החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום בית המדרש אשכול 33506

שליטא 25.11.2417:24

אימרת חסידות יומית ומענייני גאולה ומשיח







להצטרפות לתפוצת 'היום יום' - https://did.li/YomYom1



יום שני כד חשון ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: תולדות, שני עם פירש"י.
תהלים: קיג-קיח.
תניא: לא. נודע ... האיברים כו'.

בענינים הגשמיים צריך להסתכל במי שהוא למטה ממנו, ולהודות להשי"ת [לה' יתברך] כי טוב על חסדו אתו עמו. -
בענינים הרוחניים צריך להסתכל במי שהוא למעלה ממנו ולהתחנן לה' שיתן לו דיעה טובה להתלמד ממנו וכח ועוז שיוכל לעלות בעילוי.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - כד מרחשון

*כל ימי חייך להביא לימות המשיח - בכל רגע ורגע*

"כל ימי חייך להביא לימות המשיח" (ברכות פ"א משנה ה').

"הנקודה העיקרית שבחיי כל אחד ואחד מישראל וכללות ישראל במשך כל הדורות: "כל ימי חייך להביא לימות המשיח", ובהדגשה יתירה בדורנו זה ובתקופתנו זו.

*"כל ימי חייך"* - פירושו בכל רגע ורגע שהאדם חי, הן ביום והן בלילה, הן ער והן ישן, שגם אז הוא חי על ידי נשימת האויר ("כל הנשמה תהלל י-ה", "על כל נשימה ונשימה שאדם נושם כו'") שמוכרח להיות בכל רגע ורגע (מה-שאין-כן אכילה ושתיה).

ו *"כל ימי חייך להביא לימות המשיח"* - פירושו שהחיות שלו (בכל רגע ורגע) הוא בהבאת ימות המשיח, כלומר, לא רק בשעה שחושב ומדבר ועושה פעולות להבאת המשיח, אלא עצם חיותו ("חייך") הוא להביא לימות המשיח."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת תולדות ה'תשנ"ב)

שליטא 26.11.2414:15
1. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום שלישי כה חשון ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: תולדות, שלישי עם פירש"י.
תהלים: קיט, אשרי...מצותך מאד.
תניא: לב. ברך ... כנפש תדרשנו.

השגחה העליונה בריינגט יעדען אין זיין וואוינארט צוליב חיזוק היהדות והרבצת התורה.
ווען מען אקערט און מען פארזייט - וואקסט.

__תרגום___

ההשגחה העליונה מביאה כל אחד למקום מגוריו בגלל חיזוק היהדות והרבצת התורה.
כשחורשים וזורעים - צומח.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - כה מרחשון

*משיח כשליח להביא את השלימות*

משיח הוא השליח, שעל ידו נפעלת שלימות ענין השליחות של הקב"ה להביא את הגאולה האמיתית והשלימה,

שאז יהיה שלימות היחוד של הנשמה והגוף, ישראל וקוב"ה כולא חד...

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)
שליטא 27.11.2417:27
2. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום רביעי כו חשון ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: תולדות, רביעי עם פירש"י.
תהלים: קיט, מה...לא שכחתי.
תניא: להבין איך ... ה' דוקא.

הדרך האמיתי הוא שצריכים לדעת מהות עצמו, בהכרה אמיתית בחסרונות עצמו ובמעלות עצמו. וכאשר יודעים את החסרונות - לתקנם בעבודה בפועל, ולא לצאת ידי חובתו באנחות בלבד.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי - כו מרחשון

*כוס של ברכה בסעודת הצדיקים לעתיד לבוא*

"סעודה שלישית(השבת קודש) קשורה עם הגאולה השלישת ובית המקדש השלישי.

כדרשת חז"ל " מאי דכתיב (בפרשת וירא) 'ויגדל הילד ויגמל',
עתיד הקדוש-ברוך-הוא לעשות סעודה לצדיקים ביום שיגמול חסדו לזרעו של יצחק, לאחר שאוכלין ושותין.. אומר לו (הקב"ה) לדוד(המלך) טול (כוס של ברכה) וברך,
אומר להן אני אברך ולי נאה לברך, שנאמר כוס ישועות אשא ובשם ה אקרא".
( וירא תשנ"ב)
שליטא 28.11.2418:25
3. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0












יום חמישי כז חשון ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: תולדות, חמישי עם פירש"י.
תהלים: קכ-קלד.
תניא: עיין ע"ח ... אפים כנודע.


ר' אייזיק הלוי מהאמלי סיפר: כשבאתי לליאזנא מצאתי מזקני החסידים שהיו מחסידי הרב המגיד והרה"ק הרמ"מ מהאראדאק, והוה מרגלא בפומייהו [=והיה רגיל בפיהם]: "אהוב יהודי והשי"ת יאהב אותך; עשה טובה ליהודי והשי"ת ייטיב עמך; קרב יהודי והשי"ת יקרב אותך".


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי - כז מרחשון
ערב פתיחת כינוס
שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח

*מטרת כנוס השלוחים העולמי: שליחות מיוחדת לקבלת פני משיח צדקנו*

"בעמדנו בהתחלתו ובפתיחתו של כינוס השלוחים העולמי - השלוחים של כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, בכל מרחבי תבל, בארבע כנפות הארץ -

צריך להזכיר, לראש ובראשונה, את היסוד, ולבטא את התפקיד של השלוחים בדורנו זה בכלל, ובמיוחד- החידוש שנתוסף במיוחד בזמן האחרון בעבודת השליחות:
לקבל פני משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה.

המטרה של כנוס השלוחים העולמי הנוכחי מתבטאת בנקודה זו:

להתדבר ביחד ולקבל החלטות טובות על מנת לקיימן בפועל, כיצד לבצע את השליחות המיוחדת של הזמן שלנו: קבלת פני משיח צדקנו."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)

להצטרפות לתפוצת 'יום יום - משיח וגאולה' ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 0507108770
שליטא 29.11.2413:50
4. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0









יום שישי כח חשון ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: תולדות, שישי עם פירש"י.
תהלים: קלה-קלט.
תניא: להבין מ"ש ... ־308־ פקודי.

ענין ההשגחה פרטית הוא, דלא זו בלבד דכל פרטי תנועות הנבראים למיניהם הם בהשגחה פרטית, והיא היא חיות הנברא וקיומו, אלא עוד זאת דתנועה פרטית של נברא יש לה יחס כללי לכללות כונת הבריאה... דבצרוף ואיחוד כל הפעולות הפרטיות... נשלמה כונה העליונה בסוד הבריאה כולה.
ויתבונן האדם: ומה אם תנועת עשב באה בהשגח"פ [בהשגחה פרטית] ונוגעת להשלמת כונת הבריאה, מין המדבר בכלל וישראל עם קרובו בפרט על אחת כמה וכמה.


ב'ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - כח מרחשון

*שליחות מיוחדת: להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח*

..."נוסף על הנקודה המשותפת בכללות עבודת השליחות של בני ישראל בכלל, כשלוחיו של הקב"ה שהיא "אני נבראתי לשמש את קוני" -
אשר נקודת השליחות הזאת משותפת ושווה בכל הזמנים –

מתוסף מזמן לזמן חידוש בשליחות, שליחות מיוחדת, שהיא חודרת את כל עניני השליחות והיא נעשית "השער" שעל ידו עולים כל עניני השליחות.

וכפי שכבר דובר פעמים רבות... שכבר סיימו לצחצח את הכפתורים, ועומדים ומוכנים לקבלת פני משיח צדקנו - הרי העבודה והשליחות עכשיו היא:

להיות מוכנים בפועל לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש!"

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- דבר מלכות פרשת חיי שרה ה'תשנ"ב)

שבת שלום ומבורך ובשורות משמחות.
שליטא 01.12.2416:11
5. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 01.12.24 בשעה 16:18 בברכה, שליטא























שבת כט חשון ה'תש"ד

מברכים ר"ח [ראש חדש] כסלו. אמירת כל התהילים בהשכמה. יום התוועדות.

שיעורים:
חומש: תולדות, שביעי עם פירש"י.
תהלים: קמ-קנ.
תניא: ומ"ש בפ' פקודי ... האצי'.

עבודה הקדושה באמירת תהלים בצבור, אין די באר גודל הזכות של המשתתפים בזה, וגודל הנחת רוח של מעלה כמבואר בספרי קודש, ואפס קצהו בקונטרס תקנת אמירת תהלים ברבים [קובץ מכתבים, א], ואשריכם ישראל, ובגלל זאת תתברכו אתם נשיכם בניכם ובנותיכם, ה' עליהם יחיו, בבריאות נכונה ובפרנסה בהרחבה גדולה, ולרגליכם יושעו כל עדת ישראל שיחיו במחנכם הט'[הורה] בתוך כלל אחב"י [אחינו בני ישראל] בהדרוש להם בגשם וברוח.



ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - ל מרחשון
א ראש חודש

*בתקופתינו - כל רגע יקר ואפשר לפעול גדולות ונצורות*

"אם בכל תקופה היה הזמן דבר שאינו חוזר,
הרי על אחת כמה וכמה בתקופתנו, תקופת עקבתא דמשיחא,

אשר כל רגע ורגע יקר הוא במאוד ואפשר למלאותו ולפעול בו גדולות ונצורות,

פירות ופירי פירות עד סוף כל העולם, עולם לשון העלם.
(אגרות קודש הרבי שליט"א מליובאוטש מלך המשיח)
שליטא 02.12.2418:11
6. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום ראשון א כסלו, ראש חודש ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ויצא, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: א-ט.
תניא: להבין מ"ש בפע"ח ... ־310־ דז"א כו'.

היו זמנים אצל ר' יקותיאל ליעפלער (מחסידיו של אדמו"ר הזקן) שהיה מתפלל שחרית מנחה וערבית בזה אחר-זה, לא היה זמן להפסיק ביניהם.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני - א כסלו
ראש חודש כסלו - היום הבהיר

*בראש חודש מתגלה ניצוץ משיח שבכל יהודי*

"ענינו הכללי של ראש חודש מודגש בשמו "ראש חודש":

"חודש, הוא מלשון חידוש, על שם החידוש דמולד הלבנה.. ואף שמולד הלבנה הוא באופן של נקודה בלבד,

הרי להיותה נקודה של לידה, נכלל בה כל ההמשך שלאחרי זה (בדוגמת התכללות כל מציאות האדם במשך כל ימי חייו – ברגע שנולד ויצא לאויר העולם),

ולכן נקרא בשם "ראש חודש", בדוגמת הראש שכולל כל מציאות האדם.

ויש לומר שבראש חודש מתגלה בכל אחד ואחד מישראל ניצוץ משיח שבו, בחינת היחידה, שהיא ניצוץ מבחינת היחידה הכללית, נשמתו של משיח,

וגילוי זה פועל חידוש בכל מציאותו ובכל עניניו שנעשים חדורים בבחינת היחידה, והעיקר, שעי"ז נעשה התגלות וביאת משיח צדקנו ועד כפשוטו ממש, נשמה בגוף, מלך מבית דוד כו'."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת תולדות ה'תשנ"ב)
שליטא 03.12.2416:36
7. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום שני ב כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ויצא, שני עם פירש"י.
תהלים: י-יז.
תניא: והנה במ"א ... ־310־ שבבי"ע דוקא.

אאזמו"ר [אדני אבי זקני מורי ורבי] ביאר פעם במאמר, הא דרבי אלעזר יהיב פרוטה לעני והדר מצלי, כי הרי התפלה צ"ל [צריכה להיות] בחיות, וע"י [ועל ידי] שנותנים צדקה לעני קודם התפלה ומחיים אותו, ניתוסף חיות הרבה בתפלה. ונענע בידו ממטה למעלה לרמז שהרבוי בהפלאה. - וכמה פעמים קודם התפלה היה אאמו"ר [אדני אבי מורי ורבי] מחזר אחרי עני ליתן לו לאכול.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - ב כסלו

*מהות רגע הגאולה-הרגע האחרון נעשה הרגע הראשון*

"הגאולה באה תיכף ומיד ממש ברגע זה ובמקום זה,

כך שהרגע האחרון דהגלות והנקודה האחרונה דהגלות
נעשים
רגע ראשון ונקודה ראשונה דגאולה."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת שמות ה'תשנ"ב)

שליטא 04.12.2415:07
8. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום שלישי ג כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ויצא, שלישי עם פירש"י.
תהלים: יח-כב.
תניא: והנה לקיום ... ־קנו־ אחורי כו'.

מההפרש בין הנהגת הבעש"ט [הבעל שם טוב] להנהגת המגיד, כי הבעש"ט היה עסוק בנסיעות שונות, והמגיד ישב בביתו. עוד זאת: בימי נשיאות המגיד, כבר היה מפורסם ענין החסידות גם במרחקים, ע"י [על ידי] נסיעות החבריא קדישא, ורבים מבע"ב [מבעלי בתים] בינונים נתקשרו לתורת החסידות והיו נוסעים למעזריטש.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי – ד כסלו

*עוד מעט ויגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ*

"אף שנאמר בדרא דעקבתא דמשיחא, "כי לא בחפזון תצאו" (ישעיה נב, יב),

הדברים אמורים כשתתחיל הגאולה והיציאה מהגלות בפועל, מה שאין כן ברגעים האחרונים דימי הגלות.

אדרבה, בימי הגלות, כל רגע ורגע מתגדל ערכו יותר ויותר, שכן "עוד מעט ויגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ" (שבת קנא, ב),

ולכן ההכרח לנצל כל רגע ורגע באופן היותר מועיל."

(הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח –אגרות קודש חלק יג עמ' תמד)
שליטא 05.12.2421:42
9. אימרת היום בתגובה להודעה מספר 0








יום רביעי ד כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ויצא, רביעי עם פירש"י.
תהלים: כג-כח.
תניא: משא"כ ... ־312־ הלומד הסוד.

למים אחרונים נוטלים קצה האצבעות, ואחר כך מעבירים אותם, כשהם לחים עדיין, על השפתים.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי – ד כסלו

*סיימו לברר את עשיו הוא אדום*

"כבר סיימו כל הבירורים כולל גם הבירור של עשיו הוא אדום. ומכל שכן וקל וחומר,

שהרי אפילו בזמן יעקב סבר יעקב וחשב שעשו נתברר כבר (ומצד דרגתו של יעקב כך היה), על אחת כמה וכמה לאחר ריבוי העבודה מאז,

הרי עשיו כבר נתברר לגמרי וכפי שרואים זאת גם בהנהגה שבזמן הזה (בגלות אדום) של אומות העולם המתיחסים ל"עשיו הוא אדום", בדרך מלכות של חסד,

והנהגה זו מתפשטת גם בעוד מדינות כפי שראו ורואים (ובפרט לאחרונה)."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - דבר מלכות פרשת תולדות ה'תשנ"ב)
שליטא 06.12.2415:20
10. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0







יום חמישי ה כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: ויצא, חמישי עם פירש"י.
תהלים: כט-לד.
תניא: אבל דוקא ... ־312־ שם.

והנה סולם מוצב ארצה - תפלה היא סולם ההתקשרות של הנשמה באלקות. והגם שהוא מוצב ארצה, התחלת התפלה היא בהודאה לבד, אבל וראשו מגיע השמימה, בבחינת ביטול עצמי אבל בא לזה ע"י [על ידי] הקדמת ההשגה וההבנה בפסוקי דזמרה ברכות ק"ש [קריאת שמע] וק"ש [וקריאת שמע].

ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שישי - ה כסלו

*אופן לקיחת החלטות טובות-אם חס ושלום משיח יתעכב*

"לקבל החלטות טובות להוסיף בכל עניני תורה ומצוות, ובהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה,

ונהוג להקדים ולהוסיף (לפני קבלת ההחלטות): "אם חס-ושלום משיח יתעכב", כי "אחכה לו" שיבוא ביום זה ממש.

במילא מבהירים בזאת שההחלטות טובות (בשייכות עם העבודה בזמן הגלות) הם "אם חס-ושלום משיח יתעכב".

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - שבת דברים התנש"א)


שבת שלום ומבורך.
שליטא 08.12.2418:41
11. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0
















שבת ז כסלו ה'תש"ד

הפטורה: ועמי - תלמי שדי. ויברח יעקב - ובאשה שמר. ובנביא העלה - ובנביא נשמר.

שיעורים:
חומש: ויצא, שביעי עם פירש"י.
תהלים: לט-מג.
תניא: ובר מן ... ־314־ הלכותיהן.

שלש חכמות הן: חכמת ביטול החומר, ע"י [על ידי] הוראת שקוץ ותיעוב כל ענינים הגופניים והחומריים - חכמת המוסר.
חכמת הכרת מעלת הצורה והרוחני במדות ובמושכלות והוראת אופני הקירוב אליהם - חכמת החקירה.
חכמת הגברת הצורה על החומר, הוראה במעלת חומר מזוכך ובמעלת הצורה כשנקבעה בהחומרי, והתכללותם יחד מבלי אשר ימצא ראש וסוף, להיות כי נעוץ תחלתן בסופן וסופן בתחלתן, אל אחד בראם, ולכוונה אחת לגלות אור קדושת חביון עוזו יתברך נבראו, ושניהם כאחד דוקא משלימים אותה השלימות, אשר עלה ברצונו יתברך - חכמת תורת החסידות.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - ז כסלו

*תפקח את העינים ותראה כי יושבים עם משיח אל השולחן*

"...והדבר היחיד שחסר הוא - שיהודי יפקח את עיניו כדבעי, ויראה
איך הכל כבר מוכן לגאולה!

יש כבר את ה"שולחן ערוך", יש כבר את הלויתן ושור-הבר ויין המשומר, ויהודים כבר יושבם סביב השולחן – "שולחן אביהם" (מלך מלכי המלכים הקדוש-ברוך-הוא), יחד עם משיח צדקנו

(כפי שכתוב בספרים שבכל דור ודור ישנו "א' מזרע יהודה שהוא ראוי להיות משיח"), ובדורנו נשיא דורנו.."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח- פרשת ויצא ה'תשנ"ב)
שליטא 09.12.2418:24
12. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0









יום ראשון ח כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישלח, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: מד-מח.
תניא: אך להבין ... ־קנח־ וכה"ג.

כשיתבונן האדם בגודל חסדי הבורא-ברוך-הוא, בכך שקטן שבקטנים כפי שהוא האדם, יכול להביא נחת-רוח גדול לגדול הגדולים - וכמ"ש "ולגדולתו אין חקר" - עליו תמיד להיות במצב-רוח מרומם ולעבוד עבודתו בלב ונפש חפצה.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שני – ח כסלו

*כשחושך הגלות כפול–גילוי הגאולה כפול אף הוא*

"גם כאשר חושך הגלות הולך וגובר– אין ליהודי להתפעל מזה. ואדרבה:

ביודעו שירידת הגלות היא ירידה צורך עליה , הרי הוא מוסיף בעבודתו ביתר שאת וביתר עוז ומוסיף בנר מצוה ותורה אור כדי לבטל ולהפוך את חשכת הגלות ,
ודוקא גודל הירידה דחושך הגלות מביא לעילוי גדול ביותר.

ואדרבה: ככל שחושך הגלות גדול יותר, הרי זה מורה על גודל העילוי דלעתיד לבוא ,
וכאשר החושך הוא כפול , הרי זה מורה שהאור והגילוי דלעתיד לבוא יהיה גם באופן כפול."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת ויצא תשמ"ב)
שליטא 11.12.2415:38
13. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0









יום שלישי י כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישלח, שלישי עם פירש"י.
תהלים: נה-נט.
תניא: משא"כ ההלכות ... ־316־ אלקות.

אדמו"ר [אדננו מורנו ורבנו] האמצעי יצא לחירות - תקפ"ז - ממאסרו בעיר וויטעפסק. בחוהמ"ס [בחול המועד סוכות] נודע אשר הלשינו את אדמו"ר [אדננו מורנו ורבנו] האמצעי. ביום א' פרשת נח כח תשרי נסע בלוית פקידים מליובאוויטש, בצהרים בא לדאבראמיסל, אמר שם דא"ח [דברי אלקים חיים] מים רבים גו', יום ב' נסע משם עד ליאזנא, אמר שם דא"ח [דברי אלקים חיים] רשפיה רשפי גו', יום ג' משם לוויטעפסק, וישב שם תפוס עד יום א' וישלח י' כסלו.

גוט יום טוב.


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי - י כסלו
(חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר האמצעי)

*בזמן הגלות - כבוד השכינה באומה גבוהה*

"כאשר בני ישראל נמסרים לידם של אומה או מלכות, הנה בתחילה מתעלה אומה זו על כל האומות, וכל עוד שבני שראל נמצאים תחת ידם הם הולכים ומתעלים.

וכפי שהיה במלכות פרעה במצרים, במלכות נבוכדנצר, במלכות רומי, וכן בכל דור ודור".

סיבת הדבר היא ,לפי שבגלות ישראל גולה השכינה עמהם, כמאמר "גלו לאדום שכינה עמהם" (מגילה כט, א),
ואין כבוד השכינה להיות בגלות אצל אומה שפלה."

מוסיף על כך כ"ק אדמו"ר שליט"א:
"וכן ראינו גם בדורנו זה האחרון. כל עוד שרוב מנין ורוב בנין של עם ישראל היה במדינת רוסיא – הטילה מדינה זו את אימתה על העולם כולו.
ובזמן האחרון, כשרוב העם עבר לארצות הברית, נעשתה מדינה זו למדינה החזקה ביותר בעולם".
(לקו"ש חלק כ' עמ' 142, תורת חיים בראשית א צב, א)

להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 0507108770
שליטא 12.12.2415:10
14. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0
















ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום חמישי – יא כסלו

*אין צורך לחדש אצל יהודי אחר הרצון לזרז אור הגאולה-צריכים רק להעירו משנתו*

"...ומזה מובן, אשר אין צורך לחדש אצלו (אצל יהודי אחר) הרצון להתגבר ולעשות פעולות לזרז אור הבוקר של הגאולה,

אלא צריכים רק להעירו משנתו,
ובמילא בודאי יעשה כל אחד מישראל את שלו להביא את הגאולה, ותיכף ומיד ממש."

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח)

יום רביעי יא כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישלח, רביעי עם פירש"י.
תהלים: ס-סה.
תניא: והטעם ... ־316־ וגמרא.

מהגהות אאמו"ר [אדני אבי מורי ורבי] על הסידור "סדר התפלה" [עם הדא"ח [הדברי אלקים חיים]]: ח"א [חלק א'] ד"ה [דיבור המתחיל] ברוך שאמר והיה העולם [לט. ד]: "משא"כ [מה שאין כן] בחינת רדל"א [רישא דלא אתידע]", ניתקן "ומעתה יובן פירוש וענין בחינת רדל"א".
ח"ב [חלק ב'] ד"ה [דיבור המתחיל] עד הגל [דש. ד]: "לרבנן והלכה כר"י [כרבי יהודה] שבירך", ניתקן "לרבנן אם בירך".
שם: "דעת ר"י [רבי יהודה] וכן האמת" העביר קולמוס על "וכן האמת".
שם [שה. א]: "התהו דנקודים" ניתקן "התהו דעקודים".
שליטא 15.12.2416:32
15. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0









שבת יד כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישלח, שביעי עם פירש"י.
תהלים: עב-עו.
תניא: דוד ... ־320־ בעת צרתו.

מברכין ברכת המזון בכוס של ברכה, אף שאין עשרה. הכוס - על כף היד והאצבעות זקופות. אוחז הכוס מאמירת "רבותי מיר וועלען בענטשען" [=רבותי נברך] עד אחרי סיום ברכה שלישית, שאז מעמידו על השולחן.

באחת משיחותיו ביאר אאמו"ר [הרש"ב] ותוכן דבריו: יש צדיק, ישר, תמים, חסיד. צדיק - על שם קיום מצוות עשה - ממשיך גילויים דסדר ההשתלשלות. ישר - ע"ש קיום [מצוות] לא תעשה - גילויים למעלה מסדר ההשתלשלות. תמים - הערנסקייט [=רצינות] - גילויים ד"טעם עצו ופריו שוים", התחברות סוכ"ע וממכ"ע. למעלה מכולם - חסיד, ויש בזה ג' מדרגות: א) שעניני העולם אינם מטרידים ומבלבלים אותו; כל אחד ואחד יכול להגיע לזה וכאו"א מחוייב להגיע לזה. ב) שכל עניניו הם אלוקות. ואף ש"לא רחוקה היא ממך גו'", מכל מקום אין זה שייך לכאו"א. ג) מ"ש ב"תיקוני זהר": "איזהו חסיד המתחסד עם קונו - עם קן דיליה", ופירש בספר של בינונים [=התניא] שזהו ליחדא קוב"ה ושכינתיה בתחתונים ולא לרוות נפשו הצמאה בלבד.



ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום ראשון - יד כסלו
(יום נישואי הרבי שליט"א מליובאוויטש והרבנית נ"ע)

*לעתיד לבוא יהיו הנישואין בין עם ישראל לקדוש ברוך הוא*

"מה יהיה החידוש בביאת המשיח? מבואר בלקוטי-תורה שעתה המעמד ומצב הוא של אירוסין ואילו לעתיד-לבוא יהיו הנישואין.

מהו עניין הנישואין? – נוטלים את החתן ואת הכלה ומעמידים אותם אחד ליד השני, מתחת החופה, ומדגישים שאין זו עמידה בריחוק מקום, אלא דווקא בקירוב מקום, ויתר על כן – באופן של "נקבה תסובב גבר".

זהו גם אחד העניינים, שבזמן הגלות נתגלה כיצד יהיה לעתיד-לבוא,

ומכאן המנהג שבשעת החופה "נקבה תסובב גבר" בפועל – כבר בזמן זה של גלות כפול ומכופל..."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - שמחת-בית-השואבה תשכ"א)
שליטא 17.12.2415:53
16. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0











יום שני טז כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישב, שני עם פירש"י.
תהלים: עט-פב.
תניא: וצדקה ... א"ס ב"ה.

יסוד עיקרי בשיטת חב"ד הוא, אשר המוח השליט על הלב בתולדתו, ישעבד את הלב לעבודת השי"ת [ה' יתברך], מתוך השכלה הבנה והעמקת הדעת בגדולת בורא העולם ב"ה [ברוך הוא].


ב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום שלישי - טז כסלו

*לעתיד לבוא יראו שמים חדשים וארץ חדשה*

"כי כאשר השמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה" (ישעיה סו, כב).

"החידוש שיהיה בשמים וארץ יהיה בכך שהכוח האלוקי שמהווה אותם מאין ליש
יהיה בגלוי ממש, והיינו כוח העצמות.

וכידוע, ש"מהותו ועצמותו של המאציל ברוך הוא… הוא לבדו בכוחו וביכולתו לברוא יש מאין ואפס המוחלט ממש" (תניא אגה"ק ס"כ).
לכן יהיה העולם כולו דירה לו יתברך...שהוא מתגלה בו בכל עצמו... לעתיד לבוא יתגלה אור ה' "בלי שום מלבוש" (תניא פרק לו)."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - פרשת נשא ה'תנש"א)
שליטא 18.12.2418:58
17. האימרה היומית בתגובה להודעה מספר 0













יום שלישי יז כסלו ה'תש"ד

שיעורים:
חומש: וישב, שלישי עם פירש"י.
תהלים: פג-פז.
תניא: הנה לא ... וכו' וד"ל.

חסידות חב"ד פותחת שערי היכלי חכמה ובינה, לידע ולהכיר את מי שאמר והיה העולם בהשגה שכלית, מעוררת רגשי הלב להתפעל באותה מדה שבלב המחוייבת מהשכלה זו, ומורה דרך אשר כל אחד ואחד לפום שיעורא דיליה יכול לגשת אל הקדש לעבוד את הוי'[ה] במוחו ולבו.


יב"ה - יום יום משיח וגאולה
יום רביעי - יז כסלו

*התגלות תורת החסידות – להתגבר על החושך ולטעום מלעתיד לבוא*

מהסברים על כך שחסידות התגלתה בדורות האחרונים דוקא:

א) מאחר שחושך הגלות הולך וגדל, יש צורך באור נעלה יותר כדי שיהיה אפשר להתגבר על החושך. ולכן התגלתה נשמתא דאורייתא, שהיא מעוררת ומגלה, את הכוחות העמוקים והנסתרים של הנשמה (סתים דנשמתא).

ב) מאחר שנמצאים כבר בסוף זמן הגלות, כאשר ישנו הצורך להתכונן לגאולה העתידה לבוא – והרי הכנה צריכה להיות מעין הדבר שאליו מתכוננים – ניתן "מעין" ו"טעימה" מהגילוי דלעתיד [על דרך מה שכתוב בכתבי האריז"ל שבערב שבת צריך לטעום ממאכלי השבת.

(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח - לקו"ש חלק כ עמ' 171 ואילך)
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג