שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי כ''ד באדר א' תשע''ט
10:00 01.03.19 |
|
1. אמרות היום ומחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני כד אדר א ה'תש"גשיעורים: חומש: ויקהל, שני עם פירש"י. תהלים: קיג-קיח. תניא: כי מאחר ... ־מא־ לבדה. אדמו"ר האמצעי ענה לר"ה פאריטשער על שאלתו, אם יחזור חסידות גם בעיירות שאנשיהם אין להם מושג בחסידות: דברי חסידות הערט די נשמה. וכתיב ונוזלים מן לבנון, לבנון ל"ב נו"ן, חכמה ובינה שבנשמה. און אז די נשמה הערט, איז נוזל ונוטף אין דער הארת הנשמה וואס איז מחיה דעם גוף, און עס ווערט א חזוק אין דעם ועשה טוב פון רמ"ח מ"ע און אין דעם סור מרע פון שס"ה מל"ת . ___תרגום מאידית____ אדמו"ר האמצעי ענה לר' הלל מפאריטש על שאלתו, אם יחזור חסידות גם בעיירות שאנשיהם אין להם מוסג בחסידות: לדברי חסידות מאזינה הנשמה. וכתיב "ונוזלים מן לבנון" 'לבנון' - ל"ב נו"ן חכמה ובינה שבנשמה. - וכאשר הנשמה מקשיבה 'נוזל ונוטף' הדבר בהארת הנשמה המחיה את הנוף, ומכך נוצר חיזוק ב"ועשה טוב" שברמ"ח מ"ע וב"סור מרע" שבשס"ה מל"ת. http://imagizer.imageshack.com/img923/3851/5SCt7e.jpg
שבת שלום ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי כ''ט באדר א' תשע''ט
08:57 06.03.19 |
|
5. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת כט אדר א, פרשת שקלים ה'תש"גהפטורה: ויכרות יהוידע גו', ומוסיפים פסוק ראשון ואחרון של הפטורת מחר חודש. מברכים ר"ח אדר שני, אמירת כל התהלים בהשכמה, יום התוועדות. שיעורים: חומש: ויקהל, שביעי עם פירש"י. תהלים: קמ-קמד. תניא: פרק לג. עוד ... באמונה זו. באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - ויחל נח גו', ועץ הדעת גפן היה, ולכן מברכים שיין זה יהיה לחיים טובים. ב) הרב המגיד ממעזריטש היה עונה לחיים ולברכה. פעם בהתועדות שהיה נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ההתועדות שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעהו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס יין יצא סוד, ובעבודה הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" - אותיות לב-רכה. הצ"צ אמר ע"ז : דאס קען זאגען א חסיד, וואס האט געדאווענט און געטאן אין עבודה דרייסיג יאהר. __תרגום מאידית___ מברכים ר"ח אדר שני, אמירת כל התהלים בהשכמה, יום התוועדות. באמירת לחיים יש שתי נוסחאות: א) לחיים טובים ולשלום, וטעם הברכה - להיות כי בשתיית היין הנזכרת בפעם הראשונה בתורה היו תוצאות לא טובים - "ויחל נח גו'", ועץ הדעת - גפן היה, ולכן מברכים שיין זה יהיה לחיים טובים. ב) הרב המגיד ממעזריטש היה עונה לחיים ולברכה. פעם בהתוועדות שהיה נוכח רבינו הזקן, ענה רבינו הזקן: לחיים ולברכה. אחרי ההתוועדות שוחחו החסידים בטעם נוסח זה, ששמעו אז פעם הראשונה. אחד החסידים אמר, אשר להיות כי נכנס יין יצא סוד, ובעבודה -הוא התגלות המדות, לכן זקוקים לברכה. והנוסח הוא "לחיים ולברכה" - אותיות לב-רכה. אמר על זה ה"צמח צדק": זאת יכול לאמר חסיד, שהתפלל ועסק בעבודת ה' שלושים שנה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי ו' באדר ב' תשע''ט
11:54 13.03.19 |
|
11. אמרת היום
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת ו אדר שני ה'תש"גיהפטורה: ותשלם כל המלאכה. בברכות הפטורה אומרים תמיד: נאמן ורחמן אתה, תושיע ותשמח.י שיעורים: חומש: פקודי, שביעי עם פירש"י. תהלים: לה-לח. תניא: והנה ביאור ... והמשכיל יבין. מקובל אצל זקני אנ"ש : ספר התניא הוא לקוטי עצות מה שענה רבינו הגדול לאנ"ש על יחידות בשנות תק"מ-תק"ן. בקיץ תקנ"ב התחיל לסדר את ספר התניא בצורתו כמו שהוא עתה לפנינו. תקנ"ג כבר היו העתקות רבות ממנו, ובמשך הזמן נשתבשו, וגם התחילו לזייפו. ומהאי טעמא נזדרז רבינו למסרו לדפוס. יש נ"א : עשרים שנה כתב רבינו את ספרו התניא, ודייק בכל תיבה ותיבה. בשנת תקנ"ה כבר היה צרוף וזקוק, ואז נתן רשות להעתיקו, וכשרבו ההעתקות ונשתבשו מסרו לדפוס. הצ"צ סיפר אשר, בראש השנה הראשונה לחייו - שנת תק"ן - אמר רבינו הגדול דרוש משביעין אותו תהי צדיק וכו', והוא הוא שלשת פרקים הראשונים של ספר התניא.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי י''ג באדר ב' תשע''ט
10:00 20.03.19 |
|
17. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת יג אדר שני, פרשת זכור ה'תש"גהפטורה: כה אמר ה'. אומרים אב הרחמים, אין אומרים צדקתך. שיעורים: חומש: ויקרא, שביעי עם פירש"י. תהלים: סט-עא. תניא: ומעות ... "מז' התפלה. ויבוא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים, שרפו ידיהם מדברי תורה. אז מ'ווערט שוואך אין תורה, וואס דער לימוד התורה איז דאך על מנת לעשות ולקיים, קומט עמלק און קיהלט אפ דעם אידען, וילחם עם ישראל, ר"ת יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו אות אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה, - און עמלק מאכט קאלט קדושת התורה. והעצה לזה בחר לנו אנשים, אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. וצא הלחם בעמלק ל' יחיד, לפי שהתורה היא נצחית בכל דור ובכל זמן ובכל מקום בשוה. __תרגום___ "ויבא עמלק וילחם עם ישראל ברפידים - שרפו ידיהם מדברי תורה". כשמתרפים בתורה, שלימוד התורה היא הרי על מנת לעשותם ולקיים - בא עמלק ומצנן התלהבותו של יהודי; " וילחם עם ישראל" - ר"ת יש ששים רבוא אותיות לתורה, - דכל אחד מישראל יש לו אות אחת בתורה, ולכן נהגו כל ישראל לכתוב אות בתורה - ועמלק מצנן את קדושת התורה. והעצה לזה: "בחר לנו אנשים", אנשי משה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא, שבכל דור יש ראשי אלפי ישראל. "וצא הלחם בעמלק" - בלשון יחיד, לפי שהתורה היא נצחית בכל דור ובכל זמן ובכל מקום בשווה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי כ' באדר ב' תשע''ט
10:14 27.03.19 |
|
23. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת כ אדר שני, פרשת פרה ה'תש"גהפטורה: ויהי דבר ה' גו' - דברתי ועשיתי. אומרים אב הרחמים. שיעורים: חומש: צו, שביעי עם פירש"י. תהלים: צז-קג. תניא: ובזה יובן ... (פרק כג). רבינו הזקן סיפר: מהתורות שאמר מורי (הרב המגיד) לפני ביחידות, היתה תורה על הפסוק אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה, דהגם שהאש יורד מלמעלה באתערותא דלעילא, מצוה להביא מן ההדיוט, כי באתערותא דלתתא אתערותא דלעילא, כי רוח אייתי רוח ואמשיך רוח, רוח מלמטה אייתי רוח מלעילא, ואמשיך רוח מלעילא ולעילא. ומצות עשה להבעיר אש על המזבח, מזבח הוא אדם כי יקריב מכם, וההקרבה עצמה אינה מספקת, וצריכים להבעיר אש על הקרבן אשר מכם, ואש זה לא תכבה, שהיא מכבה את ה"לא". את התורה הזאת אמר מורי לפני עשר פעמים - כדי לחקקה בעשר כחות נפשי - ויאמר לי, אתה תלמידי הנך נצרך להאש תמיד, לפי שעליך הוטל לכבות לא (של המנגדים) גדול. אתה תכבה את הלא והשי"ת יהפוך את הלא להן.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי כ''ב באדר ב' תשע''ט
10:25 29.03.19 |
|
25. אמרות היום ומחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
http://imagizer.imageshack.com/img923/315/I0OSib.jpg יום שלישי כג אדר שני ה'תש"ג שיעורים: חומש: שמיני, שלישי עם פירש"י. תהלים: קח-קיב. תניא: ואף שבשניהם ... ־100־ והתפשטות. אאמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: א רב בעדארף בכל עת ובכל רגע געדיינקען, אז תמיד שטייט ער אויף דעם שוועל וואס צווישען מזכי הרבים און ח"ו מחטיאי הרבים, אויף דעם שוועל פון עומק רום און עומק תחת, און אלע ענינים בעדארף נוגע זיין אין פנימית נקודת הנפש ממש, ווייל בנפשו הוא. _____ אאמו"ר אמר לרב אחד - בעל עבודה ומתמיד בלימודו: על רב לזכור בכל עת ובכל רגע כי תמיד הינו על הסף שבין מזכי הרבים לבין, ח"ו, מחטיאי הרבים; על הסף שבין עומק רום לבין עומק תחת - ועל הענינים "לנגוע" בפנימיות נקודת הנפש ממש, כי בנפשו הוא. שבת שלום ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי כ''ז באדר ב' תשע''ט
11:56 03.04.19 |
|
29. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת כז אדר שני, פרשת החדש ה'תש"גמברכים ר"ח ניסן. אמירת כל התהלים בהשכמה. יום התוועדות. הפטורה: כה אמר - עולת תמיד. שיעורים: חומש: שמיני, שביעי עם פירש"י. תהלים: קכ-קלד. תניא: פרק לט. ומפני ... ־104־ מצוה עצמה. משיחת אאמו"ר : חטא בני אהרן הי' בקרבתם לפני ה' וימותו, רצוא בלי שוב. דער אמת איז אז מ'קוקט לפני ה' דארף זיין תטהרו, ריין און קלאהר, עס מוז זיך דערהערען אין מעשה בפועל, כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר, ורצוא בלי שוב, היא מיתה. ועל זה בא ציווי ה' אל משה (ויקרא טז ב) שיאמר לאהרן, אותיות נראה, ובכחות הנפש הוא השכלה, לאמר, בשביל לבוא אל הקדש גם מבית לפרוכת שהוא לפני הצמצום, דארף מען וויסען אז על הארן, אותיות נראה, השכלה, איז פאראן א כפורת, א כוונה פון א פארשטעל, וואס דאס איז דער פני הכפורת, אשר על כן ולא ימות, זאל מען ניט בלייבען באם רצוא אליין, כי בענן אראה על הכפורת, דער צמצום הראשון איז כוונתו הגילוי, און דער מבוא צו דעם איז דער ואל, ביטול עצמי, טאן וואס חסידות הייסט, ניט דאס וואס דער שכל זאגט, דאן איז יבוא אל הקדש. __תרגום_ משיחת אאמו"ר : חטא בני אהרן היה "בקרבתם לפני ה' וימותו", רצוא בלי שוב. האמת היא שכאשר "נגשים לפני ה'" צריך להיות בבחינת "תטהרו" - נקי וזך. שיהיה ברור ביותר, ובצורה שינתן לכך ביטוי במעשה בפועל: 'כל הגבוה גבוה ביותר יורד למטה מטה ביותר', ורצוא בלי שוב היא מיתה. ועל זה בא צווי ה' אל משה (ויקרא טז,ב) שיאמר לאהרן - אותיות נראה, ובכוחות הנפש הוא השכלה - לאמר: בשביל לבא אל הקדש גם מבית לפרוכת, שהוא לפני הצמצום, יש לדעת ש"על הארן" - אותיות נראה, השכלה - נמצאת "כפורת", הסתרה מכוונת, הוא "פני הכפורת" - אשר על כך האזהרה: "ולא ימות" - לא להסתפק ב'רצוא' בלבד, "כי בענן אראה על הכפורת" - תכליתו של הצמצום הראשון הוא הגילוי, כשהמבוא לזה הוא ה"ואל" - ביטול עצמי; לקיים מה שהחסידות מדריכה, ולא מה שהשכל מדריך. או אז - "יבא אל הקודש".
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שלישי ד' בניסן תשע''ט
13:57 09.04.19 |
|
34. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שישי ד ניסן ה'תש"גשיעורים: חומש: תזריע, ששי עם פירש"י. תהלים: כג-כח. תניא: וכשעוסק ... כמ"ש בזהר. עבודת בעלי עסקים מתחלקת לשני סעיפים עיקרים: א) העבודה עם עצמו. בעת עסקו ממש בשעה הפנוי', בישבו בחנות וכדומה, ילמוד משנה משניות פרק תניא, ויהי לו איזה דברי תורה, כמו חומש משניות תניא, שיהי' בקי בהם בעל פה, למען שיוכל לחזור עליהם בהלכו ברחוב, בשוק וכדומה. ב) העבודה עם זולתו. בעת הדבור בעניני עסק יסבב הדבור לספר איזה ספור תוכני, ולמצוא עילה וסיבה לעורר ע"ד למוד וכיוצא בזה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי י''ב בניסן תשע''ט
14:20 17.04.19 |
|
40. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת יב ניסן, שבת הגדול ה'תש"גיהפטורה: וארבעה אנשים, במנחה : עבדים היינו. שיעורים: חומש: מצורע, שביעי עם פירש"י. תהלים: סו-סח. תניא: וגם יתבונן ... ־112־ והמוח כו'. מזמן יציאת מצרים נקראו בני ישראל צבאות ה'. ההפרש בין עבדים - שנקראו כן בנ"י - וצבאות הוא: עבד עושה עבודת רבו - ובזה כמה דרגות נוקב מרגליות, עושה שאר מלאכות, עושה מלאכות פשוטות - ויש בזה יגיעה ועמל רב, אבל אין זה ענין של מסירת נפש. צבא הם עבדים שעובדים ביגיעה רבה ועמל ובמסירת נפש, הן במלחמת הגנה והן במלחמת תנופה, ועומדים על משמרתם בתכלית התוקף מבלי התפעל מהמנגד ושונא, ועבודתם זו אינה ענין של השגה, כי הם מתנהגים ע"פ הוראת מצביאם. והנה נש"י במצרים היו בתכלית השפלות בעינוים קשים ומרים, ועם זה לא שינו שמם ולשונם ולבושיהם, ועמדו על משמרתם בתכלית החוזק, כי ידעו שהקדוש ברוך הוא הבטיח לגאול אותם, והמתנהג כזה במצב זה הוא מצבא ה', דה' עוזרו בדרך מלמעלה מן הטבע בטבע.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי י''ד בניסן תשע''ט
15:59 19.04.19 |
|
43. הפתגם היומי ליום שבת קודש ולחג הפסח
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שלישי טו ניסן, א דחג המצות ה'תש"גלמרור וחזרת - הן חריין והן סאלאט . קידוש בעמידה. הא לחמא - ה הא בצירי. בברכת אכילת מרור מכוונים גם על מרור שבכורך. שיעורים: חומש: אחרי מות, שלישי עם פירש"י. תהלים: עז-עח. תניא: והנה ... ־114־ ולבושיהן כנ"ל. בסדר הראשון הי' אאמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט וגומרו בשעה ג-ד אחר חצות, והי' מאריך בביאור ההגדה. אדמו"ר הזקן אמר: מיכלא דמהימנותא - לילה הראשון. מיכלא דאסותא - לילה השני. אז די רפואה בריינגט די אמונה, וואס ער זאגט א דאנק דיר ג-ט פאר מיין רפואה, איז ער דאך געווען קראנק. אבער אז די אמונה בריינגט די רפואה, איז מען לכתחילה ניט קראנק. __תרגום_ בסדר הראשון היה אאמו"ר מקצר בכדי לאכול האפיקומן לפני חצות, אבל בשני היה מאריך. מתחיל לפני שעה ט וגומרו בשעה ג-ד אחר חצות, והיה מאריך בביאור ההגדה. אדמו"ר הזקן אמר: מיכלא דמיהמנותא - לילה הראשון: מיכלא דאסותא = לילה השני. כאשר הרפואה מביאה את האמונה, בכך שאומר "תודה לך הבורא על רפואתי" - הרי היה הוא חולה: אך כשהאמונה מביאה את הרפואה - אין כאן חולי מלכתחילה. חג הפסח כשר ושמח ושבת שלום ומבורך. ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ראשון ט''ז בניסן תשע''ט
13:58 21.04.19 |
|
44. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום רביעי טז ניסן, ב דחהמ"צ , אחד לעומר ה'תש"גליל ב' דחג המצות - קריאת שמע שעל המטה כמו בכל יום-טוב. שיעורים: חומש: אחרי מות, רביעי עם פירש"י. תהלים: עט-פב. תניא: אך אמנם ... ־114־ אתה וכה"ג. גם מי שאין לו אב, ר"ל , אומר לפני מה נשתנה "טאטע איך וועל בא דיר פרעגען פיר קשיות", וסמוכות לזה, שגם מי שאין לו אב ואם, ר"ל , צ"ל בברכת המזון: הרחמן הוא יברך את אבי מורי כו' אמי מורתי כו'. __תרגום___ גם מי שאין לו אב, ר"ל אומר לפני 'מה נשתנה': "טאטע איך וועל בא דיר פרעגן פיר קשיות" . וסמוכות לזה, שגם מי שאין לו אב ואם, ר"ל, צריך לומר בברכת המזון" הרחמן הוא יברך את אבי מורי כו' אמי מורתי כו'.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שלישי י''ח בניסן תשע''ט
10:33 23.04.19 |
|
46. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שישי יח ניסן, שלשה לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: אחרי מות, ששי עם פירש"י. תהלים: פח-פט. תניא: והנה כל ... כו' כנ"ל. במנחה אין אומרים הודו, אבל אומרים פתח אלי'. שנת תר"ח אמר הצמח צדק מאמר על פסוק אם כסף תלוה גו', כסף הוא הנשמה, על שם שהיא תמיד בכוסף ותשוקה לעלות למעלה, וכדכתיב רוח האדם היא העולה למעלה, דאדם הם נש"י , אתם קרוים אדם, והנשמה נתונה בהלואה להאדם, וכתיב ימים יוצרו גו', דיש מספר קבוע כו', וחסר יומא חדא חסר לבושא חדא.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי י''ט בניסן תשע''ט
09:13 24.04.19 |
|
47. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת יט ניסן, ארבעה לעומר ה'תש"גגם בשמחה ובצהלה. שלום עליכם, אשת חיל, מזמור לדוד, דא היא סעודתא, ויתן לך - אמרים בלחש. שיעורים: חומש: אחרי מות, שביעי עם פירש"י. תהלים: צ-צו. תניא: פרק מב. והנה ... ־118־ ידע וגו'. פעם פירש אאזמו"ר : מה נשתנה הלילה - גלות שנמשל ללילה - הזה - האחרון - מכל הלילות - גליות שקדמוהו. שבכל הלילות אין אנו מטבילין - לשון מרוק נקיון וטהרה - אפילו פעם אחת - לא נגמר המירוק בהם, כי הרי הי' אחריהם עוד גלות - הלילה הזה שתי פעמים - מירוק גוף וגילוי הנפש. שבכל הלילות אנו אוכלים חמץ או מצה - היינו כי גם אחר הגלות, העבודה היא מצד נפש האלקית, מצה ביטול, ומצד נפה"ב , חמץ ישות. - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מצה - שיועבר רוח הטומאה. שבכל הלילות אנו אוכלין שאר ירקות - כל המקנא פניו מוריקות, ובכל הגליות הרבה בחינות בקנאה: קנאת סופרים והדומה - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולו מרור - קנאה היותר גדולה, על דרך מאמר רבותינו זכרונם לברכה כל צדיק נכוה מחופתו של חברו. שבכל הלילות אנו אוכלין בין יושבין בין מסובין - כל הגילוים שעל ידי הגליות - אוכלין - בחינת התענוג, ויש התפשטות התענוג ותענוג העצמי ויש מי שמגיע בעבודתו להתפשטות התענוג ויש לתענוג העצמי - הלילה הזה - אחר גלות האחרון - כולנו מסובין - שכל ישראל יגיעו לבחינת תענוג העצמי.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום חמישי כ' בניסן תשע''ט
11:38 25.04.19 |
|
48. אמרות היום ומחר וליום שבת קודש
בתגובה להודעה מספר 0
|
http://imagizer.imageshack.com/img923/4458/hgeIfJ.jpg http://imagizer.imageshack.com/img924/8716/CDfRjk.jpg יום שלישי כב ניסן, אחרון של פסח , שבעה לעומר ה'תש"ג ביום מהדרים: לקדש, אח"כ מתפללים תפלת המנחה, ואחר - זה סעודת יו"ט. שיעורים: חומש: אחרי מות, שלישי עם פירש"י. תהלים: קו-קז. תניא: וגם ... ־120־ כנ"ל פ"ב. ביום מהדרים: לקדש, אחר כך מתפללים תפלת המנחה, ואחר זה סעודת יום טוב. הבעל שם טוב היה אוכל ג' סעודות באחרון של פסח. סעודת אחרון של פסח היתה נקראת - אצל הבעל שם טוב - משיח'ס סעודה. אחרון של פסח איז משיח'ס סעודה, ווייל אחרון של פסח איז מאיר גילוי הארת המשיח. בשנת תרס"ו התחיל הסדר, אשר תלמידי תומכי תמימים יאכלו יחד בחג הפסח בהיכל הלימוד. והיה אז ש"י תלמידים וח"י שלחנות. סעודת אחרון של פסח אכל אאמו"ר ביחד עם התלמידים, וציווה לתת לכל תלמיד ד' כוסות. ואמר אז: דאס איז סעודת משיח.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ראשון כ''ג בניסן תשע''ט
14:47 28.04.19 |
|
49. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום רביעי כג ניסן, אסרו - חג , שמונה לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: אחרי מות, רביעי עם פירש"י. תהלים: קח-קיב. תניא: והנה כל ... ־סא־ לי"ח. עס איז פאראן דער ענין וואס אחרון של פסח איז דער גילוי פון משיח, וואס איז שייך לכל ישראל. פסח איז דאך דער מדלג און ליל שמורים, און בכלל הערט זיך חרות'דיק, און נאכדעם פאלט מען אריין אין וועלט, איז דאס איז דער גילוי פון משיח, דער תוקף וואס עס גיט אז מ'זאל קענען געהן אין וועלט. __תרגום_ קיים הענין שאחש"פ (אחרון של פסח) הוא גילוי מהמשיח, ששייך לכל ישראל. פסח ענינו 'מדלג' ו'ליל שימורים', ובכלל בולטת החירות, ואחר מכן נקלעים לעניני העולם - ולכך הוא הגילוי מהמשיח, התוקף הניתן כדי לאפשר ההליכה בעולם.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי כ''ו בניסן תשע''ט
12:05 01.05.19 |
|
52. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת כו ניסן, יא לעומר ה'תש"גמברכים ר"ח אייר. אמירת כל התהלים בהשכמה, יום התוועדות. הפטורה : הלא כבני כושיים. שיעורים: חומש: אחרי מות, שביעי עם פירש"י. תהלים: קיט, מה...לא שכחתי. תניא: פרק מג. והנה ... ־124־ לקמן. משיחת אאמו"ר : חסידות מאנט אז ורחץ את בשרו במים ולבשם. ד.ה. די השכלה פון חסידות מוז אויסוואשען דעם בשר, און אראפשוויינקען דעם את בשרו, את הטפל לבשרו, די אלע רגילות'ן, וועלכע בשר מאכט, און דאן קען מען ערשט אנטאן די בגדי קדש. מחשבת ודבור חסידות והנהגתם של חסידים בהתבוננות קודם התפלה בגדי קדש הם, דאס איז בגדים וועלכע מען האט געגעבען מן הקדש, אבער דער ורחץ במים את בשרו דאס דארף מען אליין. לבושי הנפש דאס גיט מען מלמעלה, אבער אפוואשען דעם טפל וואס ווערט פון בשריות און דעם בשר אליין מאכען פאר א בשר קדש, דאס איז נאר בכח עצמו. און דאס מאנט חסידות, און אויף דעם האט רבינו הגדול געהאט מסירת נפש. ער האט געעפענט דעם צנור פון מס"נ אויף עבודת ה' בתפלה, זיין צוגעבונדען צו עצמות א"ס , חסידות שטעלט אוועק א חסיד פנים אל פנים צו עצמות א"ס . __תרגום___ משיחת אאמו"ר : חסידות תובעת "ורחץ את בשרו במים ולבשם". כלומר: השכלת החסידות בהכרח שתרחוץ הבשר, ותשטוף את ה"את בשרו" - את הטפל לבשרו, כל ההרגלים שהבשר מרגיל - ואז אפשר ללבוש בגדי קודש. מחשבת ודבור חסידות והנהגתם של חסידים בהתבוננות קודם התפלה - "בגדי קודש הם": אלו בגדים שניתנו מן הקודש, אך את ה"ורחץ במים את בשרו" - יש לעשות באופן עצמאי. לבושי הנפש ניתנים מלמעלה, אך רחיצת הטפל שנוצר מהבשריות, ולהפוך את הבשר לבשר קודש - זהו רק בכח עצמו, וזאת תובעת החסידות, ועל-כך מסר רבנו הגדול את נפשו: הוא פתח את צנור מסירות הנפש על עבודת ה' בתפילה, להיות קשורים לעצמות אין סוף, חסידות מציבה חסיד פנים אל פנים עם עצמות אין סוף.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שני א' באייר תשע''ט
12:32 06.05.19 |
|
56. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום חמישי א אייר, ב דר"ח, טז לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: קדושים, חמישי עם פירש"י. תהלים: א-ט. תניא: והנה ב' ... ־סד־ אהבת עולם. מען האט געזאגט אמאל פאר'ן טאטען - אין א פארבריינגען ספירה-צייט אין די יאהרען תרנ"א-נ"ג: דעם אלטען רבין'ס חסידים פלעגען אלעמאל ציילען. דער ווארט איז דעם טאטען זייער געפעלען געווארען. ואמר: אזוי איז דער ענין העבודה. די שעות דארפען זיין געציילטע, דאן זיינען די טעג געציילטע. אז עס גייט אוועק א טאג, דארף מען וויסען וואס מ'האט אויפגעטאן און וואס מ'דארף ווייטער טאן... בכלל דארף מען זעהן אז דער מארגען זאל זיין א סך שענער ווי דער היינט. __תרגום___ בהזדמנות מסויימת, בהתוועדות של ימי הספירה בשנים תרנ"א-נג, אמרו לאבא חסידי אדמו"ר הזקן היו תמיד סופרים. הפתגם מאד מצא חן בעיני אבא, ואמר: זוהי ענינה של 'עבודה'; השעות צריכות להיות ספורות, ואז גם הימים ספורים. כשיום הולך יש לדעת מה פעלו ומה יש לפעול בעתיד... בכלל, יש להשתדל שהמחר יהיה "יפה" הרבה יותר מהיום.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שלישי ב' באייר תשע''ט
11:14 07.05.19 |
|
57. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שישי ב אייר, יז לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: קדושים, שישי עם פירש"י. תהלים: י-יז. תניא: רק שאעפ"כ ... וכנודע. יום הולדת את אאזמו"ר - בשנת תקצ"ג. צו זיבען יאהר האט עם אמאל דער צ"צ פארהערט. דער זיידע האט געמאכט אזוי גוט, אז זיין מלמד איז זייער נתפעל געווארען, האט זיך ניט געקענט איינהאלטען און געזאגט דעם צ"צ : הא, וואס זאגט איהר, ער מאכט גוט. דער צ"צ האט איהם געענטפערט: וואס איז די התפעלות, אז תפארת שבתפארת מאכט גוט. __תרגום___ יום הולדת את אאזמו"ר - בשנת תקצ"ג. בגיל שבע בחנו פעם אדמו"ר ה"צמח צדק". הסבא כל כך הרשים, שהמלמד שלו התפעל מאד, לא היה מסוגל להתאפק, ואמר לצ"צ: הא, מה אתם אומרים, הוא עושה זאת טוב?... ענה לו הצ"צ: מה יש להתפעל ש"תפארת שבתפארת" עושה זאת טוב…
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ראשון ז' באייר תשע''ט
19:17 12.05.19 |
|
61. אמרות אתמול (שבת קודש) והיום
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שלישי ו אייר, כא לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: אמור, שלישי עם פירש"י. תהלים: לה-לח. תניא: והנה ככל ... ־130־ באריכות. אמרז"ל : אל יפטר אדם מחברו אלא מתוך דבר הלכה, ופירשו הוד כ"ק אבותינו רבותינו הקדושים, אזא דבר תורה וואס מאכט איהם - דעם הערער - פאר א מהלך. ענין ההילוך הוא לעלות מדרגא לדרגא בעילוי אחר עילוי, מעלת הנשמות על מעלת המלאכים, דעלי' זו היא ביותר ע"י עבודה בפועל טוב, טאן א טובה א אידען בגשמיות בכלל וברוחניות בפרט. __תרגום___ אמרו רז"ל: אל יפטר אדם מחבירו אלא מתוך דבר הלכה, ופירשו הוד כ"ק אבותינו רבותינו הקדושים: דבר תורה שכזה, שעושה אותו- את המאזין - ל'מהלך'. ענין ההילוך הוא לעלות מדרגא לדרגא בעילוי אחר עילוי, מעלת הנשמות על מעלות המלאכים . דעליה זו היא ביותר ע"י עבודה בפועל טוב: עשיית טובה ליהודי בגשמיות בכלל וברוחניות בפרט. יום רביעי ז אייר, כב לעומר ה'תש"ג שיעורים: חומש: אמור, רביעי עם פירש"י. תהלים: לט-מג. תניא: וכולם ... ־סו־ א"ס ב"ה. בעטיפת ט"ג אין צריך לכסות ראשו עד פיו, וכמ"ש בהלכות ציצית אשר בסידור. אבל נוהגין לכסות בחלקו העליון של הט"ג גם העינים. נוהגים ללמוד בימי הספירה מס' סוטה - נוסף על שיעורים הקבועים - דף ליום דף ליום.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שני ח' באייר תשע''ט
11:16 13.05.19 |
|
62. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום חמישי ח אייר, כג לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: אמור, חמישי עם פירש"י. תהלים: מד-מח. תניא: ולכן המשיל ... ־סו־ בחייהם. א שליח איז דאך איין זאך מיט דעם משלח, - ע"ד המבואר בענין שהמלאך נקרא בשם ה' ממש כשהוא שליח מלמעלה, ומכל שכן נשמות, ומבואר שבנשמות הוא עוד במעלה יתרה. - והנה חסידים זיינען שלוחים פון רבי'ן, פון אלטען רבי'ן, איז אז מ'טוט, איז מען מקושר, איז דאמאלט איז ער אין אלץ מקושר: עס געהט א חסיד, עסט א חסיד, שלאפט א חסיד. __תרגום___ שליח הוא כאחד עם המשלח - על-דרך המבואר בענין שהמלאך, כשהוא שליח מלמעלה, נקרא בשם ה' ממש, ומכל שכן נשמות. ומבואר שבנשמות הוא עוד במעלה יתירה. והנה חסידים הם שלוחים של הרבי, של האדמו"ר הזקן, וכשפועלים הרי מקושרים: ואז מקושרים בכל: הולך חסיד, אוכל חסיד, ישן חסיד.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי י''ב באייר תשע''ט
10:25 17.05.19 |
|
65. הפתגם היומי להיום ולמחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני יב אייר, כז לועמר ה'תש"גשיעורים: חומש: בהר, שני עם פירש"י. תהלים: סו-סח. תניא: והנה פרטיות ... ־134־ חשיבי. אומרים בתפלה: מנו מאמר - מ"ם שלישית קמוצה. כיום כו' נאמר - מם פתוחה. זכור - במלאופם - כי עפר אנחנו. ונטלתני - טי"ת פתוחה, למד בשבא, תיו דגושה פתוחה. ואהבתך לא תסור - ולא אל תסיר -. ומלכותו ואמונתו לעד קימת. יום שלישי יג אייר, כח לעומר ה'תש"ג שיעורים: חומש: בהר, שלישי עם פירש"י. תהלים: סט-עא. תניא: וככה ממש ... ־סח־ ותכלית. במנחה אומרים תחנון. רבינו הזקן - באותם השנים שהי' אומר מאמרים קצרים - אמר: דע מה למעלה ממך, דע כי כל מה שיש למעלה בפרצופים וספירות העליונות, הכל הוא ממך, שתלוי בעבודת האדם. שבת שלום ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ראשון י''ד באייר תשע''ט
15:54 19.05.19 |
|
66. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום רביעי יד אייר, פסח שני, כט לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: בהר, רביעי עם פירש"י. תהלים: עב-עו. תניא: והמשל ... ־סח־ האדם ודעתו. פסח שני ענינו איז - עס איז ניטא קיין "פארפאלען", מען קען אלע מאל פאריכטען. אפילו מי שהי-ה טמא, מי שהי' בדרך רחוקה. און אפילו "לכם", אז דאס איז געווען ברצונו, פונדעסטוועגען קען מען מתקן זיין. ___תרגום__ ענינו של פסח שני: אין מצב "אבוד": תמיד אפשר לתקן ולהשלים, אפילו מי שהיה טמא, מי שהיה בדרך רחוקה, ואפילו - "לכם" שהדבר היה ברצון, על-אף-הכל אפשר לתקן.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שלישי ט''ז באייר תשע''ט
09:11 21.05.19 |
|
68. אמרת היום
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שישי טז אייר, לא לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: בהר, שישי עם פירש"י. תהלים: עט-פב. תניא: אך ידיעתו ... במ"א. אאמו"ר כשהי' נוטל צפרניו, הי' מערב עמהם קיסם, קודם השריפה. אאזמו"ר אמר להחסיד ר' אלי' אבעלער - איש פשוט מצד כשרונותיו וידיעותיו - כשנכנס אליו ליחידות: אלי' איך בין דיר מקנא. פאהרסט אויף מערק זעהסט א סך מענשען, איז ווען אינמיטען עסק רעדט מען זיך מיט יענעם פאנאנדער אין א אידישען ווארט א עין יעקב ווארט, און מ'איז מעורר אויף לערנען נגלה און חסידות, פון דעם ווערט שמחה למעלה. און די מעקלעריי צאהלט דער אויבערשטער אפ בבני חיי ומזוני. און וואס גרעסער דער מארק מעהר ארבעט, איז גרעסער די פרנסה. __תרגום___ אאמו"ר כשהיה נוטל צפורניו, היה מערב עמהם קיסם, קודם השריפה. אאזמו"ר אמר להחסיד ר' אלי' אבעלער - איש פשוט מצד כשרונותיו וידיעותיו - כשנכנס אליו ליחידות: אלי', אני מקנא בך. נוסע הנך ליריד, נפגש עם אנשים רבים, וכאשר תוך כדי העסק הנך שח עם הזולת אודות ענין יהודי, 'ווארט' מ"עין יעקב", ומעורר אודות לימוד נגלה וחסידות - נוצר מכך שמחה למעלה. ואת דמי ה"תווך" משלם הקב"ה בבני חיי ומזוני. וככל שהשוק גדול יותר, יותר עבודה - כך הפרנסה גדלה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי י''ז באייר תשע''ט
14:52 22.05.19 |
|
69. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת יז אייר, לב לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: בהר, שביעי עם פירש"י. תהלים: פג-פז. תניא: פרק מט. והנה ... ־138־ אהבת ה'. א"א צדקתך. בק"ש שיש אומרים בבוקר - קודם התפלה - כדי לצאת חובת ק"ש בזמנה, ג"כ כופלים ג' התיבות, ומסיימים בתיבת "אמת". בק"ש דתפילין דר"ת ושמ"ר אין כופלים, אבל אומרים "אמת". ל"ג בעומר שנת תר"ד - לערך - סיפר הצ"צ תורת הבעש"ט : עס שטעהט כי תהיו אתם ארץ חפץ אמר ה' צבאות. אט אזוי ווי די גרעסטע חכמים וועלען אייביג ניט דערגיין די גרויסע, טבעיות'דיגע אוצרות, וועלכע השי"ת האט טובע געווען בארץ, אז הכל הי' מן העפר, אט אזוי קען קיינער ניט דערגיין די גרויסע אוצרות וואס ליגען אין אידען, וואס זיי זיינען דעם אויבערשטענס ב"ה ארץ חפץ. וסיים הבעש"ט : איך וויל מאכען פון אידען, אז זיי זאלען געבען דעם יבול, וואס דעם אויבערשטענס ב"ה א ארץ חפץ קען געבען. __תרגום___ אין אומרים צדקתך. בקריאת-שמע שיש אומרים בבוקר - קודם התפילה - כדי לצאת חובת ק"ש בזמנה, ג"כ כופלים ג' התיבות , ומסיימים בתיבת "אמת". בק"ש דתפילין דר"ת ושמושא-רבא אין כופלים, אבל אומרים "אמת". ל"ג בעומר שנת תר"ד - לערך - סיפר ה"צמח צדק" תורת הבעש"ט: כתיב "כי תהיו אתם ארץ חפץ אמר ה' צבאות". כשם שהחכמים הגדולים ביותר לעולם לא ישיגו את אוצרות הטבע הגדולים שהשי"ת הטביע בארץ ש"הכל היה מן העפר" - כך לא יכול אף אחד להשיג את האוצרות הגדולים שחבוי ביהודים. שהם "ארץ חפץ" של הקב"ה. וסיים הבעש"ט: חפץ אנכי לפעול שיהודים יתנו יבול כפי ש'ארץ חפץ' של הקב"ה יכול לתת.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי י''ט באייר תשע''ט
15:46 24.05.19 |
|
71. הפתגם היומי להיום ולמחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני יט אייר, לד לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: בחוקותי, שני עם פירש"י. תהלים: צ-צו. תניא: ואח"כ ... ־ע־ ית' כנ"ל. חסידות איז א ג-טליכער פארשטאנד, דער פארשטאנד וואס ווייזט דעם מענטשן ווי קליין ער איז, און ווי גרויס ער קען זיך דערהויבן. . __תרגום___ חסידות היא השכלה אלוקית, ההשכלה שמוכיחה לאדם את קטנותו, ולאידך - עד כמה הוא יכול לרומם את עצמו. יום שלישי כ אייר, לה לעומר ה'תש"ג שיעורים: חומש: בחוקותי, שלישי עם פירש"י. תהלים: צז-קג. תניא: והנה כאשר ... ־ע־ בדת. ניטא בא וועמען איבערנעמען זיך. מען בעדארף הארעווען, מיט סבלנות און קירוב הדעת קען מען, בעזה"י , אלס דורכזעצען, מיט ביטול הזולת והגבהת עצמו ווערט מען חלילה אלץ אן. ___תרגום__ אין אצל מי "להתפנק". צריך להתייגע. בסבלנות וקירוב הדעת אפשר, בעזה"י, ליישב הכל. בביטול הזולת והגבהת עצמו מפסידים, חלילה, הכל. שבת שלום
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום שלישי כ''ג באייר תשע''ט
15:41 28.05.19 |
|
74. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שישי כג אייר, לח לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: בחוקותי, ששי עם פירש"י. תהלים: קח-קיב. תניא: והנה ... חיי החיים ב"ה. ראשית הירידה, ר"ל , הוא העדר העבודה בתפלה, עס ווערט אלץ טרוקען און קאלט, די מצות אנשים מלומדה ווערט שוין אויך שווער, מען איילט, מען ווערט אן דעם געשמאק אין תורה, והאויר מתגשם, ומובן הדבר שאינו שייך כלל לפעול על הזולת. _תרגום__ ראשית הירידה, ר"ל, הוא העדר העבודה בתפילה, הכל נהיה יבש וקר: גם ה'מצוות אנשים מלומדה' הופכים לנטל: ממהרים מאבדים הטעם בתורה, והאויר מתגשם, ומובן הדבר שאינו שייך כלל לפעול על הזולת.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי כ''ד באייר תשע''ט
19:13 29.05.19 |
|
75. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת כד אייר, לט לעומר ה'תש"גמברכים ר"ח סיון. אמירת כל התהילים בהשכמה, יום התוועדות, לשלישי עולה הבעל קורא, ומעצמו. אומרים אב הרחמים. שיעורים: חומש: בחוקותי, שביעי עם פירש"י. תהלים: קיג-קיח. תניא: פרק נא. והנה ... בתולדתו כנ"ל. אם בחוקותי תלכו, אם זה הוא לשון תחנונים כמרז"ל , שכוונתו הלואי בחוקותי תלכו. וזה שהקב"ה כביכול, מתחנן לפניהם שישמרו את התורה, זה עצמו מסייע ונותן כח לאדם שיעמוד בבחירתו הטובה. ועוד זאת אשר בחוקותי תלכו דנעשית הנשמה מהלך. ___ בביאת המשיח תתגלה מעלת הפשיטות והתמימות שיש בעבודתם של אנשים פשוטים שמתפללים ואומרים תהלים בתמימות.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי כ''ו באייר תשע''ט
15:50 31.05.19 |
|
77. הפתגם היומי להיום ומחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני כו אייר, מא לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: במדבר, שני עם פירש"י. תהלים: קיט, מה...לא שכחתי. תניא: וההבדל ... ־עב־ להחיותם. קודם ציווי הוכח תוכיח, כתיב ולא תשנא את אחיך, כי זהו תנאי מוקדם להוכחה. ואח"ז כתיב ולא תשא עליו חטא, שאם לא פעלה ההוכחה, בודאי אתה האשם, שלא היו דברים היוצאים מן הלב. יום שלישי כז אייר, מב לעומר ה'תש"ג
שיעורים: חומש: במדבר, שלישי עם פירש"י. תהלים: קכ-קלד. תניא: וכ"כ עצמו ... א"ס ב"ה. אאמו"ר סיפר ששמע מאביו בשם הצ"צ ששמע מרבינו הזקן שהי' קורא את עצמו בשם בן להרב המגיד ובשם נכד להבעש"ט . שבת שלום
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי ד' בסיון תשע''ט
10:40 07.06.19 |
|
83. האמרה היומית להיום ולמחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני ד סיון, מח לעומר ה'תש"גשיעורים: חומש: נשא, שני עם פירש"י. תהלים: כג-כח. תניא: ובבית שני ... ־148־ ברתא. חה"ש הוא זמן המוכשר לעשות הכל לטובת לימוד התורה והעבודה ביראת שמים, וכן להתעסק בתשובה בהנוגע לתורה באין מפריע משטן המקטרג, כדוגמת זמן התקיעות בר"ה ויום הקדוש דצום הכפורים. יום שלישי ה סיון, עחה"ש, מט לעומר ה'תש"ג שיעורים: חומש: נשא, שלישי עם פירש"י. תהלים: כט-לד. תניא: וז"ש הינוקא ... במ"א. ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: וקדשתם היום ומחר גו' וקדשתם היום ומחר זהו מלמעלה, אבל וכבסו שמלותם דאס דארף מען אליין. דאס איז געווען די גאנצע תורה. דער צ"צ האט מבאר געווען: וקדשתם איז געזאגט געווארן צו משה'ן, און אתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא, וואס זיי קענען הייליג מאכען דעם היינט און דעם מארגען, אבער מ'דארף דערצו וכבסו שמלותם - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וואס דאס דארף מען אליין. __תרגום___ ערב חג השבועות תקנ"ז אמר רבינו הזקן תורה: "וקדשתם היום ומחר גו'": 'וקדשתם היום ומחר' - זהו מלמעלה, אבל "וכבסו שמלותם" - זה צריך לעשות בכחות עצמאיים. זה היה כל ה'תורה'. וביאר ה"צמח צדק": 'וקדשתם' נאמר למשה, ואתפשטותא דמשה בכל דרא ודרא - והם באפשרותם לקדש את היום והמחר; אך נוסף לזאת צריך "וכבסו שמלותם" - לבושי מחשבה דבור ומעשה, וזאת צריך לעשות בכוחות עצמאיים. שבת שלום ומבורך וחג שבועות שמח ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום רביעי ט' בסיון תשע''ט
15:49 12.06.19 |
|
87. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
שבת ט סיון ה'תש"גשיעורים: חומש: נשא, שביעי עם פירש"י. תהלים: מט-נד. תניא: וכ"ש ... ־154־ הבריאה. די וועלט דארף האבען טהרת האויר. טהרת האויר איז נאר דורך אותיות התורה. די אותיות שבתורה זיינען א שמירה כללית און א שמירה פרטית. חלוקת השתא סדרי משנה איז א "ובלכתך בדרך"'דיקער. די משנה משניות וואס מען וועט חזר'ן וואו מען וועט זיין, אין וואס פאר א פלאץ מען וועט זיין, וועט באלייכטען די פארבינדונג פון ישראל מיט קוב"ה . משנה איז אותיות נשמה. עס איז זייער שווער צו געפינען די ווערטער אויסצודריקען דעם גרעסטען תועלת בעזה"י אין דער שמירה כללית און דער שמירה פרטית, וואס דער כסדר'דיגער חזר'ן משניות וועט בעזה"י בריינגען און עס פעלען אויס די ווערטער צו באשרייבען דעם גרויסען נחת רוח, וואס מען וועט פארשאפען דעם בורא עולם ב"ה .
__תרגום___ העולם זקוק לטיהור האויר. טהרת האויר היא רק ע"י אותיות התורה. האותיות שבתורה הם שמירה כללית ושמירה פרטית. חלוקת הששה סדרי משנה (בעל פה) היא קיום ה"בלכתך בדרך". המשנה-משניות שמשננים אותם איפה שנמצאים, בכל מקום שנמצאים - מאירים את הקשר של ישראל עם קוב"ה. משנה היא אותיות נשמה. קשה למצוא את הביטוי שיבטא את התועלת הגדולה ביותר, בעזה"י, בשמירה כללית ובשמירה פרטית, שמשיגים, בעזה"י, ע"י החזרה הסדירה של משניות; וחסרות המילים שיביעו את גודל נחת הרוח, שיגרמו לבורא עולם ב"ה.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום חמישי י' בסיון תשע''ט
11:49 13.06.19 |
|
88. הפתגם היומי
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום ראשון י סיון ה'תש"גשיעורים: חומש: בהעלותך, פ' ראשונה עם פירש"י. תהלים: נה-נט. תניא: פרק ג. והנה ... אפס בלעדו. רבינו הזקן ענה לאחד בהכנסו ליחידות: ...בני ישראל ווערען אנגערופען נרות. א נר איז כלול פון כלי פתילה שמן ואש. מען מוז אבער אנצינדען דעם אש און דעמאלט איז דאס מאיר. בא דיר איז א גוטער נר, אבער עס פעלט דיר דער אנצינדער. דורך הכאה בכח אין דעם אבן של נפש הבהמית, געהט ארויס א ניצוץ אש, וועלכער צינדט אן דעם אש אלקי. __תרגום___ רבינו הזקן ענה לאחד בהכנסו ליחידות: ...בני ישראל קרויים נרות. נר כלול מכלי, פתילה, שמן ואש. אך חייבים להצית את האש ואז הוא מאיר. הנר שבך הוא טוב, אך חסר לך מי שידליקו; ע"י הכאה בכוח באבן של נפש הבהמית, ניתז ניצוץ אש, שהוא מצית את האש האלקי.
''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
שליטא
חבר מתאריך 9.2.17
9394 הודעות | יום ששי י''א בסיון תשע''ט
09:44 14.06.19 |
|
89. הפתגם היומי להיום ולמחר (שבת קודש)
בתגובה להודעה מספר 0
|
יום שני יא סיון ה'תש"גשיעורים: חומש: בהעלותך, שני עם פירש"י. תהלים: ס-סה. תניא: והמשל ... ־156־ ואפס בלעדו. משיחות אאמו"ר : אין דער עבודה פון עבודת ה' ע"ד החסידות, זיינען פאראן אלע מדריגות... די דרגא פון מת באדארף קיין סך הסבר ניט האבען. עס איז אבער אויך פאראן - ת"ל - תחית המתים אין עבודה רוחנית. א מת איז קאלט, עס איז ניטא אזא קאלטע זאך ווי שכל הטבעי און שכל אנושי, און ווען דער שכל הטבעי פארשטעהט א השגה אלקית און די מדות שבשכל ווערען נתפעל און גערירט פון דעם געשמאק שכלי, איז דאס דער אמת'ער תחית המתים. ___תרגום__ משיחות אאמו"ר : בעבודת ה' ע"ד החסידות, קיימים כל הדרגות ... דרגת המת אינה זקוקה להסבר רב. אך קיים גם - תודה לאל - תחיית המתים בעבודה רוחנית: מת הוא קר; לא קיים דבר קר כל-כך כמו השכל הטבעי והשכל האנושי, וכשהשכל הטבעי משיג השגה אלוקית, והמדות שבשכל מתפעלים ומתרגשים מהתענוג השכלי - הרי זה תחיית המתים האמיתי. http://imagizer.imageshack.com/img924/6380/WHqA1a.jpg ''הגיע זמן הגאולה והנה זה משיח בא'' (הרבי מה''מ שליט''א) יחי המלך לעולם! |
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: מחק תגובה) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
|