6. כיום מותר לקפל גם לפי הקיפול הקודם כי אין אפשרות לדקדק ממש להיות על פי הקודם הראשונים בתגובה להודעה מספר 0
מקור הדין לאסור משום "תיקון בגד" על פי הגמרא בשבת דף קי"ג ע"א. וכך פוסק החיי אדם ויש מדקדקים כמותו.
אך רוב הפוסקים חולקים וכיום הקיפול לא מבוצע כפי שבעבר על ידי מכבש, ולא עושים אותו על ידי 2 בני אדם ולכן לא נחשב "תיקון בגד"(עי' בכה"ח לב בשם היפה ללב; ערוה"ש שב, יב; אול"צ ח"ב כד, ג).
חבר מתאריך 15.12.17
2089 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 19.5.04
39587 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 15.12.17
2089 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
ובמיוחד לבני ספרד שעירוב צורת הפתח שעושים בכל מקום הוא מועיל רק בדיעבד
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.22
208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.16
2117 הודעות
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.22
208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
4319 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מקור הדין לאסור משום "תיקון בגד" על פי הגמרא בשבת דף קי"ג ע"א. וכך פוסק החיי אדם ויש מדקדקים כמותו.
אך רוב הפוסקים חולקים וכיום הקיפול לא מבוצע כפי שבעבר על ידי מכבש, ולא עושים אותו על ידי 2 בני אדם ולכן לא נחשב "תיקון בגד"(עי' בכה"ח לב בשם היפה ללב; ערוה"ש שב, יב; אול"צ ח"ב כד, ג).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 7.7.20
10787 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
ואפילו לקפל כרגיל
ידוע הסיפור שאדם שאל את הרבי מלובביץ אם לקפל טלית במוצ"ש זו סגולה לשלום בית
והרבי ענה לו שגם לשטוף כלים במוצ"ש זו סגולה לשלום בית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד