בהתאם להוראת הרבי שלימוד בענייני גאולה ומשיח הוא הדרך הישרה המהירה והקלה מבין כל דרכי התורה להביא את המשיח בפועל ממש.
באדיבות בית חב''ד - מערב ראשון לציון
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יא' תמוז
*משיח בא בהיסח הדעת - ע"י למוד עניני משיח*
"אף שאמרו חז"ל (סנהדרין צז, א) שמשיח בא "בהיסח הדעת", אין זה בסתירה חס-ושלום למחשבה והתבוננות באופן של "דעת" ("שמקשר דעתו בקשר אמיץ וחזק מאד ויתקע מחשבתו בחוזק") בעניני משיח וגאולה,
ולכל לראש המחשבה וההתבוננות לידע ולהכיר שעומדים כבר בהכניסה לימות המשיח, "הנה זה בא", כיון שכבר כלו כל הקיצין, וכבר עשו תשובה, וסיימו כל עניני העבודה בשלימות-
כי "היסח הדעת" פירושו "למעלה מן הדעת" (תניא אגה"ק קה, ב)".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בלק התנש"א)
1. גאולת הרבי הריי''צ -השלב האחרון בהכנה לגאולה האמיתית והשלמהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יב' תמוז (יום הולדת וחג הגאולה של הרבי הריי"צ)
*גאולת הרבי הריי"צ - השלב האחרון בהכנה לגאולה האמיתית והשלימה*
"ידוע שכתוצאה מהמאסר והגאולה של כ"ק מו"ח אדמו"ר בי"ב - י"ג תמוז (תרפ"ז) הגיע לארה"ב, בחצי כדור התחתון, בה קבע את מקום דירתו ועבודתו במשך עשר השנים האחרונות שלו בעלמא דין (עד שנת תש"י).
..והיות שהדור הינו דור האחרון של הגלות והדור הראשון של הגאולה,
הרי גאולתו היא השלב האחרון בהגאולה, בתור הכנה להגאולה האמיתית והשלימה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוטש מב''מ - פרשת קרח ה'תשמ"ט)
2. העצה כדי לחיות את ימות המשיח - לימוד התורה בענייני משיח וגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - יד תמוז (אסרו חג של חג הגאולה)
*העצה כדי לחיות את ימות המשיח - לימוד התורה בעניני משיח וגאולה*
למרות ה"שטורעם (הרעש)" בתקופה האחרונה.. רואים שישנו קושי ("עס קומט אן שווער") להחדיר הכרה והרגשה שעומדים על סף ימות המשיח ממש ועד שיתחילו "לחיות" בעניני משיח וגאולה..
והעצה לזה - ע"י לימוד התורה בעניני משיח וגאולה, כי, בכח התורה (חכמתו של הקדוש-ברוך-הוא שלמעלה מהעולם) לשנות טבע האדם,
שגם כאשר מצד הרגש שלו נמצא עדיין חס-ושלום מחוץ לענין הגאולה (כיון שלא יצא עדיין מהגלות הפנימי), הרי על-ידי למוד התורה בעניני הגאולה מתעלה למעמד ומצב של גאולה, ומתחיל לחיות בעניני הגאולה, מתוך ידיעהו הכרה והרגשה ש"הנה זה בא".
"כניסת עם ישראל לארץ ישראל בגאולה העתידה תהיה כניסה מושלמת בכל שלושת המימדים: "זמן", "מקום" ו"אדם".
ב *זמן*: ההתיישבות תהיה מיידית ללא כל המתנה, שלא כפי שהיה בעת כניסת דור המדבר לארץ, כאשר המתינו 14 שנה עד לסיום כיבוש הארץ וחלוקתה.
ב *מקום*: גבולות הארץ יורחבו ויתפרסו על פני שטח גדול יותר. גם ארצות "קיני", ה"קניזי" וה"קדמוני" ייכללו בשטחה של ארץ ישראל.
ב *אדם*: כל בני ישראל יעלו לארץ, כיוון שגם בני ישראל שחיו בדורות הקודמים יקומו בתחיית המתים ויתיישבו בארץ". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת פינחס ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/135...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
19.07.1918:46
4. הזמן וסימני הגאולה - סיימו כל העבודהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - טז' תמוז
*הזמן וסימני הגאולה - סיימו כל העבודה*
"וכפי שהודיע, פירסם והכריז כ"ק מו"ח אדמו"ר,
כבר סיימו את כל העבודה, כולל גם "צחצוח הכפתורים", וסיימו גם את "עמדו הכן כולכם",
זאת אומרת שכבר "הכל מוכן לסעודה.. תיכף ומיד ממש"!
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת פינחס ה'תנש"א)
לזכות: מרת גרציה בת אברהם הרב בן ציון חיים לוי יצחק בן זהבה גולדא מלכה
אפשרויות ניהול
שליטא
23.07.1910:21
6. למוד הלכות בית הבחירה - הכנה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יט תמוז
*למוד הלכות בית הבחירה - הכנה לגאולה*
"ידוע ומפורסם בתפוצות ישראל מכמה וכמה שנים על דבר המנהג שבימי בין המיצרים מוסיפים בלימוד התורה בענייני בית הבחירה, על יסוד דברי המדרש (תנחומא צו, יד).
"ועל פי האמור לעיל שבשנה זו במיוחד (נוסף על ההדגשה המיוחדת שבכללות דורנו זה).. כיון שעומדים על סף הגאולה שבאה תיכף ומיד ממש,
מובן שלימוד הלכות בית הבחירה בשנה זו צריך להיות באופן אחר לגמרי:
לכל לראש - שהלימוד הוא לא מצד התגברות רגש האבילות וההשתדלות לתקן החסרון דחורבן בית המקדש, אלא (גם לולי החורבן) מצד הכוסף וההשתוקקות להמעלה והשלימות דבית המקדש השלישי..
ועוד ועיקר - שהלימוד הוא מתוך ידיעה והכרה בוודאות גמורה שאין זה "הלכתא למשיחא", כי אם,
הלכה למעשה בפועל ברגע שלאחר זה, כיון ש"מקדש העתיד שאנו מצפין בנוי ומשוכלל (כבר עתה למעלה, ותיכף) יגלה ויבוא משמים ברגע כמימרא"!
7. בית המקדש העתידי יהיה בנוי גם בברזלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - כ תמוז
*בית המקדש העתידי יהא בנוי גם בברזל*
"בית ראשון ובית שני נחרבו ע"י ברזל ולכן ברזל מושלל בבית המקדש,
מה שאין כן מקדש העתיד, בית נצחי שלא שייך בו חורבן - לא שייך בו חשש מענין של ברזל דלעומת זה,
כיון שלעתיד לבוא תתבטל מציאות הברזל דלעומת זה. ובמילא יכול וצריך להיות בניינו גם בברזל, כדי להדגיש את העילוי והשלימות בהפיכת הברזל שהחריב בית המקדש לברזל בהבנין דבית המקדש..
כמות הברזל תהיה בריבוי- "מאה אלף ככרים" בהבנין עצמו".
9. מי יבנה את בית המקדש השלישי (א) - הדעות השונותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כב תמוז
*מי יבנה את בית המקדש השלישי(א) - הדיעות השונות*
"ידועה דעת הזהר (ח"א כח, א) שבית המקדש השלישי ייבנה ע"י הקדוש ברוך הוא, "בניינא דקודשא בריך הוא". וכמו שכתב רש"י (סוכה מא, סע"א) "מקדש העתיד שאנו מצפין בנוי ומשוכלל הוא יגלה ויבוא משמים שנאמר "מקדש אדנ- י כוננו ידיך".
אבל לאידך מצינו ברז"ל (ירושלמי מגילה פ"א ה"יא) "שהמקדש יבנה על ידי בני ישראל, וכן פסק הרמב"ם (הל' מלכים פי"א), דמשיח בונה המקדש, ולכאורה טעמו פשוט, שהרי בנין בית המקדש היא מצות עשה, כמו שכתוב "ועשו לי מקדש", ומצוה היא דבר המוטל על בני ישראל".
11. בית המקדש השלישי יהיה קיים לנצחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כו תמוז
*בית המקדש השלישי יהיה קיים לנצח*
"נאמר בזהר (ח"ג רכא, א) שהבית הראשון והשני הם "בניינא דבר נש דלית בי' קיומא כלל" (שאין בהם קיום כלל), אבל בית המקדש השלישי, הואיל והוא "בניינא דקוב"ה", יהיה קיים לעולם.
בית הראשון הוא כנגד אברהם, בית שני הוא כנגד יצחק, ובית שלישי הוא כנגד יעקב. והיות ומידתו של יעקב היא אמת – אשר אמת פירושה, שאין בה שום הפסק ושינוי, לכן הבית השלישי קיים בקיום נצחי".
12. חנוכת בית המקדש השלישי - ההתוועדות הגדולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - כז תמוז
*חנוכת בית המקדש השלישי-ההתוועדות הגדולה*
"בפשטות שתיכף ומיד ממש מתקיימת בקשת יעקב לישב בשלווה (בשם ועבור ובשליחות כביכול כל ישראל) בפועל ובגלוי, ונתקיים "אך צדיקים גו' ישבו ישרים את פניך", בבית המקדש השלישי.
ושם תיערך ההתוועדות הגדולה דחנוכת בית המקדש השלישי במעמד כל בני ישראל – כל יושביה עליה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת וישלח ה'תשנ"ב)
"נוסף על כללות המנהג דעריכת סיומים בתשעת הימים כדי להרבות בשמחה של תורה ("פיקודי ה' משמחי לב") שמחה לגמרה של תורה, ודוגמתו בסיום מסכת..
יש להשתדל במיוחד בשנה זו בעריכת הסיומים "ברוב עם הדרת מלך", לאחד רבים מישראל בהשמחה לגמרא של תורה, כולל גם הקטנים(לא רק קטנים בידיעות, אלא גם קטנים בשנים) שעדיין אינם שייכים להבנה והשגה, ע"ד ובדוגמת הסיום דערב פסח שמנהג ישראל להביא גם בכורים הקטנים.
ולהעיר, שהסיום דערב פסח אינו דוגמא בעלמא, אלא שייך גם להסיומים דתשעת הימים- כי הסיום דערב פסח הוא הכנה לגאולה דפסח,
והסיומים דתשעת הימים הם הכנה להגאולה העתידה.. ובהדגשה יתרה בשנה זו.. כשעומדים על סף הגאולה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת מטות מסעי ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/135... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
02.08.1915:05
15. בית המקדש השלישי - כיצד יברכו הכוהניםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - א' מנחם ראש חודש מנחם אב – יום ההילולא של אהרון הכהן
*בית המקדש השלישי- כיצד יברכו הכהנים*
"ברכת כהנים הינה הברכה שהיתה נאמרת ע"י הכהנים בעמדם על הדוכן בבית המקדש. גם היום, מוסיפים הכהנים לברך בה את עם ישראל. אלא שהבדל גדול בין זמן הגלות לזמן הבית.
אז, בזמן בית המקדש, נאמרה הברכה ב"שם המפורש", היינו, שהכוהנים ביטאו את שם ה' המופיע בברכה – בצורתו השלימה "כשם שאני נכתב כך אני נקרא". ואילו היום, שם השם נאמר בצורתו "הרגילה".
בזמן הגאולה, ישובו הכהנים ויברכו את עם ישראל ("ושמו את שמי")- יברכום בשם המפורש". (משיחת הרבי שליט"א מה''מ, פרשת נשא ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
05.08.1915:27
16. בית המקדש השלישי: כל ישראל יכנסו לקודש הקודשיםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ג מנחם אב
*בית המקדש השלישי: כל ישראל יכנסו לקודש הקודשים*(א)
"ישנם התמהים ושואלים היתכן לומר שבביאת המשיח יכנסו כל ישראל לקודש הקודשים בבית המקדש, והרי מפורש בכתוב "בזאת יבוא אהרן אל הקודש וגו'", כלומר, דוקא אהרן (והכהן הגדול בכלל), ודוקא ביום הכיפורים, ובהקרבת קרבנות מיוחדים דוקא?
והמענה לזה - לפי כמה דעות היה אהרן הכהן יכול להכנס לקודש הקדשים בכל עת שירצה.
ומכיון שלעתיד לבוא יהיו כל ישראל בדרגת כהונה גדולה ("ואתם תהיו לי ממלכת כהנים", "כהנים גדולים") דאהרן, הרי מובן וגם פשוט, שמקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקודש הקדשים,
שכן, כשיכול יהודי להכנס לקודש הקדשים, איך יתכן שיהי' במקום אחר?!…" (משיחת הרבי שליט"א מה''מ פרשת שופטים תשמ"ח - טו באב תשמ"ו)
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - ד מנחם אב
*בית המקדש השלישי: כל ישראל יכנסו לקודש הקודשים*(ב)
"מענה נוסף לשאלה כיצד יוכלו כל ישראל להיכנס לקודש הקודשים (והרי רק לכהן מותר הדבר) הוא:
יש לומר, שיצטרכו להכנס לקדש הקדשים תיכף ומיד, בכדי להכניס את הארון (עם הלוחות וכו') מהמקום שנגנז למקומו בקודש הקדשים,
ולצורך זה –יכול להכנס לקדש הקדשים כל אחד ואחד מישראל,
במכל שכן וקל וחומר מהכניסה בשביל "בדק הבית", שבלית ברירה – נכנסים אפילו במצב דהיפך הטהרה, ולא רק "בתיבות", אלא אפילו "דרך פתחים" (אופן הכניסה הרגיל)."
18. לעתיד לבוא - הטהרה על ידי הפרה האדומהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ו מנחם אב
*לעתיד לבוא: הטהרה ע"י הפרה האדומה*
"לעתיד לבוא תהיה הטהרה ע"י אפר הפרה(האדומה) הראשונה שיעשה מלך המשיח.
שהרי, נוסף על תשע פרות שהיו בעבר, תהיה גם פרה עשירית שיעשה מלך המשיח (רמב"ם הלכות פרה אדומה ספ"ג), שבה יהיה(מעורב) גם מאפר הפרה הראשונה שעשה משה רבינו.
ונוסף על אפר הפרה הראשונה שעשה משה רבינו, יהיה (מעורב) בה גם מאפר כל הפרות שנעשו במשך כל הדורות.
שבזה מודגש שבגאולה שלנו תלויה גם הגאולה של כל הדורות שלפני". (מיחידות עם הרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו- ו' מרחשון ה'תשנ"ב) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
08.08.1913:46
19. תוקנה סיבת הגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי – ז מנחם אב
*תוקנה סיבת הגלות*
"ביטול הגלות הוא ע"י ביטול סיבת הגלות (שבא ע"י ההיפך דאהבת ישראל).
והרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו, על סף הגאולה,
בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת משפטים ה'תשנ"ב)
20. רגע החורבן בית המקדש: בפנימיות - שיא של גילוי אלוקיבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - ום יום משיח וגאולה יום ראשון - י' במנחם אב צום תשעה באב נדחה
*רגע חורבן בית המקדש: בפנימיות שיא של גילוי אלוקי*
"רז"ל אמרו (יומא נד, ב) שבשעה שנכנסו הנכרים לקדש הקדשים ראו את הכרובים פניהם איש אל אחיו.
וצריך להבין: הרי בגמרא (ב"ב צט, א) נאמר שבשעה שישראל עושין רצונו של מקום היה מעמד הכרובים פניהם איש אל אחיו, ובזמן שאין עושין רצונו של מקום, היה מעמד הכרובים הפוך?
אלא: כל ענין הגלות אינו קיים אלא מבחינה חיצונית, ואילו בפנימיות – הגלות היא שיא של גילוי. לפיכך - בקדש הקדשים, מקום הפנימיות, היה מעמד הכרובים "פניהם איש אל אחיו".
*מרגישים גאולה:* הדבר היחידי שעליו מחכים הוא - שיהודי יצעק עוד צעקה, עם עוד בקשה ותביעה ועוד הזכרה: *"עד מתי"?!* ועל ידי זה הוא פועל שמשיח צדקנו נכנס עכשיו לבית הכנסת זה, ולוקח את כל בני ישראל כאן בתוך כלל ישראל לארצנו הקדושה, לירושלים עיר הקודש, להר הקודש, לבית המקדש השלישי. וזוכים ל"ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים", ועוד והוא העיקר - תיכף ומיד ממש *משיח נאו!*
אפשרויות ניהול
שליטא
15.08.1914:31
22. כמו שריפת עציםבתגובה להודעה מספר 0
ערכתי לאחרונה בתאריך 15.08.19 בשעה 14:39 בברכה, שליטא
אפשרויות ניהול
שליטא
16.08.1912:50
23. השלמות של ט''ו באב וההוספה בתורה כהכנה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
יום שישי - טו מנחם אב *השלימות של ט"ו באב וההוספה בתורה כהכנה לגאולה*
"ט"ו באב, שעליו אמרו רז"ל (מסכת תענית בסופה) לא היו ימים טובים לישראל כט"ו באב וכו', (מצד אחד יום) שכלו בו מתי מדבר, שתש כחה של חמה, יום שפסקו מלכרות עצים למערכה כי מתחילים הם להתליע, שניתנו הרוגי ביתר לקבורה –ענינים שבחורבן,
(ומצד שני) יום שהותרו שבטים כו', דעליית כל שבטי ישראל לרגל – ענינים שבבנין,
וכהמסקנא בסוגית הש"ס "מכאן ואילך דמוסיף יוסיף", שמוסיפין לילות על הימים לעסוק בתורה יוסיף חיים על חייו...
כיוון ש"כל ישראל בחזקת כשרות" ומקיימים מצוות תלמוד תורה ע"י קביעת עיתים לתורה "כדת הניתנה לכל אחד ואחד בהלכות תלמוד תורה" מובן, דעיקר השלימות העניין דהוספה בלימוד התורה הוא באופן שלמעלה ממדידה והגבלה, ובלשון הכתוב בפרשת השבוע - "בכל מאודך", "מאוד שלך",שקשור עם "מאוד" (בלי גבול) האמיתי. וזוהי ההכנה להוספה בתורה לאמיתתה ובשלימותה באופן של בלי גבול ממש - "תורה חדשה מאיתי תצא".(כנ"ל ס"ו)
(משיחת הרבי שליט"א מה''מ פ' ואתחנן ה'תנש"א, מכתב מחודש מנחם אב ה'תשכ"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
20.08.1918:12
24. תחיית המתיםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – יט מנחם אב
*תחית המתים לעתיד לבוא - מי יקום לפני מי ?האם כל ישראל יקומו בבת אחת?*
"מתי ארץ ישראל יחיו תחלה, אחר כך מתי חוץ לארץ, אחר כך מתי מדבר, ויש אומרים האבות.
לפי דעה אחרת יהיה הסדר – מתי ארץ ישראל, מתי חוץ לארץ, ישני חברון, והטעם – שיקיצו ויתעוררו בשמחה, בראותן בניהם שקמו מקבריהם והארץ מלאה צדיקים וחסידים.
דעה נוספת: צדיקים יהיו קודמים לשאר בני אדם, ובעלי תורה קודמים לבעלי מצוות, ומשם יקומו ויקראו אותם על פי סדר האל"ף בי"ת, אבל מי שיש בו מדת ענוה יעמוד תחילה." (תשובות וביאורים הרבי שליט"א מלך המשיח סימן י"ג)
25. הזמן הארוך של הגלות - ''הגדיל עלי עקב''בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי – כ מנחם אב (יום ההילולא של הגה"ח רבי לוי יצחק)
*הזמן הארוך של הגלות - 'הגדיל עלי עקב'*
"הזמן של עקבתא דמשיחא נתגדל ונתארך ביותר, זמן הגלות מתארך ביותר ועדיין אין בן דוד בא. זהו שנאמר (תהילים מא, יו"ד) "הגדיל עלי עקב".(תורת לוי יצחק עמ' קפב).
"כאשר מגיע יום ההסתלקות וההילולא מידי שנה בשנה - הרי זה זמן מסוגל לקבל החלטות טובות להוסיף בכל הפעולות דהפצת היהדות, תורה ומצוותיה, כפי שלמדים מפעולותו ועבודתו בענינים אלו עד כדי מסירות נפש." (התוועדויות הרבי שליט"א מה''מ ה'תשד"מ עמ' 2390)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
28. ענייני הגאולה התחילו כבר ונתקבלו בעולם הזהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – ג אלול
*עניני הגאולה התחילו כבר ונתקבלו בעולם הזה*
"יש כאלו ששואלים על כך שמדברים לאחרונה שהגאולה באה תיכף ומיד ממש, שלכאורה כיצד יגיבו בני הבית על זה ומה יאמר העולם על כך ?
המענה לכך הוא: אילו היו עניני הגאולה חידוש, אולי היה מקום לשאלה זו, אבל היות שהגאולה אינה חדוש דבר אלא כל עניני הגאולה התחילו כבר וכבר נמשכו ונתקבלו בעולם הזה הגשמי והתחתון,
29. לעתיד לבוא: שוטרים שופטים ויועצים - לא יהיה צורך בשוטרים (א')בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ד אלול
*לעתיד לבוא: שוטרים שופטים ויועצים* - לא יהיה צורך בשוטרים (חלק ראשון)
"שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך"(פ' שופטים) "ענין השוטרים בזמן הזה הוא סיוע לשופטים, שאם השופט אינו יכול להוציא משפטו לפועל צריכים לשוטרים "בעלי מקל ורצועה" שיכריחו את הבעל דין שיקבל עליו את דין השופט.
…ביעוד הגאולה נאמר רק "ואשיבה שופטייך כבראשונה ויועצייך כבתחילה" - ולא הוזכרו ה"שוטרים" ,
כיון שלעתיד לבוא מתבטלים מציאות הרע והיצר הרע, ולא יהיה צורך בשוטרים שיכריחו את העם להישמע להוראות השופטים, כיון שכל האנשים יקיימו מעצמם את ההוראות." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, פרשת שופטים ה'תנש"א) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
05.09.1913:43
30. הזמן וסימני הגאולה: קיום נבואה ונביאים בדורותינו אלובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ה אלול
*הזמן וסימני הגאולה: קיום נבואה ונביאים בדורותינו אלו*
"הרמב"ם כותב באגרת תימן, שבשנה מסויימת "תחזור הנבואה לישראל", ואין ספק שחזרת הנבואה היא הקדמת משיח, שנאמר "ונבאו בניכם ובנותיכם".
והנה, "גילה(הקדוש-ברוך-הוא) סודו אל עבדיו הנביאים" הם הנם נביאי דורנו (כהבעל-שם-טוב ז"ל אשר כמוהו לא היה מימות הראשונים.. שהוא ותלמידו הרב המגיד נ"ע היו רואים מסוף העולם ועד סופו ממש בעין ראיה.. שהיה גלוי לפניהם אור שנברא ביום ראשון שהשם יתברך גנזו בתורה.. ),
עד "נביא מקרבך גו' כמוני"... והם שופטייך ויועצייך דדורנו."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, פרשת שופטים ה'תנש"א)
31. נביא הדור הוא נשיא דורנו והצורך לציית לובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - ו אלול
*הזמן וסימני הגאולה: נביא הדור הוא נשיא דורנו והצורך לציית לו*
"הרמב"ם מאריך בספר המדע, ש"מיסודי הדת לידע שהא-ל מנבא את בני האדם", ואודות המצווה לשמוע לנביא.
לכן צריכים לדעת הלכה גם בזמן הזה עוד קודם הגאולה, שישנה המציאות דגילוי הנבואה (אצל משיח) כמעין והתחלה לשלימות גילוי הנבואה לאחר הגאולה.
ויתירה מזה: "נביא שהעיד לו נביא אחר שהוא נביא - כפי שהוא בנוגע לנשיא דורנו ונמשך בדור שלאחריו על ידי תלמידיו כו' – הרי הוא בחזקת נביא ואין זה השני צריך חקירה", וצריכים לציית לו תיכף ומיד עוד "קודם שיעשה אות", ו"אסור לחשוב אחריו ולהרהר בנבואתו שמא אינו אמת.. יאמינו וידעו כי ה' בקרבם ולא יהרהרו ולא יחשבו אחריו כו' (רמב"ם פ"י ה"ה), שנאמר (ואתחנן ו', ט"ז) "לא תנסו את ה' אלוקיכם.. כי ה' בקרבם".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, פרשת שופטים ה'תנש"א]
32. מעשה בפועל: לפרסם על המינוי של נביא הדור שמנבא ''הנה זה משיח בא''בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ח אלול
*מעשה בפועל: לפרסם על המינוי של נביא הדור שמנבא 'הנה זה משיח בא*
"בעמדנו בשבת פרשת שופטים בדורנו זה ובפרט בזמן האחרון, הרגעים האחרונים דהגלות...
צריכים לפרסם לכל אנשי הדור, שהקדוש-ברוך-הוא בחר ומינה בעל בחירה, שמצד עצמו הוא שלא בערך נעלה מאנשי הדור, שיהיה ה'שופטייך' ו'יועצייך' ונביא הדור, שיורה הוראות ויתן עצות בנוגע לעבודת כל בני-ישראל וכל האנשים דדור זה, בכל ענייני תורה ומצוות, ובנוגע לחיי והנהגת היום יום הכללית..
עד – הנבואה העיקרית – הנבואה ש'לאלתר לגאולה' ותיכף ומיד ממש 'הנה זה(משיח) בא'."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, פרשת שופטים ה'תנש"א]
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
10.09.1911:36
33. כשרואים את המשיח מברכים ברכת ''שהחיינו''בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ח אלול
*כשרואים את המשיח מברכים ברכת שהחיינו*
"בגאולה העתידה, כאשר נזכה לראות את פני משיח צדקנו בפעם הראשונה, מסתבר שיצטרכו לברך "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה",
במכל שכן וקל וחומר מברכת שהחיינו על ראיית חבירו שלא ראהו שלושים יום (רמב"ם הלכות ברכות פ"י ה"ב)."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ליל שמחת תורה תשמ"ט) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
11.09.1910:36
34. מעשה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - י אלול
*מעשה לגאולה: התוועדויות של שמחה וחיזוק מנהגי ישראל*
"לפרסם בכל מקום ומקום שעומדים בסיום וחותם דמעשינו ועבודתינו.. ובהתחלת התקופה דתשלום השכר... ובהתאם לכך צריכה להיות העבודה גם בעניינים השייכים לימות המשיח,
כולל ע"י עריכת התוועדויות של שמחה, ובמיוחד בשייכות לשמחת נישואין ושבעת ימי המשתה...
כולל גם חיזוק 'מנהג ישראל' לערוך סעודת עניים מעין ודוגמא והכנה לקיום היעוד..ימלא שחוק פינו." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, פרשת תצא ה'תנש"א)
35. מעשה לגאולה: נתינת צרכי החג לראש השנה ולחגים שלאחריובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יב אלול
*מעשה לגאולה: נתינת צרכי החג לראש השנה ולחגים שלאחריו*
"לפרסם בכל מקום ומקום על דבר ההשתדלות בנתינת צרכי החג לכל הזקוקים שלשים יום קודם החג,
כדי שיוכלו להתכונן ל"זמן שמחתינו" מתוך מנוחה שמחה וטוב לבב,
ועוד לפני זה - בנוגע לצרכי ראש השנה כלשון הכתוב "אכלו משמנים ושתו ממתקים ושלחו מנות לאין נכון לו". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת תצא ה'תנש"א)
36. הולכים לגאולה כמו חתן וכלהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - יג אלול יום חתונת הרבי הריי"צ -התקיימה בערב שבת קודש פרשת כי תצא ה'תרנ"ז
*הולכים לגאולה כמו חתן וכלה*
"בזמן הגלות בני ישראל הם ככלה המצויה בשוקא דבורסקי (שוק עורות), שריחו רע, והחתן (הקדוש-ברוך-הוא), מצד גודל אהבתו אל הכלה, הולך למקום שם היא מצויה, מבלי להתחשב עם הריח הרע. ולא עוד, אלא שדומה עליו כשוק של בשמים (זוהר סוף פרשת בחוקותי).
כל זה הוא סדר של זמן הגלות. אבל עכשיו כבר הגיע הזמן שיהיה קץ הגלות, ועלינו להיות מוכנים ומזומנים לגאולה העתידה.
מובן, אם כן, שלא יתכן "ללכת אל החופה" עם הקב"ה עם אותם הלבושים שדי בהם כאשר הרחוב הוא שוקא דבורסקי."
37. כל אחד ואחת מישראל הוא חייל במלחמת בית דוד להבאת הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - טו אלול יום התייסדות ישיבת "תומכי תמימים"
*כל אחד ואחת מישראל הוא חייל במלחמת בית דוד להבאת הגאולה*
"בקשר להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים", שחל היום, ידועה שיחת הרבי הרש"ב נ"ע "כל היוצא למלחמת בית דוד כותב גט כריתות לאשתו"( מסכת שבת נו, א )-(אשתו הם כל ענייני החומר "ענייני עולם הזה") – שמטרת התייסדות ישיבה זו היא להעמיד "חיילי בית דוד" שהם יצאו ל"מלחמת בית דוד".
וענין המלחמה היינו שהתלמידים ("החיילים") יהיו "נרות להאיר" - יגלו ויפיצו פנימיות התורה, תורת החסידות ויחזקו את האמונה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו.
ובהכרח לומר שבימינו אלו שייכים הדברים לכל אחד ואחת מישראל, וגם עליהם מוטלת השליחות דמלחמת בית דוד."
38. הנחת אבן הפינה להרחבת בניין 770 בניו יורק - בית רבנו שבבבלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - יז אלול *הנחת אבן הפינה להרחבת בניין 770 בניו יורק – 'בית רבינו שבבל'*
*בית רבינו שבבבל 770 הוא מקום המקדש דלעתיד - בו יתגלה מקדש העתיד ומשם ישוב לירושלים*
"בדור זה, דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה, מסיימים ומשלימים את העבודה גם בחצי כדור(הארץ) התחתון שבו לא היה מתן תורה, אשר ע"י העלאת המקום היותר תחתון - מעלים גם את כל שאר המקומות דארץ העמים,
ועניין זה נעשה ע"י 'בית רבינו' שבחצי כדור התחתון, שממנו אורה יוצאת לכל העולם.
ועפ"ז מובן גודל העילוי ד'בית רבינו' – 'מקדש מעט' העיקרי בגלות האחרון, ולכן הוא 'מקום המקדש גופי' דלעתיד', ולא עוד אלא שבו יתגלה מקדש העתיד, ומשם ישוב לירושלים".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, קונטרס בית רבינו שבבל ה'תשנ"ב)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
18.09.1915:29
39. משיח יסיר את לב האבןבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ח"י אלול יום הולדת שני המאורות הגדולים :הבעל-שם-טוב ואדמו"ר הזקן
*משיח יסיר את לב האבן*
"והסירותי את לב האבן מבשרכם..ונתתי לכם לב בשר" (יחזקאל לו, כו).
"שאלו את האדמו"ר הזקן (בעל התניא והשולחן ערוך): מדוע ידבר תמיד על מדרגות רוחניות כה נעלות, שלכאורה – מה לנו ולהם?
השיב להם אדמו"ר הזקן: על ימות המשיח נאמר: "והסירותי את לב האבן מבשרכם. לב האבן דווקא, ולא מוח האבן, שכן, קשה מאוד לשנות את לב האבן לפני ימות המשיח, ו(להצליח) לשנות את הלב – דבר זה תלוי במשיח.
הכשרת המוח, לעומת זאת, אפשרית גם היום – על ידי עבודתנו במשך זמן הגלות. לכן מדברים בעניינים נעלים, כדי להסיר לפחות את מוח האבן." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - שיחת ליל ב' דחג הפסח תשכ"ג) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
19.09.1921:28
40. לעתיד לבוא: הכרה מושלמת בהקדוש ברוך הואבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי – יט אלול. *לעתיד לבוא: הכרה מושלמת בהקדוש –ברוך-הוא*
"ואולך אתכם ארבעים שנה במדבר גו' ולא נתן ה' לכם לב לדעת גו' עד היום זה" (תבוא כט, ג- ד).
מפרש רש"י: "לב לדעת - להכיר את חסדי הקב"ה ולידבק בו עד היום הזה, שאין אדם עומד על סוף דעתו של רבו וחכמת משנתו עד ארבעים שנה".
והנה, הכוונה בזה אינה רק לרבו "בשר ודם", אלא גם לרבו - הוא הקב"ה, ואם כן התקופה של ארבעים שנה קשורה בשלימות ההכרה בהקב"ה.
והכרה זו תהיה מושלמת בימות המשיח, כאשר יתגלה כבוד ה', וכמו כן תתגלה אז תורתו של משיח( סוף דעתו.. וחכמת משנתו")."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת עקב התשד"מ ) לקבלת 'יום יום משיח וגאולה' לנייד שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
20.09.1912:59
41. על-ידי העבודה באופן של שלמות באים לימות המשיחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – כ' אלול
"ושלמו ימי אבלך" - יגמרו ימי אבלך (הפטרת פרשת כי תבוא)"
*"ע"י העבודה באופן של שלימות ("ושלמו") באים לימות המשיח"*
בהפטרת פרשת כי תבוא שבה מדובר אודות ביאת המשיח – נאמר "ושלמו ימי אבלך", והיינו, שיגמרו ימי אבלך.
וצריך להבין: מהו דיוק הלשון "ושלמו ימי אבלך"- היה מתאים יותר לומר "ותמו", ולא "ושלמו" שהוא מלשון שלימות?
אלא, עניין האבלות – "ימי אבלך" – קשור עם עניין המיתה שהוא עניין שבירת הכלים ד(עולם ה)תהו, שרש כללות עניין החטאים והגלות. פנימיות עניין הגלות, היא – עבודת בני-ישראל בבירור הניצוצות (שנפלו בשבירת הכלים), שלכן, כאשר בני-ישראל מסיימים את עבודתם בבירור הניצוצות, אזי באה הגאולה על-ידי משיח.
ולכן כתוב "ושלמו ימי אבלך" - שלימות מעשינו ועבודתנו."
43. מטרת הבריאה: דירה לקדוש ברוך הוא בעולמנו התחתוןבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - כה' אלול יום בריאת העולם
*מטרת הבריאה: דירה לקדוש ברוך הוא בעולמנו התחתון*
"הכוונה העליונה של בריאת העולם היא "דירה בתחתונים" (מדרש תנחומא נשא טז), לעשות את התחתון ביותר, "שאין תחתון למטה ממנו", לדירה ומשכן לו(לקדוש ברוך הוא) יתברך (תניא פרק ל"ו).
כוונה זו לא התבצעה במלוא השלימות במשכן ובמקדש (הגם ששם ראו בעיני בשר את השראת השכינה), אלא בעבודה בזמן הגלות דוקא שאז גשמיות העולם היא בכל תוקפה.
על ידי הפיכת גשמיות זו ל"דירה" לו יתברך, מתברר גם החלק התחתון ביותר." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, לקו"ש חלק טז עמ 293)
"… הגאולה תלויה דוקא ב"מעשינו ועבודתינו" בזמן הגלות.. החל מחלקו בעולם, על ידי הוספה בקיום המצוות, בדברים גשמיים, כולל ובמיוחד - מצות הצדקה ("עיקר המצות מעשיות"),
שלוקח מהגשמיות שלו ומהעשירות שלו (שבירכו הקדוש ברוך הוא) ומסייע לאחר, שגם אצל הזולת יהיה מזון ולבושים, באופן ד"לכבוד ולתפארת", בהתאם ל"ממלכת כהנים",
ועל דרך זה מסייע הוא למוסדות תורה וצדקה וכיוצא בזה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ –פרשת אחרי קדושים ה'תנש"א)
לקבלת 'יום יום משיח וגאולה' לנייד שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
29.09.1914:17
45. ההמשכה הנפעלת בראש השנהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כט אלול (ערב ראש השנה - יום הולדת אדמו"ר הצמח צדק)
*ההמשכה הנפעלת בראש השנה - מעין ודוגמא דלעתיד לבוא*
"מבואר בחסידות, שההמשכה שפועלים ישראל בראש השנה (גילוי מלכותו של הקב"ה בעולם כולו) היא מעין ודוגמת הגילוי דלעתיד לבוא, שזוהי אמיתית הכוונה המושרשת בעצמות אין סוף ממש - דנתאווה הקב"ה להיות לו דירה מתחתונים.
ומבאר שם, ש"כבר היה לעולמים מעין זה בשעת מתן תורה", אלא, שגילוי זה היה לפי שעה בלבד כו', "עד עת קץ הימין", שאז יקויים היעוד "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו גו'".
"...העצמות דמשיח צדקנו, חד ממש עם עצמות אין סוף- וראה בספר המצוות ל'הצמח צדק' מצות מינוי מלך בסופה: במשיח נתת אתה האין סוף בעצמו."(קונטרס י"ט כסלו – התשנ"ב)
46. צום גדליה הינו צום שנדחה - יידחה לגמרי בימות המשיחבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - ג תשרי (צום גדליה )
*צום גדליה הינו צום שנדחה - ידחה לגמרי בימות המשיח*
"בנוגע לצום גדליה יש דעות שנהרג בראש השנה, וכיון שאסור להתענות בראש השנה (מצווה לאכול ולשמוח בראש השנה), דחו הצום לשלישי בתשרי.
ועל-פי מאמר-רבותינו-ז"ל בנוגע לתשעה באב שחל להיות בשבת - ש"רבי(יהודה הנשיא) ביקש לעקור תשעה באב"(של אותה שנה שחל בשבת-שאז דוחים הצום), דכיון ש"דחינוהו לאחר השבת אמר רבי הואיל ונדחה ידחה" - מובן,
שבצום גדליה שנקבע מעיקרו באופן של דחיה, מודגשת יותר הנתינת כח לעקירת הצום לגמרי, בימות המשיח, ש(אז) יבטלו הצומות ויהפכו לימים טובים ומועדים."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, ספר השיחות ה'תנש"א חלק א' עמ' 21 ואילך) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
04.10.1913:40
47. נשות ישראל בגאולה העתידה - ראשונות בקבלת התורה החדשהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – ה תשרי
*נשות ישראל בגאולה העתידה - ראשונות בקבלת התורה החדשה*
"גאולת מצרים כידוע, היתה בשכר נשים צדקניות שבדור: "בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים" (סוטה יט, רע"ב),
והיות שהגאולה היתה בשביל מתן תורה ככתוב (שמות ג, יב) "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלקים על ההר הזה", לכן קדמו הנשים לאנשים במתן תורה - "כה תאמר לבית יעקב (אלו הנשים) ותגיד לבני ישראל" (אלו האנשים ) (יתרו יט, ג וברש"י).
והנה, אף בגאולה העתידה יהיה כן:
שמאחר שהגאולה תבוא בזכות נשי ישראל הצדקניות, תהיה להן קדימה לגבי "תורה חדשה מאתי תצא" (ויק"ר פי"ג, ג)."
48. יש אפשרות שביום זה יקריבו קורבן בבית המקדשבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ז תשרי
*יש אפשרות שביום זה יקריבו קרבן בבית המקדש*
"מכיון שמשיח צדקנו יכול לבוא תיכף ומיד ממש, ותיכף ומיד יורד בית המקדש השלישי, הרי יכולים עוד להספיק ולהקריב קרבן תמיד של בין הערביים דיום זה..
בכלל, כשיהודים שומעים דברים כאלה – שיש אפשרות שביום זה יקריבו תמיד של בין- הערביים בבית המקדש השלישי –אזי נבהלים… אבל התורה – לא נבהלת! -
על פי תורה הרי, בית המקדש השלישי "בנוי ומשוכלל יגלה ויבוא מןהשמים", ואז, "אהרון ובניו ומשה עמהם" – מבלי שיצטרכו להמתין ל"הזאה שלישי ושביעי" – ותיכף ומיד מקריבין קרבנות..
ומכיוון שהתורה שהתורה אינה נבהלת, אזי, גם בני ישראל אינם נבהלים!" (משיחת הרבי שליט"א מליובאווויטש מה''מ - כ"ג שבט ה'תשמ"ח) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
08.10.1914:22
49. אופן העבודה להבאת הגאולה - עבודת השם מתוך קבלת עולבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - ח תשרי
*אופן העבודה להבאת הגאולה: מתוך קבלת עול*
"ועמדו רגליו ביום ההוא על הר הזיתים" (זכריה יד, ד). *"שמן"* רומז לחכמה - היא עבודת ה' שנעשית מתוך הבנה וטוב טעם (עבודה שכלית), ואילו *"רגל"* רומז לעבודה ה' שנעשית מתוך קבלת עול.
וזאת מלמדנו הפסוק אשר ה"רגל" היא מעל ה"שמן"( ועמדו רגליו... על.. הזיתים),
כי עבודת ה' שנעשית בקבלת עול נעלית מעבודת ה' הנעשית באופן שכלי בטעם ודעת. "
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש חלק א' עמ' 103) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
08.10.1914:23
50. לאכול ביום הכיפורים?בתגובה להודעה מספר 49
*לאכול ביום כיפור??*
מתקרבים עתה ליום הכיפורים ומסופר שבשעה שבנו את בית המקדש הראשון אמר הקב"ה שכיון שנבנה ביהמ"ק, יחליפו את התענית דיום הכיפורים בסעודה. ובאותו יוהכ"פ חגגו בסעודה גדולה, יותר מאשר סעודת שלמה בשעתו.
שכן תהי' לנו, ובפרט ע"י אחדות ישראל שאז בטלה סיבת הגלות ובאה מיד הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו, וישנו מיד ביהמ"ק השלישי "מקדש ד' כוננו ידיך"
ואזי, כשם שבזמן בנין ביהמ"ק הראשון אכלו ביוהכ"פ סעודה שמינה בגשמיות, ועאכו"כ ברוחניות, כמו כן שנזכה גם עתה לבנין ביהמ"ק השלישי שמוכן כבר למעלה, ותהי' ביוהכ"פ סעודה גדולה כסעודת שלמה בשעתו!
ובמיוחד ע"י ההוספה בנתינת הצדקה שמזרזת את הגאולה.
*הזדמנות חד פעמית לאכול ביום כיפור, זה בידינו!*
על פי שיחת ז' תשרי תשנ"ב
_לע"נ ר' מנחם מאיר בן ר' חיים משה יהודה הכהן בלוי ע"ה_
אפשרויות ניהול
שליטא
10.10.1917:56
51. הטהרה לעתיד לבוא - למעלה משם הוי'הבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יא תשרי - "בשם השם"
*הטהרה לעתיד לבוא - למעלה משם הוי'*
"מבואר בתורת החסידות הטעם שמחרת יום הכפורים נקרא בשם "שם השם": בנוגע להזאת אפר הפרה(האדומה) לעתיד לבוא - נאמר (יחזקאל לו, כה) "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם" - שהזריקה תהיה ע"י הקב"ה.
והנה, כיון שיום הכפורים הוא "לפני הוי'(תטהרו)", (שהטהרה שביום הכיפורים היא)למעלה משם הוי', לכן, היום שלמחרתו אין לו שם פרטי, ונקרא רק "בשם השם".
(מדברי הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ ביחידות עם הרה"ג הרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו(ז"ל), ו' מרחשון ה'תשנ"ב)
53. חג הסוכות הגאולה ושמחת בית השואבהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יד תשרי - ערב חג הסוכות
*חג הסוכות הגאולה ושמחת בית השואבה*
"חג הסוכות בכללותו קשור עם הגאולה העתידה – כמו שכתוב בהפטרה דיום א' דסוכות אודות הייעודים דלעתיד לבוא: "והיה כל הנותר מכל הגויים הבאים על ירושלים ועלו מידי שנה בשנה להשתחוות למלך ה' צבאות ולחוג את חג הסוכות".
והעיקר – שיהיה כן בפועל ממש, ותיכף ומיד, בהתחלת הזמן ד"שמחת בית -השואבה" – מיד לאחרי תפילת ערבית,
ולכן, יש להתחיל ב"שמחת בית השואבה" תיכף ומיד, ועוד לפני קידוש וסעודת יום-טוב, ואחר-כך יפסיקו למשך זמן כדי לקדש על היין, יין המשמח, ולאכול סעודת יום-טוב בשמחה, ולאחרי זה ימשיכו ב"שמחת בית השואבה" באופן ש"לא טעמנו טעם שינה".
54. ריקודי שמחת בית השואבה ימשכו על הענן בטיסה לארץ ישראלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - יז תשרי
*ריקודי שמחת בית-השואבה ימשכו על הענן בטיסה לארץ ישראל*
"כאשר שמחת בית-השואבה נערכת על-ידי בני-ישראל בכל מקום שהם, בריבוי מקומות, הרי זה ממהר ומזרז עוד יותר את שמחת בית-השואבה דכל בני-ישראל, במקום אחד – בעזרה שבבית-המקדש השלישי.
ובפשטות – שמיד לאחרי התחלת חגיגת שמחת בית-השואבה בחוץ-לארץ מקיים הקב"ה את הבטחתו "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני-ישראל" (ישעיה כז,יב), ולוקח את כולם "עם ענני שמיא" (דניאל ז,יג) לארצנו הקדושה.
וממשיכים שמחת בית-השואבה במשך הטיסה (פליענדיק) "עם ענני שמיא" ביחד עם עוד יהודים שפוגשים אותם במהלך הטיסה "עם ענני שמיא",
ועל-אחת-כמה-וכמה עם היהודים שפוגשים בארצנו הקדושה."
55. שמחת בית השואבה כהכנה לגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - חי תשרי
*שמחת בית השואבה כהכנה לגאולה (חלק ראשון)*
"בחג הסוכות מוצאים אנו הדגשה יתירה על ענין השמחה:
"נוסף על חיוב השמחה שבכל יום טוב, נקרא חג הסוכות (בשמו הפרטי) זמן שמחתינו,
בנוסף לזה מתווספת בחג הסוכות עוד שמחה מיוחדת - שמחת בית השואבה: שאיבת המים בלילה בזמן בית המקדש (עבור ניסוך המים למחרתו על גבי המזבח) היתה בשמחה - "ושאבתם מים בששון ממעיני הישועה", ובשמחה גדולה ביותר, עד שחז"ל אמרו (סוכה רפ"ה) "מי שלא ראה שמחת בית השואבה לא ראה שמחה מימיו".
והנה, וכמדובר פעמים רבות, גם בזמן הזה עושים שמחת בית השואבה ואדרבא שמחת בית השואבה מתחילה (בכמה ענינים) מיד עם כל התוקף כבר מהלילה הראשון דסוכות".
(משיחת הרבי שליט"א מלויבאוויטש מה''מ - המשך ביום הבא)
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - יט תשרי
*שמחת בית השואבה כהכנה לגאולה (חלק שני)-רוקדים יחד עם משיח צדקנו*
"והמעשה הוא העיקר" - להוסיף בשמחת בית השואבה בלילה זה ביתר שאת ויתר עוז.. שהוא יוצא לרחוב, רשות הרבים, כפי שהוא בימות החול - חולו של מועד, ושם - רוקד ושמח בשמחת בית השואבה, עד שמהפך את הרחוב שהוא(הרחוב) בעצמו ירקוד בשמחת בית השואבה.
וכל זה - על דרך ובדוגמא לזמן שבית המקדש היה קיים..
וכן הוא בנוגע לשמחת בית השואבה - שע"י השמחה, זוכים בקרוב ממש לשמוח בשמחת בית השואבה בשלימותה, "כמצות רצונך.. בהר הבית ובבית המקדש..
ומהריקודים הולכים לרקוד יחד עם משיח צדקנו, כאשר לעתיד לבוא "הקב"ה עושה מחול (ריקוד) לצדיקים.. וכל אחד מראה באצבעו ואומר זה.."
56. הקרבת 70 פרים בסוכות - כנגד 70 אומות העולםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כא תשרי - הושענא רבא
*הקרבת שבעים פרים בסוכות - כנגד שבעים אומות העולם*
"חג הסוכות, ובפרט ביום האחרון של סוכות, הינו סיום וגמר ושלימות כל ענייני סוכות. והנה, בחג הסוכות מקריבים בבית המקדש שבעים פרים – כנגד שבעים אומות העולם.
ומזה מובן, שיום האחרון דסוכות, (שאז מתקיים) שלימות הבירור דשבעים אומות העולם, קשור עם השלימות דלעתיד ל "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' לעבדו שכם אחד",
כולל גם שכל שבעים אומות העולם, נעשים מציאות אחת, "לעבדו שכם אחד", מכיוון ש"והיתה לה' המלוכה", "ה' אחד ושמו אחד".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - כג תשרי שמחת תורה (בחו"ל)
*שמחת תורה ושמחת הגאולה*
"לשמחת תורה יש שייכות מיוחדת עם הגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו- כפי שאומרים בפיוטים "שישו ושמחו בשמחת תורה" - "אגיל ואשמח בשמחת תורה בא יבוא צמח בשמחת תורה".
וכיון ששמחת תורה היא מהמועדים בחודש תשרי, שהנם מועדים כללים על כל השנה כולה - מובן, שהדגשת ענין הגאולה ומשיח שבשמחת תורה נמשך אח"כ על כל השנה כולה.
ומזה מובן גם בנוגע לעבודתו של יהודי שנדרשת בשמחת תורה, והמשכה בכל השנה כולה, ובמיוחד בשנה זו - עבודה שחדורה עם ענין הגאולה ומשיח.
היינו, שהנהגתו של יהודי בכל הענינים בחיי היום יום שלו גם בזמן הזה תיכף ומיד לפני הגאולה - היא מעין ובדוגמת חיי והנהגת בני ישראל בימות המשיח ממש." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ – ליל שמחת תורה קודם ההקפות התשנ"ב)
58. דרישת הגויים למסירת שטחים - מסימני הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כה תשרי
*דרישת הגויים למסירת שטחים - מסימני הגאולה*
"בימים אלה התאספו אומות העולם (שבעים אומות) באופן ד"רגשו גוים ולאומים יהגו", לטעון לישראל "לסטים אתם וכו", לא רק בנוגע לעזה או שומרון ,אלא גם (ולכל לראש) בנוגע ליהודה כולל ירושלים,
בה בשעה שהכל יודעים את התשובה לטענה זו המפורשת "כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו....נתנה לנו"(רש"י).
ויש לומר ההסברה בזה שמאורע בלתי רצוי זה אירע דווקא בתקופה שבה רואים ניסים גלוים – על דרך האמור לעיל שהסדר בעולם הוא באופן של העלם וחושך,ורק אח"כ נעשה גילוי האור,
ויש לומר יתירה מזה - שהענין ד "רגשו גוים ולאומים יהגו" גופא הוא מסימני הגאולה, כמו שכותב רש"י ש"רבותינו דרשו את הענין של מלך המשיח".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ, פרשת בראשית ה'תשנ"ב)
"עניין ה"קשת" נעשה מהשתקפות קרני השמש בעננים – היינו שגם הענן העולה מן הארץ נעשה מזוכך עד שמשתקף בו האור דשמש הוי'- ולהעיר מהשייכות ד"קשת" לגאולה כדאיתא בזהר (פרשתנו עב,ב):
"כד יפקון (כשיצאו) ישראל מן גלותא, זמינא(תיראה) האי קשת לאתקשטא.. בגווני נהירין(בצבעים ברורים).. וכדין צפי לי' למשיח, מנלן, דכתיב וראיתיה לזכור ברית עולם .. ידכר(יזכור) קודשא בריך הוא להאי ברית(את הברית שכרת) דאיהו בגלותא ויקים לה מעפרא, ההוא דכתיב ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם"..
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, בהערה 100)
60. חודש מר חשון בו עתיד הקב''ה לשלם לו בחנוכת בית המקדש השלישיבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - ל תשרי (א' ראש חודש מרחשון)
*חודש מר חשון בו עתיד הקב"ה לשלם לו בחנוכת בית המקדש השלישי*
"מובא במדרש שמעוני, שבית המקדש הראשון - נסתיימה בנייתו בחודש מר-חשוון אך לא נפתח עד לחודש תשרי שלאחריו.
ומסיים המדרש - שכפי שקרה במשכן שבנה משה - אז נגמרה מלאכתו בחודש כסלו, אך העמידוהו רק בניסן - ועקב כך נשאר "חוב" לחודש כסלו - אמר הקב"ה עלי לשלם(לחודש כסלו) - ומה שלם לו הקב"ה - חנוכת המקדש בזמן חשמונאים" שאירע בחודש כסלו.
וכן יהיה לגבי חודש מר-חשון: "עתיד הקב"ה לשלם לו" בחנוכת בית המקדש השלישי על דרך מה ששילמו לכסלו בחנוכת בית שני בחנוכה.
על-פי האמור מובנת גודל מעלת חודש מרחשון, מאחר שבו נפעל בנין בית המקדש השלישי, שמעלתו גדולה ממעלת המשכן, בית ראשון ובית שני, מאחר שהוא בניין נצחי וכו', שזהו דבר שלא היה לעולמים".
61. מעשה לגאולה: קידוש הלבנה (א')בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי – א מרחשון(ראש חודש)
*מעשה לגאולה: קידוש לבנה(חלק ראשון)*
ביאור גודל העילוי דקידוש לבנה, כמאמר רז"ל (סנהדרין מב, א):
"כל המברך על החודש בזמנו כאילו מקבל פני שכינה".. לפי שישראל בגלותן אינן זוכין לראות פני שכינה ורחוקה מקבלתה, אבל חידוש הלבנה הוא סימן לישראל שהם עתידים להתחדש כמותה לפאר ליוצרם בקיבול פני שכינה".. ולזה כשאנו מברכים על החודש בזמנו שהוא סימן שאנו עתידין להתחדש כמותה, הרי אנו כאילו מקבלין פני השכינה".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - דבר מלכות נח תשנ"ב, אות י) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home...
*לזכות אברהם(אבי)בן חונא טאוב*
אפשרויות ניהול
שליטא
31.10.1916:22
62. מעשה לגאולה: תוספת זהירות והידור בקידוש הלבנה (ב')בתגובה להודעה מספר 61
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ב מרחשון
*מעשה לגאולה: תוספת זהירות והידור בקידוש הלבנה - בבגדים חשובים – ברחוב - ברוב עם - בזמן הנכון - והעיקר בכוונה מיוחדת למהר ביאת דוד מלכא משיחא*
"...כשעושים חשבון צדק ובאים למסקנא שאין הדבר(הגאולה) תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו -
צריך הדבר להתבטא בתוספת זהירות והידור בקידוש לבנה, "שהם עתידים להתחדש כמותה", בגאולה האמיתית והשלימה על-ידי דוד מלכא משיחא..
לכל לראש - להיזהר להשתדל בקידוש לבנה בבגדים חשובים ונאים, ברחוב וברוב עם הדרת מלך כולל גם הזהירות בנוגע להזמן דקידוש לבנה שמצינו בזה חילוקי מנהגים ..
ועוד ועיקר - קידוש לבנה מתוך כוונה מיוחדת למהר ולזרז ולפעול תיכף ומיד ביאת דוד מלכא משיחא, על ידי ההוספה והדרישה ובקשה על הגאולה,
כסיום וחותם קידוש לבנה: ובקשו את ה' אלוקיהם ואת דוד מלכם אמן."
63. המסקנה מחשבון הצדק שעושים בשבת זובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - ג מרחשון
*המסקנה מחשבון הצדק שעושים בשבת זו*
"יום השבת קודש פרשת נח הוא הזמן המתאים לחשבון צדק של העבודה בפועל דהשנה החדשה שנמצאים כבר בתוכה - לבחון כל פרט ענייני העבודה דששת ימי המעשה ודיום השבת (הכוללים כל ימי השבוע דכל השנה),על מנת לתקן ולהשלים כל עניני העבודה בפועל ובתכלית השלימות והדגשה יתירה בשנה זו:
שכיון שהעיד כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו שכבר סיימו את כל ענייני העבודה, כולל גם צחצוח הכפתורים, ועומדים מוכנים ("עמדו הכן כולכם") לקבל פני משיח צדקנו, הרי,
שתיכף ומיד ממש צריכה לבוא הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - דבר מלכות פרשת נח התשנ"ב, אות ט) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: . http://www.chabadwest.co.il/he/home...
*לזכות אברהם(אבי)בן חונא טאוב*
אפשרויות ניהול
שליטא
03.11.1915:42
64. יש לך כח להביא את הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
יב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ה מרחשון
*יש לך כח להביא את הגאולה*
"יהודי יכול לטעון, כיון שהוא מדוד ומוגבל, כולל מצד הגבלות דטבע העולם, וחלק חשוב מהיום הוא עסוק (על פי תורה) בדברי רשות אכילה, שתיה ושינה, ובפרט בזמן הגלות כשישנם כמה מדידות והגבלות והעלמות על עבודת ה' בשלימות וכו' וכו' –
אין לו לכאורה כח אפילו לעשות עבודה קטנה יותר, על אחת וכמה, אין לו כח להביא את הגאולה האמיתית והשלימה ?!
אומרים לו – שביאת המשיח תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" כל זמן משך הגלות דוקא,
וכיון שהגאולה עדיין לא הגיעה, הרי זה גופא ראיה שהדבר תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" דדורנו זה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת שמיני ה'תנש"א)
66. תחיית המתים - נס שאינו מלובש בטבעבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי- ז' מרחשון שואלין טל ומטר בארץ הקודש
*תחיית המתים - נס שאינו מלובש בטבע*
"מהמעלות בנסים המלובשים בטבע לגבי הנסים שלמעלה המהטבע, כמו שמבאר אדמו"ר האמצעי, דע"י שהנס מתלבש בטבע הוא בא בגילוי. דהניסים שאינם מלובשים בטבע, יודעים רק מציאותם ולא מהותם. וכמו נס דתחיית המתים, דהגם שרואים בפועל שבתחילה היה מת ועכשיו הוא חי, אין יודעים ומשיגים איך הוא קם לתחיה.
ועד"ז הוא בכל הניסים שלמעלה מהטבע. וכולם נקראים נסים אל ובשם נפלאות, דפלא הוא זה שאינו מושג בשכל".
67. ירושת הארץ שלעתיד לבוא - ניתנה כבר בברית בין הביתריםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – י מר חשון
*ירושת הארץ שלעתיד לבוא ניתנה כבר בברית בין הבתרים*
"ביום ההוא כרת ה' את אברם ברית.. לזרעך נתתי את הארץ הזאת"(פ' לך לך)
"כאשר נתן הקדוש ברוך הוא את ארץ ישראל לאברהם בברית בין הבתרים, הוא כבר נתן לו בפועל (באותה ברית) את כל עשר הארצות. לא רק את שבע הארצות- "את החתי וגו'" אלא גם את ג' הארצות- "את הקיני ואת הקיזי ואת הקדמוני".
רק שבגלוי ובפועל "לא נתן להם אלא שבעה גוים והשלשה כו' עתידים להיות ירושה לעתיד"- "בימי המלך המשיח".
אבל הקב"ה נתן הכל מיד בבת אחת (אלא שבקיום העניין בפועל ישנם שלבים). " (הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - דבר מלכות פרשת לך לך התשנ"ב, אות ה)
*מעשה לגאולה: להשתוקק ל"וירא אליו ה" ולעשות כל התלוי בו להיות ראוי לכך*
"המציאות ד"וירא אליו ה" קיימת תמיד אצל כל-אחד-ואחת מישראל, וצריכים רק לפעול שמציאות זו תהיה בהתגלות...
ובענין זה הוא עיקר הלימוד וההוראה מפרשת וירא ,
שכל-אחד-ואחת מישראל צריך להשתוקק ביותר להגילוי ד"וירא אליו ה" בגאולה האמיתית והשלימה, ולעשות כל התלוי בו להיות ראוי לכך , על-ידי-זה שכל פעולה ופעולה שלו נעשית באופן המתאים להמעמד ומצב דגאולה האמיתית והשלימה".
71. מלך המשיח נמצא בסדום - אורות של תהו בכלים של תיקוןבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - יז מרחשון
*מלך המשיח נמצא בסדום - אורות דתוהו בכלים דתיקון*
"מבואר בחסידות בטעם עונש סדום, שנאבד ונחרב לגמרי, כי הנהגת סדום, (שהיתה) הפיך השלום ואחדות, היא על דרך עולם התוהו...
וזהו גם מה שאמרו במדרש "מצאתי דוד עבדי - היכן מצאתי אותו בסדום", דלכאורה תמוה, כיצד יתכן שדוד מלכא משיחא יהיה שייך לסדום דוקא?
אלא זהו מצד המעלה הפנימית שבה, גילוי אורות דתהו, ולכן "מצאתי אותו בסדום" דוקא, כי זהו ענינו של דוד מלכא משיחא, שעל ידו יהיה גילוי אורות דתהו (שלמעלה ממדידה והגבלה), אלא שיומשכו בכלים דתיקון דוקא."
72. הכרזת הגאולה על-ידי משיח - נשמעת מחוץ לארץבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יט מרחשון
*הכרזת הגאולה ע"י משיח - נשמעת מחוץ לארץ*
"מלך המשיח.. עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם" – כפי שהכריזו ומכריזים במיוחד לאחרונה.
ההכרזה "ענוים הגיע זמן גאולתכם" באה מחוץ לארץ - שלא נתקדשה בקדושת ארץ ישראל (בדוגמת גגו של בית המקדש שלא נתקדש בקדושת המקדש)".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: . http://www.chabadwest.co.il/he/home...
לזכות אברהם(אבי)בן חונא טאוב
אפשרויות ניהול
שליטא
21.11.1910:11
73. לראות אלוקות באברי הגוףבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כ מרחשון יום הולדת אדמו"ר מוהרש"ב
*לראות אלוקות באברי הגוף* "אדמו"ר הרש"ב כותב באחד ממאמריו:
"ידוע שישנם רמ"ח (מאתיים ארבעים ושמונה) מצוות עשה. ומובא בספרים, שרמ"ח מצוות אלו הן כנגד רמ"ח אברי הגוף.
החיות של גוף האדם בכלל ואברי הגוף בפרט באה (נמשכת) מאלוקות. כל אבר, ע"י שמקיים מצווה, או על ידי המצווה (שהיא אלוקות) באה (נמשכת) לו חיות - מזה הוא חי.
כשיבוא משיח – נראה אז בגלוי כיצד החיות של אברי הגוף היא מאלוקות." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת שמיני ה'תשי"ג) להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: . http://www.chabadwest.co.il/he/home...