"ההוספה בלימוד התורה בענייני משיח וגאולה היא "הדרך הישרה" לפעול התגלות וביאת המשיח והגאולה בפועל ממש.
בתורה שבכתב (ובפרט "בדברי הנביאים… שכל הספרים מלאים בדבר זה") ובתורה שבעל פה, בגמרא ובמדרשים, וגם - ובמיוחד - בפנימיות התורה, החל מספר הזהר ובפרט בתורת החסידות בתורת רבותינו נשיאינו,
ובפרט בתורתו (מאמרים ולקוטי שיחות) של נשיא דורנו – מעין ודוגמא והכנה ללימוד תורתו של משיח, "תורה חדשה מאתי תצא".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ פרשת תזריע - מצורע ה'תנש"א)
1. שתי תקופות בהעברת הרע לעתיד לבואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כח אדר שני
*שתי תקופות בהעברת הרע לעתיד לבוא*
"ידוע, שגם בימות המשיח, כשתושלם עבודת בני ישראל בבירור הטוב מן הרע ויגיעו לשלימות שהייתה לפני חטא עץ הדעת, תהיה עדיין מציאות הרע בעולם, אבל זה יהיה באופן שהרע יהיה מופרד מהטוב.
ובעולם התחיה, שבא לאחר ימות המשיח, אז יבטל הקב"ה מציאות הרע מן העולם, כמו שכתוב "ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ חג השבועות ה'תנש"א)
3. להכריז ''יחי המלך'' בזריזות הכי גדולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ב ניסן יום הסתלקות כ"ק אדמ"ר מוהרש"ב נ"ע
*להכריז יחי המלך בזריזות הכי גדולה*
" צריכה להיות הוספה עיקרית בעניין החיים (גם) על ידי פעולת העם שמכריזים "יחי המלך".. וזהו גם מה שמרעישים בעקבתא דמשיחא על דבר הצורך להכריז "עד מתי..
.. שנוסף על הדגשת הציפייה, הבקשה והדרישה על הגאולה ושיבוא משיח צדקנו בפועל ממש,
יש בהכרזה זו גם התוכן דעניין ההכרזה – "יחי המלך", שעל ידי זה פועלים ביאת דוד מלכא משיחא..
והמעשה הוא העיקר, יש לסיים ולהשלים את "מעשינו ועבודתנו", כולל גם הבקשה והדרישה "עד מתי", וההכרזה "יחי המלך" דוד מלכא משיחא – בזריזות הכי גדולה, הקשורה עם שמחה וחיות." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ב' ניסן ה'תשמ"ח – ההדגשות במקור)
"והרי המינוי דדוד מלכא משיחא כבר היה, כמו שכתוב(תהילים פט, כא) ' מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו', צריכה להיות רק קבלת מלכותו ע"י העם וההתקשרות בין המלך והעם בשלימות הגילוי בגאולה האמיתית והשלימה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח – פ' משפטים התנש"א)
6. לעתיד לבוא יקיימו בני ישראל הלכות הפסח בשלימותןבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ה ניסן
*לעתיד לבוא יקיימו בני ישראל הלכות הפסח בשלימותן*
"ויהי רצון שההחלטה טובה שקיבל ויקבל כל אחד ואחת בשבת ר"ח ניסן להוסיף במיוחד בעניני חג הפסח (שתי שבתות לפני חג הפסח),
בלימוד הלכות הפסח ונתינת צרכי הפסח לכל הזקוקים, באופן של הנהגה ניסית –
תמהר ותזרז ותביא תיכף ומיד את השכר דהנהגה הנסית ע"י הקב"ה, החל מהנס העיקרי דגאולה האמיתית והשלימה
שאז יקיימו כל בני ישראל הלכות הפסח בשלימותן... באופן ד"כולנו מסובין" (דרך חירות) על שולחנו של אביהם המלך, מלך מלכי המלכים." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ויקרא התנש"א)
7. משפטם של אומות העולם לעתיד לבואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ו' ניסן
*משפטם של אומות העולם לעתיד לבוא*
"ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו"(עובדיה א, נא).
"שתי בחינות במשפט לפניו יבואו אומות העולם:
*בירור לטוב*: כפי שיהיה בכמה אומות, שיהפכו לטוב, ככתוב: "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה'" (צפניה ג, ט). וכמרומז במאמר רז"ל : "עתיד חזיר ליטהר" (הובא בשל"ה פרשת חיי"ש ועוד), וחזיר רומז למלכות אדום (ויק"ר ס"פ שמיני).
*ביטול*: בחינת עשו שהיא רע גמור תתבטל ותאבד לגמרי, ככתוב: "והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש גו' ואכלם ולא יהיה שריד גו'"(עובדי' א, יח)." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - לקו"ש חלק טו עמ' 305)
8. על ידי שמירה על יחודינו - מזרזים ומביאים את הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - ז' ניסן
*ע"י שמירה על יחודינו–מזרזים ומביאים את הגאולה*
"ויהי שם לגוי מלמד שהיו ישראל מצוינים שם".
"בני ישראל שבמצרים היוו מיעוט קטן וחיו בתנאים גרועים ביותר.
חז"ל מספרים, שהיו שונים ומנותקים מן הסביבה ושמרו בגאון על איכות החיים שלהם, על מסירותם ומקוריותם – "שהיו ישראל מצויינים (מסומנים) שם - שלא שינו את שמם לשונם דתם ומלבושיהם", ודווקא ע"י כך הבטיחו את קיומם ואף הגיעו אל הגאולה.
הוא הדבר גם לגבי דור זה, ע"י שנהיה "מצוינים שם" ונשמור על יחודינו, נזרז ונביא את הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ -- ע"פ מכתב לחג פסח תשי"ז, הגש"פ עם ליקוטי טו"מ עמ' רב')
9. הגאולה העתידה תהיה נעלית מגאולת מצריםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - י' ניסן
*הגאולה העתידה תהיה נעלית מגאולת מצרים*
"הגאולה העתידה תהיה נעלית הרבה יותר מהגאולה דיציאת מצרים,
הן בנוגע להגאולה עצמה - שהגאולה העתידה תהיה גאולה שלימה שאין אחריה גלות מה שאין כן גאולה דיציאת מצרים,
והן בנוגע להגלויים דהגאולה - שהגילויים שיהיו בגאולה העתידה יהיו נעלים הרבה יותר מהגילויים שהיו בהגאולה דיציאת מצרים." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס ר"ח סיון ה'תנש"א)
10. צריכים לפרסם על דבר הנביא, השופט, היועץ ונבואת הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - י"א ניסן
יום הולדת כ"ק אדמו"ר שליט"א מה''מ
*צריכים לפרסם על דבר הנביא, השופט, היועץ ונבואת הגאולה*
".. ישנה ההוראה, שצריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שהקב"ה בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור,
שיהיה ה"שופטיך" ו"יועציך" ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל עניני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית, גם ב"כל דרכיך (דעהו)" ו"כל מעשיך (יהיו לשם שמים)".
עד הנבואה העיקרית – הנבואה (לא רק בתור חכם ושופט אלא בתור נביא שזהו בוודאות) ש"לאלתר לגאולה" ותיכף ומיד ממש "הנה זה (משיח) בא"."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת שופטים ה'תנש"א)
11. שחיטת האלילים כהכנה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יב ניסן יום רביעי -
*שחיטת האלילים כהכנה לגאולה*
"ויקחו להם איש שה לבית אבות שה לבית"(שמות יב', יג').
"קרבן פסח הינו הכבש אותו שחטו בני ישראל לפני צאתם ממצרים. הכבש שימש כאליל האומה המצרית אשר עבדה אותו וסגדה לו.
מובן אם כן הקושי שעמד בפני בני ישראל לקחת אליל זה, לשחוט אותו, להזות מדמו על הפתח ולאכול אותו.
ואכן, מספרים רז"ל, שבזכות התוקף ומסירת הנפש שהיו אז לבני ישראל ובזכות המצוה שקיימו לבלתי התרשם מן המצרים, הביאו את הגאולה.
כשם שיציאת מצרים באה על ידי התוקף ומסירת הנפש, כך על ידי ההליכה בתוקף ומסירת נפש על קיום התורה והמצוות, תבוא הגאולה העתידה במהרה בימינו ממש." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ע"פ לקו"ש חלק א, פרשת בא)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
19.04.1916:17
12. כולם יגאלו בגאולה העתידהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - י"ד ניסן - ערב פסח (יום הולדת הרמב"ם)
*כולם יגאלו בגאולה העתידה*
"אלו היה שם לא היה נגאל"–בגאולה גם הוא יהיה(מתוך ההגדה). "כנגד ארבעה בנים דברה תורה". בנוגע לסוג ה"רשע", ידוע, שבגאולת מצרים לא נגאלו כולם, היו כאלו שלא רצו לצאת משם, הם נשארו שם ומתו בשלושה ימי אפילה (מכת חשך).
דבר שכזה לא יתרחש בגאולה העתידה, בגאולה זו כולם יגאלו ולא ישאר אף אחד בגלות, גם הסוג שלא רצה לצאת ממצרים וממילא לא נגאל.
וזו התשובה לבן הרשע: אילו היה שם – במצרים – לא היה נגאל, אבל בגאולתינו זו העתידה, גם הוא יגאל."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- ע"פ לקו"ש פרשת בא, תשנ"ב) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
21.04.1914:16
13. לעתיד לבוא יצאו בני ישראל ברכוש גדולבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ט"ז ניסן (חול המועד פסח – א' לעומר)
*לעתיד לבוא יצאו בני ישראל ברכוש גדול*
"בגאולת מצרים יצאו בני ישראל ברכוש גדול מאוד. "אין לך כל אחד ואחד מישראל שלא היו עמו תשעים חמודים לובים טעונים מכספה ומזהבה של מצרים", כך מספרים רז"ל ואף מוסיפים "כל כסף וזהב שבעולם". את הרכוש הרב קבלו בני ישראל מביזת מצרים ומביזת הים.
בגאולה העתידה לבוא ייצאו בני ישראל ברכוש גדול, גם בערך לרכוש גדול שהיה ביציאת מצרים, וכמובן גם מזה שאמרו רז"ל (פסחים קי"ט עמ' ב') "שלשו מטמוניות הטמין יוסף במצרים וכו' ואחת גנוזה לצדיקים לעתיד לבוא", דאין הענין יוצא מידי פשוטו, שהמטמון הגנוז הוא (גם) מטמון של כסף וזהב גשמי." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ע"פ קונטרס ב' אדר ושיחת ש"פ תרומה)
14. כוס של אליהו הנביא והגאולה העתידהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - י"ז ניסן - חול המועד (ב' לעומר)
*כוסו של אליהו הנביא והגאולה העתידה*
"למנהג למזוג כוס זו מספר טעמים: א. הקשר בין ביאתו של אליהו הנביא לבשר את הבשורה על הגאולה.
ב. מנהג זה מעורר את אליהו הנביא בעצמו לבוא לסדר הפסח ואף להישאר כאן לנצח.
ג. מנהג זה מעורר ומחזק בנו את האמונה והציפיה לביאת המשיח – אחכה לו בכל יום שיבוא - ובפרט בדורנו זה דור האחרון לגלות והראשון לגאולה, "הנה זה מלך המשיח בא".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - יח ניסן - ג' לעומר
*אליהו הנביא מבשר הגאולה*
"אליהו הנביא זיכך את גופו עד כדי כך שכאשר הסתלק מהעולם, עלה גם גופו בסערה השמיימה.
מאז זוכים כל בתי ישראל לארח בליל "הסדר", מדי שנה בשנה, את אליהו הנביא. וכן בזמן קיום מצוות ברית מילה נוכח אליהו הנביא. הוא אמנם אינו מופיע בגופו, אך רוחו משתתפת.
בשורת הגאולה תהיה גם היא על ידי אליהו הנביא, כמו שנאמר "הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בוא יום ה' הגדול והנורא". אלא שאז הוא יבוא ממש בגופו, הקיים עד היום בעולם הרוחני, עולם ה"יצירה". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - לקו"ש חלק ב הוספות י"ג שבט)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
18. הסימנים מראים שזה קרוב קרובבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כג ניסן (ח' לעומר)
*הסימנים מראים שזה קרוב קרוב*
"לפי כל הסימנים שנאמרו במסכת סוטה - סוף פרק ט', זמננו הוא קרוב ל"אחרית הימים".
מעולם לא היה קיום כל הסימנים בפועל כמו בימים אלו."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בראשית ה'תשנ"ב) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
29.04.1916:02
19. דווקא על ידי זה שיהודי אינו נמצא במקום מושבו האמיתי - הקב''ה גואל אותו בגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כד ניסן (ט לעומר)
*דווקא עי"ז שיהודי אינו נמצא במקום מושבו האמיתי - הקב"ה גואל אותו בגאולה*
"אע"פ שנמצאים בהעלם והסתר דגלות – הרי אדרבה: דוקא על ידי זה ש"יפקד מושבך"- יהודי אינו נמצא במקום מושבו האמיתי, סמוך על שולחן אביו, בארץ הקודש בירושלים עיר הקודש בביהמ"ק –
ודוקא עי"ז נעשה "ונפקדת",
שהקב"ה "מתמסר לגמרי" ל"זכירת" בני ישראל "פקוד פקדתי אתכם", וגואל אותם בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ – פ' שמיני תשנ''ב)
ר' משה שי' לאנגער אמר לכ"ק אדמו"ר שליט"א בשם האדמו"ר מזאלביטוב שעל התשובה שקיבל לפני זמן מהרבי ש"תמו חבלי משיח" מבקש הוא שיהיה לא רק בכתב אלא גם בהרגשה.
כ"ק אדמו"ר שליט"א ענה לו (באנגלית): *"זו לא רק הרגשה אלא ענין ריאלי!"*.
(מדברי הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - בית חיינו מס' 125)
23. דרושים עשרה עקשנים שיתעקשו להביא את הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - כ"ח ניסן *"עשו כל אשר ביכולתיכם"* (י'ג לעומר)
*דרושים עשרה עקשנים שיתעקשו להביא את הגאולה*
"ויהי רצון, שסוף כל סוף יימצאו עשרה מישראל ש"יתעקשו" שהם מוכרחים לפעול אצל הקדוש ברוך הוא – כמו שכתוב "כי עם קשה עורף הוא (למעליותא, ולכן) וסלחת לעווננו ולחטאתנו וונחלתנו" – להביא בפועל את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש.
ואני את שלי עשיתי, ומכאן ולהבא תעשו אתם כל אשר ביכולתכם."
26. סדר העבודה בתקופתינו - ''לכתחילה אריבער (מלמעלה)''בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - ב אייר - יז לעומר יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש נ"ע
*סדר העבודה בתקופתינו-"לכתחילה אריבער"*
"מהענינים העיקרים באופן עבודתו המיוחדת של הרבי מהר"ש - פתגמו הידוע - "העולם אומר כשאי אפשר ללכת מלמטה צריך ללכת מלמעלה ואני אומר אז "מדארף לכתחילה אריבער" (שצריך ללכת "לכתחילה מלמעלה").
וכידוע הוראת כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע – בנו של בעל ההילולא – ש"כל ההנהגה היא עתה שלא בסדר והדרגה.. לפי שעתה הוא זמן הבירורים היותר אחרונים דעקבות משיחא.. לא יש עתה סדר והדרגה באופני הבירורים והתיקונים כו'".
היינו, שאין לדייק בסדר העבודה אלא יש לחטוף כל דבר טוב שמזדמן לידו – גם אם מצד סדר העבודה אינו שייך (לכאורה) לענין זה, ובסגנון האמור: "לכתחילה אריבער".
28. תקופת הקמת המדינה היתה עת רצון לביאת המשיחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ד אייר - יט לעומר
*תקופה הקמת המדינה היתה עת רצון לביאת המשיח*
"בשנת תשי"ב (1952) ביקרו אצל הרבי מליובאוויטש שליט"א מה''מ קבוצה של אנשי "צעירי אגודת ישראל" מארץ ישראל, ובין הדברים אמר להם הרבי כי התקופה שבה הוקמה המדינה היתה עת רצון לביאת המשיח, כי באותה שעה התקבצו בארץ ישראל המוני פליטים מכל העולם ואילו היו קובעים את ההנהגה על פי התורה ומצוותיה, היה משיח בא, ומכיוון שלא עשו כן – נדחתה שעת הכושר.
עם זאת, כאשר הייתה צריכה להתקבל החלטת האו"ם, שתאשר את הקמת המדינה, באה משלחת מארץ ישראל לפני הרבי הקודם נ"ע לבקש את ברכתו, והרבי נ"ע אכן בירכם שתתקבל החלטה שמאשרת את הקמת המדינה." (סופר בעת התוועדות חסידים ע"י א' ממזכירי הרבי)
שגם במותר לך, עניני הרשות, צריכה להיות קדושה, כמ"ש (משלי ג, ו) בכל דרכיך דעהו, ..שזוהי מצות עשה של תורה (תניא פרק ל). יתר על כן: בחסידות מבואר, שהעבודה דקדש עצמך במותר לך תביא את הגאולה העתידה.
היינו שאין די בלימוד התורה, קיום המצוות, והזהירות מדברים האסורים, כדי להביא את הגאולה העתידה, אלא יש צורך גם בקדש עצמך במותר לך."
31. מסימני הגאולה - אומות העולם מתמסרות לעשיית טובבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - ח אייר (כג לעומר)
*מסימני הגאולה–אומות העולם מתמסרות לעשיית טוב*
"...לאחרונה רואים שאומות העולם עצמן עושות פעולות של טוב וחסד, שבכך הן מגלות עוד יותר שיש בעל הבית לבירה זו, כהכנה ליעוד "והיתה לה' המלוכה" (עובדי' א, כא) בגאולה העתידה.
ובימים אלו ממש רואים איך שאומות העולם מתכוננות ומסייעות בדרך לגאולה – על ידי צדקה וחינוך (שיסוד פעולות אלו הוא – ההכרה שיש בעל הבית לבירה זו)."
32. כאשר משיח יבוא, מה יהיה על על העסק?בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - ט אייר (כד לעומר)
*כאשר משיח יבוא-מה יהיה על העסק?*
"יש החוששים מכך שהגאולה תבוא תיכף ומיד, ובהיותם אנשים "פתוחים", מבטאים הם בדבור את פליאתם ודאגתם: כאשר משיח יבוא מיד, מה יהיה – שואלים הם - עם כל הפעולות והענינים שה פעלו כמה וכמה שנים בגלות: העסקים שהם הקימו, הרכוש והנכסים שהם צברו, החברים והקשרים, ועוד כיוצא בזה?
המענה על כך הוא: אין מה לפחד, כיון שהגאולה אין פירושה שמתבטל כל "מנהגו של עולם" , הדברים הטובים שנפעלו (על-פי תורה) בגלות.
אדרבה: גאולה כוללת בתוכה את כל הענינים (הטובים) ד"גולה", באופן שהם מתעלים למצב דגאולה, למעלתם ושלימותם האמיתי."
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - יב אייר (כז לעומר)
*חיים נצחיים לעתיד לבוא*
"אז (בימות המשיח) לא תהיה מציאות הברזל שמקצר ימיו של אדם, ח"ו, כמו שכתוב (ישעיה ב, ד) : "וכתתו חרבותם לאתים וגו'",
ויתרה מזה, יתבטל עניין היפך החיים, וכפי הכתוב במדרש (תנחומא סוף פ' יתרו): "בעולם הזה על ידי יצר הרע השנים מתקצרות, אבל לעתיד לבוא "בלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".
34. ללמוד מ'פסח שני' איך להתעקש ולתבוע גאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יד אייר פסח שני – (כט לעומר)
*ללמוד מפסח שני איך להתעקש ולתבוע גאולה*
"יש השואלים: מדוע עלינו "להרעיש עולמות" ולדבר ללא הרף על ביאת המשיח? יש לסמוך על הקב"ה שיביא את הגואל מתי שימצא לנכון.
תשובה על כך יש ללמוד מפסח – שני.
מצווה זו לא ניתנה מלכתחילה מהקב"ה, אלא היו כאלו מעם ישראל שמסיבות שונות ("היו בדרך רחוקה" או "טמאים לנפש''), לא יכלו להקריב את קרבן הפסח. הללו לא "ויתרו" - התעקשו ותבעו מהקב"ה לקיים את המצווה - וכתוצאה מתביעתם זו נתחדשה מצוות פסח שני.
אף אנו נאמר: בזמן הגלות, כאשר בני ישראל נמצאים להם "בדרך רחוקה" ובגדר "טמא לנפש", עליהם לתבוע ולדרוש מהקב"ה: "למה נגרע לבלתי הקריב את קרבן ה'?" – רצוננו לקבל כבר את הגאולה האמיתית והשלימה ואת בית המקדש! "
35. האות 'אלף' המגבילה בין גולה לגאולה - ביטוי כח הפועל בנפעלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - טו אייר (ל לעומר)
*האות 'אלף' המבדילה בין גולה לגאולה בטוי כח הפועל בנפעל*(א)
"בביאת המשיח יתהפך ה"גולה" ל"גאולה", על ידי שמכניסים את האות אל"ף לתוך ה"גולה".
באות אל"ף ישנם שלושה פירושים, המורים על שלוש בחינות בגילוי האלוקי שיהיה לעתיד.
א) *אל"ף מלשון אלוף*- בגאולה העתידה יתגלה איך שהקדוש ברוך הוא, הוא אלופו של עולם, יתגלה כוח הפועל בנפעל, וכפי שמובא בתפילת העמידה דראש השנה: "וידע כל פעול כי אתה פעלתו". (המשך ביום הבא)
37. האות 'אלף' המבדילה בין גולה לגאולה מבטאת גילוי פלא ונפלאותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - יז אייר (לב לעומר)
*האות 'אלף' המבדילה בין גולה לגאולה מבטאת גילוי פלא ונפלאות*(ג)
*אל"ף אותיות פלא*
לעתיד לבוא יתגלו הנפלאות שבתורה,
גילוי פנימיות התורה, שהיא מצד עצמה מופלאת ומובדלת."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת אמור ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/hom... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
23.05.1915:20
38. רבי שמעון בר יוחאי בירר את המחיצה בין העליונים ותחתונים - עיקר הגילוי יהיה לעתיד לבואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יח אייר לג בעומר - יום ההילולא של רבי שמעון בן יוחאי
*רשב"י בירר את המחיצה בין העליונים ותחתונים-עיקר הגילוי יהיה לעתיד לבוא*
"...(והנה) בימות המשיח שאז "את רוח הטומאה אעביר מן הארץ", הנה על זה אמרו חז"ל (קהלת רבה א, ד) 'מחצתי ואני ארפא' - מחיצה שעשיתי בין העליונים לתחתונים - שהעליונים חיים וקיימים והתחתונים מתים - לעתיד לבוא אני מרפא מחיצה זו, כי לא תצטרך המחיצה הנ"ל כלל.
ורבי שמעון בר יוחאי מקור גילוי רזין דאורייתא בירר מחיצה זו ועיקר הגילוי יהיה לעתיד לבוא, כי רשב"י האיר בו מבחינת אור היותר שלם, אורו של משיח."
40. ייעודים גשמיים לעתיד לבוא (א')בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כא אייר (לו לעומר)
*יעודים גשמיים לעתיד לבוא(א)*
"על הפסוק ו'נתנה הארץ יבולה' דרשו רז"ל בתורת כהנים: "לא כדרך שהי עושה עכשיו אלא כדרך שעושה בימי אדם הראשון, ומנין שהארץ עתידה להיות נזרעת ועושה פירות בן יומה תלמוד לומר זכר עשה לנפלאותיו- בו ביום עושה פירות.
ועץ השדה יתן פריו - לא כדרך שהוא עושה עכשיו , אלא כדרך שעשתה בימי אדם הראשון ...בו ביום שהוא נטוע בו ביום עושה פירות,
מנין שהעץ עתיד להיות נאכל תלמוד לומר עץ פרי, מה פרי נאכל אף העץ נאכל, שאף אילני סרק עתידים להיות עושים פירות תלמוד לומר ועץ השדה יתן פריו" .
41. ייעודים גשמיים לעתיד לבוא (ב')בתגובה להודעה מספר 40
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כב אייר (לז לעומר)
*יעודים גשמיים לעתיד לבוא(ב)*
"וצריך להבין: בתיאור המצב דלעתיד לבוא כתב הרמב"ם: "ולא יהי עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה כמים לים מכסים".
מובן, דכאשר בני ישראל יהיו במצב כזה אין חשיבות לנסים ונפלאות הגשמיים הנ"ל שיהיו בפירות הארץ."
42. ייעודים גשמיים לעתיד לבוא (ג)בתגובה להודעה מספר 41
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי -כג אייר (לח לעומר)
*יעודים גשמיים לעתיד לבוא(ג)*
"הנסים ונפלאות הגשמיים דיהיו לעתיד לבוא, מורים על שלימות מצב בני ישראל.
זה שבזמן דעתה באים עניני האדם באופן של טירחא ויגיעה, ועובר זמן רב עד שמוציאים פירות, אינו רק בסיבת חטא עץ הדעת, שירד מצב העולם, "ארורה האדמה בעבורך בעצבון תאכלנה גו בזעת אפך תאכל לחם וגו",
אלא לפי שעניני גשמיות העולם אינם "כלים" כביכול.
היינו שגם השפע הנשפע אין זה בא תיכף ומייד כי ענייניו הגשמיים אינם מיוחדים עם שרשם ברוחניות, השפעת ה'.
וזהו החידוש שיהי' לעתיד לבוא בימות המשיח, שלא יהי הפסק בין הפעולות והצמיחה בגשמיות, לפי שלעתיד יהיו הדברים הגשמיים בהתאחדות עם שרשם ומקורם – דבר הוי'.'"
43. לעתיד לבוא השפע האלוקי יושפע מייד כתוצאה מהתאחדות התורה עם היהודיבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - כד אייר (לט לעומר)
*לעתיד לבוא השפע האלוקי יושפע מייד כתוצאה מהתאחדות התורה עם היהודי*
"חז"ל בתארם את ימות המשיח מאריכים בתיאור הטובות הגשמיות הצפויות לנו לעתיד לבוא, כגון "בו ביום שהוא נוטע בו ביום עושה פירות " (תורת כהנים בחוקותי כו, ד), "עתידה ארץ ישראל שתוציא גלוסקאות וכלי מילת" (כתובות קיא, ב).
כוונה מיוחדת טמונה בדברי חז"ל- בימות המשיח, תהיה עבודת ה' בבחינת "חקיקה מעבר אל עבר",
שהתורה והמצוות יהיו חקוקים אצל היהודי באופן מוחלט, וכאשר התורה "חקוקה" באדם מעבר אל עבר (היא כל העצם שלו) אז היא חודרת ופועלת בכל כוחותיו ועניניו, עד בכל דבר ומציאות שבעולם.
לכן לא יהיה הפסק בין פעולת האדם לצמיחה, אלא השפע האלוקי יושפע מיד ("בו ביום שהוא נוטע בו ביום עושה פירות, שכן הגשם (הגשמיות) יהיה מיוחד (ומאוחד) עם שרשו ומקורו – דבר ה'."
44. סופרים באמירת הפסוק 'הושיעה את עמך' והבא את הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כה אייר (מ לעומר)
*סופרים באמירת הפסוק הושיעה את עמך והבא את הגאולה*
"בקיצור שולחן ערוך (סימן ט וסעיף ג) מובא ש"נוהגין למנותם(לספור אנשים) באמירת הפסוק "הושיעה את עמך וגו' (תהילים כח, ט), שיש בו עשרה תיבות".
ולכאורה – הרי מפורש בספר הפרדס לרש"י (סימן צט), שמונין בפסוק "ואני ברוב חסדך וגו'" (תהילים ה, ח)?
ויש לומר: בדורות האחרונים דעקבתא דמשיחא, כששורר החושך הכפול והמכופל דזמן הגלות, הנה כאשר עשרה מישראל מתאספים יחדיו, אזי לכל לראש מבקשים הם על הגאולה - "הושיעה את עמך וברך את נחלתך ורעם ונשאם עד העולם"!
(משיחת הרבי שליט"א מה''מ - פרשת ויק"פ ה'תשמ"ג ) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
45. המעשים להבאת הגאולה צריכים להיות באופן חדש לגמריבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - כו אייר (מא לעומר)
*המעשים להבאת הגאולה צריכים להיות באופן חדש לגמרי*
"לעתיד לבוא יהיה (העניין של) "תורה חדשה מאתי תצא" (ויק"ר יג, ג). היינו, לא רק תוספת עילוי בתורה, כי אם ענין חדש לגמרי.
ומזה נשתלשל גם בעולם: בדרך ממילא נעשים "השמים החדשים והארץ החדשה" (ישעי' סו, ב).
גם מעשינו ועבודתנו לקרב את הגאולה צריכים להיות באופן של חידוש דוקא. אין להסתפק בכך שמוסיפים עוד ענין ועוד ענין לגבי העבודה דאתמול, אלא העבודה צריכה להיות באופן של חידוש גמור, בבחינת "חדשים "ממש (ראה רש"י תבוא כו, טז)."
לזכות ברכה והצלחת הת' מנחם מענדל בן מירי- ליום הולדתו
אפשרויות ניהול
שליטא
04.06.1910:07
47. האחדות שנובעת מתורתו של משיחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - א סיון (ראש חודש – מ"ה לעומר) (היום בו ויחן שם ישראל כאיש אחד בלב אחד)
*האחדות שנובעת מתורתו של משיח*
"ביאור הדגשת אחדותם של ישראל במתן-תורה, כמו שכתוב "בחודש השלישי גו' ביום הזה (ראש חודש סיון) באו מדבר סיני גו' ויחן שם ישראל", "ויחן" לשון יחיד, "כאיש אחד בלב אחד (יתרו יט, א-ב ובפירש"י), שלכן "אמר הקב"ה הרי השעה שאתן להם את תורתי" (דא"ז פ' השלום) –
שהאחדות שמצד בחינת היחידה (שבנפש ישראל), קשורה במיוחד עם תורתו של משיח."
49. בדורנו זה יש הדגשה מיוחדת להשפיע על אומות העולם בכל ענייני טוב וצדקבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ג סיון (מ"ז לעומר)
*בדורנו זה יש הדגשה מיוחדת להשפיע על אומות העולם בכל עניני טוב וצדק*
"כיון שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה,
יש בו הדגשה מיוחדת על עבודתם של ישראל להשפיע על אומות העולם בכל עניני טוב, צדק ויושר, ע"י קיום שבע מצוות בני נח,
כהכנה קרובה לקיום היעוד "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה גו' לעבדו שכם אחד", ועד ש"לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד.. שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" (כמ"ש הרמב"ם בסיום וחותם ספרו)."
50. נחגוג יום טוב שני של גלויות - גם לעתיד לבואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - ז סיון – אסרו חג יום טוב שני (בחוץ לארץ)
*נחגוג יום טוב שני של גלויות-גם לעתיד לבוא*
"יש לומר, שגם לאחר הגאולה העתידה נמשיך לחגוג יום טוב שני של גלויות - אף שיקדשו אז את החודש על פי הראיה, ולא יהיה עוד "ספיקא דיומא".
מכיוון שיוכלו להודיע על קידוש החודש תיכף ומיד בכל המקומות - וזאת, משום שכך נהגו ישראל במשך דורות רבים.
ודוגמא לדבר מצינו לגבי חג השבועות, שחוגגים יום טוב שני אף על פי שאין בו ספיקא דיומא (מכיוון שקביעותו אינה תלויה בימי החודש, אלא בחמישים יום שלאחר ט"ו ניסן,
וחוגגים יום טוב שני כדי שלא לחלוק במועדות (רמב"ם הל' קדוש החודש פ"ג הי"ב)."
51. לעתיד לבוא הנביאים והכתובים יתבטלו - פירוש המצוות אינו בטלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – ח סיון
*לעתיד לבוא הנביאים והכתובים יתבטלו-פירוש המצוות אינו בטל*
"כל ספרי הנביאים וכל הכתובים עתידין ליבטל לימות המשיח (חוץ ממגילת אסתר)", מה שאין כן "הלכות של תורה שבעל פה שאינן בטלין לעולם.
כלומר: דבר ברור ומפורש בתורה - שהיא מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים, אין לה לא שינוי ולא גרעון ולא תוספת כו' (רמב"ם הל' יסוה"ת רפ"ט) –נכללים בה "הלכות של תורה שבעל פה",
כלומר פירוש המצוות שעל ידם יודעים אופן קיום מצוות התורה(וזה אינו בטל לעולם )."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס בענין הלכות של תורה שבע"פ שאינן בטלין לעולם - ה'תשנ"ב)
53. בית הדין הגדול שיהיה לעתיד לבואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יג סיון
*בית הדין הגדול שיהיה לעתיד לבוא*
"... הבית דין גדול דלעתיד לבוא - יהיה גדול מכל בתי דינים שבכל הדורות שלפני זה בחכמה ובמנין, דכיון שלעתיד לבוא "יהיו כל ישראל חכמים גדולים"..
ואלו שיבחרו מכל ישראל (ש"יהיו חכמים גדולים") לבית דין הגדול בודאי יהיו חכמים הכי גדולים, יותר מהדורות שלפני זה,
ועל אחת כמה וכמה שראש הישיבה, אב בית דין, הנשיא שעומד תחת משה רבינו – מלך המשיח – יהיה מופלג בחכמה יותר מכל אבות בתי הדין בדורות שלפני זה , כולל גם משה רבינו,
שהרי משיח ילמד תורה גם עם התנאים ואמוראים כו' ומשה רבינו." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס בענין "תורה חדשה מאיתי תצא - התנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
17.06.1914:16
54. הסנהדרין עתידין לחזור לטבריהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יד סיון
*הסנהדרין עתידין לחזור לטבריה*
"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך". קיומה של מצוה זו יהיה בגאולה האמיתית והשלימה על-ידי משיח צדקנו, כמו שכתוב "ואשיבה שופטיך כבראשונה ויועציך כבתחלה",
ובפרטיות כפסק-דין הרמב"ם (הלכות סנהדרין פי"ד ה"ב) ש"קבלה היא שבטבריא עתידין לחזור (שסנהדרין) תחילה - ומשם נעתקין למקדש".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת ראה ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
18.06.1915:43
55. בנוגע לספיקות שיתעוררו בזמן המשיח - לשמוע לסנהדרין או למשה רבינו?בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - טו סיון
*בנוגע לספיקות שיתעוררו בזמן המשיח - לשמוע לסנהדרין או למשה רבינו?*
"...בנוגע לספקות שיתעוררו בזמן המשיח, מצינו בגמרא (נדה ע, ב), שישאלו אצל משה ואהרן. והדיוק בזה, שאצל משה ואהרן ישאלו בנוגע ל"דברים שלמדו מפי השמועה", "דברי קבלה" – שקיבלו על פי המסורה איש מפי איש עד משה רבינו, "הלכה למשה מסיני" – אם קיבל מסיני כך או כך.
אבל בדברים שלמדים מן הדין", "באחת מן המדות שהתורה נדרשת בהן" – כיון שתלוי בדעת הרוב של בית דין הגדול, "אחרי רבים להטות", לא יועיל הבירור אצל משה רבינו, או משה ואהרן, שהם רק שנים, אלא יש צורך בהכרעת הרוב דבית דין הגדול של שבעים ואחד." (מיחידות ו' מר חשון ה'תשנ"ב)
56. לעתיד לבוא - יבואו אל המשיח מכל העמיםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי- יז סיון
*לעתיד לבוא-יבואו אל משיח מכל העמים*
"ידוע(סה"מ ה'תש"ד), דזה שכל הגוים היו בטלים לשלמה [שלכן היה בימיו מנוחה ושלום] הוא שהיו בטלים להגילוי דאור אין סוף שהאיר על ידו. ועל דרך זה הוא בנוגע לזה שבאו אליו מכל העמים לשמוע את חכמתו (מלכים א, ה), דהטעם האמיתי על זה שבאו אליו הוא מפני שנמשכו לאלקות,
ועל דרך מה שכתוב במשיח שהוא מזרע שלמה (ישעיה ב, ב): "ונהרו אליו כל הגוים", דזה שכולם יהיו נמשכים אליו הוא שיהיו נמשכים לאלקות."
כולל ומיוחד בענין שהזמן גרמא - קיום המנהג (כמו שכתב אדמו"ר הזקן בסידורו) לומר וללמוד פרקי אבות (לאחר תפילת מנחה) בשבתות בין פסח ועצרת, ובכל שבתות הקיץ."
(משיחת הרבי שליטא מליובאוויטש מה''מ - פרשת שמיני ה'תנש"א)
"בימים ההמה אשר יחזיקו עשרה אנשים מכל לשונות הגוים והחזיקו בכנף איש יהודי גו'" (זכריה ח', כ"ג) [עשרה אנשים משבעים משפחות, הרי שבע מאות לכל כנף וכנף, הרי לארבע כנפות הטלית אלפיים ושמונה מאות – רש"י].
ואם ישאלך אדם: מה יעשה כל יהודי עם אלפי עבדים?
הנה שאלה זו תהיה בין השאלות שישאלו את משיח צדקנו - והוא יתרצה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת שלח תשמ"ב) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כא סיון *סעודת הצדיקים לעתיד לבוא -זמנה בימות המשיח* "מכיוון ש"מצוות בטילות לעתיד לבוא" קאי על (הזמן ד) עולם התחיה,
צריך לומר שהסעודה דלעתיד לבוא - דלויתן ושור הבר (שבה יתיר הקדוש ברוך הוא את שחיטת שור הבר בסנפירי הלוויתן)
תהיה בימות המשיח לפני תחיית המתים." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת נשא ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
25.06.1913:05
60. כוס של ברכהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כ סיון
*כוס של ברכה*
"כוס של ברכה" (הכוס עליה אומרים את ברכת המזון) קשורה עם הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו,
כפי שמצינו בגמרא (פסחים קיט, ב) בנוגע לכוס של ברכה בסיום הסעודה דלעתיד לבוא,
"נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך, ואומר להן איני מברך וכו', אומר לו לדוד טול וברך, אומר להן אני אברך ולי נאה לברך, שנאמר "כוס ישועות אשא ובשם ה' אקרא".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת נשא ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
26.06.1915:28
61. התורה החדשה תתגלה אצל משיח באופן של נבואהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - כג סיון
*התורה החדשה תתגלה אצל משיח באופן של נבואה*
"היציאה מן השמים ("תורה חדשה מאתי תצא") לבוא למטה בארץ, מודגשת בהתגלות ה"תורה חדשה" ע"י מלך המשיח,
שעם היותו "נביא גדול הוא", יהיה גם "בעל חכמה.. יתר משלמה ("החכם מכל האדם").. ולפיכך ילמד כל העם".
היינו, שהתורה חדשה שתתגלה אצלו באופן של נבואה תמשך ותתלבש גם בחכמת בשר ודם." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס תורה חדשה מאיתי תצא, ה'תשנ"ב)
62. מתן תורה היה האירוסין - לעתיד לבוא יהיה הנישואין עם הקדוש ברוך הואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - כה סיון
*מתן תורה היה האירוסין-לעתיד לבוא יהיה הנישואין עם הקב"ה*
"מהחידושים העיקריים בימות המשיח לגבי מתן תורה הוא ענין הנישואין – כדאיתא במדרש (שמו"ר ספט"ו):
"משל למלך שקדש אשה וכתב לה מתנות מועטות, כיון שבא לקחתה כתב לה מתנות רבות כבעל, כך העולם הזה אירוסין היו, שנאמר (הושע ב, כא) וארשתיך לי לעולם, ולא מסר להם אלא הלבנה בלבד, שנאמר החודש הזה לכם, אבל לימות המשיח יהיו נישואין, שנאמר (ישעיה נד, ה) כי בועליך עושיך, באותה שעה מוסר להם את הכל, שנאמר והמשכילים יזהירו כזהר הרקיע ומצדיקי רבים ככוכבים לעולם ועד" –
שעיקר ושלימות היחוד דכנסת ישראל עם הקב"ה שנעשים חד ממש (נישואין) הוא "לימות המשיח", שאז יקויים היעוד "והיה אור הלבנה כאור החמה".. כיון שמתגלה ש"ישראל וקודשא-בריך-הוא כולא חד".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת וישלח ה'תשנ"ב)
65. לעתיד לבוא בני ישראל עולים לרגל עם העננים ויגיעו לירושלים לפני כניסת השבתבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ל סיון א' דראש חודש תמוז
*לעתיד לבוא בני ישראל עולים לרגל עם העננים ויגיעו לירושלים לפני כניסת השבת*
"והיה מדי חודש בחודשו ומדי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחוות לפני אמר ה"(ישעיה סו, ג).
אמר להם הקב"ה: בני, בעולם הזה הייתם עולים בשנה שלוש פעמים, כשיגיע הקץ אתם עתידים להיות עולים שם בכל חודש וחודש.. והיאך באים בראש חודש ובשבת מסוף העולם? – אלא העבים באים וטוענים אותם לירושלים והם מתפללין שם בבוקר.
פירוש הדברים, שהעבים יביאו את בני ישראל בימות החול לפני כניסת השבת. ואלו שאומרים שבאים בבוקר בשבת, לשיטתתם יש כמה וכמה הלכות חדשות ומסובכות בזה - מצד חילוקי זמני התחלת השבת קודש במקום שבו היה בתחילתו - לגבי ההמשך שלו."
66. היום כבר ישנה ההתגלות של משיחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - ב' תמוז
*היום כבר ישנה ההתגלות דמשיח*
"נוסף על המבואר שקיימת מציאותו של משיח בניצוץ משיח (בחינת היחידה) שבכל אחד ואחד מישראל,
קיימת גם מציאותו של משיח כפשוטו (יחידה הכללית) - כידוע "שבכל דור ודור נולד אחד מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח לישראל" (פירוש הברטנורא למגילת רות), "אחד הראוי מצדקתו להיות גואל, ולכשיגיע הזמן יגלה אליו השי"ת וישלחו כו' (שו"ת חת"ס חו"מ בסופו, סצ"ח).
… הרי בימינו אלו נתבטלו כל המניעות והעיכובים כו', וכיון שכן, ישנה (לא רק המציאות דמשיח, אלא) גם ההתגלות דמשיח,
"ידוע הסיפור עם גדול בישראל, אשר אמר שבבואו למעלה (אחרי מאה ועשרים שנה) הוא ירעיש (שהיה ראוי לכך) שהקב"ה יביא את הגאולה.
כ"ק אדמו"ר שליט"א אמר בחיוך: "היות שמשיח עדיין לא בא – כנראה שלמעלה מצאו עצה איך לפעול אצל אותו גדול לדחות זאת.."
יתכן שהעצה לזה היא, לעשות נדר על דעת רבים, אשר אז הרי הדין הוא (רמב"ם הל' שבועות פ"ו ה"ח) ש"אין לו התרה בלא דעתם(של הרבים)".
אפילו אם יפעלו אצל אחד או אחדים, הרי זה לא יעזור, משום שפסק הדין בתורת ה' הוא, שנדר על דעת רבים נשאר קיים"! (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - משיחת פרשת קרח, ה תמוז ה'תשמ"ט)
68. על ידי העבודה מלמטה - מגלים את העניינים הסתומיםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ז תמוז
*ע"י העבודה למטה מגלים את העניינים הסתומים*
"לכאורה אפשר לשאול: כיון שמדור לדור מתוסף בירידת הדורות, אם ראשונים בני מלאכים אנו בני אנשים וכו(שבת קיב, ב) ועל אחת כמה וכמה בדורות האחרונים דעקבתא דמשיחא –
כיצד יתכן שדוקא אז נתגלתה, ובהרחבה, פנימיות התורה, יותר מבדורות הראשונים.
והביאור בזה: דווקא ע"י העבודה למטה מגלים את העניינים הסתומים(יותר מכפי שישנם בגילוי מצד עצמו) על דרך האמור לעיל , שדווקא ע"י עבודת האדם נעשה הגילוי דג' מוחין – עשר ארצות." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פ' חוקת ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/135...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
11.07.1916:58
69. כשאומרים מבית האסורים של הגלויות צריכים להודותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ח' תמוז
*כשיוצאים מבית האסורים של הגלויות צריכים להודות*
"בזמן הגלות משולים בני ישראל ליורדי הים, הולכי מדבריות, חובשי בית האסורים, וחולים - ארבעת המצבים שהיוצא מהם חייב להקריב קרבן תורה (שו"ע או"ח סרי"ט ס"א).
*ים* – היינו ה"מים רבים" של טרדות הפרנסה. *מדבר* – מקום "נחש שרף ועקרב וצמאון אשר אין מים" (עקב ח, טו), רומז לשממון הרוחני של חשכת הגלות. *בית האסורים* – עם ישראל "כלוא" ומסוגר בגלות כאדם החבוש בבית האסורים. *חולה* - חשכת הגלות מעוררת בישראל אהבה ותשוקה עזה להקב"ה, בחינת "חולת אהבה".
כשיבוא משיח צדקנו, אז נודה לה' על שהוציא אותנו ממצבים אלו."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת צו ה'תש"מ – לא מוגה) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
70. הזמן וסימני הגאולה - הגיע זמן גאולתכםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - ט' תמוז
*הזמן וסימני הגאולה - הגיע זמן גאולתכם!*
"שנה זו היא שנת "אראנו נפלאות", השנה שבה יקוייים היעוד "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות" (מיכה ז, טו).
וכבר ראו בפועל "נפלאות" המעידים שזוהי ה"שנה שמלך המשיח נגלה בו", ועד ל"שעה שמלך המשיח בא.. והוא משמיע להם לישראל ענוים הגיע זמן גאולתכם" (יל"ש ישעיה רמז תצט),
ועד להכרזה ש"הנה זה בא" (שה"ש ב, ח ובשהש"ר עה"פ), שכבר בא, היינו שעומדים כבר על סף התחלת ימות המשיח, על סף התחלת הגאולה."
71. חג הגאולה (מהמאסר והגלות) של הרבי הריי''צ - חצי כדור התחתון וההכנה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - יג' תמוז
*חג הגאולה של הרבי הריי"צ* *חצי כדור התחתון וההכנה לגאולה*
"בזמן הבית היו בני ישראל במקום אחד (ארץ ישראל), ומשם יצא אור תורה לכל העולם, באופן של "מלמעלה למטה", כדי לעשותו דירה לו יתברך, כפי שיהיה בשלימות הגילוי לעתיד לבוא.
לאחר מכן, בזמן הגלות, התפזרו בני ישראל איש איש למקומו, וזאת – כדי לברר את העולם, בכל מקום ומקום, באופן של "מלמטה למעלה".
אבל כל זה עדיין ב"חצי כדור(הארץ) העליון", שבו היה מתן תורה (ראה אג"ק אדמו"ר הריי"צ ח"ב עמ' שלא).
וכאשר התקרבו עוד יותר לגאולה, הגיעו בני ישראל, בקהל גדול, גם ל"חצי כדור התחתון", בכדי לברר גם חלק זה של העולם."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ספר השיחות תשמ"ט חלק ב' עמ' 554) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/135...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
יוסף
29.07.1912:38
72. שמעתי פעם, מדוע אין יהודים בירדן?בתגובה להודעה מספר 71
הרי יש יהודים בכל מקום ודווקא כ"כ קרוב לישראל- אין. אלא שכפי שכתבת, ישראל התפזרו בעולם על מנת לברור הניצוצות ולהעלותם. בירדן, כבר שכנו מהשבטים הקדושים והם עשו את המלאכה.