גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #756185 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 756185        
Stardust לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 9.4.22
3621 הודעות, 9 מדרגים, 18 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז באב תשפ''ב    22:04   14.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

ראיון מרתק עם האלוק ביירקטאר, מנכ''ל ''בייקאר'' יצרנית מלט''י ביירקטאר, עם כמה סקופים מעניינים  

 
  
ערכתי לאחרונה בתאריך 14.08.22 בשעה 22:15 בברכה, Stardust
 
היילייטס:
- לא מסתיר את תמיכתו באוקראינה וסלידתו מרוסיה (בראיון אחר אמר שהוא לא ימכור לרוסיה).
- מל"ט ביירקטאר TB2 המפורסם משתמש בטכנולוגיית מנועים אוקראינית.
- בייקאר התחילה בפרוייקט הקמה של מפעל ייצור באוקראינה, שייצר את כל חלקי המל"טים כולל מל"ט חדש מתוכנן - מטוס קרב בלתי מאוייש.
- מספר את סיפור החברה ונותן כמה נתונים עליה ועל מוצריה.

הראיון התקיים עם מנכ"ל קרן אוקראינית בשם "חיזרו בחיים", שעוסקת ברכישת ציוד לחיילים מתרומות (אם תרצו המקבילה למה שהיה פעם קרן לב"י).

בבקשה (תרגום גוגל טרנסלייט עם כמה תיקונים שלי).

"זה אחד האידיאלים שלנו, המשאלה שלנו, שיום אחד במפעל באוקראינה נוכל לבנות את ה-BAYRAKTAR KIZILELMA החדש, מטוס הקרב הבלתי מאויש", - מנכ"ל בייקאר
--
ממל"ט תקיפה ועד למטוס קרב בלתי מאויש. חברת בייקאר הטורקית מתכוונת לבנות באוקראינה לא רק מפעל לייצור רחפני תקיפה של Bayraktar TB2, כפי שאמר בעבר וסיל בודנר, שגריר אוקראינה בטורקיה. בראיון בלעדי לקרן Come Back Alive, אמר האלוק ביירקטאר, מנכ"ל Baykar, כי בעתיד החברה מתכננת להרכיב גם את Bayraktar Akıncı ואת Bayraktar Kizilelma - מטוס קרב בלתי מאויש חדש - באוקראינה. לצורך כך, החל מאוגוסט 2022, השותפים כבר החלו בבניית מפעל, מרכז מחקר ומרכז ייצור מתקדם בשטח אוקראינה.
מה ניתן לצפות משיתוף פעולה נוסף? ומה יהיה תפקידה של אוקראינה במעורבות של מל"טי תקיפה של Bayraktar TB2 ו- Bayraktar Akıncı?האלוק ביירקטאר, מנכ"ל "בייקאר", ענה על שאלות אלה בראיון עם טאראס חמוט, מנהל קרן Come Back Alive.

- קודם כל אני רוצה להודות לך על שמצאת זמן לפגוש אותנו, לדבר על העתיד ולדבר על הפרויקטים שהושלמו. אני גם רוצה להודות לך על תמיכתך ארוכת השנים באוקראינה במלחמה הזו. החברה שלך כמעט בת 40 עכשיו. התחלת כיצרן חלקי רכב אבל עברת לייצור מל"טים. מה הוביל למעבר הזה? למה שינית את ההתמחות שלך והתחלת לייצר מל"טים?
- כן, קודם כל תודה שביקרת אותנו. אנו, כ"בייקאר", שמחים על מה שאתם עושים באוקראינה, העבודה המוצלחת שלכם באוקראינה. במיוחד עבור "בייקאר", היא הוקמה כחברה לייצור חלקי רכב. זו הייתה חברת הנדסה קטנה שהוקמה על ידי אוזדמיר ביירקטאר, שהוא אבי. הוא היה מהנדס מכונות, אך במקביל היה טייס חובב. הוא נהג להטיס מטוסים חד מנועיים ובילדותנו כולנו יחד עם משפחתי היינו בונים דגמי מטוסים ומטיסים אותם. אז אבא שלי היה מהנדס מאוד נלהב והוא התעניין מאוד בטיסה, אתה יודע, הנדסת תעופה וחלל, עיצובים של מטוסים חדשים. אז כשהדור השני, אני ואחי סלצ'וק, הגענו לגיל העבודה תחת "בייקאר", סלצ'וק עשה את שנות התואר שלו בארצות הברית וגם אני חזרתי לארה"ב. וכולנו ביחד רצינו לעשות משהו חדש בטורקיה.
ובטורקיה כשמסתכלים על תעשיית התעופה והחלל הייתה תקופה שבה הוקמה הרפובליקה הטורקית, היו כמה עליות ופעולות חדשות בבניית מטוסים משלנו, אבל אז הכל נעצר. אז בסך הכל חשבנו כמשפחה שאנחנו צריכים לשנות את המשחק ולהתחיל מחדש ולעשות משהו, לא את הדברים שהעולם כבר עושה, אלא לעשות דברים חדשניים במרחב האווירי, מה יהפוך את מדינתנו לתחרותית שוב. אז בהקשר הזה לגמרי עם המשפחה – ולסלצ'וק יש רקע טכני טוב מאוד, יש לו תארים אוניברסיטאיים מהאוניברסיטאות הטובות ביותר בארה"ב. אבי רצה שלא נגור בארה"ב ונעבוד שם, אלא נחזור ונעבוד עבור המדינה שלנו.
אז כולנו יחד התחלנו לעבוד ולפתח כלי טיס בלתי מאוישים, לגמרי עם ההון שלנו. אז, 7 שנים בילינו בתחום הזה. התחלנו עם מטוסי שיגור ידניים בקנה מידה קטן. היינו קטנים מאוד - היינו בערך 5-6 אנשים כשייסדנו את "בייקאר". זו היתה שנת 2002 . אז אחרי שנים של מחקר הצלחנו מאוד בפיתוח מיני מל"טים. הצלחנו לספק את מערכות המל"טים המיני שלנו לצבא הטורקי בשנת 2007. אז זה היה זמן רב של מחקר ובמחקר שלנו התמקדנו רבות במערכות הטיסה והבקרה בצד התוכנה והאלקטרוניקה. התמקדנו הרבה ועבדנו הרבה על זה. אז מל"טים ל"בייקאר" למעשה, אתם יודעים, מייצגים את האתגר עבור טורקיה ומדינות דומות - שנוכל לחזור למירוץ הזה שוב בסוף, בנקודה הסופית.
וגם, אם מסתכלים על הטכנולוגיות האלה הן מוגבלות מאוד. אתה לא יכול לקנות אותם כמה שתרצה. הן מוגבלות מאוד בתקנות. הן לא נמכרות. אז אפילו עם הכסף שלך אתה לא יכול להשיג אותן. אז רצינו שטורקיה תהיה עצמאית, שתהייה לטורקיה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בהקשר זה. וזה גם לא רק לטורקיה אלא למדינות שיש לנו קשרי אחווה טובים איתן. אחרת גם אם יש לך את האמצעים והכסף עדיין לא תוכל לקבל גישה אליהם.
זה היה האתגר שלנו והיה המניע העיקרי שלנו. ידענו שזה יהיה ניצוץ חדש בטורקיה לפני 20 שנה. וזה בנאומים שלנו ואפילו בפרסומים האקדמיים שלנו. זה סוג של ניצוץ למדינה להציג טכנולוגיה ברמה גבוהה מאוד, כך שכולם ירגישו גאים בה ויאמינו שהם יכולים לעשות משהו חדש גם עבור המדינה שלהם. אז זו הסיבה, אתה יודע, התחלנו, התחלנו בעניין הזה ואז לגמרי החלפנו את ההתמקדות שלנו בטכנולוגיות מל"טים אחרי עסקי הרכב.
- החברה שלך היא מהראשונות בטורקיה שנכנסו לשווקי העולם. עם כמה מדינות אתה עובד ולכמה אתה מוכר את המוצרים שלך?
- למעשה, אתה יודע, ברגע שפיתחנו את המוצרים שלנו, ברגע שהצגנו אותם עם משתמשי הקצה, המוצר השתפר עם משוב. משתמשי הקצה משתמשים בו, זה הופך להיות אמין יותר, הם אומרים לך במה להתמקד בפיתוח. אז באופן הזה כולנו כ"בייקאר" המשכנו לעבוד בשטח, עם הצבא, ביחד זה לצד זה. לא ישבנו במשרדים שלנו או במפעל שלנו. יצאנו לשטח, עבדנו איתם יחד במשך שנים. טורקיה עמדה בפני טרור קשה מאוד. במשך 40 השנים האחרונות כל יום החיילים שלנו מתים. זו הייתה בעיה גדולה, בעיה גדולה מאוד עבורנו. אז עבדנו עם החיילים שלנו זה לצד זה והמוצרים שלנו הוכיחו שהם טובים מאוד ושיפרנו אותם עם המשוב. ואז ברגע שהמוצר הוכיח את עצמו בשדה המבצעי אז התחיל לבוא העניין ממדינות זרות.
לקוח הייצוא הראשון שלנו - התחלנו עם מיני מל"ט ועברנו לגדלים של Bayraktar TB2 ,ואז עברנו לקצה אסטרטגי גבוה יותר ועכשיו אנחנו עושים את מטוס הקרב הבלתי מאויש הזה. אז ברגע שאתה מוכיח את המוצרים האלה עם הלקוח, העניין בחו"ל קיים. כי לעולם יש צורך גדול בפלטפורמות כאלה. פלטפורמות כאלה שנותנות לך אפקט מכפיל כוח, שיכול לעשות שעות ארוכות, סיבולת, מבלי לסכן את החיילים שלך - חיי אדם - ואתה יכול לעשות איתן הרבה סוגים שונים של משימות. אז לקוח הייצוא הראשון שלנו היה קטאר. ייצאנו את המל"ט המיני שלנו, אפילו לא את Bayraktar TB2. בשנת 2012 ייצאנו את המל"ט המיני שלנו לקטאר. ואז Bayraktar TB2 הועלה בשנת 2015 - זה התחיל לפעול. ואחרי זה הלקוחות הראשונים שלנו עבור Bayraktar TB2 היו גם קטאר ולאחר מכן אוקראינה למעשה.
וכרגע - אתה יודע, הלקוחות הראשונים שלנו היו קטאר ואוקראינה - אוקראינה במיוחד היא מאוד מעניינת. אף מדינה אחרת מלבד טורקיה מעולם לא קיבלה שיתוף פעולה עם אוקראינה בתחום המל"טים החמושים. רק טורקיה הסכימה לעבוד על הטכנולוגיה הזו. וגם, בין אוקראינה לטורקיה, Bayraktar TB2 הפך לאחד המרכיבים העיקריים המחייבים, מה שגם הופך את שיתוף הפעולה שלנו בתחום התעופה וההגנה לקרוב יותר, משלים זה את זה, והרבה יותר פרויקטים מושלמים בפעולות. אז אתה צריך סיפור הצלחה אחד בשביל שהאחרים יבואו אחריו, ו-Bayraktar TB2 היה סוג של הסיפור הזה בתוך היחסים של טורקיה ואוקראינה. יצרנו הרבה פרויקטים שונים, הרבה הסכמים בינלאומיים דו-צדדיים בין אוקראינה לטורקיה, וזה למעשה שיתוף פעולה פורה בין המדינות שלנו.
- איך עלה הרעיון לגרום לביירקטאר להיראות כמו שהוא? ומה היה משך הזמן בין הרעיון לטיסת הבכורה?
- למעשה, אתה יודע, "ביירקטאר" פירושו "האדם הנושא את הדגל". שם המשפחה שלנו אומר את זה. אז שמנו את השם "ביירקטאר" על כל המוצרים שאנחנו מייצרים. בעניין שהם נושאים דגל, יש להם משימה וחזון למדינה וגם למדינות ידידותיות. וכפי שאמרתי, ברגע שהתחלנו התמקדנו בפריטים המוערכים ביותר בתחום המל"טים - מערכות בקרת הטיסה. צד התוכנה והאלקטרוניקה. והתמקדנו עם הצוות שלנו בפריטים הקריטיים העיקריים האלה, כי לא רק הפלטפורמה, אלא גם פרטים קטנים מאוד של הפלטפורמות האלה, אם זה מל"ט חמוש או אם זה מל"ט לא חמוש - לא מוכרים אותם לך. הם מוגבלים.
אז אם אתה צריך לבנות מל"ט מאוד מוצלח - אגב, זו תעשייה ממש ייחודית ומתהווה - זה לא כמו תעשיית רכב שבה הכל מסודר, אתה יכול לקנות תת-מערכות וחלקים, להרכיב אותם ולגרום למשהו לעבוד. בתעשייה הזו אתה באמת צריך לפתח את תת-המערכות בצורה מותאמת אישית, כדי לייעל אותה. זה צריך להיות אמין. משתמש הקצה צריך להרגיש שהוא אמין, וזו צריכה להיות פלטפורמה מאוד אמינה מבחינה סטטיסטית כדי שהיא תהיה אפקטיבית בשטח. אז כל תת-מערכת של Bayraktar TB2 - כל תת-המערכות הקריטיות העיקריות - מפותחות ומיוצרות אצלנו במפעל בהקשר זה.
- כמה מל"טים מייצר המפעל בממוצע כרגע?
- אז לגבי Bayraktar TB2... כשהתחלנו עשינו רק Bayraktar TB2 אחד בחודש. זו הייתה היכולת של החברה שלנו.
אבל עם כל שנה, עם השקעות חדשות, כרגע הגענו לנקודה שבה בכל חודש נוכל לייצר 20 יחידות של BAYRAKTAR TB2.
זה אומר שכל יום וחצי מהמפעל הזה יש לך Bayraktar TB2 חדש, שזה מחיר טוב. זה הקצב שעלינו לרמה הזו השנה. ובשנה הבאה זה יהיה אפילו יותר, למעשה. אז אנחנו רוצים לבנות אותם בכמויות הרבה יותר גבוהות אז אנחנו עושים את ההשקעות הדרושות בהקשר הזה.
- יש לך בערך 2500 עובדים. כמה מהם מעורבים במו"פ?
- אתה יודע, כרגע בייקאר היא חברה שבה יש לנו מהנדסים וטכנאים צעירים ודינמיים.
הגיל הממוצע שלנו הוא בערך 30 שנים. מדי שנה אנו מקבלים יותר מ-1200 סטודנטים באוניברסיטה להתמחות כאן.
וכרגע לבייקאר יש בסך הכל 2500 אנשים. בערך חצי מהמספר הזה הוא מהנדסים וטייסים. החצי השני הוא טכנאים. אז אנחנו יכולים לומר שיש לנו יותר מ-1000 אנשים בתהליך הפיתוח של המערכת. אז יש לנו יותר מ-1000 אנשים בהקשר הזה.
- הדגם המודרני של המל"ט TB2 פעל היטב, קודם כל, במלחמה באוקראינה. האם אתה מקבל משוב והאם המל"ט משתנה בהתאם לתוצאות הביצועים שלו באוקראינה?
- אתה יודע, Bayraktar TB2 פועל כבר 7 שנים. נעשה בו שימוש והוא פועל בסביבות רבות ושונות.
סביבות חמות, סביבות קרות, פעולות נגד פעולות טרור. זה הוצג באזרבייג'ן, בכמה מדינות אפריקאיות שונות, כך שראינו הרבה סביבות שונות, אזורים מבצעיים שונים.
ובעניין הזה יש, אתה יודע, זה דומה בכל טכנולוגיה - כמו טלפונים סלולריים, יש לך עדכונים לתוכנה, עדכונים לחומרה. הוא מתעדכן באופן רציף בהתאם לדינמיקה של הסביבה. שחררנו מאות עדכוני תוכנה, מאות שדרוגי חומרה. כדי לשמור על הצי חי ואמין יש לעדכן ולפתח אותו באופן רציף. וזה עדיין ממשיך. כמובן שעכשיו באוקראינה המלחמה מאוד מאתגרת.
זה קנה מידה גדול מאוד ויש לו דינמיקה משלו ויש הרבה דברים שעולים ממנו - וכמובן שיש משוב מהמשתמשים. אנחנו כבייקאר אימנו את הצבא האוקראיני לפני המלחמה אז הם לגמרי מפעילים את המערכות ואנחנו כבייקאר נותנים להם תמיכה טכנית כך שבאופן טבעי יש הרבה עדכונים שונים למערכת. זה לשמור על המערכת בחיים ולתמוך בפעולות
- כיצד, באופן כללי, תשפיע מלחמת רוסיה-אוקראינה על פיתוח מל"טי תקיפה ברחבי העולם בעתיד?
— אתה יודע, Bayraktar TB2 - למעשה, לפני כן, סוגים אלה של מערכות בלתי מאוישות לא היו בשימוש רב בסביבות לוחמה מהסוג המקובל. החל מהמבצע בסוריה, ולאחר מכן במבצע נגורנו-קרבאך באזרבייג'ן, מערכת מסוג זה הוכיחה את עצמה כבעלת ערך לא רק בסביבות לוחמה אסימטריות, אלא גם בסוגי לוחמה קונבנציונליים. כי זה נותן לך מודעות מצבית של 24 שעות, מבלי לסכן חיי אדם, לנהל התקשרויות מדויקות; זה עוזר לנכסים צבאיים אחרים להיות יעילים יותר. אז בהקשר הזה, מערכות בלתי מאוישות, במיוחד במלחמה באוקראינה, הוכיחו שכל מדינה צריכה להחזיק במלאי יכולות כאלה. בלעדיו אתה סוג של... אתה יודע, זה נותן לך תמונה ברורה של התחום ויכולות שונות מאוד שמכפילות כוח.
- מלבד TB2, מה עוד יכולה החברה שלך להציע לאוקראינה? האם יש משהו בפיתוח שאפשר לדון בו?
- Bayraktar TB2 נמצא בייצור סדרתי; כעת, Bayraktar Akıncı נמצא בייצור סדרתי. מסרנו את Bayraktar Akıncı - יותר מ-9 יחידות - לצבא הטורקי. חתמנו על חוזי יצוא עבורו עם מדינות שונות. עבור Bayraktar TB2 יש לנו חוזי יצוא עם 22 מדינות שונות (המראיין אומר "22" מצביע על דגם TB2 על השולחן ואז "4" ומצביע על דגם אחר, המתמלל מניח שזה ה- Akıncı. האלוק ביירקטאר אז מאשר את המספר הזה) עכשיו אנחנו עובדים על פרויקט מטוס הקרב הבלתי מאויש, שהוא מאוד חדש ואנחנו רק מממנים אותו וזה יהיה ליגה חדשה, בעצם, בזירת המערכות הבלתי מאוישות. בפרויקט של Akıncı ומטוס הקרב הבלתי מאויש, אנו משתפים פעולה עם אוקראינה באופן הדוק מאוד. אוקראינה היא אחת המדינות הבודדות שיש להן טכנולוגיות מתקדמות של מנועים, כך שיש לכם מנועים טובים ויעילים מאוד והתיאום ושיתוף הפעולה ההדוקים שלנו עוזרים גם למנועים אוקראינים לתפוס את מקומם בשוק המל"טים.
אז AKINCI ביצעה את הטיסה הראשונה שלה עם מנוע אוקראיני, עכשיו אנחנו משלבים יותר מנועים אוקראינים שונים.
מטוסי קרב בלתי מאוישים יצוידו גם בשני סוגים של מנועים אוקראינים שונים, אז אלו הפלטפורמות העיקריות שלנו שאנחנו עובדים עליהן, אבל כמובן שגם אנחנו - בפלטפורמות בקנה מידה קטן יותר - יש לנו כמה מוצרים. יש לנו את המיני מל"ט. יש לנו את פלטפורמת ההמראה האנכית. יש לנו גם סוגים אחרים של מוצרים במלאי שלנו שבהם אנחנו רוצים שהם יעבדו בתיאום עם הפלטפורמות העיקריות הללו. אז אנחנו בונים גם פלטפורמות בקנה מידה קטן יותר, ב"בייקאר", תוך עבודה משותפת עם הפלטפורמות העיקריות הללו.
- לאילו פלטפורמות יש את הביקוש הגבוה ביותר כרגע? שכבת TB2 או שכבת Akıncı? או אולי סוגים אחרים?
- נכון לעכשיו, מכיוון ש-Bayraktar TB2 ו-Bayraktar Akıncı נמצאות כבר בייצור סדרתי, יש לנו דרישות לשניהם, כך שלחברה שלנו יש צבר הזמנות לא קטן.
הפעילות של החברה שלנו מסומנת בערך ל-3 שנים קדימה כרגע.
אז ככל שהמערכות הללו מוכיחות את עצמן בשטח, יותר מדינות מעוניינות בהן - ובמיוחד עבור מערכת Bayraktar TB2 שבה יחס הביצועים לעלות גבוה יותר. זו מערכת שבה אתה לא משלם מחירים של מטוס קרב אבל במקום זה אתה יכול לקבל מערכת שלמה; אתה יכול להקים צי, שבו אתה יכול לשלוט בגבולות המדינה שלך, שבו אתה יכול לקבל 7 ימים/24 שעות של פעילויות סיבולת ומעקב במדינה שלך בעלות נמוכה בהרבה מאשר תשלום עבור מטוס קרב. וגם אם יש לך מטוסי קרב, הנכסים האלה עוזרים להם להיות יעילים יותר. אז זה סוג של מוצר אטרקטיבי במובן הזה וגם הוא אמין: הוא יכול לטוס תחת סביבות לוחמה אלקטרונית; הוא יכול לטוס בכל תנאי מזג אוויר; יש לו מערכת רשת ברמה גבוהה מאוד בשטח; זה מאוד גמיש;
- בשנה שעברה חתמו אוקראינה וטורקיה על מזכר על ייצור משותף של מל"טים של "ביירקטאר" ועל הקמת מפעל באוקראינה. בהתחשב במצב הביטחוני הנוכחי, האם המשא ומתן נמשך? והאם השתנו התוכניות להקמת מפעל?
- אנו רואים באוקראינה שותפה אסטרטגית שלנו. אז יש לנו תוכניות ארוכות טווח לגבי הפרויקטים עם אוקראינה והיו לנו הרבה פרויקטים, למעשה, ואנחנו כבייקאר התחלנו לבנות מפעל באוקראינה, מרכז מחקר ומרכז מצוינות בייצור שבו רצינו לבנות את כל מערכות. לא רק גוף המטוס, אלא האלקטרוניקה, התוכנה, כל מה שאנחנו עושים כאן. היה לנו את החזון הזה. בהקשר הזה יש לנו את תוכניות ההשקעה שלנו קדימה עכשיו, ולכן עבור ההסכמים הללו אנחנו בשלב תכנון הפרויקט. בקרוב אנחנו רוצים להתחיל גם בהשקעה האמיתית, הפיזית. כבר יש לנו מבנה - יש לנו חברה באוקראינה.
יש לנו כבר צוות טכני - הנדסי - שתומך באוקראינה. אבל אנחנו גם רוצים עכשיו להפוך את אוקראינה לבסיס ייצור. זה אחד האידיאלים שלנו, המשאלה שלנו, שיום אחד במפעל באוקראינה נוכל לבנות את BAYRAKTAR TB2, BAYRAKTAR AKINCI, וגם את BAYRAKTAR KIZILELMA החדש, מטוס הקרב הבלתי מאויש) במהלך ראיון הווידאו האלוק ביירקטאר מכנה את מזל"ט התקיפה הזה תפוח זהב של ביירקטאר – עורך)
אז בגלל ששתי הפלטפורמות משתמשות במנועים אוקראינים, אוקראינה תהפוך, עם הפלטפורמות האלה, מקום שבו אתה עושה את המנועים ואת הפלטפורמות ותתי המערכות האחרות לגמרי במדינה אחת. אנחנו חושבים שזה יהיה הישג אסטרטגי מאוד שיועיל לא רק לאוקראינה אלא גם לטורקיה. זה יביא גם את מערכת היחסים שלנו לרמה הרבה יותר גבוהה.
- שאלה אחרונה. למה החלטת לתמוך באוקראינה? למה אוקראינה?
- זה יותר מחמש שנים שאנחנו עובדים יחד עם החברים האוקראינים שלנו. בנינו הרבה דברים בסך הכל כדי לקרב את המדינות שלנו. אני אישית מאמין שמערכת היחסים של טורקיה ואוקראינה היא מערכת יחסים משלימה, win-win. אנחנו שכנים, כשביניהם הים השחור. אנחנו שכנים מאוד קרובים. אני לא רואה שום דבר שלילי פה, אז אני תמיד מאמין שהקשר האסטרטגי הזה יועיל לשנינו. ושנים של מאמץ שהשקענו בבניית הדברים האלה - זה יצר הרבה חברויות.
עבדנו עם רשויות אוקראיניות רבות ושונות. בסך הכל עשינו הרבה תוכניות לחזון שלנו קדימה. אנחנו כבר משתפים פעולה בתחומים רבים ושונים אז זו סוג של חובתנו, למעשה, לעשות כמיטב יכולתנו למען אוקראינה, שתוכל לתמוך במולדתה, להגן על עצמה. ומעבר להכל, מעבר לדברים האלה, אוקראינה מתמודדת עם התוקפנות הזו, והיא חסרת בסיס לחלוטין, חסרת משמעות. אף אחד לא יודע למה, מה המטרה מאחורי זה, אז אנחנו, כאחריות הומניטארית, אנחנו מזדהים עם האנשים הסובלים, עבור האזרחים. אז כל הדברים האלה ביחד נותנים לנו את האחריות לתמוך ולעשות כמיטב יכולתנו בשבילכם.
- תודה! תודה לך על השיחה ותודה על התמיכה שאתה ומדינתך מעניקים לאוקראינה במלחמה זו!
- תודה לך ושוב, טאראס, אני רוצה להודות לך על המאמצים שלך שאתה עושה עם כל הצוות שלך למען ארצך. זה בעל ערך רב ואני רוצה להודיע לך שכל התפילות והתמיכה שלנו הם עם אוקראינה. אנו מאחלים שהמלחמה הזו תסתיים ואוקראינה תתקדם תחת ריבונותה שלה ותתקדם בדרכי שלום. תודה.

https://savelife.in.ua/en/materials/news-en/its-one-of-our-ideals-our-wish-that-one-en/




              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ארוך אבל חשוב ומרתק. ינשוף 14.08.22 22:16 1
  מעניין. תודה KobyBD 14.08.22 22:40 2
  מטורף... פטריוט צהוב 16.08.22 16:26 3

   
   
ינשוף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 16.6.14
8103 הודעות, 48 מדרגים, 88 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז באב תשפ''ב    22:16   14.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ארוך אבל חשוב ומרתק.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
KobyBD לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.9.10
14313 הודעות, 62 מדרגים, 117 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ז באב תשפ''ב    22:40   14.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מעניין. תודה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פטריוט צהוב
חבר מתאריך 28.4.20
52 הודעות
יום שלישי י''ט באב תשפ''ב    16:26   16.08.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. מטורף...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מטורף.
כל יומיים מוציאים מל'ט מתקדם מפס הייצור.
ישראל מאבדת את יתרונה בתחום המאוד מאוד חשוב הזה ויש צורך בחשיבה מחודשת .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות