גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #27975 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 27975   
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
12391 הודעות, 113 מדרגים, 220 נקודות.  ראה משוב
יום שני כ''ט באייר תשפ''ב    19:19   30.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

מכתב יומי מהרבי - עיצה לחיים. *יְּרוּשָׁלַיִם - מהי משמעות שם העיר?*  

 
  
מכתב מהרבי מליובאוויטש, אל הרב שמואל טוביה שטרן רבה של מיאמי ביטש פלורידה, שקיבל אות כבוד מירושלים:

בנועם נודעתי שכבוד-תורתו מקבל ציון כבוד הקשור עם ירושלים עיר הקודש, תבנה ותכונן על ידי משיח צדקנו במהרה בימינו. ובודאי לאישיות כמותו לא נצרך להדגיש מאמר חכמינו ז"ל "שמא מילתא הוא" .

ובפרט בנוגע ל ירושלים, שהדיוק בזה הוא בכל שלימותו.

והרי פירשו חכמינו ז"ל (תוספות ד"ה הר, תענית טז, א, מיוסד על מדרש בראשית רבה פ' נו) ש נקרא על שם "יראה" שקרא אברהם ו"שלם" שקרא שֵׁם בנו של נח.

ומפרש אדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע שהשם מורה על שלימות היראה.

וכיון שירושלים עיר-הקודש נקראת "קִרְיַת מֶלֶךְ רַב", הרי מובן שהשפעתה – ובלשון הכתוב, "וּדְבַר ה' מִיְּרוּשָׁלַיִם" – צריכה להיות בשלימות יראת ה', וכן כל הפעולות הקשורות עם ירושלים.

ויהי רצון שכבוד תורתו יעשה בכל האמור לעיל מתוך ניצול מלא של כוחותיו ומדת השפעתו, באופן של "מוסיף והולך" , בשמחה ובטוב לבב.

בכבוד ובברכה להצלחה ולבשורות טובות.

מקור: אגרות קודש חכ"ו ע' שלב

*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  תודה לך יוסף 31.05.22 12:13 1
  מעניין נiגה 31.05.22 13:08 2
     יש''כ Yehudah770 31.05.22 19:06 3
         מרתק נiגה 01.06.22 08:49 4
             בע''ה, נשתדל שבוע הבאה Yehudah770 02.06.22 20:58 5
                 תiדה רבה נiגה 03.06.22 10:41 6
                     (1) לעולם השם דברך נצב בשמים Yehudah770 08.06.22 22:18 7
                         איזה יiפי של דברים! נiגה 09.06.22 12:02 8

     
יוסף לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.3.18
24806 הודעות, 271 מדרגים, 530 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי א' בסיון תשפ''ב    12:13   31.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. תודה לך  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1759 הודעות
יום שלישי א' בסיון תשפ''ב    13:08   31.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. מעניין  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
ומעיניין לעיניין באiתi עיניין:

השם "ירושלים" מופיע לראשונה בכתב יתדות במכתבי אל-עמארנה, הכוללים שישה מכתבים מעבדי-ח'פה מלכה של ירושלים לאמנחותפ הרביעי, שליטה של מצרים, בכתב זה נהגה שם העיר, וכן שם חבל הארץ שהיא בירתו, כ-אֻרֻשָׂלִם.


“שְׁמוֹת רַבִּים לָהּ, לִירוּשָׁלַיִם. רבותינו אָמרוּ: “שִׁבְעִים שְׁמוֹת יֵשׁ לִירוּשָׁלַיִם”
(מִדְרָשׁ רַבָּה)

לְהַלָּן חֵלֶק מִן הֲשֵׁמוֹת:

אֲרִיאֵל, בְּרִית-אֶל, הָעִיר, טַבּוּר הָעוֹלָם, יְבוּס, יָפֶה-נוֹף, יְרוּשָׁלַיִם, מְצֻדַת-צִיּוֹן,
מֶרְכָּז הָעוֹלָם, מְשׂוֹשׂ תֵּבֵל, מְשׂוֹשׂ כָּל הָאָרֶץ, נְוֵה הַ’, נְוֵה עֹז, נְוֵה צֶדֶק, עִיר גְּבוּרָה, עִיר דָּוִד,
עִיר האלקים, עיר חומה, עִיר יְהוּדָה, עִיר יוֹנָה, עִיר נֶצַח, עִיר קִבְרוֹת אָבוֹת , צִיּוֹן,
קָדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל, קִרְיַת מוֹעֵד, קִרְיַת מֶלֶך רַב, קִרְיָה נֶאֱמָנָה, שָׁלֵם, תִּפְאֶרֶת, יַרְכְּתֵי צָפוֹן,



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
12391 הודעות, 113 מדרגים, 220 נקודות.  ראה משוב
יום שלישי א' בסיון תשפ''ב    19:06   31.05.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. יש''כ  
בתגובה להודעה מספר 2
 
  
וכן, הרי כל שם מסמל ומלמד עניין של עבודה והוראה לחיים, כי התורה היא תורת חיים.

ובשונה מהשפות האחרות שהן אוסף של מילים מוסכמות, שפת לשון הקודש היא השפה שדרכה, הקב"ה ברא את העולם וכידוע, שצורת האותיות וצירופיהן למילים נותנות את הכוח לדבר הנברא בשם הזה.
ברכה והצלחה ובשורות טובות!



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1759 הודעות
יום רביעי ב' בסיון תשפ''ב    08:49   01.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. מרתק  
בתגובה להודעה מספר 3
 
  
שצורת האותיות וצירופיהן למילים נותנות את הכוח לדבר הנברא בשם הזה
ציטוט מאת: Yehudah770

תוכל לפרט ולהרחיב מעט?



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
12391 הודעות, 113 מדרגים, 220 נקודות.  ראה משוב
יום חמישי ג' בסיון תשפ''ב    20:58   02.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. בע''ה, נשתדל שבוע הבאה  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1759 הודעות
יום ששי ד' בסיון תשפ''ב    10:41   03.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. תiדה רבה  
בתגובה להודעה מספר 5
 
  
שבת שלiם וחג שמח



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
12391 הודעות, 113 מדרגים, 220 נקודות.  ראה משוב
יום רביעי ט' בסיון תשפ''ב    22:18   08.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. (1) לעולם השם דברך נצב בשמים  
בתגובה להודעה מספר 6
 
  
הנה, כתיב:  לְעלָם יְהֹוָה ְבָרְךָ נִָב ַָמָם.  דְבָרָיו חָים וְקַָמִים. נֶאֱמָנִים וְנֶחֱמָדִים לָעַד כו' לְעלְמֵי עלָמִים. עַל אֲבתֵינ וְעָלֵינ. עַל ָנֵינ וְעַל רתֵינ. וְעַל ָל רת זֶרַע ְרָאֵל עֲבָדֶיךָ: כי אילו היו האותיות מסתלקות לרגע חס ושלום וחוזרות למקורן, היו כל השמים אין ואפס ממש והיו כלא היו כלל. וכמו קודם מאמר "יהי רקיע וגו'" ממש. וכן, בכל הברואים שבכל העולמות עליונים ותחתונים, ואפילו ארץ הלזו הגשמית ובחינת דומם ממש, אילו היו מסתלקות ממנה לרגע חס ושלום האותיות מעשרה מאמרות שבהן נבראת הארץ בששת ימי בראשית, הייתה חוזרת לאין ואפס ממש כמו לפני ששת ימי בראשית ממש. וזהו שכתב המקובל אלוהי רבינו יצחק זכרונו לברכה (האר"י ז"ל)  שגם בדומם ממש, כמו אבנים ועפר ומים, יש בחינת נפש וחיות רוחנית. דהיינו, בחינת התלבשות אותיות הדיבור, מעשרה מאמרות המחיות ומהוות את הדומם, להיות יש מאין ואפס שלפני ששת ימי בראשית.

בקטע זה למדנו שלושה דברים:

א. שהחיות של כל הנבראים הוא מדבר השם - דהינו עשרה מאמרות שבהם נברא העולם - הם המחיים והמהווים את העולם. ושלא נחשוב שלאחר מכן, אין צורך לקיים את העולם בכל רגע ורגע על ידי דבר השם אלא, בכל רגע ורגע לעולם ועד. ולא רק בשמים או בארץ, אלא בכל נברא ונברא, מביצי כינים ועד קרני ראמים, ממלאכי מרום ועד יתוש קטן שבלב האדמה וכל מה שביניהם.

ב. גם הדומם שנראה לעיננו כחסר חיות ותנועה ואין נראית בו צמיחה או גידול או תנועה, הוא בעל חיות רוחנית ובעל נפש, מכיון שכל מציאות הבריאה היא מכוחו של הכוח האלוהי המחייה והמהווה אותה והוא דבר השם.

ג. כדי להשמיד דבר גשמי כמו עץ וכדומה, אתה חייב לשרוף אותו, אך עדיין יישאר אפר ממנו. ואילו הקדוש ברוך הוא, כדי לבטל דבר, הוא פשוט צריך לא להחיות אותו. ואז, הוא מתבטל במציאות לגמרי. כשאותיות הדיבור של דבר אלוהינו יחזרו למקורם ושורשן הדבר נעלם ומתבטל לגמרי ממציאותו.

 
(המשך יבוא בע"ה)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
נiגה
חבר מתאריך 22.3.21
1759 הודעות
יום חמישי י' בסיון תשפ''ב    12:02   09.06.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. איזה יiפי של דברים!  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  
מעניין ומרתק כאחד!
כמה נקודiת למחשבה והתבiננות! מקסים.

תiדה גדiלה!

מחכה להמשך



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות