הוא מביא שהאברבנל אומר שהקב"ה ציווה לכתוב את הדברים ומשה רבינו כתב זאת בסגנונו.
או לחילופין שמשה רבינו אמר / כתב זאת והקב"ה ראה והורה לצרף זאת לתורה.על פי תירוצים אלו נותרת עיקר הקושיא על כנה ובעיקר מוזר למה זה לא בספר נפרד לעצמו כספר יהושע וכו'.
ההסבר על פי חסידות מרחיב על פי דברי התוספות שזה נאמר ברוח הקודש ובאופן של 'שכינה מדברת מתוך גרונו' כפי שברור שהי'ה באמירת שמונה הדיברות האחרונות.
להרחבה ניתן לראות בקישור שם מדקה 30 לערך אך בעיקרון על פי ההסבר הזה משה רבינו כיוון את עצמו כך שכל דבריו יהיו בדיוק כרצון השם ולכן זכה שכל מה שנראה כדבריו העצמיים הגיעו מהקב"ה ישירות ולכן יש בזה את שני העניינים, מלמעלה ומלמטה.
ודווקא ספר דברים נאמר בצורה זו כדי להכין אותנו אל הכניסה לארץ בה כל אחד צריך לגלות בכוחו את כח הבורא כאן למטה ולהשתדל להיות מכוון לכך כל הזמן.
בהצלחה רבה ושבוע טוב ומבורך!
כתיבה וחתימה טובה - לשנה טובה ומתוקה!