ערכתי לאחרונה בתאריך 22.07.21 בשעה 07:38 בברכה, red diamond
באליהו רבא (רצה) נאמר: "טעם שמזכירין אליהו במוצאי שבת, כי איתא במדרש דבכל מוצאי שבת אליהו נכנס לגן עדן ויושב תחת עץ החיים וכותב זכויותיהן של ישראל"
בנוסף כשאליהו הנביא ועובדי הבעל עמדו באותו מעמד מול עם ישראל להוכיח מי אמת ומי שקר...
אליהו הנביא פונה לה':
"עֲנֵנִי ה' עֲנֵנִי וְיֵדְעוּ הָעָם הַזֶּה כִּי אַתָּה ה' הָאֱלֹהִים וְאַתָּה הֲסִבֹּתָ אֶת לִבָּם אֲחֹרַנִּית".
כביכול רומז לקב"ה אם לא תעשה את המופת בסיבתך ימשיכו לעבוד עבודה זרה..
באותו רגע ירדה אש מהשמיים וכילתה את הקורבנות של אליהו.
אין לימוד זכות גדול מזה על עם ישראל.
בנביא מלאכי יש לאליהו הנביא יעוד ספציפי:
"הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא: וְהֵשִׁיב לֵב אָבוֹת עַל בָּנִים וְלֵב בָּנִים עַל אֲבוֹתָם"
כלומר הוא זה שיזהיר את ישראל לפני הפורעניות וישיבם בתשובה.
ועוד קצת...
בשל גזרת הבצורת (שנבעה מאהבתו אותם והעדפתו שמוטב להם 3 שנים של בצורות מאשר 3 שנים של עבודה זרה עם אחאב) העביר אותו הקב"ה את שיעור העורבים הידוע..
אליהו הנביא עלה בסערה השמיימה (אין זכות גדולה מזו) והדבר מעיד על גדולתו
להביא את זה כסיבה כביכול להקפדתו,
זה כשל בסיסי בהבנת האירוע. (לא שלך כמובן של המקור שצוטטת)