האוניברסיטה העברית בירושלים עלתה במדד 13 מקומות, ודורגה השנה במקום ה-77 מבין 100 האוניברסיטאות המובילות - מדובר בדירוג שיא של מוסד אקדמי ישראלי מאז 2016. הטכניון עלה 11 מקומות ודורג במקום ה-83. גם מכון ויצמן דורג במקום ה-83, לאחר עלייה של 9 מקומותעלייה מרשימה של האוניבסיטאות בישראל ב"מדד שנגחאי" היוקרתי, שמדרג את איכות האוניברסיטאות הטובות בעולם. האוניברסיטה העברית בירושלים עלתה במדד 13 מקומות, ודורגה השנה במקום ה-77 מבין 100 האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם. מדובר בדירוג שיא של מוסד אקדמי ישראלי מאז 2016. הטכניון עלה 11 מקומות ודורג במקום ה-83. גם מכון ויצמן דורג במקום ה-83, לאחר עלייה של 9 מקומות מהשנה שעברה.
כמדי שנה, את צמרת הרשימה מובילות שלוש אוניברסיטאות אמרקניות: הרווארד, סטנפורד ו-MIT. אחריהן ברשימה מדורגות קיימבריג' הבריטית וברקלי שבקליפורניה. "מדד שנגחאי" נחשב לאחד הדירוגים האמינים ביותר בתחום האקדמיה. הדירוגים מתייחסים לאיכות המחקר במוסדות האקדמיים ומבוססים על אינדיקטורים שונים, בהם מספר חברי הסגל והבוגרים שזכו בפרסי נובל ומדליות פילד, וכן היקף ואיכות הפרסומים בכתבי העת המובילים. הדירוג כולל כ-2,500 אוניברסיטאות: מבין 100 המוסדות המובילים, 39 הם בארצות הברית, 9 בסין, 8 בבריטניה, 7 באוסטרליה, 5 בקנדה, 4 בצרפת, 4 בגרמניה, וכאמור 3 בישראל.
נשיא הטכניון: להגדיל משמעותית את ההשקעה הכספית
נשיא הטכניון, פרופסור אורי סיון, יצא נגד התקצוב הנמוך לדעתו של ההשכלה הגבוהה ואמר כי "התחרות האקדמית העולמית הולכת ומתעצמת במהירות, ובשעה שממשלות רבות בעולם מגדילות בהתמדה את השקעותיהן בפיתוח האקדמיה והמחקר, בישראל הם נשענים במידה רבה על תרומות, שהולכות והופכות קשות להשגה".
לדבריו, "כדי שמדינת ישראל תוכל להמשיך לשפר את מעמדה בחזית המחקר העולמי ולהבטיח את עתידה האקדמי, הכלכלי והביטחוני - עליה להגדיל משמעותית את ההשקעה הכספית במחקר ובהוראה ולאמץ עמדה ידידותית יותר כלפי קליטה של חברי סגל וסטודנטים זרים".
https://www.kan.org.il/Item/?itemId=132776
חבר מתאריך 10.12.15
47498 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.4.12
33290 הודעות, 203 מדרגים, 391 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47498 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
ההישג מרשים, אני רק לא מבין אך יש פעמיים אותו מיקום
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.4.18
16120 הודעות, 79 מדרגים, 117 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 3
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.18
11358 הודעות, 48 מדרגים, 68 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
לאנושות כולה וגם בהשוואה למדינות הכי מתקדמות בעולם
הגניוס היהודי חי נושם ובועט
מעט סטטיסטיקה יבשה:
אחוז היהודים באוכלוסיית העולם: 0.14%
אחוד היהודים בין מקבלי פרסי נובל עד היום: 22.3%
אחוז היהודים בין מקבלי פרסי נובל במדעים: 26.0%
אחוז היהודים בין מקבלי פרסי נובל בכימיה ובכלכלה: 40.0%
גם בפרסים בינ"ל אחרים בהם אין פרסי נובל, היהודים והישראלים הם המובילים באופן ממש בולט וללא שום פרופורציה לאחרים
פרס טיורינג: במדעי המחשב
מדליית פילדס: במתמטיקה לצעירים עד גיל 40
פרס אבל: במתמטיקה
רק לידיעה כל מדען שלישי בארה"ב הוא יהודי (אחוז היהודים בארה"ב הוא 2%)
כמו כן כל איש מחשבים חמישי בארה"ב הוא בעל אזרחות ישראלית (כלומר ישראלי במקור)
יש לנו על מה להתגאות ובגדול
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.6.10
7198 הודעות, 46 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
גם אם היתה אוניברסיטה אחת במאה הטובות זה היה יוצא דופן.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.2.21
524 הודעות
בתגובה להודעה מספר 48
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.12.21
3441 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
אבל להשתוות לאוניברסיטת בזל זה חתיכת הישג
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 10.12.15
47498 הודעות, 202 מדרגים, 322 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 8.7.17
2594 הודעות, 7 מדרגים, 9 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
362 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
אבל חלק מהאוניברסיטאות חולקות אותו דירוג.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.12.17
14248 הודעות, 92 מדרגים, 151 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
4414 הודעות, 26 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
המטרה הראשית של אוניברסיטה היא לחקור והביא קדמה טכנולוגית ורעיונית לעולם. ממש לא לספק עניין להמוני סטודנטים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
65228 הודעות
בתגובה להודעה מספר 8
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/72311.htm
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
זה שיש הכרח ללמד כדי לקבל תקצוב זה ברור. הוראה היא גם חלק גדול מפעילות האוניברסיטה. אבל - ההוראה היא לא ערך בפני עצמה אלא היא כלי לפתח את המדע הספציפי (טבע, פילוסופיה, רוח וכו). כלומר, אם ההוראה כבר מקשה על פיתוח הענף אז מגבילים ולא דורשים הרבה. במכללות המצב שונה כי מטרה עיקרית היא גם להרוויח כסף וכו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
65228 הודעות
בתגובה להודעה מספר 14
אתה טוען ככה, אבל הציבור ונציגי הציבור בכנסת חושבים אחרת והם קובעים במדינה דמוקרטית לגבי מוסדות ציבוריים, ומי שזה לא מתאים לו שיפתח מכון מחקר פרטי, אפילו לא צריך בשביל זה אישור חוקי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 22
המחוקקים מחוקקים את מי לתקצב. החוקה של האוניברסיטה קובעת את מטרת האוניברסיטה. הוראה קיימת אבל לא כתכלית מפני עצמה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
65228 הודעות
בתגובה להודעה מספר 23
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 25
באונברסיטה לא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
4414 הודעות, 26 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
היו רוצים להפטר מן הסטודנטים אבל זה לא אומר שהם צודקים. מדדים בינלאומיים בודקים גם אלמנטים אחרים במצויינות ורמת הוראה מתווספת כמטלה חשובה ונחוצה בשקלול הכללי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 11
מטרות האוניברסיטה הן לעודד את מדעי היהדות, מדעי הרוח והאמנויות, מדעי הטבע וכל ענפי המדע האחרים, לפתחם ולעסוק במחקר ובהוראה שלהם ובכל מעשה שיש בו לקדם את המדעים האלה ולהפיצם.
יש עיסוק בהוראה אך הוראה מיטבית היא לא מטרה. היא יכולה להיות ככל שיוחלט שזה מה שמעודד את פיתוח המדעים אך לאו דווקא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
4414 הודעות, 26 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
זה וויכוח סרק. מל"ג המפקחת והמתקצבת אומרת אחרת. בכל מקרה - מדד רמת ההוראה הוא חלק חשוב ומקובל למדידת מצויינות האוניבסיטה כמוסד להשכלה גבוהה. אולי פחות למכוני מחקר כמו וייצמן אבל כן לרוב האוניבסטאות. במדד זה האוניבסטאות הישראליות נמצאות מעבר למקום 200 לדעתי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 15
מתוך הכרה בתפקידה המרכזי של האוניברסיטה במדע, במדינה ובחברה, הגדירה הנהלת העברית ארבע מטרות ליבה לפעילותה השוטפת ולתכניות הפיתוח שלה:
מצוינות אקדמית במחקר ובהוראה
מיצוב האוניברסיטה כמוסד בינלאומי מוביל
חיזוק קשרי אקדמיה-תעשייה
מעורבות בחיי הקהילה בירושלים ובישראל
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 26
״אנו רואים חשיבות רבה בהכשרת סטודנטיות וסטודנטים לתארים מתקדמים, כחלק מדור ההמשך של האקדמיה, המשק והנהגת המדינה. לצורך כך אנו מציעים תכניות מלגות הצטיינות במימון מלא. כמו כן, על מנת לספק לחוקרי האוניברסיטה וחוקרותיה סביבה מדעית מיטבית, אנו משקיעים בתשתיות מחקר המושכות חוקרות וחוקרים צעירים ומבטיחים להצטרף לסגל האקדמי, בכל התחומים.״
ההכשרה החשובה באמת היא בתארים מתקדמים ואצל החוקרים. חווית לימודים של סטודנט תואר ראשון ה היא לא ממש חשובה.. אגב יש רצון שתהיה לו חוויה טובה, אבל זה שולי ורק במידה ומספק את המטרה הראשית (פיתוח המדעים).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 33
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 37
כי ככה יש יותר תקציבים מהמדינה (יותר סטודנטים) אבל לא זאת המטרה..
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.7.09
13583 הודעות, 54 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
4414 הודעות, 26 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 32
למשל באוניברסיטה העברית הציון שנתנו הסטודנטים לשביעות רצון מהמורים הוא בסביבות 8.3 מתוך ציון של 1-9 (9 הכי טוב).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.5.21
4414 הודעות, 26 מדרגים, 39 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 36
אחרים. זאת בדיקה הבודקת מספר מרצים פר סטונדט, כמות שעות עזר, זמינות חומרי לימוד בספרייה, שעות קבלה וכ"ו. לא בטוח עד-כמה משקפת בדיקת שביעות רצון הסטודנטים ממרצים. יש הרבה מחלקות והרבה מרצים. לא מכיר נתון כזה ולא ברור מהו מייצג. המדד הבינלאומי הוא אחיד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.6.21
20567 הודעות, 56 מדרגים, 98 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
4795 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
קודם כל האם סולם הדירוג הוא ליניארי? לוגריתמי ? כלומר האם הפער בין מקום חמישים למאה הוא פי שתיים או הרבה יותר?
שנית, מה משמעות השיפור תוך שנה? האם אנחנו השתפרנו או שאחרים התדרדרו? שלישית, בהעדר מידע על נוסחאות החישוב ייתכן שהשינוי נובע מתנודה מקרית ולא משיפור ממשי. רביעית, לא ברורה נאותות המידע המוזן לאותן נוסחאות. וחמישית, הנתון מצביע על איכות יחסית ולא מוחלטת כך שזה לא אומר למעשה דבר שהרי ייתכן שכולם גרועים יחסית למשל למוסדות מחקר פרטיים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.21
476 הודעות
בתגובה להודעה מספר 13
כל מה שאמרת נכון - אז?
יש לך מדד טוב יותר?
אז לא בסדר שבמדד הכי מוכר בעולם לתחום הספציפי הזה השתפרנו?
יש לך מקרה בוחן ספציפי שגורם לך להאמין שבמדד הזה לא משקף נאמנה את המציאות?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
4795 הודעות
בתגובה להודעה מספר 17
לא מספר המחקרים. יש גופים שאוספים מידע כזה ומעניין מה הנתונים לגבי הארץ. באשר לרמת ההוראה- הרי שאין גופי פיקוח אובייקטיביים של עניין זה וסקר הוראה של סטודנטים הוא חלקי ומוטה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 31.1.21
476 הודעות
בתגובה להודעה מספר 39
ב. פר מחקר - חחח אתה יודע כמה מחקרים שיקריים יש שלא מפסיקים לצוטט אותם?!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 11.5.18
11358 הודעות
בתגובה להודעה מספר 39
אם אתה כמדען מפרסם את העבודה המחקרית שלך במגזינים כמו Science או ב Nature או בכתבי עט מדעיים ברמה שכזו, סימן שעברת את הסינונים הרבים המתחייבים מפרסום מאמר מחקרי במגזינים שכאלה.
המשמעות היא שעבודת המחקר שלך ראויה לפרסום אצלם ויש בה כנראה פוטנציאל לפריצת דרך וגילויים מדעיים חשובים למחקר הבסיסי וגם לאנושות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14424 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
שנית, מה משמעות השיפור תוך שנה? האם אנחנו השתפרנו או שאחרים התדרדרו? שלישית, בהעדר מידע על נוסחאות החישוב ייתכן שהשינוי נובע מתנודה מקרית ולא משיפור ממשי. רביעית, לא ברורה נאותות המידע המוזן לאותן נוסחאות. וחמישית, הנתון מצביע על איכות יחסית ולא מוחלטת כך שזה לא אומר למעשה דבר שהרי ייתכן שכולם גרועים יחסית למשל למוסדות מחקר פרטיים
א. מה זה משנה אם זה ליניארי או לוגריתמי? יש כמה פרמטרים שקובעים(לכם יש גם כמה שהם באותו המקום), אם הם קיבלו בהם ציון טוב הם גבוהים ואם לא אז נמוכים, בכלל לא חייב להיות קשר ביחס בין המקום הראשון לאחרון.
ב.תפתח את הדירוג ל שנה שעברה ותבחר איזה אוניברסיטה שאתה רוצה ותבדוק מה הציון שלה שם.
ג. בשינוי מיקרי לא קופצים 13 מקומות, כנראה שיש שיפור משמעותי. זה מדד רציני ואמין, לא משהו שסטודנט שנה א' בסטטיסטיקה עשה באיזה קורס.
ד. כמו סוף סעיף ג'
ה. זה מדד האוניברסיטאות המוכרות בעולם, לא טענו שזה מדד שמראה כל מכון מחקר בעולם. אין מה לבוא לזה בטענות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
65228 הודעות
בתגובה להודעה מספר 19
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14424 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 27
יכול להיות שאם תיקח 1000 אוניברסיטאות בעולם במקרו אלה יהיו הציונים, במיקרו של ה100 יש בהחלט הפרש יותר גדול
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
4795 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 19
13 מקומות מראה שהמדד הזה חסר משמעות. שכן מה השתנה בדיוק השנה? הסגל אותו סגל וכו
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14424 הודעות, 59 מדרגים, 109 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 45
אבל זה יכול להיות בכמה מישורים, לדוג':
פתיחת מעבדות חדשות
ציוד ייחודי
גיוס עוד פרופ' בכירים
קמפוס ירוק
מס' תלמידים וכו
ואלה דברים שבהחלט יכולים להשתנות בשנה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.6.10
7198 הודעות, 46 מדרגים, 88 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.18
1422 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.21
1988 הודעות, 11 מדרגים, 22 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 30
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 18.12.13
17733 הודעות, 89 מדרגים, 163 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.7.18
1422 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.12.08
7470 הודעות, 75 מדרגים, 132 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.7.14
9802 הודעות
בתגובה להודעה מספר 34
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.4.15
13707 הודעות, 60 מדרגים, 107 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
כמה אירוניה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.11.20
4795 הודעות, 17 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 35
שמעת על חסר הבגרות שמשמש כרוהמ. לשיטתך הוא ליכודניק
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.8.21
488 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מה נותן המדד הזה לסטודנט לצוואר 1?
הבחינות בטכניון הם ברמה גבוהה. אך איכות ההוראה של המרצים לא באותה הרמה. המתרגלים בדרך כלל בסדר.
בתוארים מתקדמים המצב טוב יותר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.8.22
39 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 27.4.15
18397 הודעות, 227 מדרגים, 438 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.9.19
17491 הודעות, 42 מדרגים, 33 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
https://www.shanghairanking.com/news/arwu/2022
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.5.21
999 הודעות, 8 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד