גירסת הדפסה          
קבוצות דיון פוליטיקה ואקטואליה נושא #23572 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 23572   
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    15:00   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

חוק ההסדרה ותפקיד המערכת המשפטית | אל''ם פנינה שרביט ברוך, בעבר ראש מחלקת הדין הבינ''ל  

 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.02.17 בשעה 15:16 בברכה, ZioNLight
 

מבט על, גיליון 894, 7 בפברואר 2017

ההתנגדות של היועץ המשפטי לממשלה לחוק ההסדרה מהווה מימוש של תפקידו הבסיסי להבטיח כי הממשלה מתנהלת בהתאם לשלטון החוק ולערכים הדמוקרטיים שאסור לה לסטות מהם. סביר להניח שגם בית המשפט העליון ינקוט בגישה דומה מטעמים דומים. זוהי טעות והטעייה להציג עמדות אלו כמתנגשות עם מימוש זכותו של הרוב לקבוע את המדיניות הרצויה או כשימור עולם ערכים השייך ל-"אליטה" הישנה המסרבת לשחרר את שליטתה. מדובר בעמדות שהן חיוניות להמשך שימורה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כפי שהוגדרה על ידי מייסדיה במגילת העצמאות. עצם העובדה שהנהגה נבחרת בבחירות דמוקרטיות וחופשיות אין משמעה כי ניתן לסמוך עליה באופן מלא לשמר את הערכים הבסיסיים של המדינה. לשם כך נחוצה מערכת של איזונים ובלמים, אשר כוללת גם פיקוח פרלמנטרי, אך גם פיקוח של משפטנים בתוך המערכת הממשלתית וכן ביקורת שיפוטית, שתפקידם לרסן את השלטון באם ינסה לכרסם בערכים הללו.

החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון, התשע"ז – 2017, הידוע בכינויו חוק ההסדרה, נחקק על ידי הכנסת ב-6 בפברואר 2017. זאת למרות אמירות ברורות של היועץ המשפטי לממשלה שהחוק אינו חוקתי וכי לא יגן עליו בבג"ץ. התומכים בחוק מציגים את החוק כ-"תיקון עוול מחפיר כלפי תושבי יהודה והשומרון". מתנגדיו מגדירים אותו כ- "חוק גזל בלתי חוקי ובלתי מוסרי".

אין ספק שכנגד החוק יוגשו עתירות לבג"ץ והכרעה על גורל החוק תעבור לפסים שיפוטיים. יש להניח כי אם בג"ץ יפסול את החוק תועלה ביקורת קשה נגד בית המשפט, אשר יוצג כגורם המפריע לממשלת ישראל ולכנסת ישראל לממש מדיניות המשקפת את רצון הרוב במדינה, באופן שהוא בלתי דמוקרטי. הדיון סביב חוק ההסדרה וסביב המעורבות של המשפטנים בשירות הציבורי ובית המשפט בהכרעה לגבי גורלו של חוק זה הוא דיון חשוב אשר נוגע בסוגיות בסיסיות לגבי אופייה ומהותה של המדינה.

על הבעייתיות המשפטית של חוק ההסדרה נכתבו כבר חוות דעת לא מעטות, כולל ניתוח מפורט של היועץ המשפטי של וועדת החוקה של הכנסת.  בנוסף פורסמה חוות דעת תמציתית של היועץ המשפטי לממשלה  ביחס להצעת החוק, בה נקבע כי אי החוקיות של ההצעה, אשר לקידומה עלולות להיות השלכות משמעותיות בזירה הבינלאומית, מבחינה מדינית ואף משפטית, באה לידי ביטוי במספר היבטים:

1 ההסדר המוצע עומד בסתירה לחובת המפקד הצבאי באזור יהודה ושומרון להגן על קניינה של האוכלוסייה הפלסטינית באזור, בהיותו הסדר של הפקעה אסורה של זכויות קניין ושלילת מקרקעין מבעליהם החוקיים.

2. לפי המשפט הבינלאומי, ישנה מגבלה על מדינה מלהחיל את חוקיה ביחס למקרקעין המצויים מחוץ לשטחה. בעל הסמכות לחוקק ביהודה ושומרון הוא מפקד כוחות צה"ל באזור.

3. החוק קובע הסדר אשר משנה באופן מהותי מדיני המקרקעין הנוהגים באזור יהודה ושומרון ומהמדיניות הנוגעת לאדמות מדינה. מדיניות אשר נובעת מאותה חובת ההגנה מוגברת על קניין הפרט. 

4. החוק המוצע מבקש להכשיר בדיעבד ובאופן גורף בנייה בלתי חוקית. 

מדובר בחוק אשר סוטה לחלוטין מהגישה שאומצה מאז 1967 לגבי שטחי יהודה ושומרון של הימנעות מהחלת החקיקה הישראלית באופן ישיר בשטחים אלה. החוק הוא בעייתי מבחינת המשפט הבינלאומי. הוא צפוי לגרור תגובות קשות בזירה הבינלאומית ועשוי להאיץ קיומם של הליכים שיפוטיים פליליים בסוגיית ההתנחלויות בבית הדין הפלילי הבינלאומי, שכבר מנהל בחינה של הנושא. החוק למעשה פוגע בטענות ההגנה העיקריות של ישראל בהליכים כאלו, קרי שאין מדובר בהעברת תושבים על ידי הממשלה אלא ביוזמה עצמאית של אזרחים ושאין בהתנחלויות משום פגיעה בתושבים הפלסטינים המתגוררים באזור. 

אולם חשוב להדגיש שההימנעות מהחלת החקיקה הישראלית באזור לאורך השנים נבעה גם ממניע חשוב נוסף והוא חוסר הרצון להחיל באופן מלא ושוויוני את החקיקה הישראלית על כל תושבי האזורים הללו. יש לזכור בהקשר זה, כי בעקבות החלת החוק הישראלי במזרח ירושלים ב-1967 ניתנה האפשרות לכל התושבים הפלסטינים שם לבקש אזרחות ישראלית. בקשה שלא נוצלה על ידיהם.

בנוסף, כל תושבי מזרח ירושלים נהנים מהזכויות שמקנה המעמד של תושב ישראלי וחלים עליהם כל חוקי מדינת ישראל, לרבות ההגנות החוקתיות על זכויות האדם שלהם. חוק ההסדרה מנסה למעשה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, כלומר להחיל חקיקה ישראלית במישרין על שטח האזור, אך לא רק שאין הוא מעניק במסגרת חקיקה זו זכויות שוות לכל תושבי האזור – יהודים ופלסטינים כאחד – אלא שהוא מעניק במסגרתה זכויות רק לתושבים היהודים על חשבונם הישיר של התושבים הפלסטינים. מצדדי החוק טוענים כי בכך משתווה מעמדם של המתיישבים באזור למעמדם של אזרחי המדינה, אולם ברור כי זוהי טענה חסרת בסיס. ברור כי אי אפשר לקבוע חקיקה ישראלית לפיה אפשר יהיה ליטול את המקרקעין של תושבים מסוג א' כדי להכשיר בנייה בלתי חוקית עליה של תושבים מסוג ב', וזאת גם אם תושבים אלה נהנו לאורך השנים מהסכמות שבקריצה מטעם גורמים רשמיים כלשהם.  

הבעייתיות בחוק אינה בעייתיות משפטית פורמליסטית אלא מדובר בפגמים מהותיים ביותר. החלת חקיקה באופן מפלה ובלתי שוויוני, אשר פוגע באופן מובהק באוכלוסייה אחת על מנת להיטיב עם אוכלוסייה אחרת, מנוגד לערכים הבסיסיים שעליהם הושתתה מדינת ישראל של היותה מדינה יהודית ודמוקרטית.

בהקשר זה ראוי להתייחס לטענה שנשמעת לאחרונה תדיר לפיה המשמעות הבלעדית של משטר דמוקרטי היא יישום הרעיון של שלטון הרוב. לפי גישה זו, מרגע שממשלה נבחרה על ידי רוב העם יש להניח לה לממש את מדיניותה, או אם להשתמש בביטוי השגור לאחרונה, יש להניח לה למשול. כאשר מונחים חסמים על ידי יועצים משפטיים או על ידי בית המשפט, המונעים מהממשלה לממש את רצון הרוב, מדובר בצעדים בלתי דמוקרטיים, שנובעים מניסיון של האליטות הישנות לשמר את כוחן ולאפשר את המשך היישום של תפיסת עולמן. 

גישה זו מבוססת על טעות בהבנת המשמעות הבסיסית של המשג דמוקרטיה. בבסיס הדמוקרטיה נכלל אמנם העיקרון של הכרעת הרוב. עם זאת, הכרעת הרוב חייבת להלום את עקרונות הדמוקרטיה, ובראשם את עקרון ההגנה על זכויות המיעוט ועל זכויות האדם וחירויותיו. ההשקפה הדמוקרטית מכירה בקיומם של חילוקי דעות בין בני אדם ורואה אותם כלגיטימיים. יישובן של מחלוקות אלה במשטר הדמוקרטי נעשה בדרכי שלום ותוך שמירה על כללי משחק מקובלים, אשר כוללים בחירות דמוקרטיות, שלטון חוק, הפרדת רשויות, קבלת החלטות על ידי רוב ושוויון פוליטי ומשפטי. ראוי גם לציין כי שמירה על הערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה, כולל ערכים של הפרדת הרשויות, שלטון החוק, הזכות לשוויון וחופש הביטוי אינם מתנגשים עם אופייה "היהודי" של המדינה, אלא למעשה מבטאים גם את מהותה זו של המדינה. 

משמעות הדברים היא כי ממשלה שנבחרה על ידי רוב הציבור יכולה ואמורה לממש את המדיניות שלשמה נבחרה, אולם אסור לה לעשות זאת תוך סטייה מן העקרונות האמורים שעומדים בבסיסה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הנחת המוצא היא כי מי שנבחר בבחירות דמוקרטיות יכבד את כללי המשחק הדמוקרטים ולפיכך אכן ראוי שבתי המשפט יגלו איפוק שיפוטי. עם זאת, יש גם מקרים בהם מי שנבחר באופן דמוקרטי נוקט בדרך פעולה אשר פוגעת ביסודות השיטה שהעלתה אותו לשלטון. כך נוהג למשל ארדואן שנבחר בבחירות דמוקרטיות בטורקיה וכיום פועל בשיטתיות להשתקת כל ביקורת נגדו, כולל בדרך של מעצר עיתונאים וסגירת כלי תקשורת. 

במילים אחרות, עצם העובדה שהנהגה נבחרת בבחירות דמוקרטיות וחופשיות אין משמעה כי ניתן לסמוך עליה באופן מלא לשמר את הערכים הבסיסיים של המדינה. לשם כך נחוצה מערכת של איזונים ובלמים, אשר כוללת גם פיקוח פרלמנטרי, אך גם פיקוח של משפטנים בתוך המערכת הממשלתית וכן ביקורת שיפוטית, שתפקידם לרסן את השלטון באם ינסה לכרסם בערכים הללו. 

לפיכך, בעוד שנכון וראוי לנהל דיון לגבי גבולות ההתערבות המשפטית ולגבי מיקומו של הקו העובר בין החלטות שלטוניות, שהן בבחינת מימוש מדיניות לגיטימית, לבין החלטות, שיש בהן פגיעה בערכים מוגנים של הדמוקרטיה, זוהי טעות לראות בכל התערבות משפטית התערבות במימוש הרצון של העם, וכפועל יוצא מהלך אנטי דמוקרטי. להיפך, ההתערבות המשפטית, ובמקרים המתאימים גם ההתערבות השיפוטית, בהחלטות שלטוניות שחוצות את הקו האמור ופוגעות בערכים הבסיסיים של הדמוקרטיה, היא מהלך שנועד להגן על הדמוקרטיה. בהתאם, ניסיונות להחליש את המשפטנים ואת בית המשפט, כדי למנוע מהם לממש תפקיד זה, הם סכנה ממשית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית בטווח הארוך.

לאור האמור לעיל, ההתנגדות של היועץ המשפטי לממשלה לחוק ההסדרה מהווה מימוש של תפקידו הבסיסי להבטיח כי הממשלה מתנהלת בהתאם לשלטון החוק ולערכים הדמוקרטיים שאסור לה לסטות מהם. סביר להניח שגם בית המשפט העליון ינקוט בגישה דומה מטעמים דומים. זוהי טעות והטעייה להציג עמדות אלו כמתנגשות עם מימוש זכותו של הרוב לקבוע את המדיניות הרצויה או כשימור עולם ערכים השייך ל-"אליטה" הישנה המסרבת לשחרר את שליטתה. מדובר בעמדות שהן חיוניות להמשך שימורה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כפי שהוגדרה על ידי מייסדיה במגילת העצמאות.

אל"ם (מיל') פנינה שרביט ברוך, בעבר ראש מחלקת הדין הבינ"ל בצה"ל, במאמר מטעם ה@INSSIsrael: חוק ההסדרה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה 
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  ניתן לבג''ץ להגיד את דברו אקטואלי 08.02.17 15:27 1
     נכון אבל עדיין לא מספיק כי בפסק הדין אין בדיוק הסברים והשופטים לא יוצאים לעם להסביר ZioNLight 08.02.17 15:50 2
  רבים בציבור כבר לא מאמין לפרשנים, וחושדים באובייקטיביות ובאינטרסים שלהם אקטואלי 08.02.17 15:59 3
     זאת בעיה של האנשים. אנשים גם מאמינים שכדור הארץ בן 6000 שנה ותורת האבולוציה לא נכונה ZioNLight 08.02.17 16:06 4
         ואף מאמר שתביא לא ישכנע אותם אחרת אקטואלי 08.02.17 16:08 5
             לא מנסה לשכנע אף אחד. לדעתי תוספת למי שיתעניין ומספיק שכמה נכנסו וקראו. מה הם יקחו ZioNLight 08.02.17 16:12 6
  אינני משפטן, אבל אעיר רק לגבי נקודה אחת: זה בדיוק תפקידה של הממשלה לקבוע פרה אדומה 08.02.17 18:45 7
     אבל בג''ץ יכול לפסול חוקים לא חוקתיים במיוחד אם לא התקבלו ברוב מיוחד, ובלי הצדקה אקטואלי 08.02.17 18:58 8
     אוקיי אבל בחוקים שהיא כותבת היא צריך להשאיר פחות מקום לפרשנות. למשל בחוק הזה ZioNLight 08.02.17 19:07 9
         השופטים לא עושים מאמץ לא להתערב. הם מתערבים הרבה יותר מפעם. באופן עקיף, פרה אדומה 08.02.17 19:12 10

     
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    15:27   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. ניתן לבג''ץ להגיד את דברו  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
בית המשפט העליון - הערכאה הכי גבוהה- יתערב אם יסבור שהחוק אינו חוקתי.
אצלנו השופטים לא נבחרים רק על ידי פוליטיקאים, ואינם נבחרים על סמך דעותיהם הפוליטיות


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    15:50   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. נכון אבל עדיין לא מספיק כי בפסק הדין אין בדיוק הסברים והשופטים לא יוצאים לעם להסביר  
בתגובה להודעה מספר 1
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.02.17 בשעה 15:55 בברכה, ZioNLight
 
את החלטתם , אבל הפוליטיקאים כמובן מתרוצצים וגורפים הון פוליטי .

מאמר טוב ונחמד, ויש פה פרטים חשובים . הבורות בכל הנושא היא איומה , נותן כוח לפוליטיקאים לנצל את הבורות ולהמשיך ביח"צ מיותר לגריפת הון פוליטי ובשקרים לציבור .

יש דברים שהחצופים בממשלה לא יספרו כי אין להם אומץ .

פעם פוליטיקאי נחשד בחוסר אמינותו, עכשיו הבינו שהם צריכים להגיד את דעתם של ההמון ולדבר בכיוון הדעה הזאת למרות שהיא מלאה בסתירות , שקרים ולוקה בחוסר עובדות.

פה יש לנו מישהי שהתעסקה בעניין ולכן דבריה חשובים לידע שלנו . לשופטים ולחלק אחר שמגיב, לאו דווקא יש את כל התמונה ואת כל המידע אודות המאחזים ואופן הפעילות שנוקטת המדינה/הממשלה כלפי עניינים אלו מאחורי הקלעים.



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    15:59   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. רבים בציבור כבר לא מאמין לפרשנים, וחושדים באובייקטיביות ובאינטרסים שלהם  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אפילו האמון בבית המשפט העליון נפגע


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    16:06   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. זאת בעיה של האנשים. אנשים גם מאמינים שכדור הארץ בן 6000 שנה ותורת האבולוציה לא נכונה  
בתגובה להודעה מספר 3
 

כך שמספיק להם וידאו של רב והם מתעלמים מעובדות. 
בית המשפט ופסיקותיו אינם כפופים לדעת הקהל ואסור שיהיה כך . גם התקשורת .

דעת הקהל וציונים מאנשים בורים בכל נושא, אינו מהווה שיקול .

הרוב ימשיכו עם המצאות קונספירציה כדי לאמת את דעתם, לא משנה גם אם 1+1=2 . כך נוהג הדונלד.

זורק שטות -3 מ' שהצביעו יותר להילרי הם לא רשומים/זרים/הביאו אותם באוטובוסים/הצבעות לא חוקיות וכו' אבל אין שום עובדות המגבות את זה.

וכל מי שיגיד שהדברים שאמר לא נכונים- ישר יקבל יחס של מישהו שאין להאמין לו לעומת מלך המשיח דונלד.



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    16:08   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. ואף מאמר שתביא לא ישכנע אותם אחרת  
בתגובה להודעה מספר 4
 
  


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    16:12   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. לא מנסה לשכנע אף אחד. לדעתי תוספת למי שיתעניין ומספיק שכמה נכנסו וקראו. מה הם יקחו  
בתגובה להודעה מספר 5
 

ערכתי לאחרונה בתאריך 08.02.17 בשעה 16:56 בברכה, ZioNLight
 
איתם - לא מעניין אותי כליל. בורות היא הבעיה שלהם והיא גם הכוח של דמגוגים שמנצלים את בורותם .

במקום להגיד "שום מאמר (עם עובדות ורלוונטי ) לא ישנה את דעתם" תביא מאמרים מחכימים במקום לזלזל באינטליגנציה ובעבודות ולשלול כל דבר על סמך אמונות תפילות ויציאה מנקודת הנחה שכולם רוצים לעבוד עליך , לשקר עלייך, לדפוק לך את המוח, להפוך אותך לשמאלני או לגרום לך להצביע למועמד כזה או אחר.
לא כל מאמר הוא 100% אג'נדה וחסר חשיבות או בהכרח תעמולה .

 
וזה לא 'סתם' מאמר.

כמובן אני יכול לכתוב חרטא שכולם כמו עדא יגיבו אליה 1+ וזה יכלול 100 פעמים את המילה שמאל ו0% תוכן רלוונטי או מציאותי.

ד"א מקווה שתמשיך להגיב לכל מאמר שאני מביא, שמתי לב לפי ניתוח הנתונים (תודות לטלמטרי) שמספיק תגובה אחת שלך כדי שיהיה יותר מצופה 1 למה שאני מביא ומגיע לפעמים למעל 100 צפיות. ברצינות.

אני נושך.👀



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    18:45   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. אינני משפטן, אבל אעיר רק לגבי נקודה אחת: זה בדיוק תפקידה של הממשלה לקבוע  
בתגובה להודעה מספר 0
 

כיצד לפרש את היחס בין יהודית לדמוקרטית. והעובדה שלכאורה, היה נוהג מסויים, או עקרון מנחה מסויים לגבי היחס ליו"ש אינו אומר שזה תורה מסיני. אם ממשלה נבחרת רואה צורך לשנות בגלל מימוש מדיניותה, זה לגיטימינואף מחובתה, אגב, כמו שנעשה בהתנתקות.


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
אקטואלי
חבר מתאריך 2.4.12
35208 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    18:58   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אבל בג''ץ יכול לפסול חוקים לא חוקתיים במיוחד אם לא התקבלו ברוב מיוחד, ובלי הצדקה  
בתגובה להודעה מספר 7
 
  


אלה החלטות/דילים לגיטימי שראש ממשלה יעשה בלי לשתף את הקבינט?ואת מע' הביטחון?


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ZioNLight
חבר מתאריך 22.4.16
35829 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    19:07   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. אוקיי אבל בחוקים שהיא כותבת היא צריך להשאיר פחות מקום לפרשנות. למשל בחוק הזה  
בתגובה להודעה מספר 7
 

'תום לב' נתון לפרשנות משפטית . המבנים שנבנו ללא היתרים ושהמנהל הוציא צוי הריסה אך החליט לא לאכוף, זה ב'תום לב'?

הממשלה מחוקקת והיא קובעת מדיניות , היא לא מפרשת את חוקיה. היא לא יכולה לעשות מה שבא לה. יש בלמים ואת האמת -מאז החל העידן החוקתי בפסיקתו של בית המשפט העליון,עושים שופטיו מאמץ גדול להימנע משימוש בסמכות מרחיקת הלכת לבטל דבר חקיקה של הכנסת, ולהידרש לה רק כמוצא אחרון, במקרים חריגים שבהם כלו כל הקִצין.
 


הפוסט של אילן פז בעקבות חוק ההסדרה והעתירה לבג"צ.
אילן פז, הוא קצין צה"ל בדימוס בדרגת תת אלוף, שכיהן כראש המנהל האזרחי בגדה



₪ £ $ € £ $ ₪ הכותב שמאלן קיצוני , ציוני קיצוני וקיבוצניק טהור ₪ £ $ € £ $ ₪


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
פרה אדומה
חבר מתאריך 30.4.12
36212 הודעות
יום רביעי י''ב בשבט תשע''ז    19:12   08.02.17   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. השופטים לא עושים מאמץ לא להתערב. הם מתערבים הרבה יותר מפעם. באופן עקיף,  
בתגובה להודעה מספר 9
 

הם לא צריכים לפסול חוקים, הם פשוט "פועלים" דרך היועצים המשפטיים שגורמים לפסילת החוקים מראש.
פעם בית המשפט העליון היה אומר "זה לא בסמכותי".


עקפו אותך מימין בכביש? אתה לא בנתיב הנכון! שמור על הימין.


            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | תייק בארכיון | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
     


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות