יום רביעי כח תשרי ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: נח, רביעי עם פירש"י.
תהלים: קלה-קלט.
תניא: (אלא שבארצות ... עמהם)).
אם בחוקתי תלכו גו' ונתתי גשמיכם בעתם.. לימוד התורה וקיום המצות הם טבעת הקדושין שבהם קידש הקב"ה את ישראל להתחייב לזון אותם ולפרנסם.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי – כח תשרי
*הקשת כסימן לגאולה*
"עניין ה"קשת" נעשה מהשתקפות קרני השמש בעננים – היינו שגם הענן העולה מן הארץ נעשה מזוכך עד שמשתקף בו האור דשמש הוי'-
ולהעיר מהשייכות ד"קשת" לגאולה כדאיתא בזהר (פרשתנו עב,ב):
"כד יפקון (כשיצאו) ישראל מן גלותא זמינא(תיראה) האי קשת לאתקשטא.. בגווני נהירין(בצבעים ברורים).. וכדין צפי לי' למשיח, מנלן, דכתיב וראיתיה לזכור ברית עולם ..
ידכר(יזכור) קודשא בריך הוא להאי ברית(את הברית שכרת) דאיהו בגלותא ויקים לה מעפרא,
ההוא דכתיב ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם"..
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, בהערה 100)
לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום חמישי כט תשרי ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: נח, חמישי עם פירש"י.
תהלים: קמ-קמד.
תניא: והנה ... האר"י ז"ל.
מברכים ברכת הקשת, ולא כיש מפקפקים בזה.
לאחד מהבעלי-בתים של העיר מעזיבוש היה ריב עם בן עירו, ותוך כדי שהות במחיצת הבעש"ט בביהכ"נ, הוא צעק שהיה "קורע את יריבו כדג".
הבעש"ט צוה לתלמידיו לשלב ידיהם ביד חביריהם, ולהתייצב לידו בעינים עצומות. הבעש"ט הניח ידיו הקדושות על כתפי שנים מתלמידיו, אלה שעמדו בסמוך. לפתע נזדעקו התלמידים מתוך אימה גדולה: הם ראו כיצד קורע הוא כדג את יריבו!
מכאן הוכחה גמורה, שמכל כח - תוצאה ופועל דבר: אם בלבוש חומרי, או רוחני, שאפשר לתופסו רק בחושים נעלים ועדינים יותר.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - כט תשרי
*מצב העולם והאדם לעתיד לבוא - כמו בתקופת המבול*
"ויהי המבול ארבעים יום על הארץ.. ויגברו המים על הארץ.. ויכוסו כל ההרים הגבוהים תחת השמים"(פרשת נח)
"התוכן הרוחני של עניין המבול- כל העולם כולו מכוסה במים - כל הארץ שקועה ב"מי הדעת(לדעת את ה')" באופן שלא תיראה מציאותו של האדם, כי אם רק של "מי הדעת" שבהם הוא שקוע.
ועל דרך מצב העולם לעתיד לבוא, שיהי דומה ל"מבול"(כמים לים מכסים"), וכדברי הרמב"ם בסיום וחותם ספרו, ש"באותו הזמן.. לא יהי עסק כל העולם אלא לדעת ה בלבד. . שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים",
שלא תורגש מציאותם של האדם והעולם ועד ש"לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד"
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 0507108700
ראש חודש טוב ושבת שלום ומבורך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום ראשון ב חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: לך לך, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: י-יז.
תניא: ואחר ... ־קמא־ טובא.
משיחת אאמו"ר מוצאי ש"ק לך לך תרנ"א: בשנות נשיאותו הראשונות נהג רבינו הזקן לומר ברבים כי "יש לחיות עם הזמן". על-ידי אחיו המהרי"ל גילו זקני החסידים שכוונת הרבי היא: שיש 'לחיות' עם פרשת השבוע ופרשת היום של הסדרה השבועית. לא רק ללמוד את פרשת השבוע בכל יום, אלא 'לחיות' עמה.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - ב מרחשון
*דרישת הגויים למסירת שטחים - מסימני הגאולה*
"בימים אלה התאספו אומות העולם (שבעים אומות) באופן ד"רגשו גוים ולאומים יהגו",
לטעון לישראל "לסטים אתם וכו", לא רק בנוגע לעזה או שומרון ,אלא גם (ולכל לראש) בנוגע ליהודה כולל ירושלים,
בה בשעה שהכל יודעים את התשובה לטענה זו המפורשת "כל הארץ של הקב"ה היא,הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו....נתנה לנו"(רש"י).
ויש לומר ההסברה בזה שמאורע בלתי רצוי זה אירע דווקא בתקופה שבה רואים ניסים גלוים
– על דרך האמור לעיל שהסדר בעולם הוא באופן של העלם וחושך,ורק אח"כ נעשה גילוי האור,
ויש לומר יתירה מזה - שהענין ד "רגשו גוים ולאומים יהגו" גופא הוא מסימני הגאולה, כמו שכותב רש"י ש"רבותינו דרשו את הענין של מלך המשיח".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, פרשת בראשית ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שני ג חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: לך לך, שני עם פירש"י.
תהלים: יח-כב.
תניא: וכמדומה ... ־קמב־ אמרי פי.
(המשך שיחה הנ"ל): "בראשית" היא פרשה שמחה, למרות שהסוף אינו "נעים" כל כך; "נח" - המבול, אך סוף-שבוע שמח: לידת אברהם אבינו; פרשת "לך" היא השבוע השמח באמת, בכל יום מימי השבוע 'חיים' עם אברהם אבינו, הראשון שמסר נפשו על פרסום אלוקות בעולם. ומסירות הנפש שלו הוריש אברהם אבינו בירושה לכל ישראל.
ב"ה - יום שני - ג מרחשון
*לערוך כבר את ההכנות בפועל ל 'לך לך' אל הגאולה*
"כמדובר כמה פעמים שכבר "כלו כל הקיצין" .. שכבר שבו בתשובה.. ולפי כל הסימנים הרי שדורנו הוא דור האחרון לגלות ובמילא דור הראשון לגאולה.
עפ"ז מובן שזהו עניין שהזמן גרמא –
לערוך כבר את ההכנות בפועל ל 'לך לך גו' אל הארץ אשר אראך' תיכף ומיד ממש"
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב, אות ו)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 0507108770
לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שלישי ד חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: לך לך, שלישי עם פירש"י.
תהלים: כג-כח.
תניא: כו. בר"מ ... ־284־ ע"כ בר"מ.
למוד התורה בכל יום ויום נוגע בנפשות ממש לא לבד בנפש הלומד, כי אם גם בנפשות בני ביתו, שאז אויר הבית הוא אויר תורה ויראת שמים.
להצטרפות לקבלת 'היום יום' https://did.li/YomYom2
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - ד מרחשון
*תיכף ומייד הגאולה השלימה*
"כיון שהעיד כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו שכבר סיימו את כל ענייני העבודה, כולל גם צחצוח הכפתורים, ועומדים מוכנים ("עמדו הכן כולכם") לקבל פני משיח צדקנו, הרי,
מסקנת החשבון- צדק (חשבון צדק דייקא, חשבון אמיתי) שעושים בימינו אלו, היא,
שתיכף ומיד ממש צריכה לבוא הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש"
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, אות ט)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום חמישי ו חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: לך לך, חמישי עם פירש"י.
תהלים: לה-לח.
תניא: ועוד יש ... ־286־ בהסתר כו'.
כשרצה רבינו הזקן לברך את ר' יקותיאל ליעפלער בעשירות, אמר שאינו חפץ בזה, שלא תטרידו העשירות מלימוד החסידות והתעסקות בעבודה, וכשרצה לברכו באריכות ימים אמר: "אך לא בחיי-אכרים ש'עינים להם ולא יראו אזנים להם ולא ישמעו', לא רואים אלוקות ולא שומעים אלוקות".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי – ו מרחשון
*לפתוח את הדלת ולסחוב את הגאולה פנימה*
…" כפי שהנני חוזר ומדגיש כמה פעמים
שלא זו בלבד שסוף הגאולה לבוא, אלא
שהגאולה עומדת כבר על סף הפתח,
ומחכה לכל אחד ואחת מישראל שיפתח את הדלת
ויסחוב את הגאולה לתוך החדר!!"
(מדברי הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח
לרה"ג מרדכי אליהו - ו' מרחשון ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שישי ז חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: לך לך, שישי עם פירש"י.
תהלים: לט-מג.
תניא: אך ... ־קמד־ הכל אחד.
הסדר לאחר מתן תורה הוא: הסרת ערלת הגוף, הלשון, הלב - מעשה דבור מחשבה, אברהם אבינו שהיה קודם מ"ת הרי בתחילה הכיר את בוראו - מחשבה, אח"כ פרסם אלקותו, - דבור, ואח"כ מילה - מעשה.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי – ז מר חשון
*ירושת הארץ שלעתיד לבוא ניתנה כבר בברית בין הבתרים*
"ביום ההוא כרת ה' את אברם ברית.. לזרעך נתתי את הארץ הזאת"(פ' לך לך).
"כאשר נתן הקדוש ברוך הוא את ארץ ישראל לאברהם בברית בכן הבתרים, הוא כבר נתן לו בפועל (באותה ברית) את כל עשר הארצות. לא רק את שבע הארצות- "את החתי וגו'" אלא גם את ג' הארצות- "את הקיני ואת הקיזי ואת הקדמוני"
רק שבגלוי ובפועל "לא נתן להם אלא שבעה גוים והשלשה כו' עתידים להיות ירושה לעתיד"- "בימי המלך המשיח".
אבל הקב"ה נתן הכל מיד בבת אחת (אלא שבקיום העניין בפועל ישנם שלבים)"
(הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב, אות ה)
שבת שלום ומבורך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שני י חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: וירא, שני עם פירש"י.
תהלים: נה-נט.
תניא: אבל בצאת ... בע"ח וד"ל.
הרבי (רבינו הזקן) היה מכנה את ה'אצילות' - "למעלה". מספרים ש בכתב, מרוב התרגשות, לא היה מסוגל לכתוב יותר מאשר "אצי'".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - י מרחשון
*יש לך כח להביא את הגאולה*
"יהודי יכול לטעון, כיון שהוא מדוד ומוגבל, כולל מצד הגבלות דטבע העולם, וחלק חשוב מהיום הוא עסוק (על פי תורה) בדברי רשות אכילה, שתיה ושינה, ובפרט בזמן הגלות כשישנם כמה מדידות והגבלות והעלמות על עבודת ה' בשלימות וכו' וכו' –
אין לו לכאורה כח אפילו לעשות עבודה קטנה יותר, על אחת וכמה, אין לו כח להביא את הגאולה האמיתית והשלימה ?!
אומרים לו – שביאת המשיח תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" כל זמן משך הגלות דוקא,
וכיון שהגאולה עדיין לא הגיעה, הרי זה גופא ראיה שהדבר תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" דדורנו זה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת שמיני ה'תנש"א)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום רביעי יב חשון ה'תש"די
שיעורים:
חומש: וירא, רביעי עם פירש"י.
תהלים: סו-סח.
תניא: וז"ש ... קודם לברכה.
אחת מתורות הראשונות של רבינו הזקן - ונקראו אז בשם "וערטער" : "שמע ישראל" - יהודי שומע, "הוי' אלוקינו" - שכוחנו וחיותינו הם למעלה מהטבע, ואשר - "הוי' אחד".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי- יא מרחשון
*לחיות גאולה: לאחרי הסעודה נשאר רעב לסעודה דלויתן ושור הבר שלעתיד לבוא*
"...כל הענינים וכל הפעולות צריכים להיות חדורים בעיני משיח וגאולה, כולל גם באכילתו ושתייתו שמשתוקק לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר,
עד כדי כך שגם לאחרי הסעודה נשאר רעב לסעודה דלויתן ושור הבר ויין המשומר,
ובמילא, טוען הוא להקדוש-ברוך-הוא שאינו יכול לקיים המצווה ד"ואכלת ושבעת וברכת" לאמיתתה עד שהקב"ה יושיבנו על שולחנו להסעודה דלעתיד לבוא
ותיכף ומיד ממלא הקב"ה בקשתו-בהסעודה דיום השבת קודש".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות וירא ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום חמישי יג חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: וירא, חמישי עם פירש"י.
תהלים: סט-עא.
תניא: איתא ... ־292־ ועלול כנודע.
הבעש"ט היה לומד עם תלמידיו שיעור בגמרא. אופן הלימוד היה מתוך חריפות וגאונות גדולה, ולמדו את הרמב"ם, אלפס, רא"ש ושאר מפרשים מהראשונים שהשתייכו לגמרא הנלמדת. הבעש"ט היה מתרגם האת המילים לאידיש. כשלמדו מסכת ערכין והגיעו למארז"ל (טו, ב): "לשון תליתאי קטיל תליתאי", פירשו הבעש"ט: "לשון הרע קוטל כל השלושה: הממציא, המספר והמאזין; אך זהו בלבושים הרוחניים, שזה קשה יותר מרציחה בגשמיות"!
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - יג מרחשון
*מלך המשיח שייך לסדום - אורות דתוהו בכלים דתיקון*
"מבואר בחסידות בטעם עונש סדום, שנאבד ונחרב לגמרי, כי הנהגת סדום, (שהיתה) הפיך השלום ואחדות, היא על דרך עולם התוהו...
וזהו גם מה שאמרו במדרש "מצאתי דוד עבדי - היכן מצאתי אותו בסדום",
דלכאורה תמוה, כיצד יתכן שדוד מלכא משיחא יהיה שייך לסדום דוקא?
אלא זהו מצד המעלה הפנימית שבה, גילוי אורות דתהו, ולכן "מצאתי אותו בסדום" דוקא,
כי זהו ענינו של דוד מלכא משיחא, שעל ידו יהיה גילוי אורות דתהו (שלמעלה ממדידה והגבלה), אלא שיומשכו בכלים דתיקון דוקא."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש וירא ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שישי יד חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: וירא, שישי עם פירש"י.
תהלים: עב-עו.
תניא: והנה בהיות ... ־קמז־ תאמין.
מה' מצעדי גבר כוננו, לכל אחד מישראל יש לו תעודה רוחנית בחיים, והוא להתעסק בעבודת הבנין לעשות דירה לו יתברך. וכל אחד באשר הוא ובכל מקום שהוא צריך להתענין בכל מאמצי כוחו לחפש בחפש מחופש למצוא איזה פרנסה רוחנית כמו שהוא מחפש אחר פרנסה גשמיית. והוא לפי שדרכו - של הקב"ה - יחפץ, כדכתיב באברהם כי ידעתיו גו' ושמרו דרך ה', כי יש שני דרכים: דרך הטבע ושלמעלה מן הטבע, העולם בראו הקב"ה להיות נראה כמו שהוא בדרך הטבע - בעיני בשר - והוא דרך אלקים. תורה ומצות הם דרך הוי' והוא המשכה שלמעלה מן הטבע בטבע, אשר בגלל זאת הנה הקב"ה משפיע לישראל למעלה מן הטבע בטבע.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - יד מרחשון
*להשתוקק ל"וירא אליו ה" - לעשות כל התלוי בו להיות ראוי לכך*
"המציאות ד"וירא אליו ה" קיימת תמיד אצל כל-אחד-ואחת מישראל, וצריכים רק לפעול שמציאות זו תהיה בהתגלות...
ובענין זה הוא עיקר הלימוד וההוראה מפרשת וירא , שכל-אחד-ואחת מישראל צריך להשתוקק ביותר להגילוי ד"וירא אליו ה" בגאולה האמיתית והשלימה,
ולעשות כל התלוי בו להיות ראוי לכך ,
על-ידי-זה שכל פעולה ופעולה שלו נעשית באופן המתאים להמעמד ומצב דגאולה האמיתית והשלימה".
(משיחת הרבי שליטא מליובאוויטש מלך המשיח, דבר מלכות וירא ה'תשנ"ב)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 0507108770)
שבת שלום ומבורך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום ראשון טז חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: ח"ש, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: עט-פב.
תניא: כח. למה ... מטה מגונה.
המחשבה היא לבוש ומשרת השכל והמידות. בשעה אשר אין לה שירות בשכל או במידות - גם אז פועלת פעולתה לחשוב ולהרהר, אבל פעולתה לא לבד שאינה תוכנית, אלא היא גם פרועה לשמצה...ומבואר כי סיבת המחשבות זרות או רעות הוא הריקנות בראש; דכאשר השכל עסוק אז יש להמחשבה מה לשרת ואין מקום למחשבות של שטות והבל שאין בהם ממש.
שבת טו חשון ה'תש"ד (השלמה)
הפטורה: ואשה - בנה ותצא.
שיעורים:
חומש: וירא, שביעי עם פירש"י.
תהלים: עז-עח.
תניא: והנה יש ... כוכבים
הנשמה ממתינה למעלה לזמן בו תזכה לרדת לתוך גוף, כי הנשמה חשה כמה מסוגלת לפעול בהיותה כאן למטה. היא מסוגלת להגיע ל"התענג על הוי'". אם-כן, למתי דוחים זאת?
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - טז מרחשון
*המזבח השלישי והשלימות שבגאולה*
"בפרשת וירא מסופר על דבר שלש מזבחות שבנה אברהם אבינו.
וידוע המבואר שהמזבח השלישי הוא כנגד השלימות שתושג בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו.
נמצאנו למדים, שכל עניני העבודה גם בזמן הגלות, צריכים להיות קשורים בתוכן הענין דמלכות דוד, דוד מלכא משיחא.
היינו שגם העבודה דתורה ומצוות ותשובה צריכה להיות חדורה בההכרה הברורה, ששלימות ענין עבודת השם תהי רק לעתיד לבוא (שאז יהיה קיום המצות כמצות רצונך)".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות וירא תשנ"ב)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
לתכנים ולמגזין: . http://www.chabadwest.co.il/he/home#!103
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שני יז חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: חיי שרה, שני עם פירש"י.
תהלים: פג-פז.
תניא: והנה מודעת ... חטאת וכו'.
יש לשמור על הזמן, צריך לקבל עולה של תורה. כל זמן, כל יום שחולף, אינו יום בלבד אלא ענין בחיים; הימים חולפים כמאמר (ירושלמי ברכות פ"א ה"א) "יום נכנס ויום יוצא שבת נכנס כו' חדש כו' שנה כו'". אבא אמר בשם רבינו הזקן: יום של קייץ ולילה של חורף - שנה הוא.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - יז מרחשון
*לעתיד לבוא מתרפאים כולם בשלימות*
"לעתיד לבוא הקדוש ברוך הוא מוציא חמה מנרתקה צדיקים ("ועמך כולם צדיקים") מתרפאין בה" (נדרים ח, ב).
(שאז) יהיה שלימות הגילוי ד"שמש הוי" בכל התוקף, ובאופן שיומשך ויתקבל בגוף הגשמי,
ועד שפועל רפואת ושלימות הגוף".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת וירא ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום רביעי יט חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: חיי שרה, רביעי עם פירש"י.
תהלים: צ-צו.
תניא: והנה אור ... ־292־ חד.
מענה רבינו הזקן ליחידות: חסידות היא "שמע ישראל": "שמע" ר"ת (ראשי תיבות) 'שאו מרום עיניכם', ואומר 'מרום' ולא 'שמים' - 'מרום' הוא גבוה גבוה, להגיע למעלה מן השכל. וזה גופא - להבינו בשכל, וכמו שאומר "וראו מי ברא אלה".
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום שישי כא חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: חיי שרה, שישי עם פירש"י.
תהלים: קד-קה.
תניא: וז"ש ... ־300־ באריכות ע"ש.
עבודת התפלה היא המביאה השגת המוח בהרגשת הלב, ושניהם יחד בעבודה בפועל המצות ביראת שמים וקנין מדות טובות.
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - כא מרחשון
*להתכונן בעצמו ולהכין אחרים ע"י הסברת עניינו של משיח*
"כל אחד צריך להתכונן בעצמו ולהכין את כל היהודים במקומו ובעירו וכו'
לקבלת פני משיח צדקנו,
ע"י שהוא מסביר את עניינו של משיח..
כולל ובמיוחד ע"י לימוד ענייני משיח וגאולה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - כ מרחשון
יום הולדת הרבי הרש"ב נ"ע
*הכרזת הגאולה ע"י משיח - נשמעת מחוץ לארץ*
"מלך המשיח.. עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם" –
כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה.
ההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחוץ לארץ -
שלא נתקדשה בקדושת ארץ ישראל (בדוגמת גגו של בית המקדש שלא נתקדש בקדושת המקדש)".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)
שבת שלום ומבורך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.2.17
18947 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
יום ראשון כג חשון ה'תש"ד
שיעורים:
חומש: תולדות, פ' ראשונה עם פירש"י.
תהלים: קח-קיב.
תניא: ל. מודעת ... ומספר וד"ל.
עשרים ושנים פעם עצרו את ה"צמח צדק" באסיפת הרבנים בפעטרבורג, תר"ג, בגלל התייצבותו נגד דרישת המלכות אודות שינויים בחינוך וכו'. שאלו השר: הרי זוהי מרידה במלכות? השיבו ה"צמח צדק": מורד במלכות חייב מיתת הגוף, אך מורד במלכות שמים חייב במיתת הנפש! מה אם-כן מכריע?...
ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - כג מרחשון
*החידוש בשליחות - להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח*
..."נוסף על הנקודה המשותפת בכללות עבודת השליחות של בני ישראל בכלל, כשלוחיו של הקב"ה שהיא "אני נבראתי לשמש את קוני- אשר נקודת השליחות הזאת משותפת ושווה בכל הזמנים,
מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל עניני השליחות והיא נעשית "השער" שעל ידו עולים כל עניני השליחות.
וכפי שכבר דובר פעמים רבות... שכבר סיימו לצחצח את הכפתורים, ועומדים ומוכנים לקבלת פני משיח צדקנו -
הרי העבודה והשליחות עכשיו היא: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש!"
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד