בס"ד
אור החיים יומימתורת רבינו חיים בן עטר הקדוש זצוקללה"ה
יום טוב ומבורך. יום רביעי ב' אייר התשפ"ה. יום הזיכרון לחללי צה"ל הי"ד
'ברית מילה לשמונה ימים'
'וביום השמיני ימול בשר ערלתו'
אמרו רבותינו במדרש, וזה לשונם: למה התינוק נימול לשמונה ימים? שקנה ה' רחמים עליו עד שיהיה בו 'כח'. וכשם שרחמיו על האדם כך רחמיו על הבהמה, שנאמר ומיום השמיני והלאה ירצה. (גם בבהמה הדין שאין מביאין אותו לקרבן לפני שעברו עליו שמונה ימים ללידתו)
ושואל רבינו האור החיים הקדוש צריך לדעת מי גילה סוד זה כי בשמונה ימים יהיה בו 'כח' לא פחות ולא יותר?
ועוד מדוע כתוב 'ו'ביום השמיני, די היה לומר 'ביום' ללא האות ו'?
ומבאר רבינו הקדוש, שנראה כי *'כח'* האמור בדבריהם הוא מה שאמר בזוהר הקדוש, שהוא כדי שיעבור על התינוק 'יום השבת', ותגיע לתינוק נפש החיונית הנשפעת בעולם *'ביום השבת' כידוע, ואז יהיה התינוק בן קיימא, והוא שאמרו רבותינו כח החיוני' ותמצא שאמרו רבותינו, שקודם שבאה שבת קודש, היה העולם רופף ורועד, כיון שבאה שבת נתחזק העולם ונח.
ומה שאמרה התורה, 'ו'ביום בתוספת האות ו' כדי להסמיך מצוות מילה למצוות טהרה שלפניה, לומר כי זה תלוי בזה, שאם האדם ישמור מצוות טהרת המשפחה, יתן לו ה' בן זכר, ויזכה לעוד זכות, והיא עשיית מצוות מילה.
נמצינו למדים,
כמה כוחה של שבת קודש, ושהעושה מצווה אחת, המצוה גורמת לו לזכות לעשות עוד מצוה.
בשורות טובות לכל בית ישראל
חבר מתאריך 29.3.18
37499 הודעות, 321 מדרגים, 621 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד