גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #893987 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 893987        
elbaz לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.02
44102 הודעות, 109 מדרגים, 147 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:07   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אלפי מכוניות נמסרו – לעצמם: כך מנפחים יבואני הרכב את נתוני המכירות  

 
  
אלפי מכוניות נמסרו – לעצמם: כך מנפחים יבואני הרכב את נתוני המכירות
נתוני הרבעון הראשון של 2025 מציגים גידול של 10% במסירות רכבים חדשים, אך מאחורי המספרים מסתתרת תמונה אחרת: יבואני רכב רושמים אלפי מכוניות על שמם בימים האחרונים של כל חודש. התופעה מובילה לפגיעה בערך הרכבים ומסמנת כישלון של מותגים רבים שנכנסו לאחרונה לשוק הישראלי

השבוע פרסם איגוד יבואני הרכב הישראלי את נתוני המסירות של המכוניות החדשות לרבעון הראשון של השנה. הנתונים, המבוססים על דיווחי היבואנים, מעודדים לכאורה: 97,909 מכוניות חדשות נמסרו ברבעון הראשון של השנה, גידול של 10% ביחס לאשתקד. זה נתון מרשים בהתחשב בעובדה ששוק הרכב הישראלי נמצא במלחמה, רק שיש בעיה אחת: הנתונים האלה בחלקם הגדול מצוצים מהאצבע.
הדבר הראשון עליו יש להסתכל הוא היקף המכירות דווקא בימים האחרונים של כל חודש - מינואר עד סוף מרץ - וכאן אנו רואים תופעה מעניינת, שהיבואנים אינם ששים לחשוף: במהלך הימים האחרונים של כל חודש בוצעו רישומים של אלפי מכוניות. מדוע דווקא אז?

המבצעים, ההנחות וההטבות כבר לא ממש מביאים את הלקוחות לאולמי המכירות, כך שמה שנותר ליבואני הרכב הוא לחכות לסוף כל חודש ואז למכור את המכוניות בכמויות גדולות מאוד לגופי סחר, או לרשום את המכוניות על שם יבואן הרכב עצמו ואז לשווק אותן כ"יד ראשונה אפס קילומטר". מנתונים של משרד התחבורה שהגיעו לידי כלכליסט עולה שבחלק מהמותגים, במיוחד החשמליים המיוצרים בסין (וגם של מותגים "מערביים" שמייצרים בסין), מעל 10% מהמכירות שנרשמו במהלך השבוע האחרון של מרץ היו מכוניות שיבואן הרכב רשם על שמו. בחלק מהמקרים מדובר אפילו במעל 20% מהרישומים, כלומר המכוניות האלה הן כעת "יד ראשונה אפס קילומטר".

ניתוח
אלפי מכוניות נמסרו – לעצמם: כך מנפחים יבואני הרכב את נתוני המכירות
נתוני הרבעון הראשון של 2025 מציגים גידול של 10% במסירות רכבים חדשים, אך מאחורי המספרים מסתתרת תמונה אחרת: יבואני רכב רושמים אלפי מכוניות על שמם בימים האחרונים של כל חודש. התופעה מובילה לפגיעה בערך הרכבים ומסמנת כישלון של מותגים רבים שנכנסו לאחרונה לשוק הישראלי

השבוע פרסם איגוד יבואני הרכב הישראלי את נתוני המסירות של המכוניות החדשות לרבעון הראשון של השנה. הנתונים, המבוססים על דיווחי היבואנים, מעודדים לכאורה: 97,909 מכוניות חדשות נמסרו ברבעון הראשון של השנה, גידול של 10% ביחס לאשתקד. זה נתון מרשים בהתחשב בעובדה ששוק הרכב הישראלי נמצא במלחמה, רק שיש בעיה אחת: הנתונים האלה בחלקם הגדול מצוצים מהאצבע.
הדבר הראשון עליו יש להסתכל הוא היקף המכירות דווקא בימים האחרונים של כל חודש - מינואר עד סוף מרץ - וכאן אנו רואים תופעה מעניינת, שהיבואנים אינם ששים לחשוף: במהלך הימים האחרונים של כל חודש בוצעו רישומים של אלפי מכוניות. מדוע דווקא אז?







המבצעים, ההנחות וההטבות כבר לא ממש מביאים את הלקוחות לאולמי המכירות, כך שמה שנותר ליבואני הרכב הוא לחכות לסוף כל חודש ואז למכור את המכוניות בכמויות גדולות מאוד לגופי סחר, או לרשום את המכוניות על שם יבואן הרכב עצמו ואז לשווק אותן כ"יד ראשונה אפס קילומטר". מנתונים של משרד התחבורה שהגיעו לידי כלכליסט עולה שבחלק מהמותגים, במיוחד החשמליים המיוצרים בסין (וגם של מותגים "מערביים" שמייצרים בסין), מעל 10% מהמכירות שנרשמו במהלך השבוע האחרון של מרץ היו מכוניות שיבואן הרכב רשם על שמו. בחלק מהמקרים מדובר אפילו במעל 20% מהרישומים, כלומר המכוניות האלה הן כעת "יד ראשונה אפס קילומטר".
סיפור הצלחה גדול אין כאן. מדובר במכוניות שמי שרכש אותן בחודשים האחרונים חדשות מהניילון צריך לדעת: יבואני הרכב וסוחרי רכב מציעים אותן כעת בהנחות גדולות מאוד שפוגעות בערך שלהן.
איפה דיפאל, ORA וליפמוטור?
נתוני המסירות הרבעוניים גם מלמדים אותנו שכבר כעת יש מותגי רכב, במיוחד חשמליים סיניים, שעיתוי ההשקה שלהם פשוט היה גרוע. המותגים האלה, לפחות לפי רישומים של חברות הספנות, הכניסו לישראל אלפי מכוניות במהלך החודשיים האחרונים של השנה שעברה; הם השקיעו הון בפרסומים, יחסי ציבור ויצירת תדמית, ואז לא ממש הצליחו למכור.
למקסוס, מותג שיש לו שני יבואנים בישראל ולפי רישומים של חברות ספנות מעל אלפיים יחידות ממנו נחתו בישראל אשתקד, יש 416 מסירות; ליפמוטור, שהזיכיון שלה החליף ידיים אשתקד ומשווקת בישראל את המכונית החשמלית הזולה ביותר וגם רכב כביש שטח, מכרה בכל הרבעון 410 מכוניות; דיפאל, המותג הסיני היחיד של מכשירי תנועה, מכרה 241 מכוניות מתוך לפחות 2,000 שבאחסנה, וייתכן שאף מעל 3,000, למרות קמפיין שיווק אגרסיבי; להונגצ'י יש 190 מסירות, לא בדיוק נתון שניתן להתגאות בו. ובמורד הטבלה המצב הרבה יותר גרוע: ORA, מותג סיני ותיק בישראל שיש לו גם גב משמעותי של יבואנית רכב גדולה - כלמוביל - מסרה 126 מכוניות בלבד בישראל ברבעון. חשוב לציין שגם טסלה לא במצב טוב: עם 459 מסירות ברבעון, קשה לומר שמדובר בהיסטריה של לפני שנתיים.

בל נשכח: הנתונים האלה כוללים את מסירות ינואר, החודש שבו הישראלים נהרו לסוכנויות כדי לקבל את המכוניות "מודל 2025" שיבואני הרכב הבטיחו להם לפני עליית המס. אין דרך יפה לומר את זה: יש מותגי רכב שכבר כעת אפשר לומר עליהם שהם "שרופים" בשוק הרכב הישראלי, ושההשקעה המאסיבית של יבואני הרכב להתחיל בשיווקם ב-2025 עלולה להתברר כטעות.
לגיולים (רישום על שם היבואן) המאסיביים האלה ולעובדה שיבואני הרכב כבר מודים בחדרי חדרים שיש מותגים שפשוט נכשלו יהיה כמובן אפקט. ראשית, יבואני הרכב ימשיכו לתת מבצעים, הנחות והטבות. המבצעים האלה כבר לא ממש עובדים על הלקוחות, אבל הם התרגלו כבר לקבל.
שנית, השוק המשני יתחזק: יבואני הרכב מעבירים מכוניות לגופי הסחר, גופי הסחר ימכרו אותן בזול - וקיימת סכנה שגופי הסחר יהפכו לסוג של "מטמנה" למכוניות חשמליות של מותגים סיניים. הלקוחות שקונים מגופי הסחר לא בהכרח שואלים את השאלות ששואלים הלקוחות שקונים מהיבואנים, כמו "מתי יגיע הדור היותר חדש?" (תשובה במקרה של הסינים: יש דור חדש מדי חצי שנה), וקיים סיכוי לא רע שהמותגים האלה יהפכו מהר מאוד למותגים שמשווקים במחירים גבוהים באולמות התצוגה, אבל כולם יודעים שניתן להשיג אותם בהנחות אצל סוחרים.
כמו כן, סביר להניח שגם הפרסום והשיווק ישתנו: המותגים הסיניים שמכירותיהם מדשדשות, מליפמוטור ועד אורה, הם מותגים שבשיווק שלהם הושקע לא מעט, אבל התוצאות בשטח לא בדיוק ניכרות. לכן סביר להניח שיבואני הרכב יעברו, או שכבר עוברים, לשיווק שמיועד "להחזיק תודעה על אש קטנה" - כלומר, הם יצמצמו את היקף תקציבי הפרסום ויעברו לשימוש בעיתונאים "ידידותיים" שישווקו לציבור כתבות תוכן וימקדו קמפיינים פחות בחוזקו של המותג ויותר בהדגשה שהוא "עדיין כאן".

בטווח היותר רחוק, יבואני הרכב יצטרכו לחשב מסלול מחדש לגבי המותגים הסיניים שלא מצליחים. אחרי הכול, ליבואן רכב יש כמות מסוימת של משאבים: יש לו תקציב פרסום בגודל מסוים שעליו לחלק בין מותגים, יש לו אולמות תצוגה בגודל מסוים שהמותגים הסיניים נכנסו אליהם בטקסים גרנדיוזיים - ויש לו נתח שוק מסוים שקשה מאוד להגדיל. לא נופתע אם בחודשים הקרובים יחל אצל יבואני הרכב סוג של "משחק כיסאות מוזיקליים" בו אנשי המכירות שוב יידרשו לסדר מחדש את האולם כך שהסינים יהיו פחות דומיננטיים.
מעבר לכך, בענף הרכב הישראלי כבר מדברים מאחורי הקלעים על שינויים משמעותיים בדרך: יבואני רכב שדאגו להעמיס אלפי מכוניות סיניות על אוניות בשנה שעברה ומבינים כעת שהמותגים שלהם בכל מקרה בדרך למגרשי "יד ראשונה אפס קילומטר", כבר מדברים בחדרי חדרים על הכנסת שותפים, בין אם מענף הליסינג ובין אם מענפי הסחר, שותפים שיאפשרו מעבר יותר חלק של מנגנוני מכירת החשמליות הסיניות מהאולמות הנוצצים למגרשים המאובקים. אם וכאשר דבר כזה יקרה, שוק הרכב הישראלי באמת יעבור מהפכה. ועד אז, בכל מקרה בשנת 2025 בכל הקשור במכירת רכב חשמלי, נצטרך פשוט להתרגל ל"כללי עלי אקספרס", רק שבניגוד לסין, המכוניות החשמליות כלל אינן זולות.

https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/b1ynkiip1e



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מצד אחד רוצים תחרות טובה וחידושים, מצד שני, מי רוצה להסתכן במותג חדש שתלוי על מוסכים בודדים? סגול88 03.04.25 10:11 1
     כל המותגים החדשים שנכנסו לא הביאו לשום תחרות elbustani 03.04.25 10:23 6
         אכן מבצבץ 03.04.25 10:45 10
  מה לגבי xpeng? מדוע קרסו (פריסבי) מתעקשת לא להביא את הדגם החדש האמיתי של שנת 2025? gandalf 03.04.25 10:15 2
     כאן בארץ כמעט תמיד הדגם האמיתי של אותה שנה ultrasouth 03.04.25 10:20 4
     אולי רוצים קודם לסיים מלאים ישנים? חמש חמש 03.04.25 11:00 15
  דעתי בעניין היינו כחולמים 03.04.25 10:15 3
     ובנוסף לעלויות האלה , יש גם ביטוח מקיף אסטרונומי בישראל עקב הגניבות ( בגלל מגזר מסוים ) yd33 03.04.25 10:22 5
         אצלי 30% פחות ממה שכתבת. אפשר לכופף את חברת הביטוח עם קצת התמקחות והשוואות מחירים היינו כחולמים 03.04.25 10:23 7
         זה תלוי אם יש לך רכב ''גניב'' ירון מהשרון 03.04.25 10:27 9
  רישום על שם יבואן לא נעשה לשם ניפוח אלא מחוסר ברירה ירון מהשרון 03.04.25 10:25 8
     לא מדובר על ליסינג 0 ק''מ. אלא שרושמים אותו כרכב תצוגה או רכב צמוד של מישהו, זה חארטא. Gtamar 03.04.25 10:47 12
         אני יודע על מה מדובר אני עובד בתחום ירון מהשרון 03.04.25 10:53 13
     החוק נראה לי שזה רק לסוחרי רכב מוסף היום 03.04.25 10:57 14
         החוק הוא עבור יבואני רכב ירון מהשרון 03.04.25 11:16 16
  ככה זה שיש ריכוזיות בשוק. אין שום תחרות. היבואנים לא מורידים מחירים יש להם מכוניות גם יפאניות 2023 מליסינג 0 ק''מ Gtamar 03.04.25 10:46 11
  מצוין. נמתין קצת ובמקום לקנות קלנועית, נקנה אורה. סתמחד 03.04.25 12:00 17

   
   
סגול88 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.9.07
13251 הודעות, 50 מדרגים, 93 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:11   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מצד אחד רוצים תחרות טובה וחידושים, מצד שני, מי רוצה להסתכן במותג חדש שתלוי על מוסכים בודדים?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
elbustani לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.9.15
6975 הודעות, 23 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:23   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. כל המותגים החדשים שנכנסו לא הביאו לשום תחרות  
בתגובה להודעה מספר 1
 
  
להפך אתה משלם על דרק סיני כמו רכבי מותג מבוססים ואיכותיים.
מדינת כל גנביה



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מבצבץ לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 10.11.21
18007 הודעות, 82 מדרגים, 147 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:45   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. אכן  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
גם אני לא מצליח להבין מי רוכש חשמלי סיני ביותר מרבע מחיר של הטסלה.

על צמיג סיני שעולה שליש מחיר אני לא מוכן לנסוע, אז רכב שלם??



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
gandalf לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.7.08
55647 הודעות, 200 מדרגים, 389 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:15   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מה לגבי xpeng? מדוע קרסו (פריסבי) מתעקשת לא להביא את הדגם החדש האמיתי של שנת 2025?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ultrasouth לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 14.11.16
9158 הודעות, 52 מדרגים, 83 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:20   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. כאן בארץ כמעט תמיד הדגם האמיתי של אותה שנה  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
מגיע חצי שנה-שנה אחרי. קודם כל מחסלים את המלאי הישן ומועד העליה לכביש ירשם על השנה החדשה, וכך הקונה האומלל לא יודע מה השווי האמיתי של הרכב שלו לעולם. חברות הביטוח מרוויחות על זה, לי על נזק שבגרסא הישנה זה טוטאל, רבתי עם השמאי והביטוח כי הם טענו ששווי הנזק הוא 45%. הוכחתי להם שהם מתייחסים למחירון לוי יצחק על הגרסא החדשה. לא היה לי כוח להמשיך לריב ולהגיע לבית משפט. שילך להם לתרופות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חמש חמש לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 26.11.20
9845 הודעות, 40 מדרגים, 70 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    11:00   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. אולי רוצים קודם לסיים מלאים ישנים?  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
היינו כחולמים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.6.23
3203 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:15   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. דעתי בעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ההתקררות של שוק הרכבים החשמליים היא בגלל שהמדינה העלתה את אגרת הרישוי משמעותית ומנפנפת במס נסועה שעתיד להיכנס. יש ציבור גדול מאוד שבגלל האלמנטים האלה נמנע מרכישת רכבים חשמליים. מי שממשיך לקנות אלו אנשים שיש להם מקום לעמדת טעינה פרטית ושנוסעים קילומטרים רבים בשנה. להם זה עדיין משתלם למרות כל המיסוי העתידי. אבל ציבור גדול נמנע כרגע.

לגבי הדגמים שברשימה, הדגמים שנמכרים הכי טוב הם Best Value For Money ועולים באזור הביניים מבחינת מחיר ומקנים טווח נסיעה אמין ונפלא. למשל MG4-X-RANGE או ג'ילי. אלה רכבים שאתה נוסע איתם 450 ק"מ בין טעינות ולמעשה מבטל את "חרדת הטווח". לעומתם, הרכבים המאוד זולים לא קורצים לאף אחד בגלל הטווח שלהם, והרכבים היקרים יותר לא כדאיים מבחינה כלכלית.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
yd33 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 5.8.10
27179 הודעות, 144 מדרגים, 280 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:22   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ובנוסף לעלויות האלה , יש גם ביטוח מקיף אסטרונומי בישראל עקב הגניבות ( בגלל מגזר מסוים )  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
מי שרוכש רכב חדש שיקח בחשבון לפחות 10K לביטוח מקיף לשנה הראשונה
( תלוי כמובן במחיר הרכב וברמת "האהדה" שלו בקרב הגנבים )

החודש חידשתי ביטוח מקיף - מספרים בלתי נתפסים ..



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
היינו כחולמים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.6.23
3203 הודעות, 20 מדרגים, 40 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:23   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אצלי 30% פחות ממה שכתבת. אפשר לכופף את חברת הביטוח עם קצת התמקחות והשוואות מחירים  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
וספציפית לגבי ג'ילי באמת יש מכת גניבות, אצל MG והאחרים לא מוכרת לי תופעה כזו. היה בזמנו אצל BYD אבל הפירצה תוקנה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירון מהשרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.21
12743 הודעות, 60 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:27   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. זה תלוי אם יש לך רכב ''גניב''  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
למשל טויוטה קורולה או מאזדה 3 תשלם סכום אדיר בביטוח.
אבל טויוטה chr לדוגמא הביטוח הרבה יותר נמוך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירון מהשרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.21
12743 הודעות, 60 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:25   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. רישום על שם יבואן לא נעשה לשם ניפוח אלא מחוסר ברירה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
יש חוק שקובע שאם רכב לא נמכר מעל 12 חודשים היבואן צריך לרשום אותו על שמו כך שהוא כאילו יד 2 וערכו יורד.
הדבר נוצר כדי לשמור על הלקוחות מקנייה של רכב ששוכב חודשים רבים במגרשי היבואן.

רישום כזה גורם להפסד כספי גדול ליבואנים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gtamar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.12.13
8913 הודעות, 29 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:47   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. לא מדובר על ליסינג 0 ק''מ. אלא שרושמים אותו כרכב תצוגה או רכב צמוד של מישהו, זה חארטא.  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
ואל תדאג להם. הם מרוויחים יפה מאוד.
אין לך שום נתון כמה מס הם שילמו על הרכב כדי שתדע בכמה קנו אותו.
אגב הם ניצלו את עליית המס שהיתה והעלו מחירים למרות שקנו את המכוניות לפני עלית המס.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירון מהשרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.21
12743 הודעות, 60 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:53   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אני יודע על מה מדובר אני עובד בתחום  
בתגובה להודעה מספר 12
 
  
מדובר על רישום ברישוי על פי דרישת החוק ולא חארטה.
היבואן מפסיד המון כסף מרישום כזה.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מוסף היום לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 17.5.17
1298 הודעות, 12 מדרגים, 24 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:57   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. החוק נראה לי שזה רק לסוחרי רכב  
בתגובה להודעה מספר 8
 
  
רכב שלא נרשם - לא נקרא עדיין רכב !

לדעתי החברות הסיניות מחייבות כמות מכירה כל חודש !
ובלית ברירה בכדי לעמוד במכרז/זכינות , היבואן רושם על עצמו .

מה שבטוח הוא עדיין מרווח ( פחות ממה שתכנן )



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ירון מהשרון לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 6.4.21
12743 הודעות, 60 מדרגים, 106 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    11:16   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. החוק הוא עבור יבואני רכב  
בתגובה להודעה מספר 14
 
  
החוק מדבר על רכב חדש בלבד, רכב שטרם נמכר ויושב בבונדד של היבואן.
אם היבואן לא מכר אותו בתוך 12 חודשים *מתאריך הייצור* הוא חייב להעביר אותו יד כדי שלא יימכר כרכב חדש.
זה יוצר דיווח של "מסירה" כי המסירות מחושבות לפי כמות רישוי שהיבואן מבצע.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Gtamar לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.12.13
8913 הודעות, 29 מדרגים, 44 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    10:46   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. ככה זה שיש ריכוזיות בשוק. אין שום תחרות. היבואנים לא מורידים מחירים יש להם מכוניות גם יפאניות 2023 מליסינג 0 ק''מ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
תקועות אצל סוחרים



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
סתמחד
חבר מתאריך 18.5.24
114 הודעות
יום חמישי ה' בניסן תשפ''ה    12:00   03.04.25   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  17. מצוין. נמתין קצת ובמקום לקנות קלנועית, נקנה אורה.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
במחשבה שניה, את המכוניות האלה אי אפשר להעמיד על המדרכה כמו קלנועית. גם אי אפשר להכנס איתן לקניות בשוק.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות