החופשה הבאה שלך מתחילה כאן
פורום פוליטיקה ואקטואליה אשכול 25677

ירושלמי ציוני 07.06.1901:16

הרבנים הראשיים נותנים דוגמא אישית יפה - איך כן אפשר לשמוע שירת נשים

הדבר היה בעת הלווייתה של נחמה ריבלין ז"ל, במהלכה הזמרת רונה קינן ביצעה שיר.

לא צריך לצאת או להתבכיין על כפיה חילונית; לפגוע בציבור. אפשר פשוט לשבת בשקט, אם רוצים לטמון הראש בספר. לתת כבוד למעמד.



לקוח מכאן, דקה 2:13:

SpinozaB 07.06.1904:19
1. הרבנים הראשיים הם פקידי שירות של ממשלה חילונית בתגובה להודעה מספר 0
תודה רבה 07.06.1904:54
2. החיילים שיצאו כדי להמנע משירת נשים לא פגעו באף אחד בתגובה להודעה מספר 0

ערכתי לאחרונה בתאריך 07.06.19 בשעה 05:15 בברכה, תודה רבה

הם לא ביקשו שנשים יפסיקו לשיר אלא בחרו שלא לשמוע. עד שבעלי אינטרס שכנעו את הנשים שעליהן להפגע מכך.

בדיוק כמו ששכנעו את עולי אתיופיה שגיור לחומרה זה פוגע ושלא יעשו זאת, דבר שהביא לפגיעה האמיתית בהם.

אתה נופל קורבן למלחמה החדשה, שמטרתה היא לא זכויות הנשים אלא איבוד הזהות. המילה הדתה היא שקר שהומצא עבור המלחמה. רוב הדברים לא חדשים כך שזה לא תהליך הדתה. הכיוון עכשיו הוא החלנה.

אסור לעשות שום דבר שקשור בדת, מותר לכפות דברים שאינם דת. אסור לעשות אפילו דברים שעלולים להתפס כאילו זה סיבה דתית (כמו קוד לבוש בבית ספר).

שמים את הזרקור השכם והערב על כל שטות חרדית, כאילו אם נשים את הזרקור על ערבים או כל קבוצה אחרת לא נגלה דברים הדורשים תיקון.

אפילו על תופעת העצירה בשוליים כשעשו כתבה התמקדו בעיקר באלו שעושים זאת עבור תפילה, כאילו חסרים סיבות בגינם אנשים עוצרים.

מביאים הורים שיתלוננו על כך ששומו שמים, יש בל"ג בעומר אירוע בעל אופי דתי עם כוכבי ילדים. כשבסוף מסתבר שמדובר בפעילים שתמצא בכל מאבק אחר בנושא.

כאילו עד היום לא היתה הפרדה באירועים דתיים, כאילו זה עניינם של אחרים. כאילו בכירי מפא"י וחירות לא באו לבקר באירועים כאלו. ההפרדה היא לא הדתה. המלחמה בה היא החלנה, ש"מחפשת" את הדת כדי לפגוע בזהות היהודית.

אז נתפסים לזה שמדובר על מימון ציבורי. כאילו שהמימון הזה מגיע רק לציבור מסויים. האם גם בבית כנסת שנבנה במימון ציבורי אסור לשים מחיצה?

כמובן שמימון ציבורי גם לא יכול ללכת לבתי ספר שלא מלמדים מה שהמדינה קובעת. אבל כשמדובר על תרבות המדינה חייבת לממן בלי להתערב בתכנים. בעצם כן להתערב אם זאת תרבות דתית.

אבל כל אלו הם רק פרטים שונים, שלא באמת מעניינים את המאבק. לא באמת מפריע קוד הלבוש או הפרדה או יציאה של חיילים מהופעה של נשים. זה פשוט חלק מהמלחמה הגדולה.

והקורבנות האמיתיים של המלחמה זה אזרחים שלא שמו לב איך הם נגררו לשטות הזאת, שלא שמו לב איך הקמפיין הצליח לעבוד עליהם, ולאט לאט החלו להפריע להם שטויות שלפני כמה שנים זה לא היה בראש מעייניהם.

פתאום מפריע להם כשעומד מישהו עם דוכן שמאפשר לחפצים בכך להניח תפילין. פתאום מפריע להם הבחירה של אנשים להשמע להלכה ולא לשמוע שירת נשים. פתאום מפריע להם שכתוב "זכר/נקבה" בטופס שהם צריכים למלא.

יש הרבה כסף וכשרונות מאחורי הקמפיין הזה, וזאת לא אמירה סתמית וקונספירטיבית. הדברים נחקרו ונמצאו. יש יעדים ומטרות, אסטרטגיות וטקטיקות, ואפשר לראות איך המלחמה מתפתחת לפי היעדים שלהם. למשל לפני כשנה וחצי הם סימנו את חב"ד, ומאז החלה מלחמה בדברים שחב"ד עשתה, כשעד אז הם התמקדו יותר בדברים אחרים.

ואגב יכול להיות שהרבנים עשו טוב במקרה הספציפי הזה. אבל עצם העיסוק בזה, האובססיה שנמשכת כבר כמה שנים בתקשורת ובשיח הציבורי, זה בגלל כל הנ"ל.

בשורה התחתונה: מומלץ לא להיות אידיוט שימושי.
ירושלמי ציוני 07.06.1908:58
3. יש לנו חברה מאוד הטרוגנית, ומשני הצדדים יש המנסים להעצים את הקיטוב; וחבל בתגובה להודעה מספר 2
להפוך כל ויכוח לחלק ממאבק כולל משרת מגמה זו, שכן זה גורם לאנשים להתבצר בעמדתם. זו טעות לדעתי. עדיף להיות ענייני, ולבחון כל נושא כשלעצמו, כי זה מגדיל את הסיכוי למצוא דרך שכולם יוכלו לחיות עימה.

גם לא לתת לגיטימציה לרגשות הצד שכנגד לא תורם לשיח המנסה לקרב. כאשר אתה כותב "שבעלי אינטרס שכנעו את הנשים שעליהן להפגע מכך" - אתה עושה בדיוק את זה. אם פלוני היה עוזב הרצאה שלך או שלי כי הוא לא רוצה לשמוע יהודי - היית נפגע; לא היה צריך לשכנע אותך להפגע.

שיח מקרב, שמנסה למצוא פשרות, מחייב גמישות וויתורים משני הצדדים. אף אחד לא יפגע מכך שאינך מסכים לנסוע אליו בשבת, כי כולם יבינו שדבר כזה זה פגיעה בעיקרי אמונתך. מי שהופך את שירת הנשים למכשול שלא ניתן להתגבר עליו - עושה בדיוק את זה; כי גם העבר וגם ההווה מלמדים שזה מכשול שכן ניתן להתגבר עליו.
ממש כמו שהנחיותיה של דינה זילבר - כביכול משמן של נשים שכלל לא היו רוצות לנוכח באירועים הנדונים - היו לא במקום.

תודה רבה 07.06.1914:05
4. תשובה בתגובה להודעה מספר 3
אין ספק שאם מדובר במאבק כולל זה גורם לאנשים להתבצר בעמדתם, אבל זאת לא סיבה להתכחש לכך שזה אכן מאבק כולל.

יכול להיות שבמקום הרבנים הראשיים למשל, הייתי עושה בדיוק אותו דבר, בפרט במעמד כזה ובשורה הראשונה, כשאם אקום זה יהיה "לדפוק יציאה". אבל אני לא מדבר על המקרה הספציפי. (ואגב, יציאה של מישהו בעת שירת נשים היא לא בגלל שיש בעיה באשה, אלא בגלל הוראת ההלכה).

לדעתי, במקרה של מאבק כולל, לא רק שמדובר באפקט פסיכולוגי של התבצרות, אלא שאכן יש צורך בהתבצרות מודעת. מחפשים אותנו. זה לא מקרים בודדים ואקראים, אלא בהחלט מאבק בנו. וכשיש מאבק כזה, פשרה לא תביא לסיום המאבק אלא להמשך שלו בגזרות נוספות.

דוגמא (וסליחה על ה"השוואה", שברוח ימים אלו עשויה למשוך את הדיון לעצם קיומה...): המחבלים הבודדים, בניגוד לטרור המאורגן, עובדים אמנם לבד, ללא מנגנון וללא הוראות מפורשות. אבל מכיוון שכולם פועלים מתוך אותה תפיסה ואותן מטרות, ובאים מאותו מקום ופועלים לפי רוח המפקד (או הלך הרוח הציבורי), אי אפשר להתייחס לכל מקרה לגופו ולהעניש אחד אחד כמו בכל מקרה פלילי, אלא יש לפעול להתרעה כללית של התופעה, כי זאת תופעה.

במקרה שלנו זה אפילו יותר מזה, יש יד מכוונת, זאת לא תיאוריית קונספירציה.
Baznoded 08.07.2203:20
7. שירת נשים לא מפריעה לי ואין לי בעיה להשאר (במיוחד אם אני אוהב את השיר) בתגובה להודעה מספר 3
אבל אם יצוו (מלשון פקודה) עלי או על אחרים להישאר ולא משנה מה אומרת ההלכה (בלשון הזאת בדיוק) אז אני אעזוב

יש זמרות וזמרים שאני לא אשאר או אשים אטמי אזניים מכיוון שאני פשוט לא סובל את מנעד קולם-מה לעשות. אפרופו אטמי אזניים זה פיתרון אפשרי למרות שאיני מאמין שזה ייספק את דוחפי ההחלנה (לדעתי קיימים אך לא רבים) בצבא
מאן דהוא 07.06.1914:23
5. לצאת זה עניין אחר בתגובה להודעה מספר 0
אבל מפיק האירוע שהזמין אותם, אם בתחילת האירוע אמרו להם שיהיה שירת נשים ונשארו זה בעיה

אם לא אמרו להם ובעצם דפקו אותם זה בעיה
ביריון 07.06.1916:36
6. +++ בתגובה להודעה מספר 0
העבר לפורום אחר
העבר לפורום:
סיבה:
מזג אשכול
מזג עם פוסט מספר:
סיבה:
תגובה חדשה
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג
עריכת אשכול
כותרת:
תוכן:
סמיילים:
הצג