גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #30878 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30878
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
14316 הודעות, 119 מדרגים, 232 נקודות.  ראה משוב
יום ראשון י''ג בכסלו תשפ''ד    08:40   26.11.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה: *יוצאים מהבית או חוזרים לבית?*  

 
  
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*

ב'ספר יצירה' מופיע 'כלל'(פ"א מ"ז): "נָעוּץ סוֹפָן בִּתְחִלָּתָן וּתְחִלָּתָן בְּסוֹפָן". כלומר, הסוף וההתחלה קשורים זה בזה. וכך הוא גם בתורה, שהתחלת הפרשה וסופה קשורים זה בזה.

ובפרשתנו נראה שהכלל הזה לא כל-כך מסתדר... כי ההתחלה והסוף הם הָפכיים זה לזה: הפרשה מתחילה ביציאת יעקב אבינו מבית אביו אל 'חרן' ה'מנוכרת'. ובסוף הפרשה, יעקב מתחיל את תהליך החזרה אל בית אביו.

כדי לבאר את הקשר, 'נתרגם' את הפרשה למונחים של גלות וגאולה: הגלות היא היציאה מ'בית אבינו' בארץ הקודש והגאולה היא השיבה 'הביתה'.

הגאולה העתידית באה' כידוע' בזכות מעשינו ועבודתנו בזמן הגלות. אך תורת החסידות מחדשת, שהמעשים הטובים אינם רק ה'גורם' לגאולה, אלא הם ממשיכים ומורידים את אור הגאולה. ובגאולה העתידה, 'יתגלו' פירות עבודתנו.

וזהו הקשר בין התחלת הפרשה לסופה, כי 'השיבה הביתה' לגאולה מַתחילה בעבודתנו בגלות.

מקור: ע"פ ספר השיחות תשמ"ח ח"א ע' 127 ואילך



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות