גירסת הדפסה          
קבוצות דיון בית המדרש נושא #30885 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 30885
Yehudah770 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 12.12.15
14345 הודעות, 119 מדרגים, 232 נקודות.  ראה משוב
יום שני י''ד בכסלו תשפ''ד    09:02   27.11.23   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

אוצרות הגאולה • מתורת הרבי בעניני הגאולה העתידה: *משיח על חמור או על עננים?*  

 
  
*לע"נ בתנו הטהורה חיה-מושקא ע"ה בת יבדלט"א חיים יהושע יהודה ובת-חן*

המדרש (ב"ר פע"ה, ו) מבאר את דברי יעקב "וַיְהִי לִי שׁוֹר וַחֲמוֹר וגו'" (פרשתנו לב, ו), ש'חמור' מרמז על המשיח שעליו נאמר (זכריה ט, ט): "עָנִי וְרֹכֵב עַל חֲמוֹר".

וצריך להבין:

מדוע בחר יעקב לסמל את המשיח ב'חמור' המגושם והטמא? ובפרט, שביאת המשיח על חמור - ולא על עננים - היא רק כאשר בני-ישראל "לֹא זָכוּ". כדברי הגמרא (סנהדרין צח, א) ויעקב היה מוכן בשלמות לגאולה?

ביאור הדברים:

על-ידי זיכוך הגשמיות והחומריות, מגיעה הנשמה למקום נעלה ביותר, כי שורש הגשמיות הוא למעלה משורש הרוחניות. וכל-זה מרומז ברכיבה על 'חמור' מלשון 'חומר', שה'חמור-חומר' ה'מזוכך', מביא את האדם למקום שבלעדיו לא היה ביכולתו להגיע.

וזהו עומק כוונת הגמרא: שאם ישראל *"לֹא זָכוּ"*, שזיככו את החומריות, *ש'אינה זַכָּה'*, ירכב המשיח על ה'חמור-חומר' ותהיה גאולה נעלית.

אם-כן, יעקב ביטא בדבריו את מוכנותו לגאולה המושלמת.

מקור: ע"פ לקוטי שיחות ח"ב ע' 70 ואילך



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד




תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות