר המאבק המזוין – לשחרור פלסטין, ומתן לגיטימציה לקיומם ולפועלם של "ארגוני המאבק" – הווה אומר ארגוני הטרור הפלסטיניים ודרכי הפעולה שלהם.
נכונות להקים מדינה פלסטינית בגבולות זמניים כצעד להקראת המשך המאבק המזוין לחיסולה של מדינת ישראל.
הכרה בארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) לצד תביעה לעריכת בחירות חדשות למוסדותיו, וזאת תוך שלילת כל תוקף לקו המדיני של הארגון ולהסכמים שחתם עם ישראל.
שבח ל"ליברלים" ברחבי העולם התומכים במאבק הפלסטיני נגד מדינת ישראל.


ניתוח מדיניות חמאס בשנים האחרונות ונוסח המסמך המדיני החדש של חמאס מלמדים, כי יעדיו של מסמך זה הינם:

הפגנת חזות לכאורה של נכונות לגמישות מדינית לצורך יצירת בסיס להידברות עם המערב, מוסדות הקהילה הבינלאומית והאו"ם כדי לזכות בהכרה כגורם מדיני לגיטימי ולפעול לביטול הגדרת חמאס כארגון טרור. בכירי חמאס חוזרים ומנסים להטמיע בקרב הקהילה הבינלאומית את התפיסה לפיה הזמן משחק לידיהם של הפלסטינים, וכי הברית עם ישראל לא תשתלם לאורך זמן.
הונאה מדינית – חמאס אינו מכיר בסמכות האו"ם, מוסדותיו והחלטותיו, ובכלל זה החלטה 181 על חלוקת ארץ ישראל/ פלסטין, ואולם בשנים האחרונות חל שינוי במדיניות של הארגון הנכון ליטול חלק במשחק המדיני כל עוד הוא משרת את יעדיו, אינו עומד בסתירה לעקרונות היסוד האסלאמיים המנחים אותו ומקצר את דרך הג'יהאד להשגת היעד של שחרור פלסטין וחיסולה של מדינת ישראל.
הכשרת הקרקע להשתלטות על אש"ף – האינטרס העליון של חמאס ממוקד כיום בניסיון לתרגם את העוצמה הצבאית שצבר, את השליטה בפעול ברצועת עזה והתמיכה לה הוא זוכה ממדינות אסלאמית דוגמת איראן, להשתלטות על המוסדות הפלסטיניים הייצוגיים המוכרים על הקהילה הבינלאומית. אשר על כן, תובע חמאס להצטרף לאש"ף. אין מדובר במהלך של פיוס כפי הוא מוצג כלפי חוץ אלא בחתירה להשתלט מבפנים על הארגון המוכר בינלאומית כנציג היחיד והבלעדי של העם הפלסטיני. ההשתלטות על אש"ף תעניק לחמאס את הלגיטיצמיה לשלטון בכל השטחים הפלסטיניים, ובאמצעותה לפעול כדי לרתום את הקהילה הבינלאומית כמכפיל כוח במאבק הג'יהאד נגד ישראל.
קריאת תגר על הרשות הפלסטינית – הזירה הפלסטינית מצויה במאבק סכום אפס בין הרשות הפלסטינית שאינה שולטת ברצועת עזה לבין תנועת חמאס המערערת בגלוי על הלגיטימיות של שלטון הרשות הפלסטינית ופועלת להפלתה ולהשתלטות על מוסדות אש"ף. חמאס ממשיך לפעול לערעור שליטת הרשות הפלסטינית בשטחי הגדה המערבית, כולל באמצעות הסלמת האינתיפאדה על ביטוייה השונים, קמפיין תעמולה השולל את הלגיטימיות של שלטון הרשות הפלסטינית, וחיזוק התשתית הארגונית לקראת ההתמודדות על ירושת מחמוד עבאס (אבו מאזן).
שמירה זמנית של הסטטוס קוו בעימות נגד ישראל – לחמאס אין עניין בשלב הנוכחי בייזום סבב עימות צבאי עם ישראל ברצועת עזה, אלא אם כן הדבר ייתפס כיכול לסייע למיטוט הרשות הפלסטינית ולסלילת הדרך לחמאס להשתלטות על מוסדותיה בגדה המערבית.
ניצול הכלים המדיניים, המשפטיים והתעמולתיים כדי להחליש את כוחה של ישראל ואת יכולתה לממש את זכות ההגנה העצמית, באמצעות לחצים מדיניים, החלטות של מוסדות בינלאומיים, סנקציות ופסיקות של בתי המשפט הבינלאומיים. תפקיד מיוחד מייחס חמאס לארגונים ולפעילים הליברלים ברחבי העולם התומכים במאבק הפלסטיני.


להלן תרגום המסמך:

בשם אללה הרחמן והרחום

תנועת המאבק האסלאמית חמאס

המסמך הכללי על עקרונות ומדיניות

השבח לאל, ריבון העולמים, והתפילה והשלום על בכיר השליחים והאימאם של המוג'אהידין ועל כל בני משפחתו וחבריו.

בהיותה אחד ממרכיביה המרכזיים של התנועה הלאומית הפלסטינית, תנועת המאבק האסלאמית חמאס, פרסמה מאז הקמתה מספר מסמכים המבארים את עמדותיה ומסבירים את תפיסתה הפוליטית.

במסמך הזה מציגה תנועת חמאס את העקרונות והיסודות עליהם היא נשענת בהתוויית תפיסתה,גיבוש מצעה וקביעת מדיניותה ודרך פעילותה הפוליטית.

פלסטין היא ארצו של העם הפלסטיני הערבי, ממנה צמח, ועליה ביסס עצמו, אליה הוא משתייך ובה הוא השתרש.

פלסטין היא ארץ אשר האסלאם רוממה, והפך את מעמדה לנשגב, ופרס בה את רוחו וערכים הצודקים, וביסס תפיסת עולם בנוגע להגנה עליה ולביצורה.

פלסטין היא סוגיה של עם אשר העולם נכשל בהבטחת זכויותיו ולהשבת מה שנגזל ממנו, וארצו נותרה סובלת מאחד הביטויים החמורים ביותר של כיבוש בעולם.

פלסטין עליה השתלט המפעל הציוני ההתנחלותי הגזעני והעוין את האנושיות אשר נוסע על הצהרה בטלה "הצהרת בלפור", הכרה בישות גזלנית וקביעת עובדות בשטח בכוח האש.

פלסטין של המאבק אשר ימשיך עד להשגת השחרור, מימוש השיבה ובניית המדינה בעלת הריבונות המלאה שבירתה ירושלים.

פלסטין של השותפות האמיתית בין הפלסטינים על כל זרמיהם כדי להגיע ליעד הנשגב של השחרור.

פלסטין של רוח האומה, סוגייתה המרכזית ורוח האנושיות ומצפונה החי.

באמצעות מסמך זה הניסיון שלנו הולך ומעמיק, התובנות שלנו באות לידי ביטוי, תפיסת העולם שלנו מתבססת, הדרך שלנו נעה על הנחות יסוד, נקודות מוצא, עמודי תווך מוצקים ועקרונות יסוד איתנים,התמונה הכללית נשמרת, ציוני הדרך בולטים, יסודות האחדות הלאומית מתחזקים וכך גם התובנות המושתפות של הסוגיה, ומותווים עקרונות הפעולה וגבולות הגמישות.

חאלד משעל

הגדרת התנועה:

תנועת המאבק האסלאמית חמאס היא תנועה אסלאמית לשחרור ולמאבק לאומי פלסטיני,אשר מטרתה שחרור פלסטין והתמודדות עם המפעל הציוני. האסלאם משמש מקור הסמכות בנקודות המוצא שלה, בעקרונותיה וביעדיה.

אדמת פלסטין:

פלסטין בגבולותיה מנהר הירדן במזרח ועד הים התיכון במערב,ומראש הנקרה בצפון ועד אילת בדרום היא יחידה אזורית שאינה נחלקת, והיא אדמת העם הפלסטיני ומולדתו. גירוש העם הפלסטיני, סילוקו מאדמתו והקמת ישות ציונית עליה אינם מבטלים את זכות העם הפלסטיני בכל אדמתו ואינה יוצרת בה זכות לגיטימית של הישות הציונית הגזלנית.

פלסטין היא ארץ ערבית אסלאמית והיא ארץ מבורכת מקודשת שלה מעמד מיוחד בלב כל ערבי ומוסלמי.

עם פלסטין:

הפלסטינים הם התושבים הערבים אשר התגוררו בפלסטין עד שנת1947 בין אם יצאו ממנה או נשארו בה, וכל מי שנולד לאב ערבי פלסטיני לאחר מועד זה בתוך פלסטין או מחוצה לה, הוא בגדר פלסטיני.

לאופי הפלסטיני מאפיין שורשי שאינו חולף והוא עובר מאב לבן,וכמו כן האסונות שפקדו את העם הפלסטיני בידי הכיבוש הציוני ומדיניות הגירוש שיישם לא פגמו באופיו ובהשתייכותו ואינם מבטלים אותם. בנוסף לכך, השגת אזרחות אחרת ע"י פלסטיני אינה גורמת לאובדן זהותו וזכויותיו הלאומיות.

העם הפלסטיני הוא עם אחד,על כל בניו בפנים ובחוץ , ועל כל מרכיביו הדתיים, התרבותיים והפוליטיים.

האסלאם ופלסטין:

פלסטין נמצאת בלב האומה הערבית והאסלאמית ושמורה לה חשיבות מיוחדת,ובה בית אל-מקדס אשר אללה ברך את אשר סביב לו, וזו האדמה המקודשת אשר אללה ברך בה את הברואים, והיא כיוון התפילה הראשון של המוסלמים, ומקום היציאה ועלייתו לשמיים של שליח אללה מוחמד, תפילות וברכות אללה עליו, ומקום ההולדת של ישוע עליו השלום, וברגביה שרידיהם של אלפי נביאים, חברי הנביא והמוג'אהידין, והיא אדמת העומדים על הצדק – בבית אל-מקדס ובסביבות בית אל-מקדס – אשר אינם ניזוקים בידי אלה אשר פגעו בזכויותיהם או בגדו בהם עד אשר יגיע דבר אללה.

תנועת חמאס רואה את האסלאם ככולל את כל היבטי החיים,ותקף לכל זמן ומקום, ואופיו הואדרך המלך והמתינות, והיא מאמינה שהוא דת השלום והסובלנות ובצילו חיים הדבקים בחוקים ובדתות בביטחון ובשלווה. כמו כן, היא מאמינה שפלסטין הייתה ותישאר דוגמה לדו קיום,לסובלנות וליצירה תרבותית.

חמאס מאמינה,כי מסר האסלאם הגיע עם ערכים של אמת, צדק, חירות וכבוד, ושלילת העוול על כל היבטיו, וקביעת אשם נגד מי שגורם אי צדק ללא קשר לדתו, למוצאו האתני, מגדרו ואזרחותו, וכי האסלאם מתנגד לכל ביטויי הקיצוניות והקנאות הדתית, האתנית והעדתית והוא דת אשר מחנכת את חסידיה לתגובה לתוקפנות ולסיוע לעשוקים, והיא מעודדת אותם להשקעה, נתינה והקרבה בהגנה על כבודם, ארצם, עמיהם והמקומות הקדושים להם.


"ירושלים  היא בירת פלסטין, ולה מעמד דתי, היסטורי ותרבותי מבחינה ערבית"

אל–קודס:

העיר אל-קודס היא בירת פלסטין, ולה מעמד דתי, היסטורי ותרבותי מבחינה ערבית, אסלאמית ואנושית, וכל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות, ובראשם מסגד אל-אקצה המבורך, הם זכות איתנה של העם הפלסטיני והאומה הערבית והאסלאמית, ולא יהיה ויתור או התמקחות על חלק מהם, וכל הצעדים של הכיבוש באל-קודס, ובהם ייהוד, התנחלות וזיוף העובדות ומחיית אתריה,בטלים.

מסגד אל-אקצה המבורך הוא זכות בלעדית של עמנו ואומתנו,ואין לכיבוש כל זכות בו, וכל תוכניותיו, צעדיו וניסיונותיו לייהד את אל-אקצה בטלים ואין להם תוקף חוקי.

הפליטים וזכות השיבה:

הסוגיה הפלסטינית במהותה היא סוגיה של ארץ כבושה ועם מגורש,וזכות השיבה של הפליטים והעקורים הפלסטינים למגוריהם מהם סולקו או שנמנעה מהם השיבה אליהם, בין אם באזורים שנכבשו ב-1948 או ב-1967 (כלומר כל פלסטין), היא זכות טבעית, פרטית וקיבוצית, אשר מאושרת ע"י החוקים השמיימיים, והעקרונות הבסיסיים של זכויות האדם, והחוקים הבינלאומית, וזו זכות שאינה ניתנת לביטול בידי גורם כלשהו בין אם מדובר בפלסטיני, ערבי או בינלאומי.

חמאס מתנגדת לכל התוכניות החותרת לחסל את בעיית הפליטים,ובכלל זאת הניסיונות ליישבם מחוץ לפלסטין, ותוכניות המולדת החלופית, והיא רואה במתן פיצויים לפליטים ולעקורים הפלסטינים על הנזק שנגרם בגירושם ובכיבוש ארצם, זכות אינהרנטית בשיבתם והיא תיושם לאחר מימוש זכות זו, והיא אינה מבטלת או עומדת בסתירה לזכותם לשיבה.


טוענים למאבק בציונים – לא ביהודים

המפעל הציוני:

המפעל הציוני הוא תוכנית גזענית,תוקפנית, כובשת, התפשטותית המבוססת על גזילת זכויות אחרים ועוינת את העם הפלסטיני ושאיפותיו לחירות, לשחרור, לשיבה ולהגדרה עצמית. הישות הישראלית היא אמצעי של המפעל הציוני והבסיס התוקפני שלו.

המפעל הציוני אינו שם לו למטרה רק את העם הפלסטיני אלא הוא אויב של האומה הערבית והאסלאמית,והוא מהווה סכנה אמיתית כלפיה, ואיום משמעותי לביטוחנה ואינטרסיה, וכמו כן הוא עוין את שאיפותיה לאחדות, התחדשות ושחרור והוא הסיבה העיקרית למה שהאומה סובלת ממנה כיום. המפעל הציוני מהווה גם סכנה לביטחון ולשלום העולמי ועל החברה האנושית, האינטרסים שלה והיציבות שלה.

חמאס מדגישה,כי העימות עם המפעל הציוני אינו עימות נגד היהודים בגלל דתם. חמאס אינה מנהלת עימות נגד היהודים בשל היותם יהודים, אלא היא מנהלת עימות נגד הציונים הכובשים התוקפנים, ואילו מנהיגי הכיבוש הם אלה אשר עושים שימוש בסיסמאות של היהודים והיהדות במסגרת העימות ומתארים בהן את הישות הגזלנית שלהם.

חמאס מתנגדת לדיכוי של אדם כלשהו או לשלילה של זכויותו על בסיס לאומי,דתי או עדתי,והיא סבורה כי הבעיה היהודית והאנטישמיות ודיכוי היהודים היא תופעה הקשורה באופן בסיסי בהיסטוריה האירופאית, ולא בהיסטוריה של הערבים והמוסלמים ולא במורשת שלהם, וכי התנועה הציונית – אשר זכתה להצלחה בחסות הכוחות המערביים – היא הדוגמה המסוכנת ביותר של כיבוש התנחלותי אשר נעלם מרוב אזורי העולם, ואשר חובה שיסתיים בפלסטין.

העמדה כלפי הכיבוש וההסדר המדיני:

נחשבים בטלים הצהרת בלפור,מסמכי המנדט הבריטי בפלסטין, החלטת האו"ם המורה על חלוקת פלסטין , וכל החלטות וצעדים הנגזרים מהם או התואמים אותם, וכי קיומה של ישראל בטל מעיקרו והוא מנוגד לזכויות הבלתי מעורערות של העם הפלסטיני, רצונו ורצון האומה,ולזכויות האדם, ולחוקים ולאמנות הבינלאומיות, ובראשן זכות ההגדרה העצמית.

לא תהיה הכרה בלגיטימיות של הישות הציונית,ובטלים הכיבוש, ההתנחלות או הייהוד, או שינוי האתרים או זיוף העובדות שאירעו על אדמת פלסטין, שכן הזכויות אינן מתבטלות בהתיישנות.

לא יהיה ויתור על חלק כלשהו של אדמת פלסטין ללא קשר לסיבות,לתנאים, ללחצים ולהתמשכות הכיבוש, וחמאס מתנגדת לכל חלופה לשחרור פלסטין במלואה, מהנהר שלה ועם הים שלה . בעמדה שאין משמעותה כלל וכלל הכרה בישות הציונית וויתור על זכות פלסטינית כלשהי, חמאס סבורה, כי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בעלת ריבונות מלאה ובירתה אל-קודס בגבולות ה-4 ביוני 1967 עם שיבת הפליטים והעקורים למגוריהם מהם סולקו, היא נוסח לאומי מוסכם ומשותף.

חמאס מדגישה,כי הסכמי אוסלו ונספחיהם עומדים בסתירה ליסודות כלל בל יעבור (יוס קוגנס Jus Cogens) של המשפט הבינלאומי נוכח זאת שהם קבעה התחייבויות המפרות של זכויות העם הפלסטיני שאינן ניתנות להעברה, ולכן התנועה מתנגדת להסכמים אלה וההתחייבויות הנגזרות מהם הפוגעות באינטרסים של עמנו, ובפרט בתיאום (שיתוף הפעולה) הביטחוני.

חמאס מתנגדת לכל הההסכמים,היוזמות ותוכניות השלום החותרות לחסל את הבעיה הפלסטינית או לגרוע מזכויות עמנו הפלסטיני, וכי חובה שכל עמדה, יוזמה או תוכנית מדינית לא יפגעו בזכויות אלה ואסור שהן יעמדו בסתירה להן או יהיו מנוגדות להן.

חמאס מדגישה,כי לא ייתכן שהעוול שנגרם לעם הפלסטיני, גזילת אדמתו וגירוש ממנה ייקרא שלום, וכי הסדר אשר יתבסס על עקרון זה לא יביא לשלום, והמאבק והג'יהאד לשחרור פלסטין יוותרו זכות לגיטימית וחובה וכבוד לכל בני עמנו ואומתנו.

המאבק והשחרור:

שחרור פלסטין הוא חובה מיוחדת החלה על העם הפלסטיני וחובה על האומה הערבית והאסלאמית באופן כללי,והוא גם אחריות אנושית בהתאם לדרישות של האמת והצדק, וכי דרכי הפעולה של פלסטין, בין אם הם לאומיים, ערביים, אסלאמיים או אנושיים הם דרכי פעולה המשלימות זו את זה והתואמות זו את זו והן אינן מנוגדות זו לזו.

המאבק בכיבוש בכל האמצעים והשיטות הוא זכות לגיטימית המוקנית בחוקים השמיימיים, בנוהג ובחוקים הבינלאומיים, ובליבה המאבק המזוין אשר נחשב הדרך האסטרטגית להגנה על עקרונות היסוד ולהשבת זכויות העם הפלסטיני.

חמאס מתנגדת לפגיעה במאבק ובנשק שלהם, והיא מדגישה את זכות עמנו לפתח את אמצעי המאבק וכליו, וכי ניהול המאבק בהקשר של הסלמה או רגיעה, או מבחינת גיוון האמצעים והשיטות, נכלל כולו במסגרת תהליך ניהול הסכסוך והוא אינו בא על חשבון עקרון המאבק .

דחלאן ועבאס.

המשטר הפוליטי הפלסטיני:

המדינה הפלסטינית האמיתית היא הפרי של השחרור ואין חלופה להקמת מדינה פלסטינית בעלת ריבונות מלאה כל האדמה הלאומית הפלסטינית ובירתה אל-קודס.

חמאס מאמינה ודבקה בניהול היחסים הפלסטיניים על בסיס של פלורליזם, בחירה דמוקרטית, שותפות לאומית, קבלת האחר והישענות על דיאלוג, באופן שיחזק את אחדות השורה והפעילות המשותפת, למען מימוש היעדים הלאומיים ושאיפות העם הפלסטיני.

הארגון לשחרור פלסטין הוא המסגרת הלאומית של העם הפלסטיני בפנים ובחוץ וחובה לשמור עליו לצד הצורך לפעול לפיתוחו, לבנייתו מחדש על יסודות דמוקרטיים שיבטיחו את השתתפות כל מרכיבי וכוחות העם הפלסטיני ובאופן שישמור על הזכויות הפלסטיניות.

חמאס מדגישה את הצורך לבנות את המוסדות ומקורות הסמכות הלאומיים הפלסטיניים על יסודות דמוקרטיים איתנים ומבוססים,ובראשם הבחירות החופשיות וההוגנות, ועל בסיס השותפות הלאומית, ובהתאם לתוכנית ואסטרטגיה בעלת מאפיינים ברורים, ואשר דבקה בזכויות ובמאבק ועונה על שאיפות העם הפלסטיני.

תנועת חמאס מדגישה,כי תפקיד הרשות הפלסטינית חייב לשרת את העם הפלסטיני ולשמור על ביטחונו, זכויותיו ומפעלו הלאומי.

תנועת חמאס מדגישה את הצורך בקבלת ההחלטות הלאומיות הפלסטיניות באופן עצמאי,ואי ההסתמכות על גורמים חיצוניים, ובה בעת היא מדגישה את האחריות של הערבים והמוסלמים ואת חובתם ותפקידם לשחרר את פלסטין מהכיבוש הציוני.

מרכיבי החברה השונים,ובהם אישים, מנהיגים, נכבדים, מוסדות החברה האזרחית, אגודות צעירים, סטודנטים, איגודים וארגוני נשים, הפועלים ליישום היעדים הלאומיים, הם אפיקים חשובים בתהליך הבנייה של החברה ובתוכנית של המאבק והשחרור.

תפקיד האישה הפלסטינית הוא בסיס בבנייה של ההווה והעתיד,כמו כן הוא היה תמיד ביצירת ההיסטוריה הפלסטינית, ולו תפקיד מרכזי בתוכנית של המאבק , השחרור ובניית המשטר הפוליטי.

האומה הערבית והאסלאמית:

חמאס סבורה,כי סוגיית פלסטין היא הסוגיה המרכזית של האומה הערבית והאסלאמית.

חמאס מאמינה באחדות האומה על כל מרכיביה הדתיים,האתניים והכיתתיים, והיא רואה צורך להימנע מכל דבר אשר עניינו פילוג האומה ואחדותה.

חמאס מאמינה בשיתוף פעולה עם כל המדינות התומכות בזכויות העם הפלסטיני,והיא מתנגדת להתערבות בעניינים הפנימיים של המדינות, וכן היא מתנגדת להתערב בסכסוכים ובעימותים ביניהם. חמאס מאמצת מדיניות של פתיחות כלפי מדינות העולם השונות, ובפרט הערביות והאסלאמיות, והיא חותרת לבניית יחסים מאוזנים, על בסיס הקריטריון של חיבור בין דרישות הסוגיה הפלסטינית, האינטרס של העם הפלסטיני והאינטרס של האומה, התחדשותה וביטחונה.

"סוגיית פלסטין היא הסוגיה המרכזית של האומה הערבית והאסלאמית"

ההיבט האנושי והבינלאומי:

הסוגיה הפלסטינית היא סוגיה בעלת היבטים אנושיים ובינלאומיים גדולים,והתמיכה והסיוע עבורה היא משימה אנושית ותרבותית הנקבעת ע"י דרישות האמת והצדק והערכים האנושיים המשותפים.

מבחינה חוקית ואנושית שחרור פלסטין הוא פעולה לגיטימית המחויבת מתוקף ההגנה העצמית והזכות הטבעית של העמים להגדרה עצמית.

חמאס מאמינה ביחסיה עם מדינות ועמי העולם,בערכים של שיתוף פעולה, צדק, חירות, וכיבוד רצון העמים.

חמאס מקדמת בברכה עמדות המדינות והגופים אשר מכירים בזכויות העם הפלסטיני,מקדמת בברכה את הליברלים בעולם התומכים בעניין זה, וכן מגנה את התמיכה של כל גורם כלשהו בישות הציונית, או בכיסוי על פשעיו ותוקפנותו נגד הפלסטינים וקוראת לרדוף את פושעי המלחמה הציונים.

חמאס מתנגדת לניסיונות להשיג הגמוניה על האומה הערבית והאסלאמית,וכן מתנגדת לניסיונות להטיל הגמוניה על שאר האומות והעמים, והיא מגנה כל צורה של קולוניאליזם, כיבוש, אי צדק ותוקפנות בעולם.

תנועת המאבק האסלאמית חמאס.

אפריל 2017.

https://jcpa.org.il/2022/07/%d7%9e%d7%a0%d7%a1%d7%95%d7%a8-%d7%a2%d7%91%d7%90%d7%a1-%d7%95%d7%94%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%97%d7%9e%d7%90%d7%a1/



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מנסור עבאס, פעל בשנים האחרונות לשלב את חמאס כגורם פוליטי לגיטימי בהנהגה הפלסטינית Braveheart 03.07.22 12:38 1
     השמאל מסרב להבין שהם רוצים להשמיד אותנו כליל מוישי 03.07.22 12:42 2
         לגמרי ++ Braveheart 03.07.22 12:46 3
         השמאל לא מסרב להבין הוא בצד שלהם. פלומה 03.07.22 13:28 5
             לי ברור שלשמאל לא אכפת מהערבים. מעדיפים להוציא לעצמם עין אחת... עפרנח 03.07.22 13:32 6
                 מה שאתם מכנים שמאל רוצים מדינה כל אזרחית - לא מדינה יהודית. Law 03.07.22 13:39 10
     אני עברתי לשמאל לפני 155 יום כדי לההיות בצד המנצח! ראשי הליכוד הצביעו כן להתנתקות הימין כבר הפסיד! Klaus 03.07.22 13:36 9
  אני שוב אמליץ על סדרת ההרצאות של ד״ר מיכאל בן ארי - ׳המסע אל האסלאם׳ Law 03.07.22 13:21 4
  הערבים הם אותם ערבים סתם אחת 03.07.22 13:35 7
  מנהיג אמיץ swoll 03.07.22 13:36 8
  טכניקה ידועה של החמאס והאחים המוסלמים היא לשים נציג רהוט וחמוד שלא יתפס כמאיים וכך להרדים! Golani73 03.07.22 14:38 11
     מנסור עבאס ''נחמד חביב ומתון'' ?! רק מי שלא מכיר אותו ואת הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית יגדיר אותו כך !!! yama 03.07.22 14:58 12
         כך הוא מצטייר בתקשורת...כמו דובי אכפת לי..שכביכול מקבל מדינה יהודית,ובמקביל מקדם את האיסלם Golani73 03.07.22 15:27 14
             התקשורת הישראלית אלופה בפייק תדמית !!! תראה איך ''טיפלו'' בנוכל מרעננה ... yama 03.07.22 15:31 15
  איך אמר הליצן אורפח חדש בערך 03.07.22 15:01 13

   
   
Braveheart לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.10.16
39308 הודעות, 244 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    12:38   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מנסור עבאס, פעל בשנים האחרונות לשלב את חמאס כגורם פוליטי לגיטימי בהנהגה הפלסטינית  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ובמסגרת זו הוא המליץ להנהגת חמאס לדבוק במסמך המדיני שגיבש מנהיג חמאס דאז, ח'אלד משעל :


"המסמך המדיני של חמאס מגדיר את הציונות כאיוב של האנושות ומצדיק את המאבק בדפוסיו הנוכחיים – הווה אומר המאבק המזוין – לשחרור פלסטין, ומעניק לגיטימציה לקיומם ולפועלם של "ארגוני המאבק" – הווה אומר ארגוני הטרור הפלסטיניים ודרכי הפעולה שלהם."

= = = = = = = = = = =


מזעזע בעיניי , צריך לבעוט את האויבים הללו מכנסת ישראל .

מזעזע בעיניי עוד יותר שבנט ולפיד ידידיו , תומכיהם אילמים , אין להם כוח לקרוא את כל זה , זה ארוך מידי וצריך להתעמק ממש .




            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוישי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 7.7.20
8533 הודעות, 129 מדרגים, 240 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    12:42   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. השמאל מסרב להבין שהם רוצים להשמיד אותנו כליל  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ללא קשר ל"כיבוש" של 67 וההתנחלויות

הם לא רוצים אותנו בשום מקום בארץ
ולא יהיה שלום לעולם


יהודים זיכרו: הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר. (הרבי מפיאסצנא)


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Braveheart לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.10.16
39308 הודעות, 244 מדרגים, 420 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    12:46   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. לגמרי ++  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פלומה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 13.1.15
74822 הודעות, 196 מדרגים, 370 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:28   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. השמאל לא מסרב להבין הוא בצד שלהם.  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  


אין לנו ארץ אחרת, מדינת ישראל תישאר יהודית ודמוקרטית


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
עפרנח לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.4.09
17420 הודעות, 142 מדרגים, 277 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:32   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לי ברור שלשמאל לא אכפת מהערבים. מעדיפים להוציא לעצמם עין אחת...  
בתגובה להודעה מספר 5
 


עולם הפוך ראיתי, מקור הכח נסתר ופירות המעשים גלויים.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Law לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.18
12157 הודעות, 99 מדרגים, 192 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:39   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. מה שאתם מכנים שמאל רוצים מדינה כל אזרחית - לא מדינה יהודית.  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
רוצים שעם ישראל יהיה עוד עם בין העמים, ללא הבשורה והתרבות שבישרנו לאנושות כולה, הבורא הרי בכלל לא קיים כביכול.

ובפועל מדינתו היחידה של עם ישראל היא כזאת, ״יהודית ודמוקרטית״ כשווים באתוס המכונן מאז המהפכה החוקתית, מה שבפועל אומר שמדינתנו לא באמת יהודית ולא באמת דמוקרטית.

במצב כזה כולנו עם ישראל מפסידים, ועל הדרך גם את צדקת דרכנו מסרנו באוסלו הבוגדני.


Every actual State is corrupt. Good men must not obey the laws too well.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Klaus לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.12.08
12308 הודעות, 82 מדרגים, 129 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:36   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אני עברתי לשמאל לפני 155 יום כדי לההיות בצד המנצח! ראשי הליכוד הצביעו כן להתנתקות הימין כבר הפסיד!  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Law לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.10.18
12157 הודעות, 99 מדרגים, 192 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:21   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. אני שוב אמליץ על סדרת ההרצאות של ד״ר מיכאל בן ארי - ׳המסע אל האסלאם׳  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש ביוטיוב, מרתק ומחייב צפייה, עם ישראל רדום ומדינתו היחידה בלתי מוסרית בפרט נגד עצמנו.


Every actual State is corrupt. Good men must not obey the laws too well.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סתם אחת לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.8.18
15293 הודעות, 47 מדרגים, 89 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:35   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. הערבים הם אותם ערבים  
בתגובה להודעה מספר 0
 

והים אותו הים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
swoll לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.12.13
9538 הודעות, 85 מדרגים, 156 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    13:36   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. מנהיג אמיץ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


אכן, נתניהו לא עשה כלום למען הימין. לעומתו בנט עשה הרבה - למען השמאל והמחבלים! עדיף לא לעשות כלום!


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Golani73 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.9.13
9889 הודעות, 70 מדרגים, 138 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    14:38   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. טכניקה ידועה של החמאס והאחים המוסלמים היא לשים נציג רהוט וחמוד שלא יתפס כמאיים וכך להרדים!  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
הם עושים זאת כשיטה.. הנציג/דובר שלהם נראה כמו אדם נחמד וחביב ומתון,מה שגורם לפני המפלצת שמאחוריו להסתתר, לסחוט ולהתחזק והכי חשוב להרדים את האוייב ולפעול בשעת כושר!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yama לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.21
1460 הודעות, 11 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    14:58   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. מנסור עבאס ''נחמד חביב ומתון'' ?! רק מי שלא מכיר אותו ואת הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית יגדיר אותו כך !!!  
בתגובה להודעה מספר 11
 
  
מבחינתי מנסור עבאס ויחיא סינואר אחד הם. זה אחראי למימון וזה אחראי לרצח. אחד האחראי להחזיק את ממשלת ישראל בביצים והשני לעשות ככל יכולתו להתארגן ולהיות מוכן לרצוח יהודים...


עם ישראל - ארץ ישראל - תורת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Golani73 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 22.9.13
9889 הודעות, 70 מדרגים, 138 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    15:27   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. כך הוא מצטייר בתקשורת...כמו דובי אכפת לי..שכביכול מקבל מדינה יהודית,ובמקביל מקדם את האיסלם  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yama לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.11.21
1460 הודעות, 11 מדרגים, 21 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    15:31   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. התקשורת הישראלית אלופה בפייק תדמית !!! תראה איך ''טיפלו'' בנוכל מרעננה ...  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  


עם ישראל - ארץ ישראל - תורת ישראל


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חדש בערך לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 18.7.17
25777 הודעות, 112 מדרגים, 171 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון ד' בתמוז תשפ''ב    15:01   03.07.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. איך אמר הליצן אורפח  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
חבל שלא כל רע"מ מנסור עבאסים.

יהודים חמורים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות