אפליקציית אייפון לפורום סקופים  |  אפליקציית אנדרואיד לפורום סקופים  |  אפליקציית WindowsPhone לפורום סקופים

גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #19062 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 19062   
dromi
חבר מתאריך 30.4.12
27403 הודעות
יום ששי ג' באלול תשע''ד    01:08   29.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

טרור האבנים - ההזנחה והזלזול  

 
   מי שלא היה בתוך רכב שזגוגיתו הקדמית מתנפצת ברגע, לא מבין את עוצמת החרדה ואת סכנת החיים. רק הרתעה תשים סוף לתופעה. דעה.


ערבים מיידים אבנים

1. אני זוכר את זה כמו היום. הייתי אז בכיתה ז', ונסעתי עם חברים לבר-מצווה של חבר בירושלים.

מסיבה כלשהי ישבתי במושב הקדמי, היתה שעת בן ערביים, האוטובוס הסתובב בסמטאות רמאללה (היו זמנים...) ובאחד העיקולים ראינו צעיר ערבי עומד לצד הדרך. תוך שניה הוא התכופף, הרים אבן בערך בגודל אגרוף, והשליך אותה בעוצמה על השמשה הקדמית של האוטובוס.

הזכוכית התנפצה לרסיסים שנותרו מחוברים זה לזה עקב המיגון, הנהג עצר, חיילים שהיו על האוטובוס ניסו לבצע מרדף קצר ובהמשך אבטחו אותנו, ובסוף הגיע אוטובוס חלופי שלקח אותנו ירושלימה.

זו לא היתה הפעם הראשונה שבה הייתי בתוך רכב שנזרקו עליו ערבים, אולם לפחות עד אז זו היתה הפעם המפחידה ביותר. לא הייתי עם ההורים, לידי ישב חבר מבוהל לא פחות ממני, ורעש ניפוץ הזגוגית עם אלפי הרסיסים הקטנים שנפלו על הרצפה, היה מפחיד מאוד.

המזל, אגב, היה המהירות הנמוכה בה נסע האוטובוס, עקב העיקול. כך הנהג לא איבד שליטה והאבן לא הצליחה לחדור פנימה ולפגוע חס וחלילה במישהו.

2. חלפו 22 שנה, ושום דבר לא השתנה. פעוטה כבת שנתיים נפצעה הערב (חמישי) באורח קל לאחר שמחבלים יידו אבנים לעבר רכב המשפחה בכביש 60, בכפר חווארה שבשומרון.

אתמול בבוקר נפצעה באורח קל תינוקת בת 11 חודשים מקדומים מיידוי אבנים בצומת יצהר בשומרון. בשני המקרים התוצאה יכולה היתה להיות קשה הרבה יותר, ורק בנס הסתיימו שני האירועים בפציעות קלות בלבד.

3. טרור האבנים, ואין מילה אחרת לתאר את מה שמתרחש כבר 27 שנים בכבישי יהודה ושומרון ברמות ובעוצמות משתנות, ממשיך לפרוח בחסות אדישות יחסית של זרועות האכיפה.

לקח שנים ארוכות עד שההבנה לפיה אבנים יכולות להרוג ובפועל גם הורגות חלחלה לדרגי השטח בצבא ובמשטרה. בינתיים המסר של חוסר ההרתעה חלחל עמוק כל כך לאוכלוסיה הפלסטינית, כך שכיום רק פעולה נחושה ומקיפה תוכל לשקם אותה במידה מספקת.

4. על פי תורת הקרימינולוגיה מורכבת ההרתעה משני רבדים, מהסיכוי להיתפס ומחומרת העונש. החלק הראשון מוטל באופן בלעדי על זרועות אכיפת החוק בשטח, צה"ל המשטרה והשב"כ. צריך להיעשות מאמץ משמעותי הרבה יותר מזה שנעשה כיום, על מנת שזורקי אבנים יבינו שהסיכוי שיתפסו גבוה.

החלק השני מוטל על הפרקליטות הצבאית, ובמידה לא פחותה על השופטים הצבאיים, וכאן מסריח הדג מהראש. אם שופט צבאי יכול לזכות זורק אבנים מעבירה של ניסיון הריגה, וזאת בטענה שזורק אבנים איננו מתכוון להרוג, משהו עקום במערכת השפיטה. היחס לעבירות זריקת אבנים חייב להשתנות מהותית ולשקף את הפגיעה ברכוש, בגוף, ולעיתים אפילו בנפש, כתוצאה מאפיק טרור זה.

5. לא ינצחו אותנו. מטרת טרור האבנים היתה מתחילתה להפחיד את האוכלוסיה ביו"ש במטרה להקטין את קצב גידולה ולמעשה לגרום לתושבים ביו"ש לעזוב את בתיהם. אולם, מאז שנת 1987, אז החלה האינתיפדה הראשונה, ועד היום, גדלה האוכלוסיה ביו"ש לאין שיעור.

הגופים שתפקידם למגר את התופעה חייבים לעשות את תפקידם, והערבים צריכים לדעת ששום אבן לא תגרש אותנו מכאן.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/282923



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד

  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  הזלזול וההזנחה במדינה מורגש בכל תחום, בכל מוסד, וגם באנשים שאמונים לשמור על חיינ dromi 29.08.14 01:13 1

     
dromi
חבר מתאריך 30.4.12
27403 הודעות
יום ששי ג' באלול תשע''ד    01:13   29.08.14   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. הזלזול וההזנחה במדינה מורגש בכל תחום, בכל מוסד, וגם באנשים שאמונים לשמור על חיינ  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות