גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #755835 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 755835        
הקול היהודי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.09
1859 הודעות, 57 מדרגים, 114 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ד באב תשפ''ב    14:12   11.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

התחקיר - חלק ב' הכירו את המחבלים המשוחררים שמשמשים כפרובוקטורים בשכר  

 
  
הועדה נגד גדרות והתנחלויות מורכבת ממחבלים משוחררים ומבצעת הסתה אדירה לפיגועים. החיילים שמתעמתים איתם בשטח באופן יומיומי לא יודעים מי עומד מולם – חלק ב' של תחקיר הקול היהודי

מקור, באתר הקול היהודי: https://bit.ly/3zOjDC7

הורידו את דו"ח המחקר
https://bit.ly/3A1RXen

אלימות ותמיכה בטרור בפעילות הוועדה
בחלק הראשון של תחקיר הקול היהודי אודות "ועדת ההתנגדות לגדר ולהתנחלויות" סקרנו את מבנה הועדה ועיקרי פעילותה.

בחלק השני נתמקד בקשרי הטרור הענפים של הוועדה המורכבת בעיקרה ממחבלים משוחררים, חלקם עם דם על הידיים, ובהסתה והתמיכה לטרור המובנית בתוך פעילות הועדה מראשיתה.

בנוסף נצלול אל הדמויות הנצפות שוב ושוב בנקודות ההתפרעות השונות, חלקם מעין שחקנים מחופשים לפלאחים, המתעמתים עם החיילים שבדרך כלל אינם מודעים לגורמים שמולם ולעברם הביטחוני העשיר.

התקציב - מקרן שהוגדרה ארגון טרור
נפתח בתקציב הועדה. לפי החלטת ממשלת הרשות הפלסטינית משנת 2015 (החלטה 108) התקציב הקבוע של הועדה מגיע מ-"קרן הלאומית הפלסטינית" השייכת לאש"ף - המשמשת הלכה למעשה כקופה מיוחדת של אבו מאזן לפעילות נגד ישראל. בשנת 2017 הכריז שר הביטחון דאז ליברמן על הקרן הלאומית הפלסטינית כארגון טרור.

מה שכלי התקשורת לא מספרים לכם - הצטרפו עכשיו לעדכונים מהקול היהודי>>

וכך גם אנשי הועדה והפעילים שעובדים עימה, ברובם מחבלים משוחררים שמתעמתים עם חיילי צה"ל על בסיס יומיומי.

התקציב - מקרן המוגדרת כארגון טרור

כך למשל מי שמונה לשר הראשון שיעמוד בראש גוף זה היה זיאד אבו עין – מרצח ערבי שהוציא לפועל מספר פיגועים ובהם פיגוע מטען בטבריה בשנת 1979 בו נרצחו הנערים בעז להב ודוד לנקרי הי"ד.

אבו עין נידון למאסר עולם על רצח, ושוחרר בעסקת ג'בריל. אבו עין מונה מת בדצמבר 2014, מספר חודשים לאחר שמונה לתפקיד, במהלך התפרעות ערבים באזור תורמוס-עיה, וזאת עקב התקף לב.

גם השר וליד עסאף שעמד בראש הועדה במשך 6 שנים ישב בעבר מספר פעמים בכלא הישראלי על עבירות ביטחוניות וכן גם השר הנוכחי - מועיד שעבאן.

בנוסף, כמעט בכל פעילות פרובוקציה בשטח שמארגנת ועדת ההתנגדות לגדרות והתנחלויות, ישנה פעילות אלימה הכוללת יידוי אבנים, הבערת צמיגים ועימותים עם כוחות הביטחון. בפרובוקציות שמארגנת הועדה נפצעו חיילים רבים.

מבטיחים לבנות מחדש את בתי המחבלים
בנוסף, פועלת הועדה לבנייה מחודשת של בתי מחבלים והאדרת שמם, וכן לביקורים בבתי מחבלים.

כך למשל ניתן לראות למשל ביקור של השר לשעבר עסאף שנערך ב-19 בנובמבר 2020 בביתו של המחבל עומר אבו לילה שביצע פיגוע ירי בצומת אריאל ורצח את הרב אחיעד אטינגר והחייל גל קאידן הי"ד. הבית נהרס בסופו של דבר בידי צה"ל אולם נבנה בתוף תקופה קצרה מחדש, כפי שחשפנו בקול היהודי.

