5. ''ושבת עד ה' אלוהך. מכאן שיש ממדרגות מדרגות. כלומר בדרך אל השם יש הרבה מדרגות בתגובה להודעה מספר 0
יש יחוד עליון וייחוד תחתון. יחוד תחתון זה אומר המדרגות של התשובה שקשורות לידיעת האדם את חטאו וכמובן חזרתו בתשובה. בייחוד תחתון מה שקובע זה הכרת האדם בחטאו. וכאשר אדם עשה תשובה אז כל עת שהוא עדיין זוכר לעצמו את החטא זה אומר שהוא לא תיקן את חטאו במלאו ושיש לו עוד על מה לעבוד. וכאשר הוא כבר לא זוכר את החטא אז זה אומר שנתכפר לו העוון. אך עדיין אנחנו נצמאים בהגדרה של ייחוד תחתון. יש את הייחוד עליון שבו אדם מגיע להבנה עמוקה שהכל מהשם יתברך. ואם הכל מגיע מהשם יתברך אז הו א צריך להגיע למדרגה שהוא מבין ומכיר שהחטא היה לטובתו. זה כבר תחום אחר לחלוטין שקשור בהכרת גדולתו של השם בעולם.
המקור לכל זה כתוב בספרים הקדושים בחטא אדם הראשון. שאדם הראשון קיבל בתוכו את כלל ההויה האנושית בעולם וכשהוא חטא אז כל העולם בני אנוש חטאו איתו. ועכשיו כתיקון כל אחד צריך לחזור בתשובה ולתקן קצת חטאו של אדם הראשון.
אפשר לקרוא את הדברים בספר צדקת הצדיק ותקנת השבין של רבי צדוק הכהן מלובלין
חבר מתאריך 13.11.14
6011 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.22
208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 1
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 13.11.14
6011 הודעות
בתגובה להודעה מספר 3
אבל אפשר להבין מהזהר בכלל שזה נכון
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.4.19
1597 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אין לי מקור בזוהר אבל כל אדם נמצא כל הזמן במדרגה אחרת מחברו וכל ימינו אנחנו שבים אל ה׳ יתברך.
מה צריך יותר מיזה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.20
4319 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יש יחוד עליון וייחוד תחתון.
יחוד תחתון זה אומר המדרגות של התשובה שקשורות לידיעת האדם את חטאו וכמובן חזרתו בתשובה. בייחוד תחתון מה שקובע זה הכרת האדם בחטאו. וכאשר אדם עשה תשובה אז כל עת שהוא עדיין זוכר לעצמו את החטא זה אומר שהוא לא תיקן את חטאו במלאו ושיש לו עוד על מה לעבוד. וכאשר הוא כבר לא זוכר את החטא אז זה אומר שנתכפר לו העוון. אך עדיין אנחנו נצמאים בהגדרה של ייחוד תחתון.
יש את הייחוד עליון שבו אדם מגיע להבנה עמוקה שהכל מהשם יתברך. ואם הכל מגיע מהשם יתברך אז הו א צריך להגיע למדרגה שהוא מבין ומכיר שהחטא היה לטובתו. זה כבר תחום אחר לחלוטין שקשור בהכרת גדולתו של השם בעולם.
המקור לכל זה כתוב בספרים הקדושים בחטא אדם הראשון. שאדם הראשון קיבל בתוכו את כלל ההויה האנושית בעולם וכשהוא חטא אז כל העולם בני אנוש חטאו איתו. ועכשיו כתיקון כל אחד צריך לחזור בתשובה ולתקן קצת חטאו של אדם הראשון.
אפשר לקרוא את הדברים בספר צדקת הצדיק ותקנת השבין של רבי צדוק הכהן מלובלין
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 26.7.22
208 הודעות
בתגובה להודעה מספר 5
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
14349 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 04.11.22 בשעה 11:11 בברכה, אלמוני
ורק אחרי מיתתו הוא ידע.
בכלל כל העניין של תשובה אמיתית הוא חמקמק ולא ברור כמו לפשטנים .
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד