2. תפקידו של דורנו הוא הדור השביעי - לגמור המשכת עיקר שכינה למטהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי - ט שבט
*תפקידו של דורנו הוא הדור השביעי–לגמור המשכת עיקר שכינה למטה*
"והנה זה תובעים מכל אחד ואחת מאיתנו, דור השביעי, דכל השביעין חביבין, דעם היות שזה שאנחנו בדור השביעי הוא לא על פי בחירתנו, ולא על ידי עבודתנו, ובכמה ענינים אפשר שלא כפי רצוננו, מכל מקום, הנה כל השביעין חביבין, שנמצאים אנו בעיקבתא דמשיחא ובסיומא דעיקבתא,
והעבודה – לגמור המשכת השכינה, ולא רק שכינה כי אם עיקר שכינה - ובתחתונים דווקא".
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין: http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
גבעתי
15.01.1918:46
3. יישר כח , תודה על הדבריםבתגובה להודעה מספר 0
אפשרויות ניהול
שליטא
16.01.1912:01
4. נשיא הדור הוא המשיח שבדורבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - י שבט (הסתלקות כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ נ"ע התחלת נשיאות הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח)
*נשיא הדור הוא המשיח שבדור*
"נשיא הדור הוא – "משיח" .. לא תהיה לי שום תרעומת אם יפרשו "משיח" כפשוטו, משיח צדקנו. מכיוון שכן הוא האמת – שנשיא הדור הוא משיח שבדור.
..גם אלו הטוענים שסגנון כזה ותואים כאלו הם למעלה מכפי יכולת הקליטה דכלי השגתם – הרי אין כל נפקא מינה אם בכחם לקלוט זאת אם לאו.
אין זמן להמתין עד שהדברי יקלט בכלי השגתם."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - שמחת תורה ה'תשמ"ו)
להצטרפות לתפוצה ולתרומות - שלחו הודעת וואטסאפ ל - 972.50.7108770 לתכנים ולמגזין http://www.chabadwest.co.il/he/home... לזכות מרת גרציה בת אברהם – נלב"ע ג תשרי תשעט
אפשרויות ניהול
שליטא
17.01.1910:44
5. מינוי משיח כבר היה!בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יא שבט
*מינוי משיח כבר היה*
…" והרי המינוי דדוד מלכא משיחא כבר היה, כמו שכתוב (תהלים פט', כא'): "מצאתי דוד עבדי בשמן קדשי משחתיו", צריכה להיות רק קבלת מלכותו על ידי העם, וההתקשרות בין המלך והעם בשלימות הגילוי.
... משיח צדקנו, (הוא) השליח ד"שלח נא ביד תשלח", כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו, ועל דרך זה ההמשך דממלא מקומו שלאחרי זה." (משיחות הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ פ' משפטים תנש"א ופ' חיי שרה תשנ"ב)
6. התפילה על הגאולה צריכה להיות בשירה ובשמחהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יד שבט
*התפילה על הגאולה צריכה להיות בשירה ובשמחה*
"הוראה נוספת וגם כן עיקרית בענין השירה בנוגע לעבודת התפילה (שנקראת גם בלשון רינה (שירה) - באופן של שירה:
שנוסף על השירה הקשורה עם העליה מלמטה למעלה, צריכה להיות עכשיו (לאחר גמר כל העליות) השירה שמצד הדביקות וההתכללות בהעליון, כהכנה והתחלה ל"שירה חדשה דלעתיד לבוא.
ובמיוחד בנוגע להתפילה על הגאולה האמיתית והשלימה, שנוסף על רגש הכוסף והתשוקה והגעגועים להגאולה (עד עתה),
צריכה להיות עכשיו גם ובעיקר רגש השמחה מזה שהגאולה באה בפועל ממש ברגע זה ממש." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בשלח ה'תשנ"ב)
10. לעתיד לבוא כל העסק יהיה לדעת את השםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - יח שבט
*לעתיד לבוא כל העסק יהיה לדעת את ה'*
"ולא יהיה עסק כל עולם אלא לדעת את ה'" (רמב"ם הל' מלכים פרק י"ב). דיוק הלשון "לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה'" - שולל גם עסק כזה שבזמן הזה חייבים בו על פי תורה, וכפי שפוסק הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה (פרק ג' הלכה ט'), שגם מי שתורתו אמנותו צריך לעשות מלאכה "בכל יום מעט כדי חייו".
בימות המשיח, שאז תהיה הטובה מושפעת הרבה, לא יהיה צורך אפילו בעסק מועט זה.
זהו שהרמב"ם מסיים "כי מלאה הארץ דעה את ה'", ולא יהיה מקום לאיזה עסק וענין אחר חוץ מידיעת ה'". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש ממ''מ - לקו"ש חלק כ"ז עמ' 238)
11. לעתיד לבוא יתגלה הטוב הנעלם שביסורי הגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי – יט שבט
*לעתיד לבוא יתגלה הטוב הנעלם שביסורי הגלות*
"כה אמר ה' שמרו משפט ועשו צדקה, כי קרובה ישועתי לבא וצדקתי להגלות" (ישעיה נו, א).
לעתיד לבוא יתגלה כיצד הגלות היתה לאמיתו של דבר ענין של צדקה. עכשיו, הדבר הוא בבחינת אמונה - כיון שאמרו חז"ל (פסחים פז, ב) "צדקה עשה הקב"ה עם ישראל שפיזרן לבין האומות" - מאמינים שכן הוא, אבל הדבר אינו מובן ומושג בשכל.
מה שאין כן לעתיד לבוא יראו בחוש כיצד הגלות היתה ענין של צדקה זה ושנאמר (ישעיה יב, א) "אודך ה' כי אנפת בי" –
לעתיד לבוא יתגלה הטוב הנעלם שביסורי הגלות, וכיצד על ידם דוקא זכו ישראל לגילוי ולעתיד".
13. עבודת הנשים להבאת הגאולה - נרות וצניעותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כב שבט הסתלקות הרבנית מרת חיה מושקא - אשת כ"ק אד"ש מה"מ
*עבודת הנשים להבאת הגאולה-נרות וצניעות*
"מהענינים העיקריים שבעבודת נשי ישראל שבזכותן תבוא הגאולה:
*"ודבורה אשה נביאה אשת לפידות"* - "מאי אשת לפידות שהיתה עושה פתילות למקדש". ודוגמתו בהמקדש שבביתו של כל אחד ואחד מישראל.
*"והיא יושבת תחת תומר דבורה"*, "מאי שנא תחת תומר.. משום יחוד" ("שהוא גבוה ואין לו צל (אין לו ענפים למטה) ואין אדם יכול להתייחד שם עמה כמו בבית") – מעלת הצניעות- (כל כבודה של בת מלך פנימה)." (משיחות הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בא ובשלח תשנ"ב)
15. פסק דין נשיא דורנו שהגיע זמן הגאולה - נמשך וחדר גם בגדרי העולםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כה שבט
*פסק דין נשיא דורנו שהגיע זמן הגאולה-נמשך וחדר גם בגדרי העולם*
"… וכל זה (התחלת קיום היעוד "וכתתו חרבותם לאיתים"),הוא החלטת והכרזת "מלכי רבנן" ש"הנה זה (מלך המשיח) בא",
החל מהפסק דין של כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא דורנו שכבר נשלמו מעשינו ועבודתינו דמשך זמן הגלות ומוכנים כבר לקבלת פני משיח צדקנו,
וכן הפסק דין של הרבנים ומורי הוראה בישראל שהגיע זמן הגאולה, "יעמוד מלך מבית דוד וכו' בחזקת שהוא משיח" ועד להמעמד ומצב ד"הרי זה משיח בודאי" – פסק דין "מסיני", שנמשך וחדר גם בגדרי העולם…" (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת משפטים ה'תשנ"ב)
16. גאולת מצרים - אור הנר, הגאולה העתידה - אור היוםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - כו שבט
*גאולה מצרים אור הנר-הגאולה העתידה אור היום*
"זה שהגאולה דיציאת מצרים (וכן הגאולה מגלות בבל ושאר הגלויות עד להגאולה דלעתיד) היתה גאולה שיש אחריה גלות, וגאולה העתידה תהיה גאולה נצחית שאין אחריה גלות, הוא,
כי גאולה דיציאת מצרים היא דוגמת אור הנר ששייך בו כיבוי,
וגאולה העתידה היא דוגמת אור היום שאין דשייך בו כיבוי.
היינו שהגילוי דגאולה העתידה יהיה גילוי אור בלתי מוגבל שאין שייך בו הפסק, ולכן תהיה גאולה נצחית שאין אחריה גלות." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס ט"ו באב ה'תנש"א)
20. משנכנס אדר פורצים את הגברים של הרגע האחרון בגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - א אדר ראשון ב' ראש חודש אדר ראשון
*משנכנס אדר פורצים את הגדרים של הרגע האחרון בגלות*
"בעמדנו בפתיחת חודש אדר, וע"פ הידוע שלפתיחת הדבר כח מיוחד, הפותח את הצינור לשמחה במשך כל ימי חדשי אדר בשנה זו –
צריך לשאוב מיד כוחות מהפתיחה והכניסה ("משנכנס אדר") להרבות בעניני שמחה,
עי"ז שמיד כל אחד ואחת מקבל החלטות טובות ומביאם לפועל להשתדל בכל האופנים להוסיף ולהרבות בדברים המשמחים.
ויהי רצון, שההוספה וריבוי בשמחה – תפרוץ את הגדרים של הרגע האחרון בגלות, שזה ייעשה כבר הרגע הראשון של הגאולה." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - תרומה ה'תשנ"ב אות יב)
21. הבקשה והציפייה למשיח - מקרבות וממהרות את ביאתובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ב אדר ראשון
*הבקשה והציפייה למשיח – מקרבות וממהרות את ביאתו*
"כל אותן האלפים שנפלו במלחמה בימי דוד, לא נפלו אלא על שלא תבעו בניין בית המקדש..
ומה אם אלו שלא היה בית המקדש ביניהם, ולא נחרב בימיהם, נעשה להם כך ונענשו על שלא תבעו אותו,
אנו שחרב בימינו, ואין אנו מתאבלים עליו, ולא נבקש עליו רחמים – על אחת כמה וכמה.
לפיכך התקינו חסידים הראשונים שיהיו מתפללים שלוש תפילות בכל יום, והתקינו בו "אנא רחום ברחמיך הרבים השב שכינתך לציון וסדר העבודה לירושלים", ותיקנו "בונה ירושלים" ברכה בפני עצמה בתפילה ובברכת המזון". (מדרש תהלים מזמור יז. רוקח הלכות תפילה סימן שכב, בית יוסף לטור או"ח ס"ק פח). (הובא בשיחת הרבי שליט''א מה''מ, פרשת ראה ה'תשמ"ו)
24. הגאולה תלויה דוקא ב''מעשינו ועבודתינו'' בזמן הגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - ו אדר ראשון
*הגאולה תלוי' דוקא ב"מעשינו ועבודתינו" בזמן הגלות*
"העבודה להביא את הגאולה צריכה להיות ב"שרית עם אלקים ועם אנשים ותוכל, לעשות דירה בתחתונים, ולהכין את העולם להגאולה –
אמנם באופן ד"שרית עם אלקים ועם אנשים", להלחם עם ההעלם והסתר דעולם, אבל באופן ד"ותוכל", "מלכותו ברצון קבלו עליהם".
החל מחלקו בעולם, על-ידי הוספה בקיום המצוות, בדברים גשמיים, כולל ובמיוחד - מצות הצדקה ("עיקר המצות מעשיות"),
שלוקח מהגשמיות של ומהעשירות שלו (שבירכו הקודש-ברוך-הוא) ומסייע לאחר, שגם אצל הזולת יהי' מזון ולבושים, בואפן ד"לכבוד ולתפארת", בהתאם ל"ממלכת כהנים", ועל-דרך-זה מסייע הוא למוסדות תורה וצדקה וכיוצא-זה. (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ – פ' אחו"ק ה'תנש"א)
27. תכלית השלימות של גאולת השכינהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - י אדר ראשון
*תכלית השלימות דגאולת השכינה*
"ככל שהולך ונתוסף יותר בהתגלות ידיעת אלקות בעולם, הולכים ומתקרבים יותר ל"אותו הזמן (ימות המשיח).. (ש)לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד.. כמו שכתוב (ישעיה יא' ט) כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים",
שלא זו בלבד שהעולם לא יסתיר על אלקות (גלות השכינה), אלא אדרבה,
העולם יהיה מכוסה לגמרי ב"דעה את ה'" (תכלית השלימות דגאולת השכינה), ועל אחת כמה וכמה בני ישראל, ש"יהיו חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם" (תכלית השלימות בהקירוב דישראל להקב"ה)."
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - יב אדר ראשון
*הגלות אינה ענין של כפרה*
"לו היה כל ענין הגלות לא יותר מאשר כפרה על חטאי ישראל - היה צריך להיות תהליך הגלות מכיוון של "פוחת והולך", מזמן לזמן. שכן, עם כל פרק זמן נוסף של גלות, מתכפר חלק של החטאים.
ואילו במציאות אנו רואים שהגלות גדלה והולכת, והתגלות האלוקות מתמעטת והולכת – לדוגמא:
בתחילת הגלות היו התנאים, ולאחר מכן באו האמוראים, ובהמשך הזמן הולך וגדל ההעלם.
מהו אם כן פנימיות ענין הגלות: פנימיות הגלות היא גילוי אור חדש, שמחמת ההתקרבות אליו באה התרחקות ההשפעה, ולכן ככל שמתקרבים למשיח, הולכת הגלות ומתגברת". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - לקו"ש חלק ב' עמ' 361)
"מסופר על אחד מגדולי הצדיקים, שבהיותו ילד קטן ביקש מאביו תפוח, כאשר סירב האב לתת לו את הפרי, התחכם הילד ומיהר לברך "בורא פרי העץ", האב, שלא יכול היה לראות את בנו נכשל ב"ברכה לבטלה" מיהר והגיש לילד את הפרי.
אף בנושא הגאולה עלינו ל"התחכם" ולנהוג כאותו ילד:
אם נתחיל כבר עכשיו לשמוח בשמחה הגאולה – מתוך ביטחון מוחלט שהקדוש ברוך הוא ישלח לנו את המשיח במהרה – הרי ששמחה זו עצמה "תכריח", כביכול, את הקב"ה לשלוח את משיח מיד."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - לקו"ש פרשת לך לך חלק כ)
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – יד אדר ראשון פורים קטן
*כוחות של גאולה בפורים קטן*
"פורים קטן שייך לפורים גדול - כדברי המשנה (מגילה ו, ב): " אין בין אדר הראשון לאדר השני אלא קריאת המגילה ומתנות לאביונים",
שמזה מובן שבכל שאר הענינים - שוים הם, ואדרבא, יש מעלה יתירה באדר ראשון - להיותו "ראשון", ראשון במעלה.
כללות הענין דימי הפורים (כולל פורים קטן) הוא - נצחונם של יהודים ויהדות, "דידן נצח", ובלשון המגילה: "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".
ויהי רצון שכל אחד ואחד ינצל את המעלה המיוחדת והכוחות המיוחדים שנותנים בפורים קטן להוסיף ביתר שאת וביתר עוז בכל עניני תורה ויהדות ועד באופן ד"עד דלא ידע" כההוראה מימי הפורים, ועד שבאים ל"מיסמך גאולה לגאולה" במהרה בימינו בעגלא דידן ממש."
31. עבודת השם לעתיד לבוא - נשמה וגוף יחדיובתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - טו אדר ראשון שושן פורים קטן
*עבודת ה' לעתיד לבוא*- *נשמה וגוף יחדיו*
"ביום השלישי יקימנו ונחיה לפניו" (הושע ו, ב).
"עולם הזה הוא הענין דבעלי עסקים, שרוב עסקם בעניני עולם הזה, אלא שהנהגתם היא על פי תורה, והוא העבודה דשבט זבולון.
עולם הבא הוא הענין דבעלי תורה ויושבי אהל, שרוב עסקם בלימוד התורה, וזהו ענין העבודה דשבט יששכר.
ביום השלישי הוא העבודה בשניהם יחד, היינו שהנשמה והגוף משתתפים בהתלהבות שוה בעבודת השם, ועל דרך אדם הראשון קודם החטא, שלא היה חילוק אצלו בין הגוף והנשמה, ככתוב (בראשית ב, כה) "ולא יתבוששו". (אגרות קודש חלק ד עמ' תנב)
36. סימני עקבתא דמשיחא במסכת סוטה כעבור לבני ישראלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – כא אדר ראשון
*סימני עקבתא דמשיחא במסכת סוטה כעדוד לבני ישראל*
"אודות התקופה ד"עקבתא דמשיחא" - אומרת הגמרא (סוטה מט, א): "בכל יום ויום מרובה קללתו משל חבירו".
והנה, לשם מה מודיעה התורה מראש אודות מצב בלתי רצוי שיהיה "בעקבות משיחא"?, מספיק הצער מענינים הבלתי רצוים שישנם כבר בפועל, ולשם מה להוסיף בצערו של יהודי שהמצב יהיה גרוע יותר?
והמענה לזה, שכוונת התורה היא הוראה וציווי, שכל יהודי יתכונן ויבטל ענין בלתי רצוי זה על ידי זה שיוסיף בעניני קדושה, כך שזה לא רק שלא יביא לירידה ח"ו, אלא אדרבא, יבוא לעליה גדולה ביותר". (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - ספר ההתוועדויות ה'תשמ"ו עמ' 621)
41. הנסיון האחרון שיהיה לפני הגאולה השלימהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כז אדר ראשון
*הנסיון האחרון שיהיה לפני הגאולה השלימה*
"לפני הגאולה האמיתית והשלימה יחזור על עצמו פעם נוספת אותו "נסיון" שערך אליהו הנביא בהר הכרמל, באומרו לכל ישראל שנתאספו יחדיו: "עד מתי אתם פוסחים על שתי הסעיפים ? אם ה' האלקים לכו אחריו , ואם (ח"ו) הבעל – לכו אחריו" (מלכים א, פי"ח).
לאחר מכן נערך ה"מבחן" שבסופו ירדה אש מן השמים לצד הקדושה" וירא כל העם ויפלו על פניהם ויאמרו: ה' הוא האלקים! ה' הוא האלקים"!
לקראת הגאולה , יחזור על עצמו שוב אותו סיפור - אך בהבדל אחד:
האש תרד דוקא לצידם של נביאי הבעל , לצד אלו שטענו כלפי הנביא כי הוא "עוכר ישראל" כמסופר שם , ולא לצד הקדושה, וזה יהיה ה"מבחן" והנסיון האחרון של בני ישראל, שלמרות זאת הם לא יתבלבלו ולא ילכו ח"ו אחר "הבעל" , אלא יכריזו יחדיו , מתוך אמונה איתנה ובטחון גמור: "ה' הוא האלקים, ה' הוא האלקים"…
(סופר ע"י הרב אהרן דב הלפרין כפר חב"ד, ששמע זאת מיהודי שהיה ביחידות אצל הרבי)
42. הסתכלות מיוחדת בשלושה דברים (נוספים)בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – כח אדר ראשון
*הסתכלות מיוחדת* "הסתכל בשלשה דברים" (פרקי אבות – פרק ג)
*"שלשה דברים"(סתם)* - יש לומר, שגם רומז על הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי. *"הסתכל בשלושה דברים"* - "הסתכל" דייקא, שמורה על העיון וההתבוננות בהעמקה יתירה בענין הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי(שלשה דברים) מתוך ציפיה והשתוקקות מיוחדת ,"אחכה לו בכל יום שיבוא".
43. לימוד ענייני משיח - לא רק בתור סגולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי – כט אדר ראשון
*למוד ענייני משיח* *לא רק מתור סגולה*
"בנוגע להוספה המיוחדת בלימוד התורה בעניני גאולה ומשיח – (הלימוד צריך להיות) לא (רק) בתור "סגולה, למהר ולקרב ביאת המשיח והגאולה,
אלא (גם ו)בעיקר כדי להתחיל "לחיות" בעניני משיח וגאולה, "לחיות עם הזמן" דימות המשיח, על-ידי-זה שהשכל נעשה ממולא וחדוש בהבנה והשגה בעניני משיח וגאולה שבתורה,
ומהשכל מתפשט וחודר גם ברגש הלב, ועד להנהגה בפועל במחשבה דיבור ומעשה באופן המתאים לזמן מיוחד זה,
שעומדים על סף הגאולה, ומראים באצבע ש"הנה זה (המלך המשיח) בא". (משיחת הרבי שליטא מה''מ - פרשת בלק ה'תנש"א)
44. ההסתכלות בעניני הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי פועלת שלימות בענייני עבודת ה'בתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - ל אדר ראשון א' דראש חודש
*ההסתכלות בעניני הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי פועלת שלימות בענייני עבודת ה'*
"ויש לומר שההסתכלות בעניני הגאולה השלישית ובית המקדש השלישי("שלשה דברים") פועלת שלימות בכל עניני העבודה שנכללים ב"שלשה דברים"- ג' הקוין דתורה עבודה וגמילות חסדים,
שקיומם ע"י ג' הלבושים דמחשבה דיבור ומעשה-שהעבודה אינה באופן של התחלקות, אלא באופן של בלי גבול, ומצד העדר ההגבלה ישנה השלימות בכל הקוין".
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - א אדר שני (ראש חודש)
*שמחה הפורצת את גדרי הגלות*
"בתורת החסידות מוסבר כי "שמחה פורצת גדר". על ידי השמחה יכול היהודי לפרוץ את מגבלותיו השונות ולהגיע להישגים גבוהים ביותר, במיוחד במישור הרוחני.
גם משיח מוגדר כפורץ דרך, כפי שנאמר "עלה הפורץ לפניהם" – "פורץ זה מלך המשיח"
ומכאן שע"י שמחה פורצת הגדר - מביאים אנו את הגאולה האמיתית והשלימה,
אשר "אז ימלא שחוק פינו", ועד שלעתיד לבוא, תהיה השמחה בתכלית השלימות – תהיה אז שמחה בה' מצד מהותו ועצמותו בלי שום מבוקש - כמדריגת הצדיקים, שזה יהיה אצל כל בני ישראל." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בשלח ה'תשנ"ב)
46. המצוות יהיו בטילות לעתיד לבוא: הציווי לאדם יהיה בטלבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום ראשון - ג אדר שני
*המצוות יהיו בטילות לעתיד לבוא: הציווי לאדם יהיה בטל*
"והנה, "מצוות בטילות לעתיד לבוא", לכאורה, הרי זה בסתירה לנצחיות התורה - ש"דבר ברור ומפורש בתורה שהיא מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים, שכל דברי התורה מצווין אנו לעשותן עד עולם"?
אלא, הפירוש ד"מצוות בטילות לעתיד לבוא" אינו אלא בנוגע ל *הציווי להאדם* ("מצוות" דייקא, שגדרם הוא ציווי לאדם), ש"כיון שמת אדם (לאחרי גמר עבודתו בקיום המצוות) נעשה (האדם) חפשי מן המצוות", היינו, שגם בעולם התחיה אין עליו ציווי דקיום המצוות,
אבל מציאות המצוות כשלעצמה היא בקיום נצחי, "מצוה עומדת לעולם ולעולמי עולמים", לא בתור ציווי לאדם, אלא בתור רצונו של הקדוש ברוך הוא".
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - קונטרס בענין הלכות של תורה שבע"פ שאינן בטלין לעולם)
"אם יעמור מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו.. ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחום מלחמות ה' – הרי זה בחזקת שהוא משיח" (רמב"ם הלכות מלכים).
"לומדים אנו מהלכה זו שלשה נקודות עיקריות בעבודתו של משיח:
"הוגה בתורה" – העבודה של משיח עם עצמו.
"ויכוף כל ישראל" – העבודה של משיח עם הזולת.
"וילחום מלחמות ה'" – העבודה עם חלקו בעולם (ניצוח כל האומות שסביבו).
*כיצד הדבר שדורנו זה יזכה לגאולה?–הצטברות הטוב מכריע*(ג)
"סיבה נוספת היא, אשר, בדורנו אנו דווקא, קיים כל הטוב המצטבר של כל הדורות הקודמים. ואם תאמר שאם כך קיים גם כל הרע שהצטבר מהדורות הקודמים?
המענה לזה: מציאות הטוב היא מציאות נצחית, וכשיהודי מקיים מצווה הרי זה לנצח, "ויחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד" (תניא פכ"ה).
מה שאין כן הרע, שאינו מציאות, אלא הוא רק העלם והסתר, ולאחר שהאדם כבר קיבל עונש הממרק או עשה תשובה - ודאי שהרע כבר נתבטל, ויתירה מזו - הוא נהפך לטוב, שכן על ידי תשובה מאהבה "זדונות נעשו לו כזכיות" (יומא פו, ב)."
53. להתחיל לשמוח בשמחת הגאולה כבר עכשיו וזה מביא את הגאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - יא אדר שני
*להתחיל לשמוח בשמחת הגאולה כבר עכשיו–זה מביא את הגאולה*
"מסופר על אחד מגדולי הצדיקים, שבהיותו ילד קטן ביקש מאביו תפוח, כאשר סירב האב לתת לו את הפרי, התחכם הילד ומיהר לברך "בורא פרי העץ". האב, שלא יכול היה לראות את בנו נכשל ב"ברכה לבטלה" מיהר והגיש לילד את הפרי.
אף בנושא הגאולה עלינו ל"התחכם" ולנהוג כאותו ילד:
אם נתחיל כבר עכשיו לשמוח בשמחה הגאולה – מתוך ביטחון מוחלט שהקדוש ברוך הוא ישלח לנו את המשיח במהרה – הרי ששמחה זו עצמה "תכריח", כביכול, את הקב"ה לשלוח את משיח מיד."
54. צריכים לעסוק גם בבירור אומות העולםבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שלישי – יב אדר שני
*צריכים לעסוק גם בבירור אומות העולם*
"מכיוון שנמצאים אנו בסוף זמן הגלות, בסמיכות לקיום היעוד "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה גו' לעבדו שכם אחד",
– צריכים להשתדל לעסוק גם בבירור אומות העולם,
ע"י ההשפעה על אומות העולם שיקיימו שבע מצוות בני נח "מפני שצוה בהן הקב"ה בתורה והודיענו על ידי משה רבינו",
מעין ובדוגמת הבירור דלעתיד לבוא, כאשר יקויים היעוד "אז אהפוך אל עמים גו' לעבדו שכם אחד", "והיתה לה' המלוכה".
וכמדובר כמה פעמים שבימינו אלו נקל לפעול זאת על אומות העולם – מכיוון שבלאו הכי מקיימים קשרים עם אומות העולם בדרכי נועם וקירוב כו', בנוגע לעניני מסחר וכיו"ב."
55. בתענית אסתר מתגלה הרצון העליון בדרגות של גאולהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום רביעי - יג אדר שני (תענית אסתר)
*בתענית אסתר מתגלה הרצון העליון בדרגות של גאולה*
"תענית אסתר חלוק משאר התעניות להיותו יום מיוחד בפני עצמו.
ד' התעניות עשרה בטבת, שבעה עשר בתמוז, תשעה באב וצום גדליה נקבעו על שרשרת של מאורעות שאירעו בהמשך זה לזה בקשר ובשייכות לבית המקדש (חורבן ביהמ"ק וכללות ענין הגלות), ובמילא, המשמעות דהפיכת התענית ל"יום רצון" היא – בנין בית המקדש בגאולה העתידה,
מה שאין כן יום תענית אסתר נקבע למאורע בפני עצמו שאין לו קשר ושייכות לבית המקדש.
אמנם, בעמדנו ביום שבו מאירים בגלוי עניני תענית אסתר יש לומר, אדרבה- ישנו עילוי היום לגבי שאר התעניות והוא:
התגלות רצון העליון ("יום רצון לה'") בתענית אסתר היא באופן נעלה כל כך – שביחס לעילוי זה אין כל חילוק בין מצב של גלות למצב של גאולה!"
57. בשושן פורים מודגש שגם הלעומת זה הוא עצמו ענין של קדושהבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שישי - טו אדר שני שושן פורים
*בשושן פורים מודגש שגם הלעומת זה הוא עצמו ענין של קדושה*
"בשושן פורים ניתוסף חידוש נעלה יותר (לגבי פורים) – כמודגש בשמו שנקבע לדורות "שושן פורים" (ולא פורים דמוקפין וכיו"ב), ע"ש עיר הבירה של 'לעומת זה', אחשורוש מלך פרס,
כי בשושן פורים מודגש שגם ה'לעומת זה'(שושן) הוא ענין של פורים (דקדושה),
היינו לא רק הבירור של קליפת נוגה, אלא גם של ג' קליפות הטמאות, ולא רק באופן שדוחים הרע, אלא שהרע עצמו נעשה טוב."
"יהודי יכול לטעון, כיון שהוא מדוד ומוגבל, כולל מצד הגבלות דטבע העולם, וחלק חשוב מהיום הוא עסוק (על פי תורה) בדברי רשות אכילה, שתיה ושינה, ובפרט בזמן הגלות כשישנם כמה מדידות והגבלות והעלמות על עבודת ה' בשלימות וכו' וכו' – אין לו לכאורה כח אפילו לעשות עבודה קטנה יותר, על אחת וכמה, אין לו כח להביא את הגאולה האמיתית והשלימה ?!
אומרים לו – שביאת המשיח תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" כל זמן משך הגלות דוקא,
וכיון שהגאולה עדיין לא הגיעה, הרי זה גופא ראיה שהדבר תלוי ב"מעשינו ועבודתינו" דדורנו זה."
(משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת שמיני ה'תנש"א)
62. הגאולה תלויה דוקא ב''מעשינו ועבודתינו'' בזמן הגלותבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום חמישי - כא אדר שני
*הגאולה תלוי' דוקא ב"מעשינו ועבודתינו" בזמן הגלות*
"העבודה להביא את הגאולה צריכה להיות ב"שרית עם אלקים ועם אנשים ותוכל'' - לעשות דירה בתחתונים, ולהכין את העולם להגאולה – אמנם באופן ד"שרית עם אלקים ועם אנשים", להלחם עם ההעלם והסתר דעולם, אבל באופן ד"ותוכל", "מלכותו ברצון קבלו עליהם".
החל מחלקו בעולם, על-ידי הוספה בקיום המצוות, בדברים גשמיים,
כולל ובמיוחד - מצות הצדקה ("עיקר המצות מעשיות"), שלוקח מהגשמיות של וומהעשירות שלו (שבירכו הקודש-ברוך-הוא) ומסייע לאחר, שגם אצל הזולת יהי' מזון ולבושים, בואפן ד"לכבוד ולתפארת", בהתאם ל"ממלכת כהנים", ועל-דרך-זה מסייע הוא למוסדות תורה וצדקה וכיוצא-זה."
הדברים אמורים כשתתחיל הגאולה והיציאה מהגלות בפועל, מה שאין כן ברגעים האחרונים דימי הגלות.
אדרבה, בימי הגלות, כל רגע ורגע מתגדל ערכו יותר ויותר, שכן "עוד מעט ויגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ" (שבת קנא, ב), ולכן ההכרח לנצל כל רגע ורגע באופן היותר מועיל."
(הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ –אגרות קודש חלק יג עמ' תמד)
64. הגאולה תהיה בשכר נשים צדקניות שבאותו דורבתגובה להודעה מספר 0
ב"ה - יום יום משיח וגאולה יום שני - כה אדר שני יום הולדת הרבנית הצדקנית חיה מושקא ע"ה שניאורסאהן
*הגאולה תהיה בשכר נשים צדקניות שבאותו הדור*
"בנוגע לגאולה העתידה לבוא נאמר "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות".
גאולה זו תהיה בשכר נשים צדקניות שבאותו הדור, כמאמר רז"ל (מדרש זוטא רות): אין הדורות נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור",
ובפרט על פי המבואר בכתבי האריז"ל, שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים.
ועל פי זה, הנשים הצדקניות שבדורנו שבזכותן נגאלים, הן הן הנשים הצדקניות שבזכותן יצאו ממצרים." (משיחת הרבי שליט"א מליובאוויטש מה''מ - פרשת בא ופרשת בשלח ה'תשנ"ב)