ב"ה - יום יום משיח וגאולה מוצאי שבת קודש – מוצאי כד טבת
*ברגע הגאולה-עוברים לחיים נצחיים ללא הפסק כלל*
"ובפשטות – שלא זקוקים להפסק, חס ושלום, בין "כל ימי חייך" ו"ימות המשיח" (כמו שהיה אצל בני ישראל בכל הדורות שלפני דורנו זה),
ומ"ימי חייך" בזמן הזה ובמקום הזה, בלי שום הפסק כלל, ח"ו, (גם אם הוא כבר מבוגר משבעים שנה וכיוצא בזה),
הוא עובר – מיד בתכלית השלימות, "ראובן ושמעון נחתין ראובן ושמעון סלקין", בהמשך ד"כל ימי חייך" בימות המשיח, וחיים נצחים שיהיו אז."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת שמות ה'תשנ"ב) להצטרפות לתפוצה - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: https://www.chabadwest.co.il/he/135...
שליטא
10.01.2116:10
1. תחיית המתים לעתיד לבוא – התחדשות חיים נצחים נשמה בגוףבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כו טבת
*תחיית המתים לעתיד לבוא – התחדשות חיים נצחים נשמה בגוף*
"הסתלקות החיות דמיתה היא לצורך תוספת וחידוש החיות בתור נשמה בגוף – בתחיית המתים, שאז יהיו חיי הנשמה בגוף חיים נצחיים.
וכבסיום מסכת כתובות (קיא, ב) "עתידין צדיקים שמבצבצין ועולין בירושלים.. עתידין צדיקים שיעמדו במלבושיהן קל וחומר מחטה כו" - נשמות בגופים גשמיים בעולם הזה הגשמי –
שכל הענינים שבו יהיו אז בתכלית השלימות."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת וארא ה'תשנ"ב)
7. הכוונה של הירידה לגלות–להפוך את העולם לקדושהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - ו שבט
*הכוונה של הירידה לגלות–להפוך את העולם לקדושה*
"הכוונה של הירידה לגלות והפיזור לבין האומות היא - כדי שישראל יבררו את ניצוצות הקדושה שנפלו ונתפזרו בכל קצוי תבל.
כאשר יהודי בא למקום הניצוצות ועובד עבודתו שם , הרי (בנוסף על בירור והעלאת הניצוצות) גם המקום שבו נמצאים הניצוצות (כל העולם כולו) מתהפך לקדושה.
זהו אמרו רז"ל (פס"ר פ' ר"ח ושבת) "עתידה ארץ ישראל שתתפשט בכל הארצות": לאחר השלמת עבודת הגלות, כשכל עולם נכבש ונתהפך לקדושה, הרי קדושת ארץ ישראל תתפשט בכל הארצות".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש פרשת ויחי ה'תשמ"ז)
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – ערב י שבט י' שבט: הסתלקות כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע והתחלת נשיאות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח
*נשיא הדור הוא המשיח שבדור* "נשיא הדור הוא – "משיח" .. לא תהיה לי שום תרעומת אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו. מכיוון שכן הוא האמת – שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
..גם אלו הטוענים שסגנון כזה ותואים כאלו הם למעלה מכפי יכולת הקליטה דכלי השגתם – הרי אין כל נפקא מינה אם בכחם לקלוט זאת אם לאו.
אין זמן להמתין עד שהדברי יקלט בכלי השגתם."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - שמחת תורה ה'תשמ"ו)
10. מינוי משיח כבר היה–משיח הוא ממשיכו של הרבי הקודםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יא שבט יום הראשון והמלא בנשיאות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח
*מינוי משיח כבר היה–משיח הוא ממשיכו של הרבי הקודם*
…" והרי המינוי דדוד מלכא משיחא כבר היה, כמו שכתוב (תהלים פט', כא'): "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו",
צריכה להיות רק קבלת מלכותו על ידי העם, וההתקשרות בין המלך והעם בשלימות הגילוי.
... משיח צדקנו, (הוא) השליח ד"שלח נא ביד תשלח", כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל דרך זה ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה." (משיחות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח פ' משפטים, פ' חיי שרה ה'תשנ"ב)
11. התפילה על הגאולה צריכה להיות בשירה ובשמחהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יב שבט
*התפילה על הגאולה צריכה להיות בשירה ובשמחה*
"הוראה נוספת וגם כן עיקרית בענין השירה בנוגע לעבודת התפילה (שנקראת גם בלשון רינה (שירה) - באופן של שירה:
שנוסף על השירה הקשורה עם העליה מלמטה למעלה, צריכה להיות עכשיו (לאחר גמר כל העליות) השירה שמצד הדביקות וההתכללות בהעליון, כהכנה והתחלה ל"שירה חדשה דלעתיד לבוא.
ובמיוחד בנוגע להתפילה על הגאולה האמיתית והשלימה, שנוסף על רגש הכוסף והתשוקה והגעגועים להגאולה (עד עתה), צריכה להיות עכשיו גם ובעיקר רגש השמחה מזה שהגאולה באה בפועל ממש ברגע זה ממש."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת בשלח ה'תשנ"ב)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770
15. גאולה מצרים אור הנר-הגאולה העתידה אור היוםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – טז שבט
*גאולה מצרים אור הנר-הגאולה העתידה אור היום*
"...וכדאיתא במדרש דזה שהגאולה דיציאת מצרים (וכן הגאולה מגלות בבל ושאר הגלויות עד להגאולה דלעתיד) היתה גאולה שיש אחריה גלות, וגאולה העתידה תהיה גאולה נצחית שאין אחריה גלות, הוא,
כי גאולה דיציאת מצרים היא דוגמת אור הנר ששייך בו כיבוי,
וגאולה העתידה היא דוגמת אור היום שאין דשייך בו כיבוי.
היינו שהגילוי דגאולה העתידה יהיה גילוי אור בלתי מוגבל שאין שייך בו הפסק, ולכן תהיה גאולה נצחית שאין אחריה גלות."
16. במלך המשיח קיימת מעלת המלכות ומעלת החכמהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יח שבט
*במלך המשיח קיימת מעלת המלכות ומעלת החכמה*
"כתוב ברמב"ם שמלך המשיח יהיה מבית דוד ומזרע שלמה.
*בית דוד*- הוא עיקר המלכות, כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות והיתה המלכות לו ולזרעו עד עולם.
*זרע שלמה* (בפנימיות הענינים): בימי שלמה היה מעין המצב של הגאולה האמיתית והשלימה – בזמנו שרר שלום שלכן הוא נקרא שלמה. והטעם לזה, שאצל שלמה היתה שלימות החכמה "ויחכם מכל האדם" שבכח זה כל חכמות הגוים נתבטלו בעצם לגבי חכמת שלמה – שלא ע"י מלחמה,
מעין ושלימות השלום לעתיד לבוא וענין זה נוגע לשלימות ענין המלכות".
17. בדורנו זה ובזמננו זה נמצאים בשלב הגאולה ממשבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יט שבט
*בדורנו זה ובזמננו זה נמצאים בשלב הגאולה ממש*
"בדורנו זה ובזמננו זה – על פי סימני חז"ל (במסכת סנהדרין, במדרשים ובכמה מקומות),
נמצאים כבר בשלב הגאולה ממש, וכמדובר כמה פעמים לאחרונה,
שלאחרי הריבוי המופלג של מעשינו ועבודתינו במשך כל הדורות, ובפרט לאחר עבודתם של רבותינו נשיאנו.. עד לעבודתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו – כבר סיימו את כל הבירורים."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח פרשת ויצא ה'תשנ"ב)
ויתירה מזה –"כשיבוא (הקב"ה) לרפאות העולם אינו מרפא תחילה אלא העיוורים", באופן שאין זה ממעט חס ושלום, מכוח הראייה הגשמי, ובמילא יש להם האפשרות לקרוא וללמוד תורה גם מאותיות הכתב הרגילות – כאחד העם".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת עקב ה'תנש"א)
20. עבודת הנשים להבאת הגאולה - נרות וצניעותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כב שבט הסתלקות הרבנית מרת חיה מושקא - אשת כ"ק אד"ש מה"מ
*עבודת הנשים להבאת הגאולה-נרות וצניעות*
"מהענינים העיקריים שבעבודת נשי ישראל שבזכותן תבוא הגאולה:
*"ודבורה אשה נביאה אשת לפידות"* - "מאי אשת לפידות שהיתה עושה פתילות למקדש". ודוגמתו בהמקדש שבביתו של כל אחד ואחד מישראל.
*"והיא יושבת תחת תומר דבורה"*, "מאי שנא תחת תומר.. משום יחוד" ("שהוא גבוה ואין לו צל (אין לו ענפים למטה) ואין אדם יכול להתייחד שם עמה כמו בבית") – מעלת הצניעות- (כל כבודה של בת מלך פנימה)."
(משיחות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת בא ובשלח תשנ"ב)
22. פסק דין נשיא דורנו שהגיע זמן הגאולה-נמשך וחדר גם בגדרי העולםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - כה שבט
*פסק דין נשיא דורנו שהגיע זמן הגאולה-נמשך וחדר גם בגדרי העולם* ז "… וכל זה (התחלת קיום היעוד "וכתתו חרבותם לאיתים"),הוא החלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה (מלך המשיח) בא",
החל מהפסק דין של כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו שכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו דמשך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו,
וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח" ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי" – פסק דין "מסיני", שנמשך וחדר גם בגדרי העולם…"
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת משפטים ה'תשנ"ב)
23. לעתיד לבוא כל העסק יהיה לדעת את השםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כו שבט
*לעתיד לבוא כל העסק יהיה לדעת את ה'*
"ולא יהיה עסק כל עולם אלא לדעת את ה'" (רמב"ם הל' מלכים פרק י"ב).
דיוק הלשון "לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה'" - שולל גם עסק כזה שבזמן הזה חייבים בו על פי תורה, וכפי שפוסק הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה (פרק ג' הלכה ט'), שגם מי שתורתו אמנותו צריך לעשות מלאכה "בכל יום מעט כדי חייו".
בימות המשיח, שאז תהיה הטובה מושפעת הרבה, לא יהיה צורך אפילו בעסק מועט זה.
זהו שהרמב"ם מסיים "כי מלאה הארץ דעה את ה'", ולא יהיה מקום לאיזה עסק וענין אחר חוץ מידיעת ה'".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש חלק כ"ז עמ' 238)
25. וכיתתו חרבותם לאיתים - סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כט שבט
*וכיתתו חרבותם לאיתים-סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולה*
"וכיוון שבימים אלו מחליטים ומכריזים ראשי מדינות בעולם על דבר צימצום וביטול כלי נשק וההוספה בהעניינים הדרושים לקיום כלכלת המדינה והעולם כולו – תוכן היעוד "וכתתו חרבותם לאתים", שבירת כלי המלחמה לעשות מהם כלים לעבודת האדמה, "ארץ ממנה יצא לחם" –
הרי זה סימן ברור על התחלת קיומו של יעוד זה בגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו"!
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת משפטים ה'תשנ"ב)
27. משנכנס אדר פורצים את הגדרים של הרגע האחרון בגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ב אדר
*משנכנס אדר פורצים את הגדרים של הרגע האחרון בגלות* "בעמדנו בפתיחת חודש אדר, וע"פ הידוע שלפתיחת הדבר כח מיוחד, הפותח את הצינור לשמחה במשך כל ימי חדשי אדר בשנה זו –
צריך לשאוב מיד כוחות מהפתיחה והכניסה ("משנכנס אדר") להרבות בעניני שמחה, עי"ז שמיד כל אחד ואחת מקבל החלטות טובות ומביאם לפועל להשתדל בכל האופנים להוסיף ולהרבות בדברים המשמחים,
ויהי רצון, שההוספה וריבוי בשמחה – תפרוץ את הגדרים של הרגע האחרון בגלות, שזה ייעשה כבר הרגע הראשון של הגאולה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - תרומה ה'תשנ"ב אות יב)
28. צריך להשתדל להיות עשיר בפועל בכל הענייניםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – ד אדר
*צריך להשתדל להיות עשיר בפועל בכל הענינים*
"יהודי צריך להשתדל להיות עשיר בפועל בכל הענינים, מתחיל מעשירות ברוחניות, אין עשיר אלא בדעת, להיות עשיר בתורה ומצוות, ועוד גם – עשירות בגשמיות, בכדי שיוכל לקיים תורה ומצוות במנוחת הנפש ומנוחת הגוף (כפס"ד הרמב"ם),
ויוכל להרבות בנתינת הצדקה וקיום המצוות בהידור כולל – גם ע"י נתינה לצדקה לבנות בית הכנסת ובית המדרש כפשוטו, "מקדש מעט".
ועוד והוא העיקר – בענין שהזמן גרמא – בניית בית המקדש השלישי בפשטות ממש." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח – פ' תרומה תשנ"ב אות יא)
32. הגאולה תלוי'ה דוקא ב''מעשינו ועבודתינו'' בזמן הגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - י אדר
*הגאולה תלוי' דוקא ב"מעשינו ועבודתינו" בזמן הגלות*
"העבודה להביא את הגאולה צריכה להיות ב"שרית עם אלקים ועם אנשים ותוכל, לעשות דירה בתחתונים, ולהכין את העולם להגאולה –
אמנם באופן ד"שרית עם אלקים ועם אנשים", להלחם עם ההעלם והסתר דעולם, אבל באופן ד"ותוכל", "מלכותו ברצון קבלו עליהם".
החל מחלקו בעולם, על-ידי הוספה בקיום המצוות, בדברים גשמיים, כולל ובמיוחד - מצות הצדקה ("עיקר המצות מעשיות"), שלוקח מהגשמיות של ומהעשירות שלו (שבירכו הקודש-ברוך-הוא) ומסייע לאחר, שגם אצל הזולת יהי' מזון ולבושים, בואפן ד"לכבוד ולתפארת", בהתאם ל"ממלכת כהנים", ועל-דרך-זה מסייע הוא למוסדות תורה וצדקה וכיוצא-זה.
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח – פ' אחו"ק ה'תנש"א)
35. בתענית אסתר מתגלה הרצון העליון בדרגות של גאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יג אדר (תענית אסתר)
*בתענית אסתר מתגלה הרצון העליון בדרגות של גאולה*
"תענית אסתר חלוק משאר התעניות להיותו יום מיוחד בפני עצמו.
ד' התעניות עשרה בטבת, שבעה עשר בתמוז, תשעה באב וצום גדליה נקבעו על שרשרת של מאורעות שאירעו בהמשך זה לזה בקשר ובשייכות לבית המקדש (חורבן ביהמ"ק וכללות ענין הגלות), ובמילא, המשמעות דהפיכת התענית ל"יום רצון" היא – בנין בית המקדש בגאולה העתידה.
מה שאין כן, יום תענית אסתר נקבע למאורע בפני עצמו שאין לו קשר ושייכות לבית המקדש.
אמנם, בעמדנו ביום שבו מאירים בגלוי עניני תענית אסתר יש לומר, אדרבה' ישנו עילוי היום לגבי שאר התעניות והוא: התגלות רצון העליון ("יום רצון לה'") בתענית אסתר היא באופן נעלה כל כך – שביחס לעילוי זה אין כל חילוק בין מצב של גלות למצב של גאולה!"