הועבר בתאריך 29.07.18 בשעה 16:25 מפורום חדשות על-ידי Xeneize, (מפקח)
נוקבת, מקורית ועכשווית: עונתה השנייה של "טלוויזיה מהעתיד" מוכיחה שלא צריך תקציב אסטרונומי ופאנצ'ים חריפים כדי לעשות תכנית מערכונים טובה, מספיק כישרון גדול, ראש צעיר ואמירה
ניר וולף
פורסם ב: 29.07.2018 11:09 עודכן ב: 29.07.2018 11:19
http://www.israelhayom.co.il/sites/...
כבר לא לוזרים. "טלוויזיה מהעתיד" - צילום: אוהד קב, באדיבות רשת
פעם בכמה שנים צצה תכנית שמשנה סדרי עולם. במבט חטוף, "טלוויזיה מהעתיד" אולי לא בהכרח נראית כזאת מציאה, אך עם סבלנות וחופש פעולה היא בהחלט מסוגלת להפוך לאחת שגם תספק השראה לדור של יוצרים וגם תטלטל את השולחנות של מקבלי ההחלטות.
עונתה השנייה, שעלתה אמש ב"רשת 13", נפתחה בבשורה: בניגוד לעונת הבכורה, הפעם אנחנו כבר לא לוזרים. כעת אנחנו טאלנטים שמקבלים מה שהם רוצים, יש לנו קמפיינים, אנחנו כוכבים, תורמים למסכנים ויש לנו קצת כסף, אבל בעצם אנחנו עדיין לוזרים מרוששים ומחתרתיים. וטוב שכך.
"טלוויזיה מהעתיד", אם עוד לא יצא לכם לראות, היא תכנית ההומור והמערכונים של רשת, שכבר יותר מעשור שוברת את הראש איך להיאבק ב"ארץ נהדרת" של קשת, יריבתה המרה. בית הקברות של ערוץ 2 מלא בתכניות שניסו את מזלן והיו בסך הכל חיקוי חיוור של "ארץ נהדרת". "שבוע סוף" ו"זה המצב", למשל, הן שתי דוגמאות מביכות לכך.
זאת למעשה הבעיה הנפוצה לאורך שנים. כולם מנסים לעשות בערך אותו דבר, ובסוף תמיד ההשוואה המתבקשת היא ל"ארץ נהדרת", שבעצמה נאלצה בימיה הראשונים להתמודד עם השוואות אכזריות ל"ניקוי ראש" המיתולוגית.
כאן מתבטא היתרון היחסי של "טלוויזיה מהעתיד", שלא ברור איך הצליחה להשתחל ללוח השידורים הבנאלי שלנו. מדובר בתכנית שלא מנסה לחקות תכניות אחרות, אלא לוקחת השראות מעולם התוכן האינטרנטי ובעיקרון עושה מה שבא לה.
http://www.israelhayom.co.il/sites/... Image 2018-07-29 at 10.38.24.jpeg
כישרון יש שם בשפע, ומשבצת אחרי "האח הגדול" היא התפתחות אבולוציונית מתבקשת. "טלוויזיה מהעתיד" // צילום מסך
היוצרים ניב מג'ר, יואב רבינוביץ', אריאל ויסמן וגיתית פישר, בדיוק כמו יתר המשתתפים בה, הפכו בזכות עצמם לאושיות פייסבוק הממגנטות אליהם אלפי לייקים, עוד לפני שפרצופם הופיע פעם אחת בטלוויזיה. כישרון יש שם בשפע, ומשבצת אחרי "האח הגדול" היא התפתחות אבולוציונית מתבקשת.
את הכאוס האינטרנטי הם סחבו גם לפלזמה בסלון. מערכונים קצרים, מופרכים וקיצוניים, בלי פרות קדושות או צנזורה עצמית, לצד שיחות אולפן הזויות וקליפים קליטים. זו תרבות הפייסבוק והיו-טיוב ששולטת היום - ללא חוקים או כללים, רק הלייקים מדברים. כשמוסיפים לזה גם אמירה, מתקבל אפקט מרשים.
אתמול, למשל, קיבלנו בין מערכונים על הטרדות מיניות וסוף העולם גם שתי מיני-סדרות קצרצרות. האחת פרודיה, סטייל הסדרה "פלורנטין", שמזכירה לנו עד כמה לא התקדמנו ואפילו קצת הלכנו אחורה מאז הניינטיז (הומואים זה מגעיל, אביב גפן לא יתמסחר לעולם).
השנייה היא "כוח חרדון" המצוירת, שהיא הסאטירה הכי חדה כרגע על צה"ל, חיילים, ימנים וקיצוניים. הפעם נקלעו החרדונים לעימות של גאוות יחידה כנגד כוח מתחרה, על רקע איום טרוריסטי בדמות ילד ערבי שאוחז במספריים.
נכון שאסור להשוות, אבל במובנים מסוימים "טלוויזיה מהעתיד" מסוגלת להיות משמעותית יותר מ"ארץ נהדרת". אמנם הפאנצ'ים שלה לא מספיק מצחיקים והתקציב בקרשים, אבל היא נוקבת יותר, מקורית בהרבה, חזקה ברשתות החברתיות ומדברת בשפה עכשווית.
זה גורם לצופים מעל גיל מסוים להביט עליה בתמיהה ובחוסר הבנה, אבל העתיד הרי שייך לצעירים, ושם טמון הכוח העצום והכל כך לא ממומש עדיין שחבוי ב"טלוויזיה מהעתיד".
מקור: http://www.israelhayom.co.il/articl...