צה"ל הורס בית מחבל, הוועדה מבטיחה לבנות מחדש

ב-23/11/2020 ביקרו כמה מהפעילים המרכזיים של עסאף בכפר כובר בקרב משפחות מרצחים.

בדצמבר 2018 ביקר וליד עסאף את לטיפה אבו חמיד, אם לשישה מחבלים, לאחר שצה"ל הודיע כי יהרוס את ביתם. אחד מבניה השליך שיש מגובה רב ובכך רצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי הי"ד.

עסאף שיבח אותה ואת בניה – מרצחי חמאס ופת"ח בכירים שנידונו למאסרי עולם על רצח יהודים, תכנון פיגועי התאבדות, בהם נרצחו לפחות עשרה יהודים ואף מעורבות בלינץ' בשני חיילי צה"ל ברמאללה באוקטובר 2000.

הורידו את דו"ח על הגוף שאחראי לפרובוקציות ביו"ש >>

עסאף ציין, כי הוא וצוות הוועדה שבראשה עומד, יתמכו בלטיפה וביתר משפחות המחבלים הכלואים בכלא הישראלי. עסאף ביקש להעביר את ברכתו ואת ברכת צוות הוועדה לבניה המחבלים ולכל "אסירי החירות המהווים לפידים המאירים לנו את דרך החירות ובניית המדינה עד ירושלים, בירת הנצח של מדינת פלסטין".

תערוכה להאדרת מחבלים
אחד האירועים המשמעותיים של הוועדה לטובת האדרת שמם של מרצחים ערבים היה באפריל 2016 אז חנך וליד עסאף תערוכת כבוד לשהידים-מחבלים, שנערכה בכפר בילעין מטעם ועדת ההתנגדות לגדר וההתנחלויות.

התערוכה הוצגה בהמשך ברמאללה, שכם ומוקדים נוספים ברחבי יהודה ושומרון, וזאת מתוך מטרה להמשיך את דרכם של המחבלים שהיו מעורבים בפיגועים ב"גל הטרור" בשנים 2015-2016, ולהאדיר את שמם ופועלם.

באירוע השתתף גם אביו של המחבל בהא עליאן מג'אבל מוכבר. עליאן ביצוע בשנת 2015 את הפיגוע הרצחני באוטובוס קו 78 בשכונת ארמון הנציב בירושלים, בו נרצחו שלושה יהודים. תמונתו הוצגה בתערוכה. האב עצמו נעצר בחשד לתמיכה והסתה לאחר שהרצה על מעשי בנו. הוא גם זכה לתואר "זכויות אדם".

בתערוכה הוצגו תמונות של מחבלים נוספים שרצחו או פצעו יהודים בפיגועים וביניהם:

המחבל ענן אבו סבחה מקלנדיה, שביצע בדצמבר 2015 פיגוע דקירה עם מחבל נוסף בשער יפו בירושלים ורצח שני יהודים – ראובן בירמכר ועופר בן ארי הי"ד.
מוחמד נזמי שמסנא, שחטף נשק מחייל באוטובוס בירושלים וחוסל.
וויסאם נאסר אבו ג'ואילה מקלנדיה, שביצע פיגוע דריסה ופצע חייל באזור א-רם ב-24/12/15.
מוסטפא אל חטיב, שניסה לדקור שוטר בשער האריות ב-12/10/2015.
המחבלת אמאני סביתאן, שביצעה פיגוע דריסה בצומת גוש עציון ב-4/3/2106.
פאדל אל קוואסמי, שביצע פיגוע דקירה סמוך לבית הדסה בחברון ב-17/10/15.
כמיטב המסורת של מכונת ההסתה הערבית, בתיאור אודות המחבלים בתערוכה לא מוזכר דבר אודות הפיגוע שביצעו, ולטענת וליד עסאף הם "הוצאו להורג בדם קר בידי הכיבוש".

עסאף אמר בהצגת התערוכה כי: "תערוכה זו מתעדת עידן בהיסטוריה הפלסטינית, שהיא עידן חללי המרד בירושלים", והוסיף: "רצינו מתערוכה זו לתעד את חללינו שהוצאו להורג בהחלטה של ​​רשויות הכיבוש ללא תירוץ או הצדקה, שם הכיבוש רוצה לשבור את רצון הפלסטינים. אבל בתערוכה זו אנו מנציחים את חיי האדם של השהידים, מכיוון שאינם רק מספרים. לכל קדוש מעונה היה שאיפות, חלומות ומטרות, אלא שהכיבוש חטף את החלום בדם קר".

עסאף אמר כי גלריית תמונות "לכל קדוש מעונה יש חיים" תועבר לכלל האזורים ביהודה ושומרון, כולל האוניברסיטאות. זאת בנוסף להכנת ספר על חיי חללים להנצחתם, והדגיש כי "המטרה היא להעביר את המסר של חללים אלה לכל חלקי הארץ. כל זאת במטרה להמשיך בגישתם למאבק וסיום הכיבוש, שכן מסר זה הוא רוח התערוכה שיועבר בפלסטין עבור תודעת כל עמנו, כי השהידים שעלו למרום פעלו למען עמם, למען מולדתם וחירותה".

מאבק עממי או רצח אכזרי של ילדה?
הרטוריקה של הועדה ובכלל של הרשות הפלסטינית מטעה, ולא סתם. לצד תמיכה בטרור, מרבית הרטוריקה של הוועדה ואנשיה היא בתמיכה ב"מאבק עממי", דבר שמתורגם באזנים ישראליות / שמאלניות לפעילות בלתי אלימה, משהו בסגנון של שריפת פח אשפה או חסימת כבישים.

מצג שווא זה מביא לתוך שיתוף הפעולה עם הרשות גם פעילי שמאל שחושבים כי הרשות הפלסטינית מתנגדת לאלימות.

הישארו מעודכנים בפרק השלישי של התחקיר ותחקירים נוספים >>

אלא שיש להקשיב לפעילים עצמם בכדי להבין מה כוונתם במאבק עממי. בפוסט שפרסם אבו סלאח, אחד הפעילים המרכזיים בפרובוקציות הוועדה, הוא שיבח את הצתת עגלת הציוד של בעלי חווה ליד אריאל בדצמבר 2020, והסביר מה היא "התנגדות עממית".

אבו סלאח כתב כי הפעולה היא המשך "ההתנגדות העממית" תוך קריאה ללכת בדרך שהידי החירות סמיר קונטאר שרצח באכזריות את בני משפחת הרן בנהריה ובהם ילדה בת 4 שרוצץ את ראשה על סלע, ומחבלים נוספים ובהם "חמזה הפקיסטני", מחבל מהחזית העממית שניסה לבצע פעולה דומה לשל קונטאר אך נלכד לאחר קרב יריות.

גם בדו"ח שפרסם מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית נכתב, כי הרשות הפלסטינית מכנה את גל הטרור שהיה בשנים 2015-2016 "התנגדות עממית".

"הרשות הפלסטינית ופתח, שאימצו לפני כשש שנים את מדיניות "ההתנגדות העממית", שבים ומעלים את טענת הכזב – גם במהלך גל הטרור האחרון – כי המדובר בהתנגדות עממית בלתי אלימה המתבצעת בדרכי שלום… הם שבים ומדגישים, כי "המאבק העממי" הפלסטיני ימשך כפי שהצהיר אבו מאזן לאחרונה. ברם, בחינת תוצאותיה של "ההתנגדות בדרכי שלום" בששת השנים האחרונות מראה, כי במסגרתה מופעלים באופן שיטתי אלימות וטרור", נכתב בדו"ח.


הורידו את דו"ח המחקר
https://bit.ly/3A1RXen



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  יותר גרועים אלה פעילי שמאל שמשמשים כפרובוקטים בשכר jack0 11.08.22 14:42 1

   
   
jack0 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.12.17
4570 הודעות, 19 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי י''ד באב תשפ''ב    14:42   11.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. יותר גרועים אלה פעילי שמאל שמשמשים כפרובוקטים בשכר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מחבלים מילא אי אפשר לצפות מהם אחרת, אבל ישראלים שבוגדים בעמם, הם אלה שמעודדים ונותנים את הרוח הגבית לדרישות הפלסטינים ולטרור.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות