מי שחזר בתשובה וחושב שכל עוונותיו נמחלו ממש טועה. כתב הרב יהודה פתיה זצ"ל כי לא מפחיתים מהעוונות מול המצוות בכדי שלא יסתיים הדין לאד עם קיזוזים ובסוף יישאר ללא שכר...
ואיך יש הגיון בדברי הקדוש פתייה שהרי יש משקל בדין? משקל בו שוקלים לאדם מצוות וייסורים מול עוונות???
הדברים אמורים, כך לפי הבנתי מלימוד החומר ששמעתי מכב' הרב מאיר אליהו, הרב יוסף שני ועוד שהביאו מדברי הארי ומדברי החיד"א והגאון מוילנא, שבעוונות קבועים בחיי היום יום מדובר. עוונות של אשת איש, נידה גויה ועוד עוונות קשים, נמחלים רק בכף הקלע. נפש האדם נידונה עשרות ומאות שנים בלבה רותחת ומי שמרחם על נפשו יתחיל לעבוד היום על העניין. יחסית לעונש הכבד בשמיים, התיקון כאן קל. יקח האדם 5 ימי שישי בהם יצום משקיעה ביום ה הקודם וישיח את התיקון של הרב פתייה זצ"ל שמובא בספר שדה תפוחים של הרב יוסף שני שליט"א.
דעו יהודים, כי גם התיקון לא יהיה נכון ולא יועיל - הוא יועיל! כי אם אדם מצטער על החטא, צם תעניות ונותן צדקה ומתכוון לתקן את הפגם, מובא בכל הספרים עדויות שכבר אותם משחיתים לא באים עם שנאה ונקם והתיקון הוא לא בכף הקלע אלא בית דין ממנים מלאכים שכורתים לאדם את הברית ו/או את האשכים ומסירים את החלודה שנוצרה מאותו עוון.
תיקון זרע לבטלה כדאי גם להוסיף קריאת שמע על המיטה ויש אומרים שדי בק"ש על המיטה לכפר עוון הברית (בצירוף, כמובן, חראטה על החטא)