ערכתי לאחרונה בתאריך 28.03.19 בשעה 16:15 בברכה, AVNER
איך שיכנעו היחצנים את איילת 'להתחפצן' בתשדיר 'הבושם' שחרך את הרשת?
בתחילה היא הזדעזעה מהרעיון: "זה הרי נוגד את כל אישיותי...".
ואז הסביר לה, דווקא 'הדתי' בצוות הקריאייטיב, שאם זה ישודר בצמידות לפורים,
זה יתכתב עם הסיפור של אסתר המלכה, שהסכימה לתת לצוות של 'הגי' להכין אותה
למפגש עם המלך: "וַיְבַהֵל אֶת־תַּמְרוּקֶיהָ ...וַתְּהִי אֶסְתֵּר נֹשֵׂאת חֵן בְּעֵינֵי כָּל־רֹאֶיהָ".
ו'הקליימקס' של הסיפור, מתקשר ביתר שאת לנשיות של אסתר:
רש"י: "נדדה שנת המלך נס היה, ויש אומרים (שאחשורוש) שם את לבו על שזימנה
אסתר את המן, שמא נתנה עיניה בו (בהמן) ויהרגהו".
ציטוט פירוש לדברי חז"ל: שנת המלך נדדה בגלל שאחשורוש היה מודאג.
דאגות רציניות, ידועות כגורמות לנדודי שינה. לאחשורוש היה נדמה שאסתר והמן
מתכננים לרוצחו ולהשתלט על המלכות. ומדוע עלתה במחשבתו של אחשורוש
שאסתר והמן משתפים פעולה? מכיוון שאסתר דורשת תמיד לזמן למשתאות האינטימיים,
שלה ושל המלך, גם את המן.
לא זו בלבד, אלא שבמשתה הראשון אסתר מפעילה פרובוקציה נשית - מדרש פנים אחרים,
פרשה ה:
"ויבא המלך והמן אל המשתה אשר עשתה אסתר" (אסתר ה, ה), כיון שנכנס המן לסעודה,
קרבה אסתר את כסאה לכיסאו של המן. שאמרה אסתר, אם איני נותנת קנאה בין המלך והמן,
שהמן חביב עלי, היאך אני שולטת בו? והיה הכוס נמזג למלך, ואחר כך למלכה,
והיא נוטלת כוסה ונותנת אותו להמן, והמלך היה רואה ומתקנא לו.
ואז שלפו היחצנים את ה'אס': אנחנו באזור אחוז החסימה וזה יקפיץ אותנו מהאזור המסוכן -
בבחינת 'פיקוח נפש', בדומה - להבדיל -לצידוקים שמרדכי השתמש כדי לשכנע את אסתר
להתחבב על המלך...
ואז המלכה שקד קפצה למים - בבחינת: "כאשר אבדתי אבדתי", בתנאי שאם זה לא מביא תוצאות,
מורידים מייד.
ומה לעשות שבציבור הישראלי, ממש כמו אחשוורוש, יש הרבה 'לא אפויים',
שזה עובד עליהם, המנדטים לימין החדש מתווספים והסירטון ממשיך לחרוך את
הרשת בהצלחה רבה...
הציטוט לקוח מ-
http://www.daat.ac.il/daat/tanach/m...
קישור לסירטון:
https://www.youtube.com/watch?v=rzA...
והמוטיבציה למהלך הדרסטי:
https://www.youtube.com/watch?v=-fQ...