הקארטינג מהווה את בסיס הספורט המוטורי שבו נהגים מתחרים על גבי רכבים קטנים וקלי משקל הנקראים קארטים.
למרות גודלם הקומפקטי של כלי הרכב, הקארטינג נחשב לתחום מקצועי לכל דבר, המספק קרקע פורייה לפיתוח מיומנויות נהיגה ברמה הגבוהה ביותר.
הקארטינג הינו מרוץ במסלולים ייעודיים באורך של כ-600 עד 1500 מטרים, המאופיינים בפניות חדות ומקטעים ישרים קצרים.
הכלים, המכונים קארטים, מצוידים במנועים קטנים ובשלדת ברזל קשיחה, מה שמעניק להם יכולת תמרון יוצאת דופן ומהירויות מרשימות יחסית לגודלם.
המטרה בקארטינג היא פשוטה: להיות הנהג המהיר ביותר על המסלול ולסיים את המרוץ ראשון, תוך שמירה על שליטה, דיוק ויכולת להגיב במהירות לשינויים בזמן המרוץ.
הקארטינג הינו אבן הדרך הראשונה במסלול ההכשרה של נהגים מקצועיים בענף הספורט המוטורי.
כל הנהגים הגדולים בעולם, כמו לואיס המילטון, פרננדו אלונסו ומקס ורסטאפן, התחילו את דרכם על מסלול הקארטינג.
אליפות ישראל במסלול מוטורסיטי באר שבע
על מסלול האספלט במוטורסיטי, התקיימה ביום שישי האחרון 29.11.2024, אליפות ישראל בקארטינג האחרונה לשנת 2024 למנועי 2 פעימות המהירים.האליפות השנה הביאה נהגים מכל רחבי הארץ, שהתחרו בקטגוריות גיל ומשקל שונות, תוך הפגנת טכניקה, אומץ, מקצועיות ותשוקה.
השנה ראינו שיפור ברמת הנהיגה של המתחרים, הקרבות והעקיפות על המסלול היו מרתקים.
באליפות מתחרים נהגים בקטגוריות שונות בהתאם למנועים שבהם משתמשים וגילם.
סרטון הגמר המרתק של סיום אליפות ישראל לשנת 2024:
https://youtu.be/pnqjiNOV2_U?si=_Cpinc9zWCTiD8mG
בעונת המרוצים 2024 בקטגוריית הרוק ראינו מאבקים בין ארבעת הנהגים: רון בקשי, אורי אלבחרי, אביתר נרור וירין שולץ.
במרוץ האחרון ירין שולץ הפגין ביצועים מרשימים וסיים את. המרוץ ראשון בקטגוריית הרוק, הוא נפסל בבדיקות הטכניות והפסיד את האליפות.
את העונה כולה במנועי רוק ניצח רועי אלבחרי.
בקטגוריית מנועי הרוטקס דניאל מועלם ניצח ובכך למעשה הוא משלים רצף של שש שנים כאלוף ישראל בכל הקטגוריית.
בנוסף מחזיק מועלם בשיא המסלול במוטורסיטי.
לאחונה עבר בהצלחה מיונים לפורמולה 4 ואנו מחזיקים אצבעות שיצליח למצוא ספונסר שילווה אותו בהמשך הדרך.
בקארטינג בישראל צמחו נהגים ישראליים בינלאומיים וותיקים כגון: רועי ניסני, אלון דאי, אריאל לוי ורועי מיוחס ונהגים צעירים ומוכשרים: אריאל אלקין (כרגע עושה חייל בפורמולה 4), דניאל מועלם, ים פינטו וגיא אלבג.
בקטגוריית המיני למנועי רוטקס שולטת משפחת דיין, הקטנים האלה עוד גדולים יהיו...
האקדמיה לקארטינג בישראל בניהולו של ירון אדרי והתאחדות הקארטינג בישראל - מנועי הצמיחה של הספורט המוטורי
האקדמיה לקארטינג והתאחדות הקארטינג בישראל הינם אבן היסוד של הקארטינג בארץ, והם פועלים ללא לאות לקידום ענף הקארטינג והצמחת דור חדש של נהגים מוכשרים.
בזכות העבודה הקשה של אנשי ההתאחדות, הקארטינג בישראל חווה צמיחה מרשימה, הן מבחינת כמות המשתתפים והן מבחינת הרמה המקצועית.
העונה אף חולקו פרסים כספיים למנצחים.
יישר כוח, וקדימה להישגים חדשים על המסלולים בישראל ובעולם!
מי שרוצה לחוות את ענף הקארטינג מהספה מוזמן להציץ בנטפליקס בתוכנית אודות נהג המרוצים סנה.
https://youtu.be/ngkC0lt7PfQ
https://www.facebook.com/share/1BMnwxyP1w/?mibextid=LQQJ4d
חבר מתאריך 9.11.23
2459 הודעות, 11 מדרגים, 18 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.3.15
5587 הודעות, 49 מדרגים, 85 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ותתחיל לפתוח יותר אשכולות!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.19
1087 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.6.19
1087 הודעות, 1 מדרגים, 2 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לא זכיתי לגדול על סנה, ועדיין מרגיש שאני מכיר אותו כמו חבר טוב. אפשר לייחס את זה לכמות התכנים אליה נחשפתי בשנים האחרונות. כנראה בזכות אופיו של האיש, שגם 30 שנה לאחר מותו ממשיך לעורר השראה בקרב רבים.
סנה היה סמל לאומץ ולעקרונות בלתי מתפשרים. תכונות שזיכו אותו בהערצה רבה, אך גם בביקורת.
אלו שהולכים נגד הזרם לא תמיד זוכים להערכה בזמן אמת, ולעיתים בצדק, יכולת ההסתגלות חשובה לא פחות, בטח בימינו. אבל, כמאמר המשל הידוע, אולי רובינו פשוט נהנים מהצלליות במערה.
על הסדרה
הסדרה מורכבת משישה פרקים שמתחלקים על תקופות שונות מחייו, סנה מגולם ע״י גבריאל לאונה.
חיצונית, הם לא כ״כ דומים, אך הוא הצליח להביא אותו למסך בצורה משכנעת.
כשהתחלתי לצפות בסדרה, כל הדמויות דיברו באנגלית. תחילה, חשבתי שמדובר בחיסרון גדול.
שכן, גם בסרט האחרון על אנצו פרארי, שיצא לפני כשנה, בחרו, שלא בצדק לדעתי, לצלם את כולו באנגלית.
מהר מאוד הבנתי, שקיימת אפשרות לצפות בה בשילוב פורטוגזית, שזה הרבה יותר הגיוני.
אני מבין שזאת לא תמיד הבחירה המועדפת. אך בעיני, זאת הדרך האולטימטיבית לחוות את הסדרה. המעבר בין השפות השונות, במיוחד בין דוברים קרובים, מוסיף לאותנטיות של הסדרה ומקרב אותנו עוד קצת לעולמו של סנה.
הפקה
הסדרה עושה שימוש נרחב ב-CGI, גרפיקה ממוחשבת, שהייתה ברובה טובה מאוד ושימשה בעיקר לסצנות האקשן, והן רבות. רואים את ההשקעה הרבה שנעשתה כדי להכניס את הצופים לחוויית המרוצים. להרגיש את המתח והריגוש בזמן קרבות על המסלול. ניכר שהושקעה מחשבה רבה גם בשחזור מדויק של התקופה. מהבגדים שלבשו הצוותים ועד לסביבות המוכרות במסלולים האייקונים. גם כשלא היו צילומים מהשטח. כאמור חלק נרחב נוצר בהדמיות. הן היו מספיק טובות כדי לשמר את האשליה.
הסדרה מראה מה זה להיות נהג מרוצים, בקרבות על המסלול ומחוצה לו, בזירה הפוליטית, כמו אז גם היום.
עם זאת, הייתי שמח שהיו נותנים קצת יותר עומק לחלק מהדמויות.
למי זה מתאים?
האם ״סנה״ פורצת את גבולות עולם המרוצים? במילים אחרות, האם אני חושב שכדאי לכם להמליץ עליה גם למשפחה וחברים? לדעתי כן. הסדרה מכבדת את האינטליגנציה של הצופה, ומשאירה מקום לחשיבה ולחקר אישי. אני כבר מקנא בצופה שייפתח בפניו עולם שלם שלא הכיר. אל דאגה, יש בה דברים שיקסמו גם למעריצים הוותיקים.
לסיכום
'סנה' היא לא רק סדרה על נהג מרוצים, היא סיפור על עקרונות, נחישות ותשוקה שאין שני לה.
אם אתם מחפשים חוויה שתדביק אתכם למסך – זו הסדרה בשבילכם.
תודה רבה שהקדשתם מזמנכם לקרוא, אשמח לשמוע מה חשבתם על הסדרה.
#הגריד #פורמולה1 #איירטוןסנה
https://www.facebook.com/share/p/14pVQGLZeV/?mibextid=WaXdOe
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד